-LOKAVAUVAT 2007-

Mitäs mun pitikään kommentoida... Nyt kun kerrankin pääsee koneelle niin pää tyhjenee täysin. Cuplatonista vielä. Taisin kirjottaa aiemmin et annetaan 5 tippaa per syönti. Annostushan siis on 4 tippaa. Saa antaa jo ihan vastasyntyneelle ainakin meidän neuvolan tädin mukaan. Minäkin ymmärrän tuon pakkauksen tekstin niin että tarkoittaa koliikkia joka yleensä loppuu kolmen kuukauden iässä.

Meillä isäntä osallistuu hyvin vauvan hoitoon. Yllättävän varmat otteet vaikka onkin esikoinen kyseessä. Pärjäävät ihan hyvin keskenään parikin tuntia että pääsen asioilla käymään. Olikohan se LillaStina(?) joka mainitsi ihmisten typeristä kommenteista jos erehtyy poistumaan hetkeksi vauvan luota. Itkun kanssa lähdin kerrankin kaupasta kun myyjä erehtyi kommentoimaan että kuinka sinä raskit sen vauvasi nyt jo JÄTTÄÄ. Vauva siis oli isin kanssa pikaisen kauppa reissun ajan. Noh ruuat jäi sillä kertaa ostamatta... Minäkö yliherkkä :whistle: Synnytyksen jälkeen itku oli noin viikon ajan todella herkässä. Saas nähdä kuin käy kun olisi tarkoitus lähteä ilman vauvaa ulos syömään parin viikon päästä. Kyllähän ne isin kans pärjää mutta silti... Nyt lähti taas juttu rönsyilee. Oli siis tarkoitus tuosta isän osallistumisesta kertoa. Se mikä mua ärsyttää on se että se ei hoksaa jos jotain pitää tehdä heti. Esim. vaippa on aamulla tosi täynnä niin herra keittää ensin itelleen kahvit, käy tupakalla jne. AAARGG! Varmasti on kaikki petivaatteet kohta pississä. Ei multakaan kysytä mitä mä haluaisin aamiaiseksi ennen imetystä. Hyvä isi se on mut jostain pitää purnata ;)

Tänään meillä oli neuvola. Poitsu on nyt 54 cm ja 4350g. Paino varmaan tippui puoli kiloo kun pieni mies päätti eilen vihdoinkin kakata. Ehtihän tuo sitä kakkaa jemmatakkin melkein kaksi viikkoa.

Susa ja "Ukko"

Ai niin, meidän tuore isukki höyrähti ja päätti tilata poitsulle Oliver merkkisen leikki traktorin hintaan 320 euroa. Sillä perusteella kun pojan toinen nimi tulee olemaan Oliver. Ei taas niin mitään järkeä! Niin kuin ei muuta rahanreikää löytyis. Vaikka onhan toi aika suloista kun toinen on niin tohkeissaan.

 
Mammoliino: mulla ainakin appelsiinmehun kittaus aiheutti vauvalle tooosi punaisen pyllyn (kittasin kyllä himoissani varmaan pari litraa paris päiväs), kuulemna aika tyypillinen. Se on nyt pannassa :)
Samoin verenpaineista - mullakin oli 140/100, vaikka muuten mulla ei ole verenpaineongelmia... mutta on nyt ollut laskeneen normaaliksi 125/75 nurkille ... hieman nukkumisia ja pahin hormoonimyrsky (maidonnousu) ohi ? Kai aika tavallista, kaikki vaan ei tuu mitanneeksi...

Isien osallistumisesta - mullahan sitä ongelmaa ei ole, kun ei ole sitä 'isää' kuvioissa... ystävien kommenttien perusteella on joidenkin ihan mukavienkin miesten osallistuminen ollut alussa tyyliin 2 % . Ilmeisesti isän/miehen rooli voi voimistua himpun myöhemmin - ainakin osalla tapauksista. Eilen juttelin yhden ystävämiehen kans, hän tuumasi omalla kohdallaan besserwisser 'älä nyt noin sitä tee ' - vaimon olleen passivoivsa tekijä, ja jopa estäneen vuorovaikutuksen syntymistä. Tuumasi - että mitä siitä jos sukat on eriparia jalassa, ei se vastasyntynyt sitä älyä :)

Mitä pitää tehdä jos tulee keltaisehkoa räkää vauvan nenusta ? Suolatippoja aamulla tiputtelen ja kunnon räkäniistot on saatu aikaan.. ei kai paljoa muuta voi ? En tiedä tuhiseeko tavallista enempi, kun kuitenkin aina on tuhissut. Ei oo erityisen ärtyisä tai mitään...

Eilen käytiin duunipaikalla esittäytymässä- äippäon nii-in ylpeä rinsessasta . Siellä neiti vaan nukkua posotteli, tietty...

Nyt suihkuun, jospa pomo nukkuisi vielä sen aikaa...
 
Meillä isi hoitelee tyttöä siinä missä minäkin. Yöllä herätään molemmat tyttöä viihdyttämään. Lisäks isi hoitaa isompien kerhot ym muut menot ja 2 vuotiaan vaipanvaihdot. Kotihommia tekee sen minkä osaa ja minä vihjaisen :D
Ensi viikolla sitten katsotaan, miten pärjäilen viiden kanssa, kun isi on töissä |O

Minä jouduin sitten imettämisen lopettamaan. Toistaiseksi kuitenkin lypsän maidon pakkaseen talteen. Tytöllä oli kovia mahakipuja ja kun en keksinyt muuta, niin jätin äidinmaidon pois. Siihen loppui kivutkin. En kyllä tiedä, mikä maidossa niitä vaivoja aiheutti. Kokeillaan sitten myöhemmin, jos tuo maito sitten maistuisi.

