-LOKAVAUVAT 2007-

jos ny ilmottautuisin tänne :D

eli Poika synty 23.10 klo 12.06
paino 4350g
pituus 53cm
PY 37cm

meillä "vauva-arki" alko vasta tänää joten ei oo vie mitään kummempaa kirjotettavaa =) kun että...on se isosisko vaan suuri apu näin raihnaselle äidille :LOL: ...toivottavasti en komentele liikaa!!!!
ON. vattaan sattuu enkä uskalla mennä maate,ku ylös nouseminen on aikas vaikeeta ilman sairaala sänkyä,mis sai nostettua ittensä istumaan =) .no saas nähämiten eka yö menee kotona!!!!
ai niin...meijen poju on aikamoinen suursyömäri...tuntuu,et mikään ei riitä :LOL:

henkka ja veeti 4pvää
 
Topsy: Mammafarkut täälläkin vielä käytössä :wave: :D Kilot on kyllä tippunut ihan hyvin (n. 4 kg jäljellä). Mahanahkaa vielä tuntuu olevan ylimääräistä ja lantiosta ottaa kiinni jos yrittää vanhoihin housuihin itseään tunkea. Reissu vaatekauppaan siis tiedossa. Alkaa jo kyllästyttää nuo samat rievut! Palautuukohan tuo lantio vai jääkö se leveemmäksi? Mietin vaan et uskaltaako esim. farkkuja ostaa jos tää vartalon malli vielä muuttuu. Synnytyksestä kuitenkin vasta 3 vk. No kylläpäs mä jäin jaarittelemaan...

Lisää kysymyksiä: Kyselinkin tuolla odotuspuolella että oletteko löytäneet omia piirteitänne vauvoistanne? Mä en juurikaan, mutta olen kyllä melko varma että oma se on... :D
Hiustenlähdöstä piti vielä muistaa kysyä kokeneemmilta. Eli milloin se hiustenlähtö yleensä alkaa? Kun lopettaa imetyksen vai jo aiemmin? Ei ole liikaa noita karvoja päässä nytkään... Hei löytyihän se oma piirre tuosta juniorista! (kts. profiili) :LOL:

Susa ja Ukulele
 
huh huh..

tais meijän iitukkaa sitten kellon siirto sotkee..nous talviaikaa klo 5.syömään,kun kesäaikaa se on ollut klo 6.sen 5 jälkeen ei ole muuta tehnytkään kun tirissy..nyt onneksi on nukkunut tunnin..mutta hirmu levotonta unta koko ajan.

mietin jo että vaivaako neitiä masu vaivat.kun eilen söin sipulikeittoaineksiin tehtyjä lihapullia..niin näinkö se sipuli nyt vaikuttaa..

sitten neiti puklaa aivan mahottomasti..voisko noilla jekoviteilla olla osaa siihen?nan vaihettiin jo tutteliin..mutta vieläkin puklua vaan tulee... :eek:
tänä aamuna en antanu jekovittiä..ja ei ole puklannu ku yhen kerran..
miusta outoa kun saatto tunti puoltoist syönnin jälkee vielä kamalat laatat vetästä :eek: :whistle: ja kuitenkin röyhtäsee hyvin,vaikkakin joskus pikkusen sitä saa odottaa.
kyllä meillä tuoksuu sitten puklu.. :D

nyttenkin piti sitteristä iitukka nostaa syliin,tässä se nyt nukkuu,eikä kipristele yhtään.

suunnittelin että lähen apteekissa käymään ja jotakin cuplatonia ostamaan..jos se vaikka auttas.
ja pitää näköjään kattoo mitä ite pistää suuhunsa.

nyt kyllä pitää lähtee ruan tekoon.kun isätäkin heräs,yötyön jälkeen.

niinukka ja iitukka
 
Hei vaan kaikille!

Lisäisitkö Elza mutki etusivulle? Eli tyttö syntyi 12.10. Pituus 50 cm, paino 3990 g ja pipo 37 cm.
Meillä tissitellään ahkerasti ja ollaan melkosen kiinni äiteessä, ei tahdo muut sylit kelvata.
Sellaista vielä muilta kysyisin, että kauanko teillä on jälkivuoto kestänyt? Mulla on vieläkin välillä niitä ihan kunnolla verisiä vuotoja, välillä päiväkin kokonaan ilman vuotoa. En enää esikoiselta muista, kauanko tätä lystiä kesti...

Tylsä kera tissitakiais-nupun
 
Jospa sitä mekin sitten ilmottaudutaan tänne kun heti kaipailen vastauksia..

