*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

kalevala korusta on ollut puhetta heidän kotisivullahan on esitelty kaikki korut mitä on myynnissä ja hinnat myös. on kyllä tosi kaunis se lapsikoru kun topsylla on se meidän oululaisten tapaamisissa ollut!

tyttö nukkuu parvekkeella kauppareissun jatkeeksi ja mies lähti lenkille. hetken ehtii istua rauhassa koneella =)

[/b]tärkein esine on mulle kans varmaan nuo vihkisormukset. mies on keränny mulle myös tuon kalevalakorun lähde-sarjan joten se on kyllä kans aika tärkeä. sitten olen meksikosta ostanut ihanan aidon krokotiilinnahkakäsilaukun mikä on kyllä tosi upea ja kallis :whistle: siitä en kyllä aio koskaan luopua!

jep,palataan!

iltaa arvon leidit!

Mä olin niin ajatellu että vietettäs tämä päivä laatuaikaa.. mut ei sitten päästykkään laatuajan pariin. Aamusella paukkas appiukko, sitten kun hän vihdoin ja viimein lähti, piti lähteä kauppaan. Just kun kotiin ehittiin, tuli isännän kaveri kylään. Nyt ne häärää tuolla tallissa, se siis meidän laatuajasta tänään..

Ja perkules, mun autosta halkes kauppareissulla tuulilasi.. Onneks on superkaskon mukaan tullu otettua tuo tuulilasivakuutus. Tulee aikast paljon halvemmaksi vaihdattaa tuo linssi. Se kun on vielä lämmitettävä etulasi, niin tuskin kovin halpa. Onhan siinä tietty omavastuu, mutta halvempi se silti on kun uus lasi ja vaihto. Vakuutuksen hintakin on vuodessa vaivasen 15e.

Tervetuloa uusille :wave:

jaaaa palaan myöhemmiin rustaan lisää Juholla meni herne nenään tossa jumppamatolla :/

Elina

tiipii meidän tyttelin nimi on kans silja, syntynyt 24.10.

(koputan puuta) meillä on eka kertaa löytynyt jonkunlainen päivärytmi vasta tällä viikolla! tähän asti on nukuttu pikku pätkiä yöt ja päivät... nyt on tyttö "oppinu" nukkumaan ulkona vaunuissa semmosia 2,5-3,5 tunnin unia. Ennen oli hyvä jos tunnin nukku kun työnteli vaunuja. Kai se terkkari oli sittenki oikeassa kun sano että 3 kuukauden tietämillä rupeaa rytmi löytymään. Nyt siis ikää n.2,5 kk. vaikka ei se kovin lohduttavalta sillon kuulostanu ku tyttö "valvo" yöt ja ainoastaan torkahteli päivällä.

Merkkailen taas missä mennään..Pessi nukkuu ja Peetu on saunassa mummon kans,ihanan hiljasta. On siinäkin Pessi oikein korvatulehdus potilas kun nukkunu paremmin kun aikoihin ja syöny tänään ihan hirveesti...silti on vähän kränänen noista korvista joten oon panadolia antanu. Ostin eilen suppoja tuolle mut helpommin saan kyllä ton litkun annettua...Pitkiin aikoihin kun ei oo suppojen kans pelannu niin en meinaa millään saada sitä perille.Nestemäinen menee taas todella hienosti.

No mut joo,jos alkais metsästään kerrossänkyä.Huutiksesta yhen varteen otettavan vaihtoehdon löysin :D ihan kun pojat sen jo tarvis..Mut mä oon vähän mulle-kaikki-heti-tyyppiä. Ja onhan tos kaverin kans puhuttu jos nää isommat alkais yökyläileen toistensa luona...

Ihan pikaiseen sillä välilllä kun noi ukot on tuolle kylpemässä... Onko jollain jotain vinkkiä puklailuun? Meillä kun ei normaalisti puklata oikeastaan olleenkaan, mutta nyt viimeisen kuukauden aikana on puklannut ihan törkeesti aina tässä iltaisin. Syö vähän ruokaa ja sitten ei mene kuin puol tuntia ja sen jälkeen alkaa, ja sitä tulee ja tulee. Sitten taas kun laitetaan iltavellit ja mennään nukkumaan, niin sitten ei enää puklaa. Mietittiin tossa isännän kanssa, että josko jättäis syöttämättä silloin päikkäreiden jälkeen ja antais vähän vasta myöhemmin, mutta kun jätkällä on kyllä nälkä herättyään... Eihän toi sinänsä häiritse meitä, mutta säälittää kattoa toista kun puklaa niin paljon.