Sammas vaivaa täälläkin. Ei pahasti, mutta olen alkanut epäillä, että voisi olla kipeä, kun ei meinaa tuttia hyväksyä ja syöminen on pelleilyä. Puolukkaa ole tarjoillut ja neuvolantäti kehotti hakemaan reseptin jos ei pariin päivään ala häipyä.

Itse aion perjantaina lähteä shoppailemaan ja isi saa luvan pärjätä. Eikä kenenkään tarvii tulla sanomaan mitään vauvan jättämisestä! Tarvitsen pienen hengähdystauon, ennenkun isi lähtee töihin ja jään tänne korpeen lasten kanssa. Hyvä se on muiden ruveta arvostelemaan, Susalle vaan :hug:

Ristiäisiä yritän jaksaa järjestellä ja virret olisi valintavuorossa, mutta kun nuo hormoonit aiheuttaa itkunpuuskan, kun alan sanoja lukemaan. 2 vanhinta tyttöä laulavat ristiäisissä 2 laulua, eivätkä voi harjoitella kun äiti itkee..... |O


 
No niin, meillä on nyt sit TODELLa hyvin nukuttu yö takana ja ilta meni aivan loistavasti.
Päätin eilen kauppa reissulla ostaa muutaman purkin korviketta kun aattelin samalla kun pulloa kokeilen,kokeilla miten Pessin masu reagoi korvikkeeseen. Noh,ensinnäkin pullo kelpas hienosti ja vetäs sit herra heti laakista melkein 60ml korviketta..ilmeisesti ei siis iltasin mun maito riitä. Kyllä siinä tissiteltiin sit ennen ja jälkeen pullon mutta tuolla korvikkeen annolla sain tyytyväisen pojan illaks ja yöks.Heräs yöllä kerran ja aamulla 6.30,siitä jatko unia vielä 9 asti. Eikä vääntäny mahaa ollenkaan...tänään on myös ollu todella tyytyväinen poika.
Meillä siis ilmeisesti tankkaillaan pullosta mun maitoo tai korviketta iltasin tissittelyjen lomassa,päivisin ja öisin oma maito tuntuu riittävän kyllä. :)

Kunhan ei vaan sit oma maito vähenis mitenkään kauheesti ettei tarvi luopua päivä/yö imetyksestä...tarvii vissiin alkaa lypsämään että pysyy maidon tuotanto tarpeeks suurena...

Ristiäisvalmistelut on jo hyvällä mallilla.Lattiat ja vessat pitäs pestä vielä ja osa leipomuksista tietenkin tehdä,mutta muuten kaikki vissiin pitäs olla tehty. ja meillä siisti koti :D

Nyt lattioiden kimppuun ja suihkuun ennen kun isoveikka tarhasta täytyy hakee.
 
Heissan kaikille :wave:

Minähän se olin, joka kirosi huonoa omaatuntoa ja toisten syyllistämistä, kun jätät vauvan vähäksi aikaa kotia. Jos toinen syö pullosta (korviketta tai pumpattua) tai äiti on vaan vähän aikaa pois, niin mitä ihmeen väliä kotiin jäämisellä on? Onhan se hyvä, että vauva oppii olemaan myös isin kanssa (tai meidän tapauksessa mummon kanssa).

Meillä on tullut erikoinen ongelma. Meillähän annetaan lisäruokaa iltaisin, mutta ainoa ongelma on se että ei eemeli suostu syömään isin kanssa. Hän kitisee tai huutaa, mutta ei suostu syömään. Minä kun otan syliini, niin heti aletaan syömään... Eihän siinä muuten mitään, mutta olisi kiva käydä siinä välissä vaikka suihkussa tms. Noi toisaalta eihän tässä kauaa mene, kun hän alkaa vetämään iltapuuroja. Jospa silloin suostuttais syömään myös isin kanssa. Jätkällä menee hermot ihan totaallisesti ellei saa ruokaa, mutta jostain syystä hän mielummin huutaa isin kanssa :$

Joku mietti tota räkähommelia. Meillä taitaa sekä äiti että poika sairastua. Meillä on molemmilla ihan kauhea nuha. Meillä on nuo nenätipat (keittosuola) käytössä, joita annetaan 3 kertaa päivässä. Lisäksi ostin sen niistäjän. On ollut erittäin kätevä, saa jätkäkin yöllä vähän paremmin nukuttua. Lisäksi meillä on hänen huoneessaan koko ajan tuo ilmankostutin päällä. Sieltä tulee kylmää höyryä, jota suositeltiin jossain lehdessä. Vielä kun keksis itselle jotain troppia otettavaksi, jotta ei sairastuis ihan kokonaan. Tai sitten lähden pomppimaan tuonne ulos vähissä vaatteissa, jotta saisin taudin kunnolla päälle...

Mutta nyt pitää mennä itse syömään, kun sain just tonn jätkän syötettyä.
 
No niin, molemmat tytöt nukkuu, joten ehdinpä vähän kirjoittaakin...

