-LOKAVAUVAT 2007-

Me saatiin kans sillon aiemmin Daktarin kuuri sammakseen. Edelleen on pojan kieli samanlailla valkonen kun sillonkin...ollu koko ajan.Tutti alko paremmin maistuun ton kuurin jälkeen mut en tiä sit onko edelleen sammasta.Sitruunaa oon sillon tällön antanu. Eipä tunnu ainakaan mitenkään vaivaavan eikä oo lisääntyny...en sit tiä onko sitä vai ei..

No mut nyt suihkuun kun esikoinen kattoo pikkukakkosta vielä hetken ja pikkunen nukkuu vihdoin. Ensimmäisen kerran tänään klo.13 jälkeen

Koetan minäkin laittaa kuvia meidän pikkumiehestä, saas nähdä onnistuuko, minä kun en ole niitä kaikista taitavimpia näiden kuva juttujen kanssa..

Jee, onnistui :D , yleensä jo hermot riekaleina olen koettanut saada kuvaa.. yleensä liian suuri tms. ja en osaa pienentää... Mutta nyt onnistui, kuva otettu pari viikkoa sitten, kun uusimpia saan koneelle laitan sieltäkin jossain vaiheessa jonkun! Nykyisissä vaan ei ole enää hiuksia tuonkaan vertaa, eräänä aamuna herättiin ilman päälaen hiuksia!? Oli ilmeisesti ne hangannut yön aikana pois. Onko teillä muilla vauvoilla kuin hiukset lähteneet päästä?

Meillä taas nukuttiin yli 4 tunnin päikkärit pihalla ja piti ottaa jo vaunut sisälle, että pikkumies alkaa pikku hiljaa heräämään, ettei taas valvota koko iltaa puolille yöhön.. viime yönä nukahti sitten lopullisille yö unille klo 2 yöllä! Ei mitään hätää ollut, kunhan vaan olisi ollut mukavaa olla hereillä ja seurustella :| . Nyt pariin otteeseen tuolta makuuhuoneen puolelta kuulunut pientä kähnäilyä, josko nyt nukahti, kun sai taas tuttia suuhun =)

-Tytteli ja poika 4 viikkoa ja 5 päivää

Eilen oli kyllä sitten semmonen päivä, että huh! Mikään ei ollut hyvin, ei sitten lainkaan. No päivä alkoikin jo aamuyöstä klo 05, sen jälkeen poika ei enää nukkunut, eikä äitikään. Siitä se kitinä alko ja kesti lähestulkoon koko päivän , kunnes sitten eilen illalla tajusin mistä kenkä puristaa, tai ainakin luulen niin. No, poikahan oli tietty tosi väsynyt, kun heräsi niin aikasin ja ei sitten saanut nukahdettua kunnes klo 11, kun lähdettiin bussilla kaupunkiin. Syömisestä ei meinannut tulla yhtään mitään koko päivänä. Meillä taas menossa se apteekin korvike. Ja siinähän se juttu olikin, Aron ei kertakaikkiaan pidä sen mausta.Tai ainakin luulen niin, tai jotain siinä on, kun tökkii. Koska maitomäärät olivat todella pieniä eilen, ei suostunut syömään sen kokoisia annoksia kun muuten. No, semmosta kitinää oli sitten koko päivän. Nukkui kyllä vaunuissa pitkät päikkärit, kun oli väsy. Sitten illalla mietein pääni puhki, että täytyykö taas lähteä näyttämään poikaa johonkin, kun mikään ei ole hyvä, ollenkaan. Sitten päätin kokeilla ainaa kaupan korviketta, mitä oli kotona jäljellä, ja sitten se tankkaus alkoi. Ensin annoin pienen määrän ja se meni hujauksessa. Sitte lisää ja lisää tonne puoleenyöhön asti. Pojalla ollut siis nälkä koko päivän, kun ei ole saanut tarpeeksi ruokaa. Sitten nukkui puolesta yöstä viiteen, söi ja nukkui kahdeksaan. Tänään täysin eri poika! Voiko kyse siis olla siitä, että makuaisti on jo niin kehittynyt? Koska nämä kaupan korvikkeethan on aika makeita, samoin kun äidinmaito. Tämä apteekin korvike haisee ja maistuu todella pahalle, ainakin mun suussa. En kyllä itse jois lainkaan sitä. Joten sano lääkärit mitä sano, nyt ainakin, minä annan sitä vanhaa korviketta. Ei voi toista pitää nälässä. Täytyy maanantaina soittaa sille lääkärille ja kertoa tilanne. toiosaalta täytyisi antaa sitäapteekin korviketta, koska se valvottu altistus vaatii, että hän on syönyt sitä ennen testiä, mutta toisaalata, en tiedä edes millon sinne saadaan aikaakaan. siinä voi mennä monta viikkoa. Joten en aijo kiusata pientä!

