-LOKAVAUVAT 2007-

Meidän poikamme sai eilen kasteessa nimen EERO OSKARI.
Eero oli tyytyväinen koko toimituksen ajan kummisetänsä sylissä.
Juhlat sujui hyvin perhepiirissä. Pappina oli rippipappini, joka kastoi myös Onnin ja vihki meidät.

Eero on ollut ihana vauva! Ihan kuin veljensä, ei turhia kitise. Onni koittaa jo leikkiä veikan kanssa, vie autoja yms. Käy halimassa välillä kesken leikkien.
Ulkona Eero nukkuu maraton-unia, kuten Onni.
Painoa oli 6 vko neuvolassa jo 4270g ja pituutta 53.5cm. Iso mies jo :)

Saisinko meidänkin tiedot etusivulle, vaikka en enää ehdi aktiivisesti täällä käydäkään??
Eli Vilma-Onni 14.9 rv35+6 poika 2880g ja 48.5cm
 
Meilläkin on nyt sitten ristiäiset virallisesti ohi. Pojan nimeksi tuli tosiaan Eemeli Wilhelm Juhani. Eemeli oli kiltisti kummisetän sylissä.
Kummisetä höpötti koko juhlan ajan pojalle ja meillä muilla vieressä seisovilla oli vaikeaa pitää pokkaa. Pappi soitti kitaralla ja lauloi Eemelille "Tahtoisin toivoa sinulle". Vaikkakin kummisetä ja poika toivoi paranoijaa... :LOL:
Sukulaisia oli paljon ja hän sai erittäin hienoja lahjoja.

Nyt olis tarkoitus mennä kirkkoon, kun nimi luetaan siellä, mutta saa nähdä ehditäänkö. Meillä on vielä ruokailukin kesken ja pitäisi varmaan vaatteetkin pukea pojalle ja äidille :D

LillaStina ja Eemeli
 
monella jo näköjään ristiäiset pidetty...meilla se rulianssi vasta edessä 25.11
poju ollu kyl tosi kiltti eikä turhia kitise,mut tänään jotenki ,ku heräs aamul kuuden maissa,niin eipä oo enää suostunutkaan nukahtaan....kitisee aina välillä :| en sit tie mikä sil on!!!
itelläni nousi sit kuume eilen illalla yli 39:än...oli kyl aika karu olo!!! tuskin on tisseistä johtuvaa...enkä usko,et sektiohaavassakaan mitään....mut yskä mulla on ny ollu muutamanpäivän....isäntä aatteli,et vois sitä varmaan käydä näytillä päivystyksessä!!!!
meillä ton esikoisen kans ny ollu ongelmia siitä lähtien ku vauva synty....ei nuku kunnolla öisin....herää monta kertaa...ja sit herättää meijet....ikää tytöllä siis 6v. aamuisin rupee jo kuudelta juokseen meijen makkariin,et joko sais herätä jne.....oisko jotain ressiä???
....nonniin...pistin pojan tänne viereeni vattalleen,niin johan rupes takapää rutiseen :LOL: oisko kuitenki pikkasen kiertäny sie jotain!!!

mut joo ny vaipanvaihtoon!!!

henkka ja veeti 12pvää
 
Tervehdys kaikille!

Kahteen viikkoon on mahtunut kaikenmoista, rakas tyttäremme syntyi kaksi viikkoa sitten ja viikko sitten muutettiin uuteen kotiin. Ja vielä perjantaina kirjoitettiin kauppakirjat vanhasta talosta. Niin, ja nettipimentokin on päättynyt ja mamma pääsi siis verkkoon pitkästä aikaa...

Tosiaan, kerronpa vauvasta ja hänen maailmaan tulostaan ensin. Sunnuntai yönä 21.10. heräsin vatsan polttoon, käväisin vessassa ja huomasin että alkoi uudestaan poltteleen. ja uudestaan, ja tiheämmin... Sitä se sitten oli, lähdön alkua. Kävin tekemässä miehelle eväitä matkaan, ja soitin synnärille. sanoivat että sinne vaan, mut syö kunnon aamupala. Mies jäi tekemään aamupalaa, ja mitä tekee ippuli? no menee meikkaamaan tietenkin!!! Meinasin vielä laittaa lämpörullatkin mut sit mukavuuden halu ja kivut estivät aikeeni... :kieh:
Aamupalan syönnistä ei tullut mitään, kun oksensin sit kaiken pois...

Sairaalaan päästyämme olin käyrällä ensimmäisen puolen tuntia ja sit kätilö ohjasi saliin päin. Olin aivan hämmästynyt kun olin luullut että tämä oli vasta alkusoittoa ja että nyt mentäisiin osastolle pariksi päiväksi kärvistelemään ja odottamaan niitä "oikeita" supistuksia. Kätilö tuumasi vain, että kyllä sinä nyt synnytät.
Ilokaasupullot olivat yöllä räjähtäneet (?) joten se oli pois laskuista kivunlievityksessä. Sain sitten petidin-piikin jonka kanssa selvittiin pari tuntia. Sit aukesi taivas, kun sain epiduraalin, voi veljet ku oli hyvä olla. Laittelin viestejä vaan salista ystäville, kun ei supparit tuntuneet missään. Puolentoista tunnin kuluttua epiä lisättiin, olin 6 cm auki. Siitä reilu tunti ja kymppi oli saavutettu.

