*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

piituli Hyvin siellä pysty kulkemaan. Se 1. kerros suljettiin elokuvan ajaks et pysty jättämään ulkovaatteet sinne käytävään samoin vaunut. kaks äitiä istu siel lattialla peiton päällä niin lapset sai olla lattialla pitkällään... sanoivat et "täähän on ku festareilla, teltta vaan puuttuu!" :D
 
Iltoja!Olipa taas lukemista kun päivän ollu pois koneelta...

Meillä synnytyksen hoitanut kätilö kävi kyllä juttelemassa osastolla, käytiin tosi tarkkaan synnytys läpi ja se olikin tosi hyvä juttu että sai käydä vaihe vaiheelta mielessään ne uudestaan, ja se, että kerrottiin miksi mitäkin tehtiin ja jätettiiin tekemättä. Mullahan oli ongelmia kans avautumisvaiheessa kun kipeet supparit kesti pitkälle toista vuorokautta säännöllisesti ja epiduraali ei auttanut ollenkaan, josta taas seurasi se, että olin niin kipeä ettei elimistö kerennyt rentoutua missään välissä ja kohdunsuu junnasi paikallaan. Viimeisen sentin avautuminenkin kesti kaks tuntia, ja se oli vaikeeta se kun ponnistutti niin maan perkl..ja ei saanu ponnistaa. Silloin oli juuri se hetki kun pelkäsin etten kuolekkaan |O No, mutta viimesillä voimillani sain pojan kuitenkin ulos puskettua! Kätilö sanoikin että sit kun tulet seuraavaa tekemään niin käydään hänen kanssa sama läpi uudestaan ja keskitytään jo etukäteen kivunlievityksiin ym, jotta toisesta kokemuksesta tulisi parempi! Meille kävi kyllä hyvä tuuri, kun sattui ihana kätilö, lämmöllä muistelen häntä...

Meilläkään poika ei vielä kääntyile, joskus vahingossa kun on vauhti päällä niin meinaa kyljelleen mennä, no eipä tuo vielä kiirekkään kun toisella ikää 2,5 kk.

Vauvojen vertailusta, olen huomannut, että kun ihmisille kertoo miten meillä kiltti ja rauhallinen poika niin miksi siihen pitää aina vastata jotenkin tyyliin että :no, toinen lapsi huutaa sitten senkin edestä, tai kyllä se vielä kuule ehtii huutamaan ja yöt valvomaan, odota vaan! Että minkä vuoksi ei voi olla iloinen toisen puolesta kun on saanut rauhallisen vauvan vaan pitää heti manata jotain pahaa...tai, tokaistaan, että sinä se et vauvan hoidosta tiedä mitään!!!häh, no mikäs mulla sit on jos ei vauva..ja ihan tyytyväiseltä vaikuttaa joten kai mäkin nyt jotain osaan tehdä oikein :/ okei, ehkä mä en tiedä koliikista tai huonosti nukkuvista vauvoista mitään, mutta omani osaan kuitenkin hoitaa... huumorillahan ne ihmiset tietysti tarkoittaa mutta kun sitä joka päivä kuulee monta kertaa niin ei jaksa aina naurattaa...

Että semmosia täällä pohdiskellaan tällä kertaa.
:hug: kaikille tasapuolisesti ja hyvää yötä!
 
äitivaan tiedän tunteen. Kylällä kiertää huhu, että me päästään liian helpolla Eemelin kanssa, kun poika on noin rauhallinen. Niin no, eipä ole "julkisesti" pahemmin kiukutellut. Olenhan minä tyytyväinen, että poika on noin "helppo" hoidettava. Mielummin otan rauhallisen lapsen kun jonkun koliikin tai muuten koko ajan huutavan. Tuntuu vaan olevan todellakin kateellisten panettelua tuolla ilmassa... tulisivat itse hoitamaan niinä öinä, kun jätkä herää 7 kertaa ilman syytä yms.... :LOL:
 
jaahans, joskos sitä minäkin ehtisin nyt vähän paremmin kirjotteleen.

Piituli, kyllä meille varmaan se tiistai sopii, ja klo 10 on meille ok, jos se kaikille muille on ok. TOSIN me kyllä yleensä noustaan uuteen päivään tossa 9-10 aikaan :ashamed: mutta herätäänhän me aikasemminkin jos menoa on. =)

Turvakaukalopussista: siis mä oon himoinnu tollasta! mutten oo tohtinu ostaa kun oon ajatellu että sen käyttöikä olin ikäänkun tosi lyhyt.
Siis selittäkää mulle miten se toimii muualla kun turvakaukalossa ja käykö se vain noihin kaukaloihin vai sopiiko se kenties sitten seuraavankin koon jakkaraan? Siis meinasin lähinnä sitä kun piituli mainitsi että rattaissa menis viellä n. 2 vuotiaana.

