Lokavauvat 2007

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Sini1977eikirj
Ninni: Olen siellä allergialistalla ollut jo reilun kuukauden mukana ja se on kyllä ihan hyvä apu. Ehkä tunnistat mut sieltä, en ole varma oletko sinä jo siellä kirjoitellut.
 
Sini1977eikirj
Kirjoittelenpa vähän, kun sain jo jääkaapin ja pakastimen takaisin päälle sulatuksen jäljiltä. Hyvään saumaan tuli näitä pakkasia niin sai samalla pääsiäisen jälkeen tehtyä nyt sulatuksen, kun muutenkin vähän tyhjempi kaappi. Sitten voikin taas tehdä vauvalle mössöjä pakkaseen. Hiukan harmitti heittää omat maidot pakkasesta roskiin, mutta en uskaltanut alkaa niitä jemmaamaan, jos kuitenkin vähän pääsevät lämpenemään.

Meillä meni viime yö mahtavasti, mutta kai tuo poitsu oli niin väsynyt, kun ei oikein päikkäreitä nukkunut. Käytiin illalla vielä anoppilassa ja nukkui mennessä ja tullessakin vaan 10 min torkut joten yöunille kävi sitten jo puoliysiltä ja syömään heräsi vasta puoli kolmelta, jee.

Meillä esikoinen on tosi mustasukkaien mummujen ja pappojen huomiosta eli ne eivät saisi ollenkaan touhuta vauvan kanssa, vaan tää vanhempi nosta hirveän elämän, kiusaa vauvaa tai alkaa riehumaan ja karjumaan. Olen yrittänytkin isovanhemmille sanoa, että pitäisivät matalaa profiilia vauvan suhteen, mutta eivät muista. Anoppi on taas muutenkin vähän yli-innokas hoitamaan vauvaa kuten esikoisen vauva-aikana. Eilenkin oli taas, "minä sitten syötän vauvan" ja eihän siitä mitään muuta tullut, kuin esikoiselle hepuli. Tää 3-v, kun tuli mustasukkaseksi, kun mummu lusikoi vauvalle mössöä ja pikkunen taas alkoi hulluna itkemään, tän esikoisen karjumisen takia. Joten kunnon meininki päällä...

Mun on jotenkin tosi vaikea päätellä noita poitsun itkujen syitä, väsy- ja nälkäitkun tunnistaa, mutta sitten on tuota yleistä kitinaa. Panadolia annettiin pahempien itkujen aikaan ja se ei oikeestaan auta tai no joskus ehkä auttaa ja joskus ei, mutta sitäkään ei voi jatkuvasti syöttää. Nyt vauvalla kyllä pullottaa tuolla yläikenissä noi kulmahampaat siihen malliin, että nekin varmaan ärsyttää. Mutta iho oireilee mun mielestä ilman mitään logiikkaa.

Me ollaan harjoteltu nyt omaan sänkyyn nukuttamisesta ja välillä se sujuu ja välillä ei, paijaamassa pitää olla ja tuttia antamassa - onneksi tutti nyt kelpaa. Mutta sitten, kun vauva päättää olla päivällä nukahtamatta niin ei nukahda, syliin eikä minnekään, vaikka minkä tekisi.
 
Tehotyttö.
Heipsan!
Olen yrittänyt käydä edes lukemassa säännöllisesti, mutta kirjottaminen on taas välillä jäänyt...
Meillä tänään tasan 5kk ja neiti päätti juhlistaa sitä kääntyilemisellä. Nyt siis vasta täällä siihen touhuun oikein kunnolla. On jotain satunnaisia kääntymisiä joskus tehnyt. Kaikki muksut oppineet aikas saman ikäisinä. Kävelemään meillä kaikki lähteneet 1v2kk iässä. Varmaan aikas samaa rataa mennään tälläkin kertaa, siltä vähän vaikuttaa. Pölpötys ja pärinä on kyllä sellasta, että varmaan tämäkin oppii puhumaan ennen kävelyä :)

Sini oli kysellyt tuosta diabetesjutusta... Meillä isommat lapset on siis siinä DIPP-tutkimuksessa ja pienemmät Teddy-tutkimuksessa. Ruokavalio on yksi tärkeä osa tuota tutkimusta. Mutta käsittääkseni ei noilla korvikkeilla ym. ja lisäruoan antamisilla ole havaittu olevan yhteyttä sairauden puhkeamiseen. Virusinfektiot ovat yksi iso tekijä ilmeisesti.

