-LOKAVAUVAT 2007-

Toivotaan meillä poika söi muutaman viikon ikäisenä pahimmillaan parikin tuntia. Nyt poika on kohta kuukauden vanha ja ajallisesti syö korkeintaan puolisentuntia. Saattaa kyllä hankalina iltoina tykätä olla tissillä ja nukkua siinä, mutta ei varsinaisesti siis syö vaan uinuu tissi suussa :p Sitkeästi vaan olen koittanut nostaa sänkyyn nukkumaan, mutta monesti alkaa itkemään kun ei anneta tissillä nukkua. :ashamed:
 
Pyykki-iida: Oletko ajatellut kolmea nimeä. Oliver sit joku lyhyt nimi ja taas pitkä nimi. Olis ehkä helpompi yhdistää pitkään etunimeen.

Meillä poitsulla on todella huono ilta. Pitää mennä pelastamaan toi isäntä että saa hieman huokaista ennen yövuoroa. Stressaavaa jäädä yksin valvomaan itkevän vauvan kans, mut kyl tää tästä. Onneksi sai viime yönä hyvät unet.
 
meillä mies hoitaa tosi paljon meidän 3vko ikäistä vauvaa..itse olen herännyt vain kerran yöllä syöttämään pojan..tosin nyt pitää herätä joka yö tästälähtien kun tuo isukki meni töihin..ja vaipat vaihtaa ja syöttää,jne..ja koti hommiakin tekee,laittaa pyykit,käskystä imuroi :),tiskaa,ruokkii ja käyttää koirat pihalla,ellen minä sitä oo kerenny tehä..
ukko on kyl antanu tosi hyvin mun levätä synnytyksen jälkeen et jaksan sit hoidella kun hän on töissä..

ja tosta ruokailun kestosta..yleensä sellaset 20min syö..voi pidempäänkin mennä jos herra hohhoilee vaan :) viimeyönä tosin vetäs 100ml 5min :LOL: ja nukahti heti..
 
Hei kaikille!
Meillä sujuu ihan mukaasti ja painoa oli tullut viikossa 320g. Ja minä olin huolissani et riittääkö maito.
Öisin valvotaan, mutta sehän kuuluu asiaan.
Mies osallistuu oikeastaan kaikkeen muuhun, muttei imetykseen:) olen kyllä onnellinen hänen avusta, kun nyt muistaisi sen hänellekkin kertoa.
Me tultiin kotiin 25 pvä ja 28 päivänä esikoinen(1.8kk) alkoi oksentaa rajusti. se vaan jatkui ja jatkui 29pvä alkoi myös ripuli ja kuume. sitten mies lähti sairaalaan hänen kans. Rotafiirus ja neljä päivää tippaa. mies oli hänen kans sen neljä päivää sairaalassa. sillon kyllä tuntu et tää oli nyt ihan ylimäärästä ja itkinkin. mulle ois ollut tosi kamalaa et esikko ylipäätään sairastu ja joutu sairaalaan, vaikka ois ollut joku muu elämän tilanne.
onneksi on vahva tyttö ja parani nopeasti, eikä meille muille tarttunut etenkään vauvaan. tätä tautia en toivo edes pahimmalle vihamiehelle.
 
poikamme siis syntyi 22.10. kiireellisellä sektiolla rv40+6, mitat komiat 3920g ja 53,5cm :heart: sairaalassa vierähti viikko, poju teholla neljä päivää ja loput sit vieressä. kiitos ammattitaitoisten lääkärien+hoitajien meillä tuhisee nyt kotona elävä ja terve kohta kolmeviikkoinen pojankoltiainen :heart:
oma aika tahtoo olla niin kortilla ettei edes koneelle kerkiä, mutta tänään aion jättää kotityöt väliin ja "olla" vaan, ehkä jopa nukkua päiväunet,sepä olisikin luksusta... :) yökitinät on alkanut enkä ole vielä paikallistanut syytä, joten univelkaa on läjäpäin....onko muille devitol-tipat aiheuttanut vatsakipuja? että voisiko syy olla niissä? ja annetaanko ne tipat vaan suoraan lusikalla suuhun?
muutenkin ottaisin vinkkejä vastaan jotta saatais nuo yöt jollain lailla sujumaan, meinaa isäntä olla ihmeissään kun täällä yöllä parkuu sekä vauva että emäntä..... :|

:wave: tilda ja poika18pv :heart:
 
lhs
Tervehdys! Jospa se minäkin ehtisin nyt ensimmäistä kertaa pinoutumaan tälle puolen :)

Laitan nyt meidän tyttösen tiedot tälle puolen, kun nyt eka kertaa tänne löysin tieni. Eli, pikku kirppunen syntyi 21.10 rv41+1, painoa 3020g ja pituus 48cm!

