-LOKAVAUVAT 2007-

meillä ny eka neuvolareissu takana...viikkoja 3+2 ja poika painaa 4858g ja pituuttaki jo 55cm :D kyl ne vaan kasvaa nopeesti!
neuvolatädille kunnon hymyjä jakeli :) ja tietty pissattiin se vaaka täyteen :LOL: mut on meil kuulemma terhakka poika ku päätäki jo kannattelee...kovin kiukkunen vaan ollu ny sen nuhan takia....menis jo pois.....

...mut joo ..vaipanvaihtoon...

 
lunta tulee taivaan täydeltä.

tyty sitten on eilis illasta asti ollut tirinä tuulella,liekkö tirinöihin syy,kun vaihdoin taas tuttelin nanniin..rupes ärsyttämään se ihan järkky puklailu kun tuttelia söi.en sitten tiiä mikä lie häntä tirisyttää..sitten mietin jo että olikohan miun syömisillä osaa tirinöihin,kun meikäläisellä itellä älytsit ilmavaivat :D ei näköjään pitäs syödä makaroonia eikä broileripullia..

tuutilulla meikäläinenkin ennemmin käy nukkumaan illasta aikasemmin,ja herään sitten vaikka aamusta aikasemmin..itseasiassa olenkin simahtanut melkein heti kun tytykin on nukahtanut illalla..ei siinä paljon telkkarii katota..

no nyt kutsu kuuluu taas..just ku istahin tähän koneelle.

niinukka ja venla
 
Topsy laitoin sulle s-posti osoitteen, toivottavasti onnistui tulla perille asti. Meilaile sitten mikä päivä muille sopii treffit. Kyllä meitäkin kiinnostaa nähdä oululaisia jos ei vaan satu olemaan tarhapäivä.

Nyt on pakko mennä syömään kun ei ole saanut vielä tälle aamulle muruakaan rinnan alle. Vauva pitää meikäläistä liikkeessä siihen malliin ettei syödä ehdi, taas ei pojalla ollut mikään hyvin tänä aamuna. kantamista, kantamista jne.... :headwall:
 
Hyvä yö takana - dooris päätti kylvyn, kapaloinnin ja yömyssyn (sekä päässä fyysisesti että tisulimaidot ) nukkua rinsessallisen huikeat klo 22-06:45.
Enkä herättänyt - lypsin kyllä neljän aikaan pulloon...
Enpä tiedä mikä oli se vipu - jossain varoiteltiin tuo trikoomyssyn pitämisestä sisällä, että ois jotenkin arveluttavaa ...
Mutta jos se on se ratkaiseva tekijä yörauhallisuuteen niin taidanpa kokeilla ensikin yönä...
Eli Viuviulle kilahti 2 ecee palkkiokassaan :)
Tän kun kirjoitan niin varmaan het' tahti muuttuu...
Nyt aamullakin nukkuin tissibaarin jälkeen 0845-1045, ja nyt taas koisii syönnin jälkeen...
Mä tässä tietty levottomana kohta jo pyörin että onko jotain vialla , kun on väliin asiat hyvin ... hmmmmmh ...
Ja illalla oli vielä vieraitakin...
Mennään kynttiläkutsuille tänään, katsotaan miten siellä hurmaillaan kaikki tädit räpsyripsillä ja sinisilmillä .
Topsy & Katjanna - laitoin jo treffailuviestiä - forwardoitko Topsy vaikka Katjannalle ...
Katjanna - saat sit ne pöllötyttökuvat emaililla jotka otin - saako julkaista täällä muuten?

Ristiäis kaffepöytään aattelin tehdä kukka/tuikku jonoasetelman , joka toiseen tuikkuastiaan violettia kukkaa, joka toiseen tuikkukynttilä. matala ja kiemurteleva pikutyttömäinen jono. Ylihinnoittelivat itsensä kukkakaupassa nääs... Kippoja on nääs jo sävysävyyn valmiina . Ja samaa sitten kastepöydälle...