Ponnistusvaihe kesti 29 min, eli aika pitkään (?), koska mun ponnistustarve ei ilm. ollut tarpeeksi kova, ja en aluksi osannut kohdistaa sitä oikeaan paikkaan. Pikkuisen sydänäänet heikkenivät (myöhemmin selvisi, että johtui lyhyestä napanuorasta), mutta lisähapella homma saatiin hanskaan.
Kahden kätilön, lääkärin ja rakkaan mieheni kannustuksella tyttö syntyi klo 14.09. Mitat ovat siis 51 cm ja painoa komeat 389g, pipo 37cm.

Sairaalassa kaikki meni hienosti, ainoastaan omassa toipumisessani tapahtui pieni takapakki, kun yksi ommel repesi. Mutta nyt tässä sitä jo istutaan ilman mopon sisäkumia, eli onneksi haava tuntuu paranevan koko ajan.
Sitten kaksi päivää kotiutumisen jälkeen seurasi muutto 250 km:n päähän, tosin me tytöt oltiin mamilassa evakossa. Tuore isäparka vaan on ollut kovilla kun on hoidellut kaiken koskien muuttoa...
Itse yritin pakata niin paljon kuin mahdollista jo raskausaikana ja onneksi oli ihania ystäviä auttamassa.

Voiton puolella nyt, muutto tehty ja koko perhe koossa.
Tyttö on ihana, kuinkas muuten, aika kiltti, ja hereillä ollessaan todella tarkkaavainen. Nukkuu 4-5 h putkia. Maitoa tulee multa aika niukasti, joten lisämaitoa annetaan. En kuitenkaan suostu luovuttamaan vielä imetyksen suhteen saati sitten tuntemaan huonoa omaatuntoa siitä, että maito ei riitä. Tärkeintä on se, että lapsi saa ruokaa. Minusta äitiyden mitta ei ole se, että maito riittää omasta takaa. Ja saattaa olla, että muuttostressin lauettua sitä maitoakin alkaa tulla enemmän.

Vielä lopuksi, pakko myöntää, kaiken kokemani jälkeen, en muista, koska olisin ollut näin onnellinen :)

Hyviä vointeja kaikille!

Ippuli + Nuppu 14 vrk


ps. hassu yhteensattuma osa 1: luin edellisenä iltana, muistaakseni täältä, että tilastollisesti lapset syntyvät keskimäärin viikolla 40+2. Näin myös meillä.
Hassu yhteensattuma osa 2: sävelsin keväällä laulun lapsettomuudesta kertovaan tekstiin,ja laulun levyttäjä levytti sen tismalleen samaan aikaan kun meidän nuppu syntyi (meillä siis lapsettomuutta takana 3v)...
 
äsryttäääää..meidän rivarin antenni on menny rikki,ja tv ei näy ja vasta tiistaina tulee korjaaja..piti sit käydä ärrältä 3elokuvaa vuokraamassa ja maajusille morsian mennään kattoo tohon yläpuolelle ukon veljen luo..tosi kiva ku se bb pudotuski olis tänään :LOL:

mulla kans tulee maitoa aika niukasti nykyään,2viikkoo tuli tosi hyvin mut nyt vähenemään päin..mut huomenna käyn ostaa uuden TOIMIVAN rintapumpun,joten katotaan alkaako maitoa nousta enemmän kun sillä yrittää imutella ja sit yritän mahdollisimman paljon pojalle antaa rintaa aina ennen ruokailua jotta se maito nyt nousis paremmin..tosiaan sen pari ekaa viikkoa imetin koko ajan ja nyt ehkä 3kertaa päivässä kun ei maito enemmäksi riitä..mutta pääasia tosiaan et lapsi saa ruokaa edes tuttelin avuilla ja ei se hyvää äitiä huonommaksi tee jos maito ei riitä..kaikkia vaan ei oo luotu imettämään,ja kun en ite mikään pamela oo niin josko siinäkin yksi syy huonoon maidon määrään,tiedä sit..
hirveetä miten iso toi äitiyspakkauksen toppapuku on,mun on huomenna ostettava sit sopiva toppiskin pojalle..meillä kun ei kädet eikä jalatkaan mee niille tarkoitettuun paikkaan siinä puvussa,mut eipä sitä oo käytetty kun vaunuissa tällähetkellä mut tarvii sitä tulevaisuudessa..


dogtor ja "simppa" ensiyönä 00.36 kolme viikkoa!! :heart: :heart:
 
ILMOTTAUDUNPAS MINÄKIN VIHDOIN TÄLLE PUOLELLE!

eli meidän tyttö syntyi 23.10 rv41+0. painoa oli 4040g ja pituutta 52cm.

synnytyskertomuksen väsäsinkin tuonne toiselle puolelle joten en sitä enää tänne kirjoita. synnytyksestä jäi kaiken kaikkiaan vähän sekavat fiilikset ja aika rankka ja kivulias kokemushan tuo oli. valvoin ennen synnytystä kaks vuorokautta kipeitten suppareitten kanssa ja ite salissakin oltiin yhteensä 20h, avautuminen ei lähteny millään käyntiin, edes lääkkeellisesti ja sektiotakin jo suunniteltiin. lopulta onneks kaikki päättyi alatiesynnytykseen epiduraali apuna.

