*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

milli, mä olin kanssa ihmeissäni ton keskimmäisen kanssa ja olen vieläkin kun se kanssa tosiaan tekee kaikki ihan itsekseen ja välillä tuntuu että jopa olisi vähän ikäisiään edelläkin joskus. Meillä saatiin kehitysvamma diagnoosi vasta 2004 kesällä. Siihen asti mentiin kehitysviivästymän nimellä, ja meitä on odotuksissa varjostanut aina tuo pojan vammaisuus kun sitä ei tiedä mistä se johtuu. Ollaan käyty vaikka missä tutkimuksissa. Ja meille sanottiin että voi olla 25% mahdollisuus saada uusissa raskauksissa samanlainen lapsi kuin Juho. Eli siis meillä pojat joko sairastuu tai on terveitä ja tytöt joko kantaa geeniä tai ovat terveitä. Tai sitten ei mitään näistä että olisi tapahtunut joku geenimutaatio kohdussa odotusaikana. Mutta nyt tämä on tätä ja päivä kerrallaan mennään eteenpäin.
 
Eemeli toivottaa hyvää yötä kaikille! :wave:
Äippä varmaan tulee vielä kurkkaamaan teitä vähän ajan päästä.... ei täältä voi pois olla :LOL:
Mitenkähän sitä siellä laivareissulla selviää, kun ei pääse pariin päivään teidän juttuja lukemaan :saint: :kieh: :kieh:
 
Kielijänteestä:
Meillä hoitaja sairaalassa huomasi, että poika ei saa kunnolla imettyä niin ehdotti, että lääkäri katsoisi ja niin se sitten napsaisi sen katki |O
Tosiaan olisi saattanut haitata mm. puheenkehitystä vanhempana.

Meillä vauva-uinti allergiatalolla maksaa 65?/kk ja vuoden hinnaksi saan 780?. Kestää sen 30min/kerta. Nyt käyty 2x ja rytmit se pistää sekaisin! Saas nähä ku taas huomenna pitäis mennä, että joko tasottuu. Se vaan, että mulla kipeyty selkä tänään ku retkisänkyä kasasin, toivottavasti pääsen huomenna uimaan :snotty:

Tänään oli päivällä TAAS migreeni kohtaus. Alko sahalaidalla oikean silmän oikeassa reunassa, lepäsin 10min silmät kii ja helpotti, mut sit alko jumalaton pääkipu, ei auttanu läkkeet, lepo vaan.

Meillä poju jo nukkuu, heräskin jo kerran ja mies anto lisämaitoa ja nyt tosiaan nukkuu taas. Toivottavasti ois jo yöunet menossa.

Nyt lähen lämmittää tortilloja ja kattoo Amazing Race =)
Saa nähä, enpä taida uskaltaa huomenna vaa'alle...tiedän, että paino noussut...
 
Heipparallaa!
Huh huh... kauhee lukeminen, kun ootte taas innostunut kirjottamaan! :D
Mä sit olin aamulla 06.30 jo kirpparilla myymässä kaikkee ylimäärästä roinaa ja vaatetta... |O Ja nyt väsyyttää niin pirusti! Tuli ihan hyvä tili, et en turhaan raahautunut sinne ja nyt voi taas shoppailla lisää kaikkee tarpeellista! Josta tulikin mieleen toi teidän "joukkohysteria shoppailu"... :LOL: Oli aika hauska... Onkos jo uutta tuotetta keksitty? :D

En huomannu ton tekstin paljoudessa, et mistä sen hyttyssuojan löytää...siis huutiksesta, mut laittasko joku linkin... Laiska ei jaksais ettii tuolta huutiksesta... :ashamed:

Miehellä alkoi nyt loma ja on 2 viikkoa kotona! Lähetään torstaina laivalle koko porukka...Semmoseen vähän isompaan hyttiin ja siihen kuuluu aamupala ja se minibaari. Ihana päästä vähän muihin maisemiin... ja mä jo suunnittelin, kun pikkukakara, et mitä karkkia tuon mukanani... :p Se siitä kilojen karistamisesta! :LOL:

Hei on se joo kumma ettei toi toimitus mitenkää noteeraa tämmöstä jengiä! :eek: Vertaa noita viestien määriä, ni ollaan kyl TODELLA paljon aktiivisempia kun muut! On tosi kiva olla tämmöses porukas!!!! Ja oishan se hieno nähdä isolla porukalla jossain kesällä...Miten se sit käytännös saatais järkättyy, niin et mahd. moni pääsis...
Jahans jos sitä tonne sohvalle raahautuis... persus puutuu täs koval penkil...

Illan jatkoja arvon leidit! =) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäsyNukke:
Ja sitten MUN MIELIPIDE on myös se että syy vellien ja soseiden aloittamiseen tosi aikasin ei saa olla se että on paljon muitakin pieniä lapsia. Jokainen itse päättää millä ikäerolla lapsensa tekee. Mutta siinä teko vaiheessa täytyy olla tietoinen millaista on hoitaa 4kk. 2v. ja 3v. lasta. Ei saa sanoa että vauva saa soseita niin aikaisin että jaksaisin hoitaa muutkin lapset. Vauvan täytyy saada olla vauva muista lapsista huolimatta. Jos ei ole varma jaksaako hoitaa lapsia pienillä ikäeroilla niin kannatta jättää suuremmat ikäerot.
Vauvan kuuluukin herätä öisin syömään, harva vauva nukkuu yöt läpeensä joten miksi pitäisi "pakko nukuttaa" vellillä?
Pääasia siis kuitenkin on että vauva on tyytyväinen syö se mitä tahansa!
Mä kyllä uskon että täälä kaikki hoitaa vauvansa todella hyvin =)

Sori vaan, mut nyt meni yli mun mielestä tämä juttu. Oli ilmeisesti mulle tarkotettu tämä. Juu, aivan kamala teko on antaa 4kk:n ikäiselle nälkäiselle ja isokokoiselle pojalle sosetta. |O Niissä teidän lakikirjoissahan (lue: suosituksissa) lukee, et kiinteitä aloitetaan 4-6kk:n iässä. Eli mulla on nyt jotakin menny ohi ja lujaa vissiin?
Ja meillä ei edelleenkään nukuta öitä, vaan poju herää syömään keskimäärin neljä kertaa yössä, mutta nukkuu edes sen yhden vähän pitemmän pätkän vuorokaudessa näin, eli n.4h, ja saa samalla vauva itsekin levättyä, kun ei tarvi herätä tunnin välein nälän takia.

Tämä kamala vauvanrääkkääjä-äiti poistuu nyt takavasemmalle. Ja ainiin, tyhmä myös, kun loukkaantuu tästä. :headwall:
 
Lapanen Huutiksesta hae nimellä hyttyssuoja niin löytyy..

Hitto mua kyl harmittaa nyt kun en oo tosta kielestä aiemmin lääkärille sanonu tai ees neuvolassa..ois voinu imetyskin onnistua jos ois napsastu poikki.Ja meillä myös on tuo kieli melkein sydämen muotoinen,eli sellanen "lovi" tossa edessä mistä jänne lähtee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäsyNukke:
dogtor KUKAAN ei ole täällä haukkunut yhtäkään äitiä huonolsi äidiksi (en ainakaan löytänyt mistään sellaista kirjoitusta) en myöskään minä!!
Oletkohan tehnyt oman johtopäätöksen?
Olen kuitenkin sitä mieltä että jokaisella on oikeutensa sanoa oma mielipiteensä jos se ei mene haukkumiseksi ja minä en ketään ole haukkunut. Mutta koska kaikki äidit ovat erilaisia niin silloin on myös yhtä monta erilaista tapaa toimia niin siksi mielestäni on tyhmää suuttua toisen henkilökohtaisesta mielipiteestä. Tosin minun olisi pitänyt kirjoittaa, että "on tyhmää suuttua toisen mielipiteestä" eikä niin että "tyhmä on se joka suuttuu" anteeksi siitä :hug:


Tärkeetä on mun mielestä kuitenkin se että jokainen tässä ketjussa saa jutella kaikista asioista mikä mieltä kaihertaa, on aihe arka tai ei. Eikä tarvitse sanoa sitä mitä kuvittelee toisen haluavan kuulla, eikö? Mun mielestä on kiva ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia!