Meillä elämä muuttui vauvan kanssa ihan erilaiseksi kun aloimme tuplata korvikemäärät! Aiemminhan kirjoitin että on todella itkuinen vauva, että rauhoittuu vain tissille tai unille. No sitä sitten miehen kanssa pähkäilimme, että miksi rauhoittuu noihin? Jos on jotain kipeänä, ei kai pitäisi rauhoittua esim rinnalle? Yhtenä iltana sitten mies pakottamalla syötti 1½ dl korviketta vauvalle ja kas kummaa! Koko ilta olla öllötteli sitterissä ja meitä seuraili. Ja hiljaa! Minä en uskaltanut koskea edes toiseen, ihailin vain, en ollut 1½ viikkoon nähnyt toista hiljaa silmät auki :( Oltiinhan me aiemminkin korviketta annettu, mutta vauvalla on ollut sairaalasta asti ongelmana "laiska syöminen". Nukahtaa tissille samantien ja pullostakin syödessään 20 ml jälkeen ryhtyy katselemaan ja lopettaa syömisen. Suu on myös tosi pieni, joten rinnalla olo on hieman hankaa. Eli nyt ollaan sitten syötetty sinnillä hieman reilummin, annetaan useaan kertaan pieniä määriä pullosta ja jopa on ollut tyytyväinen vauva :heart:

Eilen illalla oli hieman itkua, korvike pisti mahan kovalle ja kahteen päivään ei kakkaa tullut. Lisäksi söin eilen ihan liikaa suklaata... No tänään sitten kerhossa kakkasi kunnon kasan ja nyt nukkuu vaunuissa ulkona kolmatta tuntia!!! Ihan uskomatonta, aiemmin ei ole nukkunut vaunuissa lainkaan, ja sisälläkin itkukautena vain 30-40 min. putkeen.

Että kyllä täällä ollaan oltu tyytyväisiä ja toivotaan toki että tämä jatkuu. Minäkin mietin jo samaa mitä mileko olet tehnyt että alkaisin vain pullomaidolle ja pumppaisin omat maidot pakkaseen, mutta nyt sitä ei tarvitsekaan tehdä. Olen kuitenkin imettänyt aina ennen pulloa.

Niin ja öiden 7-10 herätystä ovat muuttuneet 1-2 herätykseksi. Yhdesti annan korviketta, muuten mennään tisumaidolla :)

Mitähän piti kommentoida... isän osallistuminen on meillä ihan saman vertaista kuin minun. Olen ehkä ominut vauvan itselleni (mitäs meni sanomaan et tää on sitten viimeinen meillä ;) ) mutta esikoista sitten hoitaa ja kotia! Meillä ois ihan kauhee siivo aina jos miestä ei olis...

Cuplatonia saa antaa, siinä purkissa lukee että "kolmen kuukauden koliikissa...", eli sairauden nimi on kolmen kuukauden koliikki.

Pitäisi itsekin lähteä kaupunkiin, ostamaan iskälle jokin lahja. Mutta taidan mennä tyttöjen kanssa kolmestaan, en vielä oikein osaa tuota vauvaa jättää. Muuten kyllä mutta kun ei vielä osaa luottaa että ei itke kuten ennen, niin ei raski miehelle sitten jättää jos aloittaakin huutamisen.

Nyt hieman äkinä kuuluu vaunuista, siivoan äkkiä tän keittiön ennenkuin tissibaari kutsuu :)

Hyvää vointia kaikille! :wave:

Topsy ja suppusuu 3 vkoa ja 1 pvä
 
pappia tässä ootellaan,sen pitäs kohtapuolin tulla sopimaan ristiäisten kulusta..ei tytykään nyt nuku..tuossa sitterissä sängyllä vetää tuttia kun paraskin simpsonien vauva :D

se kyllä oli jo untenmailla omassa sängyssä,mutta hirmuset kakat rykäs vaippaan,niin eihän kakat huosussa kuka nyt nuku..

tyty on ollut ihan mahoton syömään nyt muutamana päivänä..eilen illalla söi tissistä ja sitten vielä 160ml pullosta..nukkukin sitten klo21-04..sitten nukkuikin aamu 8.aan. yhen aikaan jotain äänteli,mutta tyrkkäsin vaan tutin suuhun niin nukku uudelleen.

tänään söi vaunu-unien jälkeen 180ml..siis onkohan tuo jotenkin "epänormaalia"..jotenkin tuntuu että ihan mahottomasti syö :eek:

tein laiskuuttani kaupan murotaikinasta ristiäisiin kahdenlaisia pikkuleipiä,sellasia pötkylöitä joiden päät kastoin suklaassa ja vaaleanpunaisissa nompparelleissä,sekä sitten sellasia pieniä jalan muotosia pikkuleipiä joihin suklaalla sitten kirjailin V kirjaimen..tytyn nimen mukaan =)

nyt pappi tuli..koira ulos.ja isot tytöt karkas omiinsa huoneisiin =)

niinukka ja iitukka
 
Iltapäivää!

Eilen käytiin neuvolassa. Poika on kasvanut hienosti. On nyt 5,3 kiloa ja 58,5 cm pitkä. Pipo 39. Meillä oli lääkärin tarkastus. Lääkäri kehui Aronia todella jänteväksi pojaksi. Sanoi, että ihan kalenteri iässä mennään (eli 2 kk), vaikka oikeasti jos lasketusta ajastani lasketaan niin poika olisi vasta hieman yli kuukauden ikäinen.

