*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

yksäiti mulla ekat menkat alkoi 21.11 eli Kiia oli hitusen vajaa 2kk. Ja imetyshän loppui silloin parin viikon jälkeen siihen antibioottikuuriin. Eli kyllä siinä useampi viikko meni ennen kuin alkoi.

Taas ootellaan tällä viikolla saapuviksi :kieh: Ilmankos miä oon jo niiin hyvällä tuulella :whistle:

Piituli
viittisitkö lisätä etusivulle sen vanhanketjun linkin. Jos joku haluaa verestää alkuviikkojen muistoja niin ei tarvi haulla alkaa kaivamaan...

http://keskustelu.kaksplus.fi/t869871
 
Sunnuntaita!

Mulla on hartiat AIVAN jumissa, pyörryttää kokoajan! Mies koitti hieroa, mut eihän niitä tos auki saa, kun lattialla istuu kököttää jännittyneenä... Soitin sit mun työkaverille, joka on urheiluhieroja ja lupas murjoo mun hartiat illalla! JES! :D On kyl oikeesti kauhee olo, kun ei uskalla edes Wiiaa kannella, kun ei tiiä koska pyörryn!
Tääl kans niin tylsä keli, ettei ulos huvita mennä...Tääl nukkuu kaikki muut paitsi minä, ei ne päikkärit mullekkaan pahaa tekis, mut ei vaan malta mennä nukkumaan!
Nyt kun saan noi hartiat tänään auki, ni vois alottaa kevyen kuntoilun heti ens viikolla...Noi kävelysauvat odottais tual eteisen nurkassa. Mul toi paino ois ihan ok, mut tota löysää nahkaa on kyl niin pirusti ja perssiikin on päässy levahtaa...tarttis oikeesti alkaa jumpata! Ja vaunuilun lisäks käydä paril sauvakävelylenkillä, ni alkais vähän kiinteytyyn. Koska tiedä, etten pysty tota suklaan syöntiä lopettaan, ni jos lisäis sit liikuntaa! :whistle:

Rakkain esine: Mul on semmonen lasilintu, jota oon varjellu siitä asti, kun mun pappa kuoli. Hän osti sen mulle just ennen kuolemaansa ja pappa oli mulle tosi tärkee. sit on semmonen iso posliini säästöpossu, jonka oon saanu synnärille kun synnyin... se on kans aika ihqu.
Ja sit tulee tietty kihla- ja vihkisormukset. Mun kaikki korut on kalevalaa, ni halusin sit noikin sormukset kalevalaa. Tykkään niistä kovasti! :)

Kynsistä, mä leikkaan. Otan yleensä semmosen operaation, et laikkaan molempien tyttöjen kynnet samalla kertaa, kun ne kasvaa ihan mieletöntä vauhtia ja helposti unohtuu muuten leikata!

Ootan jo ihan intona, et ens viikko menis, ni miehellä alkaa talviloma ja sit se pitää viäl viimesen isyyslomaviikon siihen putkeen, eli on sit 2 viikkoa kotona! Saa vaan olla! Ei meinata lähtee mihinkään pidemmälle... Piknik risteilyä mietitään, et jos menis, kun toi 2 vuotias jo tykkää siäl touhuta pallomeres ym. ja Wiia ois viäl suht helppo, kun viihtyy vaunuissa.

Mitäs mun vielä piti sanomani...ei veri kierrä pääs, mut jos illal alkais ajatus taas kulkeen... :LOL: Palataan taas! :wave:
Lapanen ja Wiia huomenna 3 kk
 
Ärsyttävää :headwall: jotain tuossa sohasin ja sinne meni pitkät tekstit. No, pikana samat...

Yksäiti, miten muistelisin, että aiemmin aloin syömään jälkitarkastuksen jälkeen noita minipillereitä :eek: . Vai muistankohan ihan väärin :eek: . Menkat alkoi vasta 8kk synnytyksestä.

Ketäs muita oli Tampereen suunnilta kuin minä ja Yksäiti, jos sitä tapaamista? Ja mikähän ois hyvä paikka? PikkuKakkosen puistoa mietin esim. mutta siellä ei vauvoja paljon vaunuista näkyisi ja jos vauvoilla olis eri aikaan ruoka-ajat, hmm?

