*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Auts,

ainoa hyvä puoli tuossa Milekon puistotäti kuvassa on eteerinen hoikkuus :) Ja juups, noin käyp - ynnä meinas jäädä lapsettomaksi.
Ei vainenkaan - kyllä se kolmenkympin jälkeen on ollut hankalampaa semmoisen pysyvämmän uroon metsästys - monella on ollut lapset jo tehtynä .. tuli nyt täydennettyä puskasta se aukko elämässä.
Saa nähdä onko helpompaa löytää toinen lapsellisena yyhoona lapsellinen - kuin lapsettomana vanhanapiikana mies joka haluaisi lapsia...

Ja miten se on - vastakohdat täydentävät toisiaan ? Jos mies ois täydellinen , niin itse voisikin olla epätäydellinen ? Vai onko oman hekumallisen täydellisyyden vuoksi törmännyt luuserihemmoihin..
Anyway - mieluummin nyt elätän hetken aikaa pikku Viuta , kuin jotain äijää...
Kurkatkaa nyt uudelleen rouvat sinne sängynpohjalle - sieltä lakanoiden välistähän voi löytyä vaikka mitä ...käyttökelpoista...

Viu nukkui suht koht - ruokahalu on hirmuinen tytöllä nyt ... eilen unohtui 'pottuilut' välistä siis perunanmaistelu. Tänään skarpataan.

Oululaisille laitoin emailia - jos meetinkiä ens viikolla koetettais ?

Valkiaa lauantaita - ainakin Ouluun ...

-pau

Unohdin eilen kertoa että käytiin Saran kummitädillä ensimmäistä kertaa Saran syntymän jälkeen, kun kerrankin olivat terveutä. No...olipahan niin kummitustäti että pää punaisena huudettiin sylissä :o Se vierastus on rantautunut tännekin ja tänään ollaan lähdössä shoppailukierrokselle ja Saran olis pitänyt mennä mun äidin luo siksi aikaa. saas nähdä hyväksyykö mummia :whistle:

Ettei tää menis ihan lopinäksi niin heitetään kehiin tällänen kysymys
Onko lapsellanne jo jokin lempilelu/leikki/asia?

Meillä on yksi kukkahelistin ohi muiden ja Kiia tykkää hirveästi kuunnella heleä äänisen tuulikellon kilkutusta. Mummi sen osti kun typy ihastui mummin oman tuulikellon ääneen.

Entäs onko tullut eteen jokin vaatekappale jonka kaikkein useiten ja mieluiten lapselle puette?

Meillä ei. Paitsi selkeästi ihan hento v.pun jää kaappiin ja kirkkaamman laitan päälle

Kuka kaipaa jo uutta raskautta vai kaipaako kukaan?

ei kiitos tänne vaikka nuo pienet ovatkin ihania

Kelläs on sellainen muistokirja (vauvakirja) ja ootteko muistaneet sitä täyttää?

Just nimittäin muistin ettei sinne ole mitään kirjoitettu :ashamed:

Ootteko säästäneet kaikki onnittelukortit?

Kaikilta neljältä tallessa on, nimittäin ne vauvaonnittelukortit

*epätoivoisesti siirtää liikkeelle lähtöä* :ashamed:

Tuliko nyt varmasti selväks, et MINÄ oon täällä :laugh:

YOdottaja
Tuo kuva ei ollu täsmäase sinulle, anteeks jos luulit niin :ashamed:
Kyl minä sinulle hattua nostan, kun yh:na jaksat. Muistan kyl omat yh ajat kahden pienen kanssa...
Tosin en sillon kyl miestä kaivannutkaan, mulle riitti lapset. Tuntu, et kaikenmaailman ketaleet saa mun elämästä jäädä ikiajoiks. Sit kun sitä miestä ei etsi, niin sit se on yhtäkkiä siinä...
... elämä on joskus kummallista :/

Tuuti
Sannilla on paras lelu tuo sideharso :D
Sitä pitää puristella, syödä, halia, väännellä. Sit sille pitää jutella, nauraa ja kitistä. Se on yötäpäivää kainalossa... :D

Vaatteista
Sannilla ne samat bodyt, puolipotkarit ja yökkärit kiertää päällä. Kaapit pullollaan vaatetta joita ei oo ees kokeiltu...

Uusi raskaus
Kyl sitä kaipaa, mutta ei kiitos tänne...

