-LOKAVAUVAT 2007-

mikero
ei ees pyydetty yksiöön...mentiin vaan aamu seitsemältä 2b:lle niin ku käskettiin ja siit ne sit vaan ohjas meijet sinne ;-) ihan kivaa toisaalta,mut toisaalta ei oikein muitten äitien kans tullu puhuttua!!!
asutaan valkeakoskella...(mies kangasalta ite tampereelta) aika usein me kangasalla ja tampeereella käydään!!!
ja niin...mullaki selkä ihan hemmetin kipee...ja sit rintalasta!!!!

muuten sit omaa napaa....hirvee tuskahiki kokoajan :whistle: yöllä välil herään ku on kylmä ja välil kuuma...äähhh....
tissit kipeet..toivottavasti ei mitään tulehdusta pukkaa.....
niin ja kymysys niille joilla ollu sektio...eli mitenkäs teillä pissaaminen sujunu katedrin poiston jälkeen??? mua rupee jo ärsyttään,ku vieki pistelee ikävästi....toivottavasti sekään ei meinaa mitään tulehdusta.....neuvolasta pisti jo kyl lähetteen labraan,et jos menisin vaik jättään näytteen!!!!!

ja mites muilla haavat parantunu...ja koska kivut hävinny?

mut joo...poika herää aina siinä kahen-kolmen tunnin välein...ei oo kivaa ku ei saa ite silleen kunnolla nukuttua...hirvee syöppö se ainaki on!!!!

tervehdys

täällä on ollu ihanat ilmat ulkoilla vaavin kanssa,vähän kunnon päälle tosin käy tuo vaunujen kanssa kävely,päässy kunto vähä päässy rupsahtamaan :LOL:
tänään oli myös neuvola..poika saanu hienosti 5päivässä kiloja 200g lisää..ja kehui muutenkin hyväksi ja tomeraksi vauvaksi :heart:
nyt ollaan se syntymä painokin ylitetty reippaasti..
iälle lahjaks arvelin ostaa partakoneen ja sen kipsi hommelin mihin saa ton jalan ja käden kuvat painettua :heart:
mulla olis tänään ollu laskettu aika,tuntuu hiukan oudolta ajatella sitä..ja mä kaipaan sitä vauva mahaa hirveästi vaikka odotus aikana kirosin että tätä ei kyllä tuu ikävä..ja onpa tuo vähän vauva kuumekkin,heh..
mulla on tuo ala osasto parantunu tosi hyvin,tikkejä tuli jotain 20 ja istumaan pystyin kunnolla 2pvä synnytyksestä ja nyt ei oo enää yhtään kipee ja synnytyksestä tasan 2vko..ja eipä tuo jälkivuotokaan oo kovin kummosta ollu koko aikana..mä kuvittelin että sitä tulee kuin hanasta,mut ei onneks :)

osaakos joku teistä suositella hyvää rintapumppua?mulla on tollanen emmaljungan käsikäyttönen ja en saa sitä millään toimimaan..tänäänkin piti käsin lypsää pulloon yö maidot,pitäis saada joku kunnon pumppu kun mulla ulee päivällä maitoo ihan hirveesti mut yöllä on sit tissit ihan tyhjät nahka pussit :LOL:

dogtor ja "simppa" 2vko :heart:

:wave: Heipparallaa!

Tänään oli sitten neuvola... Wiia painaa 4600g ja on 54,6 cm pitkä! Eli tyttö on kasvanu ihan hurjasti 2 viikon aikana... Painoa tullut melkein kilo jo lähtöpainoon! :) Kaikki oli kunnossa ja Wiia sai kehuja, että on tosi jäntevä ja terhakka tyttö! Sammaksesta sanottiin, et eka puolukkaa ja sit jos ei lähde ni katotaan uudestaan!Nyt oon pari kertaa puolukkaa pistäny typyn suuhun ja huomenna lisää...