Nyt aamupalalle, isäntä on köökivastuussa tänään, ihanaa!!!

Hauska viikonloppua kaikille!

Tässä on pari aiemmin keskustelussa vilissyttä pöllöpukuista tyttöä catwalkilla , himppusen uneliaina ... (isompi koko mun ja pienempi Katjannan)

Täällä menään nurin ja oikein, ihan kuin joustinneuleessa - viime yönäkin heräiltiin ja tankkailtiin urakalla . Mulla alkaa olla semmoinen fiilis, että mun neidille ei riitä tisulimaidot kauaa, on sen verran kopsakka neito... Tosin jonkun mukaan 6 viikon iässä on taas uusi tiheän imun ja kiihtyvän syönnin kausi.
Vieraita on käynyt, eilenkin - rinsessa saa ihastelua osakseen . Samoin käytiin kynttiläkutsuilla, jossa viuviu meinasi varastaa shown kynttilöiltä.
Niskaansa Viu kannattelee myös - leikkillään sanoin että nakkelee niskojaan jo nyt :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1236483.jpg
Ja juu sektiohaavassa vähän tuntuu, tosin ei hirmusti - tosin mulla tuntuu myös jaloissa , imutustuolista nousu vauva sylissä kun ilmeisesti tulee tehtyä jalka/reisilihaksilla - varmaan oon automaagisesti oppinut varomaan vatsalihaksia? Onko muilla vastaavaa ...
Ja hoitotaso on mulla nyt liian alhaalla - alaselkää alkaa jumia , pitää keksiä jolku fiskumpi paikka .
Tuttistrategia - onko teillä? Ihan hyvä kun sillä rauhoittuu, mutta väliinhän se sitten on tutin laittoa alituiseen kun toinen ei pärjää yöllä ilman ?

Viikonloppuja myös ja lempeämpiä kelejä, toivotaan...

t papu

tin
tytteli74: nyt enemmän kokemusta rattaista ja mahtavat ovat! aivan ihana kasata ja koota, se on tosi nopeeta. Mahtuu hyvin takakonttiin. Isot pyörät, kulki "huonommallakin" hiekkatiellä moitteettomasti ja kaukalon kiinnityssysteemi oli todella kätevä. Ostin Aerosport plus malliset, viime vuoden kuosilla(!!!:D) makso 99e. Oon huutonetistä yrittäny kattella aikaa jo mutta kaikista uudemmista sieläkin pyynti 70-150e niin ostin sitte ihan uudet.

Poika nukkunu kivasti viime yönä: 00-04.30, 04.45-07.45, 8.30-11. Nukuttiin itekki tonne yhteentoista ku eilen tuli valvottuu ja nyt on tosi levänny olo :) Sammas saatiin suusta pois AHKERALLA puolukan käytöllä. Muuten joka syötön/puklun jälkeen paitsi yöllä. Aluksi näytti että ei lähde mutta se oli vaan äitin laiskuutta.

Ristiäisiä suunniteltiin eilen mummujen kans. Isot tulee olemaan. Lupasin tehdä lihapullat ja juhlakalun, mummut saa hoitaa muut koska haluavat niin hienot tarjoilut. Sitäpaitsi toinen mummu on pitäny pitopalvelua ennemmin niin luulis luonnistuvan! Nimi on vielä päättämättä... Hyviä ehdotuksia olis nyt kolme. Vaikeeeeetaaaa...

YOdottaja, Samaa täälläkin, yritetään välillä että tutti ei ole se must, mutta kun herää kesken unien, mitäs muuta teet kun törkkäät tutin suuhun?

Sinnillä pistimme vauvan vaunuihin taas ja 1½ tuntia meni että heräili välillä, tutilla hiljeni, nyt tuntuu nukahtaneen kunnolla. Mutta mistäs tiedät onko kylmä tai kuuma? Niskaa koitin, hyvältä tuntui, mutta jalkoista ihan kylmä vaunu! Pistin villavilttiä sitten jalkaosaan, nyt mietin onko toinen siellä kylmissään... Pitää ens kerralla laittaa lämpömittarin piuha toppapuvun sisään jalkoihin, niin ei tarvi miettiä.

Minulla välillä jalat tuntuu tikkuilevilta kun yöllä nousen vaikka vessaan, samaa tuntui silloin laitoksellakin joskus. Johtunee leikkauksesta, mutta en tiedä mitä varten noin tuntuu.

Rotaviruksesta - soitin vakuutusyhtiöön ja kysyin korvaako rokotetta, ei kuulemma korvaa ennaltaehkäiseviä hoitoja. Se siitä, me ei raskita sitä ottaa, voi että toivon ettei meidän likkoihin se tartu. Vielä ei kuulemma Oulun seudulla jyllää, kysyin neuvolasta. Tai ainakaan sinne ei ollut kiirinyt tietoa.

