-LOKAVAUVAT 2007-

Kysymys taas...
Minkä ikäisenä olette alkaneet antaa Cuplatonia / Disflatylia? Entä niitä Rela-tippoja? Me ei kait ihan vielä voida, mutta ajattelin kokeilla jos tätä rataa jatkuu, kova on käninä ja huuto iltaisin ja koko alkuyön. Pitäisi varmaan myös tarkastaa tuota omaa ruokavaliota ja jättää ainakin kovin mausteiset ruoat väliin, vaikka niitä rakastankin. Muutoin meillä kaikki hyvin, eilen kävi terveydenhoitaja ekalla kotikäynnillä, neidillä painoa jo 3710g, eli siis nyt neljässä päivässä tullut 400g! :eek:

Toivotaan ja neitokainen 8 vrk

--- eli kaksi erää, kumpainenkin 80 e...
ja rokote säilyttettävä jääkaapissa, jotenkas mä otan sen toka erän myöhemmin ulos...
Karseita kakkoja tulee tuon rotan jälkeen ... jaiks . No, hyvä että vatsa toimii ... :)

Diipeli ja Tiipii, mukavaa että alkaa elämä voittaa...
Joo, täytyy myöntää ettei tää ihan joyride ole ainoastaan - nyt alkaa olemaan seukkailuhetkiä murun kans, jopa hiukan juttelee ja alkaa kai kommunikoimaan enemmälti...
Ja kiitollinen pitää olla ettei ole lakkojen ja irtsareidne aikaa synnärillä, ettei tullut sitä polikliinistä synnytystä - eli pari tunni jälkeen kotia.. huijuijui...

-papu

Ginnifer: Olen kyllä sen verta laiska ollut että huuhtasen joka toinen kerta pumpun ensin kuumalla ja sitten kylmällä vedellä ja joka toinen kerta keitän. Sitä valkoista pientä pyöreää kumista osaa en keitä usein koska se jotenkin löysistyy muuten ja pitää vaihtaa uuteen.

tervehdys pitkästä aikaa..

meillä on menny täällä ihan hyvin..tosin aloitettiin antamaan tota cuplatonia kun ukko vähän kitisi masuaan viime viikolla..on auttanut mutta kun aloitettiin antamaan sitä niin kakkaa ei tullu 2pvään..
meillä ollaan saatu jo oma rytmi yölle..viimeisen kerran syödään klo 23 sit herää 03 ja 06..joskus herää ainoastaan klo 06..ja eipä oo tuo ukko itkeny vieläkään.mitä nyt niitä muutamia maha vaivoja pikkusen kitis..onneks on ollu vielä tähän asti ainakin helppo vauva..mulla maidon tulo meinas loppua ihan kokonaan,nyt sit oon pumpannu tai imettäny 2h välein(vaikka sieltä tuleekin vaan n. 1rkl :D ) että josko sais nostatettua maidon uudelleen,ja huomenna kaupasta kotikaljaa..

raskausarpia ei mulle tullu masuun ollenkaan odotus aikana mut synnytyksen jälkeen on muutama sinne ilmestyny..hassua..
ja jälkivuotoa on täälläkin vielä ja synnytyksestä nyt 4vko ja 1pvä..mut ihan on tosi vaaleeta et tuskin enää pitkään jatkuu ja tulis vaan menkatki nyt niin ei tulis mitään ylläri tilannetta vieraiden luona et perse on punasena ku eipä osaa yhtään arvioida millon ne alkas :LOL:

vaunuissa me pidetään suojana harsoa ja ne on kiinni sellasilla pienillä hius nipsuilla..ja vanuissa meillä on ollu nyt päällä body,potkarit,sukat,käsissä töppöset,pitkähihainen paita,housut,kypärämyssy,pipo,villasukat,toppapuku(ostin just uuden reiman puvun 62cm),toppa "hanskat" ja toppa töppöset..ja vaunussa makuupussi ja päällä vielä fleece peitto..ja on ollu ukko ihan sopivan lämpönen,ei kuuma eikä kylmä..ja meillä viihdytään vaunuissa..en oo tosin viel yksin jättäny ulos nukkumaan mut lenkin ajan tykkää olla,välillä murisee siellä :heart:
meillä olis ristiäiset 25pvä..ja eikä oo vieläkään paitaa löytyny :kieh:
eikä hirveesti innostais lähtee sellasta etsimään ja ei varmaan aikaakaan ole..
me muutetaan 14neliöö isompaan asuntoon torstaina,ja siinä olis sit varaava takkakin..asunto on tässä samassa rivarissa joten muutto matkaa tulee jotain 20m :LOL: ei kovin paljoa..

mulla on kans käytössä toi avent isis ja oon joka kerta steriloinu sen kun steriloin pullot ja tutitkin joka käyttö kerran jälkeen..kohta vois varmaan siirtyäö siihen et sterilois noi vaikka vaan iltaisin..

huomenna on 1kk neuvola meillä..tullaanpa sitten kuulumisia kertomaan..

dogtor ja "simppa" 4vko 1pvä :heart:

Huh, huh, päivän tavote saavutettu eli kaikki kertyneet jutut luettu :) . :wave: Täällä siis pitkästä aikaa ja nyt kello jo niin paljon, että parempi mennä telkan ääreen ja nukkumaan. Josko huomisesta alkaen koittais pysyä taas täälläkin kärryillä :) .

