*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

LillaStina :hug: mä kirjoitin kans tosta maidon vähyydestä ja vinkkejä kaipailin kuinka sais lisättyyn maidon erittymistä. Samassa veneessä ollaan.

Hitsi vie...kiitos vaan kovasti sille joka neuvoi tien tonne kuvasivuille :kieh: :D Mä nyt jumituin sinne ihailemaan kuvia :p :headwall: ja olihan siel kuvia jotka saivat aikaan herskyvät naurutkin :LOL:
 
tiedoksi että gracon kaukalossa on siellä haarojen välissä tulevan vyön alla metalliläpykkä jota nostamalla ylävyöt löystyy. meilä ne kuitenkin toppapuvun kans on jo niin löysällä ku saa, siksikin toi pussukka on kiva keksintö!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
tiedoksi että gracon kaukalossa on siellä haarojen välissä tulevan vyön alla metalliläpykkä jota nostamalla ylävyöt löystyy. meilä ne kuitenkin toppapuvun kans on jo niin löysällä ku saa, siksikin toi pussukka on kiva keksintö!
Lienee kaikissa malleissa vastaavanlainen läpykkä, mutta monissa todellakin silti liian lyhyet vyöt :(

 
Toisaalta tää hermostuttaa kovin, kun loppuu ne ainoat hetket jotka "vain äiti voi hoitaa". Mutta toisaalta isikin pääsis osallistumaan myös nukkumishommiin paremmin :x
Mä olen varmaan vähän väsynyt, joten ei kai kannattais nyt murehtia... Ollaanhan me kuitenkin saatu "nauttia" tästä 3½ kk. On se nyt kuitenkin jotain... Sitä vaan ajatteli ennen synnytystä vähän toisin nämä jutut...
 
Täällä kans pohditaan ton oman maidon riittävyydestä...mä oon juonu kotikaljaa jo pitkään, aina on uus satsi tekeytymässä, tosin meillä muutkin juo sitä. :) Ja hyvinvoinnin tavaratalosta netistä oon tilannu sitä vauvanilo-teetä, on kyl alkuun aikas karmeeta mutta kun pistää hunajaa sekaan nii kyl siihen tottuu. :) Eilen illalla rinnat tuntu tosi "lussuilta" (uuh, kuulostaa karmeelta :LOL: ), neiti söi n klo 22, nukku sit 2.40, yleensä on nukkunu tosta 22-05...ja sitte taas jo söi 6.30. En tiä onko joku kasvupyrähdys menossa vaiko sitten maito on hyytymässä...Yritystä on kyllä maidon lisäämiseen ollu ton kotikaljan, imetysteen ja ihan veden juonnin puitteissa! Ja on saanu kuitenkin tän melkein 3,5 kk imetettyä kokonaan. Mutta jos jollain on jotain muuta uusia keinoja maidon lisäämiseen niin mielellään täälläkin niitä vastaanotetaan. Tarvii vielä muuten sanoa että on tämä hurjan aktiivinen palsta!!! Kiitos siitä teille! :heart: :)

muoks. ja aiemmin neiti on jatkanu uniaan tosta 05-n.9-9.30
 
Noniin...joihin vastauksia...Tatuointia ei ole, haluaisin kyllä jossain vaiheessa, ollaan miehen kanssa suunniteltukin jo viisi vuotta että otettais.. mahdollista kipua en kyllä pelkää synnytyksen jälkeen...
Lävistyksiä ei ole, muuta kun korvissa reikiä 8 kpl, joskus oli nenässä, mutta piti ottaa pois työharjoittelun ajaksi ja se sitten jäi... Napakoru on houkuttanu kyllä kans, mutta ehei näillä makkaroilla :LOL: :LOL: Sais aina kaivella sen korun sieltä esiin jos haluis nähä...

Kylläpä paras lahja on ollut tuo lapsonen, kun kauan sitä piti odottaakkin, niin siitä osaa olla eri kiitollinen...

