*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Miä markkinoin edelleen tätä laitetta flunssaisten oloa helpottamaan http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=64&toimittajaid=48

Meillä on niitä kolme ja ovat ihan ehdottomia kovassa räkätaudissa. Laitteen hinta on norm. 29? ja lisätyynyt 5kpl/pakettissa 5?
Kuinka usein noi tyynyt pitää vaihtaa??
Meillä on Medisana-ilmankostutin ja se on muuten hyvä, mut Eeron peitto on märkä ja kädet ihan kylmät, kun se on päällä. Muuten siitä ei ole hyötyä, jos sitä ei kohdista päähän. (ainakin musta tuntuu, ettei muuten tehoo)
Tuota laitetta mulle suositeltiin sit, kun olin jo tuon medisanan ostanut. Se makso puolet enempikin... Voi kökkö...
Niin, sitä vielä, että onko se koko yön päällä? Medisana LUPAA 9h putkeen, mutta ei kyllä meillä niin kauaa kestä.
Ostaiskoos joku siis tuon medisanan?? (tuskin)

Joku kyseli ulkopuoliseks jäämisessä.. Kyllä mä olen jäänyt usein vastauksetta, vaikka parikin kertaa olisin kysynyt asiaa. Mietin pois jäämistäkin. Mutta en ihan vielä luovuta.

Minustakin on ollut ihanaa seurata juttujanne taustalta. Tosin hieman harmitti, kun vihdoinkin kirjoittamaan uskaltautuneena kukaan ei reagoinut kun kerroin meidän pesukonepalosta. Mutta ymmärrän kyllä, että jokaiseen viestiin ei voi vastata, enkä aio tämän perusteella syyttää sisäpiiriläisyydestä. Olen saanut teiltä monta vinkkiä, paljon apua esikoiseni hoidossa ja ennen kaikkea monet naurut, kiitos siitä! :flower:

Joku kyseli ulkopuoliseks jäämisessä.. Kyllä mä olen jäänyt usein vastauksetta, vaikka parikin kertaa olisin kysynyt asiaa. Mietin pois jäämistäkin. Mutta en ihan vielä luovuta.

[/quote]

samanmoinen tunne täällä. mutta sinnikkäästi yritän mukana pysyä :D

yksäiti;
Mä voisin ruveta Pessin anopiksi..suloset ilmeet kuvissa :heart:
Pihla ja Pessi sopis nimistäkin yhteen
:D

Mut tosissaan..tuttavilla 3v. tyttö..Hän kertoo menevänsä Markuksen kanssa naimisiin.Äitinsä on sanonut hälle niin.
Ite oon sitä mieltä et Pihla saa olla lapsi ja ite ettiä sulhonsa..ei kuulu pikkuneitien ees puhuu/aatella tommosii. sekavasti kirjotettu..toiv. ymmärrätte mitä tarkotin!

Meillä kylvetään pari kertaa viikossa, muina iltoina peseydytään pikaiseen lavuaarissa. Saunassa Eemeli käy nyt jo kerran viikossa, jos joku laittaa saunan päälle sopivasti... Siis istuu siellä isin kanssa noin 10-15 minuuttia. Tykkää tosi kovin.

Enhän minäkään saa joka kerta vastausta asioihin joita kyselen... Tänäänkin kyselin tutti vs. peukku asiaa ja olisko ollu tuutilulla ja piituli ainoat vastaajat... kukaan ei vieläkään ole kommentoinut tota meidän syöttötuoli asiaa... Mutta jos asia on tärkeä, niin kysyn pari kertaa. En silti tunne jääväni porukan ulkopuolelle... =)

Ja yritän kommentoida moneen asiaan, mutta joskus nuo tekstit häviävät ja toisella kerralla ei muista enää mihin kaikkiin juttuihin pitikään kommentoida.