Hymyä on mekin nyt saatu parina päivänä, ja sellaista tuijotusta, että jotain ois asiaa vaan hitsi kun ei saa sanaa suusta :heart: Eilen oli myös jutskaillut mun siskolle, kun oltiin miehen kanssa kaupungilla shoppailemassa. Kyllä on systerillä jännät paikat ton tehy-lakon vuoksi, on nääs sillä irtisanoutumislistalla... Kirjettä odotellessa siis.

Tulisipa meillekin ristiäiset pian, olisi kiva toista nimellä jo kutsua, jokin pakkomielle pakottaa pitämään sen salassa, ihan pöhköä toisaalta...

Topsy ja flikat 3v ja kohta 5 vkoa

pakkaspäivää

tyty simahti syliin..nyt yhelä kädellä yritän kirjoittaa..niskat ehkiis pikkuse juntturassa :(
kai tää emäntä olis siirrettävä omaan sänkyynsä koisimaan.
kuha nyt himpun aikaa vielä täs sylissä roikotan,niin olis ainakin sikeemmässä unessa..heti kuitenkin herää,kun lasken sänkyyn.

nyt taas kakka juttua :D ..kakkiiko teijän vauvat yöllä miten paljon?
meillä tekee ihan älytsisti sontaa,viime yönäkin vaihoin kahteen otteeseen kakkavaipan klo 02 ja o6..
päivälläkin melkein joka vaipassa on hirmuset kakat..

tänään olis tytyllä kylpypäivä,kuinka usein muut käyttää kylvyssä lapsosiaan? meillä käydään 2-3 kertaa viikossa,jo ihan sen tähen kun tuo puklailu on niin runsasta.joka aamu ja ilta käydään sitten naaman,nyrkkien ja pepun pesulla.

miehelläkin alko vapaat,pitää vissiin joulutorttuja paistaa illalla..on ne ekat joulutortut aina makoisimpia..meillä muutes jo yks joulukinkku syöty..ei nyt mikään kymmenen kilon..tais olla joku 3.5kg..

yksäiti74 otko rasvannu pessin naamaa millään?
meilläkin tuntuu posket olevan ihan kamalan kuivat,kai nuo puhistusnäpyt rupee kuivumaan pois..mut aikas on hirveen näkönen lärppä tytyllä..ajattelin jos ihan perusrasvaa pikkusen tolle emänälle naamaan pistäs.

mutta nyt niitä torttuja tekemään.

niinukka ja venla

Keiju07
Tuli tässä mieleen, että mulle ei ole tullut vielä lapsilisää... Pitikö sen saamiseksi tehdä vielä jotain; ruksasin sen kyllä aikoinaan äippärahahakemukseen. Minä kuunpäivänä se maksetaan? Äippärahaa olen jo saanut ensimmäisen erän...

Ginnifer
Keiju, mäkin hain lapsilisän sillä samalla kupongilla, ja heti kohta syntymän jälkeen tuli kelasta vahvistus että maksetaan. Maksupäivää en muista, olisko ollut loppukuusta?

voisko olla että pitkällään imettäminen aiheuttaa vatsavaivat? yöllä unenpöpperössä en röyhtäyttele syötöillä, kun on unet vähissä muutenkin, imetykset menee molemmilla puolinukuksissa ;) eikä niitä vatsanväänteitä ole päivällä, jolloin imetän istualteen ja röyhtäytän päälle....
kauhistuttaa rueta vielä yöllä toista röyhtäytteleen(ja siis samalla herätteleen), kun ainut konsti saada nukkumaan on tissittely....

pohtii univelkainen(no en liene ainut!) tilda+poju kohta 4vk :heart:

Minäkin yhdellä käde3llä pikkaisen kirjoitan...

Elza, mäkin antaisin kaupan korviketta. Kai nuo sitten jo osaa maistaa :) . Onko teillä enää edes syytä mennä altistukseen? Jos siis vaavi kaupan korvikkeella tyytyväinen?

Meillä kanssa lähtemässä ne vähäisetkin hiukset! Yks aamu satuin kattoon tyynyliinaa tarkemmin ja voi kun oli täynnä pienen pientä hiusta... Saas nähdä onko kauankin sitten kalju vauva. Meillä isommat karstat on nyt onneksi lähtenyt, mutta koko pää aikas kuiva/tavallaan hilseilevä.

Meillä on ihanasti vatsavaivat suuremmalti takanapäin - ainakin toistaiseksi :) . Mutta nyt on tullut yöllä pienet vatsankiemurtelut ja usein 1-2 ylimääräistä herätystä sen takia. Tilda, meillä tyty ei meinaa sitten millään yöllä röyhtäistä ja se varmasti vaikuttaa yökitinään :( . Aina kyllä yritän röyhtäyttää, mutta jos n 5min :headwall: :headwall: ei tapahdu, en jaksa enempää ja laitan nukkumaan. Ja sitten jonkun ajan päästä tulee vaivaa... Onneksi menee yleensä muutamilla itkaisuilla. Mutta kannattaa siis musta röyhtäyttää, tosin meillä se ei vaikuta nukkumiseen.

