Talvi tulee tänne eteläänkin!
Täällä on ihana pikku pakkaspäivä, luntakin satelee välillä vähän. Tulis vaan kerralla kunnolla ja pysyis sitten kevääseen asti. En mä niitä lumitöitä halua, mutta muuten on se ihanaa kun tulee lunta.
Tuli stokkan mainos postissa äsken. Jotenkin ihan outoa, että joulu alkaa lähestymään. Siinä oli jo mainokset joulupukin olosta kaupoissa ja siitä että voi mennä kuvauttaan lapsen pukin kanssa. Eka joulu alkaa tosiaan kovin lähestymään...
Vaunuissa nukkumisesta oli juttua. Meillä Eemeli nukkuu erittäin mielellän vaunuissa, eikä ole mitään väliä liikkuuko vai ei. Sunnuntainakin hän oli isin kanssa vaihtamassa renkaita autoihin. Joskin isi valitti, kun ei saanut apua pojalta ollenkaan, äijä vaan veteli hirsiä täyttä häkää kaikesta metelistä huolimatta
Nytkin hän nukkuu tuolla parvekkeella ihan tyytyväisenä. Ilmasta riippuen laitan päälle joko ihan normaalit vaatteet puvun alle tai villapuvun lisäksi. Hattuna meillä on kirpparilta löydetty pieni kypärämyssy ja villahattu. Lisäksi hän on pakkauksen makuupussissa. On tähän mennessä ollut ihan riittävä. Tietysti täällä ei vielä ole ollut pakkasta kuin ihan muutama aste ja tuo parveke on katettu, joten sinne ei oikein kylmä pääse.
Rota-rokote meillä oli tarkoitus ottaa huomenna neuvolassa ekan kerran. On se aika hävyttömän kallis, mutta toivottavasti siitä on sitten jotain hyötyä oikeasti. Influenssa olis meillä ollu erittäin hyvä, kun mä olen lähes joka talvi sen sairastanut. Mutta toivottavasti tänä talvena ei iske minuun ja poikakin säästyis.
Meillä ollaan nyt jo vähän räkäisiä oltu. Keittosuola tipat ovat auttaneet Eemelillä ja lisäksi ollaan välillä niistäjällä autettu, jos on ollut tarvis. Hänellä on huoneessa koko ajan päällä tuo ilmankostutin, mutta en tiedä onko siitä oikeasti ollut apua. Minä kun itse löytäisi jotain apua. Jos sais vaikka vanhat allergialääkkeet jo pikku hiljaa ottaa taas käyttöön, niin nekin voisi auttaa vähän tätä oloa. En kyllä tiedä saako niitä imettäessä käyttää.
Vuoto mulla loppus muistaakseni noin 4 vkoa synnytyksestä vai oliko se 3... No joka tapauksessa nyt on ohi onneksi. Nyt vaan pelolla odotellaan ensimmäisiä kuukautisia. Olen aina ollut silloin niin kipeä, että makaan kaksin kerroin sängyssä... Toivottavasti nyt ei enää tule ihan niin kipeinä. Varsinkin kun normaali lääkkeitä ei tuon pikku äijän takia ottaa.
Mulla menee täällä hermot tonn meidän nuoremman piskin kanssa. Meillä on tässä naapuristossa kaksi juoksussa olevaa narttua. Jotenka meidän ukko ei syö, haukkuu koko ajan sisällä ja ravaa kuin riivattu. Mä en viime yönä saanu oikein ollenkaan nukkua, kun yksi ravas portaita ja kämppää ympäriinsä. Herätti aamulla pojankin haukkumisellaan. Mietin jo, että mitähän tässä oikein keksis ensi yöksi, jotta saa nukkua rauhassa. Kun kuitenkin tota pikku äijää on syötettävä välillä ja senkin takia pitää jo herätä.
Mutta nyt taitaa olla paras mennä päikkäreille, kun Eemeli vielä nukkuu tuolla vaunuissa. Olis illalla ehkä ittekin paremmassa vireessä.