:hug: Haleja näille, jotka niin tuntevat :hug:

Vilma-Onni miä en nyt muista mitä paketissa lupaillaan tyynyn kestoksi mutta periaatteessa se on yö per tyyny. Ei meillä käytetä niitä kuin flunssa-aikoina. Tyynyjähän kuulemma pystyy itse täyttämään uudelleen jos löytää jostain 100% eucalyptysöljyä (miten tuo kirjoitetaan) ja 100% mentholiöljyä. Ja niin kauan on päällä kun laite on pistorasiassa mutta tuoksua erittyy ilmaan vain tyynyn keston ajan. Laitteessa kolme asentoa

Enjan pesukonepalosta muistan lukeeni kyllä. Mitens se vakuutusyhtiö siihen muutes suhtautu?

LillaStinan syöttötuoli asiaa en kyllä muista :ashamed:

Mutta kannattaa aina kysyä uudestaan kun välillä osa tosiaan unohtuu tai menee ohi

Tuutilulla: myy toiset rattaat pois ja osta uudet tilalle. Niin minä aina teen :D
Meillä ainakin tuo 68cm varmaan sopii keväällä reippaasti, voi olla himpunverran isokin .

L-ouisa: Meidän tytöille ainakin nuo ekat hampaat ja sit takahampaat on lämpöö nostanu ja korvakipua. Suppoo voi antaa jos kovin kipee on. Nykyään onneks suositellaan sitä lääkettä herkästi antamaan, ettei vauva turhaan kärsi kivuista.

Surriainen tarkoittanee ainakin minua tuolla kommentillaan muutaman ihmisen vuoropuhelusta. Lupaan siis, että tää on viiminen viesti vähään aikaan. Jutelkaa te sitten vuorostanne :ashamed:
Tai sitten noi viestit on provoja???

Ippuli: meillä kylvetään 1-3krt viikossa. Sanni inhoaa kylpemistä yli kaiken |O

Dogtor taisi tosissaan suuttua eilisestä, valitettavasti. Minäkii oon sen verran äkkinäinen, et helposti saan palollisen herneitä mahtumaan nenään. Toivottavasti Dogtor kuitenkin vielä palaa meidän joukkoon :hug:

Vilma-Onni Jos ei vastausta ala tulla, niin kirjota kysymys isolla ja pistä liuta huutiksia perään, niin alkaa akat täällä heräämään :D

Enjalle nyt kun muistutit, niin mun piti tota pesukonejuttua kommentoidakkin. Laho pää :ashamed:
Mä oon kans monesti pelänny noita koneita, et jos tilttaavat. On siinä voinu pumppu vähän aikaa tikuttaa nopeemmin. Onneks kaikki meni kuitenkin hyvin ja säästyitte isommilta vahingoilta :hug:

Älkää nyt hyvät palstalaiset lähtekö mihinkään. Kirjoittelette vaan reilusti ja paljon mistä asiasta tahansa. En minäkään aina vastauksia tai kommentteja oo saanu, mut ei tulis mieleenkään poistua, vaikka aamulla niin uhkasinkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Vilma-Onni miä en nyt muista mitä paketissa lupaillaan tyynyn kestoksi mutta periaatteessa se on yö per tyyny. Ei meillä käytetä niitä kuin flunssa-aikoina. Tyynyjähän kuulemma pystyy itse täyttämään uudelleen jos löytää jostain 100% eucalyptysöljyä (miten tuo kirjoitetaan) ja 100% mentholiöljyä. Ja niin kauan on päällä kun laite on pistorasiassa mutta tuoksua erittyy ilmaan vain tyynyn keston ajan. Laitteessa kolme asentoa
Mä kuvittelin, et se tyyny kestäis pidempään..
No, mutta eihän ne lenssut yleensä kuukautta kestä, tosin Eero oli toista kuukautta tukkonen. Eli kalliiks sekin laite olis tullut.