Kehityksestä: Mäkään en tykkää vertailusta, kaikki vauvat on yksilöitä. Niinkun moni muukin on täällä todennut.
Meillä Juho hymyilee, muttei naura ääneen. Pitää lelua kädessä ja tarttuukin hyvin usein itse leluun.
Tänään kääntyi ekaa kertaa masulta selälleen. tosin sohvalla, mutta teki sen usein. lattialla jäi vielä kovaksi yritykseksi.
Selältään ei käänny, kyljelleen kääntyy joskus, mutta tosi harvoin.

Synnytyksestä: Mulla jäi siitä ihan ok maku suuhun, ehkä nopeudella oli jotain osaa asiaan, kestohan oli 6,5h.
Kivutkaan ei musta ollu mitkään kamalat joten ainoaksi kivunlievitykseksi jäi sitten kohdunkaula puudute.
Jotain kuitenkin on vähän mielen päällä, koska synnytys on edelleen usein mielessä. Olis kiva käydä synnytys läpi jonkun kanssa, edes vaikka kaverin, mutta ketään mun synnytykseni kiinnosta.. :/

Kiitos tsemppauksesta meidän naimisiin menon suhteen. Meillä tulee olemaan tosi pienet juhlat ja yksinkertaiset. Kirkollista vihkimistä ei tule. Maistraatissa mennään vihille. Mä inhoan kaikkia juhlia, ja varsinkin jos itse pitää olla se keskipiste. Eikä mulla ole ulkonäköä eikä varsinkaan muotoja morsiuspukuun.
Millikös se oli joka hääjuhlaa ja puuhasteli?

Ai vitsi, pitäsköhän meijänkin ruveta käymään tuolla uudessa kuvapalatsissa babybiossa.. Santti kun sitä nyt niin kehu, täytyy siis ainakin käydä tsekkaamassa.

joku kyseli tuttien vaihtovälistä lähinnä siis pullotuttien, mä olen ne vasta vaihtanut ekaa kertaa vaikka olivat vielä ihan hyviä. Tuttia me on vaihettu monesti jo.
Pullojen keittämisestäkin joku kyseli, mä en ole enään keittänyt, vaikkakin kyllä varmaan pitäs.. mutta oon vähän laiska ollu sen suhteen :ashamed:

Aah, Juho vetäs äsken ekaa kertaa 200ml kerralla maitoa, toivottavasti nukkuu sen voimalla koko yön, tosin nyt kun sanon, ei varmaan nuku..

Viikonloppuna alotetaan vellikokeilut, yhtenä päivänä koklattiin maissivelliä 15ml sekotettuna maitoon. En osaa sanoa oliko vaikutusta masuun, meinaan siis että väänsikö vai ei.

Taijan mennä maate, tulee kirjotettuaki ihan mitä sattuu ja miten sattuu kun väsyttää..

Elina ja Juho 3kk
 
Heippa taasen! Tänään saatiin sitten kone seinään ja pääsen taas tänne teidän seuraan =) Muutto alkaa siis olla loppusuoralla,vielä pitäis joitain laseja tänne raahata ja tietty tehä loppusiivous mutta siinäpä se oikeestaan onkin. En tiedä yhtään mistä ootte kirjotellu enkä jaksa nyt alkaa kymmeniä sivuja kahlaamaan läpi :LOL:

Tuosta vauvojen vertailusta tosiaan! Siis minuaki vähän ottaa päästä kun eka ihmiset ite kysyy että miten on menny ja miten nukkuu jne.Sitten ku kertoo että tosi kivasti on menny,että poika nukkuu jo yöt läpeensä ja muutenki viihtyy kivasti lattialla niin katotaan nyrpeänä että tuossa tuo nyt leuhkii tai tokastaan että ei nyt tuon ikäsen vielä tarvis öitä läpi nukkua ja sitten ne yleensä ottaa imetyksen puheeksi että kuinka se ois ollu tärkeetä että imetän.Mutta meidän tilanne on nyt tämä ja pääasia että poika on tyytyväinen :) huh mikä tunnepurkaus :LOL:

Mutta nyt taidan painua suihkuun ja pehkuihin,on aika väsynyt olo :wave:
 
Ginnifer
Tää yö meni näköjään näin... Pitkäksi venyi tällä kertaa nukutus ja ei ihme että mulla on selkä jumissa kun nukahdin taas itsekin siihen imetyksen äärelle...

