-LOKAVAUVAT 2007-

On se hienoo! Mulla nousi töissä palkka... Ainut ongelma on vain se, että koskahan siitäkin muka pääsis nauttimaan :/
Käytiin jätkän kanssa näytillä siellä ja samalla piti käydä palkka juttuja läpi. Kun mun piti hyväksyä ne. Ai, kyll mull vaan lisäliksa kelpais...

Työkaverit oli ihan innoissaan. Meinasivat kidnapata tonn. Hän olikin harvinaisen nätisti. Seurusteli tyytyväisenä kaikkien kanssa. Oli ihana nähdä mitä kaikkea kivaa nuo mun pienet kerholaisetkin olivat tehneet syksyn aikana. Siellä oli tosi hienoja taideteoksia. Heillä oli ollut valokuvauskin... Pikkuiset olivat kasvaneet ihan kamalasti! Mull tuli ikävä mun pieniä lapsukaisia :p
Paitsi, että en millään haluis mennä töihin just nyt :LOL:

Niinukka laitoin sulle tuota viestiä...

Jaahas, sitten pitääkin lähteä isin kanssa töihin asiakkaan konetta viemään... ja samalla käydään näyttämässä Eemeliä :heart:
 
Katjanna, perille tuli, hieno juttu että pääsette! :)

Niinukka, harmi ettette asu Oulussa! Olisi tosi kiva treffailla! Toivotaan että sieltä päin löytyisi muitakin lokamassuja. Onneksi on edes tämä virtuaalitreffailu mahdollista :)

Kotiäiti, kiitos kiitos, kylläpä on kivat perät.... tuossa autossa siis :whistle:

Topsy ja rääkyläis-kääryle 2vko ja 2pv :heart:
 
Kiitos Kotiäiti toivotteluista, pientä piristystä tähän sinkku äidin arkeen ;)
Meillä Pessi huusi eilen kokonaisen kauppa reissun...meinas pikkasen hiki pukata päälle :ashamed: onneks oli Peetun isä mukana että saatiin ostokset tehtyä.Muutenkin Pessi oli tosi huonolla tuulella eilen,soittelin sit tänään neuvolaan ja pyysin sammakseen kuurin kun sitä ainakin on ilmestynyt jos suuhun vaikka sattuu. Tänään onkin sit ollu niiiin hyvän tuulinen poika ja tuttikin kelvannut ihan erilailla, en tiä voiko niin nopeesti toi lääke auttaa kun aamulla sitä ensimmäisen kerran annoin. No, pääasia että vauvalla kaikki hyvin.

Mulle tuli mieleen kun pappi kävi tänään et millanen sen kaste maljan pitää olla??...Kotona siis pidetään ristiäiset ja esikoisen ristiäiset oli seurakuntakodilla niin sieltä oli valmiiks tuo kastemalja. Enkä ees muista millanen se oli sillon...Ja sit toinen se liina millä pää pyyhitään...millanen sen pitää olla??...
Tarvis alkaa metsästeleen ja kehitteleen tollasia.

Kanteleeko kukaan teistä vauvaa kantoliinassa tai rintarepussa vielä? Ite tekis mieli jonkun verran kannella varsinkin ulkona et sais esikoisen välillä vaunuihin kyytiin mutta en oikein haltsaa tota liinaa...ja reppu ei taida ihan vielä olla kovin kätsy. mitä sinne liinaan täytyy vauvalle pukee ja mikä on fiksuin tapa sitoo?...Jos jollain on hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan :D

Nyt nukkumaan. öitä kaikille.

yksäiti+Pessi :heart:
 
meillä tuo kaste malja on sellainen kristalli malja kooltaan noin 2litrainen ja se pyyhe sellainen valkoinen neliön muotoinen ohut liina jossa pitsiset reunukset..ja me pidetään ristiäiset 25.11 mun äidin luona..ei oikein meidän omaan asuntoon mahdu kun on vaan 44 neliöö ja lisäks kaks isoa koiraa..tässä meidän rivarissa olis vapaana isompi kaksio jossa olis takka,eikä vuokrakaan olis ku jotain 80e enemmän ja siinä on kuitenki yli 10neliöö enemmän tilaa..täytyypi huomenna soittaa vuokranantajalle ja kysästä siitä,josko voitas muuttaa siihen..vaikka tuntuu et aika ei just nyt riittäis muuttamiselle,mut onneks on noita kavereita jotka auttaa ja poika saatais mainiosti mummoille hoitoon =)
huomenna tulis meilläkin käymään tuo pappi ja käytäs läpi kaikki ristiäis asiat..
onko lokavauvoissa yhtään savolaisia?ite asustelen koillis-savossa..

