-LOKAVAUVAT 2007-

Vilma-Onni
meillä ny viimeyö meni pikkasen huonosti just sen "tukkosen" nenän takia...en ees tiie,et onko se tukos vai onko sie vaan niin paljon räkää rööreissä....aattelin just soittaa neuvolaan ja kysellä neuvoja,ku tuntuu et toinen tukehtuu siihen räkäänsä :| sääliks käy noin pientä...keittosuolatippoja itekki aattelin,mut ei ne siihen räkään vaikutamitenkään...enemmänki tukkoisuuteen
 
kiitoksia kaikille vaununsuojausvinkeistä! pakkasta tänään kolme-neljä astetta joten ulos mennään päivemmällä! meillä muuten lunta jo parikymmentä senttiä että talvinen on jo tunnelma!
meillä iltanukutukseen on löydetty seuraavanlainen "lääke": ensin annetaan pullosta lypsettyä maitoa, ja päälle tankataan tissistä sängyssä, ja nukahtaakin melko nopsaan tissi suussa. pelkällä imetyksellä siihen olis menny ikuisuus, mutta kun on massu jo täytetty pullosta niin melko helppoa on vaipua unten maille :) cuplatonia annan masuvaivoihin; helpottaa sen verran ettei enää itke kurkku suorana, vaan kitisee,ärisee ja sätkii unissaan kunnes pieru tulee ja uni jatkuu...onko kukaan muuten testannu sitä toista pierulääkettä? apteekista sanoivat että on täysin sama aine mut eri valmistaja...? tekis vaan mieli kokeilla, josko masukivuista pääsis kokonaan eroon...
taitaa rueta poju heräileen;pitänee valmistautua imetyssessioon ;)

:wave: tilda+poju :heart:
 
Minäkin koetan ehtiä muutaman kommentin heittää. Meillä isi lähti eilen töihin isyysloman jälkeen, eikä ole kyllä tarvinnut koneella istumista edes miettiä.

Henkka81:
Joko teillä alkaa Dactarin vaikuttaa? Me saatiin tytölle perjantaina Mycostatin-kuuri sammakseen ja ehkä pikkuisen on valkoinen peite vähentynyt.

Elza:
Mulla aikasempien synnytysten jälkeen ekat menkat on ollu ihan järkyttävän runsaat. Lisäks on ollu paljon kipuja ja hyytymiä.

Pikkumyy:
Meillä tyttö on ihan samanlainen kun teillä. Päivät on niin tyytyväinen, nukkuu ja syö, mut yöt menee sitten tankatessa, kitistessä ja seurustellessa. Cuplatonit otettiin käyttöön perjantaina ja ne helpottanu masukitinää jonkin verran.

Minä lopetin lypsämisen kokonaan, kun ei tuota maitoa enää ruvennu kunnolla tulemaan. En jaksanu hampaat irvessä pumppailla parinkymmenen millin takia.
Meillä kans tyty on murrosikäsen näkönen noitten näppyjensä kanssa. Toivottavasti ehtiivät häipyä ennen ristiäisiä.
Jälkivuotokin saisi loppua. Tyttö kohta 4 vkoa ja vielä jatkuu. Aikasempien synnytysten jälkeen loppunu huomattavasti aikasemmin.
 
Hei!

Hitsi kun tuntuu ettei koskaan ehdi tänne kirjoitella! Lukemiseen menee niin paljon aikaa, että sitten pitääkin jo rientää. Nytkin vauva vähän ilmoittelee sohvalla että tuu jo, mut yritetään...

YOdottaja
tosi hienoa että meni hyvin isovanhempien kanssa! Toivotaan että jatkossakin yhteys pitää, Viu tykkää varmasti!

Tilda, harsoa minäkin pidän pyykkipojilla, meillä on kaksi ulkokissaa eikä koskaan ole menneet vaunuun sisällä eikä ulkona. Esikoisellakaan. Eli kissasuojaa ei olla hankittu, mutta toki niitä saa! Metallisina. Yks este vois olla harso ja hyttysverkko? Ei kai ne siitä läpi enää mene?

Vuotoa on yhä, synnytyksestä 4 viikkoa nyt. Välillä tosi runsastakin! On kyl ärsyttävää, sais loppua jo!