Jos sais paljon rahaa niin ottasin äkkilähdön jonnekkin lämpimään ja naatiskelisin... joo ja kyllä talon vois ostaa...

Karkkipäivä tahtoo meillä olla liian usein..miten se tahtookin aina hypätä se suklaapatukka sieltä hyllystä kärryyn. Mietittiinnkin kerran, että miten myö voidaan sit syödä karkkia kun ei haluta pojalle kuitenkaan sitä opettaa, salassahan se on syötävä :whistle:

Laittautua en kyllä kotipäivänä jaksa, mutta jos on jonnekin meno niin kyllä sitä pitää peiliin kattoa...Mullakin on ripset ja kulmat kestovärjätyt, hiukset on mulle kyllä tärkeät ja tykkään niitä laittaa kun sille päälle satun...Jostapa tulikin mieleeni että millaiset hiukset teillä on?Lyhyet/pitkät?Värjäättekö?...kohtapa päästäänkin siihen, että sen oman kuvan voi laittaa kun tiedetään jo suunnilleen minkä näköisiä kukin on :LOL: ei mut sehän oiskin jännää kun mielessään arvailee ja sit näkis kuvan, että onko se sinnepäinkään...
Itellä on ihan tummanruskeat pitkät hiukset, joissa kullanvärisiä raitoja, ja otsis...Niin ja pituuksista oli joku puhunu, täällä 170cm...

Nalle Puhista, suosikki on ehket ihaa, ja nasu....itse myöskin nasu testin mukaan :LOL:

tuutilulla sun pojan kissankarvatarina oli huippu :LOL: :LOL:

Pit välillä käydä laittaa pyykkiä...
 
Täällä taasen ;)

Eikös tuohon maidon eritykseen/lisäykseen löytys lääkkeitäkin? Itse kun en oo imettäny, niin oon noista asioista aika pihalla. Yks mun kaveri kyl sano, että alkoholiton (ei siis ykkösolut eikä kotikalja) olut nostaa paremmin maitoa. Tiiä sitten...


begemotturveteloa meijän joukkoon :hug:

LillaStina Millonkas ne miehet muka uskoo, mitä niille sanotaan :kieh:

Vip1: Sattuuhan noita... :LOL:

Milli78 :hug: :hug: :hug:

Pitäsköhän meillekkii hommata koira, niin vois sitä aina syyttää kun haisee. Jostain syystä pahimmat hajut menee ain mun syyks :ashamed:

Niinukka
Mulla on paljon sellasia kappaleita joita en voi kuunnella/kuuntelen paljon juuri noitten muistojen takia. Minä kuuntelen enimmäkseen kunnon rokkia. Ac/dc, Rainbow, Deep Purple ym kolahtaa. Joitain suomalaisiakin bändejä on nyt tullu joita voi kuunnella. Hurriganes on kuitenkin miehelle ja mulle ykkönen. Häätanssina oli I will stay ja sama lause lukee mun sormuksessa :heart:

Minä oon 170cm pitkä/pätkä

Dogtor Meillä Sanni ruvenny pyrryyttämään kuolaa unissaankin. Lisäks unet päivällä on malliin 3 kertaa 15 min |O
Tee siinä sitten jotain...
Kädet on löytyny ja ovat yleensa kuolan peitossa. Masulleen kääntyy kun silmä välttää ja huutaa sitten kun ei osaa kääntyä takas. Sylissä pitäis vaan koko ajan olla ja kiikkua kiikkutuolissa. Eka hammas on puhkeamaisillaan =)

Muistinkohan kaikille kommentoida. Toivottavasti. Tarkoitus ainakin oli...

