*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

aamupäivä ruokailu ohite..venla söi perunaa ja porkkanaa..ja hyvin upposi :D mutta eipä sitten oikein tuo hedelmä sose kelvannu.oli jotakin päärynää ja omenaa ja banania...ei varmaan kolmea lusikallista menny..no kuhan nyt toi pottu menee.
sitten vielä 180ml juotiin maitoa päälle.

nyt se tossa sängyllä vääntää kakkaa :D ja kahtelee tytön julisteita.

vaipoista meillä käytössä myös pampersit olikohan noi niitä 4-9kg. saman huomion tein kanssa että se laatikoissa myytävä pampers satsi.niin haisee tosi pahalle,ja se vekkosysteemi tarttuu peppuun kiinni.

muuten mitä eroa on nan1 ja nan 2 lla?
onko tohon nan2 seen lisätty jotakin enempi?

ja miun pää..taas piti ottaa lääkettä,pitää varmaan eestyä apteekkiin hakemaan noita burana 600mg.jos ne olis vähän tehokkaampia mitä nuo panadolit..tyttökin tuumas et ei ne panadolit auta yhtään.

se olis taas viikonloppu esissä..vähän oon miettinyt taas ruokapuolta...ja mitään en keksi et mitä viikonloppuna syötäs |O

venlan tyrkkäsinkin tonne ulos nukkumaan,hyyty jo tyystin.

mutta nyt pitää varmaan lähtee nuo pyykit raivaamaan tuolta narulta pois |O
 
Ompas taas kirjoituksia sadellut :) Onkohan lokakuiset tosiaan ahkerimpia kirjoittajia? Aika hyvä kyl tääl toi yhteushenki on :)

Pikaisesti kirjoitan... vaipoista, meillä on käytössä sekä liberoita ja pamperseja(active fit, hyvä joustava vyötärö) mutta ne todellakin haisee :x heti ekan pissan jälkeen kauhee haju :( Liberot on musta vähän "paksuja" ja tuntuu et ei varmaan ihan niin mukavia, muuten kyllä tykätty, ei ole vuotanut tms.

Huutonet, pelkästään hyviä kokemuksia mulla itellä siitä on. Siis en ole huijauksen kohteeksi joutunut tms. Muutama ihminen on sattunut joka ei sitten ole maksanut tuotteitaan, mutta postitankin myymäni tuotteet vasta kun rahat näkyy tilillä. Olen siis sekä ostanut ja myynyt. Vasta huutelin lapsille vaatetta :)

Mutta nyt täytyy mennä imuroimaan =)
 
G: onko muilla vauvoilla ollut TODELLA TIHEÄN IMUN kausia? siis en kestä; meillä herättiin tarkalleen 1,5tunnin välein syömään viimeyönä :eek: ! päivisin ei niinkään....ihan jäseniä särkee tämä unenpuute |O .....siis tissimaidolla mennään,korvikettakin kokeilin mut ei pitäny sen kummemmin nälkää :( .
varmaan vellilinjalle saadaan mekin kohta siirtyä, mikäs se oli se masuystävällisin vaihtoehto?

ja minä tilasin sen eisbrächenin, vaikka jätkä on ainakin sen 63cm, mahtuuhan se siihen niin kauan kun mahtuu kaukaloonkin?!? kun eihän se ole oikein käytännöllinen sitten kun käytössä on aina autossa kiinni oleva istuin, vai olenko ihan väärässä? :/
järki ei ennee juokse,väääsyyytttääää........kippaan itseni sohvalle ja toivon että vauva ymmärtäisi äitinsä parasta ja nukkuis vielä tunnin.....siiis EIH, PARKU ALKOI ITKUHÄLYTTIMESSÄ....VOI ITKU
 
äitivaan minähän se siitä detoxista kysyin.mikä kuuri sulla on?paljon se makso?

vaipoista
meillä on liberon 7-13kg,ei mahtunu ne pienemmät enää päälle..ollaan menty sairaalasta asti liberoilla kun ovat istuneet meidän pojalle hyvin,ja en viiti vaihtaakkaan ettei tuu sit vaippa ihottumia..antton nukkui 00-10,ei heränny kertaakaan,venähti tuo nukkumaan meno,kun kuume loppui eilen illalla :p onneksi..
kävin ostaa tänään ihanan fleece puvun anttonille..pakko oli ostaa vähä muitakin vaatteita ku alennuksessa oli..