Meidän likka nukkuu nyt vaunuissa neljää tuntia, ai että oli kiva eilenkin, esikoisen kans siivottiin ja nukuttiin ja katottiin töllöä. Lomaa meille :)

Ja kapaloituna meidänkin likka nukkuu yöllä pidempään, harsoon yleensä toisen kierrän. Viime yönä nukuttiin 11 tuntia yhdellä syötöllä ja parilla tisuttelulla. Esikoinen tuli kuumeeseen ja nukkui hänkin kymmeneen, ai että täällä on siis levännyt äiti nyt! :)

Käsienpesusta: meillä on kaksi käsidesipulloa, joita työnnämme myös vieraille. Samaa mitä sairaalassa käytetään. Saippuapesuhan on tarpeen vain jos on näkyvää likaa. Tuota käsidesiä vieraat mielellään ottavat, on ehkä parempi kuin ohjailla ensimmäisenä saippuapesulle vessaan? Ehkä voisitte Keiju tekin tuota koittaa? Itsekin lotraan sitä kokoajan, ja toinen purkki on hoitopöydän vieressä, kun vaippaa vaihdan niin siinä samalla käytän.

Pitää jatkaa myöhemmin, en ehtinyt edes lukea kaikkia viestejä :( No, tällaistahan tämä! lltapäivällä on neuvola, sitten voisin tulla kertomaan sen kuulumisia :)

Topsy ja likat 3v ja 4 vkoa
 
mileko34
seuraavana päivänä jo kuurin aloittamisesta oli suu puhdas,mut jatkoin vie muutaman päivän,et varmasti paranis....hyvää kamaa toi daktarin :D ja sit ne suositteli syöttöjen jälkeen juottamaan pojalle vettä pikkasen jotta suu puhdistuis...saa jopa laittaa pikkasen puolukkamehua tai sitruunamehua veteen
 
Lumista edelleen...

jeps - rotavirusrokote annetaan about 6 viikkoa - kumminkin ennen 24 vkoa! Tarkkana tyttönä linkki taas : :)
http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/Pakkausselosteet%20K-Z/Q-R-S-T/Rotarix_PIL.pdf
Ekasatsi nyt eilen saatiin- suunkautta neuvolatädiltä, toka satsi kuukauden päästä. Vapaaehtoista ja hintaa kertyy 80+80 ecee. Tosin - apteekkitäti kyseli tarviinko vakuutuserittelyn - joten en tiedä josko joki vaavivakuutus korvaisi ? Epäilen ...
Nyt pitää olla huolelinen käspesun kans itse ... neuvolassa muutenkin oltiin kasvettu ja kaikki hyvin, hormooninäppyä nassussa kyllä .
Muru alkaa pikkuhiljaa päästelemään jutteluääniä - ja potkiutuu kyllä selältään melkein kyljelleen ...
Sama käsienpesuetiketti meilläkin - käsidesit kehissä , mullakin on noita pulloja sielläsuntäällä . Ja voisiko vieraille huumorin varjolla ohjata käsdesidrinksua ensiksi - vauva tarjoaa :) ??
Järkevät immeiset varmaan ymmärtää muutenkin , tai voihan sen pseun/desin pistää nykyneuvola- tai sairaalaopastuksen piikkiin - jos ei halua itse vaikuttaa nipolta ...
Räkää - olen keittosuolaliuoksella houkutellut - ja kun muru rääkäisee ja mamma saa klimpin päästä kii - niin pumpulipuikolla/sormilla vetämällähän sieltä komeasti lähtee :) perverssiä - mutta hyödyllistä, myös vauvalle ... Niistäjäkin mulla on - mutta ei sillä kummoista saldoa tule, meillä ainakaan ...

Unien jälkeen lähdetään kylästeleen ... auton putsaus lumesta on vaan aika haastavaa tän nykyseuralaisen kans .

jaksuja kaikille...
papu & viuviu - nimeksi tulee Inka Viola Auroora,
mitäpä noita hyviä tekonimiä hylkäämään kokonaan...
 
Minä kolmen lapsen äiti kyselen tällaista, kun ei järki juokse :LOL: Mitä laitatte pienille päälle parin asteen pakkasella ulos lähtiessä? Siis rattailla mennään kävelylle.

Minä en ole tänne vielä juurikaan kirjoitellut, mutta jospa tässä nyt alkaisi olla sen verran toipunut, että jaksaisin täälläkin itsestäni ja pikkuisesta ilmoitella aina välillä. Minä sain heti alkuun rintatulehduksen ja vauvamme on tosi kova ääntelijä unissaan eli meillä ei ole juuri nukuttu alkumetreillä, mutta jospa elämä taas pikkuhiljaa voittaa.