Meillä mennään edelleen siis täysimetyksellä ja varmaan sinne puoleen vuoteen asti. Edelleen syö pari kertaa yössä. Se rytmi on ollut alusta asti. Välillä on satunnaisia öitä, että syö useammin. Pärjään niin hyvin, että en pidä kiirettä lisäsapuskaan.
Huomenna onkin neuvola, joten sitten taas mittoja.
Nyt neidin itsensä viihdyttämistuokio kuuluu päättyneen ;-) Moiks!

Tehis
 
Laura79
Alkuperäinen kirjoittaja Sini1977eikirj:
Mun on jotenkin tosi vaikea päätellä noita poitsun itkujen syitä, väsy- ja nälkäitkun tunnistaa, mutta sitten on tuota yleistä kitinaa. Panadolia annettiin pahempien itkujen aikaan ja se ei oikeestaan auta tai no joskus ehkä auttaa ja joskus ei, mutta sitäkään ei voi jatkuvasti syöttää. Nyt vauvalla kyllä pullottaa tuolla yläikenissä noi kulmahampaat siihen malliin, että nekin varmaan ärsyttää. Mutta iho oireilee mun mielestä ilman mitään logiikkaa.

Mä olen monesti miettiny et miten muka itkuista tunnistaa mikä on hätä. Minusta tuntuu että meidän vauvelin itku on melkein aina samanlaista. Ehkä tuo väsyitku/tyytymättömyys on vähän rauhallisempaa, ei mitään kauheeta huutamista. Mut sitten on semmonen ihan kauhee huuto joka sattuu korviin. Vauveli on alkanut huutaa yöllä tosi kovasti aina kun herää, enkä tiedä mikä on. Mahavaivat? nälkä? ikenien kutiaminen? Kovasti yrittää ikeniä hangata tutilla tai jollain lelulla mutta monesti myös piereskee kun yrittää rauhotella mutta ei rauhotu kun tissillä... vaikeeta on päätellä mikä on vikana...

 
Tehotyttö.
Neidin 5kk-mitat 6,8kg ja 65cm.
Vaikka painokäyrä pikkusen olikin laskussa, niin ei lisäruokiin ole vielä kiirettä. Kuitenkin suht tasaisesti omia käyriään menee... Imetellään siis vielä, kun se on niin ihanan helppoakin. Ja tässä on sekin kiva puoli, että tuo omamössöaika jää tosi lyhyeksi. Pääsee nopsasti muun perheen sapuskoihin. Helpottaa äipän arkea :)
 
Ninni..
Meidänkin tytön 5kk mitat 7,8kg ja 65cm. Meillä taas oli pituuskäyrä laskussa.
Soseita, maissia ja porkkanaa menee jo aika reilusti lisäksi aamu ja iltapuuro, allergiaepäilyjen takia ollaan syötetty maidotonta riisipuuroa, johon lisätty hedelmäsosetta. Öisin tyttö asuu tissillä..onko sitten nälkä vai imemisen tarvetta en tiedä, mutta välillä vähän rasittavaa, kun joutuu kyljellään nukkumaan koko yön.

Siniä en ole tunnistanut a listalta, mutta kuhan kerkeän esittäytymään niin varmaan tunnistat sitten minut.
 