Kivoja kuvia kaikilla vauvoista :) :heart: . Kaikki omansa näköisiä. Jännä aina seurata, minkä näköinen vauvasta vähitellen kehkeytyy.. Mites muuten, onko kenenkään vauvalla silmien väri muuttunut?. Te joilla ennestään ruskeasilmäisiä lapsia, milloin silmät muuttuivat?

Lapsilisä maksetaan ekasta kokonaisesta kuukaudesta alkaen ja ihan kuun lopussa.

Mutta nyt minäkin lasten kanssa torttuja leipomaan ja joululaulutkin taidetaan siksi aikaa jo laittaa tunnelmaa tuomaan :) . Joo-o, mä oon jouluihminen :heart:

Jouluihminen minäkin :wave: en kyllä torttuja leivo ikinä, mutta joululaulut ja kynttilät, on niissä vain jotain ihmeellistä tunnelmaa :heart: Kynttilöitä kyllä polttelen pitkin vuotta..

Niinukka, meillä kylvetään kans noin 2-3 krt/ viikossa. Pojalla on niitä hormooni näppyjä ja antoivat neuvolasta ohjeeksi siihen ihon puhtaana pito ja rasvaus perusvoiteella. Toiseksi poika on tosi kova puklaamaan ja tuntuu että kaula on kokoajan likainen. On meillä tuossa kylvetyksessä myös jotain taikaa siihen, että vauva nukkuu sen jälkeen sikeästi. Kai se jotenkin rauhoittaa kun pääsee kellimään veteen vai onkohan kylvyn raikkaana muuten vaan kivempi koisia.

Tilda, meillä ainakin tulee aivan kamalat vatsan väänteet jos en röyhtäytä joka syötön jälkeen. On tosi herkkä mahainen tuo meidän kiljukalle. Mieluummin istun vähän pidempään yölläkin kuin toinen vaihtoehto on se että kätisee vähän väliä ja parahtelee itkemään tuon tuostakin. Itse en osaa nukkua kovin hyvin jos vauva ääntelee koko yön kun sillä on niin hankala olla.

Topsy: teidän pikkusisko on ihan isosiskonsa näköinen. En viime näkemän hoksannutkaan että ovat noinkin saman näköisiä. =)

Suloisia kullanmuruja kaikilla :heart: Meillä lähti pikku neiti yökylään mummille. Mummi sanoi päivällä kun oltiin kaupassa että voisi ottaa Kiian. Vien neitin tossa klo 17.30 mummin tykö. Helppo antaa äidilleni yökylään kun hän on näitä toisiakin pienenä ottanut ja mummi ei siellä tosiaankaan tee muuta kuin on lapsen kanssa. Sanoi että on varautunut kantamaan typyä vaikka koko yön ja seurustelemaankin tarvittaessa. Kiian ei tarvitse kuin vinkaista niin syliin pääsee. Siellä oli meidän eskarilaisen vanhat yhdistelmät valmiiksi laitettuna, tiskit valmiiksi tiskattu jne. :D Meillähän on sopimus että jos jotain ongelmia tulee niin mummi soittaa vaikka keskellä yötä (mulla puhelin yöpöydällä ). Hän asuu meistä n.10min kävelymatkan päässä. Ja miä taas aamulla soitan kun herään. Niin kyllä soitan aina oli kuka tahansa lapsista siellä yökylässä.

Ihanaa että äiti tarjoaa mulle mahdollisuuden nukkua koko yön ja että pääsen yleensäkin nukkumaan. Kiia nukahti eilen vasta puoli yhden jälkeen. Kaiken lisäksi on joku flunssa minuunkin iskemässä. Päätä jyskyttää ja kurkkua koskee :/ Perhana|O No kohta miä painelen nukkumaan kunhan viimeiset joulutortut tulee uunista pois ja pojat painelee petiin. Silmät luppaa jo, nimittäin mulla :D

Ja en suostu kokemaan itteäni huonoksi äidiksi vaikka toisen noin pienenä annan yökylään. Oon sitä mieltä että koska mulla on se onni että äitini neidin haluaa yöksi tarjotakseen mulle kunnon unet niin otan sen avun mielelläni vastaan jaksaakseni taas paljon paremmin. Viime aikoina kun mun ei ole tarvinnut paljon täällä sairastuvalla nukkua. Miehestä ei tuossa nimittäin ole p...kaan apua.