Pitää lukea teidän kuulumisia muutama sivu taaksepäin, kun kaikkea en varmaan jaksa.
 
täällä on oikein kaunis aurinkoinen pakkaspäivä,tyty nukku parisen tuntia vaunuissa ja nyt tuossa kurisee sitterissä vieressä :D

yodottaja kivan nimen oot keksiny tytyle =)

meillä taas silmät rähmii..tässä jo jokunen viikko sitten otettiin bakteeriviljely oikeasta silmästä,mutta se oli puhdas.
siihen syssyyn tuli sitten flunssa,ja nyt taas rähmii sitten kumpainenkin silmä,ja jotenkin kuulostas että nenukin olis tukkonen.
hyvä rään irrotus keino on kanssa ,ihan että kiertää veskipaperista tai talouspaperista sellasen pötkylän,ja sillä ottaa nenukasta räät pois,minusta tepsii paremmin sellaseen kovempaan räkään,kun taas niistäjä on sellaselle vetisemmälle räälle hyvempi..

minun äitini sanoi että hän imasi omalla suullaan räät meijän nenästä pois silloin kun oltiin siskon kanssa vauvoja..
kai se hyvä keino tuokin jos luonto vaan antaa myötä :eek:

nyt pitää kyllä tuo venluska lähtee syöttämään,siihenmalliin tirisee tossa vieressä,et tuntuu että ei olis koko aamuun mitään evästä saanut.

niinukka ja venluska

onko tuutilulla missä?kun ei ole kirjoitellu.
 
Keiju07
Tukkoisuudesta... täällähän siis löytyy asiasta kokemusta vaikka kuinka ;) (tuon väliseinän vinouden vuoksi). Ensinnäkin, niistäjistä meille sanoi lastenlääkäri, että näin pienillä voivat turvottaa limakalvoja ja pahentaa ongelmaa entisestään eli suositteli vasta isommille vauvoille. Niinukan pötkylä-idea meillekin neuvottiin sairaalassa. Topsy-puikoilla ollaan myös puhdisteltu, ovat tosin aika isoja, mutta toimivat, kunhan ensin kostuttaa puikon Ceridal Lipolotionilla. Tuo on limakalvoystävällistä ja kostuttaa samalla sierainta eikä näin mene niin ärtyneeksi kun tökitään (sama aine siis jolla kehotettiin välilihaa rasvailemaan). Saatiin myös lastenlääkäriltä pienen pieniä puikkoja, mutta vielä ei olla mistään apteekista niitä löydetty... harmi.
Keittosuolat toki kehissä; kantsii nostaa vaavi tippojen antamisen jälkeen olkapäälle tai naama alaspäin polvelle, virtaa näin räkä paremmin ulos tai puikkojen ulottuville.

Kiitos rota-infosta. Mun pitääkin kysellä tuosta, tosin pitää ottaa puheeksi tuo lääkeselosteessa mainittu sokeri-intoleranssi. Kun meillähän tämä tyttö meni kahdesti ihan sekaisin glukoosista... Jotain sokerijuttuahan se silloin tarkoittanee... en tiedä.

Tuutilullan hiljaisuutta minäkin ihmetellyt.
 
no niin, nyt laitoin pojan taas vaunihin ulos nukkumaan. Saa nähdä kauanko herra tällä kertaa viihtyy. Nyt en käynyt kävelyllä ollenkaan vaan laitoin suoraan terassille enkä laittanut harsoakaan jotta saisi paremmin hengitellä raitista ilmaa. Aukon suulle laitoin vain hyttysverkon ja sen siltä varalta ettei kukaan kutsumaton vieras mene kurkkimaan sisälle :eek:

Tuutilullaa minäkin olen kaipaillut. Yleensä hän on aktiivinen palstailija, mutta voihan olla että kiire kotirintamlla pitää pois täältä. Heilläkin kun on katrasta ympärillä ihan tekemiseksi asti =)

Viime yönä sain nukuttua kolmen-neljän tunnin pätkissä ja herätyksiä oli kolme.

Topsylla minäkin puhdistan vauvan nenää ja käsidesit on meilläkin in. Esikoinenkin osaa ihan itse käydä laittamassa tipan käteen kun tulee päiväkodista tai ulkoa sisälle.

Meillä on koko ajan paha siivo ja nyt tämä alkaa jo ahdistaa. Joka paikassa on jos mitä romua ja itse en jaksa koko aikaa olla järjestelemässä paikkoja.