Eli tyttö syntyi 22.10 klo 9:56 mitoin 3140g ja 50cm. sektiolla, se ei käynyt ihan niin helposti kuin luultiin, mutta vaikka toipilas vielä olenkin niin tosi hyvällä aikataululla mennään parempaan suuntaan!
Eli leikkauksen aloitti joku "tavallinen" leikaava lääkäri ja kaikki meni n. 3 minuuttia ihan hyvin kunnes istukka rupesi vuotamaan runsaasti ja multa tippu paineet 50/30 ja pulssikaan oli enää 30.. siinä vaiheessa salissa kuului vaan huutoja että soittakaa apua ja tilatkaa verta lisää! tuntu et olin siinä kyllä kuulemassa kaiken mut en niinkun oikeesti siellä läsnä. Sitten porukkaa ryntäsi sisään ja rupesivat operaatioon vauvan ulosotto,ennen kuin verta menee liikaa. se oli aivan kauheeta! Kolme repi leikkaushaavasta ja kaksi työnsi ylämahasta vauvaa alaspäin, eikä mitään tulosta. verta lainehti lattioilla saakka ja isäntä se sai vaan vedet silmissä istua siinä mun pään vieressä kattelemassa et kuinkahan käy. Lääkärit huusi et painakaa lujempaa ja toiset vastaa et ei pysty enää..
Lopulta vauva saatiin ulos ja vietii kiireesti elvytykseen johonkin toiseen huoneeseen, kerkesi jo kaikenlaista käydä mielessä kunnes sieltä tultiin hetken päästä sitten kysymään et haluaako isi tulla katsomaan tytärtään. Vasta siinä vaiheessa tuli itku minultakin.. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja nyt rupeaa elämä voittamaan!

Millä osastolla HENKKA olit? me oltiin 2B:llä..

Mutta sitten päivän kysymykseen: Pitääkö vauvalle keittää pullot vielä nykyäänkin vai riittääkö pesu?
Ajattelin vaan et teenkö turhaa työtä kun me joudutaan ny puljaileen pumpun ja pullojen kans kun vauva ei osaa ottaa tissistä kiinni oikein ja mua sattuu niin lujaa..välillä tulee vertakin nänneistä!
 
tin
Heippa!
Kiva kyllä lueskella muittenki vauva-arjesta. Onneksi on tää palsta niin ei kaverit kuormitu ihan hirveesti vauvajutuilla ;) Meillä arki rullaa ihan kivasti. Poika nukkuu yöllä n. 3h pätkiä, ihanaa. Aamuyöstä(tai aamusta mutta äitin mielestä se on vielä aamuyö) alkaa ollu seurankipee, siinä sitte sängyssä vähä seurustellaan ja jatketaan unia tonne ysiin- kymppiin. Tänä aamuna sain nukkua myöhälle ku mies oli heräilly vauvan kans. Toi vaan tissille pari kertaa. :) Eilen käytiin kylässä ekaa kertaa mummolassa ja tänään toisessa mummolassa. Ihana päästä vähä itekki pois vaikka ny ulkona ollaanki käyty joka päivä ja semmosta.

Sitte taas näiden kysymysten pariin... Onko teidän vauvoilla sammasta suussa? Kun tuntuu että pojalla vähän olisi. Ollaan puolukkaa vähä yritetty laittaa mut pelottaa että tulee massu kipeeksi. Miten ootte sammasta hoitanu? Mutta lähen tästä likkakavereitten kans käymäs kahvilla, saa pojat pärjäillä kahestaan hetken... =)

tin ja poika 12päivää(jo!) :heart:
 
Heips,

rytmiä täälläkin haetaan ...
neiti kukkui aamun kello 09 - 13 , ja puin sitten ja iskin vaunuihin - nyt nukkunut kolme tuntia...
Cuplatonit ja Relatipat on kehissä myös , vatsavaivaepäilyjen vuoksi. Ja jätin D-vitskut telakalle, alan antamaan myöhemmin , etteivät kipristä turhaan...

Lypsykone vinkki - mulla Ainun sähköpumppu, ostin laiskuuttani varavermeiksi käsipumpun kamat, ei tartte koko ajan olla pesemässä , taijos yön aikaankin tulee kahdet lypsyt , niin on jotain puhtaana.
oon vielä keitellyt pulloja yms... halvinta taisi olla Tokmannilla jossa se käsivempain 21,90 (netissä näemmä 25 ) . Mutta hintansa väärtti.

Nyt taas kutsu käy...

- papu & viuviu
 
Sunnuntai päivää kaikille!