dogtor ja "simppa" 2vko 3pvä :heart:
 
Huomenta mammat,

Yksäiti: mulla on molemmat - tällä vähäisellä kokemuksella luulisin (en vielä paljoa käyttänyt) että liina on kätsympi sisällä ja lämpimällä (mulla trikooliina, sidoin nyt ensin ristiin ja laitoin laitoksella kehtoasentoon vauvan), ja sitten reppu ulkona .
Varmaan pitäisi alkaa laittamaan lapsi jotenkin muuten , mutta mulla on niin pitkä vauva ettei kehtoas. oikein taida onnata, ja sammakkoasennossa kai pitää jo osata niskaa vähän kannattaa ?
Laitoksella kyllä sain rauhoittumaan liinassa, ja parit lounaat syötyä vauva messissä liinassa. Nukkua tuhisi, kun muuten oli levoton.
Kotona kokeilin reppua, se vaikutti ihan hyvältä. Vauva viihtyi. Babybjörn reppu ja ystävältä lainassa, siinähän vauva on ei-ihan-sammakko asennossa, mutta liekö tuo niin vaarallista.
Reppuun helpompi laittaa ja ottaa pois. Ja toppavatteet pääll vauvan lie aika tukeva olla , itse tyrkkäsin sideharsoa vähän niskan taakse varuiksi.

Lämmitysvinkki - tilasin www.igulee.fi Tisuvillat - tissin lämmittimet, saa nähdä . Samalla moiset myös mun kamulle, joka kuulema pannulappuja pitää tisseissään ;)

Topsy : ihan kuulostaa että vaihdellaan maanantaina nukuttamis ja rauhoittamisvinkkejä ? Meillä väliin levotonta , eilen ilalla neiti tempaisi sitten unet 17-22 , pelkäsin yötä, mutta on me 2-3 tunnin pätkis nukuttu kumminkin. Viu rauhoittuu nyt tutilla välillä aika hyvin.

Aika veikeä tuo 'pyhä mies' pyllyineen ... vois lasten sijaan tulla tuommoinen sinkkuäidin oven taa tarjoilemaan 'trick or treat' :) :)

Jaksuja kaikille , ja paranemisia mm Diipelille ...

- papu &viuviu 4 viikkoa nuori neiti...
 
Moi

Ajattelin tännekin ilmoittautua, nyt kun tuo pikkuinen nukahti!

Eli; minulla on ilo ja kunnia ilmoittaa, että maanantaina 29.10 klo 03.44 päivänvalon näki maailman ihanin pieni mies, painoa herralla 4065g ja pituutta 52 cm.HÄn syntyi raskausviikolla 41+3.
Hänellä on paljon mustaa tukkaa päässä, oikea peikko-poika:)
Profiilissa kuva!
 
Kiitos Yodottaja tissin lämmike vinkki sivusta. Täällä myös kudotut, villaiset, pyöreät patalaput lämmikkeinä ;) Mullahan iski jo ärhäkkä rintatulehdus ja kuumekin nousi yli 40 asteeseen. Nyt sitten olen viikon antibiootti kuurilla, joka mitä ilmeisimmin aiheuttaa pojalle maha kitinää. Eilen kävin ostamassa rela tippoja ja uskokaa tai älkää niin tuon tippojen antamisen jälkeen meillä on viime yönä nukuttu hyvin ja hyvien unien rytmi näyttää jatkuvan vielä aamustakin! En tiedä onko noilla tipoilla vaikutusta asiaan vai sillä että lisäksi annoin cuplatonia ennen syöntiä. Viime yönä nukuttiin yö kolmen tunnin pätkissä, herätyksiä oli kolme ja yksi syöttökerta kesti vain puolituntia :D Nyt olo on hyvä eikä silmiäkään kirvellä niin kuin muina päivinä. Tyttökin sanoi minulle yksi päivä puistossa noiden huonojen öiden jälkeen että; äiti miksi sinä olet noin surullisen näköinen :ashamed:

Katja, tyttö ja pikkuveli
 
Huomenta päivää!