Oli sit tänään eka päivä kolmisin tyttöjen kanssa... huh huh... Sais äitillä olla kolmas käsi ja silmät selässä...Esikoinen sai muutaman huutokohtauksen, kun piti imettää Wiiaa, mut muuten meni suht hyvin päivä! Ainut ongelma on toi ulos lähteminen... voi herranenaika et se on rumba...No, jos se muuttuu vähän kivuttomammaks kun tarpeeks tossa eteisessä vehdataan typyjen kans! :whistle: ;) Mut oikeesti, hattua nostan kaikille joilla vielä enemmän lapsia...

Dogtor Mulla käytössä AINUN ihan perus käsikäyttönen pumppu ja on hyvä! Oli käytös jo esikoisesta ja toimii nytkin! :) Esikoisen imetysaikana kokeilin myös aventin pumppua ja se oli ihan surkea!

No mut nyt kuuluu kutsuhuuto alakerrasta!

Lapanen ja Wiia

:wave:

Heippahei!!!! Pitänee mullakin ilmottautua jo tähän pinoon :wave: Poitsu siis syntyi viikko sitten 22.10 =) Tuntuu vaan ettei enää samalla tavalla ennätä koneelle,varsinkin ku nyt vielä itellä flunssa päälle niin käytän kaiken mahdollisen ajan nukkumiseen. Ja täytyypi myöntää että aikaa vierähtää myös ihastellessa poikaa =)

Diipeli ja poika

Tervetuloa kaikille uudemmillekin,
Diipeli , pikaisia paranemisia ... ei kivaa flunssa ei - tosin iskipä alussa mullakin kaikenmoista extraa - eka viikolla oli 5 migreenikohtausta ja huuliherpes puhkesi sairaalassa - ei voinut pussata vauvaa hetkeen . Nooo ja muutenkinhan olin jo tosi viehättävä sektioiden yms jälkeen :)
Dogtor: mulla on Ainun sähköpumppu , joka on aivan hyvä. Ostin mun kamulta käyttämättömän - otti 40 e, kaupassa kai 70 e kieppeillä. Lypsin sairaalassakin niiden pumpulla, ja kyllä tällä lähtee mun tisseistä jopa 80 ml 5 minuutissa, jos täynnänsä ovat.

Jaksuja kaikille - meillä oli eilen hyvä päivä, kokeiltiin autoon pakkautumiset vaunujen kasaamisineen (olin tietty unohtanut osan niistäkin kikoista) ja turvakaukalon virittelyt. Ja kyläiltiin 3 viikkoa vanhemman Tigrun luona - eli ulkona syömistäkin on treenattu. Illalla vielä mun ystävä kävi katsoon kaunotarta - ja oli ihan myyty nainen :)

papu & viuviu

Ainun käsikäyttöinen tai sähkö/paristo käyttöinen on minusta ollut todella hyvä eikä ole edes kovin kaliiskaan. Meillä on joskus ainakin saanut neuvolasta lainaksi sellaisen en tosin tiedä muista paikkakunnista. Niitä saa ostettua esim. prismoista ja citymarketeista ja varmaan hyvin varustelluista ruokakaupoista yleensäkin. Suosittelen. :)

Henkka: me asutaan kangasalla nyt vielä hetken..ja meitin isukki on kans täältä lähtöisin ja mä treeltä..
Mulla ei aluks ollu mitään ongelmia sen katetrin poiston jälkeen mut ny eilisest alkaen on tuntunu ehkä hieman ikävältä pissaaminen. ei varsinaisesti kirvele mut kuitenkin joku "nahistaa"..täytyy seurata!Sulla meni kans aika paljon verta niin paljonko sulla oli hemppa kun kotiin pääsitte? onks sitä sen jälkeen mitattu? syötkö rautaa? Tuntuu et mulla se ei olis lähteny vielä ollenkaan nousuun vaiks rautaa popsin kun huippailee ja oon kalpee..mulla se oli 96 ku kotiin lähettiin..