Siihen hyttysverkkogalluppiin vastaus: En aio ostaa.
Mulla ei taho muutenkaan rahat riittää millään. Kauhulla ajattelen tulevaa kotihoidontuki-kautta. Mutta rahapulasta huolimatta en mene töihin vielä. Ei ole onneks työpaikkaakaan, johon palata.

sen verran kommenttia, että joskus olen tuntenut olevani ulkopuolinen, mut varmaan kaikille on käynyt niin, että on jäänyt kommentoimatta jostain vaikka piti. mä en ainakaan meinaa muistaa. se enjan pesukoneen palo kuulosti tosi hurjalta, mut unohdin kommentoida kun luin tosiaan näitä sivuja sen 3 tuntia et pääsin taas kärryille. toki tuntuu kurjalta, kun omaan kysymykseen tai ilon aiheeseen tms ei saa kommenttia, mut pitää sit vaan olla sitkeä.
niinku mä, hihkun vielä toistamiseen, että uudenvuoden päivästä on paino pudonnut reilu 4 kg. herkut olen hylännyt, paitsi perjantaisin. liityin painonvartijoihin, ja nyt lasken pisteitä. sain muuten pisteohjeet myös imettäville, ja osittain imettäville, jos jotain kiinnostaa.
Perjantain herkuttelusta tuli mieleen, et viime perjantaina olin mieheni kanssa ekaa kertaa trefféillä sitten Aliinan syntymän ( meillä on tapana hoitaa parisuhdetta käymällä vanhanajan treffeillä silloin tällöin). Käytiin katsomas Tummien perhosten koti-leffa ja se oli niin hyvä! varmaan paras kotimainen ikinä! rankka, mut hyvä. mul levis kaikki rajaukset, mut se ei haitannut. Sit käytiin ihanas italialaises syömäs. ja aatella, me pystyttiin puhumaan muustakin kuin lapsesta, vaik etukäteen oltiin epäilty et osaako sitä puolison kans enää muusta puhuakaan...

Tätä tekstiä tulee tänne niin paljon aina, että ei sitä muista kommentoida kaikkia asioita...

LillaStina - ja myös muut joiden vaavit käy saunassa. Hilma on nyt reilut 2,5kk eikä ole saunonut. Minä ja mies ollaan kovia saunomaan ja myös Hilma olisi kiva ottaa mukaan saunaan. Jostain vaan muistan suosituksen ( taas näitä..) että ei alle vuoden ikäistä lastan saunaan. Se on kai sitten jotenkin jarruttanut. Mut nyt tänään kyllä koitetaan saunomista :) Nyt tarvisinkin sitten teidän kokeneiden neuvoja. Mikä on se maksimi lämpötila vauvalle? Ja miten olette hoitaneet "viilennyksen" saunan jälkeen?

lillastina taas hyvä esimerkki että piti kommentoida mut en muistanut... Peukku asiaa. Meidän Aliina lutkutti peukaloa jo sairaalas siihen tahtiin, et meinasin jo huolestua (on kai imenyt sitä jo masussakin). Onneksi huoli tutin, se on pelastanut monelta. Vieroituksesta en tiedä mitään, mut olisinko jossain vanhas vauva-lehdes nähnyt jutun aiheesta. kantsii katsoa vaik kirjastosta, jos lehteä löytyis... Meillä tuttia lutkutetaan varmaan vielä pitkään.
Aliinan nuha taitaa jäädä yhden yön mittaiseksi, enää ei hengitys rahise ja neiti on kovin pirteä. huolimatta siitä että aamulla sai rokotteen neuvolassa. ja Tuutilullalle kiitokset vinkistä, taidan ostaa sellaisen eukalyptys ilmankostuttajan tuosta paikallisesta halpakaupasta (maksaa 19,90?).

Meillä Eemeli käy alimmalla lauteella istumassa isin kanssa tosiaan noin 10-15 minuuttia. Lämpö on noin 40 astetta (joskin ei varmasti ole siinä alimmalla, meillä on niin iso sauna). Sen jälkeen menevät suoraan ammeeseen kylpemään päälle vähäksi aikaa. Suositusten mukaan ei tosiaan alle vuoden vanhaa viedä saunaan.... Mutta eipä tuo näytä olevan siitä kärsinyt ja näyttää tykkäävän tosi kovin...

