*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
äkkiä pyörähtämään täällä,enneku kauppaan lähetään..

enja ja ginnifer kerto putsaavansa pesukonetta sitruunahapolla saapiko sitä sitruunahappoa apteekista?
miten sitä sitten käytetää?

autoista meillä tuo wolkkarin passatti vm 99,mulla käytössä,ja isännällä rellun laguna vm 02,ja tuo laguna on farmari.kumpikin diiseleitä.

topsy mie haluun kans venlalle tollasen hatun :D
isännälle jo sanoin että pitää käydä lindexillä ku kaupunkiin mennään..

tin tuo meijän istuin makso 199e,se on viimevuoden väriä,joten oli alennuksessa..mutta katoin et tän vuoden värillä olis ollu muistaaksein tuo istuin n.230e mutta kuitenkin alle 250e.

tiipi teillä tyty on kyllä aivan isänsä näkönen =)

kertokaahan,joilla vauvoilla ollut korvatulehdus,et onko yöt olleet rauhattomia?vai onko ollut tota rauhattomuutta myös päivällä?

meillä venla on nyt kolmena yönä sellasta suhinaa ja puhinaa tuolla sängyssää pitäny,puottaa tuttia,vimekin yönä varmaan sata kertaa hyppäsin ylös,tuttia laittamaan suuhun.
päivällä on tosi aurinkoinen..ei mitään..
viime yönä otin sitten puol neljän jälkeen toisen viereen..ja ihan kamala sitskutus oli tossa keskessäkin..jalat viuhto,ja ihme innitys oli koko ajan,piti tehdä oikein valot et nukkuuko tyty vai valvoko..niin ihan täysiään nukku.
vai onkohan tää 4kk rajapyykki sit alku jollekkin kamalille öille.. :eek:
Ihan sama homma tààllà! Annika viuhtoo unissaankin niin kamalasti ja koko ajan pitàà olla pistàmàssà takaisin keskelle sànkyà kun muuten ollaan naama kiinni laidassa ja valitellaan sità.. Itse kanssa mietin sità ettà eihàn vaan ole korvatulehdusta tai jotain muuta vialla.. Vai olisiko ne vauvat nyt sitten niin innoissaan maailmasta kun rupeavat jo enemmàn ymmàrtàmààn, ettà eivàt voi unissaankaan rauhaantua ? :O
 
Mammoliino
Lähes joka kerta, mut painuu pois viimestään viikon päästä.

Tosta sitruunahaposta
Minä käytän kans pyykinpesukoneessa mut myös astianpesukoneessa ja n.2 krt vuodessa. Apteekista saa.
Laitan n. 100g koneen pesuainelokeroon ja pyöräytän normiohjelman tyhjänä. Sit vielä ysikympin ohjelman tyhjänä.

Meillä Sanni kanssa pyörii ku kellon viisari. Toissa yönä oli saanu puolipotkarit riisuttua pois :D
 
Menkoista Heti aamutuimaan :D Mulla muuttui runsaammiksi. Kolmannen jälkeen jos en syönyt pillereitä, niin sain käydä kerta tuntiin tai kahteen wc:ssä ja piti olla yöside sekä megasuperhypertamponi. Pillereillä siis saan kuriin ne. Joskus olin niin heikkonakin että hyvä kun kauppaan uskalsin lähteä. Sellaiseksi ne vaan joillain muuttuu :/

Meillä kumma yö takana. Tytö nyt nukkunut aika hyvin ilman tuttishowta,mutta viime yönä herättänyt mieheni 4 kertaa. Levoton kuin mikäkin.
Itse painelin maate jo kymmeneltä kun meinasin nukahtaa Housea katsellessa. Aamulla sitten ihan nukainen ja aivastuttaa kokoajan. Häät olis viikon päästä lauantaina :whistle: Saas nähdä muuttuuko meidän häähumu häähel**tiksi..?? :whistle: Koko sakki kauheessa räkätaudissa juhlimassa ja morsiammella räkä valuu nenästä, aikun kaunista ja romanttista se oliskaan?! :LOL:

Siitä pedofiilistä vielä... Nyt se liikkuu Espoossa. Ja kyse ei ole mistään pilipali pippelin heiluttajsta vaan vaarallisemmasta tapauksesta, joten lapsia on valistettava siitä lasten leikkiessä ulkona ja koulumatkoilla. Kertokaa Espoossa asuville ystävillenne joilla lapsia. Kouluissa ja päiväkodeissa on varmasti asiasta puhuttu, koska tämä kuuleman mukaan tulee sisälle asti :/
Mä en ole hysteerinen asian suhteen,mutta varovainen pitää olla. Noita on aina ollut ja aina tulee olemaan :headwall:

mileko: Meillä kans mies on nyt alkanut valvomaan/syöttämään, koska muuten mä palan loppuun jos en saa nukkua edes joskus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
APUA! Onko teidän vauvoilla tullut rokotuksesta isoa, punaista, kovaa pattia pistoskohtaan?
Annikalle ei tullut punaista kohtaa, mutta pieni kova patti.. Tààllà ainakin sanottiin ettà voi jopa reidet paisua ja annettiin rasvaa siihen.. Tosin ei onneksi paisunut.. JA sitten sanottiin ettà pitàà hieroa niità pistoskohtia vauvaòljyllà ettei vaan jàà reiteen mitààn ja varmasti làhtee rokotukset liikkeelle :) Tààllà siis annettiin 2 eri piikkià molempiin jalkoihin.. Siellà vissiin vaan yksi ? ... :whistle:
 
Sitruunahaposta Minä pesen pyykkikoneen Hesarissa olleiden ohjeiden mukaan, eli 100 g sitruunahappoa apteekista, happo pesuainelokeroon ja koneeseen niin kuuma ohjelma kuin löytyy. Heti perään sama ohjelma, tällä kertaa koneeseen jauhemaista pesuainetta, voi laittaa pyykkiä mukaan. Jutun mukaan tuo pesuainekäsittely heti perään on tarpeen, jotta sitruunahapon irrottama sakka lähtee pois koneesta. (Mulla on kopio tuosta Hesarin jutusta teipattuna siivouskaapin oveen, sain sen apteekista samalla kun ostin hapon.) Sitruunahappo maksaa muistaakseni 1,5 e.

Yritän muistaa kuvata vaippoja viikonloppuna, nyt ne ovat odottamassa pesua.
 
Voi ei MAMMOLIINO taas repesin lueskellessa sun juttuja... Römppämaha ja virttyneet imetysliivit :LOL: :LOL: Sellasta se on täälläkin, ei kovin hehkeen seksikäs olo ole tällä kropalla ja liivit oltava 24h/vrk päällä. Ajattelinkin, ett jos pakottas ittensä pelkissä liiveissä kerran päivässä kokovartalopeilin eteen niin innostaiskohan se liikkumaan enemmän ja huolehtimaan itestä paremmin, on meinaan melko karsee näky... Tohon kuvaukseen vielä kun lisää 15 kiloo ylimäärästä LÄSKIÄ ni huhu huh. Seksi ihmeesti kuitenkin ukkoa kiinnostaa, mutta itteä ei oikein nappaa... Ja ihan varmasti olen karsee näky ukonkin mielestä, mitään ei kuitenkaan ole uskaltanut kommentoida ja parempi niin tai saattas tulla avioero :kieh:
Nyt meidän Silja Anneli heräilee, morjens!
 
Tiipii, ihana kuva. Mulla kans photoshop mut en mä jaksa sillä oikein ikinä kikkailla... :/

Kysyit onko asento hyvä, ja mun mielestä Silja ehkä vähän könöttää siinä... kirjoitit itekin että Silja on vinossa, ja itse olen käsittänyt, ja pitänytkin niin, että Mintun (ja Annin) selkä nojaa vatsaani/rintaani vasten. Jotta selkä on kuppimaisesti eikä paino asetu niin että vauva istuisi. Sulla on toi liina tuossa kuvassa yhdesti kierteellä, mä en käännä sitä ikinä noin, onko sillä jokin tarkoitus tai katsoitko jostain että niin pitäis olla?

Meillä on nukuttu yllättävän hyvin nyt kun Minttu ollut sairas, kun ollaan nukuttu sen kanssa evakossa tuolla työhuoneessa, jotta saadaan huone kosteaksi ilmankostuttajalla. No eilen illalla mies kinus että pitää tulla jo viereen nukkuun, tonne ylös parvelle missä nukutaan, ja eihän siitä sitten tullut mitään. Seiskalta minttu oli jo niin tukkoinen, että piti lähteä suihkuun höyryttelemään että sai kehkot ja nenän auki. Ja mies kyllä nukku kuin tukki koko yön :headwall: Eli ens yönä taas evakkoon ,saa mies kyllä pärjätä yksin!

