Enpäs olekaan tänne ehtinyt kirjoitella sitten, kun ilmoitin että poika syntyi. Jotenkin niin mennyt tuo aika, että ennenkuin huomaakaan on jo ilta ja väsyttää kauheesti. Vauva on ollut kyllä tosi helppo ja nukkuukin jo täydet yöt, mutta jotenkin mulla noita kotihommia sitten riittää. Kerran tänne kirjoitinkin, mutta kaikki kirjoittamani häipyi kuin tuhka tuuleen jostain syystä ja uudelleen en sitten kerennyt aloittaa alusta.
Meillähän siis eilen täytettiin 1 kk :heart: Muutamana päivänä olen nyt huomannut kuin hän on alkanut seurailla ja katsella tiettyjä tavaroita. Esim. hoitopöydän luona olevaa liberolta lahjaksi saamaansa rapisevaa kukkaa, sille niinkuin ihan poriseekin ja kujertelee =) Ihanan kuuloista.
Ulkona meillä jo nukutaan. Nukkuu jo sisällä vaunuihin, kun laittaa sinne. Ihanaa kun itsekkin on päässyt ulkoilemaan. Vaunuissa nukkuu päikkärit sellaset 4-5 tuntia! Eilen piti mennä jo ihan kurkkiin, että onko edes hengissä, kun alko yli 5 tuntia jo nukkua. Oli pakko ottaa vaunuineen jo sisälle pikku hiljaa heräilemään, että sitten illalla laitetaan nukkumaan. Illalla meinaa olla vähin sellaista kähnäystä, ettei meinata heti laittaa nukkumaan. Mutta sitten kun laittaa, nukkuukin yössä 6 tuntia!
Mihinkään kauppoihin tms. ei olla vielä uskallettu mennä. Ainoa missä uskaltauduttu vierailla on mummola, pitihän pappaakin käydä isänpäivä onnittelemassa! Mutta muuten täällä meillä päin on oikea flunssa epidemia menossa, että ollaan koetettu karttaa kaiket mahdolliset paikat missä suurin riski saada se. Myöskin oksennustautia ilmeisesti liikkeellä.. Hyvin vanhemmat lapsetkin oppineet käsidesien käytön, aina kun tulevat koulusta laittavat sitä tai muualta kavereilta tms. Myöskin vieraat meillä laittaa sitä. Vieraita ei meillä ole kauheasti vielä käynyt, niin monet olleet kipeänä. Sen rota rokotteen meinataan mekin ottaa, parilla kaverilla olleet lapset sairaalassa sen takia ja eikä ollut kivaa
tin : Meilläkin on tuo Gracon kaukalo ja olen myöskin itsekkin miettinyt niiden matkarattaiden ostamista. Just tuon vuoksi että saa siihen sen kaukalon. Kerrohan sitten lisä kokemuksia?
Meillä poitsu oli kasvanut silloin kun terveydenhoitaja eka kerran kävi reilun viikon iässä meitä kasvamassa viikossa melkein 500g! 3280g ja 3 viikon kotikäynnillä painoi 3710g. Käykö teillä kaikilla terveydenhoitaja kotona 2 kertaa. Meillä käy, ekä äitiysneuvolasta ja sitte lastenneuvolasta. Hyvin näyttää tissimaitoa ainakin saavan. Pari kertaa on täytynyt antaa korviketta, kun en oikein tiennyt että itkikö nälkää vai mahakipua.. maitoa tulee välillä niin, että lypänkin sitä, kun poika nukkuu noita pitkiä unia, muuten tuntuu että kohta jo räjähtää. Olen sitä sitten pakastellut ja voipahan sitten antaa jos tarvii.
Jekovitia meillä annetaan aamusta. Ja illasta olen nyt tuon ilta kähnäilyn vuoksi antanut Distflatylia. Ehkä hivenen auttanut.
Mutta nyt iltahommeleihin ja koetan täällä taas päästä käymään vähäsen tiheämpään. Nyt on ollut kiva kun tällä viikolla mies on pitänyt pitämättömän viikon "kesälomansa" , isyysloman pystyy todennäköisesti pitämään tuossa vuodenvaihteen tienoilla. Mutta onneksi vauva on ollut helppo ja kiltti. Mies osallistuu tosi hyvin vauvan hoitoon, kun on kotona. Nytkin tuolla olohuoneessa katsovat telkkaa =) Yöllä vaan tuntuu meidänkin isillä olevan nuo unenlahjat todella hyvät, kun vaan kuorsaus käy jos herään syöttämään sen yhden kerran yössä pojan. Mutta jos herää toisinaan mielellään röyhtäyttelee pojan tissien välillä. Pyytää en ole viitsinyt kauheasti aiemmin, kun hänellä klo 7 töihin. Pitää sitä sielläkin jaksaa. Ihana isi on vauvalle
Mutta palaamisiin taas ja jakselkaahan vauvojen kanssa :wave:
-Tytteli74 ja poika 4 viikkoa ja 4 päivää