Tuosta vauvojen vertailusta ja muiden kommenteista. Kun kertoo, että menee hyvin, tai ylipäätään kertoo yhtään mitään, niin reaktiot on tosiaan usein sellaisia kuin kuvailette. On ilmeisesti niin, että taudinkuvaan kuuluu se meille naisille muutenkin tuttu asia, että mitä hyvänsä teet, aina se on väärin! Tää tuli mieleen tosta diipelin saamasta imetyskommentoinnista, sillä mulle taas, joka täysimetän, tulee välillä sellaista kommenttia, että onko se nyt tosiaan pakko, sähän väsyt kun olet noin kiinni vauvassa jne. Siis mitä?? Vaikka olisin just kertonut, että ihana vauva on, rauhallinen ja pääsääntöisesti hyvin nukkuva, ja äiti hyvävointinen ja elämään tyytyväinen, niin jotain negatiivista sanomista on pakko löytää. Ikäänkuin se olisi siltä kommentoijalta jotain pois että meillä menee ookoosti.

Joo muakin synnytys yhä mietityttää, vaikka se meni enimmäkseen hyvin. Kätilön kanssa juttelin ja parille kaverillekin olen purkanut, mutta jotenkin siinä edelleen riittäis käsiteltävää... Mitään kammoa ei jäänyt ja ihan valmis olen menemään uudestaan, vaikka muutaman asian siinä toivoisi menevän eri lailla ens kerralla. Ehkäpä se nyt vaan oli niin ainutlaatuinen tapahtuma, ainoa hetki nykyihmisen elämässä olla todella suurten ja alkukantaisten voimien vietävänä, niin että eipä tuo ihan hetkessä pääse unohtumaan.

Nyt Ginniferkin menee nukkumaan. |O
 
Taas tekstit katos |O Meillä on täällä herätty kukon laulun aikaan. Kiia päätti herätä isin kellon soittoon ennen puolta kuutta :headwall: Muutenkin yö on ollut katkonainen. Koiruudelle on iskenyt sitten valeraskaus ja toinen on vinkunut yötä myöten. Ilmankos tuo on ollut outo pari päivää. Yön pimeinä tunteina pimatsu oli tehnyt hyökkäyksen roskikselle, puolet pitkin lattioita ja herkulliset paperit ym. kannettu pennuille pesään. Ja ilmeiseti ollut ilo ylimmillään tyhjien nan-tetrojen kanssa. Ne oli niiiin riekaleina kuin vain on mahdollista. "Pennut" on saaneet korviketta :whistle: :headwall: Äsken piilotin kaikki kumilelut jotka pennun rooliin olivat päässeet. Ei tuo hoivaaminen eilen vielä tuollaista ollut. Nyt kun "pennut" on kateissa niin Netta vinkuu koko ajan mun koivissa :/ Tuohon on kuulemma olemassa lääkityskin (googletin) onko kellään kokemusta? Leikkaushan on ja yksi vaihtoehto mutta mun äidin koiralla siitä ei apua valeraskauksiin ollut. Tääl torpas alkaa ilmeiseti sekoamaan kaikki naispuoliset hormoonien kanssa :LOL:

Mitähän vielä? :D Jos tuo korvien väli ei kohta himmene niin ihme on :LOL:

Tea kera kukkuvan Kiian ja hormoni myllerryksessä olevan koiran.
 
Mistäs tuollasen kaukalopussin saa???

Mua kanssa ärsyttää vertailu ja tietty nuo kommentit, mistä äitivaan ja LillaStina mainitsi. Meillä on tuo ikuinen virsi, kun tyttöjä on 5, seuraava on sitten poika. Oon kyllä sanonu, et piuhat on poikki, mut ei mee jakeluun. Luuleevat varmaan, et miehellä on supersiittiöt tai sit mies synnyttää |O
Ja sitten tuo riittääkö sulla maito! Ekaks se ei kuulu kellekkään! Ja sit kun sanoo, etten imetä, niin katotaan kieroon nenänvartta pitkin ja sanotaan armollisesti, et kasvaahan ne pullomaidollakin !! Hitto, että mua sitten sieppaa! (Jotain utua nousee kuuloelimistä...)

Meillä Sanni käänty masulleen viime viikolla, hampaista ei tietookaan, eikä oikein lelujakaan pitele käsissään. Katsoo kyllä mielellään.

Sanni nukku sitten vellin voimalla 21-5.30. Vetäs pullollisen sekotusta ja nukku uudelleen ja edelleen vetelee hirsiä :D IHANAA!!!
Just miehen kanssa illalla puhuttiin, et 2kk sitten oltiin valmiina lataamoon, kun monta viikkoo meni 2 tunnin yöunilla. Nyt sitten kun sais nukkua, niin pitää telkkaria ja nauhotuksia toljottaa aamuyölle |O

Minna + Sanni eilen jo 3kk :heart:
 
Tuolla edellisellä sivullahan selvästi sanottiin, et mistä noita kaukalopusseja saa :headwall:
Kattelin joitain sivuja taaksepäin ja siellä oli sellasia viestejä, mitä ei eilen ollu. Sit jossain vaiheessa eilen kaikki viestit tuli kahteen kertaan. Mistähän nää häikät johtuu??? Onkohan meidän sivulla liian vilkas liikenne :LOL:

Kiitos Tuutilullalle haleista =)
Miehethän ne on aina raivostumisen syynä, eikö...
Oma mies on välillä täys juntti ja tuttu mies kehtas tulla meikäläiselle (lukekaa elämäänsä kyllästyneelle kotirouvalle) ehdottelemaan vaik mitä |O
 
Täällä käy vilinä :D Meillä on varmaan kaikista eniten sivuja tässä osiossa kerätty kasaan :LOL:

Pötkö Paksukainen kiittää kommenteista :D Niinukan miehen kommenttia höröttelin täällä ääneen :D

dogtor: Mun sisko on samanlainen että pistää koiraan niin paljon kuin pitää pistää, jos on kyse koiran terveydestä. Ja se on jokaisen oma asia miten paljon pistää, kaikki ei vaan ymmärrä sitä :/ Mun rakas anoppi taas jaksaa aina vatvoa sitä kun minä pistän lapsiini kaiken ylimääräisen. Moneen kertaan olen saanut kuulla: Eihän teidän lapsille voi ostaa edes mitään vaatteita, kun sinä ostat niille ihan liikaa!
Tottakai mä ostan, missään rytkyissä ei tarvi kulkea. ;)

pupu...?:Ja jotain vielä tuohon nikkiin kuuluu mutta en muista nyt tähän hätään :ashamed: Meillä on häät 2 viikon kuluttua.Ei mitkään superisot (60henkeä). Silti stressaa :ashamed:

Tuutilulla:Mun piti jo aikoja sitten kommentoida että samoissa meiningeissä täälläkin menty. Itkettää välillä eikä jaksa mitään tehdä. Saan kyllä tehtyä kuitenkin,kun oikein ryhdistäydyn. Mulla ainakin syynä unen puute. Ja suuri perhe vaatii paljon tekemistä, väsyneenä kaikki näyttää mun silmissä kaaokselta ja vaadin itseltäni ihan liikoja. Lisäksi mulla varmaan menossa ihan hirveä hormonimyräkkä, en meinaa enää kestää itse itseäni. Kaavinta tehtiin 5.12. ja siitä se viikon päästä alkoi. Menkat tuli sitten nyt viikko takaperin ja pään olisin voinut mieheltä leikata :headwall: :ashamed: Nyt alkaa jo helpottaa, mutta olipahan myräkkä, siis meinaan että aikamoinen sisäinen myräkkä :eek:

Tänään neuvola ja saadaan akkelin uudet mitat :D

Milli ja sara tasan 3kk
 
Sara ei pääse masulleen mutta yritystä on, maha ottaa vaan vastaan. Sitten kun auttaa ja on mahallaan niin nostaa peppua ja työntää itseään eteenpäin, tulos on se että on sitten nenällään. :|
Nauraa höröttää ääneen kun katsoo itseään peilistä. Hymyilee paljon kun joku hymyilee hänelle tai hömppäilee hänen kanssaan. Nyrkkejä aina muistaa vahdata välillä, varpaita ei vielä ole huomannut.