Nyt laittamaan muksut petiin ja itte painun perässä :wave:

tuutilulla ja kyläilevä Kiia 7vko

Nyt menee jo yli hilseen. Nyt on sitten huudettu taas koko päivä. Ruoka menee alas ja hyvin meneekin, mutta se huuto, aivan mahdotonta. Poika on ollut varmaan hiljaa yhteensä puol tuntia siitä kun tultiin ostosreissulta, eli klo 16 jälkeen , missä myös huudettiin, jos ei nukuttu. Nyt hän on huutanut niin paljon, että simahti sitten syliin. Mä kun luulin, että tää huuto oli mennyt ohi jo. Kun selkeesti ei ole nälkä, ei vaipassa mitään, eikä se ole semmosta kipuhuutoa ja kunnion päikkset on nukuttu. Ja sitten ainoa millä saa huudon laantumaan on jos kävelee, tai hyppii ja käärii hänet hänen omaan peittoon. Nyt on aika kurja fiilis...Mutta kai hän sitten vaan on äitiinsä tullut, olen kuulemma ollut aivan samanlainen, kuinkahan kauan tätä kestää. Voisko kumminkin olla jotain masussa? Pohdintaa, pohdintaa....
Meidän piti tehdä tänään miehen kanssa tacoja.Eilen kauppareissulla ollaan sitten unohettu ostaa jauhelihaa ja maustepussi. Voi varmaan laittaa väsymyksen piikkiin....

Väsynyt Elza ja Aron 2 kk 20 päivää

Tuutilulla, kateeks käy... :) Äläs sie koe vaan huonoa omaatuntoa, näinhän se on että kun lapsia tulee enemmän kuin se yksi, niin ei niitä enää niin hysteerisesti paapo... Kyl mäkin antaisin Sirkun hoitoon jos äiti ottais, mut mieluummin tulee meille tänne kotiin yökylään hoitamaan, ja toki teemme niinkuin hänestä tuntuu parhaalta. Päästään ens viikonloppuna siis miehen kans pikkujouluihin ja äiti jää yöksi ettei mun tarvi aamulla heti herätä.

Elza, kuulostaa tutulta, esikoisen kohdalla... meillä on kuvia kun rokki soi, minä vauva sylissä ja mies tanssitaan ja kaveri ottaa siis kuvaa. Muistan kun rokki soi, sillä vauva oli hiljaa vain hytkytyksellä ja tanssiessa kaikilla oli mukavampaa :LOL: Nyt muuten tää uus vauva meinas aloittaa saman jutun, mut ollaan nyt 2 viikkoa annettu relatippoja, Disflatyliä (cuplatonista ei ollut mihinkään) ja mallasuutetta tasaisesti, ja onpahan hiljaista vauvaa, ja kakkakin kulkee. Onkos teillä näitä vippaskonsteja käytössä? Ja vyöhyketerapiaan olisin seuraavaksi vienyt, kaverin pojalla oli koliikki, mikään_ei_auttanut, kunnes vei vyöhykkeeseen, ekana iltana kakkasi poika kolme kertaa vihreän mustaa paksua kakkaa, ja samantien hiljeni. Raukalla ollut jotain ihme könttejä jotka siellä tehnyt kipeää :( Kävivät vielä sen jälkeen tasaisesti 6 kertaa ja nyt on hymyilevä jätkä heilläkin.

Voimia Elza, varsinkin kun kyseessä on ensimmäinen, on sitä välillä voimaton, mutta aika kulkee ja kaikki kääntyy hyväksi :hug:

Meillä opetettu vaavia menemään nukkumaan kympiltä, nyt siirryttiin yhdeksään, tavoitteena pian päästä kahdeksaan niinkuin isosisko. Sais äiti ja isi vähän omaa aikaa iltaisin :)

Nyt sohvalle miehen ja karkkipussin luo, joka hupenee liian nopeaa... :eek:

Topsy ja likat 3 v ja 5 vkoa

Ginnifer
Jipii, käänne tapahtunut maidontulossa! Kahtena aamuna on rinnat olleet melkein yhtä täydet kuin alussa maidon noustessa, ja pumpullakin olen saanut irtoamaan vihdoin enemmän kuin muutaman tipan. Kyllä se niin on, että kärsivällisyys kannattaa. Onneksi mulla ei nyt ole mitään muita velvoitteita niin että olen tosiaan voinut istua tuntikausia imettämässä... Ymmärrän kyllä, että kärsivällisyyskin on ylellisyyttä jos helmoissa pyörii muitakin huomion tarvitsijoita.

Nyt jos vielä jotenkin saataisiin tuota pulauttelua vähentymään... Onkohan se missään yhteydessä imuotteeseen, maidon määrään, herumisen vauhtiin tms? Meillä tulee pulautuspyykkiä enemmän kuin vaippapyykkiä, vaikka siis käytämme kestovaippoja! Ja en tosiaan vaihda vaatteita pienestä roiskeesta vaan kunnolla pitää kastua. Vaatteiden vaihtaminen ei ole stressin aihe tietenkään, niitähän riisuu ja pukee joka vaipanvaihdon yhteydessä muutenkin, mutta sänkyvaatteiden läpipulauttelu kyllä ottaa hieman hermoon. Meillä on vaikka mitä pyyheliinaviritelmää sängyssä, mutta märillä lakanoilla sitä silti nukutaan joka yö... Kauankohan tätä kestää?

