-LOKAVAUVAT 2007-

no huh huh tuutilulla ompas teillä sakkia :eek:
meillä isäntä lähti taasen iltavuoroon,isot tytöt turjottaavat omissa huoneissaan kun en antanut luvan pelata simsiä (niin jonnin joutava peli kun ollaja voi)
pieni iitukka nukkuu,siis on nukkunut kohta kolme tuntia..omassa sängyssään kylläkin.kunhan nukkuu.ja jotenkin paljon rauhallisemmin kun annoin hälle tuttelia ennen nukkumaan käyntiä..vai kuvittelenkohan vain :eek:
nania on saanut muulloin,mutta sanoin miehelle kun kävi kaupassa,että tuokoon kokeeksi muutama purkki tuttelia,jos nuo kuplimiset ovatkin nanin syytä..tiedä häntä sitten :/

ite yritin tuossa sängyllä silmät ummessa turjottaa..väsyttää muttei nukuta..kostautuu sitten illalla..meikäläinen sammuu taas kun saunalyhty..väsymys tekee vissiin tepposia..vanhempi tyttö toissa iltana oli multa kysyny että haenko heidät seuraavana päivänä kaupungista..no mie olin kuulema mumissu myöntävästi (en kyllä kuolemaksikaan muista että lupasin hakee ne pois) eilen aamulla likka jo puol kasin aikaa skarppina ylhäällä..mie ihmettelemään et miksi hää ylhäällä,kun lomakin on,kun yleensä puolille päivin makaa..no hyö oli menos sinne kaupunkiin kaverisa kanssa..ja mie kuulema haen ne pois..olin ihan et apua..en mie muistanu että olin luvannu..

päätä on muutamana päivänä juilinu..liekkö niskoista johtuvaa..pitäsköhän jotakin keppijumppaa yritellä..jos vähän veri kävis kiertämään tuolla niskassa.

tuutilulla pikasta paranemista teille.

niinukka ja iitukka
 
niinukka onneks nuo kaikki ei sentään ole meidän. Piti muokata yläpuolen viestiä kun luin uudelleen sen ja siitä saa sen käsityksen että kaikki on meidän :D Tähän pesueeseen kuuluu 6 lasta josta yks asuu koulun asuntolassa tällä hetkellä. Tuppaa vaan talon väkiluku välillä paisumaan kun noilla isommilla on aina joku kaveri ellei useampikin. Nyt tosin on hiljaista kun kaverit on lähtenyt, miehen tyttö asuntolaan takasin, 6v isin kanssa kauppaan, 3v nukkuu ja Kiiakin nukkuu :D IHANAA! Saiskohan jouda kupin kahvia rauhassa :)

3v käytin lääkärissä. Mitään ei löytynyt syyksi mutta kuurin sai pitkittyneen flunssan takia (koko syyskuu ja lokakuu). Kuume ei tahdo supolla laskea. Nyt otetaan pronaxen käyttöön lisäksi. Oli vielä yli 39 astetta suposta huolimatta. Voi minun pikkuista :/ Hereillä ollessaan nyyhkyttää tulipunaisin poskin koko ajan :( Aamulla mennään labroihin varmuuden vuoksi. Toivottavasti tää kierre saataisiin jo pikku hiljaa katki. Itse asiassa poju heräs just. Pitää mennä hoitamaan ja paijaamaan pientä miestä :wave:
 
No niin... Nyt nukkuu kummatkin pojat, tosin pienempi tissi suussa mun sylissä :whistle: tää on sellanen tissi maakari et huh huh...ei meinais nukahtaa ollenkaan ilman tissiä. eli siis alias tutti tätä nykyä olen :D
Oli kyl ihana nukkua viime yönä kun pikkunen nukkui omassa sängyssään koko yön. Nyt kun on tupannu jäädä aina mun viereen kun oon ite nukahtanu syötön jälkeen.
Ja päivät tuntuu tosi kivoilta kun ollaan päästy jonkunlaiseen rytmiin kiinni.Aamulla noustaan poikien kans 08-08.30,mikä on aivan loistava ei tarvi ihan kukonlaulun aikaan kukkua ylös.