Arki on alkanut täälläkin, kun mies meni keskiviikkona töihin. Sitä ennen olikin isyyslomalla, ja vietettiin aikaa tutustuessa koko porukka uuteen pikku ihmeeseen :) Tyttö on luonteeltaan kovasti saman oloinen kun esikoinen oli vauvana, mikä sopii minulle kyllä mainiosti, tyttö on siis rauhallinen, syö ja nukkuu ja välillä ihmettelee silmät suurina maailmaa :heart: Meidän keskimmäinenhän on ollut vauvasta asti, noh..melko tempperamenttinen, ja jo ihan vastasyntyneestä nämä luonteen piirteet on itse kullakin kyllä erottunut selvästi =)

Pikaseen luin vähän matkaa teidän juttuja, mutta nyt ei aika riittänyt koko pinon läpikäymiseen..Mutta, isien osallistumisesta on ilmeisesti ollut puhetta, meillä mies kyllä isyysloman ajan osallistui kodin ja isompien hoitoon oikein kiitettävästikin, antoi minun nukkua aamulla pitkään, vauva kainalossa nukuin monesti lähelle puolta päivää, meidän neiti on nimittäin äitiinsä tullut ja on kovasti aamu-uninen :p Tosin nukkuu kyllä aina koko illankin..ja useimmiten yönkin..Herää tietysti syömään välillä, mutta nukahtaa yleensä heti uudestaan.

Maitoa tulee taas ihan reilulla kädellä, vauva reppana meinaa välillä hermostua kun ei saa rauhassa imutella, vaan pitää vaan niellä, kun maito suihkuaa suuhun :/ Meillä nyt nuo syöntituokiot on siis melko nopeita, kun maitoa tulee niin paljon, pikkuinen nielee sen minkä ehtii ja taintuu sitten ähkyssä uneen. Usein kyllä haluaisi nukkua tissi suussa, mutta pukkaa sen sitten pois, kun ei voi vaan imutella tyhjää, vaan maitoa tulee, eikä jaksa sitä sitten syödä. Toki välillä onnistuu syömään tissin tyhjäksi ja silloin ei kyllä meinaa millään päästää irti, on se vaan niin kiva imutella sitä tissiä tutin sijaan :p
Niin, ja meillä siis mies ei voi osallistua syöttämiseen, koskapa vauva on täysin rinnan varassa, mutta minua se ei haittaa, nyt yöt menee yhdellä-kolmella syönnillä (tai toinen/kolmas on kyllä yleensä jo aamu), ja toisaalta, niinäkin öinä joina vauva syö useammin, annan vaan tissin vauvalle ja torkun samalla, vauva nukkuu minun kainalossa joka tapauksessa :)

Jaahas, nyt neiti ähiseee tuolla, maito tuntuu jo valuvan..eli on mentävä..

lhs ja tyttönen kohta jo 3 viikkoa :eek:
 
meillä nukuttiin sitten viime yönä klo 20.30-04..sitten tyty hörppäs 140ml pullosta maitoa..ja jatko uniaan klo 7.asti..vaikka taas alkokin ne ihme ärinät ton syönnin jälkeen..nukku kuitenkin..sama homma on tuolla vaunussa..hirmu ärinää ja ähinää vaan kuuluu..aika ärsyttävää hypätä kahtomassa..kun itkuhälyttimestä kaikki kuuluu..mut toinen vaan vetää sikeitä..tai ainakin silmät kiinni on.

nyt on kaksi kakkua tehty huomisia ristiäisiä varten..täytekakun täytin..huomenna koristelen..suklaa keksikakun tein toiseksi kakuksi.kai siihenkin sitten pitää jotakin koristusta iskee päälle.

siskoni tulee tänään tytön kanssa,pitää ne tuolta juna asemalta hakee tossa iltapäivällä..kiva sitäkin nähdä..en sitten heinäkuun ole nähnytkään.