Sini1977eikirj
Noista kiinteiden määristä olisin kysellyt teiltä, joiden vauvat niitä jo reippaasti syö? Meillä Riku syö nyt kaksi kertaa päivässä soseita ja kummallakin kertaa annosta on noin puoli kaupan pikkupurkillista, mutta se on kyllä maidolla ohennettua. Huomasin kyllä, että jäykemmän ruuan syönti sujuu paljon mallikkaammin, kun ei valu niin helposti suusta ulos.

Olen miettinyt iltapuuron aloittamista. Meillä kun on ongelma, että pojan paino ei nouse ja ei se näillä tissittelyillä tule ikinä nousemaan. Nyt pitää taas itse lypsää, kun pikkumies vaan naureskelee että tommostako meinaat tarjota ;) Eilen olin ihan valmis heittämään hanskat tiskiin koko imetyksen kanssa, kun esikoinen tulee joka kerta vielä siihen viereen rienaamaan, kun huomaa että kappas äiti meni imettämään ja sitten vielä mies huuteli, että mitäs kaupasta tuodaa yms. Eli imetys ei suju, ei. Toisaalta pelkään, että kiinteiden lisääminen johtaa siihen, että tissi ei kelpaa sitäkään vähää. Nyt toinen soseateria onkin syöty vasta illalla, kun en ole sitä suostunut ennen antamaan ennen kuin tissi on kelvannut.

Mä haluaisin saada kauran kokeiltu pojalle ennen noita mahdollisia maitoaltistuksia, kun sitten ei voi uusia ruoka-aineita ottaa kaiketi mukaan. Ja koska näin pitkään menee niin joudutaan varmaan tekemään vielä se soijamaitokokeilu, jos Almiron ei sovi.
 
Sini1977eikirj
Noista kiinteiden määristä olisin kysellyt teiltä, joiden vauvat niitä jo reippaasti syö? Meillä Riku syö nyt kaksi kertaa päivässä soseita ja kummallakin kertaa annosta on noin puoli kaupan pikkupurkillista, mutta se on kyllä maidolla ohennettua. Huomasin kyllä, että jäykemmän ruuan syönti sujuu paljon mallikkaammin, kun ei valu niin helposti suusta ulos.

Olen miettinyt iltapuuron aloittamista. Meillä kun on ongelma, että pojan paino ei nouse ja ei se näillä tissittelyillä tule ikinä nousemaan. Nyt pitää taas itse lypsää, kun pikkumies vaan naureskelee että tommostako meinaat tarjota ;) Eilen olin ihan valmis heittämään hanskat tiskiin koko imetyksen kanssa, kun esikoinen tulee joka kerta vielä siihen viereen rienaamaan, kun huomaa että kappas äiti meni imettämään ja sitten vielä mies huuteli, että mitäs kaupasta tuodaa yms. Eli imetys ei suju, ei. Toisaalta pelkään, että kiinteiden lisääminen johtaa siihen, että tissi ei kelpaa sitäkään vähää. Nyt toinen soseateria onkin syöty vasta illalla, kun en ole sitä suostunut ennen antamaan ennen kuin tissi on kelvannut.

Mä haluaisin saada kauran kokeiltu pojalle ennen noita mahdollisia maitoaltistuksia, kun sitten ei voi uusia ruoka-aineita ottaa kaiketi mukaan. Ja koska näin pitkään menee niin joudutaan varmaan tekemään vielä se soijamaitokokeilu, jos Almiron ei sovi.
 
Jelli
Moi vaan,
meilläkin on puuro otettu jo maisteluun, aloitin vadelma-kaurapuurolla. Tänään meni aamulla jo iso annos!
Meillä syödään nyt siis aamuisin puuroa ja tissiä, sitten unien jälkeen yhden aikaan sosetta (maanantaina on neuvola, sen jälkeen varmaan aloittelen lihamaistelut) joskus koko purkki, joskus hieman vajaa ja tissiä. Neljän-viiden aikaan sitten marjasosetta purkillinen ja tissiä. Seiskan aikaan tissimaistelut ja iltapalaksi yhdeksän jälkeen velliä 2 dl ja tissiä päälle. Tuo velli pyritän seuraavaksi vaihtamaan puuroon. Ajattelin alkaa itse keittämään puuroa ja lisäämään siihen kuumentamalla itsepoimittuja mustikoita ja vadelmia. On niin kalliita nuo kaupan tetrapuurot...

