*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Mulla on lauantaina tupperit/tyttöjen ilta. Olisko kivoja tarjottava-vinkkejä??
HELPPOJA tehdä, nopeita... ja halpoja.
Mietin jotain ruokaisaa salaattia, patonkia iltasella. Tupperipöytään jos laittas vaan makeeta?Tosin kahvitteleen päästään varmaan kuuden jälkeen ja sit osa jää iltaa viettään vielä. Käydään baarissakin sitten =)

Vinkkejä ja ohjeita saa laittaa :wave:

Pojat nukkuu meitin sängyssä. En sit Eeroo tonne myrskyyn laittanu, ettei lennä vaunuineen taivaan tuuliin. Onneks nukkuu suht hyvin sisälläkin tällä kertaa. Kohta ukko tulee töistä, eikä ruokaa ole vielä alotettu :whistle:

 
Heippa taas.

Nyt on käyty kyläilemässä ja olipas virkistävää ja kivaa. Täytyisi kyllä yrittää raahata itsensä useammin täältä torpasta ulos ihmisten ilmoille.

Kaikki 6 vauvaa olivat kiltisti ja mallikelpoisesti jotta äidit saivat juoda kahvia, seurustella ja syödä ruokaa. =)

Kääntymisestä, meillä Emma menee jo kyljelleen mutta ei vielä siitä eteenpäin, Essillä ei ole yritystä lainkaan. Mutta eiköhän sitä ehdi vielä monen monta kertaa kääntyillä. ;) Tällä hetkellä on ihan hyvä että eivät tee muuta kuin köllöttelevät lattialla ja seurailevat menoa. Saa äitikin olla ihan rauhallisin mielin.

PuPu, santti ja miki77 mites tavattaiskos ensiviikolla, onko teillä esim. tiistaina mitään menoja. Jos vaikka aamusta tavattaisiin esim klo 10. Paikka on tosin vielä avoin, onko ideoita? Mukaan olisi tulossa muitakin äitejä sieltä suunnalta vaikka eivät palstailekaan täällä jos vaan teille sopii.
 
.....liian helppoa tämä nettishoppailu :D ,koko ajan vetää joku tilaus jonnekkii, just näppäilin sen kaukalopeiton! voi isäntä ku tietäsit mitä täällä harrastetaan :kieh: ! pitäiskö kipaista seuraavaksi henkkamaukan sivuille :whistle: ...
:wave:
 
miki-77 joo päästiin Ella nukahti samantien kun auto lähti liikkeelle, ja nukkuu edelleen. Tytötkin nukkuvat vielä sen antamani vellin voimalla sittereissä. Vaari joutuu hakemaan Juhon kerhosta kun en itse pääse. Joo kysy vaan.
 
huuto.netistä on mulla ainakin vaan hyvää sanottavaa, eli hyviä kauppakumppaneita on osunut kohdalle. itse en ole koskaan mitään myynyt, mutta ostanut olen mm.sitterin, kestovaippoja, vauvanvaatteita ja kirjoja. sieltähän pystyy katsomaan minkälaista palautetta myyjä on saanut muilta kauppakumppaneilta ja itse aina tarkistankin nuo palautteet ennen kuin huudan tuotetta. mitään kovin arvokasta en kuitenkaan alkaisi ostamaan tai sellaisia tavaroita mitä vois epäillä varastetuiks ym... mutta kyllä mun kokemuksen mukaan nuo lastentarvikkeita ja -vaatteita myyvät on ihan rehellistä porukkaa, tietenkin joillain voi myytävien tavaroitten laatu vaihdella.

kehityksestä meillä ei silja vielä käänny eikä ole edes mitään kiinnostusta siihen suuntaan, luulempa että meillä menee vielä aikaa tuohon. muutenkin on aika rauhallinen ja tykkää enimmäkseen vain köllötellä lattialla, ilman vaippaa ollessa potkiskelee sitten enemmän. ensimmäinen nauru tuli kaksi päivää sitten ja oli kyllä aivan mahtavan kuulosta hörinää! :D useampaan kertaan vielä toisti tuota kun minä häntä siinä hauskuutin.