nyt on kotona ehditty olemaan ja arki alkaa hiljalleen sujua. mulla tosin tehtiin episiotomia, joten istuminen vielä vähän hankalaa. vauva on ihana ja melko rauhallinen, mutta hän vain haluaa valvoa yöt ja nukkua päivät :ashamed: viimeyönä syynä oli varmaan vähän vatsavaivojakin kun neiti niin kovasti punnersi, mutta muuten hän vain haluaa olla jatkuvasti tissillä. tosi kova on kyllä syömään ja mulla kilot karisee hurjalla vauhdilla. muutenkin on vähän ruokahalu kadonnut synnytyksen myötä. vuosin reilusti verta synnytyksen jälkeen ja hemoglobiini laski 97, joten voipi olla että tuosta johtuu ettei oikeen mikään maistu. olen nyt kuitenkin juonut sellasta tehokasta "rautajuomaa" ja olo koheneekin päivä päivältä.
kovin olen onnellinen vauvasta, mutta välillä on mieli tosi herkässä ja itkeskeltyäkin tulee aina välillä. onneksi mies on hyvänä tukena aina kun paha mieli iskee ja aika hassujahan nuo mielialamuutokset on kun yleensä en edes tiedä että mikä itkettää. varmaan hormoonit, uus tilanne ja univaje aiheuttaa tätä, parisuhde onneksi on parempi kuin koskaan, varmaan tuo rankka synnytyskin on ollut tähän osallisena.

ajattelin että pitääpä meidänkin kokeilla tuota cuplatonia ja rela-tippoja kun olivat ainakin katjannan vauvalla auttaneet hieman noihin yöuniin.

t.tiipii ja silja-vauva :heart:
 
niin piti vielä lisätä, että meillä ei vielä ole ristiäisiä ollut, joten tuo nimi ei ole vielä ihan "kirkossa kuulutettu" vaikka todennäkösesti siljaan kuitenkin päädytään. joten etusivulle ei varmaan kannata nimeä vielä laittaa jos se vaikka sattuisikin vielä vaihtumaan...
 
Meillä siis sammakseen saatii neuvolasta resepti tollaseen Daktarin nimiseen geeliin..aika hankalaa tuo kyllä on kun tarvii 2,5ml laittaa aamulla ja illalla syötön jälkeen Pessille suuhun ja pitäs siis vielä saada mukamas niihin kohtiin missä sammasta on.Mä laitan sen pumpulipuikolla pojan suuhun,eikä kyl aina mee sinne minne pitäs mutta johonkin ees sinne päin. No sit vielä uskon et tosta lääkkeestä johtuvaa mahavaivaa liikenteessä nyt meillä :(
Aika huono tuulinen poika meinaan ollu taas pari pvä.
Eilen sentään päästiin Peetun kanssa saunaan kun Pessi oli mummon kans meillä.Pahemmin kun ei muitten syli oo pikkumiehelle vielä kelvannu.

Ai että, meillä on 5.1 yläaste-porukan luokka pippalot...Oon jo pojille kyselly hoitajia ja saanutkin kummallekkin. En vielä tiedä meneekö eri paikkoihin hoitoon vai jääkö tänne meille mun yhden ystävän kanssa.
Nyt vaan sit saa nähdä raaskiiko tää mamma mihinkään lähtee...Ystäväni tossa jo sano että sinähän menet,mutta katotaan tuunko vielä katuma päälle. Oishan se tietenkin ihan hyvä mennä kun muuten oon poikien kanssa 24/7... pullosta syömistäkin pitäs sit Pessin kans jossain vaiheessa kokeilla..
No mutta siihen on vielä aikaa... B)

tiistaina ois sit se pirun dna-testikin...Hoh hoijaa että mä sen isukin kiroon johonkin maan rakoon. Eipä oo kuulunu mitään,eikä oo poikaansa käyny kattomassa.Katsellaan muuttuuko tahti testin jälkeen vai ei...

no mut nyt unille.

yksäiti+Pessi ja Peetu :heart: :heart: :heart:

(ai että mulla ois taas hirvee hinku synnyttää...oonkohan vähän pimee... :ashamed: )
 
iltaa täältäkin!

Tuntuu etten enää ikinä ehdi kirjoitella, aina on joko vaan minuutti aikaa lukaista vaan viestit tai sitten itkevä vauva toisella olalla... :( Rontti, viestisi oli kuin omani, itkevää vauvaa siis täälläkin hoidellaan. Meidän pikkuinen on ollut parhaimmillaan hereillä itkemättä eilen aamulla ehkä 2 minuuttia. On muuten huutanut ihan kaiket ajat, paitsi kun nukkuu tai jos on tissillä. Tai jos juo pullosta. Tissille nukahtaa melkein aina, joten kovin paljoa ei maitoa sieltä saa. Ollaan sitten annettu lisämaitoa. Nukkuu päivisin 40 minuutin pätkiä. Tissit ei mulla silti ole täynnä, joten varmaan ei maitoa kovin paljoa tulekaan. Olen osannut ottaa tämän kuitenkin aika rennosti, vaikka epätoivo alkaa pikkuhiljaa saapua... säälittää toinen, ja esikoinenkin, vaikka hän on niiin reipas ja ihana, en voi käsittää miten kolme vuotias voi olla noin positiivinen ja iloinen pakkaus! :heart: Yhtään kertaa ei ole ollut mustis tai sanonut vauvasta pahaa sanaa, aina vaan on hoitamassa kun toinen rääkyy.