Nyt lähden vähän lukemaan ja oikaisen sohvalle, vaikka vissiin sitä pitäisi nyt sitten siivota kun ei tuolta ulkoakaan kuulu huutoa. Taitaa silti tuo sohva kutsua enemmän kuin kotityöt |O
 
Talvi tulee tänne eteläänkin! :D
Täällä on ihana pikku pakkaspäivä, luntakin satelee välillä vähän. Tulis vaan kerralla kunnolla ja pysyis sitten kevääseen asti. En mä niitä lumitöitä halua, mutta muuten on se ihanaa kun tulee lunta.

Tuli stokkan mainos postissa äsken. Jotenkin ihan outoa, että joulu alkaa lähestymään. Siinä oli jo mainokset joulupukin olosta kaupoissa ja siitä että voi mennä kuvauttaan lapsen pukin kanssa. Eka joulu alkaa tosiaan kovin lähestymään...

Vaunuissa nukkumisesta oli juttua. Meillä Eemeli nukkuu erittäin mielellän vaunuissa, eikä ole mitään väliä liikkuuko vai ei. Sunnuntainakin hän oli isin kanssa vaihtamassa renkaita autoihin. Joskin isi valitti, kun ei saanut apua pojalta ollenkaan, äijä vaan veteli hirsiä täyttä häkää kaikesta metelistä huolimatta :LOL:
Nytkin hän nukkuu tuolla parvekkeella ihan tyytyväisenä. Ilmasta riippuen laitan päälle joko ihan normaalit vaatteet puvun alle tai villapuvun lisäksi. Hattuna meillä on kirpparilta löydetty pieni kypärämyssy ja villahattu. Lisäksi hän on pakkauksen makuupussissa. On tähän mennessä ollut ihan riittävä. Tietysti täällä ei vielä ole ollut pakkasta kuin ihan muutama aste ja tuo parveke on katettu, joten sinne ei oikein kylmä pääse.

Rota-rokote meillä oli tarkoitus ottaa huomenna neuvolassa ekan kerran. On se aika hävyttömän kallis, mutta toivottavasti siitä on sitten jotain hyötyä oikeasti. Influenssa olis meillä ollu erittäin hyvä, kun mä olen lähes joka talvi sen sairastanut. Mutta toivottavasti tänä talvena ei iske minuun ja poikakin säästyis.
Meillä ollaan nyt jo vähän räkäisiä oltu. Keittosuola tipat ovat auttaneet Eemelillä ja lisäksi ollaan välillä niistäjällä autettu, jos on ollut tarvis. Hänellä on huoneessa koko ajan päällä tuo ilmankostutin, mutta en tiedä onko siitä oikeasti ollut apua. Minä kun itse löytäisi jotain apua. Jos sais vaikka vanhat allergialääkkeet jo pikku hiljaa ottaa taas käyttöön, niin nekin voisi auttaa vähän tätä oloa. En kyllä tiedä saako niitä imettäessä käyttää.

Vuoto mulla loppus muistaakseni noin 4 vkoa synnytyksestä vai oliko se 3... No joka tapauksessa nyt on ohi onneksi. Nyt vaan pelolla odotellaan ensimmäisiä kuukautisia. Olen aina ollut silloin niin kipeä, että makaan kaksin kerroin sängyssä... Toivottavasti nyt ei enää tule ihan niin kipeinä. Varsinkin kun normaali lääkkeitä ei tuon pikku äijän takia ottaa.

Mulla menee täällä hermot tonn meidän nuoremman piskin kanssa. Meillä on tässä naapuristossa kaksi juoksussa olevaa narttua. Jotenka meidän ukko ei syö, haukkuu koko ajan sisällä ja ravaa kuin riivattu. Mä en viime yönä saanu oikein ollenkaan nukkua, kun yksi ravas portaita ja kämppää ympäriinsä. Herätti aamulla pojankin haukkumisellaan. Mietin jo, että mitähän tässä oikein keksis ensi yöksi, jotta saa nukkua rauhassa. Kun kuitenkin tota pikku äijää on syötettävä välillä ja senkin takia pitää jo herätä.