ihanaa meidän ystäväpariskunta odottaa vauvaa! tosin raskaus on vielä todella alussa, että vielä vähän hissukseen ollaan, mutta olen kyllä tosi onnellinen heidän puolestaan! eilen kun uutisen kuulin niin itsellä oli kans koko illan sellanen ihana kutkuttava tunne kun pysty niin hyvin eläytymään siihen ihanaan tunteeseen mikä tulee kun on tehnyt positiivisen testin :heart:

Mammoliino aika kamalalta kuulostaa sun synnytyskokemukset! :eek: mun kohdalla vaikka kipu olikin järkyttävää oli onneksi mies koko ajan vierellä. ja vaikkei hän mitään pysynyt tekemään auttaakseen, niin kuitenkin se tieto että joku on on vierellä on tosi tärkeä siinä tilanteessa! :hug:
 
Neuvolareissu takana!
Neiti painoi 5480g(2595g) ja pituutta oli 60cm(46cm)
Lääkäri, sulonen nuori mies :p kehui tyttöä reippaaksi!
Rokotus meni hyvin, ite taisin olla valkonen ko lakana.Ahdisti ainaskin piruste!
Nyte tultiin Pihlan kummitädille,tosa he sylittelevät äänitehostein.
Dodii..Meen pelastaan kummin tolta söpöliiniltä.. :heart:
 
Heissanveissan! :wave:

Täällä on yks ylipirtee shoppailija... Mukelomestassa oli loppuunmyynti... Eemeli sai jos jonlinlaista vaatetta + ens talveks (toivottavasti on tarpeeks iso) uusi toppapuku 80 cm. Lisäksi ostin kankaita ihan törkeesti alelaareista.... Nyt on tekemistä seuraaviksi viikoiksi....

Kääntymisestä: meillä on käännytty kyljelleen aika pitkään, mutta mahalta selälleen meni tiistaina ekan kerran.

Huuto.netistä on suurimmaksi osaksi hyviä kokemuksia sekä ostajana että myyjänä. Ostin just eemelille juhlapuvun sieltä iso-famun 80 vuotis juhliin. Oli kissimirrikin kaulassa :p

 
mileko meillä on samanlainen jumppa matto :)
voi per*ele,kirjotin tänne päivällä,ja se teksti tulikin tänne,ja nyt sitä ei enää oo täällä..
niin siis kuumeesta täällä eivät ota lääkäriin ennen kuin on ollut 3pvä kuume,ja antton on muutenkin ihan iloinen ollut välillä ja syö hyvin sekä vettä menee alas noin 200ml päivässä..huomenna sitten käydään lääkärissä jos vielä on kuume..harmittaa kun peruuntuu se vauva uinti..no,keretään me siellä käydä..
kääntymisestä
meillä käännytään sujuvasti oikealle kyljelle,ei toiselle..mahalleen kovin yrittää pungertaa,mutta ei vielä onnistu..leluihin tarttuu ja heiluttelee niitä,sekä heti suuhun vie ne..nyrkkiään koluaa kovasti,mutta vielä ei tunnu suussa hampaita,kokeilin ite sormella yks päivä,kun hirveesti sylki valu ja nyrkkiä imi..
mä oon tässä vähä suutahtanu tolle anopille..alko valitella sitä et miks mä niin paljo noihin koiriin rahaa työnnän,mun rahathan ne on ja mä ihan ite päätän mihin ne laitan..mut nyt tosiaan menee rahaa koiriin,emman klinikka käynti makso 100e,huomenna edin palli leikkaus 150e,kuukauden päästä emman leikkaus ainakin 200e ja sit ruuat kuussa 50-100e..mutta se onkin mun oma asia,ei muiden!!
sori kun puran teille nää,mut v*****aa..

