*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

En meinaa pysyä teidän perässä enää kun tänään on tainnu tulla ennätysmäärä tekstiä? :D

Miusta on kanssa älytöntä verrata lapsien kehitystä.Jokainen on yksilö ja ei niihin voi vaikuttaa.Meillä mennään täysimetyksellä.En ole ressannut asiasta koskaan,jos ei kasva tissi ruualla niin aloitan kiinteät.Luulempa että 4kk neuvossa paino ei ole noussut tarpeeksi ja aloitetaan jo kiinteät ruuat.Inhottaa kun ystäväpiiri ja vanhemmat suurinpiirtein painostaa aloittamaan lisäruuan...ilkeitäkin kommetteja on tullut.Ihanku en osaisi hoitaa lastani ja tietäisi mikä hänelle on parasta.En kai minä nyt toista nälässä pitäisi jos siltä näyttää. |O

yksäitikö se kyseli vesirokosta?Miun siskolla oli vauva iässä vesirokko ja hänelle ei tullut kuin muutama näppylä silloin.Sinänsä hyvä jos näin pienenä tulisi vesirokko koska vauva ei osaa raapia vielä kunnolla.Tietysti kutinahan on kovaa varmaan :eek:

Hitto..nyt pittee mennä.Ukko huutelee lauteilta,ja oottelee sauna seuraksi.Palaan tutkalle kun ehdin taas :wave:
 
Miten toi kello noin paljon jo on? :eek: Herran jestas! Tää äippä kiitää viemään poikia suihkuun :wave: Sitte taitaakin alkaa nukutukset. Tai moneekohan tuo neiti kukkuu kun nyt nukkuu :/ Tuun takas jos ehdin ennen kuin nukkumatti iskee halolla päähän :D
 
Ginnifer
dogtor, kaikessa ystävyydessä, luepa nyt uudestaan se alkuperäinen viestini. Siinä nimenomaan totean hyvin ymmärtäväni, ettei imetys kaikilta onnistu. Itsellänikin oli vaikeuksia ja maidon riittävyys pitkään kiikunkaakun. Kysymykseni ei siis koskenut imetystä tai korviketta, vaan nimenomaan kiinteiden antoa suositusikää nuoremmille.
Olen iloinen, että aiheesta syntyi keskustelua ja kiitän kaikkia siihen kypsällä ja aikuisella tavalla osallistuneita.

Minuakin kiinnostaa tuo rokotusasia ja mielelläni luen aiheesta kokemuksia ja kannanottoja. Meillä otetaan perussetti, mutta kaikki ylimääräiset harkitaan sitä mukaa kun vastaan tulevat, ja todennäköisesti ei oteta. Tähän kuten kaikkeen muuhunkin lääkintään on mielestäni syytä suhtautua kriittisesti, mutta ainakaan itselläni eivät ole voimavarat riittäneet kovin syvällisesti perehtymään tähän (jep, säästän niitä voimia siihen imetykseen... ;) ). Asiassahan on ainakin nämä kaksi puolta:
* rokotusohjelmien epidemioilta suojaava vaikutus perustuu siihen, että riittävän monet rokotetaan, ja siksi on moraalisesti kyseenalaista jättää rokotus ottamatta
* rokotteet ovat lääketehtaille iso bisnes ja voidaan perustellusti kysyä ovatko ne kaikki todella oikeasti tarpeellisia, ellet sitten satu omistamaan ko. firmojen osakkeita
Eli perusteluja löytyy aivan vastakkaisiin päätelmiin. Jään odottamaan eloisaa keskustelua aiheesta!

Ginnifer
 
Täälläkin yx "huono" äiti..jos mittarina nyt sit on se mitä ruokaa lapselleen antaa.

Kauheen nopeesti on viikonloppu taas mennyt, huomenna menee isä taas töihin.. :'(
Meillä on tänään vaan nautiskeltu olosta, tytön kummitäti oli täälä muutaman tunnin;hääsuunnitelmia pikkasen katottiin.
Pihla nyt jo yöunilla,isäntä meni talliin ruokkiin hepat ja yhesä ois tarkotua leffa viä kattoo ennen nukkumaanmenoa.

Ainiin..eilen oli tyttö isänsä kanssa ekaa kertaa vauvaunissa, kovin tykkäs :heart: Alkavat nyt site käymään kertaalleen viikossa, 34?/kk kustantaa.

Jaahast..ton ukkokullan viekkuun.. Vai pitäsköhän hetkeksi viä mennä repiin sitä tapettii...emmie viiti!
 
Toivottavasti kukaan ei ole minun kirjoituksista tullut pahalle mielelle... Tuossa yökirjoittelussa on huonot puolensa kun on jo niin väsy ettei tosiaan niitä "pehmentäviä" sanoja/lauseita tule laitettua sinne väliin... Aamulla monesti sitten luen ja hoksaan miten olen taas jotain töksäyttänyt :ashamed:

Ja onhan vauvojen ruoankestoissakin eroja. Olipa tyhmä sana mutta en keksi muutakaan vastaavaa... Eli meillä kotona siis "oksupoksu" jolla näyttää tosiaan menevän vatsa sekaisin jo mun syömisistä. Olen jo senkin vuoksi ollut luovuttaa koko imetystouhun kun syömiset menee niin vaikeiksi (ei sipulia, mausteita, ruisleipää, kahvia, teetä, kokista, suklaata, kaupan einesruokia mausteiden vuoksi jne.). mutta sinnillä eteenpäin! Esikko oli taas semmonen teräsvatsa että mitä vaan sinne laittoi niin osu ja uppos. Eli lapsissa on niin paljon eroja, että se mikä sopii toiselle, ei olekaan yhtään jonkun toisen juttu! Ja enpä haluais tästä mitään tappelua mutta en voi olla sanomatta kun Ginnifer vetosit tutkimuksiin, niin oletko lukenut tutkimukset kätkytkuolemien liittymisestä perhepetiin? Löytyy varmasti kun googlettaa... Meillä ei läheisyyttä tarjota perhepedissä kun tutkimusten valossa se ei olekaan niin yksiselitteinen juttu.

