*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Miä taas täällä :ashamed: Pitää purputtaa teillekin, likkakaveria (Kiiukan kummitäti) aamulla jo kuormitin puhelimessa. Meillä on tuolla 3v:llä taas vähän lämpöä (liekö joku räkätauti taas iskemässä ) ja soitin eskariin ja ilmoitin ettei tuo isompi tule tänään. Niin voi v..tu mikä mäkätys oli toisessa päässä :kieh: : Ensi vuonna Jesper ei sitten voikaan olla pois jos pikkuveli on kipeä jne jne..Teki mieli puhelimeen huutaa: Haista...! Totesimpa vaan eipä voikaan mutta ensi vuonna poika voi mahd. mennä itse kouluun tai isonveljen kanssa samaa matkaa. Pitäiskö mun pentele vieköön lähteä kipeän lapsen kanssa tonne vesisateeseen viemään toista eskariin |O Sitte toi on taatusti vielä kipeämpänä :headwall: Pisti taas kiehumaan!

No likkakaveri lupas että jos Daniel on vielä huomennakin kuumeessa niin hän voi viedä ja hakea Jepen. Ja lupaili muutenkin aamuisin viedä Jeppeä. Mutta en viittis toistakaan kuormittaa kun hällä on omien lasten vienti/haku, töissä kamala kiire ja oottaa itse kolmatta lasta :) Pitää nyt katsoa mihin tuo kunto taas kääntyy... Tulis nyt ees pakkanen että nuo pöpöt kuolis |O
 
:hug: Tuutilullalle! Koeta kestää siellä.

Mäkin mietin jossain välissä, että oisko ollu tota masennusta. Mutta enpä saanut suutani auki neuvolassa eikä sitä kyllä kukaan kysynytkään. Piti synnytyksen jälkeen täyttää joku kysely lappu sellaisesta, mutta eipä ole näkynyt. No eipä silti, ei mua olis kovin paljoa kiinnostanutkaan :D

Tämä mamma pääsee kohta sinne Saloon shoppaileen... vaikken ittelleni olekaan mitään menossa ostamaan... Pääsen kerrankin ihan kunnolla pois kotoota ja ihan yksin... Mitenkähän sitä osaa enää olla kaupassa, kun ei oo noi vaunut koko ajan edessä?
 
Tilda meillä on Eisbärchen lämpöpussi http://www.ommo.fi/index.php?page=pussi ja ollaan todettu todella hyväksi. Pojalle ei tarvi tosiaan pukea kuin hattu ja sujauttaa pussiin. Pitkillä matkoilla pussi auki ja pojan ei tule niin kuuma. Tää on todella lämmin pussi, olen käyttänyt sitä vaunuissakin, mutta näille ilmoilla se on jo liian lämmin (meillä on nyt ulkona +5).
Yksi miinus tässä pussissa on. Se jää hiukan turhan avonaiseksi yläosastaan kaukalossa (kiristämisestä huolimatta). Pojalta jää kaula ilman suojaa. Olenkin laittanut taitellun harson lisälämmikkeeksi kun siirrytään sisältä autoon ja toisin päin.

Olen nähnyt myös äitiyspakkauksen makuupussia käytettävän kaukalopussina. Vöille on vaan leikattu ulostulo aukot. Varmasti yhtä toimiva ja lämmin ratkaisu.

Hipkukka
 
Klo13 ois mein neitillä 3kk Nla, ens viikolla täytetään se 4kk. Eikös siellä nyt saa sen ekan piikin..? Mää oon ihan kauhuissani.. Mulla on karsee piikkikammo,vaikka työssäni muita pistän ei mua saa pistellä =)
Pelkään et puristan Pihlaa sylissäni liikaa ja myöhemmin annan tytölle vaikutelman et sitä piikkii tosissaan kuuluu pelätä.