Mutta nyt taitaa olla paras mennä päikkäreille, kun Eemeli vielä nukkuu tuolla vaunuissa. Olis illalla ehkä ittekin paremmassa vireessä.
 
tyty nukahti sänkyynsä harso silmillä :)
on taas pitkä ilta ilman miestä :( lähti juuri iltavuoroon..toivottavasti tyty ei nyt ole kamalalla räntty tuulella..kaupungissakin tekis mieli lähtee pistäytymään..jotenkin vaan tuntuu työläältä tuon pienen eläjän kanssa kaksin lähtee..

meillä olisi parin viikon kuluttua äitiysvalmennus ryhmän tapaaminen vauvoneen..ihan kiva nähdä minkalaisia pötkylöitä ne muut ovat saaneet aikasiksi.

ifolorilta tulikin ristiäiskuvat ja kiitoskortin tosi nopeasti.laitoin sunnuntaina ne menemään,niin tänään olivat jo laatikossa.
eilen laitoin kameran takuu huoltoon,viime joulukuussa ostin hobbyhallista digi kameran niin tässä kerran kuvaa ottaessa hyppäs laukaisunappi paikoiltaan pois..saapi nähdä kuin pitkään menee kun saavat jotakin aikaseksi sen kameran suhteen.

joku kirjotteli puhistus näpyistä ja niiden paljoudesta..meijän venlalla on nyt naama kuhahtanut niitä puhistus näppyjä täyteen..posket ovat oikein näpyistä karkeet :/ ja muutenkin tuo lärppä on näkönen,kun silmät rähmii,nenukin pikkusen punottaa ja sit vielä nuo näppylät..aamulla ainakin on aika siivottoman näkönen kun yön aikana tullut rähmä on oikein kokkareissa silmissä..toivottavasti eivät nyt pitkään kestä.

nyt pitää mennä vielä nappasemaan lauantaista täytekakkua :p vaikka ei kyllä pitäs.

niinukka ja uinuva tyty
 
Liplatus: Samoja pähkitään täälläkin, että mitä päälle??
Mä siirryin nyt pikkupakkasten myötä toppapukuun, joka ei ole kauheen paksu. ostin aikanaan kirpparilta, 68cm.
Alle body ja potkarit ja joku asu, neuletakki+housut tai neuleasu.
Kypärämyssy ja hattu, toppatöppöset ja rukkaset. Vaunuissa mulla on neulottu peitto alla, sitten on makuupussi ja päällä vielä peitto. Yks kerta Eero oli kyl ihan hikinen.. tänään oli sopivan lämmin.
Sitten kun talvi tulee, otan esiin taljan ja lämpöpussin ja villapuvun. Pikkuhiljaa lisään vaatetusta. Eero on alkanut nukkumaan vaunuissa tosi pitkiä unia, joten siksi pistän ehkä vähän liikaakin päälle.

Mä olen koittanut kaivella "paperirullalla" nenää, mutta ei sillä juur irtoo. Eilen irtos iso räkäkökkö, silti tuhisee edelleen. Onneks kuitenkin nukkuu yölläkin ihan hyvin, minä en..

Jahas, otetaan kohta Eeron kanssa tyttöystäväehdokas vastaan, toinenkin tulee vähän myöhemmin. :heart:
 
Voi kun työ ootte ihania :heart: Hengissä täällä ollaan vaikkakin ihan puhki :'( Pikku neiti on kääntänyt rytminsä niin että yöunille hyytyy vasta 24 -1. Eilen sain ihmeen kaupalla nukkumaan klo 23. Ja sekin vaati että yritin vaikka miten pitää pimua hereillä klo 20 eteenpäin. No eihän se tietyst onnistunut mutta sikeään uneen ei kyllä aikaisemmin hyytynyt, ei sitten millään. :headwall:

Mun koneella olo on aika vähäistä ollut viime päivinä. Yllätys yllätys, meil on eskarilainen kipeenä. Viikonloppuna nousi kuume ja eilen käytin lääkärissä ---> angina! Mulla alkaa voimat pikku hiljaa uupumaan tähän sairasteluun kun tuntuu tenavat vuorotellen olevan kipeenä. Ja ihme olis jos ei meillä kukaan muu tota tautia saa. Kohta pistän ovet säppiin enkä päästä ketään meille ja täältä ei kukaan liiku missään. Saiskohan noi sillä pidettyä terveenä edes hetken :whistle: Vaikka käsiä pestään tiuhaa ja ei vierailla kellään "kipeellä" niin silti nuo pöpöt tänne tulee. Onhan meillä tietyst porukkaakin eli niitä kontakteja eri ihmisiin tulee väistämättä hurjasti. Se vaan kun noi nuorimmat sairastaa vaikuttaa minuun suoraan. Eskarilaisen kanssa oon kirjaimellisesti valvonut pari yötä (max. kolme neljä tuntia nukkunut) kun hällä on hurja kurkkukipu ollut. Poika kun on nukahtanut on neiti herännyt jne. Että näin taas täällä :/ Tekis mieli kiljua ja kirkua täyttä kurkkua |O Itkenyt jo olenkin :ashamed: Uni tekis terää mutta milläs nukkumaan pääsen. 3v yrittää jättää päikkärit pois, samperi soikoon!