Mulla on kans se ainun käsipumppu ja oon ollu tyytyväinen. saa nähä vaan et kuinka kauan sitä jaksaa tätä puljausta ja jos meinaa johonkin (kylään,kauppaan tms.) mennä niin missäs sitten meinaa pitää sen maidon kylmänä..?kun mulla on aina valmiiks maidot syötölle ja sit pumppaan uudet jääkaappiin syötön jälkeen.ei neitillä kestäis hermo ootella et kauankohan tässä vielä kestää ennen ku saa maitoa jos aina ennen syöttöä pumppais..
ihanaahan olis jos vauva sais tissimaitoa ja meinaan kyllä vielä ihan tissiäkin koittaa antaa kun nännit sen verran rauhottuu mut kyl sitä taidetaan tutteliin siirtyä aika pian jos ei se tissittely onnistu, on tää pumppaileminen kuitenkin aikamoinen operaatio, niin kauan kyl onnistuu ongelmitta kun kotioloissa pysytellään!

Minkä ikäisenä te ootte muuten alkanu ulkoileen?

Topsykyllä minäkin olen kiinnostunut kahvittelemaan teidän kanssa. Mulla ei vaan ole onnistunut tuo yksityisviestien lähettäminen ja toiseksi ihmettelen miksi tuossa mun nimimerkin alla ei näy tuota keltaista kirjekuorta mikä muilla näkyy, vaikka olen sähöpostiosoitteen kirjoittanut käyttäjätietoihin. :headwall:

Mulla nousi launtaina sitten kuume ja pyhänä sitä olikin jo yli 40 astetta. Rintatulehdushan se tuli ja eilen sain onneksi antibiootto kuurin. Nyt olo alkaa olemaan jo ihan hyvä. Oli aivan kamalaa olla kuumeessa ja yrittää hoitaa vauvaa kun tuntui ettei ole voimia edes sängystä nostaa pientä. Onneksi anoppi tuli auttamaan ja hänestä olikin kyllä todella iso apu meikäläiselle.

Neuvolantäti kävi tänään toistamiseen. Viime vkolla ei tytön paino ollu noussu yhtään kotiutumisesta ja nyt kontrollissa painoa oli tullu 5 päivässä huikeat 40g! Tyttö kyllä syö hyvin, eikä ole kuivunut. Mihinkähän se maito oikein joutuu??
Tytöllä on myös tullu pikkasen sammasta ja terkkari neuvo antamaan punasta viinimarjaa vähän vedellä laimennettuna kun ei puolukkaa eikä sitruunaa nyt sattunu olemaan.

Mulla on Avent isis sähköpumppu. Oli aikasen kallis mutta on myös tehokas. Käsipumppu kysyy kuitenkin melkosesti käsivoimia, niin tuo kyllä helpottaa kummasti.

Mulla myös yöllä hirvittävä hikoilu koko ajan. Sterilisaatioarpi kutisee ja kiristää, leikkauksessa tullu hematooma aristaa, kohtu ei oo vieläkään supistunu kunnolla, jälkivuotoa on ärsyttävän paljon, flunssa iski ja nivuset&häpyluu vielä kamalan kipeet. Tyttö kuitenkin syö onneks vaan kerran yössä, tosin saattaa jäädä seurustelemaan jopa kolmeks tunniks. Päivällä sitten nukkuu niin tyytyväisenä :headwall:
Univelkaa on kyllä ihan jonkin verran. Aamupäivät menee melko sumussa ja sit iltapäivällä alkaa tajuta että on heränny :D

Pullot ja tutit keittelen päivittäin. En tiedä tarviisko, mut vanhasta muistista. Ei varmaan tuo sammaskaan pääse ryöstäytymään hallinnasta. Varsinkin tuttiosia keitän huolellisesti.