Nyt tarvii päästä johonkin kertomaan vauvan tuleva nimi kun ei malta pitää enään salassa... :ashamed: eli pikkumiehestä tulee Pessi Viljami ja ristiäiset on 10.11. :heart:

nyt päästi tuo Pessi tissistä irti joten unille siis, öitä

yksäiti+ Pessi 1kk 1pvä ja Peetu 2v6kk :heart: :heart:
 
Huomenta!

Huh mikä päivä eilen ja toissapäivänä. Paljon on taas tapahtunut. edellis yön vietin sitten pojan kanssa kahden sohvalla, raukka pieni ei pystynyt nykkya, kun ilma kiersi vatsassa eikä tullut ulos. Nukahti ja heräsi kipuun. Sama jatkui sitten eilen aamupäivästä. Ruokailuun ei kyennyt keskittymään, kun koko ajan piti vääntää ja sahläykseksi se meni ja tuli kauhea poru ja äitiin iski jo epätoivo. Soitin taas terkkarille joka hommasi meille iltapäiväksi lääkäriajan terveyskeskuksesta. No, lääkäri oli nuori vastavalmistunut, joka lähetti meidät sitten TYKS:iin lastenpolille. Hyvä niinkin, jos oli epävarma. Oli niin epävarma ettei veikannut mitään. No, lapstenpolilla sairaahoitaja haastatti ja mietti heti voisiko olla kyse maitoallergiasta. Sitten lääkäri katsoi pojan ja totesi, että kyllä hänellä koliikkiakin on, sen nyt jo tiesin, kun joka ilta huudetaan klo 20-24 välillä. Mutta kun ne ruokailut on mennyt niin huonoksi. Nyt sitten meillä on käytössä 2 viikon ajan apteekin erityiskorviketta, missä se maitoproteiini on pilkottu, jos siitä on hyötyä, niin pojalle tehdään altistustestit ja jos se tuottaa tulosta niin diagnoosiksi tulee lehmänmaidonallergia. Olaan nyt eilisestä illasta anneetu tätä uutta korviketta, en nyt osaa vielä mitään sanoa, kun poika ulvoi kun palosireeni yhdeksästä eteenpäin tonne puoli yhteen. Mutta yön on nukkunut tosi hyvin. Heräsi syömään klo 04 ja jatkoi uniaan välittömästi tonne puoli 8 asti, söi ja nukkuu vieläkin. On varmaan pojallakin univelkaa, kun ei ole 2 päivään saanut hyvin nukuttua. Toivottavasti nyt tämä auttaisi, on niin kurja katsoa pientä joka kärsii.

Ristiäisitä on ollut puhetta. Meillä ne todellakin oli viime viikon vaihteessa. Tarjolla oli täytekakkua, voileipäkakkua (kinkku ja kasvis), sitten muffinseja ja 3 eri sortin pikkuleipää. Se mikä teki kauppansa oli voileipäkakut. Täytekakkuun tuskin moni koski. Meillä oli vieraita 18 aikuista ja 3 lasta.

Nyt täytyy mennä vähän siistimään paikkoja, kun on 2 päivää vaan kanniskellut poikaa. Ei ole suostunut nukkua missään muualla, lohtua hakenut sylistä vaivoihinsa.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 
Jopas oli tarinaa tänne kertynyt. Täytyy käydä lueskelemassa kunhan täs ehdin, nyt vaan pitää alkaa siivoomaan. Tässä vain tuli sellanen mieleen että mitä puette itsellene päälle ritiäisiin? Meinaatteko kuinkakin juhlavaa vaatetusta? Ja mitämieltä olette mustasta vaatteesta ristiäisissä? On mulla pohdinnat, mutta alkoi vaan ahdistamaan tuo vaatetusasia kun en millään jaksais lähtee kaupunkiin kauppoja koluamaan ja sovittelemaan. jospa tuolta kaapista löytyis jotain sopivaa...
 
Elza: Kuulostaapa tutulta tuo teidän tilanne! Meillä tuolla 2v pojulla on maitoallergia ja oli tosi itkuinen ja mahavaivainen vauvana, ennenku asia selvisi. 3kk itki öisinkin niin, etten nukkunut itekään juuri yhtään! ½h:n pätkissä meni yöt. :/ Sitten kokeilin olla ite maidottomalla ja poju rauhoittu parissa päivässä. Apteekin korviketta jouduttiin metästämään aika kauan, ennenku sopiva löyty. Nyt juo kaupan soijamaitoa. =)

vyöhyketerapiasta: Käytin vauvaa keskiviikkona uudestaan vyöhyketerapiassa ja näyttää siltä et apua todella on! Eka vrk oli hankala, mutta viimeyön poju nukkui 11h kahdella syötöllä! =) Itelläkin ihana olo, kun kunnon yöunet takana.
Neuvoi paikat mistä voi hieroa itekin, kun vauva on aikamoinen kakan panttaaja, et saatais suoli pelaamaan kunnolla.

Mutta nyt hommiin ja pakkaamaan. Lähetään illalla mummolaan ja sunnuntaina on ristiäiset siellä, joten hommaa riittää! 6:lle ihmiselle tarvii melkoisesti tavaraa, vaikka ollaankin vain 2 yötä. Mut kun pitää ottaa nuo juhlatamineetkin..
 
heippa kaikille!

täällä iitukka hissun kissun tuolla sängyssään,ei kylläkään nuku,vaan kattelee silmät pyöreinä..nukkuvana kyllä kannoin sen tonne sänkyyn..ei kai sitten nukuttanutkaan.

viime yönä tyty päättikin kahen syötöllä valveutua..silmät selällään katteli meitä tuolta sängystä..ja ihme ruklatusta piti..välillä kuulosti että olis ääneen nauranu :) piti oikein nousta kattomaan etta nauraako se eläjä siellä vai mikä ihmeen ääni se oikein on..ei kylläkään nauranu,piti vaan sitä ääntä.
sitten en jaksanut enää hypätä vaan otin tytyn viereen.siinä keskessä se sitten kuuteen asti nukku.

itellä kyllä unet jäi jotenkin katkonaisiksi..ja tänä aamuna koski jo valmiiksi päänuppiä,ja silmiä kirveli..pelottaa pikkusen lähtee vanhempaa tyttöä viemää tuonne 65km päähän kaverisa luokse..jos autossa ajaessa käykin nukuttamaan :eek: isäntä saapi jäädä tytyn kanssa kotiin,antakoon pullosta jos iitukalle nälkä tulee.

meillä on ollut yhtä taistelua tissittely,neiti senkun vääntää ja kiemurtelee siinä sylissä,sitten ottaa ja vetäsee päätänsä taaksepäin,ja arvatkaa miten tekee kipeää kun tissi just suussa,tuntuu että koko nänni viruu kymmenen senttiä :eek:
olen vakaasti harkinnu että lopetan koko imetyksen..mutta toisaalta haluaisin imettää vielä..vähän kyllä siltä tuntuu että tuolta ei oikeastaan mitään tule,sen tähen kai kaikki kiemurtelut neiti näyttää.

nyt ollaan annettu tuttelia,eikä tyty puklaa silleen,miten puklaili nania saatuaan..vaikka saattaa pikkusen röyhtäsyn yhteydessä tulla maitoa takasin päin,mutta kun nania sai niin silloin tuntu että puolet vähintään tulee pois :(

elza toivottavasti siitä apteekin maidosta olis pojalle apua,ja koitahan sinäkin levätä.

tuutilulla arvelinkin tosta lapsimäärästä että siinä on jokunen lapsi jonkun muun..ja koittakaahan työkin parantuu.

meillä iitukan silmässä ei ollut onneksi mitään bakteerikasvua,ihan normaalia ihon sekaflooraa vaan..nyt vaan sitten normaalit puhistukset jos rähmää tulee,ja kyllä se rähmiminen loppuu kun pää kasvaa.terkkari sano että hänen lapsellaan oli viiden kuukauden ikäseksi asti silmät rähminy,sitten oli loppunu.

joo,pitänee lähtee viikkaamaan nuo kuivat pyykit kaappiin,ja ripustamaan märät narulle..kuka meijän huushollissa oikein pyykkiä tekeekään :eek:

niinukka ja iitukka
 
vielä unohtu..mamma3 ristiäis vaatteista..ite aijon mustat housut ja mustan paidan laittaa ristiäisiin..sitten jonkun kaulakorun mikä on jonkun muun värinen..enkä tosiaankaan aijo lähtee juoksemaan kaupoille jotain vaatteita metästämään.likoille pitää jotakin kehitellä..eli juosta taas kaikki kaupat läpite :headwall: :eek: eikä paljon kiinnosta.
 