Mites muuten.. Mehän ollaan jo valitettavasti täysimetyksestä jouduttu luopuun, vaikka tissimaito kyllä pääasiallinen ruoka onkin. Hienoa ois ollu saada imettää mahd.pitkään ja antaa pelkästään tissimaitoa. Nyt kuiten pohdin että minkä ihmeen takia lisäksi sen korvikkeen kanssa läträilen. Oonko ihan väärillä jäljillä jos tissittelyn rinnalla noita kiinteitä annan.. Oon Nyt n.viikon ajan antanu peruna-porkkanavellii, aamulla 50ml ja illalla n.80ml+n.100ml korviketta(+tissii.) Nyt on alkuviikosta otettu lisäksi n. 1-2tl mangososetta kertaalleen päivässä.
Voinko jatkaa näin..? Suunnitelmissa oli et ruvettas opetteleen myös perunalla..jos sitä vaikka päivälliseksi. ja lounaalla hedelmää.

Ja sit viä.. Mua raivostuttaa.. :kieh: Lasten vertailu! Juuh.. Mein Pihla täyttää sen 4kk ens viikolla mutta ei käänny vielä. En silti jaksa ajatella et ois jotenkin kehitys häiriintynyt. Tuttavapiiristä löytyy näitä.. siis lasten vertailijoita..

Hui.. Kello käy! Hepoille päiväruokaa,itteni ehostus..Typyn huolto ja sinne Nlaan..IIk.. :$
 
LillaStina mulla on ja tapana ollut että joku kun kysyy onko kaikki ihan hyvin (varsinkin neuvola) "näyttelen" ylipirteää tehopakkausta :ashamed: Vaikka kotiapua on tarjottu monen monta kertaa ison perhekoon takia. Mutten halua tänne ketään vierasta huseeraamaan. Ja toisaalta miä en tykkää neuvolan tätille alkaa kaikkea selittelemään ja vastailemaan hänen kysymyksiinsä. Kiitos ei, ennemmin yritän selvitä ite tän "synkemmän" ajan yli ellei tää olo ihan mahdottomaksi mene. Onneks tätä tukiverkkoa on ympärillä jotka auttavat jos vaan suuni auki saan...

L-ouisa vertailua tekee typerät ihmiset :hug: Jokainen lapsi on yksilö ja lähtee myöskin liikkeelle omaan tahtiinsa. Ei meilläkään Kiia käänny eikä muutes yritäkkään. Ja taatusti kestää kauan siihen etappiin kun ei tuolla lattialla viihdy ellei joku istu vieressä koko ajan viihdyttämässä.
 
tin
Hui kamala, en meinannu löytää lokavauvoja ku oli pudonnu kymmenenneks! yleensä on aina kolmen ekan joukos :D Olin aamulla koulus ja noi ukot jäi tänne nukkumaan ja kun tulin varttii vaille ykstoista niin nämä nukku edelleen :D hiukan nauratti... ihanaa ku ei tarvinnu viedä tatuu mihinkää ku toi ukko ehti olla aamusta kotona. On siis yrittäjä.

Tuutilullalle :hug: toivottavasti olis vaan menkoista johtuvaa alakuloa... Apuja sitte vaan jos siltä tuntuu niin pyytämään. Tänne ainaki saa purkaa huolia!

parisuhteesta: Me ollaan oltu 4,5 vuotta yhdes ja siitä asuttu yhes eka vähä vajaa vuosi, sitte kaks vuotta erillään(kun olin intis ja opiskelin tampereella) ja sitte ku Tatu ilmotti tulostaan niin kesäkuussa sitte muutettiin takas yhteen. olishan se alkuhuuma mukavaa mutta kivasti meillä menee näinki :)

yksäiti: toivottavasti pidät meidät ajantasalla suhteesta(emmä utelias oo);)

Tatu on alkanu ihan hirveesti tarttuileen joka asiaan. Eilen mun lautanen lensi melkein pari kertaa, nyt se yrittää usb-piuhaa kiskoo suuhunsa ja äsken meni pankkitunnukset:D Mietin kovasti noita vellejä... ku yöt on alkanu olla taas tosi huonoja. mutta jos ny viä odottelis kuitenki et mitä neuvolas sanotaa.