Poika siis on tissillä kyllä joka ruokailulla, mutta en usko, että enää kovin paljoa mahan täytteeksi imee. On siis täydennystä ja mielihyvää lähinnä. Itseläkin on vihdoin maidontulo tasoittunut niin, että räjähdysvaara tulee harvoin, mutta suihkuaa kyllä sitten pojan imiessä. Onneksi hän on rauhallinen kaveri, monella olisi maitosuihkussa mennyt jo hermo!
Kovasti harjoitellan karhukävelyasentoa ja mennään navan ympäri lattialla. Nostelee pyllyä ahkerasti, liikkeellelähtöä vain odotellaan..
No, se 5kk neuvola siis maanantaina,sitten mittoja. Kyllä meillä lähellä maagista kymppiä jo ollaan (2,5 v serkku painaa 11 kiloa... :))
 
Jellybean
Voi Jellin poika jo liikkeelle on lähdössä! Meillä on yhden ainoan kerran kääntynyt noin viikko sitten, eikä sen jälkeen ollenkaan. Eikä siis puhettakaan mistään liikkumisesta. Ei tosin kyllä lattialla viihdykään kovin kauaa. Taas on joku vaihe menossa, kun ei päästä minua silmistään. Saattaa lattialla katsella leluja, mutta silmä kovana seuraa jos minä liikun. Ja jos lähden huoneesta niin parku alkaa välittömästi. Muutenkin on kovin tyytymätön ollut viimeiset pari päivää. Kitisee ja vikisee melkeinpä koko ajan. Lämpöä ei kyllä ole ja ikeniä olen yrittänyt katsella, että jos hampaanteko vaivaa. Ei siellä suussa mitään näy. Äitini on näkevinään alaikenen pullottavan, mutta saattaa nähdä vaan omiaan.

Väsyttää älyttömästi koko ajan. Tietenkin johtuu raskaudesta. Toivoisin, että Irkku nukkuisi pidempiä yöunia kuin 20-6, mutta onhan tuokin jo paremmin kuin monella muulla.
 
Jellybean
Nyt kun uudelleen tarkastin ikeniä, niin kaksi hampaan nököähän siellä on tullut ikenestä läpi. Taisi löytyä syy tälle kärttyilylle. Paitsi että eikö sen pitäisi mennä ohi melko heti kun hampaat tulevat läpi?
 
maxiina
Heipsan!

kyllä aika menee ihan tajuttoman nopeesti, tuli tänään jäpikällä täyteen 6kk! ja käytiin sitten samalla puolivuotisneuvolassa ja painoa on kiitettävät 10 kiloa ja 615 grammaa päälle =) pituus oli venähtäny 70 senttiin. aika äijä =) terkkari kirjoitti ihanasti neuvolakorttiin että ihanan pyöreä vauva =)
meillä alettiin kääntyilee selältä mahalleen muutama aika sitten ja nyt ollaan koko ajan nenällään. hetken viihtyy siinä ponnistellen mutta sitten menee se kuuluisa palkokasvi nenuun...

hampaita ei ole vielä ilmenny, kuolan määrä kyllä kertoo että kenties nekin sieltä kohta pilkistää. hauskaa kun vanhempi lapsista tuskailee että kun hänellä ei ala hampaat lainkaan heilumaan että tulisi hammaskeiju kylään ja monelta kaveriltakin on hampaita jo pudonnut ja pienimmällä odotellaan että alkaisi ne nököt sieltä pilkistää kuten Irkulla oli jo tapahtunut =) sööttiä!

