-LOKAVAUVAT 2007-

Huomenta!

Täälläkin hyvin nukuttu yö takana, likka nukahti silloin yhdeksältä hyvin ja nukkui yhteen, sitten taisi herätä yhdesti... en muista enää :) Aamulla nukuttiin kaikki puoli kymmeneen, isosisko sitten meidät herätti. Nyt mies ja isosisko puita hakemassa tosta vierestä mun isän galleriasta ja me täällä siivotaan kun miehen esikoinen tulossa iltapäivällä. Tai niin... vauva just nukahti ja mä koneella heti :whistle:

Iltapäivällä aattelin esikoisen viedä lastenjuhliin keskustaan, vähän laatuaikaa toisellekin.

Katjanna
, me täällä ihmetellään miten noi meidän lapset muka saman näköiset! Me ei huomata mitään yhdennäköistä :D Mut kiva kuulla et tytöt on saman näköiset.

Tuutilulla kirjoitti et heillä auttoi itkuihin istuimen heijaus. Meillä oli sama homma myös. Nyt ostin tälle kakkoselle koliikkikeinun kaverilta, jos ois ollut tarvetta, silloin kun yöt valvottiin ja heijattiin. Eipä tota tarvittu ole, mut antaa olla vielä, voi käyttää sitterinä ja vaikka syöttötuolina myöhemmin. Ja viihdyttäjänä, kun on 6 nopeutta ja 15 eri kappaletta mitä soittaa, ja mobile mitä voi tuijottaa.

Oli mulla kysyttävääkin: minkä väriset teidän vauvojen silmät ovat, siis se valkoinen osa? (en muista sen osan nimeä :ashamed: ) Kun mun äiti eilen hokas että meidän likalla se valkoinen osa silmästä on harmaa, tai sellainen sinertävä. On sil kyllä siniset silmät muutenkin, mutta mä tietty nyt miettimään että onkohan toi normaalia?

Nyt hommiin, ennenkuin puuväki tulee.

Topsy
 
Ah...esikoinen mummon kanssa pihalla,ei tarvi itelle ja vaaville pakata vaatteita päälle ja saa hetken ees istua paikallaan ilman huonoo omaa tuntoo.Tosin vaan sit Pessi tietenkin heräs heti kun isoveikalle alettiin pukeen ulkovaatteita,joten se siitä mun omasta ajasta.

Eilen illalla meinas totaalisesti mennä hermot...oon siis tottunu siihen et isompi menee klo.20 sänkyynsä,sinne itekseen sit nukahtaa kun on hetken jutelle ja lauleskellu sielä yksinään :D Sit mä saan olla rauhassa ees sen tunnin päivässä,vaan istua ja olla. Mutta nyt sit kun tää herra pikkuherra ei meinais millään nukahtaa ennen 22.30...Pikkaseks ajaks saattaa vahingossa syliin nukahtaa mut heti jos yrittää sänkyyn siirtää niin herää. Ja sit kun vielä tiedän että nukahtas kyl jos menisin itekkin nukkuun, mun viereen meinaan tissi suussa... Mutta kun haluun niiiiin kovasti eroon tosta tissille nukahtamisesta. Millä ihmeellä saisin itelleni pinnaa et jaksan toisen nukuttaa omaan sänkyyn...tarvis alottaa varmaan jo heti 20 aikaan kun esikoinenkin menee sänkyyn.
En tiä...tarvii varmaan tänään jotain kokeilla...

Meillä kylvyssä käydään nykyään joka toinen pvä.Pojalla niin rasvanen iho et haiseekin ihan likaselle jos ei pesuun laita ja pulauttelu on kans niin kovaa välillä et tuntuu et vauva ihan kylpee maidossa jos ei pese. ainoostaan noi posket tuppaa vähän oleen kuivat, niihin oon muutaman kerran rasvaa laittanu. uskon kyl et toi pakkanen kuivattaa niitä enemmän vielä kun pesu.

Tuttia mä oon yrittäny Pessille epätoivosesti opettaa...ei vaan oikein osaa sitä syödä kunnolla,tutti ei pysy suussa ollenkaan jos ei sitä pidä kädellä.
Mä kans eka aattelin etten anna tuttia ollenkaan mut kyl alko niin mua pitämään tuttinaan et oli pakkokin.
Esikoinen söi tuttia kovasti ja joskus ennen 2vuotis synttäreitä annettiin tutti orava vauvoille ja sinne hyvin jäi.Ei ollenkaan kitissy perään.Jos oisin tienny et noin helpolla luopuu niin oisin aiemminkin ottanu pois,pelkäsin vaan et alkaa kauhee sota. Tosin yhtä helposti meillä luovuttiin tissistä ja pullosta.
Saa nähdä kuinka helposti tän kans käy.

No nyt nuo tuli pihalta,tarvii mennä taas.

Ainiin, tosiaan Pessin isä tulee ens viikonloppuna ensimmäistä kertaa kattomaan poikaansa. Hiukan mua jännittää... voi olla et sieltä tulee mummokin samalla... :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Piti tulla vielä kirjottaan noista syöntimääristä:

Neuvolassa tota kysyin ja sanoi että normaali määrä millä pärjää on 150 ml per elopainokilo vuorokaudessa, yö siis mukaan lukien.
Kiitoksia :flower: Eipä muiden kanssa ole ikinä tarvinnut miettiä syövätkö tarpeeksi kun pojat ovat kaikki olleet oikea suursyömäreitä. Jokaisen kanssa kiinteät ollaan ihan neuvolan kehoituksesta aloitettu ennen suositusta maitomäärien ollessa jumalattoman suuria.

Pitääkin laskeskella paljonko Kiia vrk:ssa syö.

Ja pönttöstä väliaikatietoja :whistle: Meillä nököttää tuolla pönttö oottamassa pesua. Saatiin sopiva väliaika pönttö :) Jippii, nyt on mahdollista etsiä uutta ajan kanssa eikä tarvi ensimmäistä vastaan tulevaa ostaa. Kiviä en saa kuulemma viedä lähellekään pönttöä :LOL:
 
Niinukka; Meilläkin mies on aina autotallissa tai jossain muualla mutta ei sisällä! Empatia haleja :hug: Minä en kylläkään harrasta mykkäkoulua vaan ennemminkin nalkutan ja aina. :D Nytkin kun oli siellä risteilyllä niin varoitin että paluu arkeen voi olla juhlinnan jälkeen karmea, mutta mitä sitä p..skaa. Eilen illallakin isäntä vain sanoi että menen vähän makoilemaan ja sinne nukkui. Minä täällä sitten valvoin kätisevän vauvan kans puoleen yöhön. :'( Aamulla kyllä mies kuuli taas kunniansa ja tänä iltana saa hän valvoa jos poika valvottaa.

Elzalle voimia:hug: Meillä vauva ei varmasti ole pahimmasta päästä itkemään, mutta siltikin välillä tuntuu ettei jaksa kun toinen on tyytymätön iltaisin.

Henkka:hug: toivottavasti poika paranee pian.

Meillä vauva on nyt tyytyväinen ja nukkunut hyvin, mutta saapa nähdä kauanko tätä iloa taas kestää.

Nyt syömään,
 
Keiju07
Täällä kanssa kitinöiden ja huutojen yö takana. Ja sattuipa sopivasti, isukki oli juhlimassa varpajaisia, joten minä yksin valvoin. Alkoi siinä itseäkin itkettää. Tein yöllä pyhän päätöksen etten kuitenkaan miehelle tänään kiukkua, koska aiemmin oltiin sovittu, että saa juhlia varpajaisia kunnolla eikä hän sille mitään voi, että mahakivut osuivat juuri viime yöhön. En sitten tiedä, mikä merkitys sillä oli, että siirryttiin juuri neljään Jekovit-tippaan ja olen ollut kaksi päivää antamatta cuplatonia, kun on tuntunut, että peruskitinää tulee kuitenkin. Tänään palattiin cuplattomiin!

Topsy kirjoitteli mallasuutteesta. En ole kuullutkaan, mistä saa, millainen annostus, miten annetaan?

Olen myös huomannut, että kantoliinailu auttaa meillä jonkin verran mahavaivaitkuihin; en ymmärrä miksi, mutta hyvä niin.