Vauvakirja
Kaikilla tytöillä on. Kahelle ekalle jouduin laittamaan lisälehtiä, kun kirjotin niin paljon. Kolmoselle riitti sivut hyvin, nelosella muutama lause ja vitosen kirjaa en oo ees avannu... :ashamed:

Kortit
minulla on tallessa KAIKKI kortit (synttäri, joulu, vauva, kaste, nimipäivä ja muutenvaan kortit). Lisäks mulla on kasa tutteja, piirustuksia, askarteluja, Nooran sairaalarannekkeita/tippakanyyleja/kädessä ollut lasta, joulupukin kirjeitä, kiviä, simpukoita, hiuskiehkuroita, hampaita... |O

Horoskooppi
Isommat on ihan horoskooppimerkkinsä mukaisia, Sannista ei oikein vielä tiiä.

Joo, teillä on ollut taas yöllä vauhti päällä... :) Sikäli helppoa kahlata 10 sivua läpi, kun on niin paljon kuvia, ei tartte niin tarkkaan lukea :) .

Mun piti kommentoida Toivotaalle, että meillä noi 45 min unet ovat kanssa tuttua tavaraa, etenkin päiväunilla. Silloin tosin helpottaa, että voi käydä heijaamassa toisen takaisin uneen. Öisin auttaa tutti ja pimeys, mutta kyllä nuo pätkät hermoja koettelee. Päiväunet sisällä eivät onnistu juuri tuon unirytmin vuoksi; herää väistämättä 45 min kohdalla eikä valosalla nukahda uudestaan.

Laitan tähän nyt vielä kertaalleen yhden linkin vauvojen nukkumisesta; YOdottaja tämän aikoinaan tänne laittoi. Tekstiä on paljon, mutta minun mielestäni oli aika hyödyllistä luettavaa:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649

Sitten tuli mieleen tuosta telkkarin katselusta, että meille sanottiin neuvolassa, että vauva tulisi pitää poispäin telkkarista, koska välähdykset jne. vaikuttaa haitallisesti vauvan keskushermostoon (noin niin kuin pidemmällä aikavälillä ). En nyt sitten tiedä, miten tähän suhtautuisi... Kuulostaa järkevältä, mutta... No tutkimusten mukaan pikkulapsillekin haitallisinta on tv:n ns. taustahäly ei siis ne lastenohjelmat vaan se, että tv on taustalla auki. Haitallisuus varmaankin tarkoittaa vaan levottomuutta. Kertokaapa, jos teillä on tietoa tästä asiasta.

Vielä: tuutilulla, toki tyttö saa kuulla nimensä historian. Vinonenä oli oikeasti niiiiin vino, että se on kuvissakin ihan selvä. Todellakin syntyi nenä poskella ja sitä käytiin oikaisemassakin Lastenklinikalla. Tosin tuo nimi bongattiin jo aiemmin ja sitten osui kuin nappiin. Alunperin nähtiin nimi muodossa Vienna, mutta päätettiin sitten suomalaistaa sitä Vienaksi.

Niinukka, mä oisin kanssa halunnut tytöstä Maikkia, mutta mies sanoi, että se on lehmän nimi :( , kanat ja lehmät.... :)

Ok, nyt päivän muihin hommiin! Vieraita tulossa ja pitäisi siivota hiukan.

huomenta!

yhdellä kädellä minttu toisessa,siksi ei isoja kirjaimia... heräsin juuri, oli mun nukkuma-aamu, sori piituli ;) ei mut on se jännä miten toi uni vaikuttaa olotilaan, aamuyöstä kiukkusin miehelle, minttu kun nukkui tosi huonosti räkäisyytensä vuoksi, (ja enhän toki mintulle voi kiukuta niin mies ottakoot loan niskaan) niin hädissään lupas nousta aamulla.

No nyt Minttu nukkuu, voi kirjoittaa normaalisti. Olikohan mulla jotain asiaa? Hmmm... YOdottajan miesvaatimukset eivät olleet yhtään liian korkealla, e-hei, paree pitää se korkealla jotta jaksaa sitten katsellakin joka aamu. Kas kun itsehän sitä on täydellinen... paitsi jos se "vastakohdat täydentävät toisia" on totta, niin sit kai pitäisi etsiä se epätäydellinen? Ikuinen dilemma?

Ootteko muuten huomanneet miehessä niiden piirteiden ärsyttävän mitä löydätte myös itsestänne?