Nyt hommaileen, tänään Anni menee siskolle yöksi ja me miehen kanssa syömään kun mummo tulee Minttua katsomaan :)
 
Kiia nukahti sitten pikkusen vajaa yksi ja vaunuissa nukkui loppuyön kun sinne sain heijaamalla taintumaan. Ukko EI ilmeisesti uskaltanut nukahtaa ennen meijen nukkumaan pääsyä. Mielenosoitukseksi rojahdin sänkyyn niin että tuo siirtyi ainakin pari senttiä paikaltaan :ashamed: Nyt meillä on sitte mykkäkoulua mun pitämänä


Ai niin, tuo koiran peijakas oli onnistunut mikron päältä nappaamaan mun suklaalevyn :eek: Osan oli syönyt ja osan muussannut. Mitäs haittaa suklaasta koiralle olikaan? *menee googlettamaan*
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Kiia nukahti sitten pikkusen vajaa yksi ja vaunuissa nukkui loppuyön kun sinne sain heijaamalla taintumaan. Ukko EI ilmeisesti uskaltanut nukahtaa ennen meijen nukkumaan pääsyä. Mielenosoitukseksi rojahdin sänkyyn niin että tuo siirtyi ainakin pari senttiä paikaltaan :ashamed: Nyt meillä on sitte mykkäkoulua mun pitämänä


Ai niin, tuo koiran peijakas oli onnistunut mikron päältä nappaamaan mun suklaalevyn :eek: Osan oli syönyt ja osan muussannut. Mitäs haittaa suklaasta koiralle olikaan? *menee googlettamaan*
no on teilläkin sitten tapahtunut kaikenlaista.
Nyt tämä mamma lähtee ulkoilemaan luitte aivan oikein siis ULKOILEMAAN. Tätä ei ole tapahtunut aikoihin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Kiia nukahti sitten pikkusen vajaa yksi ja vaunuissa nukkui loppuyön kun sinne sain heijaamalla taintumaan. Ukko EI ilmeisesti uskaltanut nukahtaa ennen meijen nukkumaan pääsyä. Mielenosoitukseksi rojahdin sänkyyn niin että tuo siirtyi ainakin pari senttiä paikaltaan :ashamed: Nyt meillä on sitte mykkäkoulua mun pitämänä


Ai niin, tuo koiran peijakas oli onnistunut mikron päältä nappaamaan mun suklaalevyn :eek: Osan oli syönyt ja osan muussannut. Mitäs haittaa suklaasta koiralle olikaan? *menee googlettamaan*
no on teilläkin sitten tapahtunut kaikenlaista.
Nyt tämä mamma lähtee ulkoilemaan luitte aivan oikein siis ULKOILEMAAN. Tätä ei ole tapahtunut aikoihin

Pitäkää hauskaa :wave: tää mamma alkaa tavoittelemaan eläinlääkäriä varmuuden vuoksi :/

Muoks. Piru vieköön oli pakko lopettaa mykkis ja kertoa ukolle koirasta. Hyvä vihanpito loppu :headwall: :LOL: Nyt pitää seurailla koiraa. Oksettaa ei kuulemma enää kannata kun suklaan syönnistä on kulunut tunteja :/ Onneksi on kyse isokoisesta koirasta. Ei ole ripuloinut eikä oksentanut ja samallaiselta häslältä tuo vaikuttaa kun normaalistikin :)
 
Oih, kiitos mileko ja Heidi :heart: :flower: Hitto mää jo säikähin kunnolla että nyt tulee joku kuolio ja amputaatiohan se on edessä :ashamed: :D Santerilla ei tullu ikinä rokotuksista mitään, joten kokemusta näistä jälkioireista ei ole ennestään.

Kiitos vaan tylsä, hyvä että muilla on hauskaa mun kustannuksella :D Ei vaiskaan, kiva että oon edes hymyn tuonut jonkun kasvoille :hug: Ja Silja Anneli. Ihanaa, sieltähän löytyi kaima! Mun toinen nimi on Anneli!

Hei, tuosta pesukone-jutusta. Meidän vanha kone haisi tuon tuostakin vaikka sitruunahapolla ja joskus etikkavesiliuksellakin (tosi vähän etikkaa) konetta puunattiin. Kerran sitten yks pesukonekorjaaja sanoi, että pulverimaiset pesuaineet jättää koneeseen lietettä ja joitain mystisiä suoloja jotka alkaa haisemaan. Eli kunnon pesu koneelle sitruunahapolla ja 90 asteen pesu tyhjällä koneella päälle niin avot, pitäis hajun poistua! Täytyy vaan tosiaan poistaa se liete ennen tuota käsittelyä. Ja koneelle olis kuulemma elinehto, että käytettäisiin ainoastaan nestemäisiä pesuaineita.