koiruus on ihan sekaisin ja kipeä,tultiin just kotiin sieltä leikkauksesta..ja tuon tötsän kanssa törmäilee joka paikkaan :LOL:
menihän sinne 167e,mutta ei oo palleja nyt,jihuu :LOL:
narttu menee sit 13.2 siihen ien operaatioon,pelottaa :'(
ihana oli edi kun hain sen nii se oli ihan väsy,kuitenki ku menin sinne nii häntä alko hurjana vipattamaan sieltä peiton alta,ei jaksanut sillon edes päätään nostaa,kovasti se yritti..

vauvojen vertailusta mua ärsyttää kans ku kaikki kattoo nenän vartta pitkin kun kerron että antton on niin helppo vauva,ja ei juurikaan ole muuttanut meidän elämää muuten kuin että nyt meitä on kolme..ja just se kun kaikki kyselee et riittääkö maito,sitte ku sanon et en imetä ku maito loppu kesken,nii johan katotaan nyrpeesti ja sanotaan jaa tai jotain vastaavaa..
pitää mennä nyt koiran luo ku heräs ja itkeskelee..
 
Tässä niitä lupaamiani kuvia vielä siitä kaukalopussista ja kuinka hyvin se suuaukko menee suppuun.







Tuossa kuvissa huppuosa on käännetty kaksinkerroin, muuten se menee silmille, tosin aluksi taitoin sen kokonaan ympäri koko hupun ja pidin kunnon hattua päässä.
 
dogtor tää on semmonen kun MethoDraine Detox, siis ihan ihan vaan puhdistuskuuri, ei niinkään laihduttavaa vaikutusta pitäis olla, sit on erikseen semmonen MethoDraine Slim,jonka pitäis kiloihin vaikuttaa, mutta käsitin silleen että tää ois hyvä tehä kuitenkin ensin, vaikka meinais sitä toista käyttää. Tässä sanotaan että puhdistaa kokonaisvaltaisesti kehoa sisältäpäin ja aktivoi kehon eritystoimintaa. Hinta oli muistaakseni 29 euroa luontaistuotekaupassa.
 
Pojat nukkuu,pitkästä aikaa ees hetken samaan aikaan.
Vaipoista meillä on liberon 5-8kg käytössä,seuraavan paketin ostin isompaa kokoo nuo kun tulee aika täyteen ton kaverin pisuista jo hetkessä. Liberot siis ollu alusta asti käytössä.Ja jahka pikkasen poju kasvaa otan käyttöön Lidlin vaipat..Pelkästään hyviä kokemuksia niistä ja hiukan halvempia ovat.
Istumisesta/istuttamisesta mä oon Pessiä pitäny välillä hetken melkein istuvassa asennossa vaunuissa,lähinnä kun oon kellarista hakenu/ripustanu pyykit.Sitterissä on koko ajan änkeemässä ylös ja on nyt keksinyt et jos häntä ottaa käsistä kiinni,vetää ittensä istuun ja sit ponkasee jaloilla ittensä seisoon... :eek: ihan ihme palikka toi jätkä. Ja seisoa töröttäs vaikka kuinka ja kauan jos vaan antais,eikä paljon tarvi kiinni pitää kun on ihan palikkana.. :LOL:
Kerran on Pessi kääntyny mahalleen mut tais jäädä siihen se..yläkroppa ei meinaan seuraa mukana,tai tulis varmaan ympäri jos ei aina ois yks käsi tiellä.

Mä oon kyl saanu tosta liikunnasta ihan hirveesti energiaa..Tänään on siivottu ja pesty pyykkiä,eikä oo sen jälkeen ollu yhtään masis tai vetämätön olo kun on alottanu liikunnan.Paljon se tekee =)

Peetu alko tänään äksyileen Pessille ensimmäistä kertaa kunnolla...astu Pessin jalan päälle,onneks Pessi oli sitterissä niin ei pystyny astuun koko painolla ja sitteri anto periks niin ei Pessiä ees sattunu.Mitenkähän sais oman pään pidettyä niin ettei aina ois sättimässä tota isompaa... :ashamed:
"älä kiusaa Pessiä" "älä herätä Pessiä" "anna Pessin syödä rauhassa" jne...Pessi,Pessi,Pessi.... Voi Peetu raukkaa,ei ihme jos vähän kiukuttaa.
Silti taas aamulla jutteli Pessille että "sinä olet ihana poika,minä rakasta sinua" :heart: :heart:

Kyl yritin tänään jutella hälle että Pessi on vielä niin vauva että tarvii paljon hoitamista ja asia kyllä muuttuu jahka Pessi vaan kasvaa.siihen Peetu tokas vaan "että sit minä saan opettaa Pessiä juokseen"... :LOL: hetken pienen jos malttaa vielä.. :D

No mut nyt tais pikkunen herätä..kuulostas siltä.

yksäiti+ pojat
 
Piituli , vielä piti kysyä tuosta kaukalopussista. Miten nuo vyöt laitetaan sieltä pussin sisältä, tarkoitan että tarviiko koko istuin purkaa atomeiksi että vyöt saa pujotettua läpi pussista? Soitin sinne liikkkeeseen ja sanoivat että uusi pussi on 95cm pitkä ja menee noin 1.5 vuotiaalle matkarattaissa. Eikä tuossa pussissa tarvitse kuulemma oikeastikaan pukea muuta kuin puuvilla lakki.kätevää :whistle:
 
tilasinpa mäkin nyt sitten kuitenkin ton turvakaukalo pussin, kun sillä kerta on käyttöikää pidemmäkskin asti. Semmosta kun oon haavellu, niin raaskin sitten tilata.
Isäntä vaan tokas, että tarviiko sitä kaikkee aina olla ostamassa..
Totesin, että helppohan sun on kun ei tarvii poikaa alvariinsa olla haalariin tunkemassa kun kaupaanki on vaan menossa. Helpottaa huomattavasti!
Että iso KIITOS kun otitte puheeksi!!

Elina ja Juho tasan 3kk
 
Yksäiti: mulla samaa vikaa esikoiselle. Just kokoajan, älä tee sitä ja tätä pikkuveljelle jne. Meidän Annikin tykkää Aatusta tosi paljon, vaikka en kyllä luotakaan täysin etteikö voisi joskus tahallaan kiusata pienempää. Sanoi yksi ilta että "on minulla ihana pikkuveli kun haiseekin niin hyvälle, ihan piparille" :heart: on se vaan jotain ihmeellistä tuo sisarus rakkaus :heart: vauvakin kun näkee aamulla ensimmäisenä siskonsa niin suu on kuin naantalin aurinko =) lasten riemua on ihana katsella!
 
Tuutilulla Edellisellä koiralla käytin valeraskauteen sitä lääkettä. Meillä siitä oli sivuvaikutuksena koiran muuttuva käytös. Lääkekuurin aikana oli todella lyhyt pinnainen ja sählä. Kun kuuri loppu muuttu taas omaksi itsekseen. Mutta se lääkehän on hormoonin kaltaista, joten ei yllättävää että vaikutti myös käytökseen. Muuten toimi hyvin.

Kaukalopussista Me ostettiin se samalla kun kaukalokin (Turun Ozbaby). Meillä poika näyttäisi mahtuvan siihen yhtä kauan kuin kaukaloonkin ja sillain mie sen käyttöiän ajattelinkin.

Ja pieni sattumus äitiyden ihmeellisestä maailmasta:
Mulla on tapana imettää poika öisin sängyssä maaten. Poika jää monesti viereen nukkumaan, kun en jaksa nostaa takaisin sänkyynsä. Muutaman kerran olen nukahtanut kesken imetyksen, mutta hyvin on poika silti saanut ilmeisesti syötyä. Seuraavan kerran, kun poika herättää imetykselle, olen tarkistanut, että onko liivien luukku kiinni ja liivinsuojus paikoillaan. Viime yönä olin jossain vaiheessa laittanut liivien luukun kyllä kiinni, mutta suojuksen tilalle olin laittanut tutin !!?!! :LOL:

Hipkukka höttöpää
 
katjanna, siinä pussissa on reiät vöitä varten sen kun vaan pujottaa ne pussista läpi. Ja sitten jos rattaisiin laittaa niin sivuissa on myös reiät valjaiden vatsaosaa varten. Kaukalon haaraosalle on reikä myös..Joa tuosta ekasta kuvasta saa jotenkin selvää miten ne vyöt tulee.

Pussi kaukaloon ja vyöt reijistä läpi ja se on siinä. Käyttövalmis paketti.
 
