*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*


onpas ollut taas vilkas ilta+yö palstalla :D !
dogtor: tuleeks teille koillis-savo? torstain lehdessä oli pojan nimi, mitenkä minä vähän ujostelen laittaa sitä tänne? ja minäkin haaveilen jo kakkosen yrittämisestä,tosin joskus syksymmällä,kesän aion pyhittää hevosharrastukselle niinpaljon kun esikko antaa myöten! että kuumeillaan sit porukassa loppuvuodesta ;) !
multa kuoli ukki alkukesästä ja mummo on kyllä ihan murheenmurtama :'( , pitkä yhteinen taival heilläkin takana.
meillä on kädet vasta löytänyt toisensa(kädet ristissä sillon kun ne eivät huido tuhatta ja sataa),vielä ei ole poika niitä tainnut hoksata.eikä ota vielä leluja käteen, ikää 3kk :heart:
ja onko muiden pienokaiset kuin sätkynukkeja? tämä huitoo ja vispaa käsillä ja jaloilla toooosiii paljon! ihan kuin ois vetäny batterya tissimaidon sijaan.... ;)
mutta nyt aamukaffelle niin sais ittesä liikkeelle, on se neuvola iltapäivällä, saa testata uutta kaukalopussia,jee!
:wave: :heart: :wave:
 
Täällähän on ollut taas meininkiä :LOL:

Kaikkea maan ja taivaan väliltä käyty läpi :D Mä taidan vetää pohjat noissa pituusasioissa, huikeat 152cm! :p
Jotain kyselyitäkin oli vielä ja vastaan mitä muistan niistä..
Tarpeeksi rahaa mulle olis sen verran että voi välillä käydä shoppailemassakin jotain kivaa lapsille ja mulle ja miehelle. En osaa sanoa määrää :) Tatuointeja löytyy 3, joista yksi on pieni, toinen vähän isompi ja kolmas lantiossa, jossa lasteni nimet, tosin Sara puuttuu sieltä vielä,mutta hänelle on paikka siellä ;)
Mun mies on insinööri mutta tekee nyt erilaisia hommia maanrakennus firmassa.

Täällä on vinkuliisa. Jos ei irtoa viihdytystä äidiltä, niin sitä vingutaan niin kauan että irtoaa. Sitten myhäilee vaan tyytyväisenä. Kädet löytyivät 2kk vanhana. Kyljelleen pääsee just ja just kun täytti 3kk. Kova into olis kyllä kääntyä,mutta masu ottaa vastaan vielä. :D

Millos näytetään omat naamat? vai onko ne jo näytetty? :D
 
Ei pahemmin huido ja potki tämä meidän tyttö. Mun esikoinen melkein lähti lentoon tässä iässä :LOL: Muistan kun silmät suurina potki ja sätki, niin että melkein hengästyi :D Tää meidän Sara on vissiin niin rauhallinen tapaus, ettei moiseen ryhdy.
 
huomenta vaan :wave:
täällä myös yks vauva joka lentoon lähdössä :LOL:
ainakin jos käsien ja jalkojen huiskimisesta voi jotain päätellä. ja tää on tullu kuvioihin ihan tässä muutaman päivän sisällä.
meilläkin on kait kädet löydetty(?) ainakin toi tyttö niitä sen näkösenä kattelee.
käännytty on masulta selälleen,mut ei ees yritystä toiseen suuntaan :)
kaikki aikanaan!
täytyy mennä keittää aamukaffet,nyt kun melinakin taas nukkuu :D
 
huomenta!

täälä taas rauha maassa :whistle: silja oli tuossa muutaman päivän niin kärttynen että oli meillä kestämistä. mulla oli maito vähissä joten siitähän tuo johtuu eikä tuolle äkäpussille pullo kelpaa alkuunkaan. no nyt kahtena iltana olen juonut imetysteetä ja siiderin niin johan on taas rinnat täynnä ja neiti tyytyväinen, yes!