Mamma3, kiva kuulla taas sustakin :) . Toivottavasti lakkoilu ois taakse jäänyttä!

Katjanna, me ollaan kans käyty Rohdoksella ja Plataniaksessa, sit Haniassa ja Kyproksen Protarasissa. Kaikki hienoja paikkoja :heart: . Kivat reissut oli Canarialle ja Bulgariaan, mutta jotain oli Kreikassa enemmän :) . Niin sitä joskus reissattiin :kieh: . Lasten jälkeen ei ole käyty kuin Tukholmaa, Tallinnaa ja kaikenmaailman Puuhamaita :LOL: !

Tuutilulla, meillä on toi sama mekko tai ainakin lähes, mikä Kiialla oli viime kuvissa. Meillä vaan aika paljon isompaa kokoa. Aina pitää kertoa, mitä samaa löytyy :ashamed: .

Vierastuksesta, meillä sitä on asteen verran ilmassa... Ja miten musta tuntuu, että hetken päästä tuo voisi olla kovakin vierastamaan :/ . Toivottavasti veikkaan väärin, kova vierastaminen ei oo mitenkään huippuhauskaa. Saa kylässäkin aina vaan ite olla vauvaa pitelemässä :whistle:
 
Dogtor:

en tarkota olla tyly..pahoittelen jo ennakkoon jos loukkaan mutta..
Onko sulla se koira siinä kunnossa ettei kärsi enää viimisiä aikojaan..Jos siis et ens viikolla ehdi häntä kivuistaan päästämään.
Päätös on ollu vaikea ja sitä viemistä koittaa venuuttaa mut..Oon ite kokenut vastaavan ni ihan omasta kokemuksesta muistelen..
Voimia.. :heart:
 
Voi hitto mää oon poikki |O

Harkitsen kyllä ihan oikeesti imetyksenki lopettamista kun ei näytä tuolle neidille edes tissi kelpaavan :'( Yleensä nukkuu ulkona 3-4 tuntia, mutta nyt oli joku mystinen voima mikä piti tyttöä hereillä. 1,5 tuntia nukku joten kuten ja sitten kamalalla kitinällä sisälle. Tissi suuhun niin siitähän se kohtaus synty! Pullosta vetäs sitte 100ml :/ En tiiä oliko nälkä vai imemisen tarve, mutta kyllä se syö niinku mamma3kin tuumi. Toiseksi että jos pullolla oltais niin saisin minäkin joskus nukkua täysiä öitä! V****taa kun toinen kuorsaa vieressä ja mun on herättävä vaikka muutenki on tuon unen kans vaikeuksia...

Ei se uni tule edelleenkään, siis mulle. Alan kohta ihan oikeesti näyttää jo ihan nukkuneen rukoukselta ja pönttöki alkaa jo olemaan sevon. Minä taidan Lapasen tavoin hierotuttaa tänään niskat jos se alkais sopivasti unettamaan. Alkaa olemaan keinot vähissä ja konstit on jo käytetty. Pillereille en haluais lähteä...

Mulla ei menkat ole vielä alkaneet, mutta eiköhän ne sieltä jos imetyksenki lopetan. Prkl! En olis kyllä vielä halunnu, mutta alkaa tämä jo olemaan niin takkusta tämä touhu.

Masentaa, meen siis syömään :snotty:
 
Meillä tyttö ja iskä nukkuu.Niin olisi miunkin fiksua mutta kun en vain päivällä saa unta vaikka kuinka väsyttäisi :headwall: Nyt on ollut koko viikon oksettava olo,´päiväsaikaan oksettaa niin perkuleesti..veikkaan että johtuu tästä väsymyksestä.Joku taisikin puhua siitä kun uni ei tule itselleen vaikka vauva hyvin nukkuisikin.Itsekkin alan olla vissiin yliväsynyt ku illalla en saa unta ja yöimetysten jälkeen saattaa mennä tunteja että nukahdan uudelleen :(

Yksäiti ootko siekin alkuperin Imatralta kotoisin?Milloin muutit Tampereelle?