Mihin tää aika menee? Lähinnä vaan kotona ollaan, vieraita kyllä välillä käy, mutta siltikin, miten ei enää tänne muka ehdi?! Meillä vauva itkeskelee (mitä hittoa, alkoiko just nyt taas, vaikka on jo yöunilla...!!) ja on tyytymätön vieläkin aika paljon. Välillä oli jo muutamia päiviä, että ajattelin itkujen jääneen ja sitten taas :/ . Niin on päivät täysin erilaisia riippuen vauvan menosta! Ja jos itkettää, sitten ei tässä pysty kirjotteleen ja paljon muutakaan tekeen ja sitten taas jos on tyytyväinen, on 1000 muuta hommaa. Oonkin miettinyt, että tuota ei juuri tyytyväisenä tule sylissä pidettyä :ashamed: :( . Sit on vaan jo pakko tehdä muuta. Tai pakko ja pakko, mutta kumminkin.

Jaahas, helposti tähän jäisi löpiseen ja kello sen kun käy. Äkkiä kuitenkin vielä kysyn, että Miksi Cuplaton pitää sekottaa pieneen nestemäärään ja tekeekö kaikki niin? Mä oon kyllä ohjeet lukenut, mutta tiputan tipat laiskuuttani suoraan suuhun :ashamed: . Onko kuinka paha juttu?

Joo-o, kyllä se siellä huutaa |O

Pikavisiitti....

Rontti, mä annan kans suoraan suuhun cuplatonin...sillain tein esikoisellakin.

Tänään oli lääkäri mulla ja Pessillä. mul jälkivuoto jatkuu edelleen vähäisenä.Pessillä painoa 4225g ja pituutta jo 55,9cm,pitkulainen poika siis :D sit pessillä on vesikives.... ei mikään kummallinen kuulema ja häviää yleensä itestään ensimmäisen vuoden aikana. en oo siis ite tollasta huomannu ollenkaan.

Mä olin kans eilen yhtydessä Pessin isän polen mummoon,hyvissä väleissä siis ollaan hänen kans.

yksäiti+ pessi 7viikkoo

Jihaa, meillä Eero tasan 2kk :flower: :flower:
Viime yö meni taasen kolmella syötöllä. Ennestään olen väsy, saati sitten nyt. Onneksi sitten sain vielä aamusella unta ja sain nukuttua liki kahdeksaan. Tarttis varmaan earit laittaa korviin, ettei joka ääntä rekisteröis..
Tänään meen ostaan pinnasänkyyn patjan, siirrytään äp-laatikosta pois.
Sekin yksi etappi taas..

Mukavaa päivää!!

-Vilma ja Eero 2kk- :flower:

Minne tämä aika menee? Nykyään ei meinaa olla aikaa edes lukea toisten kirjoituksia saati sit itse kirjoittaa...

Täällä on mietitty pienen pukemista ulos. Meillä täällä Satakunnassa on ollut pikkupakkasta, joten olen vauvalle pukenut ulos lähdettäes bodyn, potkarit, sukat, merinovillaisen villanutun sukkineen lapasineen, kaksi lakkia, vähän ohuempi toppapuku (mulla Reiman puku odottaa vielä korkkaamista, odotan kovempia pakkasia) ja vauva kääräistään vielä pakkauksen makuupussiin. Vaunuissa päälle vielä vaunujen omat lämpö yms pussit. Vauva on ollut sopivan lämmin herätessään eikä ainakaan kitissyt kylmyyttään, niskasta aina olen lämmön tunnustellut ja aina on ollut lämmin. Lisään vaatetta ja peitteitä pakkasten kiristyessä.

Mä olen melkein luovuttamas tämän imetyksen suhteen, sitä ei vain tule! Kuulemma sukuvika, mummulla ja äidilläni on ollut aivan sama tilanne.
No, ei se pullo-show niin työlästä ole, joten sillä mennään...

Meillä mietitään myös rota-rokotteen ottamista. Täytyy ottaa vielä selvää meneekö se vakuutuksen piikkiin vaan. On se kyllä sikahintainen!

Enpä olisi uskonut itseni sanovan tätä koskaan (joka rakastaa nukkumista) että onpa iso ero vireydellä jos saa nukkua kolmen tunnin putken tai sit vaan kahden. Meidän nuppu nukkui (tai siis nukkuu taas) viime yönä klo 23-03.30 ja neljästä yhdeksään. Ihan luksusta! Tyhmä minä kun viikko syntymän jälkeen tavallaan unohdin kapaloinnin, kokeilin taas eilen illalla ja tässä oli tulos! Lisäksi eilen illalla kylvettiin, joten silläkin oli varmasti rentouttava vaikutus.

Ultrista. Ennen 4d-ultraa mulla ei ollut minkäänlaista fiilistä, muuta kuin että tytöstä olin aina haaveillut. Lapsen isä oli aivan varma että tyttö tulee. Ja siltä ultrassa sitten näytti. JA tyttöhän sieltä tuli.