 
Päivää! yöstä on selvitty :D

Lillastina, mamma3 ja hemuli :hug: Minäki luulin että jos se imetys lähtee käyntiin niin sitten sitä tissitellään siihen sakka kun halutaan :/
Vaan toisin kävi. Yötissit söi ja aamulla toisen, mutta sitten kun olis pitäny vielä vähän saada massua täyteen ennen pihalle menoa niin ei, ei millään :headwall:

Ja PRKL kun on ihanaa asua urheilukentän vieressä |O Kaikki 30 minsaa nukku tuolla takapihalla vaan sitten napsahti itkuhäly päälle. Ensin ei kuulunu muuta kun hirvee melu ja sitten hätääntyny itku. Koululiikuntaa kentällä -opettaja puhaltaa pilliin viiden minuutin välein ja pojan reppanat huutaa äänenmurros äänillään vittusaatanaa ja hyväjätkää! Siinä pitäis sitten pienen nukkua. Ei muuta ku sisälle ja hirveällä huudolla taas tissiltä karkuun. En ala tappelemaan, annan nannia :( Nyt sain tuonne vaununkoppaan hiljentymään mutta meillä on 2lta neuvola, eli ei auta kun kohta herättää :headwall: ARGHH!

Eilen yritettin tuon mekkalan vuoksi käydä kävelyllä, mutta kuka hullu tuolla 3 tuntia kävelee :eek: Ja sitten minä tarvin tuolle koiralle jonkun "sisaristuimen". Vaikka itse jaksais kävelläkkin niin tuo vanhus ei. Eilenki nostin sen sitten tuohon vaunun päälle siten että takajalat oli verkkokassin päällä ja etutassut kopan päällä. Siinä se yritti keikkua ja välillä kuikuili tyhmän näkösenä kuomun sivulta kun ei mitään nähnyt kuomun takaa :LOL: Olisko jollain tullut sisaristuinta koiralle vastaan nettikaupoissa? :LOL:

Ei auta kun alkaa laittaa kamppeita valmiiksi neuvolaa varten....

:heart: R
 
Imetykseen voi etsiä vinkkejä Minni Niemelän Imetysopas-nimisestä kirjasta. Siinä on ihan hyviä juttuja, mutta loppupuolella alkaa kuulua mielestäni pikkaisen syyllistävää paatosta. Äitejä syyllistetään jo muutenkin aivan liikaa, imetysoppaan ei sitä enää tarvitsisi tehdä.

Nopealla selailulla maidon lisäämiseen suositellaan aikaisemmin mainittujen juttujen lisäksi paljon läheisyyttä (ihokontakti, kantoliina) ja tiheitä imetyksiä. Lakkoilevaa vauvaa voi koettaa imettää esim. kävellessä, ja huijata tarjoamalla tissiä jossain uudessa paikassa tai tilanteessa.
 
joo..nyt kaupungilla käyty...hikihatussa raahasin kirppiksellä tota neitiä..onneksi siellä oli kärrit,et sain laitettua ton istuimen siihen kärriin...pitäsköhän tosiaan nuo matkarattaat ottaa käyttöön :eek:
tulihan tuolta tehtyy löytöjä..ja onneks jo pikkusen isompia vaatteita.olisinkohan parillakympillä likalle ostanu taas :D
lähti jopa kolme mekkoa matkaan =)

pituudesta mie oon tällänen 162cm persjalkanen :ashamed:

diipeli kivoja kuvia jessestä..onko jessellä muuallakin tota kuivuutta ku naamassa?(en muista et kerroitko) mie oon miettiny et saapikohan meijän neiti jotain ihottumaa,kun minulla ja miehellä on pienenä ollut maitorupea :eek:

tuutilulla täällä myös tulee itkee pillitettyy myös elokuvia kattoessa,samoin jos jotain eläinohjelmia katon,mutta en voi esim jotain elokuvia kattoo missä on eläimiä..en tiiä mikä siinä on..ja jos luonto dogumentteja tulee,ja jos siinä joku elukka jonkun toisen meinaa syödä tai syö,niin pakko on kääntää kanavaa :eek:
ja tässä oli niistä hevosista 45min ohjelmassa,niin ehä mie sitä voinu itkemättä kahtoo..