Joka tapauksessa pysytään vielä yhdessä, tämä meidän joukko on täynnä ihanaa porukkaa =) :flower:
Nyt pitää nousta kyllä räsynukkeakin puolustamaan. Hänhän pyytää anteeksi kirjoitusmuotoaan :)

Juu, taas täällä mutta lapset on pesty :saint:
 
Piituli:Meillä Mealla oli synnynnäinen vika syntyessään, jonka mukana tulivat kaikenmaailman ongelmat. Ensin saatiin lieväkehitysvamma dg kun Mea oli 2,5v. Sitä ennen oli just tuo viiveisyys,että luultiin hänen ottavan kiinni ikäisensä kouluikään mennessä. Sitten annettiin myöhemmin keskitason kehitysvamma dg, että saadaan terapiat tuolle lapselle. En tiedä sitten kumpi hän oikeasti on. Erittäin vaikea tutkittava, koska osaa vedättää aikuisia mennen tullen taidoissaan :) Mitään varsinaista syytä tuolle kehitysvammalle ei ole koskaan löydetty, tutkittu kaikki mahdolliset asiat mitä vaan voidaan tutkia. Mean Bg isän kanssa olisi ehkä voinut tulla samanlainen lapsi, mutta kun mulla on uus mies niin perinnöllisyyslääkäri sanoi mahdollisuuden olevan niin mielettömän pieni että mitään ylimääräisiä tutkimuksia ei tarvittu Saran raskausaikana.
Kyllä siitä kumma pelko jää,kun omalle kohdalle napsahtaa se erilainen lapsi. Kyllä mä pelkäsin Saran kohdalla että onko terve? Ihan erilailla kun taas kahden vanhimman kohdalla jotenkin oletin että eihän mulle sairasta lasta tule :ashamed:
Silti meillä on kuitenkin kaikki hyvin, vaikka hyvin vaikeaa on ollut joskus. Ja Mea on meidän perheen ilopilleri ja laululintu :D
 
Piituli ja milli meillä ei ole vielä mitään diagnoosia. Saahaankohan myö sellainen jossain vaiheessa? Neurologi oli sitä mieltä että varvistaminen on tapa ja siitä johtuu myös jäykkyys ja vaikeus hallita omaa kehoaan. Mutta tiijä sitä sitten
 
Ei mua tuo tyhmä-sana tuossa edes kauheasti ärsyttäny, vaan tuo syytös sitä, kun annan tosiaan sosetta tälle 4kk:n ikäiselle, et jaksais paremmin sen voimalla ja mulla on tosiaan myös nuo 2v ja 3v (ja 6v:kin). Juu, meillä vauva ei saa olla vauva, niinhän se menee, kun saa sosetta "tosi pienenä". "Pieni" on poika, kun kohta 8kg ja reilu 4kk nyt.
 
tuutilulla täytyyhän mun jotain tehdä. Mies kyllä jo ehdotti että jos ryhtyisin sellaiseksi koekäyttäjäksi tuotteille, ja jotka sitten kehuvat tuotteita kaikille ja siten mainostavat ko. tuotetta. Niin ja voi olla että kun ne koulukypsyys testin tulokset tulevat niin sitten selviää taas paljon asioita. Meillä tuo diagnoosi tuli just koulua ajatellen. Kun Juholla oli jo varhennettu esiopetus. Eli meni 5v eskariin ja kävi sitä 2 vuotta.
 

Yhteistyössä