Eemelille :flower: hampaasta!

Kääntyyks teidän vauvat jo?

Jaha, tatu hikeentyy....
 
Meillä Elia on ilmeisesti perunalle allerginen (ja sille maidolle myös). Jo pari päivää aikasemmin mietin, et käyköhän tuo peruna ja tiistaina köhi ihmeellisesti sen jälkeen kun oli saanu pottua. Eilen vielä annoin ja sama köhä alkoi puolen tunnin päästä ja silmät vuoti ja vähän luomet turpos. Eli en sitten anna enää perunaa. :/
Illalla kävin ostamassa bataattia ja tein siitä sosetta. Sai illalla sitä ja nyt aamulla taas vähän ja ei vielä ainakaan oo tullu oireita siitä. Jospa se kävis.
Rasittavia nämä allergiat! Meillä tuo 2v poju on myös allergikko ja sama näyttää jatkuvan tämän kanssa.
 
ryntäsin nopeasti koneelle, kun mies pitää luovaa taukoa työpäivässään. Hänellä siis kotitoimisto.

tin kyseli, että kääntyykö vauvat jo? just siitä aiheesta ajattelin minä kans kysellä. Meillä neiti hoksasi tänään leikkimatolla, että mähän voin tästä kääntyä, käydä vatsallani ja kiepsahtaa takaisin. ei tainnut olla vahinko, kun teki sen kolme kertaa... Jee!

Parisuhteesta. Ollaan tavattu 1999, konkreettisesti käveltiin toisiamme päin laivan käytävällä ja klik! siitä se lähti. 5 kk etäsuhteessa, sit muutin miehen perässä, virallisesti muutettiin yhteen vuosipäivän tienoilla ja 2001 mies kosi lomamatkala. tuli ihan puskista, en osannut odottaa mut riemusta kiljuen tietenki otin sormuksen vastaan. häitä tanssittiin 130 hengen voimin 2003 elokuussa ja lasta alettiin toivomaan 2004 lähtien. kolmen vuoden odotuksen ja naistenklinikan pienen avustuksen voimin siis meistä tuli perhe lokakuussa.

Vielä pakko mainita, että uudenvuodenpäivästä on sitten pudotettu 4 kg! enää 11 kg tavoitteeseen...
 
Moikka!

Meillä oli eilen 4kk neuvola. Eero painoi 6320g ja 62.2cm pitkä. Kaikki oli ok.
Tänään oltiin avoimessa päiväkodissa. Onni sai askarrella lumihiutaleita.

Mä käyn noissa Mll:n kirppareilla ahkeraan. Nyt vaan usein tyhjin käsin lähden, kun ei ole oikein tarvetta milleen. Mutta pakko sinne on mennä, juorutessa tuttujen kanssa sielä vierähtää aika. Lapset on isänsä kans kotona. Sunnuntaina menen, jos iskä ei mee just sillon töihin.

Me on oltu pian 11v yhessä, 10v kihloissa ja 3.5v naimisissa.
Tuntuu, että ikuisuuden ollaan oltu...

Meillä Eero syö nyrkkejään, hyvä ettei kokonaan tunge suuhun. Lieneekö hammas tuloillaan vai mitä? Ainakaan ei vielä näy mitään.

Nyt olis kakkavaipan vaihto ja ulos maate. Kun sais Onninkin torkuille, heräs taas ennen kuutta. |O

 
No niin - käytiin babylatino tunnilla Viun kans - tanssitiin, syötiin ja nukuttiin :) Vähän tylsiä latinoja, siis biisit , mutta miespuolinen vetäjä sentään... teknopalatsilla Oulussa to klo 11. Oli pari 3 kk ja risat ikäistä muutakin.
Että melkoinen päivä...
Pitää jatkaa sitä perunasoseen kokeilua, eilen jo meinasin lekuriin soitella kun oli Viu itkukitkuinen, nooo - yön nukkui kumminkin hyvin. Ja uskaltauduin sitä kuumettakin pyllystä mittaamaan - siitähän olis e hyöty , että kun Viun riisuin nakuksi niin huuto lakkasi ja alkoi niin naurattamaan :) kuumetta ei siis ollut.
Ja tosiaankin se tutinmallinen kuumemittari on kökkö - pitäis pitää 6 minuuttia suussa, ja toisekseen se on semmoista syväkurkkumallia , yököttäää...

nyt kuulluu kutsu,

-papu
 
heipsan!!