tuutilulla mullakin hartioissa tuntuu tuon tytyn kanniskelu..on varmaan painoo tullut reilusti emännälle.1kk ikäsenä kun painoa oli jo 4350g ja pituutta 53cm..seuraavaa neuvolaa en tiedä..on kuulema samaan aikaan minun jälkitarkastukseni kanssa eli kun tyty on 6-8vkoa.
terkkari sitten soittaa sitä aikaa.
ja kaksoisleukakin on neitille tullut :D

isäntä sanoikin että hurja on kyllä tyty heijän likkoihin nähden syömään..eivät kuulemma ole olleet suuriruokasia..no alle 2,5kg painosia kun kumpikin oli syntyessään.eihän sellasiin kirppuihin nyt paljon ruokaa menekkään.

kuulin surullisia uutisia eilen,yhden puolitutun poika oli kuollut kohtuun.ihan oli ollut täysiaikanen lapsi..syytä ei vaan tiedetä..siellä on surun murtamana äiti ja isä sekä mummit ja ukit..jotenkin niin epäreilulta vaan tuntui taas tollanen..ja mikähän tarkoituskin tollasella oikein oli tai on?

tilda77 kokeile jekovit tippoja,ne ovat vesiliukosia,ja aivan samoja tippoja kun devitolkin. eikä meillä ainakaan ole aiheuttanut mitään vatsanväänteitä nuo jekovitit.
ja myö aloitettiin sellasella annostuksella että 1tippaa sai yhen vkon,sitten 2tippaa sai toisen vkon ja 3 tippaa 3.na viikkona ja siitä edespäin 3 tippaa kun saa myös pullosta korviketta..mutta jos imettää niin pitää antaa 5 tippaa.
toivottavasti nuo vatsenväänteet olis sitten noista tipoista.

meillä senkun tyty puklailee..siis aivan kauheasti tulee puklua..isot tytöt nyrpistelee nenäänsä kun pieni neiti on puklaillu..no onneksi on noita vaatteita mitä vaihtaa..ja pyykkikone pyörii
:D

nyt pitää lähtee jotakin ruokaa ettimään,ja sitten vielä kaupungissa käytävä enne ku ne matkalaiset hakee junalta.

niinukka ja iitukka
 
D-vitamiinista
Meille neuvolasta suositeltiin alottaan Jekovit-tipoilla ja alkuun 1 tippa ja lisätä sitten parin päivän päästä määrää. Ja aamusta kannattaa antaa, jos aiheuttaa masukipuja, niin ei yötä vasten sitten kitise.

 
Vähän asian vierestä, mutta onko kukaan kokeillut tuota valkosuklaaunelmaa minkä mainos näkyy tossa sivun ylälaidassa? :p Vois tehdä nimiäisiin jos se on hyvää. Meillä viime yö menikin sitten aivan mainiosti vaikka ensin näytti että siitä kiljumisesta ei tule loppua.
 
Ginnifer
Heips,

noita teidän juttuja kun lukee niin vaikuttaa siltä, että mulle on siunaantunut ihmeen helppo vauva! Ei juurikaan itkeskele ja nukkuu 4-5 tunnin pätkiä, muuten suurin silmin ihmettelee maailmaa ja seurailee mitä ympärillä tapahtuu. Isovanhempien kanssa nautittiin rauhalliset sunnuntaipäivällisetkin, vauva siinä mun sylissä kuunteli meidän juttuja ja naukkaili välillä omia eväitä rinnasta. Toki välillä pidetään tuntikausien tissi-torkku-tissi -maratooneja, mutta en mä niitäkään ole kokenut rasittaviksi. Yösyötötkin menee aika kivuttomasti kun vauva nukkuu yleensä mun vieressä ja mä herään aina jo ennen kuin nälkä menisi huudoksi. Sit vaan tissitellään ja jatketaan unia. Lähes ainoa hankaluus on noi rintakumit, joita vielä osittain käytän, kun mulla on matalahkot nännit ja niinmuodoin imuotteessa vielä opettelemista, ja öiseen aikaan niiden kumien kanssa menee välillä vähän ähräämiseksi, mutta eiköhän sekin tuosta helpotu kun nännit karaistuu ja vauvan suu kasvaa. No, toinen juttu on kyllä pulauttelu, joka meillä on aika runsasta. Mutta pukluharsoja on nyt yhtä iso pino kuin vaippojakin, ja konehan se vaatteetkin pesee aina kun on tarvis.

