*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
KIITOS piituli :flower:
me tästä kohta mennään testaamaan, kun lähetään lahessa käymään. Kunhan ensin Juholle nälkä tulee ja vaippa vaihdetaan niin sit mennään.
Taidan siis laittaa vaan kypärämyssyn ja ohuet tumput kun plussaa tuolla ulkona. :D
Kyllä varmasti pärjäätte. Meillä Emma heräsi kun tuli kuuma, päällä oli body+sukkikset,tutan villapuku, äpakkauksen ohut toppis, ne nallettumput+ villatumput, tossut, sit se oli makuupussissa. Essi nukkuu vieläkin pihalla mutta nyt vaunuissa on viileämpi kun toinen on sieltä poissa. Pitäisi vissiin alkaa nukuttamaan ulkona eri vaunuissa niin ehkä nukkuisivat paremmin. :D
 
Dirlittan: Meillä Elia on saanut jonkun aikaa jo kiinteitä, on nyt reilu 4kk. Meillä huomas siitä, et 3vkoa poika söi yötä päivää 1-1,5h:n välein. Eli ei loppunu se tiheänimunkausi. Mulla loppu jaksaminen sitten, kun en saanu nukuttua yhtään pitempää pätkää ja vauvakin jo väsyi, kun kokoajan piti herätä syömään, kun maito ei nälkää pitäny loitolla. Nyt saa kerran kaks päivässä kiinteitä ja on tosi tyytyväinen poika.

muoks. Ja korvikettakin kokeiltiin antaa illalla, mutta ei ollu mitään vaikutusta yöuniin. Ei siis pelkkä maito enää riittäny..
 
Tehdään niin että menen huomenna Lindexiin, katson löytyykö niitä hattuja (tarkoittanet niitä vihreitä ja vaaleanpunaisia?)
Kumpi väri ja koko jos löytyy? =)
Ostan jos löytyy oikea väri ja koko ja laitan sulle yv:n sitten :)
Toivotaan että Espoon Sellon Lindexistä löytyy, siellä on ollut yleensä aina tosi hyvä valikoima.
Ja katjannan kannattaa lähteä Lindexiin jos haluaa päästä rahoistaan eroon :D Mä tykkään Lindexin vaatteista, säilyvät myös hyvinä seuraavalle lapselle.

Ja pikaisesti raportoin vielä...
Väärässä olin soseen suhteen :D Maku oli väärä, Saralle on mennyt pienestä pitäen ilmeisesti jakeluun että makealla ei mahaa täytetä :D Perunaporkkana uppos hienosti, kunhan päästiin ensin hekotuskohtauksesta eroon :D

 
milli78 vaaleanpunasta se olla pitää,joten vaaleanpunainen hattu jos on.ja apua mitenhän sen koon kanssa,just tossa katoin et yks 42/44 koon lindexin hattu on pikkusen reilu.ja sitten tutan hatussa on koko 42.ja se on just sopiva.joten luulen et se vois olla tuo koko 42/44

meijän lindexissä kyllä aika surkea valikoima,oon suunnitellu että imatralla olis kiva käydä,siellä on lindexillä hyvä valikoima myös..mutta kuhan pitää käydä ostelemaan kesävaatteita,niin jos sitten.
ja mie olen kanssa tyytyväinen noihin lindexin vaatteisiin,ei mene oikeastaan miksikään,kun pesee vielä nurin päin..mie nimittäin kaikki tytyn vaatteet pesen nurin päin,vaikka ärsyttää niitä sitten käännellä märkänä oikein päin.
 