Todistimme muuten ensihymyn lauantaina, ja sen jälkeen se on ollut päivittäinen ilo. Milloin teidän vauvat ovat hymyilleet ensi kerran? Meidän nuppu siis päivää vaille kolmeviikkoisena.

Höynähtänyt äiti meni ja tilasi postin sivuilta omat postimerkit. Kuvaksi tietenkin suloisin kuva vauvasta. Vähän ne on hienoja! Kannattaa kokeilla! Saa nähdä, huomaako kukaan mitään kun saa ristiäiskutsun postista tänään...

Oma vointi alkaa olla aika jee, ellei tuo väsymys olisi toisinaan niin kovaa. Muuttolaatikot ovat vähentyneet niin, että enää neljä jäljellä (ja nekin mun organisoimattomia nuottikasoja, joiden järkkäämiseen menee ikä ja terveys). Koti alkaa näyttää siis jo kodilta. Tsemppia Dogtorille vaan muuttoon, sama homma takana (tosin muuttomatka 250km...)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille, tämä äitee menee nyt kahvikupposen kans lukemaan hesarin.

Ippuli
+Nuppu 3 viikkoa rapiat

Eipä ole taas tullut kirjoitettua vähään aikaan, lukemassa olen käynyt kyllä päivittäin.
Täällä takana hyvin nukuttu yö. poika nukahti siinä klo 23 aikoihin, söi 02, isäntä kävi syöttämässä. Sitten poika nukkui puoli 7 asti. joten mulla on ollut lähestulkoon kokonainenyö. Mahtavaa! Siitä puoli seitsemästä pikkuherra päätti vielä jatkaa uniaan, nukku sitten 9 asti, äiti samoten. Nyt on kyllä hyvä olo.
Me ollaan nyt harjoiteltu vaunuissa nukkumista, ilman liikettä ja hyvin on mennyt tähän astii. Eilen ja toissapäivänä Aron nukkui 3 tunnin päikkärit ulkona. Kävinkö ehkä kerrran tai pari liikuttamassa vaunuja. Tänään jatkuu operaatio. Nyt täytyy vaan katsoa, että on kunnolla päällä, kun tänään näyttää olevan enemmän pakkasta kun eilen. Mulla oli Aronin päällä eilen sukkahousut, body, potkuhousut ja villatakki. Sitten kypäräpipo, villamyssy, lapaset, villasukat ja äitiyspakkauksen kevyttoppapuku+makuupussi. Sitten päälle tietty tulee vaunukopan päälinen. Poika oli ihan lämmin kun otin pois. Ei hikinen, mutta lämmin. Joten taitaa olla ihan sopivasti päällää.

Mekin päätettii ottaa se rota-rokotus, on se hinnalta aikas arvokas, mutta on se tautikin niin kamala, että kyllä se kannattaa. Terkkari antaa sen sitten 3kk neuvolakäynnillä. Sillon Aron saa muutkin rokotteet.

Meillä on nyt sen maitoallergian puitteissa kotialtistus loppu. Lääkäri oli sitä mieltä, että tehdään vielä sairaala oloissa polikliinisesti valvottu altistus allergia ja astmapolilla. Millon sinne ajan saan, niin ei tiedä kukaan. Kun on tämä työtaistelu menossa, nii he ei voi antaa mitään aikoja, piru vie!

Työtaistelusta puheenollen, mun käy sääliksi meidän naapuria, hänellä on laskettu aika viime lauantaina, eikä vieläkään ole mitään merkkejä lähdöstä laitokselle ja ensi maanantaista pitäisi lähteä ensimmäiset irtisanoutujat, joten tiedä sitten ketä synnärillä on ottamassa vastaan.

Mekin annetaan Cuplaton suoraan suuhun ja ennen jokaista ruokailua, se on jo pojalle semmonen merkki, että nyt tulee pullo.

Olikos jotain vielä...Upea ilma ulkona...Nyt täytyy mennä joku pieni ottaa hernettä nenään tossa lattialla!!!

Elza ja Aron 2 1/2kk

|O Huomenta!
Valvottu yö takana...
Iski sitten sunnuntaina todella ärhäkkä rintatulehdus... :headwall:
Ja edelleen toipilaana, nyt jo kyllä ihan elävien kirjoissa, mutta oikeesti oli kyllä NIIN kauhee olo tossa pari päivää että oksat pois!!!!
Pitäkäähän lämpimästi päällä mamit! en kyl tiedä mis oisin kylmää saanu, mut toisaalta mul oli esikoisestakin rintatulehdus ja sillon oli helteinen heinäkuu. Wiia kiljuu nyt sit yöt, kun raukalla vattaa vääntää toi mun lääkekuuri. Ostin relatippoja ja ne on kyl auttanu ja Cuplatonia laitan edelleen ja myös suoraan suuhun, niinkun moni muukin näköjään!
Onneksi sain nukkuu täs aamupäivän, kun mies meni vasta myöhemmin töihin ja esikko on hoidossa! Nyt jaksaa taas... :D ja jos vielä päikkärit ottais Wiian kans.
No mut nyt ton pyykkivuoren valloitukseen... On kertyny pyykkiä, kun taloudenhoitaja ollu toipilaana! :LOL:

Huomenna neuvola, palaan sillon asiaan ja kerron paremmin kuulumisia!
Mukavaa pakkaspäivää kaikille! :wave:

Lapanen ja Wiia tasan 1kk tänään :heart:

neuvola kuulumisia..

paino 4245g pituus 52,6cm ja pipo 57,5cm syntyessään mitat oli
paino 3260g pituus 49cm ja pipo 55,5cm

elikkä hienosti on poika kasvanut..muutenkin neuvola täti sanoi että topakka ja terhakka poika,ja ihmetteli kun ei oo ikinä nähnyt niin topakka 1kk ikäistä vauvaa,kun nostelee päätään ja kannattelee jo sitä hirmu hyvin..iho silmät ja suu siistit..

meillä ensi hymy irtosi jos 2pvän ikäisenä ja siitä lähtien ollaan hymyilty..ääneen on nauranut 2 kertaa..ja esineitä alkoi seurailemaan 1kk ikäisenä..

meillä ultrassa näkyi poika ja poika sieltä tulikin..ultra tehtiin rv 19 ja 4d ultra rv 31

dogtor ja simppa 1kk 2pvä :heart:

Elzalla näköjään samat touhut tänään kuin mulla, mä kokeilen tänään eka kertaa... Siis vaunuissa nukkumista niin ettei vaunut liiku :whistle: . Eilen kateludesta vihreenä kun täällä luin Niinukan vauvelin nukkumaan oppimista vaunuissa. Meillä kun tuntui olevan niin samanoloiset vauvan asian suhteen. Ja meillä ei ole edelleenkään nukuttu, aina herätään lähes heti, kun vaunut pysähtyy.. Tänään aamupäivällä vauva tuntuikin viihtyvän paremmin vaunuissa ja nyt vein ulos kokeilumielessä nukkumaan ja niin, etten lähtenyt pienimmällekään kävelylle (ei tule ensin tärinää ja sit sen yhtäkkistä loppumista). Istun täällä takki päällä :LOL: . Vaan on tuo tuolla jo kohta 15min ollut ja kerran oon käynyt laittamassa tuttia :) . Todella lupaavaa tämän vauvan kohdalla tällanenkin aika :snotty: .

Kiva kuulla, et mä en oo ainoa laiska, joka tiputtelee cuplatonit suoraan suuhun ;) . En muuten tiedä onko vaikutusta, mutta kun siirryttiin Disflatylistä Cuplatoniin, niin vaivat pieneni huomattavasti. Tosin tässä samaisessa vaiheessa loppui vyöhyketerapiakäynnitkin, että saattoi terapialla olla osuutensa. Nyt taas meillä kakataankin päivittäin, kun tuossa kovan itkun aikaan oli viikonkin tauko. Ja jestas sitä kakkaa tuli sitten kun tuli!! Kerran sitä oli olkapäällä asti ja mun oli todella vaikea pienessä lavuaarissa pestä kakasta liukasta rinsessaa :LOL: . Tuli otettua kuvakin.

Jaahas, onneksi on takki päällä, äsken oli taas käytävä ja pieneen hyssyttelyyn sorruin kyllä... Miten mua meinaakin ottaa hermoon tuo homma. Helpommin sitten jättää viemättä kokonaan ulos nukkumaan... Mutta kannattais se varmaan nyt olla sinnikäs, niin ihanaa olisi, kun oppisi tykkäämään.

Meillä neiti on ihan pian 2kk. Aika tosiaan rientää... Neuvolassa tovi sitten painoa oli n 4800g ja 56cm. Rota mekin nautitaan sitten 3kk neuvolan yhteydessä.

Miten muuten annatteko kaikki D-vitamiinia? Olin muutaman päivän antamatta ja sattui siihen itkuttomat päivät. Nyt olen antanut 3 päivänä 3 tippaa ja taas on itketty ja kitisty, tosin ei enää ihan samanmoisia mahaitkuja kuin aiemmin. Tekis siis mieli olla tovi antamatta ja katsoa tilannetta? Mutta kun en ole kuitenkaan ollenkaan varma, aiheuttaako noi tipat vatsanväänteitä vai ei...

Mulla oli itellä tyttöveikkaus tuolla jossain pääkopassa. Loppuvaiheessa taas aloin kallistuun poikaankin päin, mutta luultavasti siksi, että en sitten olisi niin ihmeissäni jos poika syntyiskin. Ja tyttö siis tuli :) . Aikanaan nuo ennustajatkin lupasivat meille tyttöä, aika ei tainnut ihan oikeaan osua. Ja niitten ennustusten mukaan meille tulis tyttö vielä jokusen vuoden päästä, mutta siinä osui ennustaja hakoteille :LOL: . Mies menee laittaan piuhat kiinni. Ihanan helppoa mulle :) . Ja onpa sitten mullekin selviö, että enää ei neljättä aleta haikaileen :LOL: . Ehkä se haikailu on mennyt osin jo tän itkevän vauvankin kanssa, en taitais enää jaksaa alusta alkaa ja ikinä kun ei tiedä, mitä vastaan tulee.. No mutta HEI!! miks mä edes puhun täällä neljännestä :LOL: :whistle: .

Parempi mennä muihin hommiin! Oli varmaan muutakin asiaa, mutta enpä nyt muista tähän hätään. Ai niin, meillä hymyiltiin eka kertaa kk iässä, ihanaa se on, mutta ollut meillä yhä harvinaista herkkua. Ihan viime päivinä ehkä joka päiväistä edes jollekulle. Mielellään hymyilee tuolle meidän 5 vuotiaalle, joka osaa jo keskimmäistä paremmin seurustella vauvan kanssa :heart: . Enpä ihmettelis, jos vauva kohta alkais itkeen aina keskimmäisen tullessa lähelle... Sen verran rajua meininkiä välillä :headwall: .

dogtor ei kai se pipa oikeesti ollu 55,5cm syntyessään :D ois vaan aikas iso pipa.....

meillä ny sit kunnon nuha pojalla :( oikein sääliks käy toista,ku muuten nukkuis yölläki hyvin,mut herää siihen ku ei enää ilmaa saa...rohiseeki ihan hirveesti....sit se räkä on kaikki niin syvällä jossain,ettei sitä millään pikkuniistäjälläkään pois sieltä saa....piti ny tämmönenki sit tulla...mhm...huomenna neuvola...saas nähä mitä täti kertoo!!!!

sit taas tällanen sektio haavaan liittyvä kysymys!!! jokos kaikilla on se parantunu??? siis siisti arpi ym??? mul muuten ollu aina siisti ja hyvännäkönen,mut sellanen sentin mentävä alue on vieki "märkä" ja punanen....tuntuu,ettei parane ollenkaan se kohta! ja eilen sit ekan kerran kanniskelin ite tota jätkää kaukalossa,niin eiköhän tänän toi maha arista :ashamed: luultavasti ne sisemmät ompeleet tai jotain.......

kaikki tääl näköjää ton rota rokotteen meinaa ottaa....ottaisin minäki jos ei noin kallis olis. mikähän siinä niiku maksaa????...kai sitä tosiaan pitää kysellä vakuutusyhtiöltä,et mitä korvaa jos korvaa!

henkka ja veeti 3vko 2pvää

Kuka tietää Oulussa hyviä vauvavyöhyketerapeutteja?
Eilen ilalla itkettiin uraklalla n klo 11-02 - hermostuttavaa...
Ei auttanut tissi, ei kapalo, ei ollut vaipas mitään ... en tiedä onko rokotteen seurausta vai mitä.
Tosin illalla omaan sänkyyn nukkuminen on taistelua - ei sin nukahda, ja useimmiten kun laskee nukkuvana, niin kohta pärähtää itkemään. useampana yönä auttoi kapalo, nyt ei sekään ...
Luova hyssytysvinkki - rauhoittui kun laitoin oman mahan päälle - pylly mun jalkaa vasten (vähän niinkuin kohdussa) ja peiton itsenikin päälle. Ja vartalolla saatoin hetkuttaa...Rauhoittui - mut eihän siinä itse voi nukkua silti.. Mutta umpiväsynä itselle helpompi kuin kävely ...

Sitäkin mietin, että onko nukkumanmenoaika vauvalle liiankin äänetön ja rauhallinen?

- papu & kiljukaula ...

Täällä tuntuu muillakin olevan huutavia vauvoja. Helpottava kuulla :whistle:ettei meillä ole ainut kiljukaula talossa. Välillä oikeasti tuntuu että hermot menee kun ei passaa mikään. Tuosta kapalosta olisin kiinnostunut minäkin. Mistä sidotte kapalon (siis kangas, harso)? Ja kuinka osaatte sen sitoa? Voisin minäkin sitä kokeilla jos osaisin sen jotenkin väsätä tuon vauvelin ympärille. Yöt meillä tosin on ihan hyviä, mutta iltasella tai oikeastaan jo iltapäivällä alkaa tuo tyytymätön kiehnääminen/itkeminen. |O

Mies lähtee huomenna risteilemään ja minä jään yksin hoitamaan tätä härdelliä. En vain ymmärrä miten selviän hengissä tästä kaikesta :eek: No, kai siitä selviää ja koitan ajatella positiivisesti että joku päivä se tulee minunkin vuoro :kieh:

pakkaspäivää kaikille!

aamupäivä mein kaupungissa,käytiin kirpputorilla ja ruokakaupassa.tyty nukku koko reissun ajan..ja oli vääntäny hiljasesti karseet kakat vaippaan,oli tosiaan kainaloita myöten sonnassa..itseasiassa piti kysymän että minkalaisia muiden vauvojen kakat ovat..venlalla on ihan keltasta,ryynimäistä ja sellasta limamaista joskus kakka.onko vaikutusta tissimaidolla ja korvikkeella?tulipa sontamainen kysymys..mutta en yhtään muista että millaisia kakkendaaleja isot tytöt teki :eek:

tuutilulla arvaa oliko vaikea keksiä tytylle nimee..mie olisin halunnut että hänestä tulee klaara..mutta isännän mielestä se on ihan kanan nimi.. :LOL: mistä lie lukenutkin klaara kanasta..
sitten tuo venla vaan rupes tuntumaan suuhun sopivaksi.