Tiipii, kaikki sympatia sinulle ja miehellesi :hug: Meillä nimittäin esikoinen aloitti yövalvomiset n. 1½ kk ikäisenä. En muista kauanko sitä kesti, mutta henkisesti se tuntui vuodelta. En osannut nukkua kun vauva nukkui, joten univelat olivat karmeat. Nyt kun tämä toinen on itkuinen, osaan jo elää sen mukaan, nukun kun hän nukkuu ja lepään muutenkin mahd. paljon. Kotityöt jää ja saa jäädäkin! Miehen kanssa ollaan monasti juteltu että olen nyt niin paljon erilaisempi kuin esikoisen aikana. Joten lepäähän Tiipii ja nuku päivät, meillä rytmi sitten kääntyi ihan itsestään! Eräänä iltana vauva nukahti kello 20 ja nukkui aamuun. Voi sitä autuutta! =)

Jeps, pitkästä aikaa kirjoitin ja vuodatus taisi tulla :) No, nyt suihkuun ja nukkumaan, huomenna on päivä uus.

Topsy ja suppusuu 2vkoa ja 5 päivää
 
pakkas huomenta!

tosiaan meillä pakkasta 10 astetta..

viikonloppuna kävin kirjottelemassa,mutta eivät näköjään minun tekstit tulleet perille..jospa nämä nyt tulis kun arkikin koitti taas.

tänään pitäs käydä tilaamassa kukat ristiäisiin,ja viedä tuo ristiäismekko ompelialle korjattavaksi,kun pesin sen niin purkautupa siitä kukkakoristeet..jos niitä vaikka sais uusia :D

tyty on ollut tyytyväinen,paitsi puklailee aivan kamalasti..pitääköhän minun sittenkin siirtyä nanniin..en tiiä..

itelle iski nenän alapuolelle yskänrokko..mistä lie senkin saanu,ei nimittäin tätä enne ole koskaan ollut..ja nyt pelottaa että jos tyty saa sen..onneksi ei vielä ole rakkula vaiheessa,ja toivottavasti ei tulekkaan..oon sitä lääkinny jo.
nyt pussailut on pannassa :(

taisin kertoo kokeilevani pintapumppua..no kokeiltu on lauantaina..
oliskohan ruokalusikallinen tullut maitoa..joko sitä maitoa ei siellä ole,tai sitten sen pumpun kanssa toimiminen on tekniikka laji..
liekkö sitten miun pumppailut jotain tointanu,kun la ja su välisenä yönä oli maitoo tullut niin paljon että suojat ja liivit ja yökkärin etumus aivan märkä..eilen sitten tisut tuli nopeempaan täyteen,ja tänä aamunakin tissit niin täyden tuntuset..ja vaikka tyty imi niin vieläkin tuntuu että siellä olis liikaa maitoo..

kysymys.. onko kukaan yrittäny soittaa hobbyhalliin..ite olen yrittäny soittaa kohta pari vkoa..mutta soitit päivällä mihin aikaa hyväänsä,niin aina siellä linjoilla ruuhkaa.ite pistin jo kipakkaa sähköpostia asiakaspalveluun..mutta eipä sieltäkään ole kuulunut yhtikäs mitään..tuummasin että taitaa siellä asiakaspalvelussa olla vain yks immeinen töissä,kun eivät vastaa puhelimeen..kyllä myrkyttäää :headwall:

no nyt pitää lähtee tää hius kuontalo laittamaan kuntoon,ja miten saan ton yskänrokonkin piiloon :eek:
ja asiolle..

niinukka ja maiskis
 
No niin ristiäiset ovat ohi. Uskonpuute meinasi aamulla tulla kun hommaa tuntui riittävän mielettömästi ja kello vain juoksi. Onneksi äitini tuli aamulla auttamaan. Neiti oli rätinätuulella ja aterioi kasteen aikana kun tuttiin ei tyyntynyt. Kummi se pulloa joutui pitelemään useampaan otteeseen :) Itse kasteen aikana typy oli hiljaa, silmät vaan pyöristyi kun pää kastui :D 6v hoiti mallikkaasti pään kuivaamisen :heart:

Typyn koko nimeksi tuli Kiia Julie Mimosa. Julie oli äitini nimiehdotus ennen typyn syntymään (poika ehdotus Julian mieheltä ). Mimosa tuli siitä kun itse olisin halunnut nimeksi Milla Mimosa mutta ukko ei suostunut :kieh: Mies kumminkin mieltyi niin Julie että Mimosa nimeen ja halusi ne Kiian jatkeeksi. Vähän pakko oli suostua kun pidin pääni Kiia-nimen suhteen kun en Millaa saanut ;)

Jaahas lyhyeksi jäi tääkin hetki. Neiti kutsuu... Mistä ihmeestä hän tajuaa että miä tulin koneelle :eek:

No pari kuvaa vielä eilisestä laitan. Eivät hirmu hyviä kun meitin parempi kamera levis. Onneks monella oli kamera mukana että saa sieltä kuvat :)


[/url]http://www.aijaa.com/v.php?i=1191063.jpg Tän mekon löysin kirpparilta http://www.aijaa.com/v.php?i=1191057.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=1191065.jpg Tän Kiia sai eilen lahjaksi. Rusetti panta oli pikkusen iso :D http://www.aijaa.com/v.php?i=1191070.jpg
 
tuutilulla huomaa,et teil on tyttö :LOL: ihana mekko...ja tosi söötti tyty!

http://www.aijaa.com/v.php?i=1191607.jpg

siinä kuva meijen miehestä :D siskon sylkyssä.... huomenna kaks viikkoo täynnä!!!

tsemppiä kaikille itkuisten vauvojen äideille...tiedän miltä tuntuu valvominen,ku meillä esikoinen oli tosi itkuinen!

 
Ilmottaudun tänne puolelle..
Meille siis syntyi tyttö suunnitellulla sectiolla 26.10 (rv39+6) 4005g ja 50cm

pikkasen jos purkis synnytyskertomusta tänne puolelle...
Alatiesynnytystähän mulle suositeltiin mutta itse olin koko ajan sitä mieltä että vauva on iso eikä mahdu tulemaan ja vaadin sektiota. Olo oli semmonen että jotain siinä sattuu ja missään tapauksessa en halua alateitse synnyttää.Lääkäri onneksi oli mukava ja ymmärsi mun pelon ja varattiin aika sektioon..
Leikkaus alkoi...Lääkäri huudahti ohhoh..mitkäs ovat rouvan tulevaisuuden lapsenteko suunnitelmat..olin aivan että ööh? mitä se tommosta kyselee.. no kohtu oli niin ohut että lapsi näkyi kun ikkunasta olisi katsonut sisään! Tuomio: kohtusi on niin huonossa kunnossa ettei se kestä enään yhtään raskauksia, et saa enää missään tapauksessa raskautua enää uudelleen. Ja oli onni onnettomuudessa kun valitsin sektion, jos synnytys olisi itse käynnistynyt..ensimmäisten supistuksien aikaan olisi kohtu voinut revetä ja hätäsektioon oli lopulta päädytty kuitenkin..vauva saatin turvallisesti maailmaan ja mulla alkoi kauhea verenvuoto ompelun jälkeen..vuosin kun seula iltaan asti, sain monta kertaa verta hyydyttävää ainetta ja yön aikana vuoto rauhoittui ettei tarvinnut enää lähteä leikkuriin haavaa avaamaan..
Kohdun huono kunto johtui yksistään siitä kun on nyt 2 yli 4 kilosta vauvaa kohdussa kasvanut ja itse olen niin pienikokoinen ettei enää vaan kestä.. Ajatus siitä että tämä on meidän viimeinen vauva.. :'(
Mutta tyytyväinen täytyy olla kun on saanut kaksi noin ihanaa tervettä tyttöä! :heart:
 
tin
Aivan ihania kuvia teillä vauvoista :heart:
Henkka: Teidän poitsulla on ihan samanlainen tukka ku meidän jätkällä. Tuolla on takana ihana semmonen tupsu. Parturiystävät on käyny jo säälimäs pikkuusta ku samanlainen pyörylä on tulos niskaan ku isällänsä ;) Onko teidän vaaveilla syntymämerkkejä? Meillä on niskaan ilmestyny haikaranjäljet. Kuulemma miehen suvus mones polves kulkee ne jäljet.

Nyt on sitte isyys käyty tunnustamas, ei ollu ollenkaa niin kivulias prosessi kun oli etukäteen peloteltu. Meiltä kysyttiin vaan että kauanko ootte seurustellu ja sitte nimiä paperiin. Vähä jännitti ku kaverit oli maalannu piruja seinille... Poika oli ollu kiltisti isoäidin kans kotona.

Nimiki olis melkein niinku päätetty. Meillä on vähän samaa ongelmaa kun oliko se nyt Lapasella (Wiia on muuten aivan ihana nimi) että isovanhemmat ei välttämättä oo innostuneita siitä. Eihän sen pitäisi vaikuttaa mutta kuitenki. Kun haluttais pojasta Miko... Mitä mieltä te ootte? Saahan sitä aina olla varmaan korjailemas että yhellä koolla mutta niin on monenmonen muunki nimen kans.

Hohhoi. Pitäis ristiäisvaatteita lähtee katteleen itelle joku päivä mutta ei malttais jättää poikaa hoitoon, edes iskälle :heart: Ei saa vaan myöntää kellekkää että musta on tullu noin riippuvainen ;)

:hug: ja voimia vielä itkuisten vauvojen vanhemmille. Meillä poika huusi muutaman illan ja sillon oltiin jo aika loppu. Mutta nyt ku oppi tuttia syömään niin on ollu illat tyytyväinen. Ja sitte piti vielä mainita YOdottajalle ja yksäitille supersuuri hatunnosto täältä.

tin+ ihanuus huomenna 3vkoa
 
henkka :LOL: Mistäs sen muka huomaa :whistle: Miä eilen totesin että mulla on mopo karannut käsistä. Kiialla on jo ainakin 13 mekkoa (+pari isompaa) ja tyttö on vasta 5 viikkoa :ashamed: Tosin noita rusettipantoja ei ole kuin tuo yksi ja tokkopa tuleekaan. Minusta ne on rehellisesti sanoen ihan kamalia virityksiä!