tuli mieleen että te jotka annatte jo soseita, kuinka paljon, mitä ja mihin aikaan päivästä?..annatteko useemmin kun kerran?
Tuli mieleen kun oon nyt Pessille eilen ja tänään antanu maissi sosetta,oon antanu kaks kertaa päivässä n. klo.12 ja n. klo.17 ja kerralla poika vetäs noin 5teelusikallista.Ei oo tullu mitään vaivoja,mut tosin on maissivelliä jo hetken aikaa juonu. Kauan annatte yhtä makua ennen kun otatte uuden mukaan?Ja missä vaiheessa hedelmäsoseet?..

Kauhiasti tullu päivän aikana tekstiä :)

Kiitos tuutilulla linkeistä.Oonkin miettiny vanhoja loruja ja leikkejä. Lempiesineistä jne. oli puhetta,miula varmaan kihlasormus ja päiväkirja(t) joita olen kirjotellu pienestä pitäen ja niitä taitaa olla aika monta kirjaa jo!Tosin nyt kirjoittelen vähemmin ja yhdessä vaiheessa oli vuoden tauko.

Onko teillä vauvelit alkaneet vierastamaan.Meillä Ella vierastaa jo tiettyjä ihmisiä.

Katselin juuri finnmatkojen kuvastoa..varataan pian matka syksylle.Lähdemme ystäväpariskunnan ja heidän 6kk tyttären kanssa Kreikkaan.Ellakin sitten melkein vuoden jo!Kovasti odottelen jo matkaa :D

mistä ihmeen kerhoista te täällä puhutte siis mä oon ihan kärryiltä nyt pudonnu..
tärkein esine on mulle varmaan hevosen kenkä,jonka maalasin ihan pienenä pienenä tyttönä ukkini kanssa kultaiseksi..
ja siis mä kyllä pystyn kertoo täällä kaiken,jos joku tunnistaa mut tai jotain nii saa tulla käymään toki :LOL:
ja jos oikein ymmärsin tuota kerho juttua,niin kylläpä sitä sinnekkin pääsee kuka vaan lukemaan,jos osaa jotenki "murtautua"..
piereekö teidän vauvat paljon?antton ainaki paukuttaa niin miehekkäitä pieruja aina että ihan naurattaa..
jotakin muutaki piti kysyä..

antton osaa nyt ihan kunnolla tarrata esineisiin..koko ajan on jotain saatava suuhun..viime yönä nukku 10h putkeen,LUKSUSTA!!!!!

mä aloitin tollasen laihis keiton syönnin,joka on oikeestikki hyvää..se on ihan sairaalan ohje..mun tuttu on laihtunu sillä nyt 2viikossa yli 10kg..ihan oikeesti..
jos joku haluu sen ohjeen nii mä laitan sen tänne..

ei nyt oikein tuu mitään mieleen,aivot on ihan tyhjät :LOL:

Me annetaan eemelille sosetta puolilta päivin, maissia tai jotain perunaa. Päärynää annettiin yks purkillinen, maistui tosi hyvin. Ensin annettiin myös päikkäreiden jälkeen, mutta tuon pukli ongelman takia jätettiin pois. Muuna aikana annetaan vaan velliä ja maitoa. Muita hedelmäsoseita olis kiva kokeilla, mutta kaikissa on tuota aprikoosia ja omenaa (me vanhemmat olemme allergisia, joten en viittis pojallekaan vielä antaa).

sairaala lupaa että laihdutte tämän dieettiohjelman avulla 3-7kg viikossa ja silti voitte hyvin.voitte syödä niin paljon kuin haluatte ja kuitenkin menetätte painoanne koska tähän valitut ainekset polttavat kaloreita nopeammin kuin ne tuottavat niitä.voitte noudattaa tätä dieettiä niin kauan kuin haluatte.