toivotaan myö ollaan venlalle annettu relatippoja jo ihan siintä saakka kun tultiin sairaalasta kotiin,eka pullo on kohta lopuillaan.n.vajaa 2kk näyttä se puteli kestävän,kun joka aamu annan ne 5 tippaa.
eilen ostin uuden pullon..olihan tuolla hintaa 19.80e..isäntä tuumasi että aika tyyris litrahinta tipoille tulee..kun siinä pullossa on 10ml sitä ainetta.
disflatylia olen muutaman kerran tytylle antanut..ja itekkin kerran otin,kun ihan kamalasti ilmavaivoja,ja turvotusta..kyllä huomattavasti helpompi olotila tuli :)

ultrasta itellä oikeastaan ihan alusta asti oli tyttö tunne..mutta varmistettiin vielä 4d ultralla..ja pitihän tuo paikkansa.

terkkari soitteli tänään,mulla olis 27.11 jälkitarkastus ja venlalla eka lääkäri neuvola.jälkivuoto kesti 3vkoa.saapi nähdä millo ekat menkat alkaa..ja pähkäilyn alla on meillä ehkäsy asiat..itelle ei sovi pillerit..mies jo tuumas että hän taitaa lähtee sterilisaatioon..no jos meille ei enää niitä lapsia tule,niin menköön vaan..

viime yönä tyty nukkukin oikein ruhtinaalliset unoset.simahti klo 20.30 ja heräs 04.30 syömään eka kerran.illala se kyllä tankkasikin,oli tissillä puolisen tuntia ja sitten pullosta vetäs vielä 160ml :whistle:

sillo puol 5 aikaan söi taas 160ml ja nukku klo 8.eikä sillä vielä sillo edes kiljuva nälkä ollut,vaan puol 9 jälkeen rupes sitten syömään.

sanoinkin miehelle että jännä miten joka yö vähän eri tavalla heräilee toisena yönä syö klo 02 ja 06 kun kuitenkin käy suht samoja aikoja illalla nukkumaan.

ainaii tuutilulla vieläkö tyty keikkuu puolen yön jälkeen ylhäällä?
toivottavasti nyt ei enää.

nyt pitää likoille lähtee jotakin ruokaa laittamaan tulivat jo koulusta.

niinukka ja venla

yodottaja[/b olen muutamana iltapäivänä huomannut meidän neitistä sen että sitterissä nukkuu paremmin kaiken hälinän keskellä keittiön pöydällä,mitä omassa sängyssään.sinne kun nukkuvana vein niin hyvä et huoneesta kerkesin pois,kun neitillä silmät selällään.kai liian hiljasta hänelle,ja soittokilkuttimen olen laittanut joskun huutavan neitin viereen niin kummasti on rauhottanut.

toivottavasti tyty ei nyt ota tavakseen kiljua,sinua aivan väsyksiin..
jospa pientä masua vaan jotenkin kipristi?Tai sitten tytyä vaan nukutti,meillä ainakin toisinaan venla huutaa ihan kamalasti,ennen kuin sit nukahtaa,lähinnä illalla kun on tavaksi tullu että ottaa sellaset puolen tunnin unoset tossa 6-7 välillä.silloin olen ottanut syliin ja heijannut vaan,ja tuttia pitänyt oikean käden peukalolla kiinni ja muilla sormilla silittänyt poskea..siihen hää on sitten rauhottunut.ja sama juttu iltapesujen jälkeen,sylissä pitää kantaa,jos johonkin lasket,niin huuto on hirmunen..olen miettinyt että kai noinkin pieni ymmärtää että kohta pääsee nukkumaan,ja saa ruokaa.kuitenkin samanmoinen rytmi joka ilta.

mutta tsemppiä iltoihin.

niinukka

Meillä on muuten kans tuota väsymys itkua ennen kuin vauva saa unenpäästä kiinni. Sitten olen huomannut että kylvyn jälkeen vauva on väsähtänyt / rauhoittunut hyvästi omaan sänkyyn unille ja nukkunutkin sen jälkeen aika hyvän pätkän.

Kävin ostamassa apteekista keittosuola tippoja. Jospa ne hieman helpottaisi vauvan tukkoista nenää. Viime yö oli melko katkonainen tuon tukkoisuuden vuoksi ja pompin sängystä kuin aropupu katsomaan vauvaa. Poika kakisteli ja yökki siihen malliin ja itsellä pelotti että raukka tukehtuu limaansa.

Iltoja,

mies lähti esikoisen kanssa seurakunnan perhekerhon isien iltaan, joten mä täällä juon kahvia ja syön unelmatorttua. Vauvakin juuri sopivasti kakkasi ja urvahti, on sitä kitistykin koko päivä... Kakan väristä: meillä se on kokoajan enemmän ja enemmän vihreää, aiemmin on ollut seassa vain vähän vihreää, tänään oli kokonaan. Neuvolasta kysyin, sanoi että on normaalia. Tosin silloin ei ollut vielä kokonaan vihreää. Mitä teille on sanottu tuosta vihreätä kakasta? Onko tosiaan normaalia? Vauva on niin itkuinen tuon kakkaamisen vuoksi minusta. Voisin soittaa huomenna uudestaan neuvolaan.