Ristiäisvaatteista vielä.. Laitan mustan hameen ja tummanruskean yläosan. Kaapin kätköistä etin. Tytöille ostin Seppälästä ihanat tummanruskeat juhlamekot. Hintaa jäi 20e/kpl, ku oli tarjous et kun ostaa 40e:lla niin saa 10e alennusta. Olis noilla ollu juhlamekkoja vaikka lampaat söis, mutta.. :ashamed: :snotty: Yleensä ompelen ite tytöille juhlavaatteet, mut nuo oli niin halvat, ettei kannattanu alkaa tekemään, eikä kyllä aikaakaan olis ollu.
 
Itkut!
Aamusella käytiin 3v:n kanssa labrassa ja lääkäri soitteli tuloksia puolen päivän jälkeen. Ja hirveän hyvää ei niiltä osin kuulu jos ei kauhean pahaakaan :/ Pojan crp 104. Ois laitanut lastenpolille käymään tänään vielä mutta kun kerroin pojun olevan paljon pirteämpi niin päätti soitella ja konsultoida lastenlääkäriä. Soitteli sitten uudelleen. Eli löydösten perusteella pojalla olisi keuhkokuume :( Voidaan kotona hoitaa ellei kun tuosta romahda jolloin poju joutuu osastolle. Maanantaina uudelleen kokeisiin.

Mitäs vielä |O Miä alan olemaan kohta ihan puhki näiden tautien kanssa. Itku on nyt tosi herkässä :'( Arvatkaapa kuka vahtii poikaa suurennuslasin kanssa pelko perseessä :/

Pitää kai luottaa siihen että poika ei jaksa leikkiä ja touhuta jos olo on oikein huono. Nyt nimittäin menee kuin aropupu pitkin kämppää :) Ei ole edes päikkäreille rauhottunut. Mummi haki 6v:n heille v.lopuksi kun aika kävi toiselle pitkäksi :)

Ristiäisvaatteita en ole ehtinyt edes miettiä mutta onhan tässä viikko aikaa, kai...

Nyt kahvinkeittoon et pysyn hereillä :wave:

tuutilulla "sairaanhoitajana"
 
mulla oli eilen niin pinna kireellä koko päivä ton ukon kanssa,siis oman miehen ei pikku ukon :)
en edes tiiä miks,varmaan nää hormoonit niin ihanaiset sen teettää..mutta sainpa nukuttua siitä hyvästä 02-11 välisen ajan putkeen,oli ukko syötelly ja vaihtanu vaipan pikku miehelle yöllä..siitä kyllä oon kiitollinen..nyt sit koko päivän koskenu päähän varmaan tosta "liiasta" nukkumisesta..
varattiin tänään pappi,ristiäiset on 25.11 ja mun pitäis vielä itelle ostaa vaatteet,ja kun mä en ikinä löydä mitään hyviä vaatteita,ainakaan omasta mielestä :LOL:
pikku ukkeli oli t'nään hereillä 4,5h :D jospa se nyt olis asettunu tonne nukkumaan kun nukutettiinkin sitä sen tunnin ajan..

elza lisäisitkö meidät listaan kun joudat eli poika tuli 15.10 rv 38 ja pituus 49cm ja paino 3260g ja pipo 35,5cm
 
Kiitos kommenteistanne ristiäisvaatteita kohtaan :flower: Eli hyvin vois tummaa, jopa mustaa vaatetus olla =) Sitä laatua ainakin kaapissa olisi...
Vielä täytyy jatkaa kotihommia kun vauhtiin on päästy :) ja vieraitakin tulossa taas viikonlopun aikana joten pitää nyt puunata ;)
 