Me tultiin just äskön neuvolasta, saatiin rokotukset. Painoa ja pituutta ei sitte otettu ku käytiin reilu viikko sitten lääkärineuvolassa.
Vähän Juhoa itketti, nyt mä vaan toivon ettei tulis mitään tosta rokotteesta.
Olisin niin halunnu tietää pituuden ja painon, mutten kehannu pyytää, kun ei ollu meijän oma neuvolan täti, oma oli jossakin koulutuksessa.

Palaan myöhemmin kirjotteleen lisää, taijan tarjota Juholle maitoa.

Elina ja Juho päivää vaille 3kk
 
ei käänny poju vielä; nyt on oppinu nostamaan itseään vähän ilmaan kantapäillään; aika vähä viihtyy lattialla, mutta eiköhön tuo sennii taidon opi!
ikää nyt 2kk 3vk noin about...
hampaita miekin mietin, kaivelee sormillaan ikeniä ja sitä kuolan määrää... :D
:wave:
 
Olipas taas tullut tekstiä! Meillä oli eilen 3 kk neuvola: Pituutta 64 cm ja painoa 7290 g, että hyvin syö! :LOL: Sanoin neuvolassa, et aloitetaan kohta kiinteät ja velliä jo ollaan maisteltukin, jos se auttais tohon mun hiusten, kulmien ja ripsien lähtöön! Siis kun tuo neiti imee mut kuiviin! Syö jopa tunnin välein, kun ollaan pelkällä rintamaidolla menty, niin alkaa olla aika tiuhaa tahtia ja kuyormittaa se muakin, kun saa kokoajan olla tissiä antamassa. Saatiin myös rokote ja ainakin toistaseksi ai oo tullut mitään kuumeilua... Hiukan tyttö kähisin ja kitisi illalla enemmän, kun normi iltana, mut ei mitään pahempaa!

Joo tosiaan, nyt eilen illalla kasvoja pestessä lähti loputkin kulmakarvat tosta vasemmalta puolelta! Kaikki sanoo, et kyl ne takas kasvaa, mut ei se paljon lohduta kun peiliin katsoo...on omasta mielestä aika hurjan näköstä, kun mul on ennen kuitenkin olla tummat ja aika paksut kulmat ja nyt niit ei oo... :(

parisuhteesta Ollaan oltu miehen kans yhdessä vuodesta 2000 ja asuttu yhdes 2004 asti ja kihloihin mentiin 2005 heinäkuussa ja 2006 heinäkuussa naimisiin. jestas koht tulee 8 vuotta täyteen... kyl se aika menee kovaa vahtia! :heart: :)

Kääntymisestä: Meil selältä mahalleen kovasti yritetään ja ei oo enää kun pienestä kiinni. Ja lelut kiinnostaa kovasti ja sitä tarttumista nyt harjoitellaan, kun kaikki pitäs saada suuhun...kevyet lelut pysyy kädes, mut ei painavimmat helistimet vielä...

No nyt typykkä heräs... tarttee mennä! Mukavaa torstaita kaikille! :wave:
 
venlan tyrkkäsin ulos nukkumaan,jännä miten rupee ennen yhtä sellasta uni itkua tihrustamaan.
sitä ennen tyty hokaskin että hänestähän lähtee ääntä,ja kilju tossa sitterissä keittiön pöydällä kun me isännän kanssa syötiin :D

ei meilläkään venla vielä käänny,mutta eiköhän tuo vielä kerkeä kääntymään.miun toi 13v tyty käänty tasan 4kk ikäsenä ja tuon esikon kääntymistä en edes muista.
minnuu kanssa ärsyttää se vauvojen vertailu..kokemuksesta tiedän miltä tuntuu,silloin kun noi isot tytöt kun oli pieniä,niin käytiin äitilapsi kerhossa,niin siellä oli vähän sellasta touhua se että huh huh..
nyttenhän venlan kanssa ei olla käyty yhtikäs missään kerhoissa.