Korviketta oon joutunut antamaan vähän viimeisen viikon ajan, kun paino ei meinannut lähteä nousuun. Toivottavasti siitä päästään pian eroon, sillä vauva on kyllä selvästi tyytyväisempi tissimaidolla, ja kyllähän se korvikekakkakin haisee aikas pahalle!

Itsellä toipuminen edelleen kesken: epparihaavan tikit ei ota sulaakseen, ja ens viikolla varmaan joudun niitä lääkärillä poistattamaan. Ne tikit kiristää järkyttävästi ja ja haava on osittain auennut uudestaan. Täytyy toivoa, ettei sitä kuitenkaan tarvitsis uudestaan ommella. Onkos teillä muilla tapahtunut tällaista?

Muuten mulla on kyllä olo parantunut tosi hyvin. Mullahan romahti hemoglobiini synnytyksessä 75:een, mutta se saatiin kahdessa viikossa takaisin 130:een: 30 pinnaa sairaalassa verensiirrolla ja loput 25 Kräuterblutsaftilla ja ruokavaliolla (paljon persiljaa, aprikooseja, seesamia, manteleita ja pinaattia, hyvin rajallisesti maitotuotteita). Nyt kun paranisi tuo alakerta niin päästäis enemmän ulkoilemaan; nyt ollaan käyty vasta neuvolassa tossa parin sadan metrin päässä, ja jo on mökkihöperrystä ilmassa...

Käytänpä nyt tätä päiväunihetkeä vielä hyväksi ja menen keittämään noi kumit ja rintapumpun.

Ginnifer ja "E" 2 vkoa 3 pvää
 
käytiin ny sit hakemas sitä Daktarin geeliä...lääkärikin ihmetteli,miten paha kieli pojal on...ihan hirveen paksu valkonen kerros peittää koko kielen :( ...mut toivotaan et tällä geelillä se saadaan hyväks...
Ginnifer meilläkin poika tosi rauhallinen,paitsi ny nää pari viimeistä päivää,ku toi sammas pahentunu...toivotaan vaan,et kohta suu taas terve =)

tääl jotkut kirjottanu miten hartiat kovilla,ku vauvat painaa ja kasvaa....no meijen jötikkä oli jo syntyessään sen 4350g joten kovilla täälläki ollaa oltu....niskat niin jöötis,et pitäis varmaan hierojalla käydä!

isännän osallistumisesta vie sen verran,et kyl se mukana on ku vaan pyydän,mut kyl se öinen hoitaminen ja syöttäminen ovat mun juttuja...kerranko pyysin yöllä,et nostais pojan viereeni ku en jaksanu ite sektio haavan takia hirveesti nousta sängystä....ihan ymmärrettävää sinänsä se öinen hoitaminen ku sillä aikaiset herätykset ym...vaippaakaan ei oo isäntä ikinä vaihtanu....ja tuskin ees vaihtaa...mut enpä oo siitäkään mitään ressiä ottanu :) riittää se,et on sen kans ku haluan tääl tehä jotain yksin...tai olla esikoisen kans!!!
hermot siltä kyl heti menee,ku poika itkee autossa...ei yleensä itke,mut tänään ku kävin sie apteekis,niin kyl oli isäntä hermostunu ku takas tulin...oli poika meinaan huutanu 10 min putkeen! eipä kylhuutanu enää ku mä autoon pääsin :D

mut joo...poika nukkuu vieki turvakaukalossa...pitäis se varmaan ottaa sieltä jo pois ja antaa ekat satsit Daktarin geeliä

henkka ja muru 2vko 3pvää
 
Heips vaan kaikille! Tulenpahan minäkin nyt tänne puolelle vihdoin sitten!

Kiitoksia kaikille ensinnäkin vastauksista liittyen tuohon syömisasiaan!

Sitten se pääasia... Eli meille syntyi iki-ihana esikoistyttö 5.11.2007 klo 10:11. Synnytyksessä mentiinkin aika lailla viimosen päälle pitkän ja hankalan kaavan mukaan, siitä tarkemmin tuolla odotuspuolella sitten. Joka tapauksessa loppu hyvin, kaikki hyvin, eilen jo kotiin!! Strategiset mitat: 3580 g ja 49 cm, päänympärys 36 cm.