Mä olen huomannut just sen, että nalkutan miehelle juuri niistä asioista mitä huomaan itekin tekevän :D Kauheeta... ja mun mies -ihan oikeasti- ei valita musta ikinä! Sekin on aika kauheaa, kun itse sitten kyllä valittaa... ja tää on sitä sorttia joka vieläkin kehuu kauniiksi ainankin kerran viikkoon, ja puhuu elämänsä tytöistä, ja halaa, pussaa ja rutistaa :ashamed: Eikä pahan näköinenkään, mun mielestä siis :) Jep, lopetan siis valittamisen! Millois muuten laitetaan miesten kuvat jakoon kun omat pärstät on nyt näytetty? :laugh: Dogtorin mies onkin ollut jo esillä, ihan sutjakan näköinen nuori mies, tosin liian nuori mulle.... :/ Mitä helvettiä mä tänne kirjoitan? :o

Kysymyksiä, tuutikkiko se laittoi?, haluan vastata vain siihen, olisiko uusi raskaus tervetullut. OLISI |O Esikolta ei ollut ikinä vauvakuumetta, eikä sen jälkeenkään, Minttu oli "hyvähän niitä kaksi on olla" järkiraskaus. Mutta nyt! Mä haluun lisää ja lisää ja lisää... mut sit en kuitenkaan :( Rahat loppuu, ja autossa paikat. Enkä jaksa enää babybluesia... Mut eilen henkalla ne raskausvaatteet... aah miten ihania, ja yllättäin kirppikset on täynnä raskausvaatteita! Eikä voi ostaa enää :'(

No mutta, mukavaa päivää, mä häivyn halaileen meidän uutta pesukonetta :) Mites Enja, et oo pahemmin nyt kirjoitellut, ootko likaamassa vaatteita että saa pestä lisää? ;)

Eikö tarvikkin nainen ainakin 7 käsilaukkua?! Tarviihan? :saint: Sain eilen taas uusia laukkuja myyntiin ja haluaisin niistä mooooonta itelle! :snotty: Mies ei vaan oikein ymmärrä, et miksi pitäis olla niin monta.. :whistle:

Mulla ei kyllä oo nyt mitään pahaa sanottavaa tuosta miehestä. Ihana ja rakas on! :heart: :D

Onko lapsellanne jo jokin lempilelu/leikki/asia?

TOI SOIVA LEHMÄ ON AIKA KOVA SANA. MEILLÄ KELPAA KAIKKI LELUT JOISTA KUULUU ÄÄNI TAI NÄKYY JOKU VALO.

Entäs onko tullut eteen jokin vaatekappale jonka kaikkein useiten ja mieluiten lapselle puette?

EIPÄ OLE AINAKAAN VIELÄ. EHKÄ TUO NALLE PUH UNIHAALARI ON AIKA SIISTI, JONKA EEMELI SAI KUMMITÄDILTÄ JOULULAHJAKSI.

Kuka kaipaa jo uutta raskautta vai kaipaako kukaan?

MÄHÄN "VIHASIN" KOKO RASKAUTTA, JOTEN EN OIKEIN. KIVA OLIS SAADA ÄKKIÄ TOINEN, MUTTA RASKAANA EN HALUAISI OLLA... :D

Kelläs on sellainen muistokirja (vauvakirja) ja ootteko muistaneet sitä täyttää?

MÄ TEEN EEMELILLE ITSE VAUVAKIRJAA. PITÄISI TEHDÄ SIIHEN NOI JOULUN JUTUT. MUUTEN OLEN SITÄ AIKA HYVIN TÄYTELLYT.

Ootteko säästäneet kaikki onnittelukortit?

OLEN SÄÄSTÄNYT KAIKKI EEMELIN TÄHÄN MENNESSÄ SAAMAT KORTIT, ONNITTELU JA JOULU.

Kuvaako horoskooppi lastasi tässä vaiheessa?

MITÄ NYT ÄKKIÄ KATOIN, NIIN TUNTUU SOPIVAN.

Tosta telkkarista piti kommentoida, että uskon tuon pitävän hyvin paikkaansa. Lapset ovat hieman levottomampia (siis pitkällä välillä). Mutta silti pidän telkkua päällä... Jos katon jotain ulkomaalaista sarjaa vaikka nauhalta, pidän usein äänet pois. Lastenohjelmia katotaan jonkun verran yhdessä....