Tää meni nyt taas ihan ruikutukseksi, anteeksi :ashamed: Mutta nyt ei jaksa millään mitään. Pitää mennä kai kahvia keittämään että hereillä kestän iltaan asti. Isikin kun on saamari iltavuorossa ja miä näitten tenavien kanssa yksin :kieh: Ja ketään kun ei kahviseuraksikaan voi kutsua....

Pitää kyllä vielä mainita että päästiin sammaksesta eroon puolukan voimin. Ja löysin aamusella neitokaiselle jouluksi mekon kirpparilta. Samalla kun ruokaa hain niin piti sielläkin pyörähtää :D

Voikaahan mammat hyvin ja terveisiä jokaisen pienokaiselle :wave:

tuutilulla ja kukkuja Kiia reilu 6vko
 
Nyt on kuppi kahvia nenän edessä. Josko elämä taas hymyilis edes hiukan =)

diipeli Auts! Onneks oot kunnossa nytten. Mulla oli esikoisen aikaan rintatulehdus. Muuta en muista että olin niin pirun kipeenä ja itkua väänsin kuumeessa.

YOdottaja tuo kuulostaa tosi kivalta nuo välit niihin bioisovanhempiin. Nyt se sun uurastus kantaa hedelmää =)

Chilum tervetuloa :wave:

niinukan typykän nimen arvasinkin ihan oikein kun paljastit ensimmäisen kirjaimen :D *puhkuu ylpeydestä rinta ronttingillä* :LOL:

Jälkivuoto kesti tällä kertaa vain reilu 4viikkoa. Edellisellä kerralla vuodin 8 vko :eek: Tosin tuolta tuli silloin viime metreillä iso hyytymä ulos johon päättyi jälkivuotokin :x Jälkitarkastus olisi ollut huomenna mutta jouduin perumaan tuon kieän pojun takia sen ja uusi aika meni joulukuun alkuun.

Meillä on kärryissä se kissaverkko ja tuulisuoja. Kissaverkkoa käytetään välillä myös sisällä ettei katti sinne erehdy menemään kun typykkä nukkuu. Meillä on vaunut kova sana sisälläkin.

Mitäs muuten, pitikö kaikilla ultran veikkaus sukupuolesta paikkansa? Entäs oma tuntuma? Meillä ultra kertoi oiken (ihan tavallinen ultra), omaa tunnettahan mulla ei oikein ollut,. Muuta kuin hiukan erilainen raskaus vaivoineen ja pahoinvointeineen puhumattakaan suklaanhimosta :p

Nyt kotihommien pariin jos jotain ehtis/jaksais tehdä ennen kuin Kiia herää :wave:
 
heips vaan täältäkin... nyt en jaksa kommentoida kaikkea, mut yks asia nous tuolta... meillä tytöllä siis tuli nuhaheti ekalla viikolla kun kotiin päästiin. minä esikoisen saaneena olin ihan paniikissa, mutta luojan kiitos tuolla ukko kullalla on kokemusta lapsista niin rauhoitteli mua ja kävi ostamassa apteekista tälläisen räkäimurin http://www.aijaa.com/v.php?i=1222406.jpg ... aivan loistava keksintö. siis tuo letku laitetaan vauvan nenään ja tuosta vihreästä imetään itse. toimii loistavasti ja meillä ainakin oli avuksi.

Jälkivuodosta: nyt siis 6 1/2vkoa synnytyksestä ja ensimmiset menkatkin tullut... siis putkeen kaikki. nyt täytyy vaan ehkäsystä pitää huolta ettei vahingossakaan tuu heti raskaaks. kun tuo tyttökin lähti niin helposti alulle. en siis luota imetyksen ehkäsyyn.

Tyttö kasvaa hyvin... 6vko neuvolassa painoi 4350g ja 53.8cm. kaikki hyvin muuten mutta oikeasta lonkasta kuuluu napsahdus minkä takia tuli kutsu keskussairaalaan tutkimuksiin. 15.päivä mennään lonkan ultraääneen... kerron sitten mitä siellä on todettu.