Merkkaan.. jestas, ei teijän perässä pysy.. :D

LillaStina, millanen se loru pussi oikeen on, mietin sitä jo sillon aikasemmin, mutten tohtinu kysyä, nyt on pakko kun en ole siinä asiassa vieläkään sivistynyt.

Tosta ulkopuoliseksi itsensä tuntemisesta, kyllä sitä joskus ittensä ulkopuoliseksi tuntee, varsinkin silloin kun kysyy jotakin mieltään painavaa eikä siihen saa vastausta, seuraavana päivänä joku kysyy sitten samaa ja tulee miljoona vastausta. MUTTA on täysin ymmärrettävää että kun täällä näitä viestejä näin tulee, niin ei kaikkeen pysty reagoimaan. Mutta hyvillä mielillä silti.

Täällä on selvitty "huono äiti" fiiliksistä, mä eilen iltasella kieltämättä otin vähän nokkiini, lähinnä toisten puolesta, en omastani. Mutta se on jo menneen talven lumia.

Mut nyt meen Juhon kans leikkiin jumppamatolle =)

Elina

Yks taustailija täällä kertoo mielipiteensä tosta ulkopuolisuudesta. Mä oon ajatellut että itsestähän se on kiinni kuinka aktiivinen on. Jos harvoin kirjoittelee niin tuskin muut muistaa sua, täällä kun tätä porukkaa on paljon ja tosi aktiivista. Jatkakaa vaan te ahkerat kirjoittelijat samaan malliin, musta on ainakin tosi kiva lueskella teidän juttuja!

Ja Enja, kyllä mä ainakin muistan sun pesukonepalon. Oon joskus itse erehtynyt jättään koneen päälle kun oon lähtenyt esim. lenkille mut empä jätä enää. Kiitos sinun varoittavan esimerkin.

Tuutilulla: Vakuutus korvaa ilmeisesti pari sataa uuden hinnasta, lopullista päätöstä ei ole vielä tullut. Uusi (ja parempi) kone tulee loppuviikosta, kone on meillä sen verran usein käytössä että otettiin isompi ja nopeammin linkoava.

Kestovaipoista oli myös puhetta, nyt pakon edessä olen käyttänyt kertavaippoja pari päivää ja olen pessyt niskakakkoja enemmän kuin välittäisin laskea. Syystä tai toisesta kertikset vuotavat, kestovaipat ovat toimineet oleellisesti paremmin *koputtaa puuta*. En aio lainata pieniä vaippoja kavereille kuin kokeilukäyttöön, niillä on kuitenkin reilusti jälleenmyyntiarvoa käyttöarvon lisäksi. Laitan uutena ostamani luultavasti myyntiin, sillä en tiedä kuinka kauan niiden kuminauhat ja laminoinnit kestävät säilyttämistä.

Ottaisin vielä mielelläni vastaan kokemuksia matkarattaista, hankinta on meilläkin edessä! Meillä on käytössä myös Teutonia Spiritit, aivan ihanat työntää mutta kovin hankalat autossa koppineen ja kuomuineen. Meillä on niiden rungossa adapteri johon turvakaukalon saa kiinni, mutta eipä noita koviin usein tule autoon nostettua.

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Rahapulaa miettiville: keksikää joku tollanen hyttysverkon tyylinen juttu mitä osaatte tehdä ja markkinoikaa sitä sitten täällä :LOL:
Mä mietin jo sitä lorupussia, josta juttelin varmaan 20-30 sivua sitten :saint:
Mä koitin aikanaan huutiksessa myydä itsekutomiani kolmiomyssyjä. Ei mennyt yksikään kaupaksi. Nyt ei kyllä ole aikaa tehä niitä, Eerolle sentään sain sen tehtyä, kun Onnin vanha oli venynyt ja liian iso vielä.

Toi lorupussi vois olla kiva, jos osais ommella. Loruihin mulla on valmiita malleja, joita vois askarrella- mutta missä välissä???

Yhteistyössä