*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

höh,ei se antton taidakkaan herätä syömään..tultiin kotia vaille 9 ja nukkuu vieläki tuol istuimessa silleen selälleen..vaatteita toki on vähennetty..sais kyllä nukkuakkin ihan aamuun asti,ku on ollu niin äkäinen nyt ku sitä väsyttäs mut ei millään malta nukkua,nukahtaa sit hirmu huudon kanssa syliin..olishan se kiva hereillä olla ja leluja syyä mut olis se hyvä nukkuakkin,koita se nyt sit tollselle 3kk päähän saada :LOL:
me vaihdetaan istuin autoon varmaan reilun kuukauden päästä,se on sellanen britaxin ??merkkinen,saadaan käytettynä se mun äidiltä..tosin himottais se punainen ferrari penkkikin :D

tuolta urokselta otettiin nyt illalla tuo kauluri pois (viikko sit läks ne pallit)
nii nyt on koko illan vaan leikkiny..se yleensä leikkii hirveesti leluilla ja nyt ei sit viikkon oo päässy leikkimään..varmaan koko yön riehuu :kieh:

vieläkö jossain myrskyää?
täällä loppui tuo lumen tulo,mut tuulee hirveesti..
 
tin
laittakaa nyt joku tietsikkanero vielä et kuinka noita kuvia saa tollai pieneksi, voisin tatusta laittaa pari :) oon niin käsi näitten koneitten kans...
kaikki melkei kaikki mammat ihan eri näkösii mitä ajattelin, paitsi YOdottaja, tuutilulla ja niinukka =)
Kauhee keli tääläki, käytiin Tatun kans Seinäjoella mun koululla ja hissukseen kyllä ajeltiin takas. Mistä tulikin mieleen kysymys että millaset autot teillä autonomistajilla on? meillä on ykkösautona meille ihan tuliterä toyota corolla vm 04 ja kakkospiilinä corolla myöskin vm 93. Toi vanhus on mun eka auto ja hyvin on palvellu!

Meillä turvakaukalona on myöskin gracon autobaby jalustalla ja on ihan huippu mutta miinuksena tosiaan koko ja vöitten pituus(sitte tulevaisuudes). Mutta se jalusta on ihana ja myöskin ne matkarattaat(joita oon mainostanu monta kertaa) :)

Kirppikseltä hain taas Tatulle vaatteita vaikka ite tarttis! Kuljen aika paljo kans verkkareis/tuulihousuis mutta tykkään käyttää nykyään farkkujaki ku mahdun taas lempparihousuihin(joihin en oo mahtunu sitte 05) =)
Mitäs muuta.... Ihanan ahkeria ootte :heart: Yritän kovasti pysyä mukana vaikka koulu ja muut viekin aikaa. Maanantaina alkaa huima viiden päivän mittainen harjottelu joka täytyy suorittaa kolmen viikon aikana :D Rankkaa.... ihana nähdä työkavereita ja mennä uusitulle osastolle.

Synttäripäivä mulla 5.12.1986
Seksiä joo aina sillon tällön, ehkä pari kertaa viikos. mulla on vaan vähä välistä jonkilaasta vuotoa, noi minipillerit vissiin aiheuttaa. muuten sopii ihan hyvin.
Yksäiti menitki mainitsemaan tosta nettikaupasta!Tatun on saatava noi maastokuositutti, ruokalappu ja alusta :saint:

Raivosin ukolle että se ei muka tee mitää, siis niinku esim. hoida kotia oma-aloitteisesti. Mutta kyllä aina ku pyytää ja hoitaa Tatua ihan yksikseen.Nytki ne vaihtaa yökkäriä. Huono omatunto ku ite istuu koneella :ashamed:

Testaillaan:


Siinä Tatu tasan 3kk sen puuhiksella.