onnesta ja maidosta pinkeenä
papu &
tuhiseva Viu
 
tällä mammalla tänään todella harvinainen olotila: tuntuu ihan onnelliselta, eikä pelkästään väsyneeltä syöttökoneraakilta, vaikka just imettelin mukavat 1,5tuntia ja silti joudun käyttämään kepulikonsteja et saisin pojun unten maille niin voisin vaikka kahvikupposen hörpätä... kai tähän alkaa urautua;jatkuvaan imetykseen ja siihen ettei omaa aikaa yksinkertaisesti vielä ole! pidempiä syöttövälejä odotellessa, huokaus....
tänään päästiin onneksi ulkoileen, nyt toista kertaa vasta, ja keli olikin loistava! nyt kun jätkä tuntuu koisivan niin taidan karata hetkeksi ulos heppoja rapsutteleen, jospa tuo ei heräisi sillä aikaa...
ja muuten, nettishoppailu on kivaa: eilen(!) tilasin pojalle ruskovillan haalarin ja itelleni termomamman rinnanlämmittimen (on muuten ihanan lämmin), ja molemmat tuli jo tänään, toinen kotiin asti ja toinen postiin! nopeeta toimintaa! mutta nyt piipahdan pihalla kun vielä kerkiää! lunta sataa isoilla hiutaleilla kuin joulukortissa on maisema....

:wave: tilda+poju :heart:
 
Tilda; mistä noita termomamman rinnanlämmittiä saa tilata ja millainen systeemi se oikein on? Pelkään aivan älyttömästi uutta rintatulehdusta ja haluasin minäkin sellaisen ennenkuin tulee kunnon paukku pakkaset.
 
Keiju07
Ah, täällä kanssa harvinainen rauhallinen hetki yksinään. Tuli tuo isäni eli ukki hakemaan vauvan ulkoilemaan. Saanpahan ainakin imuroitua ensimmäisen kerran kahteen viikkoon, vaikka olisi kyllä muitakin tapoja käyttää tämä harvinainen oma aika. Esim. ne paljon puhutut työjutut, jotka etenee kyllä tällä hetkellä tosi hitaasti. Jotenkin tämä palstakin vetää aina kummasti enemmän puoleensa kuin tutkimus...

Kovasti toppasin neidin, kun tuolla on melkein viisi astetta pakkasta. Oli villapukua ja pipoa sekä vielä kaikki äp:n toppatamineet. Toivottavasti tarkenee ja toisaalta toivottavasti ei hikoile.

Meillä eilen juhlittiin kolmiviikkoista ostamalla tytölle tutti. Sitä sitten illan mittaan testailtiin. Sylki pois suustaan irvistyksen kera :D . Yöllä sain kuitenkin tunnin ajaksi rauhoittumaan ihan pelkällä tutilla ilman syömistä ja nyt ulos pukeminen sujui tutin kera rauhallisesti ja vaunuihinkin jäi ensimmäisen kerran ilman huutoa. Ihanaa.

Alunperin ajattelin etten edes tuttia tarita, mutta neidin tempperamentin oppineena ja muutenkin tuon yöheräilyn myötä tulin toisiin aatoksiin. Toivottavasti lähtee sujumaan; itse en ole tuttia huolinut sitten millään.

Pitää myös tunnustaa, että selailin tänään kotisiivouspalveluja netissä. Ajattelin ostaa ensin joulusiivouksen, sitten totesin, että otan mieluummin ristiäissiivouksen (meillä juhlat kotona) ja sitten piru vei koko käden: laitoin tarjouspyynnön sopimussiivouksesta kerran kuussa. Jos olisi rahkeita, niin joku saisi tulla vaikka kerran viikossa siivoamaan, mutta tuo kerran kuussa on mun rahavaroilla edes jotenkin realistista. Nyt pitää vain mies enää suostutella ;)...

Jees, nyt siis imuri käteen. :wave:

Keiju ja peikkotyttö 3 vko
 
lhs
Hei täältäkin! Loppui se minun koneella istuminen, ei kyllä tällä kokoonpanolla hirveästi ehdi istuksimaan koneen ääressä :whistle:

Neuvolassa käytiin tänään, ja hienosti on tyttö kasvanut, jäntevä ja virkeä vauveli :heart:
Huomasin muuten, että tuolla etusivun listassa paino on väärin, olin näköjään itse ilmoittanut syntymäpainon hiukan väärin, oikea on siis 3025g, mutta eipä se ole niin justiinsa..