2-6 sipulia
1 keskikokoinen kaali tai kukkakaali
4 porkkanaa
1 sellerin varsi
2 tölkkiä tomaattimurskaa
2 paprikaa
2 sipulikeitto pussia
suolaa,mustapippuria ja mausteita joita haluat

paloittele vihannekset ja laita vettä niin paljon kattilaan että kasvikset peittyy ja keitä noin tunnin ajan. (suosittelen tom.murskan ja sipulikeiton laittoa 45min keittämisen jälkeen). milloin tahansa tunnet itsesi nälkäiseksi,syö keittoa niin paljon kuin jaksat. tämä keitto ei tuota kaloreita,mitä enemmän syöt sitä enemmän laihdut..

1 päivä. syö kaikenlaisia hedelmiä(ei banaania) ja keittoa niin paljon kuin jaksat
2 päivä. kaikenlaisia vihanneksia niin paljon kuin jaksat,vältä viljaa herneitä ja papuja,keittoa niin paljon kuin jaksat.
3 päivä. kaikenlaisia hedelmiä ja vihanneksia (ei banaania ja perunaa) ja keittoa niin paljon kuin jaksat
4 päivä. syä 5-8 banaania ja juo 5-8 lasia kevyt maitoa, keittoa niin paljon kuin jaksat
5 päivä. syä 6 tomaattia ja noin 280-340g naudan paisti jauhelihaa,koeta juoda ainakin 8 lasia vettä päivän aikana elimistösi happo tasapainon takia,keittoa niin paljon kuin jaksat
6 päivä. syö naudan paisti jauhelihaa ja kaikenlaisia vihanneksia ja keittoa niin paljon kuin jaksat.
7 päivä. syö ja juo niin paljon kuin haluat tummaa riisiä,vihanneksia,mehuja,hedelmämehuja,teetä tai kahvia (mustana) ja keitto niin paljon kuin jaksat..

tätä jos jaksaa noudattaa niin laihtuu

Vip mun äiti on Imatralta kotosin ja sen puolen suku meillä sielä...mökkikin on sielä joten tulee vierailtua,kesällä enimmäkseen.

Mitenkäs Tamperelaiset ja lähistöllä asuvat
...pitäskös meiänkin kaffitella joskus jossain? =)

Mä nyt edelleen mietin, että voinko ja uskallanko jättää pojan hoitoon (hoitaja ei tule kotiin, vaan viedään mummulaan) synttärijuhlien ajaksi. Poitsu on siis noin 12 viikkoa vanha pieni mies.

Niihin juhliin tarvis lähteä illalla viiden tienoilla, ja poika haettaisiin/tuotaisiin kotiin sit seuraavana päivänä, iltapäivällä varmaan eli päikkyjen jälkeen. Miten muut tekisi?? Onko ihan liian pitkä aika?

Hyvä että muutkin miettii sitä, tuleeko vauvan kanssa seurusteltua tarpeeksi: sitä mäkin aina funtsin huonolla omatunnolla. Nytkin poitsu katselee ja keikistelee tuossa vieressä ja äiti on koneella ja isi katselee telkkua...

Huh Dogtor, 5-8 banaania pitää syödä 4. päivä. Siinä saa vähän aikaa odotella että kakka taas kulkee... :LOL: Onkos toi se surullisen kuuluisa kaalisoppadieetti?

Mulla sujuu dieetti täällä hyvin, just vedin suklaalevyn ja tossa kun kaverin kans juorusin puhelimessa meni pähkinäpussista puolet... Meillä on muuten punnitus maanantaina! Saas nähdä kuka on pudottanut eka viikolla eniten...

Mua ei haittaa jos joku tuttu tunnistaa mut täältä, mutta mä pelkään näitä sekopäitä, jotka lukee näitä juttuja ja sit kun laitat vaikka omasta lapsesta kuvan tai talosta, niin joku päivä ne on oven takana tai rupee seuraan lasta kun on niin söpö tms... hyi että kauhee ajatuskin. Siksi ensin ajattelin että se kerho ois kiva niin vois paremmin laittaa kuvia jne. Toki sinne kerhoon tosiaan pääsis lukeen jos haluais ne sekopäätkin, mut kyllä se niitä vähän hidastais. Mut tää sopii mulle hyvin, ja vältän laittamasta mitään kovin henkilökohtaista esille.