kiinteitä meillä menee aika lailla, syödään puuroa, kiinteissä on lihat mukana. imetys on silti vielä kuvioissa vahvana mukana, enkä sitä ole kyllä vielä ajatellut hetkeen lopettaakkaan jos hepulle se kelpaa. meillä on yöt ollut vähän rikkonaisia ja kyllä se on se tissitys mikä sitten kaverin taas rauhoittaa, tuttia kun ei syö. mä olen imettänyt kaksi vanhempaakin puolitoistavuotiaiksi asti joten ei tässä kiirettä imetyksen lopettamiseen ole.

jaahas, tuli taas tarinaa =) nyt tää äiti lähtee jääkaapille, meillä kun on taas jo hiljaista, ainakin hetken ;)
 
Niiskulainen
Täällä kumapinenkin tyttö nukkuu, ihana hiljaisuus, varmaan kyllä kohta heräilevät kun 2 tuntia on koisittu jo. Isosiko nukkuu enää vain satunaisesti päikkäreitä, että tämä on luksusta.

Kiinteiden maistelussa ollaan ihan alkumetreillä, perunaa ja porkkanaa sekä maissia ollaan maisteltu, marjoista mustikkaa ja ruusunmarjaa, siinäpä ne ja vielä on tosiaan ihan maistelua, lusikka tai pari. Huomenna on 6kk neuvola ja katsotaan mitäs siellä käyrät näyttää.

Tytteli nousee konttausasentoon ja liikkuu pyörimällä paikasta toiseen, mut ei tämä tyttö niin innokas liikkuja ole kuin isosiskonsa oli jo tässä iässä, no erilainen luonne on paljonkin, paljon kärsivällisempi ja aina melkein kuin aurinko hymyissä suin. Silloin tosin kun yhtäaikaa puhkes nuo kaksi alinta hammasta oli hieman kärtyisämpi, mut on ne pienet hampaat tuolla tosi sööttejä kyllä.
 
Jelli
Meillä viisikuukautismitat 8770 g ja 67,4 senttiä. Eli tällä kertaa painoa tullut vain 500 grammaa, mutta pituutta kolmisen senttiä. Alkaa se kaikenaikainen sätkiminen tuossa painossa näkyä...
Yöt on olleet hieman levottomia, johtuisiko juuri liikkeellelähdön opettelusta, kun heräilee ja tuhisee vaikka kuinka.

Nyt pitää mennä!
 
Ninni..
Allergiakokeet vahvisti sen, et meidän tytöllä on maitoallergia. Nyt vaan mietitään, mille muille. Itse epäilen vehnää, koska iho parani, kun lopetin sen käytön. Mut nyt ihottumaa on taas ilmaantunut. Alan olee aika puhki näiden pähkäilyjen kanssa, mut se maito nyt onneksi varmistui. Mulla onkin nyt kiva dieeti: täysin vehnätön&maidoton. Saa olla aika tarkkana, koska molempia on joka paikassa.
 
Iikka76
Hienoa Ninni, että allergiat selvisi. Helpottaa varmasti, kun tietää syyn! Stemppiä dieettiin!

Meidän 5 kk mitat ovat vain 6,5 kg ja 67 cm. Että hoikka tyttö edelleen ja käyrissä mennään aina vaan enemmän miinuksen puolelle. Olin varma, että terkkari soimaa mua, kun tyttö ei ollut kasvanut tarpeeksi, enkä kaiken jahkailun jälkeen ole vielä antanut kiinteitä. Mutta hän vaan meinas, että täysimetetyillä pitäis olla omat käyränsä, että paino kasvaa heillä yleensäkin hitaammin. Kun paino kuitenkin nousee ja kehitys edistyy hyvin, niin ei mitään hätää ole. Lisäksi terkkari itekin sano, että kun tyttö on niin mahdottoman kova pyörimään ja "jumppaamaan", niin kyllä se energia siinä hyvin sitten kuluukin. Nyt vaan kun olen antanut vain yhden tissin syödäkseen kerralla, niin annan nyt molemmat aina, josko silleenkin sais neiti enemmän rasvaista takamaitoa. Yötkin on nyt vähän parantuneet varmaan just sen ansiosta ja hyvä niin, koska en olis enempää jaksanutkaan sitä aikaisempaa menoa. Se on kuulemma jo yliväsymystä, kun ei saa päivällä nukuttua, vaikka kuinka väsyttäisi.