on niin kamalasti ollut puhetta täälä etten ole enää ollenkaan kärryillä, mutta miesten ammatit pisti silmään, mun ukko on lvi-suunnittelija.
nyt taas alkaa tuo aamun meille tuli vauva-ohjelma, mulla kun jäi se viimeviikkonen kattomatta.
eilen mekin käytiin ostamassa se babystylen tarjouskaukalopussi. jospa se tyttö siihen vielä hetken mahtus kun kuukauden päästä meillä ois tanskanmatka eessä ja sinne tuo ois tarkotus ottaa mukaan. on muuten niin ahdas tuo kaukalo kun remmit kiristää, mutta tuo pussi sitten auttaa kovasti asiaan. ei sitten tarvi siljan tanskaan asti istua tukalassa tilassa ;)

jep, ohjelman pariin!
 
Nyt on pirtti siivottu. Jotain hyötyä siitäkin, että on kukonlaulun aikaan pystyssä. Kohta Eerolle huikat ja mennään ulos. Tulee Onnin serkku meille leikkiin ja alotetaan pihalta.

Oiskoos jollain hyvää vinkkiä, jolla sais oikeesti kaakelilattian ja etenkin saumat puhtaaks???

Tuli tossa taas jynssätessä mieleen..

 
Huomenta vaan kaikille :wave:

Heti ekaksi tämmönen kysymys, kuinka paljon teidän vauvat on päivisin hereillä? Meillä on tähän mennessä nukuttu tosi paljon niin yöllä kun päivälläkin, mutta tällä viikolla on kääntynyt ihan selvästi niin että vähempikin riittää, yöunet häthätää 10 tuntia kun ennen semmoinen 12, ja aamulla ollaan ylhäällä viimeistään 7 vaikka ennen nukuttiin tonne ysiin... eipä auta maito eikä mikään kun toinen on niiiiiiiiiiiiiin virkeenä sängyssä valmiina uuteen päivään..eipä auta äitilläkään sitten kun nousta. Onneksi älysin eilen mennä jo puoli kymmeneltä nukkumaan, niin on itelläkin vähän eri meininki... Eilen olin kyllä koko päivän niin perseelle ammuttu karhu että huh... toihan tuo isäntä sentään kukkia töistä tullessaan niin se vähän piristi =)

Vastailen myöhemmin lisää noihin kysymyksiin... Kiva aina aamusin lukea että mitä sitä ollaan yövuorossa tällä kertaa tuumailtu :LOL:
 
Huomenta :wave: Meidänkin poju lähtee kohta lentämään. Sitterissäkin poika on pakko vöillä laittaa kiinni, sellasta menoa on kokoajan. Käsillä leikitään alati ja nyrkit menee suuhun.

Vilma-Onni, kosteissatiloissa saumat pesen juuriharjan kaa jynssäten. Mutta varsinaisiin sisätiloihin mäkin kaipaan vinkkejä :wave: Joskus sellasella ihmetaikasienellä niitä olen hagannut, mutta työlästä sekin...kyykkiä joka sauma erikseen :/
Kenen perheessä on karkkipäivä? Vai mässyttääkö lapset karkkia aina kun huvittaa?
Lauantaisin on karkkipäivä. Joskus vieraat tuo karkkilaatikot tms muunakin aikana ja ollaan annettu ne syödä. Kuitenkin aina vasta ruuan jälkeen.
- Mihin aikaan isompien nukkumaanmenoaika viikolla?
klo 20-21 menevät nukkumaan. Vauva myös samoja aikoja nykysin =)
Mitä muuttaisitte itsessänne ja kodissanne?
Välillä raivostuttaa itessä se kun en osaa olla tekemättä mitään :( Aina jotain hiplaamassa. Välillä olisi mukava vaikka istua sohvalla keskellä päivää ja vaikka katsoa suomi-leffa :D Kotiin olen suht tyytyväinen, jotain pieniä asioita muuttaisin ja tietysti huonekaluja olisi kiva pistää uusiksi :)
- Minkä piirteen poistaisitte ja lisäisitte mieheenne?
Hänkin aina jotain puuhastelemassa, eli hänkin vois vähän paikoilleen asttua :)
- Mitä tekisitte, jos saisitte yllättäen vuorokauden vapaata ja rahaa olisi käytettävissä riittävästi?
Mäkin luultavasti shoppailisin ja kävisin ulkona syömässä. Näkisin parin läheisen ystävän kaa ilman lapsia, lopuksi munkin olisi viisain mennä hotelliin että en kotona alkais taas pyykkäämään, siivoomaan jne :LOL: eli nukkuisin herroiksi :)
- Mikä on ollut asia josta olette suuttuneet ja vastaavasti iloinneet kaikkein eniten? Suuttumusta ei tule mieleen. Iloinnut olen omasta perheestä, lasten syntymät ja heidän olemassaolonsa ylipäätään ovat olleet mieleenpainuvimpia ilonhetkiä. Toki suuria ilonhetkiä löytyy muitakin... :)
 