Nyt saunaan kultsin kanssa, Anni on mummulassa yökylässä ja Minttu meni nukkumaan jo 19. Tais arvata että äiti ja isi kaipaa laatuaikaa :heart:

Marzyel, mun mielestä poju pärjää varmasti tuon ajan, kun lähellä kuitenkin on joku välittävä aikuinen. Se, miten äiti sitten pärjää, on eri asia :) Itse en taitaisi pystyä vielä olemaan noin pitkää aikaa erossa Mintusta, mutta jokainen tietää itse omalla kohdallaan. :)

Marzyciel Pessi oli viime lauantaina tosiaan yökylässä ja hyvin oli mennyt.Vein ennen viittä ja poika kävi heti päikkäreille sit Pessi tuli kotiin seuraavana päivänä klo.13 aikaan kun oli päikkärit nukkunu. mä luulen että toi on pitkä aika ainoastaan äidille...Mä ainakin meinasin illan mittaan monet kerrat lähtee kotiin ja aamulla 8:lta heti soitin et voisin Pessin hakee :ashamed:
Kaveri sit kyl sano että MENE NYT,eikä aamulla "suostunu" tuomaan aiemmin että sain ite nukuttua ja Pessi kuitenkin oli päikkäreillä.. =)
Äidistä se pahalle tuntuu,en usko että vauvasta. Ja onhan puhelimet mukana et voi kuulumisia tiedustella,niin mä ainakin tein varmaan 10 kertaa illan aikana :ashamed:

Meillä ainakin on pakko tyttöjen joskus olla jonkun aikaa itsekseen, sillä aamuisin esim. pojalle täytyy avustaa vaatetta ja vahtia koska taksi tulee, siinä samalla Ellalle aamupalaa ja vaatetta myös päälle. Eli saattavat olla esim. sängyssä jonkun lelun kanssa tai sitten sittereissä mutta eri huoneessa. Enkä ole potenut kovia omantunnon tuskia siitä asiasta, pakko mikä pakko. Ja muutenkin en voi heitä opettaa olemaan sylissäkään kauheasti koska kädet eivät yksinkertaisesti riitä ja viikot olen usein yksin lasten kanssa kun mies tekee reissuhommia. Yritän kyllä muutaman kerran päivässä jutella tyttöjenkin kanssa ja varsinkin Essi pitää huolen jos häntä ei huomioida tarpeeksi. =)

No niin juhlissa ollaan käyty. Tultiin kotia vasta klo 21 :eek: aika humahti nopeasti juoruten. Neiti oli yllättäin taas oikein vieras korea ja kiltti :)

Meijen tomera täti juhliin lähdössä

Tosin hameen helmat oli paljon kivemmät näin kun ne ylläs miltei suuhun. Helmat saikin kyytiä juhlissa...

Tärkeistä esineistä. Ihan niin kuin oon pienessä päässäni ajatellutkin niin monelle niihin liittyy muistoja eikä ne tärkeimmät/rakkaimmat ole tyyliä rahapussi, tietokone... Ja eivätkä ole sillä rahalla korvattavia asioita. Hyvä että täällä on samanlaisia "hömppiä" kuin miä :D Mulla varmaan elämä menis sekaisin jos jompi kumpi noista koruista katoaisi. Vihkisormuksia ilman taas voisin olla ihan taatusti. Jos pois otan niin en välttämättä muista takaisin laittaa :ashamed:

Marzyciel saat varmaan monta vastausta mutta yökylään vieminen on ihan teistä itsestä kiinni. Meillä on Kiia ollut aika pienenä jo mummilla yötä ja hyvin heillä on mennyt. Jos vain on hyvä ja luotettava hoitopaikka niin kuin varmaan teillä onkin... Mikset vois viedä... Nuo toisetkin mun lapset ovat mummilassa yökyläilleet pienestä pitäen.

Ai niin. Kiitos Topsy että kerroit korusta. :)

Topsy2 Eka soittelin kaikkia hotelleja yms läpi sieltä, juurta jaksain tuli täyttä jne. Sitten kun olisi ollut vapaata, ei saa ottaa lemmikkejä :eek: , eihän me voida Brendaa minneen jättää... Noh, sitte löysin netin kautta sellasen Levi matkailu infon mihin soitin. Ne välittää mökkejä/huoneistoja myös yksityisiltä. Tuo mikä me saatiin, on yksityiseltä 2.-6.3 ajalta 750e! Onhann tuo ruhtinaallinen hinta, mutta niitä hintaluokkia ne pyörii tuon kokoiset, meillä siis sellanen 6 hengen huoneisto, jossa sauna, pyykinpesumahd, kuivauskaappi jne. kaikki mukavuudet. