*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Lorupussi on kiva pieni pussi, jossa on sisällä kortteja. Jotkut tekee neliön kortin, jossa on kuva liittyen loruun. Minä teen itse korteista sen muotoisia kuin loruun liittyvä asia on... esim. kumisaapas lorukortti on saappaan näköinen. Onhan siinä hommaa, mutta se on silloin mukavamman näköinen myös aikuisen silmiin...
Meillä on Eemelillä sellainen iso muumikangas pussi, jossa on noin 50 erilaista lorua. Olen kerännyt niitä runokirjoista ja muista vastaavista... Aina kun löytyy kiva, niin laitan senkin sinne... Pitää varmaan alkaa kohta tehdä pienempi "käyttöpussi", kun isossa on niin paljon niitä sisällä. Kerhossa meillä oli tapana, että kerhoapulainen sai nostaa yhden lorun, joka aloitti kerhon.

Oliko tarpeeksi sekava kirjoitus? :LOL:

kylläpä kiehuu meikäläisen päässä,aloin lukemaan sitten siitä 72 sivusta lähtien mihin eilen jäin..olin jo hyvillä mielillä eilisestä,mutta kunnes alkoi tulla sellasta tekstiä jossa TAVALLAAN minua alettiin syyttämään koko hommasta..ja kun joku sanoi sitä että olen sanonut että haluaisin että täällä keskustellaan asiallisesti jne,ja sitten minä olenkin pahoittanut jonkun mielen omalla velli sepustuksellani..ANTEEKS NYT SITTEN VAAN NIIN P****LEESTI kun syötän vauvalleni sitä V***N velliä,ja oon syöttäny jo 2kk lähtien!!

ja kai tuota nyt jokainen tajuaa jos alkaa jonkun tilastojen mukaan selittämään jotain paskaa täällä vellien ja soseiden syötöstä alle 4kk niin joku voi siitä mielensä pahoittaa,sillä vaan tämänkin sanon kun joku sanoi että ei sitten uskalla mistään kirjoittaa kun joku voi mielen pahoittaa..

minä lopetan palstailun siksi aikaa kunnes MINULTA pyydetään anteeksi,koska MINÄ todellakin pahoitin mieleni ginniferin eilisestä viestistä/viesteistä..
joten jos asianomaisella löytyy pokkaa pyytää anteeksi niin palaan joukkoonne..

kiitos teille jotka jo ootte mun perään kailotelleet täällä,tuli hiukka parempi olo
ja l-ouisa,minä sen ohjeen kirjoitin,mutta en nyt ala rustaamaan sitä ku en jaksa/ei huvita..

Keiju07
Tuosta ulkopuolisuudesta... täällä vaan tulee sillä vauhdilla tekstiä, että minä en ainakaan ehdi kaikkea lukea ja sitten sitä kautta ei tule kaikkea kommentoituakaan. Nytkin kun olin 2 päivää lukematta, niin oli tullut yli 20 sivua, joten pakko on aika pintapuolisesti selata. Silloin kun on kevyempää huulenheittoa, kuten tämä päivä on ollut, niin lähinnä scrollaan tekstiä, muuten luen tarkemmin kuulumisia ja tiettyjä juttuja. Valitettavasti mulla ei vain ole aikaa lukea kaikkea. Olen samaa mieltä, että jos kysymykseen ei reagoida, niin kannattaa boldata se tekstin sekaan ja kysyä toistamiseen. Kyllä aina jollakin on jotain kokemuksia.
Mutta ymmärrän siis, että vähemmän lukevat tuntevat itsensö ulkopuolisiksi, kun tekstiä tulee tätä vauhtia. Täytyy sanoa, että jos itse en tänään olisi ollut koneen ääressä työhommissa ja välillä täällä lueskellen, niin olisi kyllä kauhistuttanut tämä pinon kertynyt sivumäärä seuraavalla kerralla.

L-ouisa, oleppa hyvä

voitte noudattaa tätä dieettiä niin kauan kuin haluatte.