äsken kävi hauskasti kun rupesin mittaamaan anttonilta kuumetta,herra työnti sit ihan mielettömät paskat meidän sängylle,onneks kerkesin harsoo vetää väliin,mut mun kädet ja mittari oli ihan skeidassa..
nyt oli 38 kuume,eli ei oo korkee enää..kun mun tietääkseen 37,5 on ihan normaalia lämpöä..en oo varma mut näin oon kuullu..

synnytyksestä on ollu puhetta..mullahan kans oli kivulias synnytys,kun se epiduraali ei ottanu ku toiselle puolelle,eli toisella puolella ne tuntui todella kovana..ja mullehan tuli ihan kiva repeämä,ja mä muistan ikuisesti sen kun mun alapää repes,se vaan tuntu et pikku hiljaa repee koko ajan,ihan hirveetä oli..
ja mä olisin halunnu et osastolla käy se synnytyksessä ollu kätilö juttelee sen synnytyksen läpi mun kaa,mut ei käyny..lääkäri siitä kyllä keskusteli,mut eihän se ollu ku paikkaamas mut..
ja lapsivuode osastolla sit oli niin tympeet yö hoitajat että..mulkasivat vaan aina pahasti kun menin hissi aulaan yöllä puhumaan ukon kanssa,kun en ihan viitsiny jutella osaston aulassa kätilöiden kuullen,kun vielä nuo hormoonitkin silloin oli sekaisin ja itkin aika herkästi..ja öisin just kun vein anttonin hoitajille niin sanoin et meen soittaa ukolle,en saanu ikinä mitään vastausta takas..mut päivällä oli mulla aina todella ihana hoitaja..ihan maailman paras varmasti,se aina vitsikkäästi sormella osoitti ja huuti emmaa jos käytävällä kävelin ja se tuli kohtua painamaan :LOL: ihana oli..mut seuraavan raskauden aikana aion käydä pelkopolilla..
 
Huutonetistä olen ostanut ja myynytkin siellä tavaraa. Mun kokemukset on hyviä molempiin suuntiin.

Piituli: mulla on ollut harkinnassa tuo kaukalopussi jo kauemman aikaa, mutta en ole ostanut kun on arveluttanut sen tarpeellisuus. Minkä mittainen tuo teidän pussi on? Meillä poika on aika pitkä 63cm ja ainakin tuo eirbächen on liian lyhyt että sitä kannattaisi enää ostaa. Tuolla netti sivuilla ei ollut mittoja pussista :eek:

Ai niin, tärkeä asia meinasi unohtua kertoa. Sain tänään äiti-lapsikorun ja siihen oli valmiiksi istutettu punainen ja sininen jalokivi =) eli sellaisiakin on saatavilla jos joku muukin haaveilee tästä.
 
Ginnifer
Moikka,

neuvolassa käytiin eilen ja nyt on taas helpottunut olo! :) Kun mua edelleen aina vähän jännittää miten sen painon kanssa on, vaikka itsellä onkin ihan hyvä tunne imetyksestä ja näenhän että tyttö kasvaa. Nyt siis viikkoa vaille 3-kuisena olivat mitat 59,5 cm (51) ja 5105g (3720). Hirveän huolissaan oli Ellen kun mentiin, katkerasti alkoi itkeä vaa'alla ja hätäpissat tuli mitatessa. Ja sitten vielä hirveä pulautus mun päälle, pusero ja kantoliina kunnolla juustokeitossa! Näissä tunnelmissa hirvitti tosissaan se piikitys, mutta se menikin sitten ihan pienellä itkun tirautuksella. Eikä tullut mitään jälkivaikutuksiakaan, vaikka mä en edes mitään etukäteislääkintää harjoittanutkaan.

Kääntymisestä, meillähän Ellen kääntyi kylkiasennosta vatsalleen jo kuukausi sitten. Silloin pakersi tämän parissa muutaman päivän, ja kun se onnistui, kääntyi pari kertaa, mutta sen jälkeen ei olekaan koko homma kiinnostanut. No, eipä ole niin hirveästi lattialla oltukaan, kun meillä on aika viileetä. Nyt tosin kun ulkona on plussaa niin yritän muistaa lattiallakin vauvaa pitää. Tai no siis, villamaton päälle olen virittänyt joogamaton, sen päälle fleece-puuvillaisen torkkupeiton ja vielä harson... Olen kyllä huomannut, että on aika kylmänkestävä tapaus tämä. Mä olen aika vilukissa, mutta tämä tyttö tuon tuostakin hermostuu kun onnistun pukemaan hänelle liikaa vaatetta. Sitä aina yrittää vähän kurkkia että mitäs muiden lapsilla on päällä, ja tosiaan vaikuttaa siltä, että ei niillä ainakaan vähempää ole.