Meillä tuo 3v alkaa toipumaan vauhdista päätellen :D Luojan kiitos!

Pullojen keitosta miä kyllä keitän kaikki pullot pesun jälkeen ihan vanhasta tottumuksesta. Samoin tutit.

Sammaksesta
Meijen neitillä on. Puolukkaa useasti ja syönnin jälkeen suun huuhtomista... Ne oli neuvolan ohjeet lyhykäisyydessään. Reseptillä saatavaa lääkettä ei kuulemma suositella näin pienille. Vielä meillä ei ole kokonaan lähtenyt. Ai niin neuvohan se että kastelee sideharsoa vedellä. Kietoo sormen ympärille ja "rapsuttaa/pyyhkii" sammas kohtia. Sitte puhtaan kohdan kastaa puolukkaan, kietoo sormen ympärille ja pyyhkii niitä sammas kohtia. Ja vichy vedellä voi huutoa suuta. Tissit pitää käsitellä ja sillä puolukalla tai sitruunalla... Saikos tosta mitään tolkkua ? :)

tuutilulla ja Kiia 4vko1vrk (joka taaaas kiljuu)
 
Lapanen meillä on ihan sama juttu. Jätkä kun on "hoidossa" jollain muulla (isillä tai mummolla), niin ilta menee rattoisasti seurustellen tai nukkuen. Mun kanssa ihan kauhee kitinä koko ajan tai sitten huudetaan naama punaisena 18-21. Juttelin neuvolassa asiasta ja tultiin siihen tulokseen, että kokeillaan antaa lisää maitoa. On auttanut jonkin verran tilannetta.

Sammasta on täälläkin... Tarvii vissiin kokeilla tota puolukkaa, kun pelkkä vesi ei tunnu oikein tehoavan.

Pullot pesin ja keitin ennen käyttöä. Nyt pesen ne astianpesukoneessa, joten en ole keittänyt sen päälle vielä. Pitäisi riittää.

Meillä menee muuten ihan normaalisti. Oltiin eilen juhlissa näyttäytymässä. Kyllä hän sai ihailevia katseita osakseen.
Jätettiin jätkä syötön jälkeen vähäksi aikaa mummon hoiteisiin ja palasin itse juhliin takaisin. Kyllä porukka syyllisti koko ajan, kun olin muutaman tunnin pois vauvan luota. Oli aika kakka fiilis olla juhlissa, kun "mun olis pitänyt olla koko ajan hoitamassa vauvaa". "Ei äiti ihminen voi tulla tolleen juhlimaan"... Ai milleen? Jos syötön jälkeen jätän Eemelin hyvään hoitoon mummille pariksi tunniksi ja palaan seuraavaan syöttöön, enkä edes mitään ottanut... Mä en tiennyt, että siinä on jotain pahaa. Kyll on kauheeta! :|
Ois vaan ihmiset kattoneet itseään peilistä... Olin varmaan niitä harvoja ainoita ihmisiä koko juhlissa, jotka oli oikeasti selvinpäin. :(
Tuli pikkasen paha mieli :'(

LillaStina ja Eemeli 3 vkoa + pari päivää päälle
 
tin
Tuutilulla Kiitos vastauksesta, sai todellakin tolkkua :) oot saanu kyllä hyvät ohjeet, niitä kans voisin kokeilla! Annatko puolukkaa joka syötön jälkeen? Ja ihan vedellä/vichyllä huuhtoo suuta tissin jälkeen? Entäs sit ku tissitki pitää käsitellä niin täytyykö neki ennen joka syöttöä? :eek: Kamala ku on homma ;) Mutta kiitos viä!
Päivittelin masukuvan tilalle profiiliin pojasta kuvaa...
 
Iltaa!

Just kun luuli saavansa pojan voinnin kuntoon, niin eikö sitten taas jotain uutta. Kylllä meitä koetellaan. Nyt on isäntä ja poika kamalassa flunssassa. Poika oli aamulla niin tukossa, ettei meinannut henki kulkea, joten lähdimme päivystävälle ja sieltä lastenpolille, jossa vierailimme torstaina. Onneksi ei sentään ollut sama lääkäi kun sillon. No, poika sai nyt sitten kotiin Ventoline inhalaattorin, että olisi helpompi hengittää. Kuumetta oli myös hieman. Nyt saa todellakn tehdä kaikki kotihommat itse, kun isäntä lojuu tuolla punkan pohjalla ja yskii keuhkoja pihalle. Voi, voi, vois jo loppua. Olis edes yksi helppo päivä ja yö välissä. Kauhulla jo odotan tulevaa yötä. Saakohan pikkuinen nukutuksi, tai saankohan minä. Käyn kuitenkin koko ajan kuuntelemassa että henittääkö normaalisti vai raskaasti...Kait se sitten tätä tämä äitiys on. Koko ajan saa olla huolisaan jostain. Tulipas tästä valitus viesti...välillä täytyy saada purkaa.