Onkohan yllätys että jos me kestoillaan, myös kantoliinoja löytyy? :D Annin aikana kantoliinailin paljon, ja yhäkin on kaapissa maya wrap pouch, jota voin lämpimästi suositella kaikille! Alussa menee vauva kehtoasennossa, sitten kun osaa vähän istuskella, on kenguruasento mitä parhain ja lopuksi sitten taaperoa lonkalla voi kantaa. Tuo liina on myös meillä miehen mieleen, kun ei pitkiä liinoja halua opetella. Itse mieluummin käytän vastasyntyneen kanssa pitkää trikooliinaa, nytkin tämä meidän itkuinen vaavi on viettänyt jo useita tunteja pitkässä liinassa kietaisuristissä. YOdottaja kyllä voit siis pitää viuta jo pystyssä, muistat vain tukea toisen pään joko toisen henkselin alle tai smokkivyöllä (kietaisuristisidonnassa). Kantoliinakanavan sivulla on hyviä vinkkejä ja ohjeita, niitä sivuja käytän itsekin paljon: http://www.kantoliinakanava.fi/

Onkos täällä muita jotka antaa vauvalle lisämaitoa tissittelyn lisäksi? Tai pelkästään pullosta? Paljonko annatte suunnilleen päivässä tai kerralla? Annatteko korviketta vai pumpattua maitoa? Tää medän neiti on niin kova syömään ja itkemään, että annan aina tissittelyn jälkeen korviketta. Pumpattua en saa vaikka on sähköinen, maitoa ei tule yhtään. Mietityttää vain että tuleeko syötettyä liikaa, että syökö toinen lohdutukseksi jos on vaikka vatsavaivoja. Mut ei kyl pulauttele...

Jahas, pääsisköhän sitä vaikka peseen hampaat tälle aamulle...

Topsy ja typy 2vkoa3pv
 
täälä muut antaa vauvoille Cuplatonia...meillä se olen minä joka sitä käyttää :D on meinaan vieki ilmaa vattas siit leikkauksesta!!!
eilen nousi sit kuume 38,5:teen...otin yhen ibuxinin ja ei oo sen jälkeen enää ollu...ties sit mitä oli!
topsy kyl meijenkipoju on niin kova syömään,et korviketta annan aina välillä tissin jälkeen, onpahan ainakin tyytyväinen,ku masu täynnä........yöllä on pärjätty tissi maidolla!
mut nyt odotellaan neuvolatätiä kotikäynnille =)

henkka ja veeti 1vko3pv
 
Heippa vaan kaikille!

Täällä aurinko paistaa ja on muutenkin aika nätti ilma. Tarvii vissiin sitten lähteä vaunujen kanssa käymään kaupassa ja viedä samalla isin kirjeet postiin.
Nyt alkaa pikkasen tosiaan jännittämään huomiset ristiäiset. Kaipa ne hyvin menee. Tänään tarvii mennä kokeileen tuota videokameraa naapuriin, jotta huomenna voidaan kuvata juhlat. Suurimman ongelman aiheuttaa anopin koira... Sillä alkoi eilen juoksu ja nyt sitä ei voikaan tuoda meille hoitoon juhlien ajaksi (meillähän on kaksi urosta, joista toinen on leikkaamaton). Ei haluta mitään pentuja yllättäen... Ja juhlissa koira ei voi olla, kun sinne tulee Eemelin pikkuserkku, joka pelkää ihan tautisesti koiraa (vaikka nyt onkin kyse mopsista). Poika itkis ja huutais koko juhlan ajan, joten koira on "saatava pois" juhlien ajaksi. Meillä pojat aukaisee ovia, joten eri huoneisiinkaan lukitseminen ei oikein toimi. No kaipa tässä jotain keksitään.

dogtor en asu enää savossa, mutta tulee aika usein käytyä siellä päin. Nyt varmaan vielä enemmän, kun on toi Eemelikin ja voi lähteä vielä paremmin sinne päin (ei tartte enää miettiä loma-aikoja). :wave:

Lisämaidosta topsy kyseli Meillä Eemeli saa iltaisin lisämaitoa. Eihän oikeastaan muuten sitä tarvitse, mutta iltaisin ei maito nouse ihan 15 - 30 minuutin sisällä uudestaan. Me annetaan ensin ihan vaan 20 ml ja sitten lisää jos on tarvetta. Hyvänä iltana hän juo vain tuon 20 ml ja huonona saattaa mennä jopa 60 ml. Riippuu vähän miten on päivällä oltu liikenteessä ja miten hän on nukkunut.

Nyt äkkiä syöttämään ja menoksi sinne kauppaan ennenkuin tulee porukat töistä ja kaupassa ei ole mitään ostettavaa :LOL:

LillaStina ja Eemeli 4 viikkoa (tänään viikoissa, maananataina virallinen 1 kk synttäripäivä)
 