Jos jotain hyvää, niin meidän nenävaivat ovat selvästi helpottaneet. Laitettiin ilmankostutin makuuhuoneeseen, tuntuu sekin auttaneen. Huomaa itsekin aamuisin, ettei ole niin kuivan oloista. Jaksaa nuo mahaitkutkin kuunnella paljon paremmin, kun ei ole toisella enää niin tukkoista nenää.

Kiitos lapsilisä vastauksista; voin siis odotella rahoja tämän kuun lopussa. Törsäsin toissa päivänä vauvan vaatteisiin. Ostin ensimmäistä kertaa jotain uutta vauvalle, tähän mennessä olen ostanut käytettyjä, saanut kavereilta ja uusia toki lahjaksi. Nyt en pystynyt vastustamaan Polarn & Pyretin retrokuoseja... kalliiksi kävi. No olin ostamassa itselleni villapaitaa, joka jäi sitten ostamatta. Kaipa sitä äiti saa lapseensa panostaa, jos jättää itsensä väliin. Miehelle en tosin vielä esitellyt ostoksia, täytyy napsaista hintalaput ensin pois. :D

Harsopino odottaa tuolla silittämistä... Ja tyty on liinassa tyytyväisenä (ja ísukki nukkuu pois krapulaansa), joten pitää käyttää taas tämä hetki hyväksi.

Keiju ja peikkotyttö 3vko+4vrk
 
Keiju07
No nythän mä muistan mistä piti kysyä: lähteekö teillä tukka päästä? Siis omat hiukset, ei vauvan? Mulla ihan karmea sulkasato, huomaa etenkin valkoista lakanaa vasten... :/

Harmittaa kun kävin kampaajalla ennen synnytystä ja sanoin, että älä ohenna kovin, kun voi imetys viedä sitten hiuksia päästä... Mutta kyllähän se taas kovasti "kevensi". Nyt sitten kevenee pää entisestään. Neuvoja?
 
hyvä että muutkin pitää mykkäkoulua tai nalkuttaavat ukkokultiloille..
mies kyllä miullekkin sano täs että naamasta näkee millo joku asia ketuttaa..ja kyllä mie niin hapanta naamaa näytänkin :D

tuutilulla hyvä että pöntön saitte..ja kiva joululahja siulla :)
siun pitää sanoa et muut voi mennä pihan perälle,kerran eikös yleensä aina jotakin henkilökohtasta pidä jouluna saada? :LOL:
vaik en miekään ex mieheltä saanut koskaan mitään henk.kohtasta.kerrankin se osti minulle sellasen itseterottuvan veitsen..joka palvelee itseasiassa vieläkin..oikeastaan paras veitsi minun keittiössä =)
nykyselle ukolle olen sanonut että mitään kattiloita tai patoja ei tartte ostaa,jos ei osaa ostaa mitään henkilökohtaista niin olkoon sitten ostamata.

mie täs oon suunnitellut että pitäs käydä venlan vaatteet läpite,kun on jäänyt bodeja pieneksi..ja joitain housuja kanssa.nyt ne on tuolla kaapissa kaikki sekalutta.

vauvan syöntimääristä meillä venla huitasee sellaset 140-210ml kerralla..ehkä yleisin määrä on tuo 150ml.syö 3-5h välein.yöllä menee kuitenkin sellaset 160ml.ja kuitenkin ottaa aina ekana tissiä..mut tuskin tuolta tissistä kamalasti tulee..olen kyllä taas kerran harkinnu tissin annon lopettamista..mut kun päätin et sinne kahteen kuukauteen asti imetän niin,sen mie teen.vaikka sieltä ei tulis ku ruokalusikallinen.

vanhempi tyttö pitäs viedä tänään kaupunkiin elokuviin,menee kattomaan sen joulutarinan..se olis voinu olla ihan kiva nähdä itekkin..
samalla ajattelin käydä prismassa ja citymarketissa..jos jotakin joululahjoja jo löytys.

mutta nyt tuo kiljukaula tuolta vaunusta lähtee hakemaan..on jo kolme tuntia siellä nukkunutkin.

niinukka ja heräilevä kiljukaula =)
 
Iltapäivää!