Neuvolassa käyty ja eka piikki saatu, ei tarvinnu paljon itkeä... toivottavasti ei tule oireita, tuolla nukkuu ulkona nyt. Samalla otettiin myös rota-rokotteen toinen osa. Painoa 7430g ja 62.5 cm pitkä,että hyvinpä mun pulleroinen kasvaa.Terkkari katsoi samalla pojan kielijännettä ja oli juurikin sitä mieltä että sen takia imetys ei onnistunut ku ei saanu otetta sen tiukan jänteen takia. Kuukauden päästä on lääkärinneuvola ja siinä katsotaan mitä sille tehdään...Vähän meinas ettei välttämättä tehä mitään, mutta aion kyllä pitää puoleni siinä ettei sitä ootella sinne 4-5 ikävuoteen että jos tulee puhehäiriöitä...tietäen tämän kunnan puheterapiatarjonnan niin ei kiitos,tai kun sitä tarjontaa ei ole, vuoden saa olla jonossa... joten eiköhän helponta ois napsasta se jänne vaan kun se ei iso homma ole. jännä että sairaalassa sitä ei katsottu ollenkaan...ja nytkin vasta mun omasta pyynnöstä.
Juupasen juu, mutta nyt pitää alkaa toimia kun ei tänään oo saanu mitään aikaseksi kun se neuvola sekoitti ja taas meni tunti näitten lukemiseen...

Heippa hei :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Dirlittan: Meillä Elia on saanut jonkun aikaa jo kiinteitä, on nyt reilu 4kk. Meillä huomas siitä, et 3vkoa poika söi yötä päivää 1-1,5h:n välein. Eli ei loppunu se tiheänimunkausi. Mulla loppu jaksaminen sitten, kun en saanu nukuttua yhtään pitempää pätkää ja vauvakin jo väsyi, kun kokoajan piti herätä syömään, kun maito ei nälkää pitäny loitolla. Nyt saa kerran kaks päivässä kiinteitä ja on tosi tyytyväinen poika.

muoks. Ja korvikettakin kokeiltiin antaa illalla, mutta ei ollu mitään vaikutusta yöuniin. Ei siis pelkkä maito enää riittäny..

Kiitos vastauksesta.
Minä en niitä korvikkeita haluaisi antaa, kun tätä maitoa tulee itseltä niin reippaasti, eli määrä ei ole se ongelma.
Tuntuu vaan että kaverilla on koko ajan nälkä.

Maanantaina on 3 kk neuvola, mutta sieltä taitaa olla turhaa kysellä, koska sieltä ollaan koko ajan toitotettu että tissillä vaan sinne 6kk asti.

Täytyy nyt seurailla jos tämä tiheä imeminen ei rahoitu jonkun ajan kuluessa, niin sitten varovasti koitellaan vaikka perunaa.

 
niinukka öykhidöykhi! =)
Me ollaan siis jokatapauksessa menossa Lindexiin, kun mennään viimeiselle häitä koskeville ostoksille. Vihjailin just eilen miehelle että kohta tarttis taas Saralle isompaa bodya ym. :whistle: Vastas että sitten ei auta muu kuin mennä sinne Lindexiin ja henkkamaukkaan :D Tosin meillä käy aina kalliksi noi mun reissut kun kaikkea ihanaa löytyy viidelle.. :ashamed:
Ja samalla toi hattukin tulee teille, jos vaan löytyy valikoimasta. =) Illalla sitten viimeistään ilmoitan löytyikö.
 
Dirlittan meillä kans neiti täysimetyksellä ja koska hyvin on kasvanut niin neuvolan suositus on sinne 6kk asti. kyllähän tähän imetykseen mahtuu kaikenlaisia kausia: välillä maitoa tulee liaan vähän, välillä liikaa, on tiheänimunkausia ym ym (mulla menkat jo alkaneet joten tuokin vaikuttaa)... yritän olla liikaa miettimättä tuota imetystä ettei ressi iske ja ainakin tyttö vaikuttaa tyytyväiseltä joten sillon kaikki ok ton riittävyyden suhteen (välillä tosin heikompiakin päiviä, mutta jos ne ei kestä kovin kauaa niin ei kait se niin haittaa). että näillänäkymin meillä tuo täysimetys jatkuu, ja kova on muuten meidän neiti syömään, välillä päivisin tunnin välein! sanoin tuosta neuvolassakin muttei siinä kai sitten mitään erikoista ole.