Liina on meillä ollu käytössä aika paljon. Elia viihtyy siinä tosi hyvin ja yleensäkin viihtyy kun saa olla sylissä. Yötkin nukkuu parhaiten, kun saa olla kainalossa ihan kiinni äidissä. :heart: Tai välillä jopa mun mahan päällä nukkuu. Viime yönä ei meinannu rauhottua unille millään. Keksin sitten kapaloida ohueen fleece-peittoon tuon pojun ja nukahti kahessa sekunnissa. :D Nukkukin sitten melkein 5h putkeen! Oli kyllä aika lämpöinen, kun heräs syömään, et varmaan joku ohut lakana olis parempi tai sitten laittais alle vaan lyhythihaisen bodyn.
Nuha meinaa vielä pientä vaivata, mut toivottavasti pikkuhiljaa helpottais. Ollaan onneksi hyvin pärjätty noilla keittosuolatipoilla ja niistäjällä.
Mutta nyt siivoamaan.. Sunnuntaina tulee vieraita ja huominen ollaan mun isän synttäreillä koko päivä. Niin ja pitäähän mun vaatteet silitellä ja leipoa yks maidoton hyytelökakku vielä tänään. Lupasin sen tehä huomiseksi, kun tuo oma 2v poju on maitoallergikko, et saa jotakin sitten syödä niillä synttäreillä hänkin. Ja jos muitakin allergisia sattuu olemaan, niin onpahan heillekin sitten kakkua. =)

Jaa, taitaa siivous vielä siirtyä, kun kuuluu heräilevän tuo poju..
 
Keiju07
Moikka, minäkin ilmoittaudun tälle puolelle nyt virallisesti. On jo pitänyt jonkin aikaa, mutta aina tulee jotain muuta tekemistä... Muutenkin on tämä palstailu vauvan myötä vähentynyt, mutta yritän silti seurata muiden kuulumisia ja kirjoitella omiakin.

Meille syntyi siis pieni peikkotyttö 24.10. klo 15.40 raskausviikolla 40+1. Mittaa tytöllä oli 3040 g ja 48 cm. Ja päässä vaalea, piikkisuora hiuskuontalo. Aika pikkuinen tyttö siis, mutta hyvin syövä tapaus, sillä syntymäpaino ohitettiin jo kaksi päivää kotiutumisen jälkeen.

Kaikki on mennyt hyvin, olemme todella onnellisia :heart: . Aika pakahduttava tunne ainakin tämä äidinrakkaus... Enpä olisi uskonut.

Vauvasta kerron vielä sen verran, että toinen syntyi tosiaan vinonenäisenä eli nenä hänellä on jo kuulemma kohdussa ollut painuksissa. Nenä on syntymästä hyvin oiennut, mutta on kuitenkin edelleen hiukan vino. Voitte arvata, millä nimellä neitiä täällä kutsutaan muun muassa :D . Nenä aiheuttaa kuitenkin sen, että hengittäminen on meidän tytöllä hieman vaikeampaa ja etenkin hengittäminen imiessä. Nenää tutkittiin ja väänneltiin lastenklinikalla toissa päivänä. Mulla siinä kyyneleet vuosi, kun toista rääkättiin. Ihan kauheeta :( . No, mitään ei sinänsä ole tehtävissä, vaan nyt vaan odotetaan, minkä verran aika parantaa jäljellä olevaa vinoutta ja hoidetaan tuhinaa oireen mukaisesti. Esteettisesti siis vinous on enää hyvin pientä, tuskin joutuu loppuelämäänsä kärsimään tuosta, mutta onhan tuo syöminen välillä vaivalloista. Joudun kiinnittämään todella paljon huomiota imetysasentoon tms.

Yritän tässä selata pinon läpi (olen lukenut sivulle 7 asti, joten 4 jäljellä...), jotta pääsen kärryille, mistä juttelette. Kiitos Elza, jos lisäilet meidät mukaan etusivulle!

Keiju ja peikkotyttö 9 päivää :heart:
 
:wave: Heipat kaikille pitkästä aikaa :) . Lukemassa olen käynyt itkevänkin kanssa, mutta sen kanssa ei ole helppo kirjottaa... Aika menee vauhdilla ja oma aika, että ehtisi rauhassa olla vaikka tässä koneella, on nyt tosi kortilla. Viime päivinä on taas tuntunut, että kaikki aika mitä vauvalta ehtii, on tehtävä kotona hommia jos meinaa, että kaaos ei vallitse. Ihan kivaa sinänsä ja nautin, että koti on siisti, mutta mutta. Vois sitä joskus tähän koneellekin rauhassa ehtiä :whistle: tai muuta. Kerran menin tällä viikolla oikein päiväunille, kun väsytti niin paljon. Mutta aika väsynyt on oltava, että minut saa pysähtymään... Huono homma ehkä joskus sekin.