Tervetuloa kaikki uudet. Mä yritän aina kun ehdin päivittää noita tietoja tonne ekalle sivulle, mutta välillä on niitä päiviä, ettei vaan ehdi.

Nyt vois mennä hieman lepäämään, että jaksaa taas valvoa!

Elza ja Aron tasan 2 kk
 
Elza, älä ressaa näitä päivityksiä, teillä muutenkin rankkaa :hug: Ei nämä ole tärkeitä, kunhan pidät itsesi voimissa että jaksat toipilaita hoitaa. Paranemisia siis sinne!

Mistä tiedätte että vauvalla on sammasta?!? Ja jos annatte vettä (kuinka paljon?) niin pitääkö se olla keitettyä?

Topsy ja vauva kera monien kysymysten :)
 
Sunnuntaita!
Huh, muksut kylvetetty ja nukkumassa molemmat!
Sammaksesta, Esikoisella oli kans heti sitä ja saatiin puolukalla pois. En tehnyt mitään muuta, kun annoin typykälle puolukkaa ja lähti. Nyt huomasin, et Wiialla on kans ja hain tänään puolukkaa anopilta ja saa nähdä lähteekö yhtä helposti. Huomenna on neuvola ja katotaan mitä ohjeita tämä täti antaa. Kun tuntuu, että on niin monta eri neuvoa, kun on neuvojaakin. ;)

No sitten pieni anopin purnaus tähän väliin! :kieh:
Oltiin ilta kävelyllä anoppilassa ja esikoinen vahingossa kertoi pikkusiskon nimen anopille ja appiukolle... eli siis tuleva etunimi on Wiia...
No, anoppi siihen että onko se ees nimi ja että huh huh...
Minä siinä hampaat irvessä jo raivon vallassa nielen sanojani ja toteen vaan et joo on se nimi... Muutama on vastaan tullut lehdissä!
Meillä toi anoppi on ottanut elämäntehtäväkseen morkata kaikki nimet mitä on kuullu!!!! On täs matkan varrella mieli muuttunut muutaman kerran ja nyt tää Wiia sopii niin mun kun miehenkin suuhun ja vauva on mielestämme ihan Wiian näköinen. Oikeesti ottaa NIIN paljon päähän kaikki ne anopin kommentit mitä on täs tullut, mut en jaksa enää välittää. Onneks kuitenkin vanhemmat saa päättää ihan itse lastensa nimet... Saa anoppi tyytyä nyt kohtaloonsa ja olla omien mielipiteidensä kans ihan mitä mieltä vaan! :kieh:
Tulen siis anopin kans hyvin toimeen, nyt vaan ottanu tommosen asenteen, et ei mikään nimi oo muka hyvä ja kaikkista tulee joku mieleen...hoh hoijaa! :whistle:

Sori tää purnaus, mut pakko avautua, kun en viitti kokoajan miehellekkään purnata tästä...kyllä helpotti! :D

Lillastina On se mukava kuulla, et muillakin tommonen tissitakiainen löytyy... Tänään kyllä ollut taas helpompi päivä ja ei oo ollu ihan niin riippuvainen mun läheisyydestä. Oon miettinyt kans lisämaitoa, mut toistaseks en oo vielä alottanu... tarvii kokeilla jos ei ala helpottaan...

Voimia Elzalle!Pikaista paranemista sinne!

No nyt vois pikkuhiljaa mennä untenmaille!

Lapanen ja Wiia 2 viikoa
 
Jospa tää nyt...
eilinen raapustus meni bittiavaruuteen, aika rasittavaa...
Nyt meillä taas nukuttiin suht koht viime yö.
Rytmiä haetaan kyllä - alan lukemaan kaikkia vauvaoppaita joita mulla jo on. Eli Tracy Hoggin kirja on ihan hyvä, ja maalaisjärkinen. Vauvan tarpeiden kuuntelusta ja lukemisesta.
Suosittelen . alun perusteella ...
Ja omasta ruokavaliosta jätin appelsiinimehun pois, se oli viimepäivien muutos ja Violan pyllykin alkoi punoittaa (mun kaverilla toiselle lapselle app.mehu aiheutti moista).
Siskonpoppoo kävi ja vierailu meni ihan suht koht - ja en passannut :) ja Viola oli tietenkin vieraskoreena - nukkui ja söi kuin oppikirjoissa .