YOdottaja, kyselin minäkin Oululaisia vyöhyketerapeutteja jotka osaavat vauvahierontaa ja seuraavia suositeltiin:

Pia Orell-Liukkunen
http://www.terapiaorell.com/muut.htm

Marjut Nieminen
http://www.lh-keskus.net/ -> Oulun luontaishoitoklinikka

Minäkin veisin meidän kiljujan, jos mies antaisi :headwall: Ollaan nyt annettu vauvalle mallasuutetta ja Disflatylia, ja mies haluaa että katsotaan viikko pari niiden vaikutusta. Minusta ne jo vaikuttavat, eli vauvan kakka kulkee taas eikä ole kivikovaa, mutta itkut senkun jatkuu |O Nytkin likka kiljui ennenkuin nukahti, eli voi olla ihan temperamenttiakin kyseessä. Haluaisin siis viedä vyöhyketerapiaan muunkin kuin vatsavaivojen vuoksi, mm. siksi että saisi vauva hyvää oloa ja rauhallisuutta... Kerros sitten YOdottaja jos kävit että miten meni.

Oululaiset
, kiinnostaisiko treffata ensi viikolla taas? Laitan kyselyä tätä kautta kun Katjanna sun sähköpostiosoitetta mulla ei ole. Laitatko sen mulle osoitteeseen topsy2@gmail.com niin voitais sopia sähköpostilla? Meidän likka kyselee harva se päivä milloin hän saa taas leikkiä kaimansa kanssa :)

Jahas, jatkan nettisurffailua, jos vaikka tilais joululahjat netistä? Ei tunnu hirmu ihanalta ajatukselta lähteä kaupunkiin lahjaostoksille tänä vuonna...

Topsy ja likat 3 v ja 4vkoa

Sitten onkin taas neuvola takana. Jätkällä oli painoa tullut lisää aika reippaasti, neuvolantätikin meinasi pojan olleen ruoka-aikana kotona :LOL:
Painoa tullut edellisestä neuvolasta (2 vkoa sitten 4140) noin 500 g, nyt siis paino 4670. Pituutta 54,2 cm.
Painoa on nyt 5 viikon aikana tullut lähes kilo ja pituutta vain noin 2 senttiä. Mä jo ihmettelinkin kuinka jätkälle mahtuu vielä noi 50 senttiset vaatteet niin hyvin ja 60 senttiset on järjettömän kokoisia...
Muuten kaikki oli hyvin. Kävely onnistuu vieläkin ja kannattelee yhä edelleen päätä jne jne.

Yritettiin tänään ottaa äijästä kuvia joulukortteja varten... No älä unta näe, että hän olisi siihen suostunut. Muutama kuva saatiin otettua ja sen jälkeen hän veti herneet nenään. No tarvii kokeilla huomenna uudestaan. Pitäisi sitä paitsi ottaa kuvia kiitoskortteihin, kun kukaan ei tajunnu ristiäisissä ottaa yksin kuvia äijästä. Ellei hän sitten pistä huomenna kovinkin hanttiin tässä asiassa...

Jaaha... maitobaaria kaivataan taas! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
ja toinen asia; mites on muilla sektiolaisilla masut parantuneet? haava mulla ihan ok, mutta kovin kosketusarka on navanseutu, ei kärsi mitään housuja juuri pitää, paitsi äitiyscollegepöksyjä....
Tähän mun on tilda pitänyt vastata, että mulla ihan samanlaiset oireet. Haava on jo ok, mut navanseutu tosiaan kipeä, ja välillä sieltä repäisee kun nousee nopeaa. Kysäisin neuvolasta, sanoi että on haavan reuna siellä alueella, se varmaan oireilee vielä. Äitiyscollgeissa täälläkin vielä mennään, tuskaista... sektiosta on nyt 4 vkoa.

hip huijakkaa, täälä ollaan jo hereillä |O tyty heräs tuossa neljän aikaan ja ihan virkku on. tultiin tänne olkkarin puolelle valvoon että isukki saa vielä vähän nukkua ennen töihin lähtöä. laitoin vähän kuumaa kaakaota ja ajattelin kattoa koneelta rimakauhua ja rakkautta-sarjoja, jospa tämä tästä.

topsy meille ainakin treffit sopii ensiviikolle ja joululahjoja on myös katteltu netistä. ajateltiin miehen kanssa että ostettais tänä vuonna suurin osa lahjoista WWF:n tuotteita.

jep, jep....palataan paremmalla ajalla!
t.tiipii ja pikkumummo :heart:

juu tuli tosiaan tuo pipon mitta merkattuu väärin se oli siis syntyessään 35,5cm ja nyt 37,7..ois aika vaikee ollu pusertaa 5,5cm pää ulos :LOL:
tänään se sit olis muutto edessä,huima kun tuo matkakin,peräti 20m :LOL:
mut vein mä eilen illalla sinne kaikki kamat kaapeista ja laittelin paikoillekki..nyt pitäis mietiskellä,mahtuisko meille kolmas koira ja riittääkö aika uudelle pennulle..olis tulossa bullmastiffi nartun ja seropi uroksen kaveriks pienen pieni bullmastiffi narttu pentu..pikkusen himottas ottaa mut pitää nyt ensin ihan järjen kanssa miettiä riittäneekö tuo aika..

niinukka edelleen tuo yökyöpeli hyytyy vasta puolen yön tietämillä :/ Sitte kyllä nukkuu 5 tuntia putkeen mutta sais nukahtaa kunnolla pikkasen aikaisemmin. Ennemmin miä ite menisin nukkumaan vaikka ennen 22 ja heräisin sitten aamulla aikaisin. Mutta ei niin ei. Vaikea tuota on väkisin alkuillasta hereillä pitää oikein millään. Tai kyllähän Kiian saattaa nukahtamaan saada vaikka kuinka monta kertaa ennen puolta yötä mutta neiti ottaa vaan 5min tirsat ja herää.