Pesuista: meillä on tähän mennessä kylvetty kerran viikossa. Pyllypesulla käydään kakan jälkeen. Naaman, kädet, kaulapoimut, kainalot ja taipeet pesen kostealla lapulla aamuisin ja tarpeen mukaan. Myös napaa vielä pidän tarkkaan silmällä. Tytöllä on kuiva iho enkä halua sitä turhaan vedessä liottaa. Taipeita, jalkoja ja päätä olen välillä vähän öljynnyt.

... Mites "hampaiden" eli suun pesu? Koska se pitäisi aloittaa ja miten se tehdään? Tämmöinen ensikertalaisen kysymys taas tämäkin. :)

Ginnifer ja Ellen 3 ja puoli viikkoa

Huomenta :)

Makeasti nukuttu yö takana. En herännyt kertaakaan ja arvatkaapas kolottaako nyt paikkoja kun oon varmasti samassa asennossa pysynyt koko yön. Soitin äsken mummille ja taustalta kuului neidin jokeltelu :heart: Kiia oli rätissyt illan ja nukahtanut 00.15. Nukkunut sitten vähän vaille viiteen, syönyt ja jatkanut unia klo 8. Ihan hyvin kuulemma mennyt :)

Kukaan ei usko mitä tein illalla :headwall: Hajotin meidän vessan pöntön, siis se meni palasiksi :LOL: :ashamed: Tapahtuma sai alkunsa jouluvaloista. Meidän ulkovalosarja oli jäätynyt keilapallon kokoiseen kiveen (kera mullan) kiinni ja ajattelin sulattaa sen kuuman veden avulla ämpärissä. Valot irtos ja saatiin ne kuuseen kiinni. No pitihän se mutavesi jonnekin kaataa ja ajattelin kipata vedet pönttöön ja mudat pihalle. Pidin kiinni siitä samperin kivestä mutta kuinka ollakkaan se tippui pönttöön :ashamed: Ja kiva räsäys kävi! Pöntön kyljessä peukalonpään kokoinen reikä ja muualtakin posliini halki. Tänään joudutaan lähteä ostamaan uutta pönttöä. Isäntä teki illalla hätäkorjauksen (reikää silikonia) ja miä korjailin niitä posliinin paloja lattialta. Eihän tässä hätä olis muuten mutta kun on talon ainokainen pönttö |O En tiennyt itkenkö vai nauranko, nauroin sitten pissat housussa :D Isäntä vaan sanoi että tahallas hajotit, oon nimittäin pyytänyt uutta pönttöä tuon vanhan tilalle. No ei se ois nyt joulun alla tarvinnut vaihtoon mennä.

Elzalle hurjasti voimia. :hug: Se on rankkaa. Meillä keskimmäinen poika oli hurjan itkuinen vauvana. Ainut paikka missä oli hiljaa niin syli jonka piti liikkua tai vanhasta turvakaukalosta tehdyssä kiikussa oviaukossa jossa usein nukkukin kunhan kiikku vaan heilui.

Miä meen nyt tyhjentämään tuota wc:tä jos sinne se uusi pönttö tänään saataisiin. Pakkohan se on saada kun vanhalle istuessa saa sen pelätä pettävän alta tai ainakin mun ahterin alta :ashamed:

tuutilulla joka rikkoo pöntötkin :whistle:

huomenta kaikille..

meillä sitten isännän kanssa mykkäkoulua..tai mie pien mykkäkoulua..illalla rupes ottamaan pattiin kun juoks ekana autonpesussa,sit pihalla lumitöissä ja vielä koiran kanssa ympäri kylää..ja muutaman kaljan otti..ja sit kävi koisaamaan seittemän jälkeen..mie tytyn kanssa täällä kahestaan..ei siinä etteikö myö pärjättäs mutta ärsyttää vaan tollane että aina ku alkaa yövuorovapaat niin meno on tollasta..ja olin sille sanonu että käytetää venla kylvussä..mutta yksin sen sain tehä.
en tienny illalla et itkenkö vai nauranko..
nyt se tuolla venlaa syöttää..ihme että ite sano et voi syöttää.

ehkä miun pitäs saada suuni auki ja sanoo sille..mut ..
no,sama juttu on yleensä aamuvuorojen jälkeen,mie yksin täällä tytyn kanssa päivän,hää tulee kotiin töistä,niin melkein heti painuu tonne pellolle jotakin tekemään..kyllä hälle olen joskus sanonut että tartteeko sitä aina olla jotakin tekemässä,olis meijän kanssa sisällä..mutta ihan ku kuuroille korville puhus..
tulipa kamala valitus virsi näin sunnuntai aamun kunniaksi.. :headwall:

tuutilulla elä pode huonoa omaatuntoa vaikka kiia mummin luokse menikin..varmaan ovat yön seudun pärjänneet mainiosti :)
toivottavasti sait kunnolla yön nukkua,eikä tauti pukannut päälle.