-Santti ja Ilppi 1kk 2vko-
 
Voimia Tuutilullalle kipeän pikku potilaan kans :hug: Ei ole ihme vaikka olet itkun jos toisenkin tirauttanut. Itselläkin välillä voimat lopussa, vaikka meillä ei ole kuin kaksi ipanaa. Esikoinen on tosi reipas ja odotinkin häneltä pahempaa mustasukkaisuutta pikkuveljeä kohtaan, mutta ihmeen helpolla olen sen suhteen päässyt. Tuo vauva on sitten toinen juttu ja välillä niin rasittava kätisijä etten tiedä mitä tekisin sen kans. Olenkin kokenut tämän pojan vauva vaiheen aika raskaaksi. Yöt menee samanlaisella rytmillä joka yö ( syö 11-12, 3-4 ja 6-7 ) enkä koe niitä raskaiksi vaikka joka kerta väsyttääkin herätä syöttämään. mutta päivisin vauva on enemmän tai vähemmän tyytymätön :headwall:

Mulla on vieläkin jälkivuotoa ja poika on nyt siis 4 vko+1 pv. Välillä näytti että loppuu, mutta sitten alkoikin uudestaan |O
 
Ginnifer
Ultrasta: kyllä piti paikkansa ultra, samoin oma tunne! Mullahan oli todella voimakas tyttötunne ihan plussatestistä alkaen. Vatsan muodon perusteella kyllä monet olivat sitä mieltä että poika tulee, mutta olinpas itse oikeassa!

Rintakumeista: ei kai ne kauhean hyvä juttu olekaan siinä mielessä, että rinta saa vähemmän stimulaatiota ja maitoa ei sitten ehkä tule niin paljon kuin muuten tulisi... Mutta toisaalta: parempi tissimaito vaikka sitten kumien läpi, kuin korvike! Meillä onnistuu ilman kumia päivänvalossa kun imetän istuallani, varsinkin toisesta rinnasta, joskus toisestakin. Yöllä makuuasennossa ei tule mitään ilman kumia... Luotan, että kyllä me opitaan niistä pois kun vauvan suu kasvaa ja itsellä nännit venyy. :)

Pumppaamisesta: mullakin Avent Isis, joka vaikuttaa ihan hyvältä. Hitaanlaisesti vaan olen päässyt pumppaamisen alkuun. Milli on varmaan oikeassa että pitää usein pumpata... jos pumppaat 2-4 tunnin välein, niin steriloitko pumpun joka kerta? Tuntuu hieman vaivalloiselta...

Ginnifer & "E" 3 vkoa
 
juu eli pakko kans kommentoida tohon ultra hommaan...eli paikkaansa pitivät kaikki 4 ultraa ja poika sieltä tuli :D ite en alussa oikein uskonu,vaikkakin koko raskaus oli ihan erilainen.....mut kyl mä sit jo lopussa :LOL:

rintakumeja käytin esikoisen kans vuoden ja hyvin se tyttö kasvo ilman ongelmia :D ny yritin ilman,mut nänni hajos ja annoin periks...elikkä kumit käytössä taas ja ihan tyytyväinen on poika ollu!

tuutilulla meil kans toi esikoinen kokoajan kipee...ny ollu kuukauden sisään jo 2 antibiootti kuuria,mut silti must tuntuu et likka köhii koko ajan :( ei kivaa ei...6 vuotis neuvolaaki on jouduttu siirtään jo 2kk....

mut joo...tääl joku huutaa...joten lopetan tähän
 
cuplatonista vielä joku kyseli miten annetaan: minä annan lusikalla ja sotken ihan veteen, ja hyvin kelpaa!
rintakumit mullakin käytössä, menee tappeluksi ilman! mutta pahus sentään kun tuntuu ettei maitoa tule enää riittävästi!!! mutta en sorru vielä korvikkeeseen... meilläkin onnistuu kyllä istualteen imetys ilman kumeja mut makuullaan ei millään! mutta vippaskonstit käyttöön: kysillä neuvoivat että kotikalja (ja myös pilsneri) nostattaa maidontuotantoo; pistimpä kymppilitran satsin kotikaljaa käymään, toimi ainakin sairaalalla ollessa kun sektion jälkeen odottelin maidonnousua tuskissani, ja kittasin kotikaljaa.... ;)
ja höh, mitä minun mahaani on ilmestynyt!!! (siis siihen roikkuvaan nahkaan tuolla alhaalla) ihan kuin raskausarpia!!! eikä niitä ollut siinä vielä muutama päivä sitten....vai liekkö jotain verenpurkaumia sektion takia....onneks ei kovin tummia....