minulla olis saunan pesu urakka esissä..millo vaan eestys tonne..meijän pitäs ostaa saunaan uusi löylyhuoneen ovi..entinen joutaa mäkeen.

pistäydyttiin kaupungissa kirpputorilla..ja löysin kolme ihanaa lelua venlalle. sellanen sävelmää soittava ankka, sitten sellanen possu jolla pyörät alla,ja sellanen kukka,jonka painaa alas,niin se hitaasti nousee ylös soittaen jotakin sävelmää,eivät maksaneet kuin 3e yhteensä..
toppapukua kattelin tytylle,mutta en kyllä maksa jotain 10e käytetystä puvusta..

eilen jumituin huutonettiin..varmaan kolme tuntia kattelin noita vaatepaketteja tytöille kokoa 68-74..
onko joku harrastanut tota huutonettiä?entä minkälaisia kokemuksia teillä siitä on?

no jospas mie sinne saunan pesuun..pyykitkin pitäs ripustella kuivumaan.
niin vielä..
isommista turvaistuimistamyö ollaan mietitty jos tollasen brion zento turvaistuimen hankkisi.meillä on siskoltani saatu toinen istuin..mutta onhan noita autojakin kaksi,joten haluan et kumpaisessakin autossa on oma istuin,ei sitten aina tartte lekuttaa sitä istuinta autosta toiseen.ja tossa turvaistuimessa tais se painosuositus olla 0-25kg vai 35kg asti jompi kumpi kuitenkin.

 
Mikähän lie tytyä vaivaa?!Nyt on pari iltaa itkeny naama punasena pari tuntia putkeen,nukkunu n.1h ja sit taas itkeny n.30-1h ja lopulta nukahtanu yöunille.Yöllä heräilly TUNNIN välein,oon yrittäny tuttia antaa yöllä kitinään mutta huuto siitä on vain alkanut enneks lopulta tissiin rauhottuu :eek: :/ Ite oon kyl ihan puhki.Päivällä kun tulisikin uni mutta ei. :/

Meilläkin melkein käännytään,ei tartteis ku muutama sentti ni olisi masullaan.Leluja otetaan hatarasti käteen,nyrkit maistuu enempi vielä toistaseksi.Hirveesti jokeltelee jatkuvasti ja enemmän ruvennu ääneen nauramaan =) :heart:

Joku kertoi että oli vierastanut isää,toivottavasti pian menee ohi.Ei se ole kivaa varmasti isästäkään :( Meillä on välillä päiviä että ei kelpaa ku miun syli,isän sylissä itkee.Mutta seuraavana päivänä on taas iloinen itsensä ja isäkin kelpaa.Kaitpa se on sitä kun niin paljon tytyn kanssa kaksin ollaan.

Kai se pitää raahautua siivoomaan..ei kyllä jaksas,pitäskö tilata kotiin siivooja keväällä joka tekis kevät siivouksen miun puolesta,pesisi ikkunat ja kaikkee :whistle: Pitääki harkita...Onks teillä kokemuksia?
 
niinukka Mie ostin huutonetin kautta Ellalle vaunut,sängyn ja hoitopöydän.Miula on vaan hyvää kokemusta siitä.Mies aika paljon tilaa ja myy sielä.Hänelle on osunut pari huonompaa kauppaa.Vasta osti sieltä kalliin kellon,se olikin RIKKI jo valmiiksi.Lähetti takasin sen..nyt odottelee rahoja takasin.Mutta kaikinpuolin miusta huutonetti on oiva paikka ostaa kaikkea.
 