Yodottaja...saa nähdä riittääkö energia uuteen suhteeseen.Jos ei niin sit ei..itse meinaan oon kans jo kauan sit päättäny ettei meiän perheeseen enään miehiä kaivata,mutta sit tuli ne pirun luokkabileet..no katsellaan rauhassa ja jos tulee jotain kestävää niin tervetuloa mut mulla on aikalailla periaate että omalla painollaan saa nyt mennä. Tarttee panostaa noihin poikiin ja itteensä ja sit alkaa kohta koulu jonka haluan käydä kunnialla loppuun. Mutta siis ihuna on ukko...aika näyttää mitä tuo tullessaan.
Hän siis lapseton ihminen niin hiukan kyllä häneltäkin vaatii jos meinaa haluta olla mukana mein elämässä... No mutta niinhän sitä sanotaan,että sillon se tulee kun vähiten odottaa...Ja hakemalla ei ainakaan mitään löydy.

Nyt taidan painua nukkumaan...pojat nukahti samaan aikaan joten vois olla hyvin muutama tunti aikaa nukkua |O

palailen myöhemmin... ja niin piti vielä sanomani et mä oon niin tottunu oleen yksin et vaatii iteltä kans aikalailla totuttelua jos tuohon joku munallinen pidemmäks aikaa jää pyörimään... ;)

toivotaan : meillä oli IHAN SAMA JUTTU ton nukkumisrytmin kans, heräili aina vartin/30min/tunnin jaksoissa parikin kertaa ennenkuin asettui oikeille yöunille! nukutus vei siis sen 1,5-2h...muttamutta entäs nyt! kahtena yönä ne on jääny pois :o :D ! pyörii ja hyörii ja ähisee mut jatkaa itsekseen uniaan! ihanaa! sama vaunuissa päivällä; eilen ei tarttenu kertaakaan kolmen tunnin aikana käydä hyssyttelemässä. ja nyt siis nukkunut öisin 6+3+2tuntia, eli äippäkin saa jo ihan luksusunipätkiä! toivottavasti on pysyvä olotila! luulen että ikä tekee, reilu3kk, ja tissimaidolla elää, vielä en ole velliä kokeillut.

LEMPILELU: pinniksessä mobile
VAATE: hmm,ei ole....
KAIPAAN RASKAUTTA!
VAUVAKIRJAA olen täytellyt ahkerasti
ONNITTELUKORTIT tallessa on!

...ja ompas ollut palstalla k-18-yö!!
ja yksäitille onnea vieruskaverista ;) ! se on ihana jos on ollut pitkään yksin niin herätä toisen vierestä :heart: ------muistelee-----

ompa tosiaan ollu oikein k-18 yö :D

meillä venla nukkukin viime yön hyvin,seittemältä tänä aamuna rupes kalkattamaan tuolla sängyssä.
joten tais ne yösyönnit olla väliaikasta vaan :whistle:

meillä lempilelu taitaa olla kanssa nuo rätit,sellanen on aina kainalossa.sitä imeskellään,sillä hierotaan nenää..mutta tykkää venla myös tollasesta ankasta joka soittaa kahta sävelmää,ja jossa vilkkuu valot.

vaatteista ei oikeastaan sellasta lempivaatetta ole.kaikkia yritetään pitää tasapuolisesti :D

no uutta raskautta tuskin tulee..venla oli meijän eka ja vika vaavi :(

vauvakirjasta nyt en ole pitkiin aikoihin mitään kirjoittanu :o
onnittelukorteista tallella on kaikista tytöistä..meillä mies ihmetteli et miten paljon tuli onnittelu kortteja kun tyttö synty..sano et ei heille tullut sillo aikoinaan kun heijän tytöt synty.

miun tekis mieli jotakin leipoa,pakkaseen..ei kellään olis helppoo ja nopeeta tyyliin kaikki aineet sekasin kakku ohjetta?

isäntä lähtee taas iltavuoroon..nyt kuuluu kuorsaavan tuolla sohvalla :o

yksäiti tsemppiä ja onnee uuteen suhteeseen..kaiholla miekin muistelen sitä ihanaa kutkuttavaa tunnetta..kun toisen ekoja kertoja tapasin :D

Miäpä kävin hakemassa yhden valkoisen lakanan (ison) ja yhden pienemmän v.punaisen. Siiskun en kangaskauppaan jaksanut mennä :ashamed: Noista yritän meille tehdä meille jotain kruunu sydeemiä Kiian sänkyyn :D Niin ja tiimarista vähän paljetteja silkki vaiko satiininauhaa tuo on. Harmi vaan että siellä ei enää ollut kulta taikka hopea lankarullia :/

Niin ja kaks putelii käsidesiä löytyypi nyt. toinen meni eteiseen ja toinen wc:n

Yhteistyössä