tervehdys

henkka81 mulla silloin sairaalassa kun ottivat katetrin pois niin istuin varmaan yli puoli tuntia pöntöllä ennenkuin pissa irtosi.mutta olen huomannut sen että jos rakko menee liian täyteen niin jotenkin käy tohon leikkaushaavaan pistämään,ja sama on toisen tarpeen kanssa.
muuten haava on parantunut hyvin,eikä vuotoakaan ole enää juuri lainkaan.pikkuhousun suojalla pärjää.

tilasin tänään ristiäisiä varten voileipä kakut.ja laitoin kutsut valmiiksi,että vie vaan postiin kun siellä päin liikkuu.

tytyn nuha on silleen helpottanut että ei kännkyä koko ajan,ja tänään jopa nukku vaunuissa puoltoista tuntia,tosin tunnin verran oli liikkuvaa kyytiä.
yökin meni hyvin,paitsi pari kertaa havahduin yölä siihen kun toinen oli poikittain sängyssä,toisin sanoen valahtanut lähestulkoon jalkopäähän.kun meillä tyyny tuolla tytön patjan alla,et olis pää pikkusen kohoasennossa,no ei muu auttanut kun nostaa
tyttö oikeelle kohalle ja tyrkätä tutti suuhun.

nyt vetelee tuolla omassa sängyssä sikeitä,äsken tosin pulkkas niin kauheasti että jouduin vaihtamaan kaikki vaatteet ja vielä päivä peitonkin laittamaan pyykkiin.
onnekis tuli noita harsoja silloin hommattua,kyllä ne ovat sitten hyviä puklurättejä tosiaan..

tänään menen isojen tyttöjen kanssa käymään kampaajalla,isäntä jää iitukan kanssa kotiin.

meikä jätti yö imetykset poikkeen,jotenkin tuntui että se tunti vähintään menee yöllä istuessa,kun ekana tyty söi kumpaisestakin tissistä ja sitten vielä pullosta.nyt menee n.20min.ja kumpikin saa jatkaa uniaan.aamulla on sitten tissit kylläkin sen tuntuset että on maitoo pikkusen pakkaantunut.päivällä tyty kyllä joka syöttökerralla ottaa ekaksi tissiä ja sitten vielä pulloa.
illalla sitten tissitelläänkin oikein kunnolla ennen nukkumaan käyntiä..jotenkin on niin ihanaa istuu tuolla sängyssä tyty sylissä,ja kahtoo telkkaria samalla..sitten vielä pullosta ja tyty on valmis yöpuulle :)
sanoinkin että aijon sen kuukauden ainakin imettää..ja kohtahan se kuukaus on ummessa..torstaina jo eka päivä marraskuuta..kauheeta miten tää aika menee..tuntuu että vastahan tuo tyty synty..kohta huomaamme että meijän vaavit lähtee ekalle luokalle kouluun..hui.. :whistle:

mutta nyt on lähettävä viikkaamaan nuo pyykit kaappiin.

niinukka ja iitukka

Ristiäisetkin on pidetty ja poju sai nimekseen Elia August. :heart: Ihana juhla oli ja kaikki meni tosi hienosti. =)

Masuvaivat on helpottaneet ja varmasti on ollu apua siitä vyöhyketerapiasta. Ei oo enää niin levoton tämä poju, eikä kiemurtele koko aikaa. Nukkuu suht hyvin, paitsi nyt on vähän hankalaa kun nuha iski pienelle. :( Keittosuolatipoilla ja niistäjällä saa onneksi helpotettua oloa ja tyynyn olen minäkin laittanu patjan alle, et pysyis paremmin nenä auki.