Tilda77 mullakin on edelleen just navan alta kipeä "vanne". Ei sitä näin koske mutta jos joku siihen osuu niin tuntee että hellä paikka on. Ristiäisten jälkeen se vasta pipi olikin. Ängin jalkaani housuliivit tuota pötsiä latistamaan ja se ei oikein hyvää tehnytkään :ashamed:

dogtor onnea uuteen kotiin :flower: Koiranpennut on ihania :heart: Huom. pennut! Minuu oikein potuttaa kun ei aikaa tahdo löytyä tuolle koiranpenikalle mikä täällä on mutta meillähän on tätä sakkia muutenkin. Netta tulee nyt kuun lopussa vuoden ja tarvis kyllä pitkiä lenkkejä että tuo energia purkautuis muuhunkin kun tuhoamiseen :/ Ite en ole uskaltanut vielä lenkittää kun tuo maha ei ole ihan kivuton ja to hurtta saattaa nykästä kunnolla. Ja edes isommat lapset eivät jaksa sitä pitää kiinni ja en heitä päästätkään lenkille ettei mitään käy kenellekään.

Mitens muilla, joko pienokaiset "keskustelevat"? Neiti on nyt parisen viikkoa päästänyt kujerrusääniä suustaan ja selvästi koko ajan enemmän oppii ääntään käyttämään kun hälle jutellaan. Se kieli kun ei meinaa millään pysyä siellä suussa ja on koko ajan edessä :D Mummi oli ihan onnessaan kun leperteli pikkuiselle eilen ja pieni vastaili hälle :heart:

Mulla muutes meinaa lähteä käsistä tää Kiialle ostelu :ashamed: Mekkojahan tolla neidillä on jo ihan tajuttomasti ja itseasiassa joka päivä päälläkin joku niistä. Mutta näin viimeksi kirpparilla nuken sängyn ja arvaas kuka sitä kantoi jo kassalle päin ennen kun järki sanoi että eihän tuo sillä edes leiki pitkää aikaan. Ja kerran meinasin kirpparilta nukenvaunut ostaa valmiiksi Kiialle. Ukko vaan toteaa ettei emännällä järki paljoa päätä taas pakota :LOL: Kohta laittaa mulle kirppari kiellon päälle :whistle:

Missäs muutes mamma3 luuraa?

Rontti täällä annetaan d-vitamiinia kun muistetaan ja se muisti tunnetusti on mitä on :ashamed:

tuutilulla ja Kiia hitusen vajaa 7viikkoa

Me kyllä herättiin jo 6.40 :whistle:

Meillä oli kitinä ilta ja yö tuossa sen jälkeen kun viimeksi tänne kirjoittelin kuulumisia. Syynä oli sitten tuttipullon tutit jotka oli tarkoitettu vastasyntyneelle. Neiti on olevinaan niin iso että piti vaihtaa jo 1+kk tutit :D Ja ilmaa ei mene nyt ollenkaan oikeastaan, ellei sitten ole kovin kiire imussa.

Minä annan tytölle Devitolia eikä mitään oireita ole tullut, ei kyllä ole kenellekään mun lapsista tullut.

Meillä tyttö jutteli 2viikkoa vanhasta asti. Neuvola täti oli ihan ihmeissään kun tyttö tuijotti suoraan silmiin ja keskusteli asioista =) En mä osaa selittää millaista se on, mutta ei siis mitään selkeää jokeltelua =) Sellaista älinää :D

Meillä ei ole harrastettu kiljukaulaulua kuin vissiin kolme kertaa koko vauvan olemassa olon aikana. Syntyessään, sairaalassa yksi yö ja kotona kerran kylvyn jälkeen kun äiti ei ollut älynnyt laittaa maitoa valmiiksi. Välillä kyllä oikeasti kummastuttaa miten tuo on noin joko pitkäpinnainen tai sitten oikeasti vaan todella tyytyväinen? :eek:
Väsyneenä sitä sitten joskus miettii että onkohan kaikki ihan ok...? Mun keskimmäinen tyttöhän on erityislapsi (tosin eri isä ) ja vauvana oli ihan super tyytyväinen, ei koskaan itkenyt ellei sattunut. Tyhmää pelätä ja pohtia tuollaisia, mutta minkäs sille mahtaa... :ashamed:
Tuolla kun pinna palaa niin hän kiekaisee kerran pari tai ärisee :D

Mulla on tullut maitoa ihan hyvin, mutta toissa iltana sitten päätti menkat alkaa silloin tuli vielä päivän aikana reilu litra. Eilen sitten tuli vain joku 700ml. Vaikuttaako noi menkat maidontuloon vai mistä lie johtuu toi maidon väheneminen?
Tai sitten vaan alkaa vähentymään ja loppumaan...?
:|

Milli ja tyttöPötkylä 4vkoa

Yhteistyössä