sitten siirryn kiinteisiin ym jos neuvolassa niin sanovat. meillä myös sanottiin että jos epäilee että maitoa tulee liian vähän niin voi käydä neuvolassa punituttamassa vauvaa ja katsotaan sitten sielä että onko tarvetta antaa muutakin kun tisumaitoa.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE MAMMOILLE JA VAUVOILLE!
me lähdetään tästä ajelemaan meidän kotipaikkakunnalle viikonlopunviettoon, palailen sitten taas sunnuntaina.(jos nyt ei oteta tätä konetta mukaan...)
taas piti itkeä silmiä päästä kun pakkasin tuossa meidän jouluna lopetetun koiran tavarat kassiin, vien ne anoppilaan niitten koirille :'(

palataan!
 
milli78 selvä pyy..laita viestii =)

hih,isäntä lähti iltavuoroon..ollaan venlan kanssa ilta kahdestaan,kun isommat tytötkin lähtee isänsä luo viikonlopuksi.miun pitää ne vaan viedä tonne puoleen väliin.venla on varmaan riipastava tuolta päikkäreiltä vaan turvakaukaloon kun lähetään.

 
Jahas, hattumania iskenyt täällä :) Minäkin voin Tuutilulla toimia kuriirina, jos ei Milli löydä hattua. En kyllä muista mitä kokoja sinne jäi... Mä voisin ostaa kokoajan Mintulle ja Annille vaatteita, en voi vastustaa lastenvaatteita! Ja aina muka perustelen sillä että saa ne sit vaikka kirppiksellä myytyä pois... :whistle:

Oli ihana olla ulkona, peesaan Piitulia! Anni jopa uskaltautui naapurin moottorikelkan kyytiin mut sit kun ois pitänyt lähteä liikkeelle niin tuli pupu pöksyyn :)

Katjanna
, mun mielestä joskus Zeppelinin lindexillä on parempi valikoima. Keskustan on aika suppea, ja kaikki koot loppuu samantien. Nyt siel oli kyllä kaikkea kokoa pilvifleecepukua :)

Tiipii, hmmm, mitenhän se sulla nyt silleen se liina menee? Ei mulla ole mitään ongelmia sen kans :D Nähtäiskö pian niin otettas molemmat liinat mukaan? Diipeli, milloin kutsut meidät teidän uuteen asuntoon, kuten oli puhetta? :D
 
Topsy juu voitas tapaamista järkätä. otan sen liinan sitten mukaan. oon taas käännelly ja väännelly sitä vaikka miten päin, mutta ei tajuuuuu! ja mieskin sitä yritti muttei sekään saa sitä oikeen vaikka sen piti olla muka insinööri, onkohan sen tutkintotodistus aito!?! :x jep,jep, blondeja ollaan koko porukka vauvaa myöten :LOL:
 
tuutis
mulla oli aamulla valmiina pöydällä kahvi ja laskiaispulla,ostin yhden ainoan laskiaispullan ja erehdyin käymään vessassa,v..........ttu tuo uros oli popsimassa viimeisiä kermavaahtoja ku tulin pois :kieh: :kieh:


tiipii :hug:
minä en pystyis luopumaan meidän koirien vehkeistä,meillä on kotonakin nallepuh laatikossa meidän 4 vuotta sitten kuolleen kultsin kamat,ja kun sen laatikon avaa,niin tulee vielä sen koiran tuoksu :'( ihan kaikki sen kamat on siellä..karvojakin keräiltiin :)

 
menkoista vielä
mulla on ollu 3 synnytyksen jälkeen ja on ihan hirveet,kestää 2 viikkoo ja koko sen ajan vuotaa ihan hirveesti,ja mahaan koskee kans paljon..jospa se noilla pillereillä tasaantuu,nyt oon yhden liuskan saanu tyhjennettyä
 
dogtor pakkasin kaikki ruuat ja sitten shampoot ym. anopille vietäväks. leluista laitoin vain sellaset millä meidän buster ei tykänny leikkiä. sen lempileluja en vie koska en pysty kattoon kun joku toinen koira leikkis niillä. samoten säästin kaulapannat, vaatteet ja ruokakupit itelle, osan muistoks ja osan jos joskus otetaan toinen koira. sängyt se oksensikin pilalle joten ne on heitetty roskiin ja sen lempipeiton mikä sillä oli autossa sillon kun se pentuna meille haettiin, käärein ympärille nyt kun arkkuun laitettiin :'(
 

Yhteistyössä