Huomenta!

Jahas, yövuoro jatkoi vielä kun minä hyydyin :) Tai en mitään hyytynyt, meillä valvottiin melko rankasti viime yönä :( Eilen kyselin siitä Mintun kamalasta yskästä, Tuutilullan kanssa mietittiin olisko kurkunpääntulehdusta. No puolenyön aikaan Mintulla nousi kuume, 38,8 astetta,annoin supon ja soitin päivystykseen, kun yskä on ihan kauhea, ihan kuin siskon anopin keuhkopöhä-yskä... sitten nukahdettiin ja viideltä heräsin taas kun toinen vaikeroi, kuumetta 39, taas suppoa perään. Nyt heräsi yhdeksältä sen verran että joi pullon maitoa (onneksi!) ja nyt nukkuu vielä. Yöllä ei syönyt ollenkaan. Voi että sitä on huolesta kankeana kun on noin pieni kyseessä!! Itkuhan siinä pääsi kun soitin kätilö-siskolleni, sanoi että jos kuumeilu jatkuu eikä laske supolla, niin samantien lääkäriin, ei saa jäädä arpomaan noin pienen kanssa. Mä vihaan kun noi lapset on sairaana, ottaisin vaikka kymmen kertaisena itelleni niiden sairaudet!!! |O Kuinka monta päivää sitä kuumetta saa olla tuon ikäisellä?

No sitten jotain muuta...

Vilma-Onni, miehen työkaveri (nainen) oli ostanut sellaisen höyrypuhaltimen, pienen, ja vannoi kyllä sen nimeen! Saa kuulemma kaakelit, hanan kolot, kaikki pikkupaikat ihanan puhtaaksi kuumalla höyryllä! Pitäis itellekin sellanen hommata...

Sätkimisestä, Minttu on sellainen rauhallinen, ei pahemmin sätki. Mut kummipoika, 4½kk, on melkoinen duracel :heart: Sen äiti aina ihmetteleekin kun ovat Mintun kans vierekkäin, että mikä ero! :D

Mulla mies on järjestelmätukihenkilö, joten molemmat ollaan IT-alalla. Kotoa löytyy 4 paikkaa missä voi surffata netissä... pöytäkone, kannettava, televisio ja kännykkä :LOL: Äippärahaa jää verojen jälkeen käteen reilu 1400 euroa ja sit lapsilisät 210 päälle.

Äitivaan, kyl Mintulla vieläkin on se maksimi 2 tuntia hereillä päivällä. Yöunille menee 21-22 ja herää 7.50 kakkaamaan :D Herää yöllä 1-3 kertaa syömään.

Tiipii, hienoa että teillä helpottanut ja taas sujuu paremmin!