Meilläkin on ristiäiset jo takana. Kuinka se voi olla mahdollista!? Tää ajan kuluminen on musta jotain ihan kauheeta. Viikko menee hupsahtaen!! Ja taas tänään vyöhyketerapiassa katselin, miten vauvaan on tullut lisää ihania makkaroita... Pieni sen kun kasvaa... Pelottaa, miten aika menee nopeesti. Ja niinhän täällä joku jo puhuu vauvakuumeesta ;) . Kai se kuume muhunkin vielä iskee, vaikka sitten taas toisaalta kahta varmemmin tiedän, että meille riittää nämä kolme :heart: . Heh, viime päivinä, kun väsymystä on ollut ilmassa, olen ensi kertaa tuntenut iän painavan :ashamed: . Jotenkin on mieleen noussut, että enää en tämän jälkeen taitaisi vauvaa jaksaakaan, varsinkin jos sattuisi itkeväinen ja valvottava vauva. Ihan muutamaan kertaan tässä vauvan aikana on mieleen pieneksi hetkeksi tulvahtanut, että mihin olen itseni vielä laittanut... Vaan eihän tuota pientä tietenkään mihinkään pois antaisi :heart: . Mistään hinnasta.

Niin, ristiäiset on siis onnellisesti ohi. Aika huisketta oli päivä ja pari päivää taisi mennä toipuessa. Muutenkin nyt tosiaan tuntuu, että univelat on hiukan kasaantuneet ja vielä tämä pimeys päälle. Vaan kyllähän tämä tässä :) . Minulla on kiitoskortteihin kuvat tulossa ensi viikolla, että jos joku on keksinyt hyvää värssyä, niin laittakaapa tänne! Minä haluan ne tehdä ehdottomasti, vaikka sitten kohta pukkaakin joulukorttirumbaa :whistle: . Aion tehdä kahdenlaisia kiitoskortteja, toiset niille, jotka olivat ristiäisissä ja toiset niille, jotka muuten ovat muistaneet vauvan synnyttyä. On siinä näpertämistä kaiken muun ohella :snotty: . Vaan toki toki täytyypi tehdä :) .

Meillä on neljä kertaa vyöhyketerapiaa takana. Vielä mennään, mutta mullistavia muutoksia ei ole tapahtunut. Hoito varmasti vaikuttaa, heti alkaa paukkuja sadella jne, mutta itkut eivät ainakaan tyystin ole loppuneet. Voihan olla, että ilman hoitoja täällä itkettäisiin oikein urakalla. Tuossa illalla, kun konsertti taas alkoi ja oli niin selvästi vatsasta johtuvaa, aloin hieroa jalkapohjia ja jalkoja jumpata, niin jo sateli paukkuja ja lopulta pitkään odotettu kakkakin :) . Joku teho noilla siis on. Mutta että olisi se oleminen illalla ja muutenkin tyystin erilaista, jos vauva olisi hyvin nukkuva ja tyytyväinen... Tsemppiä siis taas Elzalle ja muille itkuisten äideille :hug: .

Minulla on käytössä pitkä trikoinen liina. Kehtosidonta on tuntunut taas minustakin vaikealta ja ihan kuin vauva olisi siihen jo hiukan isokin? Muutaman kerran olen vasta liinaillut, mutta kyllä vauva siihen nopeasti sitten rauhoittuu ja nukahtaa. Joka kerta jaksan sitä ihmetellä! Ristisidontaa olen käyttänyt ja josko siis uskaltautuisin jo pystyasentoa kokeilemaan? Se on ainakin paljon helpompi saada onnistumaan. Rintareppua en taitaisi vielä vauvalla käyttää, vaikka kai niitäkin on jo nykyään monenlaisia. Oma perinteinen on mielestäni vielä vauvalle liian "huonoasentoinen".

Mitähän kaikkea piti kommentoida ja sanoa :headwall: . Pää hiukan sumussa elellyt, pari päivää meni mm pankkikortin kanssa sekoillessa, kun ikinä h-hetkellä en muistanutkaan tunnuslukua. Näitä sarjassamme pullon pohjaan polttamisia ;) .

Mitäs Tuutilullalle ja Mamma3 kuuluu, kun ei mitään kuulu :p ?

Ja oletteko imetyksen takia pidättäytyneet herkuista? Kuinkahan sokerinen maito vaikuttaa vauvaan? Varsinkin väsyneenä himot täällä sen kun kasvaa, enkä ole pystynyt minkäänlaisiin lakkoihin :ashamed: . Karkkihimot siis, muut himot taitaakin nyt olla hiukan hukassa |O .