Toivotaan ja pikkuneiti 4vrk
 
Meillä on kans alettu eilen kovasti hymyileen :D Pessiltä irtoo hymyjä kunnolla kun hänelle juttelee ja höpöttelee...Esikoinen ihmettelee et mitä toi mamma oikein puuhaa kun lässyttää vauvalle ja sit on ihan innoissaan kun toinen hymyilee :LOL: on se vaan niin ihanaa!!

Eilen illalla Pessi söi pullosta 120ml ja tissittelyt vielä päälle niin johan nukuttiin yö hyvin. Tänään on menny samalla kaavalla ja nukahtipas poika omaan sänkyynsäkkin tossa 15min sitten. Hereillä hänet sinne nostin kun oli pullon tyhjentäny ja pikkasen lauleskelin ja silittelin niin sammu.Ai kun tuo nyt onnistuis vastasuudessakin tuolla tavalla.

Mitenköhän tuon imetys-pullo yhdistelmän kanssa (jotka harrastatte tai on kokemusta) kuinka nopeeta oman maidon tulo vähenee?? Pelottaa kovasti jos nyt sit loppuu piankin koko imetys kun oon pullosta alkanu iltasin antaan korviketta....

Huomiset ristiäis valmistelut on saatu tehtyä...pikkasen vaan muuttu suunnitelmat ja tekemiset kun mun äiti kaatu pyörällä ja rikko polvensa... :(
Tilattiin sit valmiina voileipäkakku ja jää täytekakku kokonaan pois tarjoilusta, äiti kun ei pysty mitään tekeen ja mä en saanu lapsien kans tänne ketään.
Ite tein sellasen ihanan kylmän kääretortun,kaveri teki mokkapaloja ja sellasia rapeita mantelilastuja, äiti kerkes tekeen karjalanpiirakoita ja sit tilattiin se voileipäkakku. Eiköhän nuo riitä tarjottaviks.
Nyt nukkumaan et jaksaa huomena vielä vähän järkätä ja silitellä pyötäliinat...ja tietenkin hymyillä ristiäisissä jotka alkaa klo.15.
Pessistä tulee siis virallisesti nyt Pessi Viljami :heart:
 
tin
pikainen kysymys, huomenna oon lähös ostaan ristiäisvaatteita ja yritän pumppailla pulloon iskälle ja pojalle. paljoko teidän pullottelevat 3-4viikkoset syö? me mennään täysin tissillä ja mitää hajua ei määristä oo...
 
No niin! Nyt on sitten ihan sekaisin koko äippä...
Aamulla herättiin normaalille yöpalalle neljän paikkeilla. Syönnin jälkeen menin kiltisti keittämään aamukahvia isukille, kun isin pitäisi herätä töihin ihan kohtapuoliin. Kun kahvi oli jo tippunut, niin tajusin tänään olevan lauantai... Eihän meillä isukki mene töihin siihen aikaan lauantaisin. Jos menee oman firman hommiin, niin menee vasta joskus iltapäivällä... Että pikkasen ketutti. No aamulla kun herättiin vasta kymmenen paikkeille isin kanssa aamupalalle, niin olipa kahvi termarissa lähes kylmää :/ Nyt harmittaa aika paljon.
Pikkasen alkaa olla päivistä sekaisin, kun on lähes koko ajan kotona. Ei päivät oikein eroa toisistaan.

Tin kyseli ruokamääristä. Tää voi tulla vähän myöhään, mutta vastaanpa silti. Meillä menee yhdellä ruokailulla noin 80 - 100 ml riippuen miten nälkäisiä ollaan ja kuinka pitkä aika on kulunut edellisestä. Voi mennä välillä enemmänkin. Olen myöskin pumpannut välillä, jotta voin lähteä käymään jossain ihan yksin ja jättää Eemelin isin kanssa. Meillä vaan isin kanssa syöminen ei tahdo oikein onnistua. Jätkä ei millään meinaa suostua syömään vaan temppuilee ja velmuilee.

Tänään mennään moikkaamaan mummia ja ukkia. Vietetään tänään siellä mummolassa isänpäivää ja huomenna toisessa.
Joten pitää mennä valkkaamaan jätkälle jotain siistejä vaatteita päälle...
 
Moikka!