Vertailusta: Mä jaksan aina muistuttaa kaikkia että vauvoja on kolmenlaisia: vaativat, helpot ja arat (tää luki joskus jossain vuorovaikutusjutussa) ;) Sillä saa ihmiset ainakin hetkeksi hiljaiseksi :D Ja sitäkin jaksan muistuttaa, että vauvat on yksilöitä, jokainen kehittyy omaan tahtiin ;) Tuo meidän Sara tuntuu tosi rauhalliselle persoonalle,luulen että ei ole kiirettä minkään liikkelle lähdön kanssa. Keskittyy mielummin syömiseen :LOL:
 
PuPu, mun mielestä ihan samanlailla sen saa isompaankin istuimeen kun tuohon kaukaloon, se vaan että se hihnojen pujotus on hiukan hankalampaa kun lapsi on jo pussissa jos siis kuskaa pussia kodin ja auton välillä. Samoin rattaisiin ihan niinkuin makuupussi mutta sieltä saa ne valjaat läpi että pysyy lapsi kyydisssä eikä karkaa :LOL: Mutta eihän meidän kenenkään lapset karkaile vaan ovat kaikki äidin omia nöpönassuja. :D Ja minusta siellä sivuilla oli kuva pussista Bugaboon rattaisa että miten sen saa. Minulla on ollut matkiksissa käytössä.
 
Oikein Milli sanoi!
Vaativat, helpot ja arat. Meillä perheessä kaikkia noita ja muutama vielä siitä välimaastosta :kieh:
Vertailen tietty omia lapsiani keskenään, mut kaikki on kyllä kehittyny omaan tahtiinsa. Jos siis oman perheen kesken ei voi vertailuja tehdä, niin miten sitten noin yleensäkkin voisi |O
Mut niinhän se on, että äitiys ja lapset on ainaisen kinastelun aihe. Milloinkaan ei ole hyvä teki miten tahansa. Voi kun kaikki vielä ymmärtäis, ettei täydellistä ole olemassakaan (paitsi tietysti minä... ;) )

Alotin tuossa siivoomaan, mut jumituin nyt sitten tähän. Olipa yllätys... :ashamed:

Pistäkää nyt hyvät ihmiset tarinaa ja kommentoitavaa tänne ettei mun tarvii jatkaa siivoomista :LOL: :LOL:
 
Täältähän noita avioituvia löytyy enempikin! Meillä koitos ois kesällä eessä..valmistelut vasta ihan alkutekijöissään. Kirkossa vihkiminen ja non 60 vierasta.
[/b] Milli
Sopiikos kysyä millasella budjetilla ootte liikkeellä..aikast samankokoiset kun on tein hippalot kun meillekin on tulossa.

Jaahast.. Me lähetään auton katsastus reissulle!

 
Hääbudjetin kyselijän nikkiä ei näy :D No mutta kuitenkin..
Meillä siis pitopalvelu ja bändi vie ison osan, 3000e ja siihen päälle sitten kaikki muut tilpehöörit koristeluun,kukat,kuvaaja (ei studiokuvausta vaan koko juhlan ajaksi kuvaaja),viinakset, mun sormus+puku+tiara+kampaaja+meikkaus,miehen puku, lasten vaatetusx5,auton koristelu, hääjuhlapaikan vuokra ja mitä nyt kaikkea onkaan hankittu, noi nyt tuli mieleen.. menot on sellainen vaja 7000e yhteensä. Tarkkaa laskelmaa en ole vielä tehnyt, enkä tiedä uskallanko koskaan tehdäkkään (ties vaikka hermot palais siitäkin tällä hormonihirviöllä :ashamed: :LOL: ) Me ei koskaan päätetty etukäteen mitään budjettia. Olen vuoden ajan hankkinut pikkuhiljaa kaikkea ja sitä suosittelen kyllä kaikille, jotka häitä alkaa suunnitelemaan. Kaikessa kannattaa koittaa säästää. Mun mielestä on tärkeintä ruoka, musiikki ja ohjelma ja tietenkin vieraat tekee niistä juhlista hyvät. =)
 
Meillä 'unelmayö' takana =)
Nukutus kesti 1½h eilen, siis syöttöineen päivineen. Nukahti 20.30 ja heräs ekan kerran 02.30 (6h) ja sit 6.30 (4h)jätin viereen nukkuu ja sit n.7.50 heräs itkuun, toinen röyhty oli jääny kiertää masuun. Ihanaa, että ollaan alettu heräilee pikkasen aikasemmin. Mut katotaan taas ma ku vauva-uinti, että meneekö rytmit taas sekasin.
Tällähetkellä poika pinnikses oottamassa aamu-unia ja äippä pirteenä koneella ja pesukone pyörii, samoin astianpesukonekkin B)
Kurkkasin, ni poju oli jo sipannut :saint:

Meillä taas viikonloppu täynnä ohjelmaa...
Huomenna aamulla aattelin lähtee yksin ruokakauppaan ja jättää pojat nukkuu. Sit ois kaverin poikien synttärit 1v ja 3v, lahjoiksi pienemmälle kuvakirja ja isommalle brion junarataan asema.
Su mennään miehen vanhemmille syömään ja kokeillaan päiväunia retkisängyssä, epäilen kyllä, että ei onnistu.