Milli, samaa olen minäkin miettinyt :D On näytetty kodit, lemmikit, lapset, toppavaatteet :) Milloin tulee pärstän vuoro? Mä en taida uskaltaa, eikai musta nättejä kuvia saakaan... :LOL:

Nyt pitää mennä noita mussukoita hoitamaan, tai no isommalle jos antais vaan aikaa, kun en kyl kehtaa ulos lähteä Mintun kans niin tulee meille sit sisäpäivä. No illalla tulee ex-työkaverit kylään, kivaa :)

Mukavaa päivää :wave:
 
No niin! Taas yksi huonosti nukuttu yö takana! Eemeli heräs 3 aikaan yöllä syömään. Neljältä uudestaan. Viideltä yritin siirtää omaan sänkyyn, heräs. Kuudelta heräs taas syömään, annoin tissiä, jätkä hermostus (eikö tullut mitään?) ja pienen yrityksen jälkeen hermostuin itse ja annoin nannia. Joi 130 ml ja nukahti viimein puol kasin pintaan isin kainaloon. Puol kympiltä vihdoin herättiin. Annoin äsken tissiä taas. Poika hermostui vartin imemisen jälkeen. Yritin lypsää, mutta mitään ei tullut. Oiskohan täällä maito ihan lopussa lopullisesti?
Mä olen tosi väsynyt, selkää särkee tosta eilisestä kaatumisesta ja melkein tekis mieli itkeä.....
Sori tää valitus... :ashamed:

3 kk meillä alettiin nauramaan ääneen, siis ihan kikatettiin... Lisäksi sen jälkeen ei olla paikalla pysytty yhtään...

Eemelillä on mun puolelta isovanhemmat elossa... siis tarkoitan mun isän vanhempia. Muutenhan onkin molemmilta puolilta mummi ja ukki, ainakin jonkin aikaa. Isännän isällähän on se parkkinsson-alzheimer, joka etenee kovaa vauhtia.

Vilma-Onni höyrypesuri on kätevä saunaan ja suihkuun. Lisäksi on sellaista suihkunpuhdistusainetta, jota saa amwaylta (jos joku tuttusi sattuis myymään)....

Eemeli on päivässä hereillä (siis normaalisti) noin 7 tuntia +/- pari tuntia.

Oman naaman näyttäminen.... voisin muuten näyttääkin, mutta meillä ei taida olla minkäänlaisia kuvia minusta.... äippä kun vihaa olla kuvattavana :LOL:
 
Nyt on poju aamupäivä nokosilla sitterissä. Itse tossa siistin huushollin, pyykit pyörii koneessa ja astianpesukone on tyhjätty. Ulos sitten iltapäivällä kun pikkuherra käy varsinaisille päiksyille vaunuihin.
Jouduin tossa taas antaan puol desii korviketta pojulle... Tänään 2kertaa imetin onnistuneesti, mutta nyt kolmas ei sujunut. Vähän aikaa poika imi, sit alkoi sätkiminen, huuto jne. :( Koitin aikani rauhotella ja taas vaivihkaa lykkäsin tissin suuhun, mut ei poikaa huijattu. Tulin siihen tulokseen että maitoa ei nyt tullut riittävästi herran tarpeisiin...? Ja pakostihan se maidon eritys hiipuu kun välillä joutuu korviketta antaan :/
Siitäpä tulikin mieleeni että mitäs niitä vinkkejä olikaan maidon erityksen lisäämiseen? tiipii tuolla siiderin ja imetysteen mainitsikin. Mistä sitä imetysteetä saa? Luontaistuotekaupastako? Joskus olen kuullut et olut lisää maitomäärää, mut ajaako siideri saman asian? Vinkkejä kaivataan!!!! :)
Ja vielä lisää vastauksia milekon kysymyksiin. Ei ole tatuointeja, eikä varsinaisia lävistyksiä paitsi korvareikiä.
Äitiydessä yllätti se että kuinka sitä osaakaan heti lapsen synnyttä hoitaa sitä lasta kuin se olisi aina ollut siinä :) Luulin myös että lapsi rajoittaisi elämää enemmän, mutta lapsen pystyy ottamaan melkein minnevaan mukaan. Tosin nyt kun on kolme, ei ole mulle enää sama asia ;) Ei jokapaikkaan huvita ottaa kolmea lasta mukaan, etenkin jos kyseessä on vaan pikainen piipahdus :) Meikkaus/hiusten laitto, kyllä useinmiten tulee ainakin se ripsari sipastuun ripsiin ja hiukset ainakin harjattuun ihan kotioloissakin :D Sitten kun lähtee kotipihaa kauemmas, tulee vähän enemmän katottuun peiliin :D

Topsy2, voi teidän pikkuista :hug: Inhottavaa kun noin pieni sairastaa ja inhottavaahan se on kun kuka tahansa sairastaa. Pikaista paranemista! En kyllä osaa sanoa kuin kauan sitä kuumetta "pitää" olla et lääkäriin. Alle 3kk vanhana kuumeen ilmaantuessa muistaakseni piti mennä heti lääkäriin.