Mie pidän aika paljon Ellaa myös lattialla leikkikehän alla kun tykkää sielä itsekseen olla mutta kyllä aika paljon seurustellaankin ja jutellaan. =)

Miksi teillä kutsutaan "mummoja" (himppasen epäselväkysymys?! :whistle: Siis että onko kellään erikoisempaa kutsumanimeä kuin mummo tai mummi,vaari ,pappa...!Meillä kulkee nuo ihan perinteiset tai aika paljonhan ne muodostuvat sitten kun lapsi kasvaa niin millon on mikäkin mummola kyseessä.
Nyt käy huuto (lapsen) ;) Lähdetään tästä mummolaan päin.
 
Ja täällä vip1 ja Mammoliino se kolmas uneton...
Viime yönä onneksi nukuin putkeen melkein kuusi tuntia, eli ei huonosti, mutta kun tuntuu ettei se oikein riitä mulle. Poika nukkui lähes 9 tuntia, eli mulla ois ollut mahdollisuus samaan, mutta ei. Ekana en saanut unta ja sit johonkin heräsin, en oikein tiedä mihin.

Mammoliino vielä: löytyiskö mitään apuja imetykseen tuolta Imetystukilistan sivuilta? Tässä vielä linkki: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=section&id=9&Itemid=165

Siellä ois tietoa lakkoilusta ja raivareista.
Vielä edit: eihän nuo tietenkään siihen uneen mitään auta...
 
l-ouisa
en loukkaantunut :) tämä on vaikeeta aikaa nyt,ja ei tuo kipeeltä näytä,ainut että nuo ruoka halut on vähentyny,mutta bullmastiffit ei kyllä kipuja näytä,kuten joskus vahingossa jäi emman häntä oven väliin niin se vaan mulkas mua..mä ajattelin huomenna soittaa sinne tuhkaus paikkaan ja varata sen ajan,kun sinne ei voi mennä ihan millon vaan,sitten selvinnee se lopetus päiväkin,sunnuntaina viikon päästä olisi vapaa päivä,mutta mutta...vaikeeta tää on päättää toisen elämästä..kuitenkin ihan hyvillä mielillä jo olen kun tiedän sen olevan emman parhaaksi..ja mua ärsyttää hirveesti kun mulla on yks kaveri joka kovasti yrittää käännyttää mua siihen leikkaukseen,ja se syyllistää mua siitä lopetuksesta..mut mä mielummin annan emman mennä pois mun sylissä kuin leikkauspöydällä,ja emman ei tarvii enää yhtään kipua kokea..
 
herra jestas miten paljon tekstiä taas tullu :whistle:
en ite oo jaksan koneel ny olla ku mullaki niskat ihan jöötissä ja huimaa ja päätä särkee,niin ku joku muuki valitti....
rontti meki tampreen läheltä..eli jos keksitte jonki hyvän kohtaamis paikan,niin voisin tulla kans...pihaan ei oikein viittis ku siin sit auton ja rattaitten kans hirvee rulianssi....ideapark ny kuullostais mun mielestä hyvältä

mut ny taas pois.,ku päätä jomottaa
 
dogtor, heräsitkö vauvan ääntelyihin noilla pilsuilla? Se mua niissä pelottaa, että mukula sen ku huutaa ja minä en kuule... Pakko alkaa tekemään jotain radikaalimpaa. Ei tee hyvää parisuhteellekkaan tämä unettomuus :/
 
tin
ihana viikonloppu takana, eilen olin aamupäivästä punttisalilla ja illalla hermoratahierojalla, siis jotain aivan mahtavaa :heart: nyt ollaan sitte vaan oltu. koko eilisen päivän sato vettä niin et kaikki lumet suli ja nyt sitte taas tulee lunta. sais jo jäädä maa valkoseksi. kävin autokauppojaki tekemässä tossa loppuviikosta, ukon romu lähti kaatopaikalle, mun romu ukolle ja ostin toyota corolla vm.04. se on ihana.

meillä mummot on mumma, isoäiti ja isomumma ja isomummu. sit vaari, faari ja isopaappa:)

rakkaimmat esineet mulla on kultanen suomileijona kaulakoru jonka oon saanu ukolta, sitte semmonen koirapilli minkä edesmennyt vaarini joskus antoi mulle. meidän sohvi vaan ei tuu ku siihen pilliin puhaltaa mut edellinen koira tuli :)