Niin ukkojen ammateista vielä. Mies on yrittäjä ja kiinni vähä niinku kahes hommas. Auraukses/hiekotukses jne. Ja sitte semmoses betonifirmas konehommis. Välillä paljo luppoaikaa ja välillä mennään yötäpäivää niinku nyt ku tulee lunta.
 
oih,jee tin..en oo ainut "nuori"täällä..mä oon 87 :D

auto meillä on tällähetkellä opel omega vm.00,muuten hyvä mut pelkään ajella takavedolla..on tuossa onneks luiston esto,mut kyllä se silti niitä luisuja antaa..
vaihdettiin 2kk sit tuo auto,sitä ennen oli ihana mondeo vm.01 josta tykkäsin hirveesti,mut se oli diesel ja kun ne verot on aika korkeet ja meillä ei kilometrejä tuu enää paljoo nii vaihdettiin bensa autoon..
ja farmari on tuo omega
 
niin ja vaatteista..
mä pidän paljon verkkareita ja tuulihousuja kotosalla..mut jos pihalle lähden ihmisten ilmoille nii on joko mamma farkut tai mamma pellava housut..ainiin ja ostinhan mä just sellaset jännät housut,jotka voi kiristää lahkeista,äh en osaa selittää..
sit neuleita pidän ja kotona oon paljon t-paidoissa..

ja sisällä meillä on lämmintä 24-25,makkarissa 23..ennen tykkäsin nukkua viileessä mut nyt on ihana jos oikeen hiki tulee peiton alla :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Pessillä aikas pikkunen ja siro toi kuuppa..taidan ostaa tuon 74cm.Ja vähän jotain muutakin ;)
Piituli toi kuulostaa NIIIIN tutulta...meille on vissiin joku pirun känkkäränkkä muuttanu asuun lopullisesti :kieh:
meille taisi muuttaa kanssa, neiti kun ei suostu nukkumaan enää päiväunia. :kieh:
 
mun on kanssa valitettavasti lähdettävä nukkumaan ja tultava aamusta lukemaan lisää. Kun Ella heräsi kesken unien (kakalle) ihan itse ja vielä potalle. Että kyllä se sitten osaa joskus yllättää positiivisestikin. :heart:

Meillä on muuten myös 2 kpl Gracon kaukaloita "jalustalla". Ja on kyllä kätsyt, 4 lapsen kanssa kun liikkuu. Autona mulla on Opel Zafira tila-auto johon mahtuu 7 henkilöä vm.-01. Ja isännällä vm.07 Skoda Octavia farmari 4 veto.

Aamulla voin auttaa siinä kaukalopussi asiassa, kun tuli tämä keskeytys.

HYVÄÄ YÖTÄ, JA YÖVUOROLLE TERKKUJA. :wave: :wave: :wave:
 
mulla autona Ford Mondeo 2.5 litranen V6, farmari, vm.97
miehellä Ford Transit vm 95 ja sitten peltoautona sillä on lada, meillä aikast paljon menee ja tulee noita muita autoja sitten, mutta tossa noi ajoautot. Isäntä kun automiehiä on, joskus meillä oli viiskin autoa vakuutuksissa, ei mitään halpaa. Juhon synnyttyä sain sen onneks luopumaan monesta aarteestaan.

Mulla kotona monesti verkkarit/olohousut ja joku paidan riepu. väliin hävettää kun tulee pyörähettyä tossa lähikaupassa ne päällä ja kotoon sitte huomaa että uuuuuups. B)

Onpa teillä joillain lämmintä sisällä, meillä toi 21 tuntuu jo sairaan kuumalle..

Meillä ei taija enään myskytä, tuulee kyllä, mutta niin meillä aina kun tässä pellonreunalla asutaan...
 
iltaa vielä...
väsyttää, pitäis mennä nukkumaan, aamuyhdeksältä on taas muskari ja ajattelin reippailla sinne vaunuilla (niin se keksien huutelun aiheuttama huono omatunto vähän vaimenis).
autoasiaa. muuten, lievästi sieppaa noi katsastusmaksut! Ihan törkeä hinta, 80?!!!! ja ei menny edes läpi, ku liian sileet renkaat edes...
Meillä on kaksi autoa, joskin mun auto lähtee piakkoin vaihtoon ja pienempään. Siis mulla volvo s40 1.8 vm-02 ja miehellä tuliterä volvo v50 vm-08. ajaa työn puolesta niin paljon, että autot vaihtuu taajaan ja pitää olla riisselipeli alla.