joo - eilinen oli hyvä päivä, käytiin jopa pienoiskoevierailu vaunuilla tos lähellä.
Tänään sitten- en ymmärrä mikä viuviulla on , syö ja syö ja syö, eikä nuku kuin 15-45 min ja taaaas syö , ihan hirmuisesti. Heti kitinä kun lasken nukkumaan ja peittelen . Vääntäisikö mahasta ? Kakkaakin tulee ja röyhtäilee ja ja ... miksei näissä vauvoissa tule mallikohtainen ohjekirja mukana . Väliin jo arvoin oisko lämmin- eli lämpöä, mutta ei kai...
Mulla tosiaan omista hinkeistäkin pitäisi tulla n 50-100 ml per otto (lypsytuloksen perusteella) ja lisäksi oon antanut vastikkeita vielä lisäksi - tänään vissiin 2-3 krt 50 ml. Pari päivää meni ihan omalla tuotannolla, tosin lypsin väliin pulloon - kun oli niitä pitkiäkin unia.
Ja siskonporukka tulee (passattavaksiko ?) huomenna, ja ovat yötä kaikki 4 henkeä mun kolmiossa - sekin stressaa. Oon ihan varma ettei mee putkeen..
Ristiäispukeutumisesta sain vinkin - että jos itse pitää vauvaa sylissä , kandee laittaa kevyesti päälle, kuulema on hikinen ja kuuma homma .
Mulla on sellainen 'näytönpaikka' - olo ristiäisitä, kun ne bio-sukukin on paikalla. Koetan näyttää siis parhaalta mahdolliselta, mutta diplomaattisesti.

Katselin tuos babyshowerin lapsen koko ja syntymäpäiväveikkaukset- piristi. Eipä ollut nappiarvausta , mun ja yhden kamun pvm oli lähinnä, ja oma kokoarviokin aika lähellä. Lupaasin taisin jonkun palkkion oikein arvanneelle, hmmmmh ...

Äsken päsin päivän extremematkalle postiplootalle, tuo pimuli on pitänyt oikeasti pihdeissä...

Jospa nyt nukkuisi jo ...

t papu & viuviu pomottaja ja kukkuja syöjätär


 
Mulla on varmaan ikuinen ongelma ton meidän A-neidin kanssa. Sille kun tuntuu että ei käy oikein mikään korvike. Nanista (jauhe) puklaa jonkun verran, Tuttelista älyttömästi ja ährää, nyt on menossa Omneo ja se tulee kaaressa hetkenpäästä ulos tosin voisi sanoa että pelkkänä vetenä. Mikähän olisi paras vaihtoehto. Vissiin kai se Nan-jauhe kuitenkin. Kun purkki tavara ei pysy yhtään sisällä. Onko kellään antaa lisä neuvoa. Ainiin Elza, meille voi laittaa tyttöjen nimet etusivulle A on Emma ja B on Essi. Ristiäiset on 3.11.07.
 
Täällä on myös joku ihmeellinen tiheän imun kausi ollut pari päivää. Poika syö tunnin aikana oikeasti sen seitsemän kertaa ennenkuin asettuu nukkumaan ja senkin jälkeen unet ei kyllä poltatoistatuntia pidempiä ole. Tähän asti nukkunut päivällä sellaisia neljän-viiden tunnin pätkiä, mutta nyt pariin päivään ei puhettakaan että olisi noin pitkiä unia ottanut ainoatakaan kertaa :/ Minulla kyllä tuntuu rinnatkin melko "tussuilta", joten en sitten tiedä onko tuo tuotanto vähentynyt jostain syystä. Toisaalta sitten taas kun poika lopettaa syönnin niin kyllä sillä valuu vielä suustakin maitoa että sen perusteella pitäisi maitoakin tulla riittävästi. Otappa sitten selvää...No katsellaan rauhassa, meidän vauva on vielä niin vastasyntynyt, ei edes kahta viikkoa :heart:

Tuutilullalle :hug: Meilläkin esikoinen sairasti keuhkokuumeen viime vuoden keväällä. Ja ihan samanlailla olin minäkin hädissäni lapseni voinnista. Me jouduttiin osastolle yhdeksi yöksi kun tyttö ei ottanut suun kautta lääkettä ja meni huonoon kuntoon. Toipuminen oli kyllä silmin nähden nopeaa sen jälkeen kun sai suun ja suonen kautta lääkettä. Se hyvä puoli tuossa Oysin reissussa oli, että meillä ei ole tarvinnut tapella tuon jälkeen lääkkeen ottamisen kans. Aina nielee sievästi lääkkeet kun tyttö tietää, että jos ei ota niin sitten lääke pistetään piikillä.

Täytyy lopetella kun kutsu käy palvelemaan pikkuista.
 
Pikaisesti täällä minäkin :wave: !! Alan kohta tulostaa ristiäisiin ohjelmalehtistä ;) , kaikkea tässä näperrellyt ja järkkäillyt. Onneksi ristiäiset on sunnuntaina vasta klo 16, niin on oikeastaan vielä 2 päivää aikaa laittaa kaikkea kuntoon. Nyt ainakin tosi pirtsakalla mielellä. Vauva nukkunut koko illan ja ihana touhuta!