Pitäis varmaan suoriutuu tänään lenkille... :whistle:

Ootteko muuten pitäny vauvaa jo puoli-istuvassa asennossa vaunuissa?
Ku kokeilin ja mielestäni kun laittaa tukia sivuille niin vois ollakkin silleen. Kokoajan kampeemassa ylös. Laivalle ku lähetään luultavasti vaunujen kanssa niin siellä ois kiva pojun kattella puolistuvassa asennossa menoa.
Neuvolassa kiellettäis varmana, mutta mitä mieltä ootte?
Viikonloppuja :flower:
 
huomenta kaikille!

iskipä sitten eilen illalla mikreeni tai kamala päänsärky kuitenkin..siis ihan kamala "tauti" tuntu että mikään lääke ei auta.kuuden aikaan otin 1½ 1g panadolia,sitten kaheksalta 2. 400mg ibumaxia..eikä mitään tehoa :eek: ja kaikenlisäksi venla huuti viiden ja kuuden välissä pää punasena..sitä nukutti,mutta ei vaan antanut periksi että olis nukahtanu,sitten isäsä syliin uuvahti..ja sama juttu kun oltiin sitten yöunille käymässä,suostu syömään vähän reilut puol pulloo..mutta sitten alko hirmunen kiehnääminen ja venkulehtiminen sylissä..ja tulos oli että huudettiin taas. :(
ja kivasti meikäläistä koski päätä ja toinen vaan huutaa,sitten itkin jo miekin :/
annoin tytylle jo noita diftasylia,ja supon laitoin..sen laiton jälkeen rupes rauhottumaan..ja nukahti sitten minun viereen.

en tajuu,et oliskohan sitten joku tauti tulossa,kun jonkun kerran eilen yski.ja isällään yskä,ja miun vanhemmalla tytöllä nuhaa.

onnekis isäntä oli kotona,mutta meni sitten yövuoroon.
mutta eipä tuo tyty rauhottunut senkään sylissä.
onnekis nukku sitten taas koko yön varttia vaille seittemään asti.

ja meikäläistä vaan koski päätä.puolilta öin kävin vielä 1½ 1g panadolia ottamassa.ja aamulla sai heti lääkettä ottaa.
olen miettinyt että tää johtuu varmaan noista menkkojen alkamisesta taas.joskus silloin ennen kun kävin venlaa oottamaan,niin aina silloin tällöin tuli kamala päätauti kohtaus.

pitää varmaan tilailla lääkäriin vuoroa..sitten kun koskee oikein kovasti päätä,niin mulla kouristelee jalkoja ihan kamalasti..eilenkin kouristi,ja mies ihan ihmeissään..ja se yritti vielä sitten miun hartioita hieroa,mutta en sietänyt yhtään kosketusta.. :ashamed: aika ärsyttävä olotila kyllä on.

mies nukkuu yövuoron jälkeen,ja venla nukkuu myös tossa siskosa sängyllä.

täällä kamala lumituprakka..uloskin tekis mieli..ei taas muutamaan päivään ole uskaltanu lenkille kun tiet kierällä jäällä,ja ei sen puoleen ole kerennytkään.

kiitos kaikille jotka vastas miun kysymyksiin huutonetti asiasta.
taidampa miekin uskaltautua sitten huutelemaan.

jep jep...miula se sauna vieläkin pesemättä..mutta en taida nyt ruveta kolistelemaan :eek:

ainiin..venla keikahti eilen masultaan selälleen varmaan neljä kertaa.ja huutohan siinä tuli :eek:
 
Huomenta!