Tyttö on nyt oppinut saamaan varpaansa suuhunsa, ja jos vaipanvaihto oli jo ennestään haasteellista kääntyilyn, kurottelun ja kaikkiin paikkoihin tarraamisen ansiosta, niin aina vaan tulee vaikeemmaksi. ;)
 
Jelli
Huh, täällä ollaan kipeänä. Siis minä olen. Olen hirmuisen harvoin sairaana ja kun olen, niin olen ihan hoidettavissa ja pikku vauva. Tämä onkin haastavaa, kun on ihan oikea pikku vauva hoidettavana :) Siis on pakko kuitenkin jaksaa syöttää poika ja muutenkin pitää hälle seuraa, vaikka kuinka tekisi mieli vaan makailla ja sääliä itseään.
Meillä nukutaan nyt hyvin, syödään vasta seitsemän aikaan aamulla. Siihen asti muutaman kerran herätään ähisemään, mutta tutilla ja harsolla unet yleensä jatkuu.
No, nyt sohvalle makailemaan, kun poika on illan pikku-unilla!
 
Sini1977eikirj
Taas kahvikupin kanssa täällä :) Esikoinen lähti aamulla mummulle ja on vähän aikaa henkästä.

Viime päivät on taas olleet jotenkin superrankkoja. Vauva heräilee nykyisin yöllä 1-2 tunnin välein ja ei nuku yhtään pidempää pätkää. Olen nyt sitten syöttänyt yöllä kolmen tunnin välein ja muilla herätyksillä muuten rauhotellut tai ottanut viereen. Aiemmin tuo poitsu tosiaan vaan ähistelikin, mutta nyt alkaa aina huutamaan ennen kuin äiti tajuaa väsymykseltään unenläpi, että taas ois vauva palvelua vailla. Iikalle pitkikin kommentoida jo viimeksi, että ei ne kiinteät meillä ainakaan ole yöunia parantaneet eikä tuolla esikoisellakaan aikanaan parantaneet. Yksilöllistähän tuo tietysti on.

Ninni: Hienoa, että teillä tuli jo selvyyttä allergioihin. Tosin rajoituksiahan tuo aika paljon tekee. Meillä odotetaan vieläkin tuota lastenpolille pääsyä. Tänään oisin soittanut sairaalaan, mutta tiedustelut pitääkin tehdä aamupäivällä joten jäi taas sekin maanantaihin. Kohta raahaan pojan yksityiselle verikokeisiin, jos ei tähän ala mitään ratkaisua tulemaan. Verikokeellako teillä tuo maitoallergia selvisi?

Me käytiin ma:na taas kasvukontrollissa. Paino oli nyt tullut paremmin, oli jotain 7,6 kg. Tosin ei ollut kakannut edellisenä päivänä joten tuskin sitä painoa oikeasti oli niin hyvin tullut... Tiistaina poitsu tekikin sitten neljät kakat. Neuvolassa oli sitä mieltä, että kolmatta kiinteää ateriaa ei saa alkaa antamaan, kun tissittely takkuaa. Mutta loppujen lopuksi kyllähän tuota maitoa menee sitten yöllä.