Elzalle erityistsempit, samoin Tuutilullalle!! :hug: Meillä tuo keskimmäinen sairasti keuhkokuumeen 1,5kk vanhana :( !! Me jouduttiin osastolle, koska vauva ei meinannut syödä. Mutta kun diagnoosi saatiin ja lääkettä kehiin, oli tyttö pian taas virkeä ja kaikki meni oikein nopsasti ohi :) . Mistä lie sellasenkin nappas!

Ristiäisvaatteista pikaisesti, kun niitä juuri sovittelin. Yhden tummanlilan lyhythihaisen juhlapaidan ostin, mutta en ole vielä varma laitanko sitä. Itse ajattelin, etten pukeutuisi mustaan, jos laitan tuon tummanlilan yläosan, laitan valkoiset housut. Toinen värivaihtoehto yläosaan taitaa olla vaaleanpunainen.

Me ollaan nyt käyty vyöhyketerapiassa 2 kertaa, mutta palaan siitä myöhemmin. Ekan hoitokerran jälkeen päivä oli kamala, mutta se ilmeisesti kuuluu asiaan. Vauva nautti hoidosta ja oli hyvä kokemus meille molemmille :) . Varmaan vielä ainakin muutama kerta käydään, vaikka tuntuu, että tuo vauva on onneksi tainnut (ainakin väliaikaisesti) muutenkin rauhoittua :) .

Vauva heräs, ei kun syötölle, ennen muita hommia. Hauskaa viikonloppua kaikille ja stressitöntä ja ihanaa ristiäishuumaa kaikille, joilla h-hetki on tänä viikonloppuna :heart:
 
hei teille jolla vaavi koko ajan tissillä, mulla meinaan poika teki samaa sillon jossain vaiheessa ja olin kans varma ettei maito riitän jne.mut tais vaan oikeesti tilata lisää maitoa,eli olla se tiheän imun kausi.Tilanne meinaan kyl normalisoitu sen jälkeen...
Elzalle kovasti jaksamisia :hug: ja voi Pessin nimen jo laittaa vaikka ei vielä ristiäisiä oo ollukkaan.

Meillä on pikkusella nenä ihan tukossa... :( tänä aamuna jo soitin omalle äidilleni ja ihmettelin et voiko näin pienin olla jo kipee. Pessi kun on tosiaan tukkonen ja aivastelee kovasti ja silmät on ihan kipeen näköset...saa nähdä,kunhan ei vaan mitään tulis.

 
Meillä mies palasi tänään isyyslomalta takasin töihin. Sen kunniaksi poitsu valvotti viime yön. Just kun ehdin naapureille kehua kuin meillä nukutaan täysiä öitä :/ Nytkin vähän kiemurtelee tuossa miehen sylissä. Ymmärrän kyllä täysin YOdottajaa. Vauva pitää aika tiukassa narussa varsinkin jos vastuun kantaa yksin. Onneksi sulla tuntuu olevan hyvät tukijoukot.

Nyt tissittelemään.

Susa ja "Ukulele" 3 vk
 
Tämmönen nopea ilmotusluontonen asia; poika on ollut tuhat kertaa rauhallisempi tänään, ruokailut sujuneet suht hyvin...nyt on ilta ja poika NUKKUU mun sylissä. Katotaan mihin tämä johtaa. Jos tämä uusi korvike on kaiken tämän takana niin Hallelujaa! En nyt tietenkään uskalla toivoa vielä mitään, saas nähdä...

Päivittelen sitten huomenna noita tietoja tonne etusivulle. Nyt yrittämään jahka poika suostuisi jo tähän aikaan omaan sänkyyn. Olis sitten eka kerta pariin viikkoon.

Öitä!

Elza ja Aron kohta 2kk
 
Hyvä jos Elza uusi maito nyt vaikka auttaisi! iso helpotus olisi varmasti! Kyllä tyytyväinen vauva on NIIN eri asia kuin itkuinen ja kiemurteleva :whistle: .

Yksäidille piti jo aiemmin todeta, että kiva nimi pojalla :heart: . Sopii veljen kanssa ja mukavasti hiukan erilainen nimi :) .