2-6 sipulia
1 keskikokoinen kaali tai kukkakaali
4 porkkanaa
1 sellerin varsi
2 tölkkiä tomaattimurskaa
2 paprikaa
2 sipulikeitto pussia sairaala lupaa että laihdutte tämän dieettiohjelman avulla 3-7kg viikossa ja silti voitte hyvin.voitte
suolaa,mustapippuria ja mausteita joita haluat

paloittele vihannekset ja laita vettä niin paljon kattilaan että kasvikset peittyy ja keitä noin tunnin ajan. (suosittelen tom.murskan ja sipulikeiton laittoa 45min keittämisen jälkeen). milloin tahansa tunnet itsesi nälkäiseksi,syö keittoa niin paljon kuin jaksat. tämä keitto ei tuota kaloreita,mitä enemmän syöt sitä enemmän laihdut..

1 päivä. syö kaikenlaisia hedelmiä(ei banaania) ja keittoa niin paljon kuin jaksat
2 päivä. kaikenlaisia vihanneksia niin paljon kuin jaksat,vältä viljaa herneitä ja papuja,keittoa niin paljon kuin jaksat.
3 päivä. kaikenlaisia hedelmiä ja vihanneksia (ei banaania ja perunaa) ja keittoa niin paljon kuin jaksat
4 päivä. syä 5-8 banaania ja juo 5-8 lasia kevyt maitoa, keittoa niin paljon kuin jaksat
5 päivä. syä 6 tomaattia ja noin 280-340g naudan paisti jauhelihaa,koeta juoda ainakin 8 lasia vettä päivän aikana elimistösi happo tasapainon takia,keittoa niin paljon kuin jaksat
6 päivä. syö naudan paisti jauhelihaa ja kaikenlaisia vihanneksia ja keittoa niin paljon kuin jaksat.
7 päivä. syö ja juo niin paljon kuin haluat tummaa riisiä,vihanneksia,mehuja,hedelmämehuja,teetä tai kahvia (mustana) ja keitto niin paljon kuin jaksat..

hitto työ neljä sivuu kirjoittanu sillä aikaa ku mie poissa :D

tyty kyllä on aika pipi,nenä turisee ja silmät vuotaa..pientä ininää pitää vaan..nyt tässä miun sylissä rätti kainalossa.

isäntä kävi purkamaan tota saunan ovea.käydään huomenna siihen uusi ovi.
kohta venlan kummin kanssa lenkille..jos isäntä joutaa tytyä kattomaa.

hitto ei tästä nyt tuu mitään palaan myöhemmin.

Äh ,mikä homma taas lueskella juttuja läpi, vaikka aamupäivästä täällä olinkin :D
ulkopuolisuudesta ollu juttua.. Itseasiassa mie tunnen itseni aika ulkopuoliseksi, kun ei oo yksinkertaisesti aikaa roikkua täälä montaa tuntia päivässä. Väkisinkin siinä jää joissain jutuissa vähän pihalle. Minun viestejä ei monikaan varmasti lue, ainakin jos päivässä tulee monta kymmentä sivua. Paljastinpa pitkällisten pohdintojen jälkeen meidän pojan nimenkin tässä taannoin, muttei siihenkään tullut kommenttia suuntaan eikä toiseen. Eikä oo tonne etusivulle ilmestyny. Noh, eipä se mitään, ei oo niin välikskään :/
Mutta ihan kiva miusta on teidän juttuja lukee. Jotain iloja sentään tässä kotiäidin yksinäisessä arjessa.
Nyt en muista mistä muusta on ollu juttua. Kuinka moni nyt olikaan lähdössä laivalle?? Tuntuu sekin jonkunlainen buumi olevan. Me lähdetään hiihtolomalla koko perheen voimin. Saa nähdä miten poika, sillon 4kk pärjää. Mitähän pitäisi ottaa mukaan? Pärjäisköhän noilla yhdistelmillä?Jos poika nukkus yöunensakin niissä.. Otettiin sellanen commodore- luokan hytti. Siinä on hyvä kun siellä on se lounge, missä voi sitä SOSETTA käydä lämmittämässä, ja maitookin jos tarvii :D :kieh:
Joo, mut barbileikit kutsuu :wave:

Dogtor
Minä annoin velliä kakkoselle 6 viikkosesta alkaen =)
Älä jätä meitä! Minäkii meinasin lopettaa palstailun, mut en sitten viittiny lopettaa mulle näin tärkeetä asiaa yhden ärsyttävän kirjoituksen takia. Mielipiteitähän on niin paljon kuin meitä ihmisiäkin.
Sinä et oo tehny mitään väärin, kun oot velliä lapselles syöttäny. Päinvastoin! Oot luottanu omiin vaistoihis ja tehny niinkun oot parhaaks nähny. Ja niinhän suosituksissa kehotetaan tekemään =)
Toivottavasti minä en oo pahottanu sinun mieltä lisää, kun aamulla lisäsin vettä myllyyn uusilla vastakkainasetteluilla :ashamed:

Minäkii haluun laivalle tai ees johonki reissuun |O
Mut kun ei oo sitä tila-autoo ja kahella autolla ei viittis reissata. Linja-autoon tai junaan en tuon apinalauman kanssa lähe :eek:
Nauttikaa te, jotka lähdette/pääsette, minunkii puolesta =) (vähänkö oon nimittäin kade :ashamed: )
Kauheeta! Nyt vasta muistin, et mun ei pitäny enää kirjottaa, sorry :ashamed: :whistle: ;)

LillaStina, kiitos lorupussi selvityksestä, olenpa taas astetta viisaampi :D
Ihana idea tommonen! :heart:

dogtor, sä et saa jättää meitä!! sun juttuja on ollu kiva lukea ja teijän koiristakin on mukava kuulla, ainakin näin eläinrakkaan kun minä.
ja kaikenlisäksi, olis mukava nähdä kuvaa teidän uudesta koirasta toivosta, josko se teille vielä oli tulossa?

Vaunuista, meillä vaunuina noi Brion Kompit, yhdistelmät siis.
Niissä on kova koppa, mutta se ei meillä enään vaunuillessa ole ollu käytössä kun on niin kovin kaposa.
Ton ratasosan oon sitten pitänny makuuasennossa ja siellä on pehmikkeenä lampaan talja ja sitten vaan mies sinne makuupussin kera.
Vaunun tuo mikä lie päällinen/suoja siihen vaan, hyvin menee!

Ja KIITOS teidän, nyt on meillekkin tollanen bumbo sitte tulossa :ashamed:
Kaikkeen mäkin tartun.. :ashamed:
Hyttyssuojaa en kyllä tilaa, niitä on meillä jo kaksi, vaunuihin ja matkiksiin, molemmat tuli kylkiäisinä.

Nyt mä otan rennosti ennen ku isäntä lähtee pelaamaan sulista.

Elina ja Juho

Voi jestas että täällä on säpinää :eek:

Mä käyn melkein joka päivä lueskelemassa täällä vaikken kovin usein mitään kirjotakaan. Roikun nimittäin enemmän Hevostalli.netissä :LOL:

Meillä syödään vaan pullosta Nania, imetin noin 1,5kk, maitoa ei van noussut enkä kyllä mitenkään ihanaksi sitä imettämistä voi sanoa. Mutta jos joku jaksaa ja haluaa imettää, niin mikäs siinä. Se ei ole minulta pois, eikä se pulloruokinta tai vellien anto ole siltä imettäjältä pois. Jokainen äiti on paras sille omalleen, uskokaa vain =)

Tuttia yritetään täällä kovasti tytölle työntää, juurikin sen takia, ettei peukkua voi leikata irti sitten kun on vierottamisen aika. Tosin eipä tuo hirveästi ime tuttia eikä peukkuakaan.

Ja kestoja ollaan pikkuhiljaa alettu käyttämään, taskuvaipat on kiva juttu, alle kk ikäisenä yritin harsoja käyttää, mutta hienohelmaneiti ei niistä tykänny. Kertavaipat on Liberoja, kun Pampersit päästää niskakakat valloilleen. Joustinosat on meille väärässä kohdin Pamperseissa, vaikka ne olisi kivan ohuita käyttää...

No niin, nyt on meillä kuiva höyrystin ja mukaan lähti myös sitten vaipparoskis :ashamed: tuo kuivahöyrystimen tyyny kestää 4-8 tuntia riippuen tosiaan tuosta säädöstä laittaako pienemmälle vai isommalle. Kokeilin äsken pienimmällä teholla ja ainakin meille sillä ihan riittävät tuoksut, luulisi röörien aukeavan. Melko voimakas on nimittäin mini tehollakin :D vaipparoskis oli tarjouksessa 29.90? enkä varmaan normi hinnalla olisi raskinut ostaakaan. Jospa tuon saa vaikka sitten myytyä kun ei ole tarvetta Aatulla enää.

Kamalaa kun kaikennäköisiä uutuuksia tulee vauva markkinoillekin, josta minäkään en ole ollut tietoinen, vaikka eihän tuo meidän esikoinen ole kuin vasta neljän vanha. Ja mulla palaa rahaa kun kaiken maailman kätevyyksiin lähden mukaan:eek: Tai olen kai varmaan ohimennen kuullut vaipparoskiksesta aikaisemminkin, mutta en ole enempiä miettinyt. Tällä palstalla hurahtaa siis ihan kaikkeen kätevään :D

Meilläkin oli tuo vaipparoskis. Huutiksesta sen huusin. Ne pussit oli vaan niin voimakkaan hajuisia, ettei meille voitu ottaa sitä käyttöön. En sitten tiedä oisko niitä ollu hajuttomana. Tollasta höyrystintäkään en voi ostaa tuon voimakkaan tuoksun takia. Meillä ei myöskään käytetä hajuvesiä, partavesiä, aerosoleja tai yleensäkkään mitään tuoksuvaa. Olen muutaman vuoden ajan ollu tuon migreenin takia jonkinasteisen hajusteyliherkkyyden omaava. Nyt sitten on nenä ruvennut oirehtimaan hajuista eli vuotaa, kutisee ja pahimmillaan nenänpielet aukeaa. :/

*kops* Tää mamma putos kärryiltä :D Täytyy jossain välissä YRITTÄÄ lueskella ajtuksella näitä juttuja :)

Ehdottomasti tutin kannalla olen, ennemmin kuin peukun. Peukusta on paljo vaikeempi vierottaa kuin tutista :)

Joo ja nyt hävis mielestä taas kaikki mihin piti kommentoida
:headwall:

Talkkia voi käyttää vaikka hautumiin. Kylvyssä meillä käydään pari kertaa viikkoon. Saunassa meidän poika on pari kertaa käynyt, siis ei tietysti varsinaisesti löylyissä, vaan jälkilämmössä, keskilauteilla vähän lämmittelemässä. Sitten kylvetetty ja annettu janojuomaksi tilkka vettä.
Suositushan on et ei alle 1vuotiasta saunaan koska pieni ei hikoile sillai...mutta tosiaan lämmitellä mun mielestä voi :)

Äh, en muista enempää :ashamed: pitää lukea vähän muistin virkistämiseksi, mikäli toi jäbä jaksaa viel tyytyväisenä tossa sitterissä olla...

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Meilläkin oli tuo vaipparoskis. Huutiksesta sen huusin. Ne pussit oli vaan niin voimakkaan hajuisia, ettei meille voitu ottaa sitä käyttöön. En sitten tiedä oisko niitä ollu hajuttomana. Tollasta höyrystintäkään en voi ostaa tuon voimakkaan tuoksun takia. Meillä ei myöskään käytetä hajuvesiä, partavesiä, aerosoleja tai yleensäkkään mitään tuoksuvaa. Olen muutaman vuoden ajan ollu tuon migreenin takia jonkinasteisen hajusteyliherkkyyden omaava. Nyt sitten on nenä ruvennut oirehtimaan hajuista eli vuotaa, kutisee ja pahimmillaan nenänpielet aukeaa. :/
Vaipparoskikseen on 2erilaista pussivaihtoehtoa. Toinen miedompi, toinen voimakkaampi. Kohdalle ei ole sattunut hajuttomia. Itseasiassa tohon tuoksuun se vissiin perustuukin koko roskis tsydeemi :/

Välikausipuku, mä olen laittanut isomman pojan puvut kiertoon, eli ostettavissa sekin olisi. Jokohan on uutuus malleja tullut? Onko kellä tietoa??

Enjan pesukonepalo oli ikävä juttu. Mitä vakuutusyhtiö tuumi? Korvaako? Mä olen noihin vakuutusyhtiöihin ihan uskoni menettänyt :( Aina niillä on joku porsaanreikä jottei tarvi korvata mitään :kieh: :kieh:

Nyt väliin galluppia, eli mitä olette mieltä hyppykiikusta ja kävelytuolista??

kävelytuolin meille mummmo osti, mutt mä en tykkää siitä kovin paljoa. Kaipa me sitä kokeillaan. Hyppykiikusta mä tykkään. meill ei vaan ole oikein sille paikkaa...

Millanen välikausipuku sulla olis myynnis? Voitko laittaa kuvaa?

Yhteistyössä