Mä oisin iltaisin aina ysiltä jo itsekin valmis nukkumaan, mutta esikoista ei saa unille. Ja nyt ollaan tultu siihen tulokseen, että esikoinen ei ole oikeasti varmaan riittävän väsynyt. Eilen saatiin se illalla ajoissa yhdeksän maissa nukkumaan laittamalla valot pois ja "käymällä itsekin nukkumaan", no viideltä poitsun mielestä oli sitten aamu.
 
Iikka76
Me oltiin sitten viime yö sairaalassa tytön kanssa, kun rokote nosti aivan tosi äkkiä kuumeen ja samantien alkoi kuumekouristukset. Kyllä siinä oli sydän kurkussa, kun tytön kaikki jalat ja kädet sätkii, katse on jähmettynyt ja muuten aivan veltto. Soitettiin 112 ja sieltä rauhoiteltiin, että kuulostaa juuri aivan yleiseltä kuumekouristukselta. Noh, kun ei heti laantunut, tyttö oli nakusillaan ja ulko-ovi auki viilennykseksi, niin lähettivät matkaan ambulanssin. Ensihoitajat laittoivat suppoa ja veivät tytön pelkän harson sisällä ulos asti. Kun kohtaus ei vaan loppunut, lähdettiin sairaalaan ja yhteensä 30 min sitä kestikin. Kuulemma noi kuumekouristukset on ihan yleisiä lapsilla, kun kuume nousee tosi nopeasti, mutta en mä vaan ole sellaisesta koskaan kuullut. Yleensä kyllä niitä esiintyy 1-3 vuotiailla, ovat lievempiä ja kestävät vain pari minuuttia. Sairaalasta sain oikein vihkosen asiasta, jossa luki, että lyhytkestoiset eivät ole hengenvaarallisia. Kysyin sitten lääkäriltä, että kun meillä oli pitkä kohtaus, että kuinka lähellä oltiin. Tytön väri kuitenkin pysyi hyvänä koko ajan ja sai happea ambulanssissa, niin ei kuulemma hätää ollut. Pienen ikänsä ja kohtauksen keston vuoksi on parin viikon päästä EEG (aivosähkötutkimusko se nyt oli) ja lastenneurologin tutkimus. Joka kolmas saa noita kohtauksia uudelleenkin ja meidän tapauksessa riski on vielä suurempi, kun tyttö oli ensimmäisellä kerralla niin pieni ja kohtauksen kesto pitkä. Aivan kauheeta! Saatiin seuraavien kohtausten varalle lääkettäkin kotiin ja kuume pitää aina hoitaa lääkkeillä kans. ...eli kun ens kerralla tulee kuume, eikä heti kohtausta, niin meillä ei vanhemmat nuku yötä, koska hoitamattomana on ainakin hengenvaarallinen! Päästiin onneksi jo aamupäivällä kotiin ja nyt tyttö on nukkunut jo 3 tuntia ulkona päiväunia. Välillä on ollut pakko mennä katsomaan, onko kaikki hyvin, kun ei uskalla luottaa pelkkään itkuhälyttimeen. Toivottavasti kenenkään teidän lapsille ei tule mitään vastaavaa eikä tietenkään mitään muutakaan vakavampaa!
 
Ninni..
Aika pelottava tuo kuumekouristus!

Sini..Yksityisellä verikokeilla selvisi, tuloksen saamisessa menee viikosta kahteen. Aika kallista oli ja jokainen testattava aine tuo sen n.40 eur lisää.. Mut musta ne teidän oireet oli kyllä selvät sen maidon suhteen, sinuna olisin täysin maidottomalla.
 
Sini1977eikirj
Taas täällä pyörimässä...

Iikan perheellä on sitten ollut tosi kurja ilta ja yö, onneksi saitte apua ja tiedätte jatkossa varautua asiaan.