Tämmönen pikavisiitti tänne, on tulossa vieraita! Täällä sujuu arki ihan kivasti. En nyt sitten tiedä pojan maitoalllergian suhteen, nyt ollaan tiistaista asti annettu sitä kaupan korviketta...Oireita on, mutta paljon lievemmin kun sillon. Ja on jopa päiviä kun ei ole mitään. Yöt on mennyt hyvin, tähän mennessä...Mitä ihmettä mä sille lääkärille tiistaina sanon! Voi, voi...ei ol aina niin helppoa! Kai se sitten oli vaan niin, että suolisto oli vielä siinä vaiheessa niin kypsymätön. Parempihan se tietty olis ettei pojalla olisi mitään allergiaa.

No niin, taas täytyy mennä, nää viikonloput on aina tällasia, aina joku tulossa kylään. Onhan se ihan kivaa, mutta välillä vois vaan olla!

Toivotaan laitatko vielä millä raskausviikolla tyttösi syntyi, niin laitan sen tonne etusivulle!
 
Keiju07
Merkkailua mihin olen lukenut.

Meillä tunnin välein heräilyt jatkuu ja alan olemaan aika poikki. Hieman auttaa, että on viikonloppu, niin mies voi pitää myös tytölle seuraa, mutta eihän se noihin öihin voi kovin paljon olla avuksi, kun pelkällä rintamaidolla mennään... Maitoa tulee muutenkin yli äyräiden, joten ei tunnu järkevältä alkaa lypsämään tai antamaan pullosta.

Lhs, kirjottelit tuosta maidon tulosta. Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin täällä meillä. Mutta tapahtuuko teillä "tukehtumista"? Multa tulee maitoa todellakin suihkuamalla ja neiti pariin otteeseen aina nielaisee väärään kurkkuun. Tosi ikävä tunne... Mutta eipä tuo kai oikeasti voi tukehtua :eek: .

Kirjottelen uudestaan paremmalla ajalla - ja mielentilalla!

Keiju ja peikkotyttö 17 vrk
 
Lauantai-iltaa!

Huh, saunassa sitten ekaa kertaa synnytyksen jälkeen... ei oo oikeen saunominen maistunut, kun tuli saunottua sillon ennen synnytstä jokaikinen päivä ja tuli yliannostus! :D
On sitten toi kaksi vuotias ottanu mustisvaihteen päälle... Wiia parka saa kokoajan pientä iskua tai muuta. Kyllä esikoinen antaa hienosti tutin suuhun ja muuta, mut annas olla jos Wiia on sylissä ja sille puhuu tai syötän, ni jo alkaa esikoinen tehdä kaikki kevätjuhlaliikkeet mitä vaan osaa! Ja eilen oltiin anoppilassa ja voi taivas mikä kikkailu oli pääl... ja sillon sai kyl iskua jo muutkin kun Wiia. Kauheesti alkanu lyömään... ei oo enne läminyt ku ihan harvon jos oikeen suuttuu! :( No, toivotaan et toi vaihe menis ohi, kun tuo sisko alkaa vähän muutakin tekeen kun vaan syö ja nukkuu!
Tosta miehen osallistumisesta lastenhoitoon... Meillä mies on kyllä ollu isoapu, niin esikoisen kun Wiiankin hoidossa, mut enemmän menee nyt jako niin, et mies hoitaa esikoisen ja minä Wiian. Mutta oon päässy kyl iteksenikin jo kiitettävästi kaupungil ja muuta! :)
Eikä mies ollu moksiskaan, kun ekaa kertaa jäi kolmisin tyttöjen kans... Enemmän paineita oli mulla, et miten ne mahtaa pärjätä ja hyvinhän se on mennyt!
Oon nyt antanu cuplatonia aina iltasin Wiialle ja ei oo enää huudellu niin paljoa ja tänään oon antanu korviketta parikertaa, kun oma maidontuotanto on taas vähän hiipunu.
Tarvii juoda ja syödä hyvin, mut ei oo taas kerinny kunnol, ni huomaa kyl heti ettei maitoa tuu niin hyvin.

Nyt tuo neito huutelee tuolta omasta sängystä...
Hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:

Elza Kiinnostaisko sua nähdä kärryilyn merkeissä jossainvaihees? :)

Lapanen ja Wiia Huomenna 4 viikkoa =)
 
Tervehdys äidit!