Tuutilulla Galastop on sen lääkkeen nimi mitä koirille annetaan valeraskausoireisiin. Mun edesmenneellä koiralla oli tosi kovat oireet aina, alko maito tuleen nisiin ja teki niin pesää että raapi ihan lattiat rikki :| Tuo lääke autto. Myöhemmin koira leikattiin, kun sillä oli kohtutulehdus, meidän eläinlääkäri ei olis välttämättä alkanut leikkaamaan pelkän valeraskaus oireiden vuoksi. Koska se aikalailla on kytköksissä tuonne aivoihin, voi tulla niitä valeraskauksia vaikka leikattais. Ainakaan vakuutusyhtiökään juuri ton takia ei olis korvannut. Kysyin, mulla kun koirillakin vakuutus ollut aina. Onko sulla Dogtor sillä vanhemmalla koiralla vakuutus? Eikös ollut alle 10v, useimmat vakuutusyhtiöt korvaa siten että jää maksettavaks omavastuu, meillä on noin 42e. Korvaa siis kaikki siihen hoitoon liittyvät jutut, ne aiemmatkin käynnit vuoden ajalta samaan sairauteen, jos siis ihan selvä sairaus, ei mikään perinnöllinen jutska tms.

Mielialoista ollut puhetta, mulla nyt jotenkin matalapainetta ilmassa :( Mitään ei saa tehtyä ja jotenkin apaattinen olotila.. aina on ulkonakin niin märkää ja pimeääkin.. nytkin vettä sataa, heti silloin piristi kun tuli lunta. En tiedä, välillä niin ahdistaa kaikki, miehen lasten kanssakin otetaan yhteen. Huoh, kun ei olis mitään masennusta...
 
Pakko kommentoida tuohon Hipkukan yölliseen imetysjuttuun. Itse imetän aina makuulla ja vauva nukkuu meidän keskellä, joten nukahdan usein vauva tissille ja "luukut" auki. Nukun siis useasti imetystopin kanssa, koska mun mielestä se on helppo käyttää ja mitkään saumat eivät paina yön aikana. Itse olin laittanut yhtenä yönä liivinsuojaa sijaisti myöskin tutti, toisena yönä topin sisälle olin survaissut kokonaan harson ja laittanut luukun kiinni :LOL: :LOL: Useasti herään vauvan jo syötyä ja pitkän ajan päästä syötöstä "luukut" auki ja sänky maidosta märkänä.... Ei niin hehkeä olo monasti aamula. Eikä meillä lakanoita ole ikinä vaihdettu tällä tahdilla kuin nykyään.
Vaipoista: Meillä käytössä kestot 50% ja kertseistä Pampersin se 3 koko (?-9kg), en muista tarkkaan kilohaarukkaa. Iho loistokunnossa, mutta mua ärsyttää kanssa se hirveä haju mikä vaipoista lähtee ja lisäksi sen verkon liimautuminen vauvan peffaan. Ollaan koitettu muitakin merkkejä, mutta Pamperit tuntuvat meistä parhailta. Kirjoitin muuten niistä ruotsalaisvalmisteisista ekovaipoista tässä yhtenä päivänä. Niitä kuulemma saa Turusta Ekokauppa Ruohonjuuresta. Pitää joku päivä autoilla sinne ja testata. Olen kuullut positiivisia juttuja niistä, olisi itsellä ainakin hieman kevyempi omatunto kertsien suhteen jos tietäisi niiden joskus hajoavankin. Hinnasta en tiedä, mutta olen maatumisen takia valmis vähän enemmän maksamaan niistä...
Meillä rauha maassa ja tytsä nukkuu autuaasti päikkäreitä vaunuissa. Piti lähteä lenkille vaunuilla ja koiran kanssa, mutta yllätys yllätys, täällä vaihteeksi sataa kaatamalla..........Tylsää!
Koirista vielä: Meillä koira leikkuutettiin jatkuvien juoksuhäiriöiden takia. Mitään hormonikuuria eläinlääkäri meille ei edes suositellut ja koska ei haluttu pentuja tuolla lähteä teettämään, sterilointi oli loisto vaihtoehto ja helpotti koirankin elämää kummasti kun ei juoksut enää olleet elämää sekoittamassa valeraskauksineen ja alakuloisuuksineen. Oli se kyllä hupaisaa aikaa kun koira tötsä päässä liikuskeli sisällä ja jatkuvasti jossain päin kolisi kun koira tötterön kanssa osui jokapaikkaan ja tiputteli tavaroita...
 