Lapanen - jep, oma asiahan se nimi on - joillekin (vanhemmille) ihmisille ei kävisi nimiksi kuin Matti ja Maija ja Anna jne... hyviä nimiä nekin , tokitoki. Mutta kyllä Wiia on kaunis myös...
Mulla tuli idea Yksäitin Pessistä - voisiko tytölle laittaa Illusian ? (tietty neidistä ei tule sitten lainkaan keijukaismaista ...)
Eli mun neidistä tulee Inka Viola xxxx ... ja tuohon kolmatta nimeä vielä haen...

Topsy : milloin alataan kaffitteleen ? Jokohan vaikka ens viikolla ? Toivon mukaan Diipeli ja Tiipii saa arkea mukavasti alkuun, Diipelin varmaan ainakin pitää saada unta palloon - mullakin ihan eri olo kun alkoi sitä tulemaan. ja verenpainekin laski normaalilukemiin.

Sain hirmu ahaa elämyksen ja hommasin tuttipullon termossuojan - saa nähdä osoittautuuko turhaksi. Pitää maidon lämpimänä n 3 tuntia, aattelin ensin jopa yökäyttöön. Mutta kaupunkireissulla varmaan suht' kätsy.

Saako Relatipat tai Cuplatonit antaa suoraan suuhun ? Vaikea kehittää pikkumaitotilkaa niille erikseen aina ?

Tyhmä kysymys : onko normaalia että vauvan maha pullottaa , alkaako painoa kertyä sinne ensin, vai oisko merkki vatsavaivoista ? Tosin näillä maitomäärillä ei ihme jos joku pullottaa, omista hinkeistä ruiskuaa ihan asiallisesti ja väliin vielä lisämaitoakin otetaan...

Aiemmin filosofoin - ennenhän annettiin vauvalle vesiryyppy maidon jälkeen - just vissiin sammasta estämään. Nyt sitten ei . Ja mikähän tuohon logiikkamuutokseen oli syynä ? Jotenkin samahan se ois ennaltaehkäistä ? Pitääpä katsoa onko meillä sammasta vaiko eikö ...

Ja pikaparanemisia Elzalle ja muille flunssaperheille !



terkuin,
papu & viuviu


 
Ihanaa, tosi hyvin nukuttu yö takana!noustiin vaan kerran syömään, tosin valvottiin sit puoltoista tuntia.. onks teillä selkä kipee? musta tuntuu et ryhti on aivan eri nyt ilman (isoa) mahaa niin selkä väsyy aivan sairaasti, inhottava vaiva! ja tuntuu et keuhkoihin sattuu kun hengittää syvään, tän muistan kyl esikoisestakin.

Henkka : Mäkin niin toivoin yksiöö kun olin kuullu et siellä kaks sellasta on..olis saanu rauhassa röhnöttää alasti ja tuuletella haavaa..mut oltiin sit kuitenkin ihan kahen hengen huoneessa ja voi kiesus kuinka mua potutti kun se naapurimamma puhu yötäpäivää vauvallensa, rajansa kaikella ja varsinkin yöllä olis voinu jättää vähemmälle tai ees kuiskia..
me muutetaan ihan justiinsa koivistonkylään, kiva kun ei ite ihan kauheesti pysty riehumaan niin jää isännän vastuulle muuttohommat! missäs te asutte?

Mut kai sitä pitää jotain "hyödyllistäkin" tehdä nyt kun on aikaa, jos sais vaiks laskut maksettua!

 
Aamupäivää!

Huonosti on nukuttu joo, mutta kai se siitä. Aron ei ole enään niin tukkoinen kun eilen, mutta valvottanut hän on ja kitisee paljon. On nukuttu viime yö pätkissä keinutuolissa, sohvalla, lattialla ja hieman omassa sängyssäkin. Pojan kanssa kuitenkin. Onneksi isäntä jäi saikkarille tänään töistä, niin saan hieman taukoa pojasta. Me ollaan aika symbioosissa tällä hetkellä. Ei kohta kelpaa kukaan muu kun minä ja se ei ole hyvä, ainakaan mulle. Oon aika finaalissa. Mutta nyt pääsen yksin lähtemään kauppareissulle. Sitä odotan. Eiköhän tää tästä, pikkuhiljaa.