Rintapumpusta: Mulla oli sellainen Ainun käsikäyttöinen pumppu ja ihan tehokas oli, mutta meni hermot siihen vispaamiseen! Ostin Avent isis -pumpun ja se on kyllä hyvä! Alussa kun jouduin lypsämään melkein kaikki maidot, niin koin käteväksi tuon aventin pumpun, kun sitä voi käyttää myös yhellä kädellä. Elia oli tosi huono imemään ja samalla kun oli toisella rinnalla, niin lypsin toisesta ja sit vaihdoin puolta ja lopuksi syötin pullosta lypsetyt maidot. Pari kolme viikkoa oli tuota lypsämis-härdelliä ja kun poju vähän kasvoi ja vahvistui, niin pystyin jättämään lypsämisen pois. =) Lisämaitoakaan ei oo tarvinu antaa pitkään aikaan.

Eilen olin jopa lentopallossakin eka kerran synnytyksen jälkeen ja olipa mukava pelata! Pelkäsin vähän, et pystynköhän pelaamaan, mut ei tuntunu yhtään pahalta. Kyllä se näköjään kannattaa aktiivisesti jumpata noita lantionpohjalihaksia synnytyksen jälkeen, niin ei tuu liikkuessa sitten ongelmia..

Niin se aika menee! Eliakin on jo 1,5kk! Mutta nyt täytyy lähtä laittamaan tuo 2v päikkäreille..

mikero
no sepäs sattu,et teki kangasalta :D mitäs ikäluokkaa edustatte jos saa kysyä? ties vaik isännät tuntis tai jotai!!!!
tänään vein siis pissanäytteen labraan,ku pistelee se pissaaminen sen verran paljon :ashamed: nooh...jos tulehdus niin saapi sit ainki kuurin siihen.....oikee tissiki tosi kipee...pitää oikein hampaita puristella yhteen ku poitsu rupee tissitteleen....kuumetta ei kuitenkaan oo ku 37,5 tai jotain.....mut pakko tarkkailla sitäki ny!!!
...tulihan sitä verta menetettyä tosiaan....montakos yksikköö sait punasoluja???? ite sain leikkauksessa 2 jonka jälkeen hb oli 68 ja sit sain vie 3 seuraavana päivänä!!! hb oli 97 sit sen jälkeen....obsidania oon ny syöny...alussa otin yhen tabun,mut ny oon ottanu pari päivää kaks...jos vaikka nousis nopeemmin...olis ittelläänki parempi olo

mul on joku ainun käsipumppu..ihan sellanen suora malli...oon tykänny tosi paljon!
niinukka en ees yrittäny pissata ku katedri otettiin,koska kätilö sanoi,etsulla rakko kuitenki tyhjä!!!mut tuli sit kyl nätisti myöhemmin....nyt vaan pistelee ja muutenki tuntuu tyhmältä!!!!

poitsu tos vetää taas sikeitä ku massu on täynnä :D käytiin vähän asioilla niin parituntia nukku putkeen autossa ja sit pienen tissittelyn jälkeen on jatkanu unia!! ihana pikku tuhisia :D

henkka ja veeti 7pvää

Poika kasvaa hienosti vaikka aika rääpäle vielä onkin...painoa hurjat 3655g ja pituutta 52cm :D iho erittäin hyvässä kunnossa,jäntevä ja jämäkkä poika. tassuttelua ehdotti et pitäs kokeilla ton tissille nukahtamisen sijaan ja tänään oon sillä pojan saanukkin hienosti omaan sänkyyn nukkumaan. tarvii siis sillä jatkaa.
huomena pitäs ite mennä parturiin, pessi tosin mukaan...saa nähdä kuinka onnistuu.

nyt äkkiä nukkuun, kamala väsymys iski...