Säästättekö lapsenne lapsilisät tai osan siitä? Mä yritän säästää ainakin osan, olisi kiva hankkia hänelle sit vaikka jokin soitin, polkupyörä tms isompi hankinta sit ku Aliina on vähän isompi.

Purnasinko jo siitä, että rehtori soitteli ja kyseli milloin palaan töihin. Ahdisteli et tammikuun aikana pitää ilmoittaa. anteeks nyt vaan, mut tietääkseni mikään laki ei tuohon velvoita. töihin paluusta ilmoitetaan 2 kk ennen paluuta, näin olen ymmärtänyt?
Siitä tulikin mieleen, pitääkö lapsen isä vanhempainvapaata? meillä mies pitää mitä suuremmalla todennäköisyydellä syksyllä kuukauden, siis kun minä luovutan ne 2 vikaa viikkoa hänelle niin hän saa siitä kuukauden vanhempainvapaata. sitä ennen pitää kuukauden kesäloman, eli tulee hyvä breikki töistä. good for him!

ei auta, nyt täytyy luovuttaa nukkumatille... öitä siskot!
 
Ginnifer
Kiitoksia vaan onnitteluista, mutta ne oli siis vauvan synttärit, ei minun! Neljännesvuosi tuli täyteen ja pitihän sitä juhlistaa. Ei niin, että mä tarttisin tekosyytä ostaa runebergejä... :p Joten Mileko, if you please, minut voi poistaa synttärilistalta. Jätetään se päivämäärä pimentoon... Oinas on merkki, jos se jotain yllättää.

Hienoa jos löytyy uusia kestokokeilijoita! :) Omasta puolesta voin suositella noita Fuzzeja, ne on siis taskuvaippoja ja se taskuun laitettava imu tulee siinä mukana. Tosin se ei yksinään ihan riitä, vaan yleensä mä laitan sinne toiseksi imuksi joko vanhoista pyyhkeistä ommellun lärpäkkeen tai yövaippaan sellaisen ihan kaupasta ostetun bambu-hamppu-puuvillaimun - se on supertehokas ja paranee vaan pesujen myötä. Ja näiden kanssa ei siis välttämättä tarvi kuivuria, taskut kuivuu parissa tunnissa ja imutkin patterin vierellä on aamulla kuivia jos illalla olen pessyt. Eli ei kulu sähköäkään tällä systeemillä. Ja kannattaa muuten ensin ostaa vaan yksi kokeiluvaippa, jos nyt käy niin ettei se malli satukaan sopimaan.

LillaStina ja Enja, löytyiskö kuvia niistä itse ompelemistanne vaipoista? Mulla on ompelutaidot niin ruosteessa, että se menisi aikaavieväksi nyhräämiseksi, mutta saatan muuttaa mieleni jos oikein houkutellaan...

Ai niin ja sit mun piti vielä kommentoida kylpemistä. Meillä kylvetään niin että amme on tiskipöydällä. On just sopiva korkeus ja helppo tyhjentää tiskialtaaseen. Ja kiitos vinkistä (en enää muista kenen se oli), täytyy kokeilla sitä jalat ja vatsa edellä -hommaa. Viime viikkoon asti meillä tykättiin kovasti kylvystä, mutta nyt on iskenyt ihme pelkotila; eilen tarrattiin rystyset valkeina mun puseroon toisella ja ammeen reunaan toisella ja kohta sen jälkeen alkoi pelkohuuto... Että tästäkin syystä mulle kävi nyt ekaa kertaa niin, että täältä tarttui mieliteko ostaa jotain: tahtoo sen suihkuliinan! Enpä ollut sellaisesta ikinä kuullutkaan ennen.

Nyt nukkumaan.