Suloinen poju teillä ja tutti ihanasti vinossa :heart:

Tinakenkätyttö :hug: Onneksi ei käynyt mitään pahempaa ja että kohtu kesti odotusajan. Varmasti järkytys kuulla ettei enää raskaaksi saa tulla :hug:

niinukka apteekissa myydään kuulemma laastareita jonka voi laittaa rakkulan päälle ja laastarin päälle meikkiäkin.

Jaksamisia itkuisten pienokaisten vanhemmille ja isot halit pienille :hug: Voi kun ne masuvaivat helpottaisivat nopeasti.

tiipii jaksamisia ja nukkukaa kun vauva nukkuu jos vain on mahdollista ja osaatte. Meillä tuo pimu valvoo ja öisin. Syönnin päälle eikä käydä nukkumaan millään ilveellä vaan aina kukutaan vähintään tunti max. kolme tuntia hereillä. Itkut meinaa itsellä tulla kun väsyttäis ihan penteleesti mutta toinen ei nuku millään. Siinä vaiheessa huuto alkaa kun yritän väkisin tutin kanssa tuuditella uneen. Ja missään muualla kuin sylissä ei ole hiljaa... Ja samperi kun päikkäreille ei pääse kun vain viikonloppuisin :kieh:

Ei voi olla totta! Taas tuo heräs :headwall: Onkohan ukko aivopessyt Kiian ettei anna mun koneella olla :whistle:

tuutilulla ja kukkuja Kiia :D
 
:wave: Tiistaita kaikille!

Tääl harmaa aamu alkaa valjeta... On niin synkkää ja harmaata! :(
Kai sitä silti ulos tarvii raahautua jossain vaiheessa... no viimeistään, kun haen vanhemman tytön hoidosta!
Wiia on pikkasen räkänen, toivottavasti ei nyt mee pahemmaks.
Onpas tääl ollu hiljasta... :)
Tin Miko on kiva nimi... Tuttavapiirissä on muutama Miko. Ja niinkun sanoit, ni ihan yhtälailla on monen muun nimen kans korjailtaa... Esim meillä esikoinen on Aada ja saa kokoajan olla sanomas, et kahdella aalla. Ja Wiia nimeä saa varmasti toistella muutamat kerrat, mutta ei se mitään!Kun tykästyy johonkin nimeen, ni ei sitä enää pahemmin saa mielestään! :D

No nyt tuo neitokainen heräs ja huutelee aamumaitoa!

Lapanen ja Wiia 3vkoa ja 2 pv
 
taas kirjoitin pitkät pätkät..ja tuli sitten että sivua ei voi näyttää..tökkiiköhän meijän kone vai onko näillä sivuilla taas jotakin ongelmaa..

tyty nukkuu vaunuissa..kohta kaksi tuntia jo nukkunut..jess :)

tuutilulla aivan ihanat mekot kiialla.meillä ei ole ku kolme mekkoa..kertaakaan en ole tytylle vielä mekkoa pukenu päälle. :eek:
no lauantaina sit ekaa kertaa saapi mekon päälle.

ristiäisiä varten en ole suonut vielä oikein sen kummempia ajatuksia..että sanoin et perjantaina pitää kakut tehdä ja lauantai aamuna sitten siivota,ku koira lähtee hoitoon.

no eiköhän sitä ehdi kaikki ennen papin tuloa tehdä..ja onhan tässä sitten porukkaa..ehkä liikaakin..kun miehen tytöt tulee,ja siskoni tulee tytön kanssa ja sitten vielä myö viisi..niin yheksän henkeä kun on pyörimässä..ni luulen että joku voi pistää kädet kyynärpäitä myöten ristiin kun lauantai päivä on illassa.

tin miko on ihan kiva nimi pojalle =) ei kai hirmu suosittu,mutta kuitenkin käytetty.

mutta nyt tuo nukkuja heräs..pakko mennä

niinukka ja iitukka
 
.. eli jospa tämä piristäisi harmajaa päivää - kuvassa se mun tuttipullosoppa , todellakin aika welldone :)
Eli esimerkki siitä miksi EI kannata jättää ja unohtaa tuttipulloja steriloitumaan liian pitkäksi aikaa...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1195640.jpg
:LOL: :LOL:

- moderni taiteilija ja kokki papu...
 
Topsy2, mietin tuota itkuisuutta.. kaverin vauva itki koko aika, kunnes selvis mm. maitoallergia.

Meillä on alettu nukkumaan öisin jopa 6h putkeen! Tosin ei joka yö.. Siitä on kuitenkin suuri apu jaksamiseen, kun Onni alko heräileen taas 5 jälkeen. Joskus jatkaa unia tunnin pyörimisen jälkeen, yleensä ei..
Eero taas nukkuu yleensä 8-9 asti.
Ulkona Eero nukkuu taas, 3.5h nyt nukkunut ja unet jatkuu. Sisällä nukkuu pikkupätkiä vaan.