Sitten lääkäri soitti TYKS:istä elilen ja kyseli voinnin uuden korvikkeen kanssa. Nyt meillä on menossa altistustestaus. Eli Aron saa nyt vanhaa korviketta viikon verran ja sitten seurataa palaako oireet. Voin sanoa, ovat palaneet jo. Poika on saanut lehmänmaitopohjaista nyt vuorokauden ja kyllä on pierut piukassa. Puskee ja punnertaa ja tulee vaan pienen pieni rupsu. Ja selkeästi ilma kiertää mahassa. Aamuyöllä klo 5 jälkeen ollaan herätty, kun ei raukka pystynyt väännöiltään nukkua. Aijon katon vielä tämän päivän, sitten vaihdan takasin siihen apteekin. Ei kestä katsoa kun toinen kärsii.
Cuplatonia mekin annetaan jokaisen ruokailun yhteydessä. Se on meillä auttanut röyhyjen tulemiseen. Ennen niitä sai odotella tai ei tullut ollenkaan, nyt tulee heti.
Meillä on tämän isän osallistuminen hieman vaihtelevaa. Oma-alotteisuutta minä kaipaisn myös enemmän. Tuntuu kurjalta kun täytyy aina pyytää tekemään jotain. Kyllä hän ottaa poikaa ihan mielellään, mutta sillon kun hänellä on hyviä hetkiä. Huutokonsertin aikana isännällä menee hermot nopeasi, eikä edes yritä rauhoittaa. Helposti ottaa nokkiinsa jos yritän opastaa. Ymmärrän, että varmaan on epävarmuutta vielä omista kyvyistä, mutta ei kai ne taidot kehity jollei yritä. Minun on ne keinot pakko keksiä täällä päivällä, ei ole ketään kelle tuikata vauvaa kun alkaa mennä yli. No nyt tulee aika paljon valitusta, kyllä me asiasta ollaan keskusteltu ja parempaan päin menossa, mutta kuitenkin välillä ottaa pannuun!

Olitiin tänään jo katselemassa hieman joululahjaideoita, mutta eipä paljon jäänyt käteen. Mulla varmaan iskee epätoivo niidenkin kanssa. Ei millään jaksaisi keskittyä mihinkään ylimääräiseen. Jospa tilaisi vaan jostain kirjakerhoista kaikille kirjan...Lukeminenhan kannattaa aina., heh, kun ehtis itsekin jossain välissä.

Tilattiin alkuviikosta Ifiltä kiitoskortiti ristiäisvieraille, aika kätevää kun voi suoraan netin kautta ja sitten kortit tulee postissa kotiin, eikä siinäkään mene montaa päivää.

Mä olen miettinyt, millonhan voi alkaa antamaan illalla velliä? Kun ajhattelin että jos se vaikka täyttäisi paremmin. Kun meillä kaveri on alkanut lisäämään näitä yön syöntikertoja. Joskus herää jopa tunnin välein syömään. Olen yrittänyt antaa suurempia annoksia, mutta ei hän jaksa syödä kerralla niin paljoa.

Olikohan jotain muuta...en muista unettomuus pehmentää pään...!

Nyt alkaa poika kiemurella taas, syli kutsuu...!

Elza ja Aron 2kk
 
topsy meillä kyl pikkumies muutenki aikas rauhallinen,mut oon ny huomannu sellasen asian,et sillä on välillä sellasia "tankkaus" aikoja...eli tissit tyhjentää ja sit vie reilusti korviketta päälle ennen ku rauhoittuu...tänäänki heräs tankkaan jo klo:5 ja sit nukahti yheksän maissa ja heräs siinä kahen maissa...eli kyl ne tyytyväisiä on jos on massu täynnä :D meillä huomaa sen nälän aina siitä,et tuttia vedetään ku viimeistä päivää :LOL:

sit isien osallistumisesta! meil on isi yllättävän paljon mukana täs vauvan hoidossa...en ees osannu odottaa,ku muistelen mimmosta esikoisen kans oli....mut veikkaan et sekin vaikuttaa jo asiaan,et poika on niinkin rauhallinen mitä on...meil isännällä ku palais käämit samantien jos kovinkin itkuinen olis!
en oo ees viittiny kauheesti pyytää apua...ja kivaltahan se tuntuu,ku toinen sitä ite tarjoo =)
mut joo...tuttia vedetään taas siihen malliin,et pakko kai lämmitellä pikkasen nannia!!!

url]http://lilypie.com]
[/
 
YOdottaja, taitaapa olla hormoonijuttuja, juu tuo verenpaine+päänsärky. Tänään onkin ollu halleluujat ja fanfaarit-päivä -ei päänsärkyä!!! Alkoi oikeesti jo syömään miestä tuo 2 viikon migreeni. Verenpaineetki oli normilukemissa (122/81) eka kertaa 4 viikkoon. Ehkäpä tämä elämä taas tästä etiäpäin.

Isien osallistustumisesta sen verran, että nyt en aio olla ihan niin koti-Hitleri ku esikoiselta aikoinaan. Pakotin mies-reppanan nousemaan joka yö joka toiselle syötölle -kun kerran yhdessä on alulle pantu, niin yhdessä jatko myös hoidetaan!- eikä siinä mitään, mutta mies meni joka aamu töihin klo 07. Oikein sääliksi käy kun muistelee, mutta eipähän tuo ole isommin valittanut :D Nyt hoitohommelit menee aikalailla tasan. Minä syötän ja mies on vaipanvaihtaja. Meinas tänään jopa alkaa tätä mammaa korpemaan tuo vaipanvaihto kun mies oli ekaa päivää töissä (vaihdoin vissiin kaikki 3 vaippaa) :saint: Meillä meinaa tosiaan tuon "tasa-arvon" nimissä lirvahtaa välillä hivenen miehen harteille nämä kotihommat...

Jaksamisia kaikille itkuisten vauvojen vanhemmille, ja kaikille meille vähäunisille. Odotellaan vuotta 2010, niin eiköhän sillon jo muutaman yön saa nukkuakkin!