Ninni, kyllä mä tosiaan uskon siihen maitoallergiaan meilläkin, mutta haluaisin saada pikkuhiljaa jonkin korvikkeen jota alkaa opettaa. Tissimaitoa en uskalla alkaa pullosta opettamaan, kun muutenkin tää imetys niin takkuista joten pelkään ettei sitten suostu kohta syömään ollenkaan. Mutta tätä menoa päästään ehkä noihin tutkimuksiin vasta kuukauden sisällä ja sitten menee aikansa ennen kuin niistä tulee jotain tolkkua.
 
Jellybean kirjautumatta
Voi kamala kun on Iikan perheellä ollut tuollainen säikähdys. Olen minäkin niistä joskus ohimennen kuullut, mutta jotenkin tyhmänä luulin että niitä sattui vaan joskus ennen vanhaan tai jotain.. Ihan kyyneleet silmissä luin tuota juttua kun oli niin järkyttävää. Onneksi oli "vaaraton", siis tarkoitan ettei aiheuttanut mitään vammoja. Todella pelottavaa, en tiedä ollenkaan miten tekisin jos tuo tapahtuisi omalla kohdalla. Menisin varmaankin ihan hysteeriseksi.
 
Laura79
hui, varmaan tosi pelottava kokemus nuo kuumekouristukset, vaikka tietäisikin että niitä voi pienille lapsille tulla. Täällä ollaan kanssa kipeitä. Mies jo toipumaan päin ja eilen mulle tuli kurkku kipeeksi ja pientä lämpöä. Tänään onkin ollut jo aika kipeä olo. Kiva vaan kun mies meni jo töihin ja palaa vasta tiistaina, pakko jaksaa vauvelia hoitaa vaikka kuinka kipeä on. Taitaa tytölläkin olla vähän lämpöä, toiv ei kauheen pahaksi mene kummallakaan. Mietin et pitäskö perua ensiviikon neuvola (6kk) ettei tartuteta muita.
 
Iikka76
Meillä vaan jatkuu kiusaukset, koska tyttö tais saada sairaalasta ripuliviruksen ja on nyt siis sen kourissa. Tauti iski sunnuntaina ja nosti taas nopeasti kuumeen ja taas tuli kuumekouristukset. Saatiin se onneksi kotiin annetuilla lääkkeillä loppumaan alle 10 minuutissa. Nyt vielä pitäis päästä tuosta ripulista eroon, ettei tyttö pääse kuivumaan. Lisäksi pitää koko ajan pitää kuumetta silmällä ja lääkitäänkin sitä lääkärin ohjeen mukaisesti jatkuvalla syötöllä, ettei pääsis tulemaan lisää kuumekouristuksia. Lääkäri meinas, että tätä tautia voi kestää viikkokin. Virustaudeilla on kuulemma taipumus pitkittyä, jos ne saa rokotuksen yhteydessä, kun vastustuskyky on pienempi. Vielä tyttö on suht oma itsensä, jollei ripulointia, jatkuvaa pyllyn pesua ja "rääkki"lääkitystä oteta lukuun. ..osmosalia ole saanut uppoamaan vasta vajaan desin, mutta panadolia on jo mennyt vaikka kuinka. Burana-suppoakin ostettiin, koska sitä voi kuulemma antaa panadolin rinnalla, kun sen teho alkaa hiipua. Mutta noi burana-supot on niin paksuja/isoja, että tyttö saa ponnistettua ne ulos, vaikka kuinka yrittää pitää pakaroita aluksi yhdessä. Yritän syöttää tyttöä vähän väliä, koska tuttipullo ei kelpaa, joten lisänestettä ei oikein sitä kauttakaan saa. Miten te Jellybean saitte lääkkeen parhaiten uppoamaan Ireneen? Taidetaan ostaa sitä uuttakin vastaavaa kuivumisen estolääkettä, jossa on maitohappobakteereita mukana. Pitäis olla banaanin makuista ja upota lapsille Osmosalia huomattavasti paremmin. ..nimeä en nyt muista, mutta kait ne apteekissa sitä osaa kuvauksesta tarjota.
 

Yhteistyössä