5v ja 2½v on meillä hyvin innoissaan vauvasta, hellivät ja halivat sen minkä ehtivät, ja kilpaa ilmoittavat kuinkan paljon vauvaa rakastavat. välillä meinaa mennä tappeluksi, että kumman sisko vauva on enemmän *huoh* :p Kaikesta ne jaksaakin kilpailla, onneksi tuohon voi hyvillä mielin todeta, että on ihan yhtä paljon kummankin sisko :LOL:

Tyttö on siis kova syömään ja nukkumaan! Oikeastaan rytmi on sellainen, että jos ei roiku tissillä, niin sitten nukkuu. Maitoa tulee kyllä vaikka millä mitalla, ja välillä vauva reppana saa maitosuihkun naamalleen..Tätä vähän arvelinkin, että voipi tulla taas ihan reilulla kädellä tuota maitoa, vaikka hyvähän se tietysti on..välillä meinaa vaan pienellä hermot mennä, kun suihkuaa niin vauhdilla, ettei meinaa ehtiä niellä kaikkea.

Ristiäisiä pitäis alkaa suunnitella ihan tosissaan..hirveästi olisi tekemistä, mutta miten tämä aika nyt näin nopeasti menee? Ihan hirveä tahti, päivät on lyhentyneet puolella :eek:

lhs ja pikku rakas 3vk5päivää :heart:
 
Onko kellään tietoa mistä löytyy kirjekuoria 15x15 cm kokoisille korteille? Sain tänään tilaamani joulukortit. Mukaan ei tullut kirjekuoria. Ei ollut Suomalaisessakaan sopivan kokoisia. Kyllä nyt ottaa aivoon! :kieh: |O

Kävin tänään kampaajalla ihan yksin! Aluksi oli ihanaa, mutta jossain vaiheessa tuli levoton olo. Rupesin vilkuilee kelloa ja pitihän mun sit soittaakkin, että miten kotona pärjäillään... :ashamed: Saas nähdä kuin käy kun huomenna olis tarkoitus lähteä tyttöjen kans ulos syömään kaverin synttäreiden kunniaksi. Isäntähän kyllä pärjää, mut mitenhän sitä itse malttaa olla hermoilematta... On se vaan ihana kun tuo isukki osallistuu niin hyvin vauvan hoitoon :heart:

Nyt tekee mieli kokoajan nuuhkia ja rutistella vauvaa kun on ollut hetken pois. Kerrankin toinen haluis nukkua niin äippä vaan lääppii... :D

Tällainen meidän joulukorttikuvasta tuli



- Susa ja "Ukko"
 
tin
pikavisiitti tääläkin... muutamaa kommenttia.
tuutilulla ja niinukka täälä mennään mieluummin myöhälle nukkuun ja nukutaan myöhään, johtuskohan siitä että on eka lapsi ;)
sit Marzyciel mahtava idea tuo masutuubi tisseille, täälä säämiskät käytössä mutta olen tuskaillut niitten kans että miten ne pysyy. Samoin mulla kaverilta lainas ruskovillan lämmittimet, ihan huiput!
Susa ihana joulukorttikuva!

Kivoja öitä teidän pikkuset nukkuu jo! Meillä menee vieläki maks kolme tuntii, joskus kolmepuoli. Nyt viime yönä ei viiden jälkee poika oikee nukkunukkaa....
Ostin muuten viikonloppuna gracon matkarattaat mihin saa turvakaukalon kiinni ja tänään oli testaus ku oltiin mummolassa koko päivä, oli tosi mahtavat eikä satanu luntakaa sisälle ku molemmista laitto kuomut ylös....
tin & poitsu huomenna kuukauden :heart:
 
Enpäs olekaan tänne ehtinyt kirjoitella sitten, kun ilmoitin että poika syntyi. Jotenkin niin mennyt tuo aika, että ennenkuin huomaakaan on jo ilta ja väsyttää kauheesti. Vauva on ollut kyllä tosi helppo ja nukkuukin jo täydet yöt, mutta jotenkin mulla noita kotihommia sitten riittää. Kerran tänne kirjoitinkin, mutta kaikki kirjoittamani häipyi kuin tuhka tuuleen jostain syystä ja uudelleen en sitten kerennyt aloittaa alusta.