Mammoliino ja Kirppu-Iita (huomenna 2 viikkoa)
 
tervehdys..
minkäs verran tota cuplatonia saa antaa?meillä on 3vko ikäinen poika ja huomenna käyn ostaa sitä kun nyt on masua vähän vääntänyt kun ei tuo nakero röyhtäse sit millään :)
mä ostin nyt sen toimivan rintapumpun..ostin aventin käsikäyttöisen,vaik vähä epäröin tota käsikäyttöistä koska se edellinen ei toiminut,mut myyjä kuiteski sano et se on kaikista suosituin et kyl se toimii,ja niinhän se tekee..nyt oon saanu päivässä pumpattua noin 120ml..kun viikko sit sain vaan 60ml..eli kyl se toi pumppaaminen auttaa :) haluaisin nimittäin saada tota maitoo paremmin tulemaan kun korviketta menee ihan hirveet määrät :/
onkos neuvoja kellään kuinka vielä lisäis maidon tuloa,muutoin kun ihan imettämällä ja lypsämällä?
 
tin
kiitos cuplatonijuttuun vastanneille, sitäpä siis meilläkin aletaan varmaan syöpötteleen, ainaki huonoina päivinä...
dogtor en tiedä lisääkö maidon tuloa mutta runsaasti pitäis juoda ja syödä hyvin niin sitä maitoa tulee. siis jos ei juo niin ei tuu maitoakaa. minun isä toi laitokselle mehutölkkejä ja totes "ei sioiltakaa maitoa tuu jos ne ei juo..." :LOL: herkempi olis voinu loukkaantua, mutta tottahan tuo on.
 
Huomenta!

Mukavasti meni taas yö, kyllä taisi olla mun suklaansyönti syynä toissapäiväiseen kitinään. Tai sitten kakan panttaus, oli eilen oikein reipas tyttö meillä illalla.

YOdottaja, kyl varmaan kaikkesi räkään olet tehnyt. Jos menee tukkoiseksi, voi sängyn päätyyn laittaa sipulia (silloin en kyl itse voi nukkua samassa huoneessa), kosteita pyyhkeitä patterille tai ostaa ihan ilmankostuttajan. Sitä vaporizeria kehutaan.

Keiju, voimia sinne teille :hug: Kuulostaa tosi ikävältä tuo teidän pikkuisen nenäongelma. Ja harmillista ettei sille periaatteessa voi tehdä mitään. Toivotaan että kun pieni kasvaa niin oppii ja saa voimia paremmin hengittämään nenän kautta.

Meillä tänään siivoilua vuorossa, jos ottaisi tavoitteeksi yläkerran siivouksen... Kyllä näiden lasten kanssa on kiva touhuilla ja käydä kylässä yms, mutta auta armias kun kotona pitäisi jotain tehdä... Loppuu veto samantien!

Topsy ja vauva 3 vkoa 2pv
 
aamupäivää..

Pihla-neiti nukkuu vielä.. =) Viime yö meni tosi kivasti. Neiti kävi kylvyssä ja siinä puol 10 nukahti sänkyynsä. 03 heräsi syömään, 05 hieman kitisi;tutti suuhun ja nukahti. klo 6.20 syömään, 08&10 otti pienet hörpyt ja siellä mein sängyssä nyt tosiaan nukkuu. Oon saanu juoda aamukahvin rauhassa ja laitoin takkaan tulen! Oma pieni aamuhetki..
Tänään meillä on ohjelmassa tytön vaatteiden lajittelua! Ollaan saatu tosi paljon vaatetta ja tarvis pestä sopivan kokosta käyttöön. 50cm vaatteet eilen haikeena pakkasin kaapista pois. Niin ne vaan kasvaa.. :heart:

Cuplatonia me otettiin eilen ekaa kertaa.. Kattoo jos ois hyötyä..Toisalla pahat vattavaivat ja puklaaminen ollu herkässä.

Jaahas.. Jos vaikka imuroisin tässä välissä, koirasta lähtee ihan järkyttävästi karvaa..

 
Meillä vauva on ollut puolen viikon ajan tosi tyytymätön. Omaan sänkyyn ei ole suostunut millään jäämään nukkumaan ja muutenkin natissut koko ajan. Mahakipua todennäköisesti koska aina kun nostan sängystä pois on tullut, puklu, röyhtäys tai pieru. Eilen sitten iltapäivän jälkeen tapahtui jotain ihmeellistä ja on siitä lähtien vain syönyt ja nukkunut ja vieläpä omassa sängyssä ilman minkäänlaisia poppaskonsteja! =) Mulla itsellä loppui antibiootti kuuri sunnuntai iltana ja voihan olla että tuo mun lääke aineutti noita mahan puruja.

Esikoisella on tänään tarhapäivä ja minä en aio tehdä yhtikäs mitään tänään, en edes ainuttakaan koneellista pese pyykkiä. Jos pikku herra sallii niin aion vain lukea ja levähtää. Olen ollut tosi väsynyt tuohon vauvan tyytymättömyyteen. Nyt kun vauva on eilisestä asti ollut helpompi niin tuntuu että nauttii ihan erilailla tuosta vauvelista ja olokin on onnellinen. Kyllä itkevä vauva väsyttää äidin tai ainakin minut ihan piippuun ja tuntui että väsähtää jo vauva elämän alkumetreillä. Nyt täytyy vain toivoa että oli ohimenevää ja alkaisi olo helpottua pienelläkin.

Tänään uskalsin taas antaa jekovittiakin yhden tipan, saapa nähdä tuleeko siitä nyt sitten uutta mahakitinää. Cuplatonia olen antanut myös jos näyttää että maha vaivoja kätisee, mutta en kuitenkaan joka ruokailulla.