Tuo Kiljukaula nimi on kyllä aivan loistava, kuvaa kyllä meidän kaveria hyvin. Joo, huuto jatkui sitten yhden jälkeen yöllä. Nukkui ensin puol yhdeksästä puoli yhteen, söi ja päätti ettei nyt nukuta enää. Veti aivan järkyt herneet nenään, kun hänen kanssa ei seurusteltu. Sai nukahtamaan kerran, heräs puoli tuntia siitä. Mahtokohan ola kyseessä jotain masuvaivaakin, kun heräs niin äkillisesti sieltä. Sitten huudettiin enemmän tai vähemmän tonne kolmen korville. Siinä kyllä epätoivon hetkinä äidiltäkin pääsi parit kyyneleet. Noi yöhuudot on aina niin paljon kamalempia. No, poika nukahti sitten kolmen jälkeen, kun oli ensin syönyt 125ml maitoa. Sitten nukkui sen voimin puol 7 söi ja jatko uniaan puoli kymmeneen. Herättyään ei alkanut huutamaan, vaan jutteli siellä sängyssä omiaan. Heräsin siihen kun sängystä kuului juttua ja naurua. Nyt tänään on tähän asti ainakin mennyt ihan ok. Nukkuu nyt pihalla. Mutta oli sekin vaikeaa, en oikein ymmärrä miksi hänellä on niin vaikeaa nukahtaa. Saa oikeesti tehdä aivan kauheasti sen eteen että poika simahtaa. Auttaskohan se vyöhyketerapi siihen? Kyllä tarvii varmaan ottaa maanantaina yhteyttä terapeuttiin, tiedän yhden jolla yksi kaveri kävi, oli vaikuttanut asiantuntevalta. Oli antanut vyöhyketerapiaa paljon vauvoille.

Kiitos muuten kaikille tuesta, se auttaa paljon. Auttoi sekin yöllä, että mies nousi ylös ja aivan synkimpänä yön tuntina otti pojan ja passitti mut sänkyyn.

No niin, nyt ruoan laittoon ja jos vaikka pystyis itse hetken tossa sohvan kulmalla lepuuttaa silmiään.

 
Eipä nukuttu täälläkään kunnolla viime yönä. Tyttö ei valveilla ollessaan viihdy muualla kun sylissä ja viime yönä ei sitten rauhottunu missään asennossa. Kannisteltiin ja pyöriteltiin tyttöä kaikissa asennoissa vuorotellen useampi tunti, kunnes sitten nukahti varmaan jo ihan liikaväsymykseen. Epäilisin, että osasyynä huutoon on isonnettu sammaslääke-annos ja päätinkin, että nyt jatketaan tiheällä puolukoimisella. Aamulla tyttö sitten rykäisi vaipallisen kakkaherneitä ja on ollut sen jälkeen ihan tyytyväinen. Miten teillä muilla, jotka Cuplatonia käytätte. Onko kakka uuttunu hirveen kovaks? Tänään en oo tippoja uskaltanu antaa enää. Meidän neitille ei käy Tutteli eikä Nan, vaan saa niistäkin huutoa aikaseks. Semperillä mennään, mutta kun sitä ykköstä ei tahdo saada mistään.

Kylvyssä käydään kerran viikossa ja ihan tuon ihon kuivuuden takia. Tietysti peruspuhdistukset päivittäin.

Neiti syö kerralla 80-140ml ja arviolta vrkssa vois mennä sellaset 500-600ml. Neuvolan tädin mielestä hiukka alakanttiin siis.

Tämä valvominen ja kanniskelu kyllä jumittaa nuo niskat ja hartiat ihan hirveeseen kuntoon. Siihen lisäks vähän stressiä ja kiirettä, niin mun migreenikierre on valmis. Tänä aamuna jälleen heräsin tuttuihin oireisiin ja nyt vaan toivon, ettei huomenaamulla oo sama edessä kun mies on aamuvuorossa.


 
Ginnifer
Jepjep, täälläkin irtohiuksia kaivellaan lavuaarista ja ties miestä! Mun kampaaja kyllä sanoi, että sillä ei ole mitään tekemistä imetyksen kanssa, vaan johtuu siitä että raskauden ajan pysähtyneenä tai hidastuneena ollut hiusten normaali uusiutumiskierto lähtee synnytyksen jälkeen käyntiin ja ehkä vähän ottaa kiinni niitä menetettyjä kuukausia.