Huomenna meidän Nuppu täyttää komeat kolme viikkoa.
Kaikki on mennyt toistaiseksi hyvin, mitä nyt krooninen univelka alkaa jo hieman painaa. Vauva nukkuu hyvin, yleensä 3-4,5 tunnin putkia mut jokin ihme viiraa mua-päivisin en itse malta nukkua ku ajattelen, että se on mun omaa aikaa ja pitäis saada jotain aikaiseks. Olen sit aikalailla laitellut uutta kotia kuntoon, enää kodinhoitohuoneen kaapit on järjestelemättä ja sit on koti valmis. Eli näyttänee siltä, että ristiäiset pidetään täällä. Ne saatiin sovittua itsenäisyyspäiväksi, mitä olin toivonutkin.
Nuppu tulee saamaan kuusi kummia. se on aika paljon, mut ajattelimme niin, että koska meillä on pienet lähisuvut (minäkin ainoa lapsi) niin jostain sitä turvarenkiä on kasvatettava...
Kovana juhlien järjestäjänä suunnittelen nyt sit nupun ekaa juhlaa innolla.

Maidon tulo on aika olematonta mulla, raukka vaan hermostuu aina rinnalla kun sieltä ei tahdo tulla mitään. No, korvikkeella mennään. Vaihdettiin välis nannista tutteliin, mut tuttelista tuli pulautuksia ja vatsan väänteitä. Vaihto takaisin nanniin ja kaikki on taas hyvin!

Jaa-ha, maidosta puheen ollen, prinsessa kutsuu...

Ippuli
+ Nuppu melkein 3 viikkoa
 
minäkin nyt vihdoin ilmoittaudun, eli meidän tyttö syntyi 28. päivä 10 päivää lasketun ajan jälkeen. tänään ollaan jo 2 viikkoa. tytön kanssa kaksistaan vietetään isänpäivää. isä on töissä. pari päivää kerkesi olemaan kotona syntymän jälkeen. ja mulla on jo nyt pinna kiristynyt kun pitää hoitaa vauva ja koira yksin. iltaisin on raskasta kun masu vaivaa. ei oo vielä kokeiltu cuplatonia. jos tästä pahenee ni pitää kokeilla. maitoa tulee niin paljon että tyttö joutuu ahmimaan. onko mitään vinkkejä tähän ongelmaan? oon yrittäny lypsää ja syöttää pullosta, mutta pullo ei oiken kelpaa. tai sit en vaa osaa syöttää.. no tulipa heti valitusta.

mutta tyttö on aivan unelma. oon ihan rakastunut:) ristiäisiä kans suunnitellaan. vielä ei oo pyydetty ku yhtä kummiksi, pitäs varmaan hoitaa sekin alta pois.

maailman tapahtumat, koulusurmat ym. huolettaa näin tuoreena äitinä. En varmasti ikinä uskalla päästää prinsessaa silmistäni, edes kouluun.. nyt jo pelottaa!


 
ristiäiset onnistuneesti ohite!

ja meijän vunttusen nimeksi tuli VENLA IIDA WILHELMIINA
tyty oli oikein mallikelpoisesti koko toimituksen ajan,isin sylissä..silloin vain aukaisi silmänsä kun pappi laittoi vettä päähän =)
vieraita oli 14 kappaletta,ja lämmin ja hikinen oli tunnelma :D
vaikka ei lämmitetty uunia kun perjantai aamuna,mutta kyllä oli lämmin..meikäläinen varmaan kaikissa kuvissa punainen kuin rapu :whistle:

kaiken kaikkiaan venla oli oikein mallikelpoisesti..ei ääntäkään päästäny koko toimituksen aikana..äitille ja mummolle tuli vaan tippa silmään..siinä yritin sitten niiskutella..kun en älynny edes nenä paperia varata..no ne juhlat onnistuneesti ohite :)

herkkuja jäi kyllä tähteeksi,saadaan varmaan kummit kutsua ristiäis rääppiäisille illalla.

no venla sitten väsähti juhlista ,että kaheksan aikaan sitten otti ja nukahti.ja heräs vasta puol kolme eka kerran syömään.

nyt nukkuu vaunuissa..on ihme ja kumma siellä ruvennut nyt nukkumaan,eilenkin nukkui 3,5h.tänään on nukkunut jo 2,5h :)
ihan kiva juttu,saapi sisällä ihan huoletta touhuta,ettei neiti nyt joka kolahdukseen havahdu.

mutta nyt perunamuusin tekoon,isukki tulee kohta töistä.

niinukka ja venla :heart:
 

Yhteistyössä