Tuntu aivan kamalalta kun mammoliini kirjoitti että vasta vuonna 2010 yöt alkaa helpottua. Niinhän se kuitenkin taitaa olla!
|O Meillä esikoinen täyttää neljä ja vielä edelleenkin tulee toisina öinä meidän viereen. Onneksi sitä ei enää ole kovin herkkä uninen ja hyvin pystyy jatkamaan vielä unia vaikka näitä keskeytyksiä tuleekin.

Kaikesta huolimatta, Onnellisia vauva hetkiä kaikille.

:heart:
 
pääsinpä vihdoinkin kirjoittelemaan. en oo vielä tänne vauva-puolelle kirjottanut, vaikka näitä juttuja oon käyny melkeen päivittäin lukemassa. :)
meidän herra tulee lauantaina jo 6 viikkoa!! :eek: syntyi siis 29.9.

ristiäiset on 18. päivä. etunimi on päätetty jo vuosi sitten, eli vauvasta tulee susa79:n kaima, oliver. :heart: muitta miten siihen on niin vaikea keksiä toista nimeä? ehdotuksia tännepäin kiitos! ;)
meillä täällä on viskettä kun toi oliver on siis meidän kolmas lapsi ja vanhin täyttää kolme ens kuussa ja sit toi keskimmäinen täyttää 2. huhhuh, taas kuuluu huutoa, pitää mennä.
 
ehkäpä ehdin vähän kirjoittaa ennen kun neiti taas herää. nää päivät menee nopeesti,tuntuu ettei mitään saa aikaan :) no eikai sitä tarvitsekaan huolehtii vaan lapsista ja vähän itsestään.meillä tissitellään yöllä 3-4 kertaa välillä saa isi hoitaa syöttämisen pullosta. meillä mies hoitaa vauvaa ihan siinä missä minäkin. kokoajan pitäisi vauvaa sylissä,olen sanonut hälle et vauvan pitäs oppia kyllä olemaan muuallakin kun sylissä,olen muuten ihmeissäni kun mies palaa töihin ja minä jään kahden pienen kanssa kotiin ja kun näitä käsiä ei ole kuin kaksi :)

miten kauan teillä on mennyt että alapään säryt loppuvat? synnytyksestä on nyt 1vko 3päivää vieläkin tarviin renkaan kun istun. väsyn ihan tosi helposti kun käydään ésim kaupassa. kävelyllekin olisi kiva jo pienen kanssa päästä mutta särkee niin ei jaksa lähteä.onko jollain pamahtanut häntäluu synnytyksessä? mahtaako olla pitkäänkin kipeä?
:/

mulla menee kohta hermo miehen suvun kanssa. järjestetään ristiäiset joulukuussa. pyydettiin miehen serkkua kummiksi jo silloin kun alettiin odottaa,mutta nyt sanottiin että ei tarvii tulla. syyt tähän on esim. lääkkeiden ja viinan kanssa sekoilu,mahdollisesti huumeet tullu kuvioihin ja vankilassakin kävi istumassa.. moniko teistä haluaa tälläisen kummin lapselleen? no nyt on sitten nämä serkun vanhemmat suuttuneet meille ja olivat miehen äidille sanoneet että ei tarvitse lähettää ristiäiskutsua..
ai jumalauta minä sanon!! eivätkö ne tajua että ei se ole meidän vika jos poika on eksynyt kaidalta tieltä..heidän mielestään teemme väärin kun emme halua poikaa kummiksi |O |O ette usko miten voi sapettaa tälläset ihmiset,minun puolestani haistakoon pitkaän paskan. tulipa purkaus..
ei hirveästi kiinnostaisi tollaisia miettiä kun on tämä uusi pieni ihminen ja haluaisi vain nyt nauttia siitä. niin sitten ne ääliöt sekoilee..

onko täällä muita äitejä joiden mies tekee reissutöitä? vähän jännittää miten pärjätään lasten kanssa kun ei ole mies viikolla auttamassa.vanhemmalle pojalle kun ei ole kunnalla tarjota hoitopaikkaa edes kahdeksi päiväksi viikossa. soitti se päivähoidon johtaja ja jauhoi jotain et yritämme kovasti ja plaa plaa plaa. sanoin et viimestään pitäs olla hoitopaikka vuoden alussa. sit on menny jo yli puol vuotta kun on sitä haettu.

onnittelut vielä kaikille tuoreille äideille :flower: :flower: kun en ole tainnut muistaa. jokohan kaikki lokamassut alkaa olla jakautuneet. odotus puoli on ainakin hiljentynyt aika roimasti kun kävin vilkaisemassa.

aeropuerto ja maailman ihanin neiti 10pvä jo.. =) :heart: :heart:
 
tyty sylissä tässä koneella yritän kirjoittaa..pikkusen on kiehunu tänään..tirisin miehelle kun joka paikka on hujan hajan,sata hommaa pitäs tehdä..ja muutenkin pinna tiukalla :(
ihan sellanen ennen menkkoja olotila :eek:
isäntä siten taas liukeni kaupunkiin..kahtelemaan puhelint tytölleen,kun lupas sille joululahjaksi..ja mie tytyn kanssa kotiin..sanoinkin et eipä tässä nyt paljo koneella olla kun toine valveilla..
ja ne sata hommaa tekemättä..
laitoin sitten vanhemman tytön pyyhkimään ovia..kehtas sekin tiristä vastaan..hitto noiden kanssa.

kai nuo ristäisetkin stressaa..vaikka ei pitäs..paistoin laiskuuttani kaks uunipannullista kääretorttupohjia,ja aijon väsätä niistä kaakun sinne ristiäisiin.