Ilman minkäänlaista palkokasvia nokassaan toveri-R
 
Heiiii..te ootte mega kirjottajia :D huippua...
Ja älkäähän mammat taistelko,ei se kannata B) vaikka itekkin ehkä hiukan pahotin mieleni imetys jutusta,mutta ei voi mtn.Elämä on :D ja täälä niiiin huippu porukkaa että ei kukaan saa lähtee pois.Mitenkäs meiän treffi idea?Oiskos vielä halukkaita kesälle jotain keksimään...yhteistä kivaa =)

Täälä pojat taas nukkuu.Mä vaan hulluna kyttään koko ajan tota Peetua.Löyty onneks Pronaxenia,sillä kuume laski..äsken mittasin 39.3 ja oli poika meinaan hiukan sekava...Panadolilla ei laske lämpö yhtään.Piru vie mä varmaan valvon koko yön ja kyttään tuota poikaa. Toivottavasti ei tarvi lähtee yöllä lääkäriin tms...sit mä vielä panikoin kun yksin on,et mitä teen jos näin ja mitä teen jos noin jne....
 
Piituli ja tuutilulla:Meidän perheestä löytyy myös tyttö 6v kehitysvammadiagnoosilla :wave: :)
Huomasin vasta nyt että täältä löytyy muitakin joilla yksi erilainen lapsi (jos siis joskus on aiemmin ollut puhetta?).
Nyt kyllä tuntuu jotenkin hassulle Saran vauva aika kun kaikki kehitys on tähän mennessä tullut ihan itsekseen. Mean kanssa kaikki piti opetella fysioterapian turvin, joka loppui puolivuotta sitten. Vauvasta asti siis jumppari kävi meillä kotona kelan maksamana. Puheterapia jatkuu vielä kelan maksamana ja on tuottanut hyviä tuloksia.

 
Muutaman kertaa vuotees siellä tulee piipahdettua ja aina mukaan tarttuu kamaa..
Nytkin oon menosa hakeen tytön huoneeseen lampun,pöytä+tuolit-setin..

Se on Ihana paikka! Tietääx ketään millon se Raision myymälä aukee.. :whistle:
 
Kauhee pungerrus menossa... äijä makaa sohvalla ja yrittää kovin kääntyillä... perhanan vaippa vaan on tiellä... Välillä makaa tyytyväisenä mahallaan ja kattoo telkkusta "missä he nyt ovat"... Kuinkahan paljon tollanenkin tajuu tosta jotain?
 
5 lasta olen pulloruokkinut ja vellit ollaan alotettu 6vkon-3kk:n iässä. Lapset on terveitä ja onnellisia. Lisäruoka alotettu sen takia, ettei multa sitä maitoa tullu, mut en kyllä imettämisestä tykännytkään. Lisäks tän vitosen kanssa meni lähes kuukausi et saatiin nukkua 2 tuntia vuorokaudessa ja sekin pätkissä. Jos joku sanoo, et oon tän takia huono äiti, niin ei voi mitään. En kyllä ois pari päivää sitten uskonu, että tällekkin palstalle saadaan aikaseks riita tästä asiasta... :(

Tapellaan sit seuraavaks aiheesta kestovaipat vastaan kertakäyttöset :headwall:
Tai kuka saa eniten yhteiskunnan tukia tai kotiäiti vastaan uraäiti :eek:

Yksäiti
Mulla alkoholisti-isä ja väkivaltanenkin vielä. Eka muistikuva mulla lapsuudesta, kun häkkisängyssä katselin kun isä puukotti äitiä käteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tuutilulla ja piituli on kyllä ihan maailman parhaimmat ja ihanimmat palstailiat :heart:
Kiitos ihan naama punaisena ja suupielet korvissa kiittää hän. :hug: :heart:

Nyt on taas lapset syötetty ja laitettu nukkumaan. Jos sitä vielä vähän aikaa täällä hengailisi.

tuutilulla, kyllähän me aina jotain keksitään jos ei tosiaan muuta niin niitä verkkoja.

Yksäiti, kyllä mulla vielä ainakin on mielessä se tapaaminen ja just vaikka kesällä. Ja yhä odottelen sieltä kaksplussasta paluuviestiä, mutta eivätpä taida viitsiä vastata, eli siis eikun seuraavaksi soittamaan sinne. :LOL:
 
voihan pirun toimitus...tylsää sakkia jos eivät ymmärrä näin hyvää poppoota ottaa huomioon :whistle:
Kauhee nälkä iski..enkä oo päässy kauppaan tänään,saas nähdä kuinka huomena,jatkuuko Peetun kuumeilu. Sit tarvii tuolle isipapalle soitella kauppa lappua.Onneks oon ahkerasti täytelly pakkasta tällasia päiviä silmällä pitäen.
 

Yhteistyössä