yksäiti ja Pessi 1kk 4pvä

Nyt loppui pullojen sterilointi ja keittäminen hetkeksi...
Tässä kun on niinniin toipuneena ja tekee montaa asiaa tehokkaasti yht'aikaa niin poltimpa pullosopan pohjaan. Aika perusteellisesti :kieh:
Toisella kädellä sitä, toisella tätä - vauva huutaa niin sitten singahdus sinne jne jne ...
Juu, alunperin oli vettä - mutta lopunperin ei ollut. Ei onneksi syttynyt tuleen, mutta käry oli melkoinen. Enkä sumuaivoilla tietty ensin älynnyt nostaa kattilaa ulos, vaan jopa surautin siihen vettä. Nerokasta . koska lisäähän siitä vaan savua tuli :headwall:
Ristivetotuuletusta, liesituuletin kybälle ja tappiot yks tuttipullo ja se perhanan lypyskoneen varasetti. Ja hieno upouusi kattila p**kana.

Että älkääpä jättäkö steriloitumaan liian perusteellisesti ...

t pau&viu

miten te joilla sektio haava saatte nukuttua yöllä??? vaik meillä viimeyönä poika ei heränny kertaakaan(nostin vaan tissille ja söi ja jatkoi unia) niin ite en kuitenkaan saa nukuttua...en löydä asentoja ja kaikki paikat on ihan jumissa :ashamed: kädet puutuu jne....vali vali....mut oikeest tuntuu et ei täst parane ollenkaan :ashamed: pissaaminenki sattuu,mut alustavissa testeissä ei näy tulehdusta!!! eilen olijo paljon parempi päivä,ku kävin kaupassaki,mut tänään taas tuntuu,et kävely on vaikeeta ja haavan reunoihin viiltelee......
...oonko tosiaan ainut joka näin raihnanen??? nook onhan siit leikkauksestakin vasta viikko,mut kauanko siihen toipumiseen sit menee?????

henkka ja poju vko ja 1 päivä

Hei taas

Ristiäiset ohi ja viimeinen vieras saatettu junaan (eli oma äiti). Oudon tyhjä olo kun viikon verran yhteensä on ollut vähintään yksi vieras koko ajan ja mieskin nyt tapansa mukaan taas töissä..koti tuntuu niin hiljaiselta nyt :) Ristiäiset meni hienosti, meillä oli aika pieni tilaisuus ihan perheen kesken. Itsekin mietin noita kiitos-kortteja mutta päätin sitten tyytyä siihen, että teen piakkoin joulukortit ja kiitellään niiden yhteydessä sitten.

Tänään annoin ensimmäiset Jekovit-tipat vauvalle, kun Devitol tuntui aiheuttavan kovasti mahavaivaa, yhden päivän vauva vaan itki mahaansa lähes koko ajan. Eilen ei saanut mitään tippoja ja oli oikein aurinkoinen ja reipas vauva. Tänään kuitenkin Jekovitistakin jotain pientä tuntui tulevan. Ikävää kun niitä kuitenkin pitäis antaa..saa nähdä mitä tehdään, eikös se ennen vanhaan ollut niin, että aloitettiinkin vasta 3kk iässä nuo D-vitamiinit?

No, nyt ei ehdi enempää kirjoittelemaan, myöhemmin lisää sitten.

Aurorae ja Iines 5vkoa

Täällä ollaan toistapäivää kuumeessa.välissä käy ihan 39 asteessa mutta koko ajan on päälle 38 :/ Oikea tissikin punottaa kainalon puolelta ja on kipeä,veikkaan että lievä tulehus ois tuohon tullu,kaurapussilla oon hautonu ja ainakin toistaiseksi pysyny aisoissa. Ihmettelen vaan että mistä ihmeestä oon sen saanut ku eipä ole pahemmin tullut roikuttua ulkosalla :| Kannattaa siis näköjään ihan kotosallakin pitää kunnolla vaatetta päällä!!!

Eilen kävi neukkutäti kotikäynnillä,poika painaa jo 3700g (syntymäpaino 3580g) eli hienosti kasvaa =) Tosin kyllä se syökin. Parhaimmillaan pumpattua maitoa pullosta menee 1,5dl!!!!ja siis poika nyt 9päivää :D Mutta hyvähän se vaan on =) On tuo kyllä niin ihana pakkaus :heart: :heart: :heart:

Nyt lähden taas suihkuun lotraamaan ja sitten kauratyynyä....