Siis silitättekö te harsot?? :eek:

Ginnifer & Ellen kohta 4 viikkoa
 
Ginnifer en silitä harsoja enkä kyllä paljon mitään muutakaan. :ashamed: paitapuserot on oikeastaan ainoat juhlavaatteiden lisäksi mitä kehtaan silittää.

Mulla ei lähde tukka päästä, mutta on tummunut aivan kauhean väriseksi. :kieh: ja kaiken lisäksi vielä tuolta juuresta ihan niin kuin olisi juurikasvua, vaikka en ole värjännytkään hiuksia. |O

tulipa lyhyt kirjoitus kun yksi rääkyy tuolla
 
meil poika tosiaan nukkunu tänään vaan sellasia 10minsan pätkiä :whistle: ja muutenki kitissy koko ajan....ajos yö kans tällasta niin meen kyl huomenna lääkäriin,ku on toi nuha ja yskä jo sen viikon kestäny......mä haluuuun nukkua |O miks lapset kitisee aina sillo,kuite on ihan sika väsyny?!!!! oon myös miettiny,et oisko tollaki jotain masu kipuja ny,ku ei oo kakannu tänään ku kerran kunnon satsit! mut joo saas ny ainaki nähä,et miten tää yö menee....
 
tervehdys vaan kaikille!

Ensinnäkin kiitos topsy2:lle vastauksesta mieltäni polttaneeseen kysymykseen- olen tässä miettinyt miten paljon vauva tarvitsee ruokaa. Ja laskujeni mukaan pitäis olla ok, tyttö ei ainakaan ole valittanut ja syö ihan kunnolla. Paljonko teillä menee maitoa kerralla? Mua ihan huimaa, kun joillakin menee niin paljon kuin 125 ml kerralla, meillä 90 ml on ihan maksimi, jos enemmän annan, tulee superpukluina ulos. Ehkä meidän nuppu pitää linjoista huolen heh (toisin kuin äitinsä).

Entä ihan kiinnostaa, millainen vuorokausirytmi teidän babyilla on?

Meidän nuppu (4 viikkoa tasan) on suurinpiirtein seuraava: aamulla herää noin puol yhdeksän-yhdeksän aikaan, ruokailu, pientä seurustelua noin tunti tai enemmänkin. Unille, ja noin puol 12 syömään, sit hereillä ehkä pari tuntia ja sit päiväunille ja nämä yleensä pitkät unet. noin viiden, kuuden aikaan ruokailua ja seurustelua. pienet unoset taas, ja syöntiä. Yöunille yleensä klo 23 aikaan, ja yösyöttö kolmen-puoli neljän aikaan.
Kai tällainen rytmi on normaalia? Pitäiskö mun alkaa ohjata rytmiä jotenkin? Toistaiseksi tämä on meillä toiminut hyvin, ollaan muutenki aamutorkkuja ja illanvirkkuja.

Ginnifer:en koskaan ole silittämisestä perustanut, mutta vauvan tulon myötä olen silittänyt kaikki vauvan vaatteet aina pesun jälkeen, harsot myös. Omia vaatteita en juurikaan jaksa silti silittää.

Nuppu tuossa vieressä sitteristään näköjään heräilee, pitää mennä... jaksamisia kaikille!

Ippuli

 
Heippa,

likat nukkuu, syön tässä miehen tekemää lappapuuroa ja toki luen päivän viestejä :) Musta on tullut yliaktiivinen taas kun vauva ei enää itke massuaan. Kyllähän toi kitisevä on, sylivauva, mutta rauhottuu yleensä syliin, maitoon tai uneen. Hieman on meilläkin nukahtaminen itkuista, mutta ihan pientä, yleensä hetki sylissä auttaa. ja tutti.

Ippuli näin kahden lapsen äitinä mun mielestä teidän rytmi vaikuttaa hyvältä. Esikoiselta huomasin että on tärkeetä pitää vauvaa hereilläkin päivällä, ettei rytmi käänny päälaelleen, kuten meillä kävi. Siis seurustella ja yrittää pitää välejä päikkäreiden välissä. Sitähän sanotaan että pari kolme ekaa kuukautta mennään vain vauvan ehdoilla, mut kyllä mä yritän jo nyt luoda toiselle rytmiä rutiinien avulla. Meillä kylvetään sen vuoksi joka ilta kello 20.30, jotta saadaan selkeä "nyt on yö tulossa" viesti vauvalle. Yhdeksältä vien sänkyyn ja sen jälkeen tuttia vaan jos ei nukahda heti. Ja toki syliä jos itkettää.