Huomenna olis sitten mun jälkitarkastus. Täytys miettiä sitten mitä ehkäisymuotoa alkais käyttämään. Kai se helpoin olis aloittaa pillerit. Katotaan nyt mitä terkkari ehdottaa. Mulla kesti jälkivuoto suht lyhyen ajan. Olisko ollut kolmisen viikkoa. Millonkohan ne menkat sitten alkaa? Ei ainakaan vielä ole kuulunut. Onneksi mies on vielä huomenna saikkarilla niin ei tarvitse raahata poikaa mukaan vastaanotolle.


YOdottaja mä olen ainakin tiputellut Rela-tipat suoraan suuhun, niistä poju ei vaan tykkää, naaama menee aivan vääräksi ja joskus tulee jopa pien poru. Cuplaton taas maistuu hyvälle, makeaa kun on (en minä, vaan mies maistoi).

Mitäs muuta, pää on vähän pumpulia, kaiken valvomisen jälkeen...En nyt muista, mutta kait sitä kauppaan täytyis lähteä. Poikakin taisi nukahtaa, kun ei kuulu enää väsykitinää..

Hyvää päivän jatkoa!
:hug:

Elza ja räkänen Aron 2 kk
 
Saakos liittyä seuraan? :wave:
Meille syntyi kolmas lapsi, tyttö :heart: , 11.10 rv 36+6. Painoa 3390g, pituutta 49,5cm ja py 34cm. Oikeastaan ollaan siis marraskuisia, mutta kun tyttö päätti tulla hyvissä ajoin maailmaan =)

Varmaan aika harvoin tulen kuitenkin kirjottelemaan, kun muut lapset pitää kiireisinä :D :whistle: Mutta yritän...

emmamma & alma 18pv :heart:
 
Wiia on ihana nimi, sanoi anoppi mitä tahansa :) Meillä mun äiti on myös peruspessimisti, ihan missä asiassa tahansa. Joskus ottaa niiiin päähän kun kaikkea pitää vähätellä ja tuhahdella, mutta annan mennä toisesta sisään ja toisesta ulos... joskus... :)

YOdottaja treffit ens viikolla sopii oikein hyvin! Miten on Diipeli ja Tiipii, joko uskaltaudutte mukaan? Toki treffaamme sitten myöhemminkin, jos nyt tuntuu liian aikaiselta lähteä liikkeelle. Missäs tavataan? Sovitaanko sähköpostilla mieluummin? Jos joku muu Oululainen haluaa myös mukaan (Katjuska, mites te?) niin laittakaapa mulle vaikka YV:tä niin laitan postia :) Ja minulla siis 3v myös mukana.

Vedestä ja Cuplatonista, mekin esikoiselle annettiin sitä vesihörppyä, tekee hyvää aineenvaihdunnalle ja sammasta pitää poissa. Mutta nyt ei olla annettu, tiistaina neuvola, ajattelin siellä asiasta jutella. Me annetaan Cuplaton niin, että jos annetaan pullosta maitoa, niin ensin pullon tuttiin tilkka maitoa ja sinne cuplaton (siis ilman pulloa, suoraan vaan kädestä tutin kautta) ja sitten vasta pullo kiinni tuttiin ja loput maidot massuun. Olikohan sekavasti kerrottu? Jos taas tissimaito kyseessä, laitan pullon tuttiin ensin tilkan keitettyä, jäähdytettyä vettä ja sinne cuplaton. Sen kun annan niin sitten tissi suuhun.

Meillä tyttö melkoinen rääkyläinen, tissi suussa vaan nukkuis, tai tissi poskea vasten... no, aika näyttää mikä mammari sieltä kehkeytyy :heart:

Nyt ruuan laittoon, laitan myöh sähköpostia tapaamisesta!

Topsy ja typy huomenna 2vk :heart:
 
iskipä tytylle sitten flunssa..

eilinen ja viime yö oli yhtä kurlutusta..neiti kyllä nukku,mutta minä kuuntelin korvat höröllään että ei vaan raukka tukehdu..kotona kun ei sitten ollut minkään näkösiä keittosuola tippoja..tänä aamuna syöksyin heti ysiltä apteekkiin,ostin myös suppoja..mutta niissä olikin että 3kk ikäselle tai 5kg painoselle saa antaa..no piti sitten soittaa neuvolaan että uskaltaskohan lähinnä yöksi tytylle antaa supon,neuvola täti sano että voi antaa,jos kivuliaan oloinen..no pitää illalla kattoo mikä on tilanne,ja vaikka puolikkaan laittas..kuumettakaan ei ollut ku 37.3..liekkö se nyt pepusta mitattuna tuon ikäsellä edes kuumetta..
toivottavasti mitään korvatulehdusta ei tule :eek:
en muistanukkaan että kun tulee vauva niin tulee kaiken maailman taudit :eek:

nyt iitukka tuolla sängyssään nukkuu,tungin patjan alle tyynyn,niin on pääpuoli pikkusen korkeammalla..onneksi neiti nyt on vielä ihan hyvin syönyt.