täällä on ollu puhetta miesten osallistumisesta vauvan hoitoon
eipä ole mies kertaankaan yöllä syöttäny..nukahtaa yleensä enne meitäkin..joskus pikkuse ottaa kupoliin,mutta en ole valittanu..kun kuitekin kolmee vuoroo tekee niin työtkin on sitten miten sattuu.
päivällä kyllä olen tytyn ja pullon tyrkänny sille syliin niin kyllä sitten on sen syöttäny.

ja kyllä imuroinut on jopa ihan oma alotteisesti..

eipä kyllä ole paljon tullut telkkua katottuu tai luettuu mitään
illalla kyllä uni tulee sikälti kun likan saapi omaan sänkyyn..sitten ite herää yöllä ja sammuttelee telkkarit ja yövalot..

nyt iitukka simahti..ja varovasti sen tuohon meijän sängylle laitoin..saas nähdä miten pitkään malttaa nukkua.

tytlle on tullut nyt jännää suun maiskutusta,napsuttelee suutaan ja kieli käy ulkona suusta..aika hassun näköstä ja kuulosta

=)

ja yöllä sitten pitää ihme ärinää..alkuyön nukkuu ihan hyvin..ei mitään,sitten eka syötön jälkeen alkaa ihan mahoton ärinä ja ähyyminen..silmät kuitenkin on kiinni..äänet on vaan hirmuset :D

ite vaan valveutuu..

pitää nyt kai lähtee jotakin tekemään..kun tuo pien emäntä nukkuu.

ainii yodottaja aika kivan näköset tuttipullo keitokset siula =)

niinukka ja maiskis
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Keiju, voimia sinne teille :hug: Kuulostaa tosi ikävältä tuo teidän pikkuisen nenäongelma. Ja harmillista ettei sille periaatteessa voi tehdä mitään. Toivotaan että kun pieni kasvaa niin oppii ja saa voimia paremmin hengittämään nenän kautta.
Kiitos! Tänään käytiin neuvolassa ja neidille tullut painoa lisää 505 g, yht. siis 3595, pituutta nyt 51 cm eli +3cm. Ihan kiva, ei siis ainakaan tarvitse pelätä etteikö hän saisi tarpeeksi ravintoa. Mutta on noi yöt... eilen laitoin ylös, syömään herättiin seuraavasti, kun 22.45 olin saanut nukahtamaan: 23.45, 01.30, 2.15, 3.30, 4.45, 6.30-7.30 kukuttiin ja lopulta herättiin 8.30 syömään ja neuvolaan. Syö noissa väleissä 5-15 minuuttia.... Mutta maitoa tulee yli äyräiden, joten saanee aika lyhyessä ajassa tarpeekseen. Äitiä vaan hiukan väsyttää, mutta niinhän meitä kaikkia.

Saatiin myös lausunto korvanenäklinikalta tänään postitse; siinä mainitaan, että kyseessä on nenän väliseinän vinous ja myöhemmin nenä voi vaatia operatiivista hoitoa... Ei tuollaista sanottu meille ääneen, joten ei aavistustakaan, minkälaisesta hoidosta voisi olla kyse.... Kauhistuttaa ajatus, että näin pientä alettaisiin nukuttamaan ja leikkelemään... :eek: . Katellaan siis tilannetta, ihan herkästi en nyt lähde operaatioihin meidän pientä tunkemaan. Pelottelivat vaan neuvolassa, kun tytöltä ei ole mitattu happisaturaatiota, että saako varmasti riittävästi happea, kun ovat nuo kätöset hiukan sinertävät. Tosin mun mielestä eivät ole aina, vaan lähinnä ulkoilun jälkeen...

No joo, tätä tämä vanhemmuus nyt tuntuu olevan eli loputonta huolehtimista :).

Kukahan meillä jaksaisi siivota? No, viikonloppuna sitten....

Keiju ja peikkotyttö 15 vrk

ps. meillä toinen nimi tytölle edelleen harkinnassa, satutteko tietämään mitään peikkosatuja, joissa olisi tyttöpuolisia peikkojen nimiä?


 
Ihanaa, yöllä nukutaan jo 6h eka "setti"!! Saas nähdä kauanko tätä iloa jatkuu..
Meillä mies huomenna päättää, vaihtaako työpaikkaa. Nyt tekee 3-vuoroo ja ois mahikset päästä päivähommiin. Siinä on kyl vaarana paljon ylitöitä sekä reissuhommia. Mutta sais nukkua YÖT! Meidän ei tarttis enää miettiä, missä aamupäivät ollaan ja voiko tulle ketään kylään..
Mutta sitten miinuksena nuo reissuhommat. Mutta olen päättänyt pärjätä. Mä meinaan ite otin puheeksi kyseisen työpaikan...

Meillä iskä hoitaa poikia aikas hyvin. Yöt hoidan minä, mies saa nukkua. Muuten syöttää ja vaihtaa vaippaakin. Yleensä käyn yksin kaupassa.
Kotihommat jää kyllä mulle, se joskus sapettaa. Nykyään meillä vallitseekin yleinen kaaostila :ashamed:

Ollaan alettu nyt käydä taas avoimessa päiväkodissa kerran viikossa. Kyllä sitä olen kaivannutkin!

Mitäs hommaatte isänpäivälahjaksi?? Ostatteko itse vai tekeekö isommat lapset vaan paketin?
Meillä Onni on tehnyt lahjat, ne riittää. Omalle isälle vien kynttilän haudalle.