ööh, mistäs muusta viä piti kommentoida, niin juu tili avattiin nordeassa tatulle, 10e:n pesämuna sinne pankin lahjana tuli. kaikki lapsilisät tulee mulle ja siirtelen niitä tarpeen mukaan sitte tatun tilille. ei kai siitä pidä lahjaveroa maksaa? jossain pankis olis vissii saanu 40e?!?! mutta nyt ristiäiskuvien tilaukseen ku tatu vielä viihtyy ton "viihdekeskuksensa" alla:D
-tin ja tatu

 
Kiitos Marzyciel tuosta linkistä! Olen toki aiemmin itsekkin vieraillut sivuilla, mutta nyt ei jonkin tässä uskonpuuskassa jaksanut itse sinne asti... Nyt kun tuo linkki oli niin helposti tuossa niin luin kaikki maidontuloon liittyvät jutu ja sain kuin sainkin uutta uskoa koko touhuun! Ei kun taas vaan etiäpäin ja maitoa pumppailemaan. KIITOS!

Ja ohhoh että meitä unettomia on paljon. Enpä esikoiselta kärsinyt tämmösestä vaivasta. Kaikkea sitä eteen tulee. Niinku tämä ei muutenkin olis jo tarpeeksi haasteellista :kieh:
 
..Inhottavinta unettomuudessa on kun rupee kyttää kelloa ja miettii että "joo-o,nyt enää sen ja sen verran aikaa ennenkuin joudun imettämään jne." :( Minuukin pelottaa et jos otan unilääkettä niin pönttö menee entistä enempi sekasin. :eek: Kai tästä joskus selviää?Tai sitten ei? :eek:
 
Taas karkas viesti kesken kaiken jonnekin huitsin nevadaan :kieh:

Rontti Kiialla on toinenkin miltei samanlainen mekko. Se on vaan pikkusen kirkkaampi v.punainen ja kukkakuvio helmassa on erilainen. Pitäähän kirpparilta kaikki söpöt mekot ostaa vaikka olis melkein sama jo olemassa :D

Isovanhempien nimistä. Mun äiti on mummi ja isääni esikoinen kutsui vaariksi. Itse asiassa en tiijä miksikä miehen vanhempia on nimitetty kun en kumpaakaan ole ehtinyt tavata ja meillä ei heistä puhuta muuten kuin isänisä tai -äiti. Kiiallahan on ainoastaan mummi hengissä ja mun isovanhemmat, mamma ja pappa. Tai onhan tuo mun isänäitikin jonka kanssa en ole ollut missään väleissä isäni hautajaisista saakka n 9v.. Enkä aio olla! *minäkö pitkävihainen* :whistle:

Vierastamisesta. Minusta Kiia tuossa kuukausi takaperin aloitti sen. Onneksi ei vielä ihan kauheesti mutta alahuuli saattaa alkaa väpättämään kun vieraampaa tuijottaa.. Mummia katsoi vieraaksi hämärässä ja kun ei ollut viikkoon toista nähnyt. Äänen taisi tunnistaa aikaisemmin ja sitten jo hymyiltiin. Minusta ainakin Kiian tän hetkiseen vierastamiseen liittyy äänikin. Samalla lailla "pelästyy" vieraita ääniä...

Voi itku. Ootan aamua kauhulla. Ukko menee pitkän saitsun jälkeen töihin ja mun pitäis nää kolme saada aamulla liikkeelle yksin...

Miä meen taas kahvinkeittoon että pysyn hereillä tuonne puolille öin kun tokkopa tuo pimu aiemmin hyytyy ja miä taas nuokun nyt jo :/
 
mammoliino
mulla oli sellaset stella 10mg pillerit..ja ne vetää pöntön ihan sekasi kun ne ottaa,eli kannattaa heti olla sängyssä..ja mä heräsin ainaki anttonin itkuun,ne auttaa lähinnä siihen nukahtamiseen,ei unen pituuteen..suosittelen noita jos aiot ottaa jotakin..einkä mä ollu sekasi sit enää ku heräsin..
 