lapanen wiia on kaunis nimi..kumpa minäkin olisin tuon nimen keksinyt..

minä oon antanut tytylle niitä rela tippoja sekä devitolit pienessä lusikassa sen kärkeen laittanut tipat ja tyrkänny suuhun.hyvin tuo sen lusikan on suuhunsa ottanut.

yodottaja meillä tytyllä pullottaa myös masu..välillä tuntuu että napa oikein on pulpahtanut esiin..jotenkin muistelin että vahemmilta tytöiltä pullotti maha kanssa..ja onhan ne vauvat mahan kohalta silleen pulleempia mitä esim jaloista tai käsistä..
sitten kun pituutta rupeaa tulemaan ja lähteevät kävelemään niin kyllä se masukka sieltä häviää.. :D
meillä kyllä tota painoa on tytsille tullut..oikein näkyy naamasta että on pyöristynyt..eilen isäntä sitten kävi vaakassa,ja sitten otti tytyn kanssa vaakaan,niin meijän vaakan mukaan neiti painas 4.2kg..eihän se nyt niin tarkka ole mitä neuvolan vaaka,mutta kuitenkin,perjantaina tulee lastenterkkari käymään kotona niin sittenhän sen näkee että kuin hirmusesti on pariin viikkoon painoa tullut.on tuo kyllä syönytkin

mutta nyt pitänee lähtee pyykit ripustamaan kuivumaan.

toisaalta vois päikkäritkin ottaa..isäntä ainakin kuorsaa tuolla sohvalla..

niinukka ja nuhanenä.
 
Lapanen Wiia on ihan kiva nimi :) Kyllä myökin ollaan mulkaisuja ja ihmettelyä saatu kun ollaan typyn nimi kerrottu :/ Kiia kun ei kuulemma satu muiden nimiin. No hällä väliä mitä muut ajattelee :kieh:

Elzalle voimia ja pikku miehelle paranemisia. Samoin niinukan tytölle. Se on kurjaa kun ihan pienet sairastuu. Saas nähdä että milloin meijen likkaan tauti iskee. Ihme on jos siltä välttyy :/

Topsy kyllä sammaksen erottaa. Tuolla neidillä oli kieli ihan valkoisena ja paksussa töhnässä, samoin huuliin alkoi tulla valkoisia peitteitä. Vedestä, eikös ainakin jossain lukenut että veden tulee olla keitettyä ennen kuin lapsi saa kiinteää ruokaa? Myö käytetään pullo vettä (korvike tehdään jauheesta) kun Kotkassa vedessä on liikaa fluoria että se saattaa vahingoittaa tulevia hampaita.

Sitä vichyä käski neuvolan täti laittamaan ihan lusikalla suuhun. Tuo on jännä miten käytäntö muuttuu. Esikoiselta muistan tuon suun huuhtomisen syönnin jälkeen. Kummasti nuo neuvot ja suositukset muuttuu vuosien varrella.

mikero kyseli selkävaivoista. Mulla on ollut muutaman päivän pirun kipeä alaselkä. Varsinkin istuessa tuntuu ettei itteään jaksa kannatella. Menis jo ohi sekin riesa :kieh:

Vatsan pömpötyksestä meijen neuvolan täti viimeksi sanoi että pienillä se kuuluukin pömpöttää kunhan on "pehmeä"..

emmamma tervetuloa :wave: ja paljon onnea varaslähdön ottaneesta prinsessasta :flower:

Kivoja nimiä ootte antaneet lapsukaisille. En ala erikseen ketään luettelemaan kun unohtaisin kumminkin jonkun pienokaisen :ashamed:

Jassoo, omia kuulumisia kun ajattelin aloittaa kirjoittamaan niin neiti alkoi heräilemään. Kuinka ollakkaan :D No ihan pika pikaa. Meillä voipi olla aikamoinen hälinä tänään täällä :whistle: Isi meni ekaa päivää töihin ja iltavuoroon. Miä yritän täällä olla erotuomarina noille kahdelle terroristille ja kantotelineenä neidille. Saattaapi illalla olla aika väsynyt äiti täällä talossa :D Nyt neidillä palaa hihat ihan täysin

:wave:
 