tilda meijän venla on kanssa ihan mahoton sätkimään.eilenkin oli selälleen ja ilman vaippaa lattialla,niin ponkas jaloilla vauhtii niin ryökäle liikku selällee pitkän matkaa..ja sekös neitistä oli hauskaa,kun äippä kisko jaloista takas..ja eiku uudestaan.
mutta yleensä kädet ja jalat viuhtoo hirmusta kyytiä :D

milli joo,aika harvoin kyllä tytyn kanssa tulee kaupungilla käytyy,syy,kun en jaksa tota turvakaukaloa raahata..enkä takakontista viitti noita matka rattaita ottaa käyttöön. :D yleensä tulee ton ukkokullan kans käytyy,hää saapi sit raahata kaukaloa :saint:

miesten ammateista meillä on "uunin vahti" tai prosessimies taitaa olla virallinen nimi..kai :D

vilma-onni hammasharjallahan pitää lattian kaakelien välit pestä :kieh: etkös sie sitä tiiä? :D ei vainiskaa..vessasta kyllä pesin karhunkielellä,kun ei tuo koppi oo kovin iso.mutta yhen ainuun kerran olen ihan juuri harjalla kontaten meijän keittiön lattiat pessy..onneks lattia sekä saumat harmaat niin ei kovin hyvin kakkendaali näy..kerran viikkoon kyllä pesen ihan luutun kanssa.

äitivaan meillähän venla 7viikkosesta nukku yöt putkeen eli kaheksasta seittemään kaheksaan..nyt kun neiti ollu kipeä,niin kahtena yönä on kolmen jälkeen noussu tirisemään..ja rauhottunu siihen et annan pullollisen maitoa.
mutta lähestulkoon sen 10-12h nukkuu yössä.sit kahet 30-45min unet ottaa,sekä yhet pitemmät 2.5h-3.5h

mammoliino mie sielujen silmillä nään et miten koira oli siulla vaunujen päällä :LOL: ei kuitenkaan taija olla mikään kultsi?(siis kultanen noutaja)

mutta nyt pitää lähtee uunin lämmitykseen ja makarooni laatikon tekoon.

niinukka ja nukkuva neiti
 
Tää ei oikeesti voi olla totta; mulla kävi tänä aamuna ekan kerran vakavasti mielessä siirtyminen osittain korvikkeeseen tai vellin anto tai jtn ni eikös täällä muutkin paini just samaan aikaan maidon riittävyyden kanssa! Mä oon todennu, että maitoa tulee kyllä 'lussuistakin', mutta jotenkin nyt tuntuu, että jotain tuhdimpaa tarttis yötä varten, ollaan nyt usiampi yö nukuttu maks puolentoista tunnin pätkiä ja alkaa pikkuhiljaa mammaa koitella... Päivällä kyllä nukkuu pihalla kaks yli kahden tunnin pätkää, mutta yöt menny ihme vänkäämiseks... Eikä se jotenkin nälältäkään vaikuta ja tissi kyllä kelpaa meillä... Meinaa vaan mammalle tulla väsy... Aamulla neiti kyllä nukkuis pidempäänkin, mutta mun täytyy se sitten herättää, että saadaan eskarilainen vietyä ja se sitten raivostuttaa. :headwall: Päivällä en ite saa nukuttua, kun en luota tohon itkuhälyttimeen, että varmasti hälyttää jos Silja herää...
Teidän juttuja lukiessa kuitenkin totesin, että enpähän kuiteskaan anna periksi, vielä taistellaan :wave: Ginnifer; Pistähän tulemaan niitä imetyksen etuja niin pysyy motivaatio edelleen yllä!
 