Oikein mukavaa alkanutta päivää kaikille! Vaikka unta on vaan n. 4 tuntia takana niin ei paskempi olo :D Eli eväät köökistä ja töllö auki niin siitähän se päivä taas lähtee käyntiin!

R
 
Tuli mieleen tuosta mammoliinon miehen kampaaja taidoista. Meidän ukko joutui kerran juoksemaan kotkan kioskit ja isommat huoltikset läpi + soittamaan kaikille siskoilleen. Ihan seurustelun alkuaikoina oltiin lähdössä ulos. No miä fiksuna päätin olla nätti ja värjätä hiuksen ennen sitä. Ikinä ennen mun hiukset eivät olleet reagoineet väriin siten että menivät sammaleen vihreäksi :eek: MIä itkeä pillitin kotona kun väriä ei löynyt mistään eikä keltään. Äitini kaappeja tonkimalla löysi yhden kastanjan värisen putelin joka paniikissa mun päähän laitettiin. :) Sen jälkeen mulla on ollut kielto värjätä kuontaloa kauppojen kiinni ollessa :D
 
niinukka. meidän Anni on korvakierre lapsi ja hänellä kun oli tulehdus ja aina kun laskin sänkyyn tyttö tuli levottomaksi eikä asettunut nukkumaan. Yöllä sekä päivällä, muuta merkkiä ei ollut kuin se että makuuasento oli kamalaa, kai sinne korviin tuli painetta tai muuta epämiellyttävää tunnetta silloin. Loppujen lopuksi tiesin korvatulehduksen siitä kun työnsin korvakuume mittarin korvaan huuto oli kamala.

Tuutilulla: voi koiran ketaletta minkä teki. Vai piti ihan lopettaa mykkäkoulu isännälle :D

Aatu heräsi yöunilta, palataan
 
Ai niin, jatkoa koulukypsyys jutuille. Eskarin täti aamulla sanoi että kannattaako Jepen silti aloittaa norm. koulua kun ei jaksa oikein olla paikallaan jne. :/ Saas nyt nähä mitä tässä käy. Syksyyn on vielä aikaa kumminkin jonkin verran... Ja poika itse ei halua nollaluokalle (oli kertonut neuropsykologille). Neuropsykologi oli myös sitäkin mieltä että tulevaisuudessa voi sekin hankaloittaa pojan elämään koska poika on isokokoinen ja erottuu taatusti luokalla jos myöhemmin koulun aloittaa..Tiijä tässä nyt mikä tekee. Toisaalta haluttaisiin yrittää ensimmäisen luokan aloittamista ihan normaalissa aikataulussa mutta onko sekään sitten oikea ratkaisu? Tulee nimittäin pikkusen sellainen olo kun ne on eskarissa joutuneet Jepen kanssa aika lujille alussa niin onko se suhtautuminen sitä nyt koko vuoden ajan. Positiivista palautettahan sieltä EI saa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
niinukka. meidän Anni on korvakierre lapsi ja hänellä kun oli tulehdus ja aina kun laskin sänkyyn tyttö tuli levottomaksi eikä asettunut nukkumaan. Yöllä sekä päivällä, muuta merkkiä ei ollut kuin se että makuuasento oli kamalaa, kai sinne korviin tuli painetta tai muuta epämiellyttävää tunnetta silloin. Loppujen lopuksi tiesin korvatulehduksen siitä kun työnsin korvakuume mittarin korvaan huuto oli kamala.

Tuutilulla: voi koiran ketaletta minkä teki. Vai piti ihan lopettaa mykkäkoulu isännälle :D

Aatu heräsi yöunilta, palataan
Niinpä, ei riittänyt että mun suklaat söi |O Vaan pakotti minut puhumaan :headwall: Ja nyt ukko juttelee kun ei mitään taas ikinä ois ollutkaan :headwall: *lietsoo huonoa tuulta päälle* :D Paha on ilman syytä uudelleen vetää turpaa rullalle :whistle: Noooh, eiköhän tilanne korjaannu päivän mittaan :kieh:
 
topsy no minä kans ajattelin että jokin tuossa meidän kantoliina-asennossa mättää, tyttö ei kyllä valittanu mutta jotenkin se vaan tuntu vähän omituiselta. ja minä oon yrittäny laittaa tota liinaa vaikka mitenpäin ja aina siihen tulee tuo samperin kierre...en minä saa sitä oikeen...näyttää sitä tämmösessäkin asiassa olevan blondille liikaa haastetta :LOL:
 

Yhteistyössä