Meillähän siis eilen täytettiin 1 kk :heart: Muutamana päivänä olen nyt huomannut kuin hän on alkanut seurailla ja katsella tiettyjä tavaroita. Esim. hoitopöydän luona olevaa liberolta lahjaksi saamaansa rapisevaa kukkaa, sille niinkuin ihan poriseekin ja kujertelee =) Ihanan kuuloista.

Ulkona meillä jo nukutaan. Nukkuu jo sisällä vaunuihin, kun laittaa sinne. Ihanaa kun itsekkin on päässyt ulkoilemaan. Vaunuissa nukkuu päikkärit sellaset 4-5 tuntia! Eilen piti mennä jo ihan kurkkiin, että onko edes hengissä, kun alko yli 5 tuntia jo nukkua. Oli pakko ottaa vaunuineen jo sisälle pikku hiljaa heräilemään, että sitten illalla laitetaan nukkumaan. Illalla meinaa olla vähin sellaista kähnäystä, ettei meinata heti laittaa nukkumaan. Mutta sitten kun laittaa, nukkuukin yössä 6 tuntia!

Mihinkään kauppoihin tms. ei olla vielä uskallettu mennä. Ainoa missä uskaltauduttu vierailla on mummola, pitihän pappaakin käydä isänpäivä onnittelemassa! Mutta muuten täällä meillä päin on oikea flunssa epidemia menossa, että ollaan koetettu karttaa kaiket mahdolliset paikat missä suurin riski saada se. Myöskin oksennustautia ilmeisesti liikkeellä.. Hyvin vanhemmat lapsetkin oppineet käsidesien käytön, aina kun tulevat koulusta laittavat sitä tai muualta kavereilta tms. Myöskin vieraat meillä laittaa sitä. Vieraita ei meillä ole kauheasti vielä käynyt, niin monet olleet kipeänä. Sen rota rokotteen meinataan mekin ottaa, parilla kaverilla olleet lapset sairaalassa sen takia ja eikä ollut kivaa :(

tin : Meilläkin on tuo Gracon kaukalo ja olen myöskin itsekkin miettinyt niiden matkarattaiden ostamista. Just tuon vuoksi että saa siihen sen kaukalon. Kerrohan sitten lisä kokemuksia?

Meillä poitsu oli kasvanut silloin kun terveydenhoitaja eka kerran kävi reilun viikon iässä meitä kasvamassa viikossa melkein 500g! 3280g ja 3 viikon kotikäynnillä painoi 3710g. Käykö teillä kaikilla terveydenhoitaja kotona 2 kertaa. Meillä käy, ekä äitiysneuvolasta ja sitte lastenneuvolasta. Hyvin näyttää tissimaitoa ainakin saavan. Pari kertaa on täytynyt antaa korviketta, kun en oikein tiennyt että itkikö nälkää vai mahakipua.. maitoa tulee välillä niin, että lypänkin sitä, kun poika nukkuu noita pitkiä unia, muuten tuntuu että kohta jo räjähtää. Olen sitä sitten pakastellut ja voipahan sitten antaa jos tarvii.

Jekovitia meillä annetaan aamusta. Ja illasta olen nyt tuon ilta kähnäilyn vuoksi antanut Distflatylia. Ehkä hivenen auttanut.

Mutta nyt iltahommeleihin ja koetan täällä taas päästä käymään vähäsen tiheämpään. Nyt on ollut kiva kun tällä viikolla mies on pitänyt pitämättömän viikon "kesälomansa" , isyysloman pystyy todennäköisesti pitämään tuossa vuodenvaihteen tienoilla. Mutta onneksi vauva on ollut helppo ja kiltti. Mies osallistuu tosi hyvin vauvan hoitoon, kun on kotona. Nytkin tuolla olohuoneessa katsovat telkkaa =) Yöllä vaan tuntuu meidänkin isillä olevan nuo unenlahjat todella hyvät, kun vaan kuorsaus käy jos herään syöttämään sen yhden kerran yössä pojan. Mutta jos herää toisinaan mielellään röyhtäyttelee pojan tissien välillä. Pyytää en ole viitsinyt kauheasti aiemmin, kun hänellä klo 7 töihin. Pitää sitä sielläkin jaksaa. Ihana isi on vauvalle :)

Mutta palaamisiin taas ja jakselkaahan vauvojen kanssa :wave:

-Tytteli74 ja poika 4 viikkoa ja 4 päivää
 
Tytteli74: Osta ihmeessä ne matkarattaat. Meillä on sellaset enkä antais enää pois. Todella näppärät. Varmasti muiden merkkien vastaavat mallit on yhtä hyviä, mutta jos sulla jo gracon kaukalo on jo hankittuna, niin kannattaa varmaan ostaa samaa merkkiä, että saat kaukalon kiinni.
 