Ginnifer
 
tin
kiitti dogtor! muistaakseni diipeliki oli aika nuori...? pidetään nuorten puolia;) ei väsytä sitte yhtää. nukuin tatun kans päikyt ja nyt on niin superpirtee olo. kävin tytsyjen kans kaffilla ja oli pakko hakee sipsiä :p kaippa sitte hipsin miehen kainaloon taistelemaan siitä pussista.... laittelen ennemmin pari kuvaa nyt ku opin;)


alkuraskauden turvotus...:D


takkkutukka, leirillä pesemättömien hiusten kera :)

siinä muutamia mitä löysin vain itestä.... odottakaa ku pääsin vauhtiin niin jaan kaikki kuvat täälä :LOL:
 
:eek: Kaamee määrä taas tekstiä :whistle: Missävälissä pääsee takas kärryille? :)

Kattelin tossa ton kodinpuolustajan ja ajattelin piipahtaa viel tääl, ennenkun menen suihkun kautta nukkuun, tai lukemaan :) Tai tulishan sieltä toi ilman johtolankaakin ;) Tuli saunottuakin illalla, mutta mä sain sellasen puklusuihkun taas :x vaikka putsailinkin itteeni niin silti tuntuu et tuoksun aika epämiellyttävälle :kieh: :D

Henkkakin on löytyny, moi :wave: Mä jo ihmettelin minne olit kadonnut :) Ja rontti myösen :)

Hulvatonta meininkii täällä on ainakin tuntunut olevan juttujen ja kuvien perusteella ;) Mileko on niin ihana kun on höplähtänyt noihin kuviin, hauskoja kuvia laittelee :LOL:

Ei ole nyt ollut aikaa lukee kaikkee tätä tekstimäärää, silmäilin vain ja kommentoin nyt muutamia juttuja mitä muistan...

Huono omatunto koneella olosta? Nojoo, aika-ajoin vaivaa, mutta oon asiaa ajatellu niin et mulla ei tällähetkellä ole omia kodin ulkopuolisia harrastuksia, niin voin hyvillä mielin tässä olla, välillä enemmän välillä vähemmän :saint: Koskaan kuitenkaan ei ole kotityöt jäänyt tekemättä tai saatika lapset hoitamatta tämän takia :) Meillä on kone yleensä kokopäivän auki jos sen aamulla aukasee, et aina hommien lomassa voi piipahtaa jos siltä tuntuu jne. Toisina päivinä kone saattaa pysyä kiinni taas kokopäivän...

Lapsilisät, meillä ne menee lasten omille tileille ja siitä viel menee joihinki rahastoihin tietty summa per kk, lapset saa ne sit kun ovat täysi-ikäisiä. Ja loput lapsilisät siis säästetään siel heidän omilla tileillä ja jos on tarvetta ostaa vaik jotain isompaa, niin sit sieltä...

Sisälämpötila
meil on rapiat 20 ja on passeli meille. Pikkumieskin hyvin tarkenee nakuna hetken kellotella. Sisävaatetuksena hällä on body/paita ja potkarit tms. Ihan riittävästi. Lämminverisiä on meidän lapset kaikki.

Meillä mies ei pidä enää vanhempainvapaata, isyyloman kyllä piti.

Autoina meil on Avensis(farkku) -05 ja kakkosautona corolla -98. *vannoo japsien nimeen :) *

Rontille piti toivotella positiivisia ajatuksia sen loman suhteen =) Koita nyt nautiskella =)
Meillä mä voisin kyllä ton vauvelin kaa lähtee, mut isompien kaa ei hotsita :/ Vauvan kaa vaan jännittäs lento. Mutta turha ajatella mun ees kokoasiaa, meillä ei mies enkä minä ole kumpanenkaan yhtään innostunut, eli me pysytään täällä kotimaan kamaralla :) EHKÄ joskus sit hamassa tulevaisuudessa kun lapsetkin kasvaa :whistle:

Kauheeta kun täs aika hujahtaa nopsaan kirjotellessa... :eek: Noniin, nyt sit sinne suihkuun ja petiin...

 

Yhteistyössä