Täällä ollaan ihan väsyneitä... Eilisen jumppatuokion jälkeen Eemeli nukahti tosi hyvin, mutta heräs jo neljältä ekan kerran. Söi ja nukkus seittemään, nostin viereeni ja nukkus vielä puol ysiin. Enkä mä tietysti saanut heti silloin ekan syötön jälkeen saanut unta, joten enpä pahemmin ole nukkunut neljän jälkeen. Mitähän ihmettä me tehdään niinä iltoina, kun toi äijä nukkuu koko yön läpi? Siitä olis kiva saada rutiini, mutta ei tunnu onnistuvan. Tai sitten se on se hammas, joka tekee tätä välillä. Sori ei sais valittaa, kun täällä on teitä, jotka herää ties kuinka monta kertaa yöllä :ashamed:

Täällä on taas niin harmaata että... Olis niin kiva mennä kävelylle tonn äijän kanssa, mutta eipä tonne viitti vaunuja viedä seisomaan. Onko muilla muuten sitä ongelmaa, että vaunujen sadesuoja ei mene vaunujen päälle kunnolla? Meillä se jättään alareunasta auki ja kunnon vesisateella kastuu. Eilen jo siellä kangaskaupassa mietin, että ostaisinko sitä kangasta kunnolla ja tekisin uuden. Paitsi että eipä ole kaavoja ja en osaa ihan tosta noin vaan tehdä sitä itse.

Mä mietin sitä istumista kanssa, kun ollaan menossa kohta laivalle. Kaipa sen parilla tyynyllä yms sais järkättyä, että Eemeli vois istua ja katella maisemia. Sitä mä vaan eniten tässä olen pelännyt, että tuulee kovaa. Pitäis keksiä jotain matkapahoinvointiin silloin ja niitä pillereitähän ei voi ottaa. Voishan noihin vaunuihin tietty vaihtaa sen ratasosan, mutta sitten taas ulkona siinä voi olla inhottava olla. Varsinkin jos Tukholmassa on pakkasta tai tuulee, niin ei se ole silloin yhtä hyvä kuin tuo vaunuosa. Tietysti voi ottaa rintarepun mukaan, mutta ei koko laivamatkaa jaksa jätkää kantaakaan...
 
Mitäs vaippoja vauvoilla tällä hetkellä? Meillä on nyt vähän vaippamerkki haussa, Liberoista (5-8 kg) tykkäisin, mutta aina vuotavat jostain. Nyt sitten ostin tuplapaketin Pampersin Active Fit (4-9 kg) vaippoja, ne istuis hyvin mutta HAISEVAT! Siis heti kun sinne tulee pienikin pissa niin karsee sellun haju, ja tuntuu että pyllykin punottais aavistuksen. Meillä neiti melko hoikka, joten onko kukaan kokeillu esim. muumi-vaippoja, toimiskohan ne? Noilla Liberoilla iho on pysyny hyvänä eikä ne haise, mutta nyt tässä vaiheessa koko ei oikein sovi.

Kääntymisestä: meillä Silja kääntyi pari viikkoa sitten pari kertaa selältä mahalleen, mutta tais olla vahinko ku enää ei ole kääntyilly. Kunnolla ei käsiäänkään ole löytänyt, josku niitä kattelee. Kova tyttö juttelemaan ja hymyilemään. Tuskinpa kiirehtii liikkeelle lähdön kanssa, esikoinenkin käveli ilman tukea vasta 1v 3kk vanhana ja minä ite aikanani 1v 4 kk vanhana ja hyvin on ehitty silti :)

Vauvojen ja äitien vertailusta vielä. Musta kanssa tuntuu, että imettipä tai anto pullosta niin aina niitä neuvojia riittää... Itestä tuntuu ikävältä se, että moni ehdottelee korviketta, velliä tai kiinteitä antamaan vaikka hyvin pärjätään täysimetyksellä. Olen muutaman kerran vähän tylysti todennutkin, että niin kauan ku minä ite jaksan enkä valita ja vauva kasvaa hyvin niin kellään ei ole mitään sanomista meidän syömis/syöttämistapoihin... Hitto, jokainen taaplaa tyylillään ja vauvat sekä äidit ovat erilaisia, yhtä oikeaa tapaa ei varmasti ole olemassakaan!
Meillä onneks on mukava neuvolantäti, joka on tukenut meitä mukavasti, kerran oli välissä sijainen (viittä vaille valmis kätilö) joka jo ehti suositella korviketta ja sen mielestä sitä olis pitäny antaa ennen imetystä; silleenhän olisi maidontulo loppunut pikkuhiljaa kokonaan. Annoin kuitenkin neuvon mennä toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos ja seuraavalla kerralla neuvolassa mainitsinkin, että ehken pitäisi tulevien kätiöiden koulutukseen hieman lisätä imetystietoutta...
Esikoisen aikaan kun siirryin korvikkeeseen parin kuukauden iässä niin syyllistettiin siitäkin...