Aaah, mikä autuus :D Meillä oli netti aamun jälkeen poikki tähän asti :kieh:
Ja miä kun asettauduin eväiden kanssa tähän kun pojun olin vienyt ysiksi. Pieni järkytys oli kun ei mitään tapahtunut. Tai kyllä yhdisti mutta sivut eivät auenneet :'( Sai tuo Kymen Puhelin hieman tulikiven katkuisen puhelun :kieh: Kiltille miehelle selitin että kun miä kerrankin oisin netttiin ehtinyt niin sitte tuo saamari ei toimi :whistle: :LOL:

Setä minuu yritti neuvoa kaikkea tekemään, näpyttelin toisen sanelun mukaan vaikka mitä numerosarjoja vaikka mihin paikkaan ja ei auttanut. Juoksin yläkertaan pariin otteeseen nykäsemään modeemin seinästä eikä apua ollut. Enhän miä ole sanaut mitään täällä aikaa kun lastenhoidon lomassa oon näitten koneiden kanssa touhunnut :(

Ei muutes toiminut ennen yhtä kun Jeppeä mentiin hakemaan mutta nyt toimii :D :D

 
Ai niin, ja ostovillitys iski tännekin. Tuutilulla tais olla Kiian mekot laskenut ja mä sitt tietty heti totesin, että Siljalla on VAAN kolme sopivaa mekkoa ja ainoastaan yks iso odottamassa, tänään sitten kipinkapin kipasin kirpparille ja löytyhän sieltä kaks kivaa mekkoa, body, puolipotkarit, vaaleenpunaset lappuhaalarit ym. Ja se Bumbo on edelleen saatava, vielä en ole lastentarvikkeeseen kerenny kattomaan paljonko maksaa siellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä:
Ai niin, ja ostovillitys iski tännekin. Tuutilulla tais olla Kiian mekot laskenut ja mä sitt tietty heti totesin, että Siljalla on VAAN kolme sopivaa mekkoa ja ainoastaan yks iso odottamassa, tänään sitten kipinkapin kipasin kirpparille ja löytyhän sieltä kaks kivaa mekkoa, body, puolipotkarit, vaaleenpunaset lappuhaalarit ym. Ja se Bumbo on edelleen saatava, vielä en ole lastentarvikkeeseen kerenny kattomaan paljonko maksaa siellä...
:LOL: No pitäähän tytöillä mekkoja olla :saint:
 


Nii ja meikäläinen itkee sitten niin herkästi ku olla voi :ashamed:
Joskus oikein ärsyttää, ku pitää tillittää ihan mitättömistäkii jutuista :snotty:
Mut iso tyttö kun oon ja itkemistä en tunnusta, ni tää on hyvä:
 
Keiju07
Tylsä, hyvin samanlaisia kokemuksia täällä tällä hetkellä!

Päivisin ei rinta oikein maistu (huijaamalla välillä onnistuu = nukutan lapsen syliin ulkovaatteissa ja vaihdan harson alla tutin tissiin, sitten siirrän vasta vaunuihin uinumaan). Öisin tankataan sitten senkin edestä. Viime yönä syötiin 6 kertaa :eek: , aika rankkaa. Tosin pystyn torkkumaan/nukkumaan koko syötön ajan, mutta onhan noi pätkittäisetkin unet tosi rankkoja.

Päivisin olen sitten pitänyt maidontuotantoa yllä pumppaamalla, eikä vielä ole onneksi ehtymisen merkkejä. Yritän ajatella positiivisesti, että tämä on vaan jonkinlainen välivaihe, ja menee ohi. Eikös sitä sanota, että kun vauva alkaa havannoimaan enemmän maailmaa, niin into syömiseen voi hetkeksi mennä.

Iltaisin neiti saa meillä lypsettyä maitoa pullosta ja siten nukahtaa hyvin. Toki aavistan, että päivän lakkoilu johtuu osaltaan siitä, että saa silloin tällöin pullosta (no illat ja kun äiti käy jumpassa tai työpalavereissa) ja pullostahan on helpompi syödä... Tosin ihan täysin tämä logiikkakaa ei pelaa, kun multa usein suihkuaa maitoa ja neiti ei silti halua syödä (tai ehkä juuri siitä syystä ). Eli todellista kamppailua tämä välillä on, mutta perikse en anna hevillä =) .

Hauska huomata, että monella juuri näillä main samoja ongelmia, joten olisiko todella jokin ohimenevä vaihe, ja jos vaan maidontuotannon saa pidettyä yllä, niin kohta voi tilanne helpottaa?

 

Yhteistyössä