Mulla on ollu myös käytössä edellisellä Gracon matkarattaat ja kaukalo ja se on tosi kätsy yhdistelmä, nyt harmittaa kun on kaksoset että ei saa käytettyä samaa systeemiä. Osta ihmeessä. Suosittelen lämpimästi. :wave:

Täällä on muutes ihanan valkoista ulkona kun on satanut ja sataa lunta.
 
:wave: Heippa!
Pikaseen neuvola kuulumisia...
Wiia oli kasvanut taas ihan hurjaa vauhtia! Ei oo pelkoa ton mun maidon tulon kanssa... ;) 5460 g ja 56,5 cm. Ja kaikki ok.
Sammasta on vielä, mut sain ohjeen, et jos ei syöntiä häiritse ja ei tuu suupieliin, ni puolukkaa vaan ahkerasti annettava.
Viime yö meni onneks jo paremmin ja Wiian masu ei oireillu ollenkaan, relat ja cuplaton siis auttoi luultavasti.
Tääl oli taas ihana pakkaspäivä ja nyt kun se rintatulehduskin näyttäs olevan poissa, ni oli ihana olla ulkona tyttöjen kans!Wiia nukkui tänään ulkona vaunuissa tunnin verran...oli nukkunut jo 1½ tuntia, kun oltiin kauppa ja neuvolareissus ja siis jatko vielä pihassa. Eli rupeen minäkin ulos laittaan, siis niin ettei vaunut liiku! Nyt alkaakin sit valmistelut ristiäisiin, nehän on ens viikon sunnuntaina. Ja huomenna tulee pappi kylään.
Eli aamu alkaa kämpän kuurauksella, ei tänne kaaokseen kehtaa ketään päästää! :ashamed:
Wiiasta on tullut oikea hymytyttö...pari viikkoa antanu sellasia hymyjä että! :D
Ja voi noita hormooninäppyjä, nyt taas pari päivää ollu ihan hirveesti niitä! Oikee hormoonihirmu! ;)

Elza Kun ton ens viikon ristiäisurakan saan hoidettua, ni vois koittaa treffata jossain? :) Missä neuvolassa te muuten käytte?

No mutta nyt tarvii mennä nukkumaan, et jaksaa huomenna...
Palataan ja voikaa hyvin! :)

Lapanen ja Wiia
 
Susa ja Piituli: Kiitos teille kokemuksista. Kyllä taidan ne ostaa, ne matkarattaat. Niitä Gracon olen katsellut jo aiemminkin. Ihan muutenkin miellyttivät minua =)

Lapanen: Meillä kanssa oli sammasta suussa, ahkeraa puolukointia meilläkin, ja poika näyttää vielä tykkäävän siitä :D

Meillä ristiäiset ovat 26.12 tapaninpäivänä. Jotenkin tuntui tuo joulun ajankohta niin kivalle ja sitten minutkin on kastettu tapaninpäivänä. Jotain perinnettä kiva saada :)

Mutta nyt nukkumaan toviksi ennenkuin pikkumies herää yösyönnilleen tuossa kahden tienoilla ja nukkuukin sitten todennäköisesti aamuun asti tuonne 7-8 asti, jos vanhat merkit pitää paikkaansa.

-Tytteli74 ja poika 4 viikkoa ja 4 päivää
 
Joskos taas kirjoittelisi kuulumisia tännekin. Tytöt kasvaa myös kovaa vauhtia, sillä pinnasänky alkaa jäädä pieneksi (nukkuvat poikittain samassa sängyssä). Täytyy hommata toinen sänky piakkoin. Meillä taitaa taas iskeä flunssa sillä kaksivuotias on aikas tukkoinen ja kärttyisä. Nyt tosin nukahti päikkäreille. Aiemmin viikolla Emma ja Essi taisivat sairastaa jonkin sortun vatsatautia kun mikään syöttökerta ruoat eivät pysyneet sisällä vaan tulivat kaaressa ulos. Onneksi tosin puklasivat eri päivinä kun olivat samalla aikas itkuisia ja piti olla sylissä paljon. :x

Täällä satelee kivasti lunta ja alkaa olla pikkuisen ehkä joulun tuntua ilmassa. Pitäisi lähteä joululahja ostoksille ukon kanssa sunnuntaina niin olisi se huoli sitten pois tieltä. Noiden kaksosten kanssa kun ei oikein huvita lähteä kauheaan ryysikseen, vaunut kun eivät mahdu joka paikkaan.