Kyllä on ihanat sopat YOdottajalla :kieh:

-Vilma ja Onni 3v3kk ja Eero 7.5vkoo- :flower:
 
siirrynpä m inäkin pikkuhiljaa tännepuolelle. nopeasti ehdin kirjoittaa ennen kun täytyy mennä imettämään. eli meidän tyttö syntyi 29.10.07 3500g 50cm.

ikää on nyt viikko ja 1 päivä.tyttö on aivan ihana.on kyllä hurmannut täysin koko perheen. heräilee tietysti yöllä aika usein.eilen teki ennätyksen ja nukkui peräti 5 tuntia putkeen. pylly ei mulla oikeen kestä vielä hyvin istumista. kun on leikkaushaava ja kipeä häntäluu.
täytyy lukea joskus ajan kanssa miten muilla on mennyt.

 
Olipas omituista tälle puolelle siirtyä kirjottelemaan... Vanhasta tottumuksesta odotus-puolelle kuitenkin hiiri ensin napsahti :D

Eli listaan vaan meidänkin tulokasta; 25.10 tyttö, painoa 3495g ja pituutta 49cm. Synnytyskertomusta ehdinkin jo odotus-puolelle kirjotella ja en enää kommentoi sitä muuten kun, että olipahan mielenkiintoinen kokemus tuo luomusynnytys, mutta kyllä toipuminen on ainakin omalla kohdalla ollut hivenen nopeampaa kuin aikoinaan epiduraali-synnytyksen jälkeen. Vai tuntuuko se vaan... Jotenkin ajatus on nyt paljon kirkkaampi, eikä olo ole koko ajan niin "sumuinen" kuin ekalla kerralla. Paitsi, mulla on ollut synnytystä edeltävästä päivästä lähtien joka päivä päänsärkyä.

Onko teillä särkenyt päätä tai ollut verenpaineet koholla synnytyksen jälkeen? Alapaine kiikkuu 90 ja 100 välissä ja yläpainekkin lähentelee 150. Ei hyvä. Mullahan oli ennen raskautta verenpainelääkitys, mutta kun se raskausajaksi lopetettiin ja arvot näytti normaaleilta (keskim. 120/75) niin ehdin jo toivoa ettei lääkitystä jouduttaisi uudelleen aloittamaan... Imettääkö muuten joku verenpainelääkkeen kanssa? Mulle terveyskeskuslääkäri nimitäin totesi että imetys sitten loppuu jos lääke aloitetaan. Ei kohenna mieltä, ei. Esikoinen ei aikoinaan osannut imeä oikein ja hänellä oli myös pahanlainen ruuan takaisin virtaaminen, joten imetys ei silloin onnistunut. Nyt kun se kaikin puolin on lähtenyt hyvään vauhtiin (ei kertakaan vielä korviketta), niin todellakaan tekisi mieli sitä lopettaa. Toisaalta jatkuva päänsärky vaikuttaa oikeasti jo "elämänlaatuunkin".

Imetyshommissa mieltä askarruttaa muutkin asiat. Mitä ruoka-aineita kannattaa välttää imettäessä? Tarkoitan siis esim. ruoka-aineita joista tulee vauvalle ilmavaiboja tms. Synnärillä kätilöt nimittäin sanoivat suklaan olevan yksi pahimmista vatsanväännättäjistä. Kylläpä harmitti kun Lontoonrae-Fazeri jäi puolikkaana osaston roskikseen :headwall:

Tämmönen kyselyikä tässä vaiheessa.

Mammoliino ja Kirppu-Iita 13 päivää
 
Keiju07
Vihdoin sellainen tilanne, että sain pinon luettua ja tyttö nukkuu edelleen, joten saan jotain kirjoiteltuakin. Vali valit siis ensin. Meillä syöminen ja nukkuminen on tuon nenäongelman takia todella katkonaista. Yli kahden tunnin pätkiä pidempiä unia ei neiti nuku ja sitten kun syö, niin imee aika lyhyitä aikoja. Uupuu selvästikin siihen, että joutuu koko ajan irroittamaan otettaan rinnasta vetääkseen välillä hengeä suunkin kautta. Tuon takia varmaankin heräilee sitten aika useasti syömään, kun ei kerralla jaksa niin kauaa syödä. Ja raukka tuhisee koko ajan kovasti ja nukkuessa välillä jopa kuorsaa. Sydäntä särkee kuunnella toisen kamppailua hapen saamiseksi. En oikein tiedä, mitä tehdä, kun nenä-korva-lääkärikin totesi, ettei hänkään oikein tiedä mitä tehdä...

No hyvä puoli on se, että maitoa multa tuntuu tulevan ihan riittävästi, joten jos vain ollaan molemmat tarpeeksi kärsivällisiä syömisen suhteen, niin ravintoa riittää. Miinuspuolena on se, että maitoa tulee aikamoisella paineella, ja tukehdutan lapsen aina muutamaan otteeseen imetyksen aikana (vetää maitoa siis ilmeisesti henkitorveen). Ihan kauhea tunne, kun pitää nostaa vauva ylös ja vaan odottaa, että toinen vetää muutaman sekunnin kuluttua hengeä... Onkohan kellään muulla samanlaista ongelmaa?