tilda meillä kyllä röyhtäytetää yöllä sekä päivällä,muuten puklaillaan vielä kamalammin.yleensä kummastakin päästä tulee röyty..
kamalasti tyty kyllä piereskelee..eikä ne ole mitään pieniä turauksia
:D

nyt olen muutaman päivän ajan tarkkaillu tytyn pyllypuolia..tuntuu että jotakin punotusta rupee olemaan..vaikka vaippaa tulee tiuhaan tahtiin vaihdettua,kun kakkii niin paljon..voisiko johtua vaippa merkistä?
olen bepanthenia laittanut,sekä sinkkivoidetta laitoin tänä amuna kunnon kerroksen..
sitten jo mietin että voisiko johtua siitä ,kun ite oon aika paljon syöny appelsiiniä,sekä mandariinejä..?

keiju meille tuli lappu kelasta että venlasta ruvetaan maksamaan lapsilisää 1.11 alkaen.eli seuraavassa kuussa miten lapsi on syntynyt.
ja maksupäivä taitaa olla joka kuun 26.pvä.poikkeuksia taitaa olla joulu, ja sit tietty jos 26pvä sattuu lauantaiksi tai sunnuntaiksi,niin silloin maksetan edellisenä arkipäivänä.

nyt pitää lähtee laittamaan ruoka uuniin ja sitten vaunulenkille..isäntä tuos sitä ehotteli..kohtahan tytylläkin aamu-unien aika.

niinukka ja venla huomenna 7vkoa.

tuutilulla hyvä että sait kunnolla nukkua,eikö tunnukkin siltä et olis uus immeinen hyvin nukutun yön jälkeen. :D
voi hyvänen aika..siellä rikotaan jo pönttöjä :LOL:
mitähän mie rupeisin rikkomaan :D en kyllä astioitakaan kehtaa rikkoa kun uudet kalliit lautaset tilasin hobby hallista..
no se oli sen pöntön aika hajota =)

niinukka

Täällä on ihan kamala sumu. Hyvä kun tuohon isolle tielle näkee, vaikka matkaa on parikymmentä metriä... Taitaa olla niin lämmintä, että kaikki vähätkin lumet sulaa pois.

Voi tuutilulla tule meilläkin käymään hajottamassa pöntön. ;) Mä niin haluaisin sen vessaremontin yhteydessä uusia myös pöntöt, mutta isännän mielestä ne on ihan hyvät... Pitää varmaan ottaa mallia :saint:

Tutista on ollut jonkun verran juttua... Mä niin päätin alussa, ettei meille tuttia oteta! No nyt on ollut pakko perua päätöstä. Kyll toi ukko huutaa iltaisin niin kovin, että helpommalla pääsee tutin kanssa välillä. Mutta jos se nyt on vaan noin vähäistä toi syöminen, niin antaa mennä. Tuntuu mahakin toimivan paremmin sen avulla iltaisin, jätkä piereskelee niin kovin sitä nällyttäessään.

Ei tietysti pitäisi valittaa, kun teillä joillakin on vaikeammat yöt. Meillä on Eemeli alkanut heräämään nyt kaks kertaa yöllä. Eka herääminen on jo yhden aikoihin (kun nukkumaan mennään ysin aikoihin) ja toinen herääminen on viiden aikoihin. Ei siinä ekassa mitään, kun sen jälkeen pääsen nukkumaan takaisin. Mutta toinen syöttö on ihan kauhea. Mä en saa sen jälkeen unta, joten herään nykyään lähes aina aamuisin viiden aikoihin... Tosi kiva kukkua täällä yksin hereillä sitten syötön jälkeen ja olla sitten puolilta päivin niin älyttömän väsynyt. Ei jaksa oikein tehdä mitään kotihommia tms. Jotenkin ihan älyttömän väsynyt koko ajan. :headwall:
Pitäis varmaan yrittää pistää ukko nukkumaan vähän myöhemmin, mutta eipä olis yhteistä aikaa isännän kanssa sen jälkeen. Eipä tämä vaihe tietysti kauaa kestä, joten pitäisi vaan olla tyytyväinen, että pääsee näinkin helpolla. :ashamed:

Mutta nyt kai pitäis mennä tekemään noita joulukortteja, kun molemmat äijät vielä nukkuu. Sais ne valmiiksi tehtyä, niin olis edes jotain valmista joskus.