-Vilma, Onni 3v3kk ja Eero huomenna 8vkoo- :flower:
 
Meilläkin isäntä on reissuhommissa. Tälläkin hetkellä pohjanmaalla maanataina lähti ja perjantaina tulee kotiin joskus illalla, itse asumme etelä-suomessa lähellä Kouvolaa. Meillähän on siis 4 lasta, 8v, 2v ja 8 viikkoiset kaksostytöt. Kyllä sitä pärjää kun on pakko, ja kun tähän tottuu niin on outoa kun hän onkin kotosalla. Reissuja kertyy vuodessa varmaan 200 päivää. :snotty:
 
Ihanaa! Sain kunnolla siivottua tänään ja laittelin tuossa vähän kynttilöitä palamaan. Kohta meen laittaan saunan päälle ja aattelin sinnekin laittaa jonkin pikku tuikun palamaan. On kiva saunoa pienessä kynttilän valossa. Mummo tulee hoitamaan kasin aikoihin, joten päästään vielä molemmat samaan aikaan saunaan. Harvinaista herkkua :p

Mummi alkoi tänään tekemään hänelle tonttupukua. Meinattiin, että tekee 62 senttisen, jotta menee vielä joulunakin päälle (ainakin toivottavasti). Saadaan joulukorttikuvat otettua. Mietin, että pitäiskö ottaa koirien kanssa... Saa tietty nähdä suostuuko ne olemaan Eemelin vieressä sen aikaa.

Isien osallistumisesta en vissiin ole kommentoinut. Tuossa noi ukot nytkin viihdyttää toisiaan, jotta äiti sais pienen oman hetken :D
Vaipat vaihtaa ja muutenkin seurustelee Eemelin kanssa. Kylpyhetkiin Eemeli ottaa mielummin isin jostain syystä, mun kanssa on pientä kiukuttelua. No hyvä vaan, että on meidän ukoilla joku "oma juttu".

Isänpäivälahjaksi käytiin teetättämässä tuossa naapurissa isille uusi kuppi töihin, jossa on Eemelin kuva. Olivat tehneet kaksi mukia, jotta saisin valita paremman, mutta otinpa molemmat. Jää toinen kuppi sitten muistoksi jätkälle itselleen. Siinähän kittaa kahvia täysikäisenä ja kattelee minkä näköinen sitä on oltu 4 päivää vanhana :LOL:

Meillä isäntä on päivätöissä ja lisäksi hänellä on oma firma. Päivät on "oikeissa" töissä ja illat + viikonloput firman hommia. Tarkoitus tietty olis, että isäntä vois lopettaa noi "oikeet" työt ja jäädä oman firman hommille. Tällä hetkellä se ei vielä oikein kannata, mutta ehkä joskus. Joten jos huono viikko sattuu, niin me nähdään iltaisin ohimennen ennen nukkumaanmenoa. Toisena viikkona ei ole töitä lähes ollenkaan, joten nähdään ihan liikaakiin :kieh: :kieh:

Mutta josko nyt menis laitteleen uloskin johonkin kynttilöitä palamaan. Olis pikkasen mukavamman tuntuista...
 
meilpoju ollu aikas kiukkunen tänään :| en siihen muutakaan syytä keksi,ku et aloitettiin eilen ne jekovit tipat!! voisko niistä johtua???
sammastakin on hirveen paksukerros kielessä....jos en sitä ny kotikonstein saa pois,niin neuvolasta saan maanantaina reseptin siihen daktarin geeliin!!!
en ny täs enempää kirjottele,ku muru nukkuu sylissä...ptäis kai herätellä pkkuhiljaa,et mentäis sit kaikki yhtä aikaa nukkuun illalla :D pitää ainakin tankat poika täyteen....

henkka ja veeti 2vko 2pvää
 
Moikka kaikille!

YOodottajalla aivan ihanan herkullisen näköistä tuttipullosoppaa :LOL:

Isien osallistumisesta on ollut juttua. Meillä tuo auttaa kyllä silloin kuin kotona on. Ja etenkin touhuaa isompien kanssa. Mutta yöllä makaa kuin laho lahna :kieh: Toissa yönä potkasin sitä kun otti vaan pannuu että miä valvon ja toinen ilkeää kuorsata :kieh: :ashamed: Ei tuo edes siihen herännyt :whistle:

Myö käytiin toissa päivänä neuvolassa. Kiia on ollut ruoka-aikoina hyvin paikalla. Painoa oli 4300g ja pituutta 52.5cm. Nopeaa on kasvuvauhti kun miettii että vajaa 6 viikkoa takaperin neiti painoi syntyessään 3080g ja oli 47cm pitkä :) Ja sen kyllä huomaa hartioissa. Pikkusen alkaa kivistämään pimua kanneltaessa :/

Nyt pyykinlevitykseen ja pitäis vielä ainakin yksi koneellinen pestä :/ Yök!
 
Isien osallistumisesta; Meillä mies hoitaa ja touhuaa esikoisen kans sekä aika tasapuolisesti kotihommiakin, mutta yöllä ei osallistu vauvan hoitoon mitenkään. Mies on nukkunut eri kammarissa siitä lähtien kun laitokselta kotiuduttiin vauvan kans. Eipä minua oikeastaan haittaa vaikka öisin ei osallistukaan, miehellä kun on kovin aikainen nousu töihin ja toiseksi ei kai tuo mitään voisi tehdäkään kun minä joudun kuitenkin imettämään vauvan. Kyllä minulla oli jo aika kullannut muistot siitä kuinka väsyttävää tuo vauvan syöttäminen öisin on. Joka kerta kun poika herää yöllä niin mulla tuntuu että taju lähtee kun väsyttää niin kamalasti |O nuokun ja imetän poikaa puoli horroksessa, välillä säpsähdän siihen kun pää notkahtaa ja herään valveille.

Hohhoijaa nyt taas kuuluu itkua makarista, siispä sinne |O
 

Yhteistyössä