Niin ja maitoa meillä menee 40-60 ml kerralla, mäkin olen miettinyt ja ihmetellyt joidenkin tosi suuria maitomääriä. Mut jokainen vauva on toki yksilöllinen ja taidetaan meillä sit syödä vähän useemmin, joskus tunninkin välein.

Syy miks nyt aloin kirjoittaa oli että testasin tehdä tällaisen toivotaan että onnistui :)

Topsy
 
Huomenta,

meillä rytmi vaihtuu .. onkohan nyt joku tiheän imun kausi ?
Muru syö paaaljon ja mulla tulee maitoa , tissit on pamahtamispisteessä ka tikkuilee jo 4 tunnin syömättömyyden jälkeen.
Vaikkei saisi myöntää ja pitäisi olla hyvä äiti - niin jotenkin rasittaa osa imetyksestä. Ja pelottaa se rintatulehdus... Oma nukkuminenkin sitten täysillä tisseillä on niin ja näin... ja alkaa pelottaa jo lypsääkin tyhjuksi, se kun stimuloi maidon tuloa lisää. Valivali .
Eli muru söi klo 10, kello 01 , kello 04 ja kello 08...
Röhiseekö teidän vauvoilla henki väliin ? Viulla röhisee ja tuhisee, olen siinä luulossa että ois normaalia , esim maitoa menee henkeen jne jne..
Rotavirusrokote tosiaan taisi kakattaa useammin vauvaa, katsotaan normalisoituuko nyt pikkuhiljaa...
Tänään pitää käydä lenkillä , meil jäi par päivää väliin - ensin paettiin pakkasia ja eilen vierailtiin ja meilläkin vielä´kävi vieraita.
Pitäis varata ne DNA-testit , saa nähdä miten sen lakon kans on ja saako moisia aikoja ees varattua ?
Ja mennään tutustumaan esikkokerhoonkin tänään, tutustumiskäynnillä voi käydä ilmaiseksi.
Meillä on ehkä tuo vauvan oma sänky tullut himpun tutmmaksi ja viehättävämmäksi , mä kyllä tein temppuja:) Vaihdoin lakanaa/tyyniliinaa turkoosin väriseksi ( = sama väri kun mun sängyssä), asentelin semmoisen kiemurtelevan vaaleanpunaisen pehmokäärmeen reunoille, jotta pienenee hieman... ja käänsi päädyn toiseen päähän - vauva feng shui:ta :)
Mun muru kyllä kiskaisee aina 100-150 ml kerralla, tisseistä on tietty vaikea arvioida.. Yritänkin 'täyssyöttöä' per kerta, jos syö vähemmän , on sitten nälkä nopsempaan. Toinen syy on se - että saisi muru sen takamaidonkin joskus kitusiinsa - se kun kuulema on ravitsevinta .

nyt teetä ja ehkä suihku , jos rinsessa suo ...

- papu & viuviu , tällä viikolla 7 viikkoa
 
kuva pojasta
http://www.aijaa.com/v.php?i=1244988.jpg[/URL]

käytiin sit lääkärissä ja meil on korvatulehdus :ashamed:
lääkekuuri alko ja maitohappobakteerit päälle joten toivotaan ettei masu tuu kipeeks!
ei ny enempää joten heips....
 
Eli siis annatteko mahdollisesti kerran vuorokaudessa, vaiko joka syötön yhteydessä? Ja ilmeisesti sen neljä tippaa? Tuntuu jotenkin niin tyhmältä kysellä näitä, mutta kun molemmista tavoista olen kuullut...

Kiitokset vastauksista jo näin etukäteen
Toivotaan ja iltaisin kitisevä neiti 2vko
 
Toivotaan esikoisella mä annoin cuplatonia sen 4 tippaa ennen jokaista syöttöä. Nyt Pessille oon antanu vaan yötä kohden jos oon antanu ja 3 tippaa, iltasin siis ennen jokaista syöttöö.Meillä on onneks nyt tää riittäny. Oon kyl sillonkin antanu jos oon ite just ennen imetystä juonu kahvia tai syöny suklaata tms.en tiä onko vaikutusta mut on kyl meillä mahavaivat loppunu melkein kokonaan. Relatippoja kun oon aiemmin antanu niin pari pvä kokeilin sillain etten antanu ollenkaan niin pikkusen alko masu vääntään mut ei paljon, jos niistäkin nyt eroon pääsis.