meillä vieki nuhaa ja yskää pojalla...viimeyönä sit tuli herättyäki parin tunnin välein ja aamu seitsemän jälkeen ei oo enää suostunu nukkuun....no ny sitteris kököttää ja välil on silmät kii joten kai se kohta nukahtaa!ite oon vaan tosi väsyny...huomaa jo miten toi yks yö vaikuttaa omaan vireyteen! onks muilla "flunssaa"?? ja kauanko kestäny? rupee jo ärsyttään pikkuhiljaa...sais jo mennä pois!
tuteista puhuttu...no mä päätin jo odotusaikaan,et tutti hommataan ja onneks poika onki ottanu sen tosi hyvin vastaan :D helpottaa vaan omaa elämää toosi paljon...esikoisella oli tutti kans tosi tärkee ja 2v syntäreil siit sitten luovuttiin(oravat vei) =) ei tullu sen kummempia ongelmia!

meil ny sit viikonpäästä ne ristiäiset...en oo vie mitään järjestäny =) pitäis sitä kai käydä leipomossa ja toivoo,et ne kerkiäis vie väsään meille parit kakut...jos ite tekis sit loput...en oo vaan jaksanu ny miettii mitään,joululahojaki pitäis kai ostaa,mut ei oikein sekään kiinnosta :ashamed: huoh....
...aattelin paistaa tänään ekat joulutortut....rakastan niitä!!!! :D
mut ny vedän pikku torkut ku toi poikaki näyttää torkahtaneen

Elzalle tsemppiä ja jaksamista!!! Sinuna menisin kokeilemaan vyöhyketerapiaa. Ja oletko jumpannut vauvan kanssa, siis jalat sykkyrään mahan päälle toviksi, suoristus ja uudestaan ja myös keinutteluja kyljeltä toiselle jalat hiukan koukussa. Sit jalkapohjissa sisäreunoissa on vatsan pisteitä, eli niitä kannattas kans kokeilla painella ja hieroa. Myös pohkeissa pisteitä vatsaan. Meillä omat hieronnat + vyöhyketerapia rauhoitti lopulta. Kyllä meillä vieläkin itketään, mutta paljon vähemmän :) . Meillä vauva nautti hoidosta, oli siis kaikkinensa jotenkin ihana kokemus. Meidän vyöhykerterapetutti oli myös refleksologi eli teki hieronnan koko kropalle.

Tuutilulla, kyllä kotiäideissä on poweria :LOL:

Niin, täältä tuli muistutus, nyt kun ristiäiskiitokset on askarreltu, olis korkea aika siirtyä joulukorttien pariin. Vaan kun ei vähäisessäkään määrin huvita se kolmen lapsen kuvien otto... Melko haasteellista saada kaikista hyvä kuva! Ja minkälaista taustaa ja muuta tänä vuonna keksisi...

Meillä oli eilen herkulliset joulutorut ja juhlittiinkin samalla tyttösen 2kk päivää, kamera räpsyi ja vauvalla oli jo tottulakki päässä :) .

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Me lähdetään iltapäiväksi synttäreille ja pian on tässäkin talossa taas synttärihulinaa.

:LOL: LillaStina miä voin perustaa pöntön hajottamispalvelun ja reissata ympäri Suomea kivi kainalossa :D Tilauksia otetaan vastaan...

niinukka miä harrastan ja mykkäkoulua :ashamed: Miä en enää edes vaivaudu sanomaan mistä nokkiini otan, kyllä tuo sen tajuaa heti mitä on tullut tehtyä tai jätetty tekemättä. Ja jos ei tajua niin pohtikoot yksinänsä :kieh: Joskus ottaa pannuu tosissaan et mikä helvetin oikeus ukoilla on töistä tullessaan olla vaan tai tehdä sitä mikä itteänsä kiinnostaa. Ite tässä päivystää kumminkin 24h/vrk:ssa ilman ns. vapaa-aikaa. Miä aina välillä sanonkin olevani lakossa ja isin vuoro on hyppiä auttamassa/antamassa lapsille mitä pyytävät. Että näin! Ja isi hyppii, siitä äiti pitää huolen!

Meijen isi lähti sunnuntaipäivän ratoksi katsomaan mun likkakaverin varastosta pönttöä :whistle: Olivat vaihtaneet sen remontin yhteydessä. Jos se vaikka kävis ens hätään ja joulun jälkeen voitais ostaa uusi. Näin joulun alla kun tuota rahanmenoa ois paljon muuhunkin. Ukko kyllä sanoi että se pönttö on mun joululahja :whistle: Mut mikäs lahja se on jos sitä muutkin käyttää :kieh: :D On se kiva kun miä pyhäksi järjestän miehelle puuhaa :whistle:

Hei, millaisia määriä pullosta syövät pienokaiset syövät kerralla? Meijen neiti ei jaksa syödä kuin max. 125ml kerrallaan ja norm. annos on 70-80ml. Tosin syö sitte parin tunnin välein

henkkalle ja hurjasti voimia :hug: Ikävää kun pieni sairastaa. Meillä Kiia aivastelee hurjasti muttei vielä ainakaan nuhaan ole tullut. Toivottavasti säästyy siltä. Riittää kun nuo toiset on jatkuvasti kipeenä

Yhteistyössä