Tin kyseli noista Cuplatoineista. Itsekin olen miettinyt samaa; purkin kyljessä puhutaan koliikista kolmen kuukauden iässä. Voiko niitä silti antaa pienemmille vauvoille? Aika moni tuntuu antaneen. Iltaisin meilläkin mahaa kitistään, joten olisi kiva helpottaa toisen oloa edes tuolta osin; itkuisuus kun nimittäin pahentaa tuota hengitysongelmaa. :/

Meillä isukki lähtee huomenna töihin, ja jäädään tytöt ensimmäistä kertaa koko päiväksi kahdestaan. Tänään sain onneksi ensimmäistä kertaa liinailun sujumaan kahdesti, joten toivottavaa on, että huomennakin mulla on muutamaan otteeseen molemmat kädet vapaana. Eri asia on, miten saan neidin pysymään tyytyväisenä sen ajan, kun solmin liinaa; nyt on nimittäin isä sillä välin toista rauhoitellut. Tytöllä menee nimittäin sekunnissa kuppi nurin, jos hänet laskee yksikseen alas silloin kun ei nukuta. On aika voimakastahtoinen tuo tapaus; mistä lie perinyt nuo geeninsä :p .

Ihania kuvia teillä kaikilla; yritän jossain vaiheessa itsekin saada tänne kuvaa meidän peikkoneidistä.

Keiju ja peikkotyttö 13 vrk
 
Oon joteskin niin väsynyt juur nyte..henkiseen..
Mites paljon teillä miehet osallistuu vauvojen hoitoon..? Töistä tultuaan on mies tänään vaihtanut vaipat kerran ja pitänyt tyttöä jotta pääsin ruokkimaan hevoset+suihkussa käymään.
Mul on joteski semnen olo ettei hän oma-aloitteiseen ymmärrä voivansa työn kanssa olla.. Valittelee vaan kuinka väsynyt on.. :/

Helpotti..Kiitos! :whistle:
 
Tervetuloa uusille :flower: =) ! Iih, oikein sydäntä riipaisi, kun tajusi, että jollain teistä on vielä ihan vastasyntynyt sylissä! Se on NIIN lyhyt aika ja miten tuo meidänkin vauva on jo ihan reilu vauva, ei mikään vastasyntynyt enää...

L-ouisa, voimia ja tsemppiä!! Onneksi noi tuntemukset yleensä tulee ja menee, toivottavasti sullakin menee. Meillä on vauva ollut taas niin itkuisa, että mulla oli kanssa muutama epätoivon päivä. Alkoi oikein kauhistuttamaan ihan oma jaksaminenkin, jos meno olisi tällaista vaikkapa seuraavan puoli vuotta saati pidempään. No, tänään on sitten taas ollut ihan ihmeenkin rauhallinen päivä ja ai että on täysin erilaista ja erilainen olo :) . Kyllä kovasti itkuinen vauva vie osan vauva-ajan ihanuudesta :( , valitettavasti. Ja vielä kun tämä on varmasti meillä viimeinen, sitä haluaisi niin nauttia, vaan se on itkuisen kanssa välillä vähän vaikeaa :headwall: . Muutamana päivänä oikein hermostutti, kun tuntui, ettei koskaan ole hyvä muuta kuin tissillä, että tuo vauva ei osaa MITÄÄN muuta kuin itkeä ja olla kiihkeä :headwall: . Mutta tänään siis parempi.

Joku Topsylle mainitsi allergiasta... Minä olen meidän kohdalla nyt miettinyt tätä vaihtoehtoa kovastikin. Onneksi lääkäri on pian ja kuulee hiukan, mitä hän on mieltä. Toisaalta jo välillä tuntuu, että allergian toteaminen olisi helpotus, vaikka tosi kurja juttu olisikin. Onko Topsy sulle tullut allergian mahdollisuus mieleen teidän vauvan kohdalla?

Cuplatonista... Aloitin sen käytön muuten tänään kun Disfatyl (vai mikä nyt olikaan) loppui. Mietin jo sitäkin, että voiko Cuplaton olla niin paljon parempi, kun tänään ollut yhtäkkiä itkuton päivä. Mutta siis minä käsitin tuon Cupaltonin 3kk jutun sillä, että tuolla 3kk ei tarkoiteta vauvan ikää vaan sitä, että koliikki kestää yleensä sen 3kk ja näin siis koliikki on määritlty purkin kannessa 3kk koliikiksi. Minusta Cuplatonia saa käyttää ihan pienetkin vauvat.

Mutta eipä nyt muuta, menen nukkumaan, ettei venähdä taas turhan myöhäksi... Niin ja itse olen ollut todella tyytyväinen miehen osallistumiseen ja jaksamiseen vauvan kanssa. Aina ei tosin kovin oma-aloitteinen ole, mutta pyydettäessä tekee hyvinkin ja on jaksanut minusta itkutkin ihan ihmeen hyvin. Ollut rennosti silti ja antanut minun käydä asioilla. Ei ole siis säikkynyt itkua nyt ollenakan. Kokenut konkari ;) . Sillä vielä miehelle nostan hattua, kun tämä vauva oli miehelle isompi yllätys ja ajatukseen totuttautuminen kuin minulle. Miehelle kaksi lasta olisi passannut varsin hyvin.
 

Yhteistyössä