Marzyciel, Kiitos =) Sieltähän mä tukilistalta lueskelemassa juttuja kävin. Äippäpakkauksessa tuli myös jokin imetysvihkonen, siitä oli apua kanssa. Kyllä se koville otti mullakin kun ei vauva suostunut syömään. Pullosta piti sitten antaa :( Eihän toinen sitä tahalteen tee, jokin vain häntä ilmeisesti silloin vaivasi? Tänään taas on niin ihanasti imetty rintaa ja tarjoankin sitä miltein jokavälissä, niin ainakin jossain kehotettiin tekemään :) Ihana vapautunut mieli kun(toivottavasti) siitä selvittiin ja nyt ainakin ollaan viisaampia jos sellainen taas kohdalle sattuu :)

Mekin on reissattu ennen lapsia, mutta lasten kanssa vain laivareissulla käyty ja sit vähän tätä suomenmaata kierrelty...Mä vaan en ole tällähetkellä innostunut lasten kanssa reissaamisesta ulkomailla :/ Vauva ehken viel matkassa menis, lento vain jänskättäs, mutta noi isommat on sellasessa isässä että en halua maksaa itteäni kipeeks reissusta ja sitten "tapella" ja olla hermo kireellä...Voishan se olla että siellä olisivat kuin toisia lapsia ja nauttisivatkin varmasti hirveesti, muttamutta...en ole lämmennyt viel ajatukselle =)

Meillä ei vielä ole mitään merkkejä vierastamisesta. Eilen juuri kävi "harvinaisempia" vieraita ja poika otettiin heti vieraaseen syliin. Ei toi muutakun leveesti hymyili =) Ei meillä ole kumpikaan isommistakaan kyllä ikinä vierastanut.

Mammoliino, voimahalit sullekkin imetysasioihin. Käy lueskelemassa tukilistaa jos sieltä jotain vinkkiä löytyis. Mutta jos tuntuu että haluat imetyksen lopettaa, niin se on tietysti yksi vaihtoehto. Tsemppiä jokatapauksessa!!..unettomiin öihin myös! Kaikille muillekin valvoskelijoille :hug:

Ja tileistä. Meillä avattiin osuuspankkiin, sillä siellä ollaan muutkin. sieltä saimme lahjatalletuksen jonka summaa en kyllä muista :ashamed: Saimme myös vauvamuistokirjan. Lapsilisä meillä menee jokaisen tilille suoraan. Itse ei tarvitse muitaa siirrellä. Lisäksi joka kuukausi jokaisen tililtä menee pieni summa joihinkin rahastojuttuihin säästöön, joista en kyllä tajuu ite yhtään :eek: :ashamed: Mies hoitelee ne :)

Poika on iltaunosilla. Ehkä mä meen jotain puuhastelemaan tai kenties lukemaan kirjaa jonka yks ilta aloitin, PITKÄSTÄ aikaa lukemaan innostunut :)
 
Nopsaan kysäisen että oiskohan jollain tiedossa hyviä sivuja, mistä sais napattua näppäriä sidontaohjeita pitkille kantoliinoille (5m). Kun en osaa muuta kuin tuon ristisidonnan ja kiinnostais esim. se Buddha-sidonta. Voiko sen siis tehdä pitkällä liinalla? En kerkiä nyt lukemaan viestejä...kauheesti taas sivuja kertynyt eilisen jälkeen
 
Voihan perse! Taas tuli oikein urakalla tavaraa. Jätkä veti ensin tota maissivelliä 50 ml ja maidot päälle. Puol tuntia sen jälkeen alkoi taas puklailemaan... ei auttanut röyhtäytykset eikä mitkään. Mulla meni "vaan" 3 paitaa ja 2 housut ja eemelillä on jo 3 body ja toiset housut menossa... Nyt ei vaan jätkällä ole enää masussa mitään mitä puklata. Tyytyväisenä toi tossa silti juttelee ja imee peukkuaan.... Mikä ihme tossa on näin iltaisin? Ei ymmärrä...
 
ilmoitin väärän painon,mä painanki 67,7kg,just luin ä.kortista..
ostin muuten äsken vaa'an joka näyttää myös rasva ja neste pitoisuuden..

me avattiin osuuspankkiin tili ja saatiin vaan omakirja,hippo pankki ja hippo kansio..
 
Kiitos dogtor tiedoista! Täytyypä omalääkärin kanssa jutella, mikäli uni ei tule silmään tänäkään yönä.

mamma3, Rutistus sinnekkin päin :hug: . Kävinkin listaa lueskelemassa ja uutta uskoa valamassa itseeni. Toimii ainakin hetkellisesti :)
 

Yhteistyössä