Liinailussakin ollaan vähitellen pääsemässä vauhtiin. :) Ehdin jo luulla, ettei se onnistu meillä ollenkaan. Eilinen neuvolareissu oli eka kerta kun olimme kokonaan ilman vaunuja missään, ja tänäänkin lähdettiin liikkeelle liinassa; kävimme valokuvanäyttelyssä ja kyllä riitti ihmeteltävää! Vaunut oli kuitenkin mukana niin, että sinne sitten sammuttiin päikkäreille ja päästettiin äiti lounastamaan. OIkein mukavaa!

Nyt riittää koneen kanssa seurustelu, kun täällä on pieni pirteä ihminenkin seurana!

Ginnifer ja Ellen pian 3kk
 
Vilma-Onni Miula tuli yks ohje mieleen,mitä aina meidän kekkereihin teen ja on kovin suosittuja :D Eli jos tykkää kylmäsavulohesta..tää ei ole kauheen halpa mutta kannattaa joskus kokeilla.Hyvvää on :p

Tarvitset: Wrappeja (wrap tortilla orginal),kylmäsavulohta,kermaviilia,cream bonjoure ruoka fraice-sipulisekoitus,tilliä,mustapippuria,jäävuorisalaattia

Sekota kaikki aineet yhteen paitsi sipulisekotus (älä jätä liian nestemäiseksi)Levitä wrappejen päälle ohuelti sipulisekotusta ja sitten täytettä,kääri rullalle ja leikkaa puoliksi,Laita puolikkaat esim.folion ympärille niin helpompi syödä ja tarjoilla.Kannattaa antaa n.2h maustua jääkaapissa.Parhaimpia seuraavana päivänä. :p
 
katjanna, toi mun pussi on huppuosan päästä varpaisiin mitattuna 85 cm. Meillä ainakin siitä pussista tulee noin 20 cm yli kaukalosta, kaukalo on Gracon kaukalo. Meidän Ellakin mahtuu istumaan siinä kun se on kaukalossa leikkimässä. Sivuilla mun mielestä oli että mahtuisi noin 2 vuotiaana vielä siihen esim. rattaissa.

Helppo ohje kutsuille Torttutaikina levystä leikkaa 4 vaakatasossa ja 2 pystytasossa paloja, voitelee ja ripottelee vaikka unikonsiemeniä päälle. Sitten valmiina halkaisee ja täyttää esim maustetuilla tuorejuustoilla.

torttutaikinasta paloja siihen päälle koskenlaskija sulatejuustoa pala, valkosipulinkynsi ja paprikasiivu

torttutaikinasta kauli ohuemmaksi levyksi päälle aurajuustoa ja hasselpähkinärouhetta,tai sinappirelissiä, rullaa (kapeasta päästä ) ja tee 5 palaa.
 
Toivotaan: minä en tiedä tarkkoja mittoja eisbärchenin pussista, mutta katsopa babyiden sivuilta kuinka justiinsa se on 2.5kk ikäiselle vauvalle joka siinä on mallina. Näin sen pussin luonnossa viime sunnuntaina ja siinä oli silloin 4kk ikäinen ja sen äiti sanoi että alkaa käydä jo pieneksi. Eisbärchenit ovat vaan paljon edullisempia kuin muiden valmistajien pussit, siksi minäkin mietin ensin sitä. Taidan kuitenkin harkita tuota mitä Piituli kehui hyväksi, vaikka vähän enemmän maksaa, mutta menee sitten pidempään. Tossa Lumi pussissa on kamalan ison näköinen tuo yläosa ja mietityttää meneekö siitä kylmä sisään :/ On muuten aivan ihku tuo äiti-lapsi koru :heart: :whistle:

Kiitos Piitulille.:flower:

Meillä ei ole tullut mitään sivuoiretta eilisestä rokotuksesta ja rotakin pistettiin samalla. Toivottavasti dogtorin poika alkaa parantua :hug:
 
katjanna, minusta sen saa tosi hyvin niillä naruilla suppuun ja jos haluaa niin siihenhän voi laittaa pussin ja vauvan väliin vaikka taitetun sideharson jos haluaa, mutta huppuhattukin suojaa jo aika hyvin. Eihän sen kanssa kauaa olla ulkona jos autolla liikkuu. Itse olen taittanut sitä hupun reunaa hiukan kaksinkerroin jotta likat näkeekin sieltä. Voin laittaa vaikka huomenna kuvaa siitä.