Voi apua tota mun tissittelijää... Lauantaina oli "vaan" 19-22 välin KOKO AJAN tissi suussa, heti jos irrotti niin poru tuli... :kieh: yritä siinä nyt sit saada tuota isompaa nukkumaan.Ja eilen sit meinas alottaa saman 20aikoihin, sidoin kantoliinan jotenkin kutenkin ja Pessi sinne tissi suuhun :D nukahti melkein heti, tosin ei nukkunut kauaa mut sillain et sain Peetulle iltapalan laitettua ja pojan nukkumaan. no kun tuolta huonosti sidotusta liinasta heräs niin sama meno jatku aina puoleen yöhön saakka...tissi suussa kaikki hyvin, sylissä sai vielä irrottettua pojan tissistä mut heti jos vähääkään yritti laittaa johonkin niin kamala kiehnäys ja hetken päästä hirvee huuto. Tosin Pessi vieläkin on tukkonen ja yskii et josko ois niin kurja olo pikkusella. Nukku sit kyllä 00-04.45 et kyl ainakin pitäs maitoo pojan saada (sitä kun TAAS aloin illalla epäileen).
Otin vaunuista kantokopan pois ja virittelin sen tonne mun sänkyyn sillain et on pää ihan reilusti ylöspäin. Nyt on turvallisemman tuntusta itekkin nukkua kun ei tarvi pelätä et aamulla sänkyyn mönkivä Peetu teloo vauvaa.

Tuntuu et meillä on tippoja joka lähtöön nyt käytössä...relatippoja ja jekovittia annan aamulla sit nenään suolatippoja aamulla ja illalla. Muutaman kerran masun vääntöihin oon antanu vielä noita Disflatyl-tippoja...

Huomena neuvola, pääsee avautuun sinne tuosta tissi maakarista..Muuten kun ei haittais yhtään,mutta inhottavaa kun jää isomman kanssa aika niiiin minimiin kun toinen roikkuu tississä koko ajan. Ja munhan on ihan turha kuvitella et voisin olla ees iltasin hetkeekään keskenäni jos tuo jatkaa tuollasta.
Onneks äiti tulee tänään ja huomena meille yöks(vie Peetun ti ja ke aamuna tarhaan aina) niin saa illalla enemmän keskittyä Peetuun jos vaikka Pessi viihtys mummon kanssa.

No mut nyt valitukset sikseen ja päikkäreille esikoisen viereen.

 
Heippa vaan täältäkin :wave:

Tänään on ollut ihan kurja ilma ulkona, joten ei ole paljoa viittinyt lähteä kävelyllekään. Tuulee niin kovaa, että sähkötkin vilkkuu välillä. Telkusta kanavatkin pätkivät... Näinköhän menee vielä sähköt kokonaan täällä taas poikki ennen yötä :$

Meillä alkaa viimeiset järjestelyt ristiäisiä varten olla kunnossa. Tarvii vaan hänen lahjansa hakea kehystämöstä viimeistään perjantaina. Vois vähän yrittää siivotakin tällä puolella, jos vaikka tuo kummisetä jää ristiäisten jälkeen isin kanssa saunomaan illaksi.

Meille ei kuulu mitään uutta ja ihmeellistä. Päivät menee samalla rutiinilla. Eikä mitään ihmeellistä tehdä.
Torstaina Eemeli menee näytille mun työpaikalle. Sinne tarviis keksiä jotain tarjottavaa, mutta siellä on niin monenlaisia ruoka allergioita. Tarvii käydä varmaan aamupäivällä kattomassa josko marketissa olis jotain hyviä leivonnaisia myynnissä.

Iltatissittely on meiltä helpottunut kummasti, kun annan pikkasen nannia illalla syöttöjen välissä. Nyt hän jaksaa seurustella nätisti iltaisin ja iltakitinä on jäänyt aika vähäiseksi.

Tuo vichy onkin hyvä tohon sammakseen... meillä kun ei tota puolukkaa ollut pakkasessa yhtään enää jäljellä. Pitääkin tänään muistaa ostaa pikku pullo, kun käydään kaupassa.

Mutta nyt taas syönti puuhiin!
 
mietitäänkös yhdessä mitä sille isille vois ostaa lahjaksi? Tai tehdä? Aina olen liian myöhään liikenteessä, joten nyt ajattelin hyvissä ajoin miettiä... Tekisi mieli antaa jotain missä molemmat tytöt ovat, tyyliin muki jossa kuva heistä, mutta tuo muki kuitenkin tuntuu hassulta meidän iskälle. Joten kertokaapas mitä te muut meinaatte isälle lahjaksi antaa?

Topsy
 

Yhteistyössä