:wave: tilda+poju :heart:
 
hei taas pitkästä aikaa!

meni taas tovi kun viimeksi kirjotin, yllättävän raskasta oli tuo alku vauvan kanssa mutta nyt alkaa homma jo sujua ja äitiys pääsee vihdoin vauhtiin ;)
hiljalleen alkaa myös nuo epparitikit paranemaan vaikkin vielä kiristää...

edelleen meillä nukutaan vaihtelevalla menestyksellä. melko hyvin menee yöt kun jätän röyhtäytyksen suosiolla väliin ja annan tytyn nukahtaa tissille. no tosin viimeyön sitten halusikin olla jatkuvasti tissillä ja itellä unet jäi muutamaan tuntiin :eek: välillä olen iltasin niin väsynyt että itku tulee, mutta onneksi näin ainokaisen äitinä pystyn sitten ottamaan univelkaa kiinni päikkäreitten aikaan.

diipeli teillä on kyllä ollut hurjan kuulonen alku, paljon on tapahtunu mutta onneksi kaikesta selviää! :hug: ite kans pelkään tuota ritatulehusta, taitaa olla aika kamala tauti, mutta sun tilanteessa kyllä oli vielä hirveempi kuin mitä oon aiemmin luullu! :eek:

YOdottaja tosi ihana nimi tytölle! Inka sopiikin mainiosti kun pikkusella vielä tumma tukkakin! :heart: meillä tyttö painaa nyt n.4550g ja neuvolantäti sanoi ettei tarvi enää unilta herätellä kunhan nyt ei yli 6h menis nuo syötöt.

ksidesi käytössä myös täälä :wave: vieraillekin sitä tarjoan, jos ei muuten niin koiran varjolla...

[/b]topsy ajattelin kans ostaa tuon maya wrap pouchin, tosi kätevältä kuulostaa kun siitä netistä hain tietoa. olis mukava jos sais tytyn totuteltua siihen niin sais kädet vapaaks ja vois tehdä noita omiakin hommia tässä vauvanhoidon ohessa :D

palataan taas!
tiipii ja mymmeli 3vk :heart:
 
tin
taas piti tulla kommentoimaan kun oli niin paljon tullut tekstiä.
Ultrasta ja omista tuntemuksista: Meillehän viimenen kasvukontrolliultraaja tyttöä lupaili ja omatkin tuntemukset oli melko tyttömäiset ja pojanpässihän tuo sitte lopuksi oli :) mutta ei kyllä otettu asiaa ihan kauheen vakavasti, eli mitään vaaleenpunasta(tai muita tyttöjuttuja) ei hommattu ja lainaksi saadut vaatteetkin oli eroteltu neutraalit ja tyttövaatteet niin mitään vahinkoa ei päässyt tapahtumaan. Poika oli meille todella iloinen yllätys, varsinkin isä on haljeta ylpeydestään koska suvuissa ei poikia ole.

Tilda77 ihmetteli raskausarvennäköisiä juttuja mahassa josta tuli mieleen että mulla ei tullu raskausaikana yhtää arpea mahaan ja tisseihinkin vain 2 mutta nyt imetysaikana on tullu tissit ihan täyteen arpia :headwall: kukaa ei kertonu mulle että niitä voi tulla myöhemminkin :kieh:

poika nukku sitte vaunulenkin jälkeen tunnin pihalla ja olis nukkunu vieläkin jos ei ISÄNTÄ olisi raahannu poikaa sisälle. käy kuulemma toista sääliksi. on kyllä jatkanu vielä sisällä unia 1,5h. kävin tyttöjen kans kahvittelemassaki unien aikana ja aiai ku piristi! =)
 
Joku kyseli rota-rokotteen hintaa... Isäntä sen haki apteekista, joten en ole ihan sata varma. Mutt mun muistaakseni se oli jotain 80 euron luokkaa... Isännän piti ottaa selvää, että korvaaks Eemelin vakuutus sen. Pitääkin muistaa kysyä siitä heti, kun nähdään taas...
Ainakin ukko valitti, että oli sikamaisen hintainen. Mutta jos siitä on apua, niin kaipa sitä maksaa ennemmin kuin ottaa taudin ja pelkää että kuinka pahaksi se menee.

Ultrassahan me ei koskaan oikeasti kysytty kumpi tulee. Minä näin itse loppuajan raskaudessa vahingossa, että poju siellä olis. En kyllä uskaltanut luottaa siihen ihan sata varmaksi. Mutta tammi-helmikuussa minä itse sanoin kaikille, että kyllä täällä pikku jätkä on ja niihän siinä sitten tosiaan kävi :D

Rintakumit meilläkin on käytössä. Nyt alkaa pikku hiljaa pärjätä kyllä ilmankin, mutta on se vieläkin aika onnetonta. Päästään molemmat helpommalla.
 

Yhteistyössä