Myös YOdottajalle piti tsemppiä laittaa tulemaan :) . On noita vauvoja aluksi välillä niin vaikea tulkita ja varsinkin ensimmäistään. Epävarmuus iskee helposti ja se on varmasti vielä eri asia käsitellä, kun olet ihan yksin vastuussa ja läsnä tilanteessa. Kovasti toivon jaksamista ja ettet liikoja stressaa ja murehdi siitä, miltä teidän meno muiden silmissä näyttää. Vaikka voin kyllä kuvitella, että itselläni olisi ihan samat paineet :snotty: ja näyttämisen halu! Että helpommin sanottu kuin tehty tuo lunkisti ottaminen ja muiden ajatusten unohtaminen...

Jospa vielä teetä keittäisin. Meillä oli muuten vauvan kanssa ihanat sylipäikkrir tänään :heart: . Kerrankin itekin nukuin ja olihan siitä niin ihana herätä, ensinnäkin pirteämpänä ja vauvan poski rintaa vasten niin ihanan velttona :heart: . On ne syötäviä!!
 
Heippa,

Pikaisesti, ennenkuin lähdemme kummipojan ristiäisiin :heart: Ensimmäinen reissu vauvan kanssa, hieman hirvittää... meillä myös tyttö kitisee ja tissillä ois kokoajan, korviketta ollaan annettu ja hieman on tilanne parempi. Hyvä konsti on meillä kietoa tiukasti kapalomaisesti tyttö harsoon tai ohueen peittoon, imettää siinä ja silleen laskea nukkumaan. Ei kädet viuho ja on turvallinen olo.

Laitan tytöstä vihdoin kuvan, siinä taitaa olla about 5 päivää. On tuollainen ihmettelijä kun on hereillä, naurattaa tuo ilme meitä usein.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1152654.jpg
Nyt pitää alkaa laittautua, mitähän sitä laittais päälle?!?! Mammamekon ehkä? :|

Topsy ja tyttö 11 pv
 
Heippa!

Tääl pari päivää taas valvotettiin tossa, mut nyt viime yö ja tää päivä mennyt hiljaiselolla ja ihan normaalisti. Olin esikoisen kanssa kaupungilla aamupäivän ja mies oli Wiian kanssa kaksin kotona. Oltiin pois melkein kolme tuntia ja Wiia oli syönyt tasan kerran siinä välissä, normaalisti olis kitissy jo monta kertaa tissiä. Olen huomannut, että joka kerta kun en ole maisemissa Wiia nukkuu ja on rauhassa, mut jos vieressä on maidolta tuoksuva äiti, ni johan on huuto seremonia valmis alkamaan. :|
Olen muutaman kerran ollut lenkillä yksinäni ja silloinkin Wiia on nukkunu rauhallisena kotona ja mies päivittelee, et miksei huutele, kun normaalisti on joka puolen tunnin välein suunnilleen tissiä vaatimassa!

Ristiäisistä, Laitan jakkupuvun jonka ostin esikoisen ristiäisiin(kun ei vielä normaalikokoiseen jakkupukuun mahdu) , semmosen ruskean liituraita puvun. Ja sinne alle boobin valkoisen imetyspaidan... se on toimivin ratkaisu, koska imettään joudun kumminkin juhlanaikana!Ja huivin kaulaan, niin ei se paita näy alta kovin paljon!

Tarjoilusta, tilaan prinsessakakun leipomosta, mut sit loput teen itse. Eli meinataan tarjota kanafetasalaattia, pasteijoita, toscapaloja ja jotain muuta makeaa pikku purtavaa.
Kukka-asetelmat teen itse... Olen somistaja ammatiltani ja tykkään siis askarrella ja tehdä kaikennäköistä myös vapaa-ajallani. ;) Tänään just ostin kaupungilta kaikkea pientä vaaleanpunaista sälää, mistä teen koristeita ristiäisiin kahvipöytään.
Meillä ristiäiset pidetään tällä kertaa kotona ja paikalle tulee noin 23 ihmistä, saa vaan nähdä miten mahdutaan, mut pienemmäksi ei porukkaa saa... :)

No, mutta nyt syömään, kun Wiia vielä nukkuu...
Mukavaa Viikonloppua kaikille! :wave:

Lapanen ja Wiia huomenna 2 viikoa
 

Yhteistyössä