Siis mä alan oleen varma et Pessi ei tykkää vierailusta ollenkaan... eilen oltiin Peetun serkun 1v synttäreillä ja Pessi kitisi melkein koko ajan kun oltiin sielä.Ja muutenkin tuntuu et alkaa heti valitus ja huuto jos ollaan jossain kylässä, kotona on kyllä niin tyytyväistä poikaa että :/ inhottavaa jos tää nyt oikeesti jatkuu ja johtuu kyläilystä kun ollaan kovia kyläileen,enkä haluis ihan kotiin eristyä poikien kanssa. Peetu on ollu aina innokas kyläilijä ja muut aina hurmas vauvana kun oli(ja on vieläkin) niin vieraskoree. Taitaa tulla varsinainen mamman poika tuosta Pessistä :D

Yodottaja meillä anto lastenvalvoja sen ajan DNA-testiin ja käytiinkin sielä marraskuun alussa. otti Pössykältä sylkinäytteen ja multa verikokeen...
Vastauksia odotellessa niin saa isä kaipaamansa varmuuden isyydestään...Vaikka poika on aivan täysin isänsä näkönen,et sais varmuuden jo kun kävis katsomassa lastansa :kieh: no lauantaina siis pitäis tulla....

Nyt taidan mennä sohvalle kahvikupin ja suklaalevyn kanssa kun pojat nukkuu.

Henkka sulonen veitikka teilläkin :heart: ja paranemisia.
 
tyty päikkäreillä vaunuissa..meikä kävi aamutuimaan joululahjus ostoksilla,ja tyty isin kanssa kotona..no eipä neiti ollut nukkunut kun kuulemma minuutin :D yleensä se nukkuu tuosta kymmenestä tonne puolille päivin..mutta nyt ei ollu suostunu sisällä nukkumaankaan..

joten maitoa kitusiin,ja vaatteet päälle ja vaunuun..ja siellä se nyt pari tuntia on jo nukkunu..

kyllä on vaikeeta tuo joululahjojen hankinta..isännälle eritoteen..mitä työ miehillenne oikein ostatte joululahjaksi?

omille tytöille nyt,tuli hankittua mitä ne halus,sitten kummitytölle kans mitä se halus..mutta tuo mies nyt minuu vaivaa,mitä ihmettä mie sille oikein ostan..?
venlalle en myöskään tiedä mitä oikein ostas..ehkä joku pehmolelu..kun tuli aikoinaan hävitettyy melkein kaikki tyttöjen vanhat pehmolelut..tai annettuu eteenpäin siis.

kaphallissa kävin ihastelemassa,ja melkein ostamassa bodeja,ja sellasia ihania housuja ,jossa oli seepran kuvia sekä leijonan kuvia..sitten järki tuli päähän enkä ostanu..vaikka kotiin tullessa miehelle sanoin että aijon ne sieltä käydä venlalle ostamassa..
sitten kyllä sain ajoiks ja kävin läpite tytyn vaatekaapin,ja huh..tulihan tuolta pientä vaatetta pois laitettavaksi,ja sellasia vaatteita joita en aijo käyttää..lähinnä kirppis ostoksia..
ja meijän neitillä kun ei oo mitään päällepantavaa :saint:

yodottaja miulle neuvolan täti sanoi tosta imettämisestä sillee,et imettää kumpaisestakin rinnasta vähän aikaa,ja sitten alottaa ekaks annetusta rinnasta uudelleen,niin se takamaito kerkeis tulla sieltä..kai siinä joku taika sitten on.meillä kun tyty ei oikein suostu vasemmasta rinnasta ottamaan..oikeasta ottaa,ja saattaa pitkäänkin imeä.

nyt piti neiti hakea tuolta sisään..huutaa loilotti eikä rauhottunu vaikka tuttiakin suuhun yritin..no nukkuu nyt sitten kaikissa tamineissa tossa sängyllä..no kuhan nyt nukkuu.