Pupu: ei saa, ainakaan Oulun lastentarvikkeesta. Kävin muutama kuukausi takaperin kysymässä millaisia heillä on myynnissä ja siellä ei ollut kuin yksi Emma mallinen kaukalopussi. Minä tilasin ruskean, minusta se oli ihana, kuin pieni karhunpentu istuisi siellä sisällä :heart:

Niin ja Lumi merkkisen minäkin tilasin.
 
PuPu ja katjanna teitte kyllä hyvän ostoksen, voin taata että ette tule pettymään ja varmasti on rahalle vastinetta. :hug: :heart:

Itse harkitsin sitä jo Ellan aikana 2 vuotta sitten mutta en raaskinut ostaa, mutta nyt kaksosten aikana päätin että hommaan ne ehdottomasti. Onneksi sain toisen kaverilta lainaksi. Niitä en enää kyllä antaisi pois jos jostain pitäisi nyt heti luopua. :D
 
Kiitoksia teille tiedoista ja kokemuksista liittyen narttukoiran elämään :flower: Nyt tuo on rauhallisempa tai siis tällä hetkellä, nukkuu rassukka yön ulistuaan. Täytyy kattoa v.lopun yli minkälaista tuo käytös on, tarvitaanko lääkettä vai ei ja ainahan on päivystävät e.lääkärit ja puhelinreseptit jos ihan hurjaksi menee. Hurjan hellyyden kipeä toinen ainakin on.

Vaipoista. Käytössä liberon 5-8kg (?). Hyvin pitävät, pampers vuosi aina kyljestä. Muumit taas tekee ihottumaa.

Hitsi teijen kanssa |O Arvatkaapas tarviiko nyt meijen Kiiakin tuollaisen pussin. Tottahan toki, ilman ei pärjää. Ukko ei ihan vielä lämmennyt ajatukselle :/ Vielä, mutta eiköhän tuo ole kohta samaa mun kanssa ;)
 
En sitten ole ainoa, joka säilöö liivien luukkuihin tavaraa :D

Meillä on poika ollu koko aamupäivän yhtä kitinää. Otin vaipan pois ja johan on tyytyväinen poika lattialla kellimässä. Aikasemminkin huomannu, että jätkä on tyytyväisemmillään ilman vaatteita :eek: Kaipa se vaippa sitten hiostaa inhottavasti.
 
Hello. Tulit tossa sit imuroinnin päälle pyyhkästyyn lattiat ja pölyt kans. Vaikka vastahan mä siivosin, niin kauhee siivo oli taas mun silmään :eek: Ovien takana etenkin kunnon villakoirat :whistle: Mistä hitosta niitä kokoajan ilmaantuu?

Tosta kaukalopussista...oiskohan kui monimutkainen itse tehdä? Aika arvokas on jos ostaa, kangasta olisi omasta takaa... Täytyy tutkailla jos jostain ohjeita löytyis, jos ei muualta niin sit omasta päästä :) Hirvee innostus oiskin ommella jotain, kun vaan sais aikaseks. Mulla ois kangasta josta tehdä lapsille kesävaatetta. Aika vaan on niin kortilla nykyään :/

Mutta nyt täytyy mennä syömään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Hello. Tulit tossa sit imuroinnin päälle pyyhkästyyn lattiat ja pölyt kans. Vaikka vastahan mä siivosin, niin kauhee siivo oli taas mun silmään :eek: Ovien takana etenkin kunnon villakoirat :whistle: Mistä hitosta niitä kokoajan ilmaantuu?

Tosta kaukalopussista...oiskohan kui monimutkainen itse tehdä? Aika arvokas on jos ostaa, kangasta olisi omasta takaa... Täytyy tutkailla jos jostain ohjeita löytyis, jos ei muualta niin sit omasta päästä :) Hirvee innostus oiskin ommella jotain, kun vaan sais aikaseks. Mulla ois kangasta josta tehdä lapsille kesävaatetta. Aika vaan on niin kortilla nykyään :/

Mutta nyt täytyy mennä syömään :)
Voi hitsit kun miä en muista nyt mut jossain vuodatuksen blogissa oli mun muistin mukaan kaavatkin... * painuu etsimään jos vaikka hullun tuurilla löytäis oikean sivun*
 

Yhteistyössä