Mutta nyt lopeteltava, että joku edes jaksaa lukea koko jutun, tuli taas tekstiä kovasti ;)
 
Vaipoista, meillä käytössä pampers baby dry 4-9kg ja on olleet tosi hyviä. Ensimmäisillä viikoilla käytettiin liberoita, kunnes ne alkoi vuotamaan, ja koko ajan sai olla vaihtamassa vaatteet. Kokeiltiin siinä myös pirkat ja muumit, mutta ei sopineet meille. Pampersseista löyty apu, eikä tarvii enää ohivuotojen takia vaatteita olla vaihtamassa yhtenään. Kohta tarttee tosin isompia kokeilla.

Ja vauvan ruokkimisesta sen verran pitää vielä purnata, että tosiaankin kun ihmisten ensimmäinen kysymys on että: sulla on maito riittänny? Kaupassakin tuntemattomat kassatätit kyselee.. Ikäänkun se heille kuulus millään lailla. Ja sit tulee vaan ite selittäneeksi aina jotain imetyksen takkuilusta ja että korvikkeellakin hyvin pärjätään.. uusimmassa kaksplussassa oli hyvä kolumni aiheesta,lukaskaa!minuu ainaki kävi naurattaa, niinku ois omasta suusta ollu tuo juttu... Pitäiski vaan aina tokasta, että kaipa tuo ruokaa on saanu, kun hengissä on :LOL:

Onko teitin vauvat rauhallisii nukkujii? Kun meillä herätään joka aamu ties mistä päin sänkyä ja ties miten päin... Yleensä jalat tyynyllä :LOL:

Joo, mutta joku kaipaa seuraa sitterissä, tarvii lähtä ruokkimaan ja laittamaan kartanolle!
 
Meillä käytetään Pirkka-vaippoja Midi 4-8kg ja ihan hyviä ovat ja pikkasen halvempiakin :)
Öisin, jos ei kertaakaan vaihdeta niin voi olla pisut tullu yli tai sitterissä istuessa jos vääntää, niin silloin ns. kaaripa...t tulee niskaan asti. Ottaa sitterin pohjasta vauhtia...
Mutta periaatteessa päivisin eioo vuotovahinkoja käyny.

Ihan kummissani täällä oon ku poju jo 1½h vedelly aamu-unia. Normaalisti sellaset 30min korkeintaan, mut se aikanen aamuherääminen vissiin vaikuttaa. Ihan kiva, en valita, on kerranki aikaa istuu koneella ja oon pari puheluaki soittanu rauhassa =)
 
Ainiin sitähän piti vielä, olikohan se dogtor, joka joskus kysyi niistä detox-kuureista?Jotka siis puhdistaa elimistöä... Mulla on nyt joku kymmenes päivä menossa, sellaista pahanmakuista litkua juodaan puolitoista litraa päivässä 20 päivän ajan, ja sit pitäis olla niin virkku ja uudestisyntynyt :LOL: ei oo vielä suurempia vaikutuksia näkyny... mutta onhan tässä vielä toinen kymmenen päivää jäljellä, nii-i, toivossa on hyvä elää =)

Noni noni, jos tästä hiilautus laittamaan vaikka pyykkiä koneeseen, tai jtn...
 
Jaaha... tulipa sitten huudettua äsken huuto.netistä meille trip trap tyyppinen syöttötuoli. Sijaitsee vaan Pirkkalassa, joten mufa joutuu sen hakemaan. Saadaan se jo tänään. Onneksi mummi lupas sen maksaa. Pitää vaan pehmuste ostaa siihen.
 
tin
tuutilullalle pikaisesti: meidän koira, nyt 9vee siperian husky on aina kärsiny tosi pahoista valeraskauksista ja toi hormonilääkitys on auttanut tosi hyvin! sen lisäksi ollaan kyllä jouduttu antaan jotain olisko ollu kalanmaksaöljyn tyyppistä turkille kun muuten karv meni rumaksi. kolmisen vuotta sitte kyllä sohvi jouduttiin leikkaamaan pahan kohtutulehduksen takia mutta siihen asti toimi noi lääkkeet... suosittelen, sohvi oli ainaki ihan kauhee ku sillä oli se valeraskaus.
 

Yhteistyössä