Huomenna pääsisi saunomaan ja istumaan kylpytynnyriin ja muistelemaan kaverin polttareita. Voi olla aika ihanaa kun on lunta jo maassa...... :xmas: :p

Ainiin tässä kuva meidän tytöistä eilen ilalla. Vasemmalla Essi (b) ja oikealla Emma (a).

http://www.aijaa.com/v.php?i=1233662.jpg

-Piituli + Emma ja Essi
 
heippa kaikille!

tytyn nakkasin omaan sänkyynsä nukkumaan,aamulla nukkui parisen tuntia vaunuissa.nyt sitten tankkas oikein tissiä ja maitoa 200ml,
viime yönäkin nukku klo 20-03 sitten söi 220ml maitoa ja nukku aamuun 7.30. tuntuu että maito määrät sen kun kasvaa..kohtahan on velliä käytävä antamaan..ei nyt sentään kuitenkaan.

itteäni ois aamulla nukuttanu..siis ihan tautisesti..ei auttanu ku nousta ylös.
meinasin makkarissa vaihtaa järjästystä..mies lähti ostamaan pitempää telkkarin anteenin piuhaa :D
ja pyysin tuomaan karkkipäivän karuskit..oon mie namini ansainnu..ja lenkilläkin käyny.

miun pitäs vissiin jotakin öljyy laittaa venlan päähän,en tiedä oikein et mitä karstaa sille on tullu päähän,mut valkosta karstan näköstä kuitenkin..vielä ei ole sellaseksi keltaseksi menny.muistaaksein miun vanhemmalla tytöllä oli oikein kamalan paksu kerros karstaa päässä.ja sitä jollain lääkärin määräämällä tökötillä hoidettiin.

tutilullakoha se kyseli et onko muiden vaavit käyny "haastelemaan" meillä venla kujertaa ja ruklattaa ihan mahottomasti,ja kieli lipruaa suusta koko ajan ulos..ja sit kun tekee ite sellasta kiss kiss ääntä (ihan ku kutsuis kissaa) niin oikein ääneen nauraa.

miun pitäs isoille tytöille huomenissa lähtee ostamaan talvikengät..siellä on sitten satanen jos toinen selällää :eek: entisetkin olis ihan ok kuntoset vielä..mutta kun ei kelpaa..taitaa äiti saada ne kengät tuolta varastosta..saman kokoset jalat kun meillä likkojen kanssa on..

nyt taidan miekin heittäytyy tonne sänkyyn pitkälleen..kun venluskakin nukkuu.

niinukka ja venla
 
kokeilen että onnistuuko laittaa muutama valkuva näytille.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1233843.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1233853.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1233863.jpg

on meijän neiti ainakin ruoka-aikaan kotona ollut =)
 
Ihanat tytyt Piituli :heart:
Nyt on sit Pessin isään ja isän äitiin oltu yhteydessä tässä.Mua alko isänpäivänä ihan kamalasti ahdistaan tuo Pessin isän käyttäytyminen ja löysin kuin löysinkin hänen äitinsä numeron. No mummo oli ihan innoissaan kun kuuli meistä...(ollaan siis aiemminkin oltu hyvissä väleissä ennen Pessin tuloa). Kovasti kyseli et mitä pojat tarvitsevat kun joulukin tulossa jne.Hän nyt on sit tulossa käymään joku pvä. Tänään sit sain Pessin isäänkin yhteyden..hän kun ei oo mulle aiemmin vastaillu mihinkään. Lupasi tulla hänkin käymään... Tuli itelle hyvä mieli ja jos nyt sais jonkun yhteyden siihen suuntaan avattua ja pidettyä :ashamed:

Pessi on kova juttelemaan ja hymyilemään. Peetukin hihkuu että Pessi naurahtelee :LOL:
Peetu nyt sitten onkin hieman kiukkusemmalla päällä ja räkänen,käytiin eilen ottamassa influenssa rokote hänelle...saa nähdä onko kohta kuume päällä.
Mä en aio ottaa sitä rota-rokotetta...jos olis halvempi niin voisin ottaa mut en tolla hinnalla. Sairastettiin Peetun kanssa rotavirus reilu vuosi sitten kun peetu alotti tarhan.Kamalahan se oli mutta ei sairaalaan kummatkaan kuitenkaan jouduttu vaikka laihduttiin urakalla.