joko muut ovat jouluvaloja laitelleet? ite ajattelin jos tuossa viikonloppuna ulos laittelis..täällä kun on niin pimeetä,kun ei noita katuvaloja ole kun neljän kilometrin päässä :eek:

nyt pyykit laittamaan kuivumaan..

niinukka ja venla tasan 7vkoa :)
 
Kukahan se olikaan joka antoi vinkin tuosta thermo mamman rinnanlämmittimestä? pätkii, pätkii muisti...kuitenkin, iso kiitos hänelle! Lämmitin tuli tänään jo postissa ja ollut ahkerassa käytössä koko päivän. On tosi kätevä liivi ja mikä parasta enää minun ei tarvitse hikoilla untuva takissa pelätessäni rintatulehdusta. ;)

Tänään uskaltauduin eka kerran vauvan kans asioille. Ihan kohtuu hyvin meni, vaikka kiireellä saikin asiat hoitaa kun pojalla meinasi tulla kuuma ja vähän väliä vaunuista kuului kitinää. Ei onneksi kuitenkaan mitään kamalaa huuto konserttia aloittanut.

Minä laitoin eilen ulos tuollaisen pajuhökötyksen johon tänään kävin ostamassa kirkkaat valot. Ei kai tuo mitenkään kovin jouluinen ole, nätti kuitenkin. Vielä pitää kai muutama viikko malttaa odottaa ennenkuin sisälle kehtaan jouluvaloja alkaa ripustella. Paitsi että viikonloppuna kaivoin kyllä jo tuollaisen risukranssin jonka ympärillä on myös valot ja sen laitoin kulmalieden takana olevalle hyllylle. Minä olen aivan hurahtanut noihin joulujuttuihin enkä meinaa millään malttaa odottaa joulukuulle asti ennenkuin alan niitä ripustella. :whistle: Toisaalta mikä pakko se on odottaakaan, muutenkin jää niin lyhyeksi se aika että noista jouluvaloista saa nauttia. On se vaan ihanaa kun joulu tulee. =)

 
Joku kaipaili jossakin vaiheessa jonkinnäköistä kapalointi ohjetta, tossa olis ainakin jotakin sivulla 8 jne.
http://www.ruskovilla.fi/pdf/villavauva.pdf
ja cuplatonista, me ainakin koitetaan antaa sitä joka syötön yhteydessä.
Meillä poika syö n. 100-160ml neljän - kuuden tunnin välein.
Korvikkeella mennään, omaa maitoa ei tule nimeksikään.
Kakka tulee meillä kerran korkeintaan kaks päivässä ja sekin suurimmaksi osakseen vihreää, johtuu kuulemma korvikkeesta ja siitä että ilmaa on massussa. Onko muiden "korvike vauvoilla" kakka vihreää? meillä on kyllä keltaistakin joukossa jonkin verran.
Poika on aika rauhallinen, välillä on tietty päiviä kun mikään ei ole hyvin, niinkun tänään.

PuPu ja poika reilu 1 kk
 
huomenta,huonosti nukuttu yö takana |O

tyty päättikin sitten puol kolmen syötön jälkeen,että hänpä ei nukukkaan...mikä lie tullut..valvoi melkein puoltoista tuntia,välillä huutaa jollotti,ja sitten nauraa kikersi..olisikohan yökukkumiseen ollut syynä 5.5h päikkärit eilen..en tiiä.
sitten otin sen jo viereen,mutta oli siinä hankala nukkua,jossakin vaiheessa tuli silmään nyrkkiä,kun niin paljon huito..sitten laitoin sideharson tytyn ympärille,ja tytyn kyljelleen,ni siihen nukahti.

puol kaheksaan asti sitten koisas tänä aamuna..toivottavasti ei nyt ota kukkumista tavoiks..
joka yö kyllä en jaksas,keikkuu aamuyöllä valveilla.ei siinä tietysti mitään,kun oltiin jo 6h nukuttu.
oli muuten aika ihana tähtitaivas,kun ikkunasta sillo yöllä kattelin.

nyt niin ihana pakkaspäivä ulkona,pitänee kohta lähtee vaunulenkille.

niinukka ja venla
 

Yhteistyössä