Diipeli ja poitsu

kyllä ottaa pannuun,tein kakkupohjan kun isäntä meinas viedä työmaalle täytekakun..no ottipa ja juuttupa koko taikina siihen vuokaan kiinni..ja se oli niin jumissa koko kakku siinä vuokassa että palasina piti se irrotta :headwall:
no isäntä lähti kaupalta hakemaan lisää kananmunia että saan uuden kakun tehdä. no saavatpaha syödä nyt sitten sokerikakkua. :D

tyty tillistelee tässä sylissä,oon kolmesti siltä jo tänään vaihtanu vaatteet kun on ihan hurjasti taas puklaillu.

neitin kummitäti ja setä tuleevat tänä iltana käymään.pitäs vielä pika imurointi tehdä..

no nyt ukkokulta tuli munineen :D joten pitää kakkupohjan vatkuuseen lähtee.

niinukka ja iitukka

Meillä neuvola takana päin. Eemeli oli kasvanut pituutta syntymästään 2 cm (nyt 54 cm) ja painoakin on nyt 4130 grammaa. Perjantaina meillä tulee tasan 4 viikkoa syntymästä.

Nyt on papin papereissa koko nimi kirjattu lauantaita varten. Eli meillä koko nimeksi tulee Eemeli Wilhelm Juhani. Toiset nimet ovat kulkeneet suvuissa, joten jatkettiin perinnettä.
Saatiin videokamera lainaan, joten koko juhla voidaan kuvata ja polttaa cd:lle. Muutenkin juhlasta on puhuttu papin kanssa. Alkaa pikku hiljaa jännittämään, että miten menee.

Meillä on ollut pientä kitinää koko päivän. Lekuri kävi neuvolassa tsekkaamassa pojan. Kuumetta ei ollut eikä mitään muutakaan näkyvää merkkiä ole, mutta epäili pientä nuhaa. Voi olla, että olis tulossa joku nuhan poikanen... Toivottavasti ei nyt sitten ennen lauantaita sairastuta.

Mutta nyt kuuluu äijä heräilevän päikkäreiltään, joten on riennettävä syömään!

Iltaa!

Kirjoittelin sitten aamulla tekstin, joka sitten katosi, minne lie meni...Jep, kyllä se flunssa sitten muhunkin tuli. Olin jo aivan varma etten saa sitä, mutta tässä ollaan. Mies oli ihana, he lähtivät Aronin kanssa kyläilemään veljensä luo tossa viiden aikaan iltapäivällä ja ovat vieläkin sillä reissulla, mamma on saanut nukkua. Kävin piiitkässä suihkussa ja sitten nukuin 2 tuntia sohvalla. Taas jaksaa valvoa, heh!
Miehen työkaveri oli keksinyt oivan keinon millä saada vauva nukahtamaan omaan sänkyyn illalla. Hän kertoi, että vaimo oli nukkumaanmeno aikana kuivannut hiuksiaan hiustenkuivaajalla ja siihen surinaan heidän poikansa oli nukahtanut. Heidän pojalla ja Aronila on ikäeroa 2 viikkoa. Täytyy kokeilla sitä tänään, koska eilen sitten todella valvoin tonne 02:teen. Poika ollut aivan naatti tänään, kun uni tuli niin myöhään eilen. Jospa sitten paremmin tänään.
Huh, kylläpä Finrexin pistää hien pintaan, on ilmeisesti hieman lämpöäkin...Toivottavasti huomenna jo parempi olo!

Katjanna, laitoin sulle YV:tä tapaamisesta!