Mulla alkaa meneen hermot iltoihin kun en saa Pessiä omaan sänkyyn nukkumaan...meinais et vaan tissi suussa äidin kainalossa voi nukkua :kieh:
Mua jotenkin on tuo alkanu ärsyttään kun aattelen sit aikaa eteenpäin et millä saan pojan omaan sänkyyn nukkuun.Mun pitäs notkua käsi ja pää tuola pinna sängyssä ties kuinka ja kauan jos haluun pojan sinne yö unille. päikkärit kyl hyvin sujuu omassa sängyssä.
Kapalointi ohjeita mäkin kaipailisin....

Nyt ruoan laittoon kun pojat nukkuu.

yksäiti+ pojat 2v7kk ja 7viikkoo :heart:
 
Ihana tuo Venluskakin :heart: mä kokeilen kans muutamaa kuvaa saada.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1234044.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1234054.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1234080.jpg

Pikkasen on ripakintuu tuo minun mussu :D ja kovat on hormonit meilläkin naamaan iskeny..kuivatkin on raukan posket...
 
Käytiin tänään jälleen painokontrollissa. Kauhulla olen lukenut teidän kirjotuksia painonnoususta, kun meidän neidillä ei meinaa millään nousta. Syntymäpaino siis 4115g (paino putos syntymän jälkeen ja oli alimmillaan 3960g) ja tänään oli jo 4310g, nousua reilussa viikossa 200g. Toisaalta, hidas painonnousu on mulle mieleen, kun tyttö vaatii iltaisin syliä 3-4 tuntia putkeen. En sitten tiedä miten tuo sammas vaikuttaa painoon. Pikkuisen takkuilevaa syöminen on, mutta mielestäni kuitenkin syö ihan reippaasti. Saatiin viikko sitten Mycostatin kuuri tuohon sammakseen eikä se ole oikeestaan vähentynyt yhtään. Yritin saada Dactarinia, kun Henkka oli saanu sammaksen sillä niin nopeesti pois, mutta eihän meidän läskipää-lääkäri suostunu sitä antamaan. Tää nykynen lääke on kuulema turvallisempi. Ei tässä muuten mitään, mutta kun ei paino nouse, eikä sammas lähde, tyttö yökkäilee lääkkeelle ja kaiken lisäks kuuri kestää 4-6vkoa!!! Kyllä vi....aa!!! Ois tehny mieli neuvolan tätillekkin näyttää per....ä :kieh:
Tulipahan viljeltyä muutamia alatyylin sanoja... :ashamed:

Yöt menee edelleen seurustellessa ja kitistessä, saa nähdä miten kauan tällä unimäärällä jaksaa |O




 
Saatiin viikko sitten Mycostatin kuuri tuohon sammakseen eikä se ole oikeestaan vähentynyt yhtään. Yritin saada Dactarinia, kun Henkka oli saanu sammaksen sillä niin nopeesti pois, mutta eihän meidän läskipää-lääkäri suostunu sitä antamaan. Tää nykynen lääke on kuulema turvallisempi
aikas jännää,ettei suostu antaan Daktarin kuuria :eek: ....ei siin mun mielest kyl mitään sen vaarallisempaa oo ku muissakaan lääkkeissä ja tosiaan pojan suu parani samantien...ku oli meinaan päässy aika pahaks jo!....niin...ja yksityisellä käytiin lastenlääkärillä!!!...maksohan se keikka 60 egee,mut kannatti,ku poika ihan selvästi kärsi siit sammaksesta!
meil pojal ny flunssa...nuha ja yskäki tullu tänään :ashamed: ei kivaa ei.....sääliks käy noin pientä!

henkka ja veeti 3+3
 

Yhteistyössä