Kai mä menen vielä hetkeksi telkkarin ääreen, vaikka tiedänkin, että nyt pitäis olla itekin jo nukkumassa. Jäi varmaan 1000 juttua kirjottamatta. Mutta palataan taas :)
 
Kiitos liinailu neuvoista, tarvii alkaa reenaan kun ristiäiset on ohi..
Nyt tää mun tuhina maakari nukahti ihan hassuun asentoon mun kädelle ja ranne puutuu uhkaavasti :)

Mä en oo syömisiä rajottanu imetyksen takia, ainoastaan kahvin juontia. Oon meinaan huomannu et jos herran mahaa vääntää niin vääntää kyl vaikka olisin mitä syömättä...yks ilta huomasin et söin broilerpyöryköitä, ruisleipää ja suklaata levyllisen, pikkusen alko yö jännittään mutta hyvin meni ilman mahan vääntöjä.

Nyt puutuu käsi niin kovin et tarvii viedä Pessi omaan sänkyyn ja käydä laittaan itelle lakanat sänkyyn et pääsee nukkumaan.

Heido :wave:
 
:wave: Perjantai-iltaa!

Ekana pitää heti kysyä muutama juttu, ettei unohdu!!! Kun pää on oikeesti ihan laho nykyään... :D
Eli tosta sammaksesta, miten on muilla, onko lähtenyt puolukalla tai sillä vichyllä? Ja yksäiti Minkä kuurin hait tohon sammakseen? Kun Wiialla tuntuu olevan tosi sitkeessä ja varmaan tarvii kans jotain rohtoa hakea!!!
Sitten cuplatonista Millasia määriä ootte antanut? Ostin sitä tänään varmuuden vuoksi, kun Wiia on masua itkeny jonkin verran...

Sitten mihinkäs mun piti kommentoida...hmm..
Kantoliinoista Mulla kans Maya Wrap pouch kantopussi ja suosittelen lämmöllä sitä kaikille! Ite en tykkää perus liinoista just sidontojen takia, kun ei jaksa keskittyä niihin solmuihin...mut toi pussi on näppärä! :) Just eilen kaveri näytti Wiian kans, et miten se kehtoasento sujuu ja kyl se toimii!
Sitten kastemaljasta... Meillä tuo esikoinen kastettiin mun mummulta saadun iittalamaljan voimin...on joku 30 vuotta vanha ja tunnearvoa sillä on ihan hirveesti, ni Käytetään sitä Wiian ristiäisissä myös.
Ja se liina millä pyyhitään pää, ni meilläon suvussa kiertäny yks kastemekko ja siin on mukana semmonen neliö liina mis on pitsireunat.

Noista kiitoskorteista vielä, mä aion tehdä kyl kiitoskortit erikseen kans ristiäisis olleille ja sit muuten muistaneille ja sit lisäks joulukortit... saapahan askarrella! Hehee...
No nyt tarvii lopettaa ja mennä koisaan, ni ehtii nukkuun hetken ennen kun neiti alkaa vaatiin taas tissiä! :wave: Öitä!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Lapanen ja Wiia 2 vkoa ja 5 pv
 
Lapanen: Me annetaan cuplatonia 5 tippaa iltaa kohden joka syöttö kerralla (tai silloin kun äippä muistaa antaa...) Aamulla taas relat ja d-vitamiini.

Täälläkin jouduttiin alottaa lisämaito. Oli kyllä iso kynnys laittaa eka kerran nannia pulloon, mutta kyllä siitä on apua ollut. Ei enää pysy maidontuotanto perässä vaikka kuinka haluaisin. Vika voi olla kyllä itessäkin. On tuo syöminen ja etenkin juominen ollut vähän sitä sun tätä. Nuo korvike määrät vaihtelee kovasti (20-60 ml) riippuu mitä tissistä irtoaa.
 
heissan kaikille!

iitukka vetelee sikeitä tuossa omassa sängyssään,ja isäntä sohvalla.
itekkin ajattelin josko kävis pötkölleen,mutta sitten tää kone vaan veti puoleensa. =)
eilen kävin kahteenkin otteeseen kirjoittelemassa,mutta taivaan tuuliin tekstit hävis. :(

topsy2 kyseli lisämaidon antamisesta.meillä neiti saapi joka syötön yhteydessä lisää maitoa 60ml-140ml vaikka imetänkin aina ekana.
hää vaan on kai niin suur syömäri.no oli tuota reiluun kahteen viikkoon tullut lähes kilo painoa lisää :eek: nyt neitin mitat oli 4350g ja 53cm ja pipokin oli 36cm.
niin,mie annan pullosta yöllä pelkästään tytylle,vaikka terkkari suositteli että vois imettää..mutta jotenkin reilun tunnin istuminen yöllä,tissittelyn ja pullottelun kanssa,niin ei oikein nappaa.