Meillä on väriltään se Taiga. Ja se maksaa 45 ?.
 
Sen verran tulin vaan sanomaan et suosittelen kaikille sitä kinobaby juttua! Tosi kivaa oli ja lipunhinnalle sai vastiketta kun jakovat esityksen jälkeen tollaset muksu pussukat missä oli kaks sosetta, kaksplus-lehti, erisanin kosteusvoide ja herbinan hiuslakka! 6,5? ei oo kerran kuussa minusta paha laittaa itteensä... tosin mulla meni 6? parkkimittariin ku fiksuna ajoin 1-vyöhykkeelle auton... mahdollisimman lähelle teatteria :D
 
antton on nyt illan ollu ihan ok..ei kuumetta ainakaan nyt..toivottavasti ei huomennakaan olis enää nii ei tartteis lääkäriin lähtee..huomenna sillä aikaa ku tuo koiruus on siellä leikattavana nii pitää käydä ostaa anttonille jotain kivoja lautasia ja lusikoita..ja tietty jotain muuta kivaa,hitsi ku löytäs jostain sellasen hyvän fleece puvun tonne toppiksen alle,ku edellinen on jo pieni..sit pitää ostaa tolle nartulle vielä laihis ruokaakin..minkähänlainen ilta huomenna tiedossa kun kotona ulvoo palliton koira :LOL:

vilma-onniko se kyseli kutsuille halpaa tarjottavaa?
torttulevyjä,leikkele kinkkua pikku paloina,paprikaa pikku paloina ja aurinkokuivattu tomaatti tuorejuustoa..sekoitat aineet kesken ja levität yhden kokonaisen levyn päälle,rullaan levyn kuin kääretortun ja leikkaat 2cm paloja ja paistat ne..tosi ihania..
 
Merkkailen vaan ja painun unille...Tänään oltu personal trainerin kans sali ohjelma tekemässä ja hiukan on paikat kipeet :p
Nyt mä vasta vauhtiin pääsen kun viittii salillekkin mennä kun on oma ohjelma.

Kyllä mä ilmottelen kuinka tää mein juttu alkaa eteneen, enhän mä voi pitää omana tietona kaikkee kun on niiiiin ilonen olo ;) Hieman on pitkillä väleillä nää meidän näkemiset kun mies on toisella paikkakunnalla poliisin hommissa.Tosin vapaa ajat täälä... No mutta hiljaa hyvä tulee, ainakin niin kovasti toivon.

Nyt nukkumaan, heipsuli.
 
piituli niin, tuota taikaa minäkin olen aukonut usemman kerran auki sen hinnan takia, mutta kun se on minusta niin tyttöjen värinen :ashamed: mieheltä just kyselin mielipidettä ja se sano että eihän se mikään vaate ole kuin pelkkä lämpö pussukka, eikä kuulemma haittaisi häntä vaikka onkin tyttöjen värinen. Tuon ruskean taidan kuitenkin tilata, se sopii sitten molemmille sukupuolille, mahdollista tulevaakin ajatellen. Ruskeakaan ei ole ihan normaali hintainen, joku pikku alennus siinäkin näytti olevan. Sulla menee tosi paljon rahaa noihin lasten tarvikkeisiin kun pitää kaksin kappalein ostaa ja minä täällä pähkäilen yhden hintaa liian kalliiksi.
 
katjanna onneksi saan aina osan tavaroista kavereilta kun heillä on vauvoja. Eräänlaista kierrätystä. Esim. toinen kaukaloista on oma ja toinen lainassa samoin noista kaukalopusseista. Mutta kyllähän tämä rahaa vaatii. Onneksi käytettynä saa aika paljon kaikenlaista kivaa ja ihan hyvääkin tavaraa. Ja sitten kun on sosiaalinen tapaus kuten minä ja osaa aukoa suuta oikeissa paikoissa niin löytyy kaikenlaista. :saint: :LOL:

Toki kannattaa ottaa sellainen kuin omasta mielestä on kivannäköinen, sitä tulee sitten käytettyäkin, eikä jää kaappiin lojumaan. =)
 

Yhteistyössä