Meillä poika valvoo ehkä keskimäärin sellaset 7tuntia päivässä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
äitivaan meillä ollaan päivisin hereillä PALJON! lyhyitä unia vaan otetaan. mutta yöllä sitten nukutaankin 12tuntii syömättä. :D
meillä vähän sama meininki. max kolmet päikkäri ja 15-30min. nyt voi jo laskea pois sylistä nukkumaan ilman että välittömäsi herää

:D . Puolen yön jälkeen ku sit käy nukkumaan ni nukkuu 9-10. syö kyllä muutaman kerran siinä välissä
 
Meilläkin on ollut iltaisin vähän känkkäränkkää tissin kanssa. Aikaisemmin tytsi on syönyt tissiä meidän sängyssä kylkiasennossa ja nukahtanut sitten siihen. Nyt parina iltana tulee surkea valitus, yrittää ottaa tissistä otetta mutta päästää irti ja huutaa. Syliasennossa tissi kuitenkin kelpasi, ja muutaman minuutin päästä laskin sängyllä ja tytsi jatkoi syömistä ihan tyytyväisenä. Yöllä syö samassa asennossa ihan hyvin. Ihme juttu.

Laitoin tänään uuden imetyspaidan ensimmäistä kertaa päälle, ja isi puki tytsinkin uuteen bodyyn. Syötin tytön, mutta unohdin röyhtäyttää, klassinen virhe. Laitoin tytön kantoliinaan, ja eiköhän tytöltä tullut vuosisadan puklu, joka sotkee kantoliinan ja meidän molempien vaatteet. Ehtihän ne olla päällä jo puoli tuntia! :LOL:

LillaStina Kovasti voimia! Yritä syödä ja juoda (ja levätä jos vain voit) kunnolla, jos se auttaisi maidon tuloon.

Mulla on rinnat paljon täydemmät aamulla, kun juon iltaisin ja yöllä reilusti vettä. Tytsi nukkuu paremmin ja pitempiä pätkiä kun saa mahaan enemmän ruokaa kerralla, ja aamut menevät helpommin kun ei tarvitse maitoa ihan heti heräämisen jälkeen (mies hoitaa meillä usein aamupesut ja -pukemiset). Neuvolassa suositeltiin maidon lisäämiseen imetysteetä, kotikaljaa ja alkoholitonta olutta, omia kokemuksia näistä ei ole. Ja juoda pitäisi vähintään kaksi litraa päivässä.

*muoks. Imetysteetä saa ainakin Ruohonjuuresta, luulisin että muistakin luontaistuotekaupoista. En tosiaan ole itse kokeillut, kun en pidä yrttiteestä.
 
Meillä pojalla vispaa kädet ja jalat aina! Myös syödessä, nukkuessa vissiin on yhdessä kohti.

Tiipii
: kaukalon turvavyöt on pakko saada löyhemmälle. Vissiin se sitten jäi Topsylta tutkimatta viimeksi. Tuo kaukalohan pitäisi mennä lähemmäs vuoden ikään asti ja se ei ole mahdollista että ne kiristää jo 3.5kk ikäistä vauvaa. Minäpä kysyn mun kaverilta jolla on cragon kaukalo että miten niitä löysetään. Se on sitten eri asia osaanko täällä kertoa sitä asiaa niin että ymmärrät :D

Minua kans harmittaa kun en tilannut kaukalopussia aikaisemmin. Nyt käyttöikä jää melko lyhyeksi, mutta voihan sitä käyttää ensi syksynä matkarattaissa lämpöpussina.

Me lähdetään käymään marketeissa kaupassa, joten täytyy mennä :wave:
 

Yhteistyössä