kokosin tuohon rintapumpun,että meinaan kokeilla sitä,että saapiko sillä
noista tisuloista irti yhtikäs mitään :eek:

rontti kyseli herkkujen syönnistä..kyllä täällä ainakin karkit maistuu..mutta kyllä pitäs rajottaa..olen kyllä lähestulkoon joka päivä lenkillä käynyt,mutta kuitenkin..ja ens lauantain ristiäiset pikkusen hirvittää..kun on kaiken näköstä herkkuu tiedossa.

täälläkin joulukortteja suunnitellaan,tilasin ristiäiskutsut tytyn kuvalla ifoloriltaentiseltä ifiltä ja aijon kyllä joulukortitkin sieltä tytyn kuvalla tilata.yllättävän halpoja oli..olikohan nuo ristiäiskutsut 10kpl jotain 6.5e postikuluineen.

no.nyt pitää lähtii kokeilemaan sitä rintapumppua :eek:
liekkö tulee mitään.

niinukka ja maiskis :)
 
ja vielä topsy2 meillä tyty ei ainakaan enää tuttipullostakaan huoli jos on jo täys,tyrkkää tutin suustansa pois..et en usko että vauvaa voi ylisyöttää..ja mie olen kahtonut että suurinpiirtein se 3-3,5h olis syötön väli(tietysti joskus ,ainakin yöllä syötön väli voi olla enempikin) luulis tuossa ajassa entiset eväät jo sulaneet.
 
Iltapäivää!

Eipä ole muutamaan päivään tullut kirjoteltua mitään. On ollut kaikenlaista vierasta ja menoa, kotihommiakin täytyy aina välissä tehdä. Tänne lounaaseen tuli sitten ensilumi, tai ensiloska.Oltiin juuri pojan kanssa lenkillä. Ihan kiva ilma, kun on oikeat varusteet päällä.

Tossa kun kärryttelin, tuli mieleen, että olis tietty kiva jos olis seuraa, niin ajattelin asustaako joku teistä Turku/Kaarina seudulla, olis kiva tehdä vaikka treffit. Muistan, että joku ainakin kirjoitti asuvan Kaarinassa, vai oliko se jonkun sisko....?

Sitten omaan arkeen. Poika kasvaa huimaa vauhtia ja jonkinlainen rytmikin on alkanut syntyä. Aamut ovát selkeästi virkeintä aikaa. Viimeistään yhdeksältä nousemme ylös, useinmiten kuitenkin jo kahdeksalta. Aamulla onkin pojan kanssa kiva seurustella, kun asiaa riittää ja hymyjä on alkanut irrota joka päivä. Illat meillä huudetaan edelleen, tossa kymmenen aikaan se alkaa ja puoleen yöhön mennessä se loppuu.
Isäntä oli testannut veljensä luona Aronin serkkutytön kantoliinaa ja totesi että sellanen pitäisi hankkia, Aron oli viihtynyt siellä hyvin. No onneksi on jo tulossa, sain tilaajalahjaksi kun tilasin Vauva-lehden vuodeksi.

Meillä oli hieman ongelmaa ton nukkumisen kanssa omassa sängyssä kaken sairastelun jälkeen, mutta nyt menee yöt ihan kivasti. Kahdesti poika herää syömään ja sitten jatkaa kiltisti uniaan omassa sängyssä.

Ensi tiistaina hoitava lääkäri TYKS:istä soittaa ja kyselee miten korvike on Aronille sopInut ja sitten Aronille tehdään mahdollisesti se altistustesti. Täytyy kyllä sanoa, että on se vaihto tohon apteekin erityiskorvikkeeseen on tehnyt ihmeitä. Kaikki mahavauivat katosi.Tottakai ilmaa on vielä mahassa, mutta ei läheskään niin paljon kun ennen ja se ilma tulee ulos. Ummetuskin on hävinnyt. Minusta pojan iltalevottomuuskin on rauhoittunut...Huutaa kyllä, mutta rauhottuu paremmin ja syöminenkin siinä huudon keskellä onnistuu. Joten kyllä se siitä!

No niin, nyt täytyy mennä syömään, isäntä väänsi juuri pizzan!

Hauskaa viikonloppua kaikille! :hug:
 
Missäs mulle olis pizzaa... Meillä ollut taas aika itkuinen päivä ja varsinkin ilta. Ja aamulla herättiin vauvan kanssa klo 5 paukutteleen |O . Piti tulla alakertaan, ettei muut herää...

Ihan mahdotonta mulla ollut taas tänään syömisen kanssa. Ihan kokoajan närppisin jotain, kokoajan voisin syödä! Hampaatkin kovalla koetuksella. Kai toi syöminen on väsymykseenkin liittyvää? Sitä vaan söis, että jaksaa, saa energiaa? Ihmeen rauhallisesti olen silti itkut taas mielestäni jaksanut, mutta voisi se hyvä päiväkin taas tulla!