Huutonetti on meidän perheelle ollu tosi tarpeellinen. Tytöille oon ostellu paljon vaatetta ja liikuntavälineitä. kaikki vauvatavarat oon sieltä hommannu, sit joitain huonekaluja ja lasitavaraa ym. Paljon oon ite myös myyny. Yhtään huonoa kauppaa ei oo vielä eteen sattunu.
 
Heip,

tulin pikaisesti ilmoittamaan että jos joku haaveili siitä ruskeasta pilvi-fleecepuvusta, Susa?, niin niitä oli ainakin tullut Kempeleen Lindexiin tänne Oulun kupeeseen. Kaveri oli sellaisen jo ostanutkin.

Mulla ollut pakko vähentää tätä koneella istumista, meinas kotihommat ja esikoisen kanssa touhuaminen jäädä niin vähälle :( Niinpä nyt on päätös itsellä sellainen että kotihommat teen ennenkuin mies tulee töistä kotiin, kun onhan tää mun "työtä". Sit ilta voidaan vaan olla, kun ennen illat hikihatussa tein kotihommia kun päivät olin koneella... Eli varmaan kyllä kirjoittelen mutta vähemmän tästä lähtien.

Nyt varsinkin pitää mennä hommiin, mies tilas meille Pleikkari kolmosen, saa sit illan sitä tuijotella kun tekee nyt kaikki rästihommat :)

Topsy ja Minttu joka sai tänään piikin ja oli hiukka kiukkunen... Mittoja en kyllä muista... olikohan 6200 g ja 62,5 cm, oli se :)
 
Päivää!

Ihanaa kun yöllä tuli uni kun sänkyyn kampesin. Pelotti taas valmiiksi koko yö kun silmä oli vielä 2 aikaan niin kirkas että. Luin tuossa yöllisen juttuni, niin olipa tökerösti tuutilullalle se tsemmpi. Omaa napaa tuli siinäkin vaan tuijotettua ja peloteltua turhilla asioilla, ANTEEKSI! Yöllä kun kirjottaa niin ei näköjään ajatus ole kirkkaimmillaan (vaikka silmät oliskin).

Synnytysjuttuhan se jäi yöllä mainitsematta. Kyllä mulla pyörii tuo synnytys mielessä melkein päivittäin. Tekis mieli sille osaston (millä olin käynnistettävänä) yöhoitajalle antaa kyllä hieman palautetta, jäi siitä sen verta paska maku suuhun. Jos todella tuskainen synnytyksen kourissa oleva mamma pyytää päästä suihkuun ja sitä ei 2 tuntiin kuulu, niin kannattaiskohan käydä katsomassa mitä se puuhaa |O !!! Päivä päivältä v****taa enemmän se että mies ei ehtinyt koko synnytykseen tuon hoitajan vuoksi. Multa katos ajantaju ja kirjaimellisesti tajukin vähäksi aikaa siellä suihkuhuoneen lattialla niin eipä minusta ollu oman tilani tulkitsijaksi. Sitten vasta havahduin sieltä lattialta, kun tajusin että työnnätyttää. PRKL!!!

Minä kans en tykkää vertailuista. Esikoinen oli tosi huono liikkumaan kun eihän sitä reppanaa voinut lattialla edes pitää sen refluksin vuoksi. Hän oppi vasta 11 kuisena ryömimään ja 1v 2kk kävelemään horjahdellen. Puhua pälpätti hän kyllä jo 9 kuisena täysillä. 1 vuotissynntäreillä yllätti ja laski omia pallojaan -3meen pääsi :D Vierailta meinas mennä kakku väärään kurkkuun...

Saattaapa olla samanlainen tuo noitokainenkin. Ei vielä käänny ympäri mutta kovasti kyllä yrittää. Saapa nähdä puhuuko hänkin ennen ku liikkuu. Se on vaan siinä semmonen ongelma, että sitten ne huutaa äitiä ja isiä tauotta kun täytyy aina käydä liikuttamassa sinne minne ipana millonkin haluaa :D

Nyt syömään niin ei pääse laihtumaan :LOL:

R
 

Yhteistyössä