YOdottaja, paree vissiin sterilisointi lopettaa, ettet sterilisoi koko taloa ;) Onneksi ei käynyt hassummin! Ja niinukkakin siellä uunin kanssa toheltaa, mammat taas imetysdementian kanssa liikkeellä :hug: Itse voin lukea itseni samaan porukkaan :D

Meillä vauva on kovin itkuinen, soittelin jo vyöhyketerapeutille mutta en vielä varannut aikaa. Jospa se tästä... esikoinen oli ihan samanlainen. Toisen kanssa vaan jaksaa ihan erillä tavalla. Sitä vaan miettii että kun toinen on niin vähän aikaa pieni :heart: . harmittaa vain jos hän joutuu kärsimään, tekisi mieli auttaa kivuissa. Onneksi nukkuu kuitenkin hyvin ja rauhoittuu tissille tai olallekin joskus. Eli meillä sitten tissitellään paljon tai nukutaan poski tissiä vasten :heart:

Henkka, syöthän vielä kipulääkkeitä? Minä söin toista viikkoa sektion jälkeen, sanoivat sairaalassa ettei ole mitään järkeä antaa kivun tulla, kun kaikki lääkkeet ovat vaarattomia vauvalle. Nukkuminen ja pissaaminen onnistunut oikein hyvin ja pikkuhiljaa jätin lääkkeitä pois. Lopuksi otin vain yötä vasten, nyt en sitäkään enää. Välillä saattaa minullakin repiä varsinkin sisäisiä haavoja, mutta ihan siedettävissä määrin.

Topsy ja vaavi 2vkoa 1pv

topsy2 mullekkin on vissiin joku dementia iskenyt,näin toissa päivänä yhtä entistä työkaveria kaupungissa,ja en kuolemaksikaan muista että mikä sen nimi oli..olen pari päivää nyt miettiny mutta ei vaan tule mieleen :eek: pitääköhän kohta huolestua :D

tyty nukku puoltoista tuntia aamulla vaunuissa,eikä edes tarttenu kävelylle lähtee että nukahtas..sitten tossa heräs,söi,ja nyt nukkuu taas,tosin omassa sängyssään.

kuukausi on hujahtanut kuin siivillä,tyty on tänään kuukauden vanha..
miten tää aika vaan menee tällee hujahtamalla?
vauvakumekkin tässä iski päälle..mutta isäntä tyrmäs sen heti..on kuulema jo liian vanha valvomaan öitä..niimpä..sanoin hälle että kukaha se on tähän asti heränny iitukkaa syöttämään..mie se oon..ei hää..sujuvasti vaan kuorsaa vieressä..
sitten kyllä perusteli että tilat käy ahtaaksi,jos lisää mukuloita tulee..no eipä tosta asiasta sitten sen kummemmin enää keskusteltu.
mutta olis se kyllä toisaalta ihanaa jos tolle neitille jonakin kauniina päivänä tulis leikki kaveri..

kai tosiaan täällä aivot mehmenee,kun tollasia ajatuksia käy jo mielessä..

laitoin ristiäis mekon pyykkikoneeseen pyörimään,saapi nähdä onko siitä enää mitään jäljellä kun otan sen koneesta pois..löysin tuolta miehen tyttöjen ristiäismekon,joka oli jo kellastunut himpun verran..toivotaan että se olis pesun jälkeen käyttökelpoinen,en nyt kehtais ostaa viidentoista minuutin tähden uutta mekkoa.

täällä ihmiset suunnittelee kahvittelu tapaamisia..taijan olla ainut kuka täällä itäisessä savossa asuu..välillä tuntuu aika yksinäiseltä kun ei ole naapurustossakaan pienten vauvojen vanhempia..ja kun en tältä paikkakunnalta edes tunne ketään,niin himpun verran orpo olo on
:(

no joopa,taijan lähtee sohvalle pötkölleen,kun on hiljasuus huushollissa.

niinukka ja iitukka tasan 1kk :heart:

Yhteistyössä