*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

mua rupee kohta ottaa pattiin niin paljon että lopetan koko palstalla käymisen..
enkä viitti enää asiasta jauhaa,vaikka sisälläni kiehuu,ja minä sitten varmaan olenkin se räsynuken mainitsema tyhmä koska otin nokkiini tästä asiasta..
 
tuutilulla
kiitti halista,mutta harkitsen kyllä vakavasti tätä palstailun lopetusta..
heti leimataan huonoksi äidiksi jos antaa vauvalle velliä ennen kuin 4kk,ja sitten jos pahoittaa noista puheista mielen, niin onkin jo tyhmä..
lapselliseksi menee jo koko touhu
 
Dogtor:
Et ole tyhmä, vaikka otit nokkiisi. Kyll mäkin olisin ottanut, mutta olen jo oman suvun kanssa asiaa pähkäilemään. Ja todennut, että ittepä hoidan kersani ja kärsin siitä, jos niille jotain "ongelmia" tulee lisäruuasta. Mun mielestä toi imetys on niin henk.koht. asia, ett se ei kuulu muille mitä teen. Jos isäntä olis eri mieltä kanssani, niin sitten varmaan miettisin asioita uudelleen.
 
dogtor älä välitä. Et varmaankaan ole ainut joka mielen pahoitti vaikka tarkoitus ei ollutkaan. Sehän tässä kirjoittelussa on paha kun kaikki kuulostaa siltä mitä on kirjoitettu vaikka sitä ei tarkoittaisikaan sanasta sanaan. Jää pois kaikki se "pehmentävä". Tajuskohan tuosta taas yhtään mitään :LOL: Puhuessa sen voisi muotoilla niin monella muulla tavalla ja ottaa elekielen mukaan..


Voi pojat, yritinköhän olla taas fiksumpi mitä oon :LOL:

Ai niin ja esikoisen kohdalla sen arvostelun tuppaa ottamaan itteensä paljon helpommin. Muistan sen itsekin :)
 
no en mä haluis kans sitä että tää homma menee tälläseks mut pitäis sitä jokaisen miettiä ennen kuin suunsa avaa tuollaisissa asioissa jotka ovat toisille hiukan herkempiä,ja mekin syötetään velliä ihan sen takia kun korviketta alkoi mennä yli litra päivässä,mikä ei ole suositeltavaa,velli pitää pidempään kylläisenä ja näin saatiin korvike määrää pienemmäksi,meidän vauva on alusta asti nukkunut hyvin,joten me ei nukuteta vauvaa vellillä..
ja itse kun olisin niin paljon halunnut täys imetystä,mutta ei onnistunut.niin tuntuu sekin pahalle kun joku tulee sössöttämään sitä että kun pitäisi imettää 6kk asti..
 
Minnes kaikki katos? :eek: Älkää väittäkö että teillä on muutakin elämää |O :D No miä sitte yksinäni höpisen tässä kun Kiia nukkuu ja pojat touhuaa kerrankin tappelematta. Oottelen että isäntä tulis kotia niin aloitan tuon kylpyrumban. Nimittäin nyt jos sen aloitan niin Kiia taatusti herää ja siitä ei tule yhtään mitään.

Vai pitäisköhän lähtee shoppailemaan huutikseen :p TUlipa muutes tänään mieleen että nuo vaatepaketit on toiset aika p..stä. Vaatteita 50-80cm tai tms. Eihän ne pienimmät enää mahtuis. Ja monessa paketissa on paljon sellaista mitä en edes huolisi
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäsyNukke:
Pääasia siis kuitenkin on että vauva on tyytyväinen syö se mitä tahansa!
Mä kyllä uskon että täälä kaikki hoitaa vauvansa todella hyvin =)
No niin, luimpa uudelleen noita kirjoituksia. Ja lainasin räsynuken tekstiä. Löytyihän sieltä se pehmentävä tekijä, eikös juu :) ja kaiken A ja O, pääasia että vauva voi hyvin!
 
dogtor, ÄLÄ missään nimessä lopeta palstailua tuommosien takia. :hug: :ashamed:

Tiedän että varmasti pahoitit mielesi, kuten minäkin hiukan mutta annan mennä juuri toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olen nimittäin huomannut että sillä pääsee paljon helpommalla. Itselläni on siis lievästi kehitysvammainen poika (eihän tämä mitenkään tähän liity mutta...) kaveri aikonaan kun lapset oli ihan pieniä aina kehui kuinka heidän poika osaa sitä ja tätä ja tota ja sitten kysyi että mitenkäs meillä ja tiesi varsin hyvin tilanteemme että poika oli kehityksessä jäljessä. Kaveri oli vielä toimintaterapeutti ja yritti aina neuvoa miten pitäisi istua ja syöttää jne. Ja arvaapa kuka otti ne kaikki itseensä ja suuttui kaverille, oli kiva asua samassa pihapiirissä kun piti aina katsoa että kamu ei ollut ulkona samaan aikaan kuin minä. Mutta lopulta annoin anteeksi hänen "tyhmän" käytöksensä. Joten toivotaan että tämä asia tästä jotenkin suttaantuisi parempaan päin. :heart:
 
Toi on muuten Tuutilulla totta mitä sanoit noista vaatepaketeista. Sen takia mä yritän aina myydä muutamia vaatteita kerrallaan tai sitten yksitellen. Jos yks ja sama huutaa sitten paljon, niin katotaan sitten joku könttäsumma.
 
täytyy se kai minunkin tuohon imetys asiaan kommentoida :kieh:
itsestäni ainakin välillä tuntuu pahalta kun ihmetellään ja osoitetaan syyttävää sormea,kun kuullaan etten imetä. minulla imetys loppui koska olin itse henkisesti todella huonossa jamassa sektion jälkeen. syytän tästä lohjan sairaalaa,tytölleni ei tarjottu lisä maitoa vaan painon vaan annettiin pudota ja pudota. minä imetin,imetin ja imetin 6vuorokautta yhteensä 15 tunnin unilla. olin aivan sekaisin ja itkin vaan. kuukauden sitten jaksoin osa imettää,kunnes oli pakko luovuttaa. koin sen parhaaksi ratkaisuksi minun ja vauvan kannalta. vieläkin välillä tuntuu pahalta kun ajattelen tätä tekemääni ratkaisua,mutta se ratkaisua oli ÄIDIN RAKKAUTTA. eli siis pointti tässä kaikessa tosiaan oli,että kaikki ei vain syystä tai toisesta pysty imettämään.
 
äitivaan: Oletko varannu/alottanu jo vauvauinnin? Mä en enää mahtunu mukaan kun ilmoittauduin liian myöhään :( Jos meinaat perua niin voitais mennä teidän tilalle. Siellä on kyl varmaan jo jonotuslista. Aikoivat ilmottaa jos peruutuksia tulee. Onko se tosiaan noin kallista... en tullu hintaa kysyneeksi. Järjestääköhän tuota vauvauintia täällä muut kuin urheilusukeltajat?
 
Piituli miäkin oon pahoittanut mieleni Jesperin puolesta vertailun vuoksi. Kuka luistelee, pyöräilee paljon nuorempana jne. Ei tuo poika voi sille minkään että on alaselästä lähtien tosi jäykkä ja käden/kehon yhteistyö silmien kanssa ei ihan pelaa niin kuin muilla ikäisillään
 
tuutilulla Meillä on kanssa tuon motoriikan ja hienomotoriikan kanssa ongelmia. Just käden ja silmän koordinaatio ei pelaa, eli ei osaa käyttää kynää kunnolla jne. Polkupyörässäkin on ne isot apupyörät ja poju on jo kohta 9v. Kokonaivaltaisesti Juho on ikätasoaan jäljessä 2-3 vuotta. Ja käy erityiskoulua.
 
ja sitä minä odotan milloinka täällä aletaan vertailla sitä kenen vauva tekee sitä ja tätä ja tuota..
ja en tarkoita että lopetan palstailua nimenomaan tämän syöttö asian takia,koska täällä oon pari kertaa aiemminkin tullut muutamalta henkilöltä inhottavia asioita joillekkin..
ja mun mielestä on todella hölmösti sanottu että joku on TYHMÄ jos loukkaantuu jostakin asiasta..ehkä joillain on sellainen periaate että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,minä en ole sellainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
tuutilulla Meillä on kanssa tuon motoriikan ja hienomotoriikan kanssa ongelmia. Just käden ja silmän koordinaatio ei pelaa, eli ei osaa käyttää kynää kunnolla jne. Polkupyörässäkin on ne isot apupyörät ja poju on jo kohta 9v. Kokonaivaltaisesti Juho on ikätasoaan jäljessä 2-3 vuotta. Ja käy erityiskoulua.
Meillä se kynäote on löytynyt mutta tasapainossa toivomista aikasta paljon. Kompuroi tooosi useasti. Pyörää tuo ei edes koko viime kesänä suostunut kokeilemaan, apupyörät on. Mutta onhan se hankalaa polkea kun jalkoja pitää katsoa ja jalat eivät pysy polkimilla :/

Meillä on ens viikolla koulukypsyyskokeiden toinen osa ja sitte kuullaan mikä koulu olis paras vaihtoehto.
 
dogtor älä maalaa pirua seinälle :D Mutta sitähän tää aina tuppaa olemaan, jonkin sortin vertailua kaikessa. No mutta sen voin sanoa että Kiia EI ainakaan ensimmäisenä liikkeelle lähde :whistle:

Ai niin, Kiia osaa juoda pullosta hyvin maitoa ja velliä :saint: Kenens muiden omat osaa samaa :wave: Mutta myönnän ettei tissiä enää osaa lutkuttaa..

Oli ihan pakko :LOL: (pikku piru nosti päätään, anteeksi) :ashamed:
 
tuutilulla, meillä on tuo koulu kyllä jonkun verran auttanut noihin hienomotorisiin asioihin ja sitten ratsastusterapia, se auttaa yllätys sinänsä, puheeseen, tasapainoon, motoriikkaan yms. ja meillä varsinkin tuohon pyöräilyyn. Itse olin yllättynyt kuinka poika on edistynyt tuon terapian myötä. =)
 

Yhteistyössä