Alan täälläkin epäillä allergiaa, ihokin vauvalla aika korppu... Onneksi ensi viikolla on lääkäri, niin otan asiaa puheeksi. Vaan eipä nyt kummempaa, menen antaan iltamaidot ja sitten pitäisi kyllä pian malttaa mennä itsekin nukkumaan.
 
tin
Heippa!
Kiva kun näin paljon lokamassuja on siirtyny tänne lokavauvoihin. Monet vauvat oli saanut jo nimenkin, kivoja nimiä!Ja tosiaan hyvä idea päivitellä niitä tonne etusivulle.
Joo, kaikenlaista piti taas kommentoida mutta nyt en muista puoliakaa... Lisämaitoo meidän poitsu ei oo tarvinnu ku ihan ekoina päivinä. Nyt olin ite kummitytön 5wee synttäreillä(oli muuten tosi kiva käydä vähä ihmisten ilmoilla:)) ja iskä ja poju oli pärjänny lypsetyllä maidolla sen kolmisen tuntia. Kuinka teillä miehet jää vauvojen kans kotiin? Ku tuntuu että monet tutut ihmettelee jos oon kaupaski tai jossain että kuinka mies pärjää/jää niin pienen kans. Meillä tuo ukko vaan tykkääki ku saa olla jätkän kans kahen.

Päivät meillä menee ihan kivasti. Käydään vähä vaunulenkillä ja sitte muuten vaan ollaan ja ihmetellään maailman menoa. Melkein joka päivä meillä kyllä on ollu vieraita/ ollaan oltu jossain kyläs ku kaikki haluaa nähdä pikkusen hetinyt. Mutta toisaalta se on ihan kivaki, varsinki mun ystävät on niin tuttu näky meillä muutenki että en enää pidä niitä vieraina :)
Nii ja cuplatoneista munki piti kysyä että saako antaa ihan pienelle? ku oon joskus kuullu et pari kuukautta pitäs olla...
jaahas... joku haluaa ruokaa.... :heart:
tin+ poika 18päivää
 
Ginnifer
Heippa vaan,
mekin siirrytään nyt tänne puolelle vähitellen. Eli tyttö syntyi 23.10. (rv 40+1), mitat 51cm ja 3720g. Itsellä toipuminen vielä kesken niin etten hirveästi pysty koneella istumaan, mutta yritän lukea näitä juttuja kuitenkin.

Ginnifer ja tyttö 11vrk
 
Huomenta kaikille :wave:

Hengissä ollaan eikä tauti onneks ole ainakaan viellä lisää uhreja vaatinut. Viime viikko oli aikasta kaaottinen kun mies aloitti työt isyysloman jälkeen, onneks on ohi :D Neiti rätis useampana päivänä ja 3v:lle on iskenyt nyt mustasukkaisuus oikein kunnolla päälle. Voi sitä kiukun ja kitinän määrää. Känkkäränkkä on jo aamusta kylässä :/

Tänään meillä on ne saakutin ristiäiset klo13 :whistle: Ja hitto kun on teettäneet hommia. En löytänyt mistään mielestäni kivoja kynttilämansetteja ainakaan vaaleanpunaisia joten ostin valkoisen ja maalasin ruusut hempeän v.punaisiksi. Tosin rakensin koko mansetin uusiksi :ashamed: Se on jännä kun on jonkin sortin visio päässä mitä haluaa ja sitten pistää vihaksi kun sellaista ei löydy :kieh: Kiia saa kastepöytään perintö kynttiläjalat, vaaleanpunaista lasia ja aika korkeat. Ne on isoisoäitini ostanut mun kastepöytään reilu 34v takaperin :)

Eilen saatin tää hullujen huone siivottua tosin nyt on vielä pakko pestä ne tilat missä koira on. Se kun repii nartunsuojat pois päältä nii n lattiat on ihanan punaiset :x Tosin oishan ne sävy sävyyn päivän värin kanssa :whistle: :LOL:

Nyt pitää jatkaa. Kaksi täytekakkua pitäis vielä koristella. Voileipäkakun koristelin tossa klo 5-6 välillä kun neiti päätti nousta ylös. Kummasti sitä pystyy tenava kainalossa jotain tehdä. Kiia kyllä inhoaa mun koneella oloa kun tässä ei nykyään enää hiljaa sylissä ole.

Pitää yrittää lueskella noita teidän kuulumisia paremmalla ajalla. Nyt hommiin etten ole yökkärit päällä vielä papin tullessa :wave:

tuutilulla ja Kiia (5vko1vrk)
 

Yhteistyössä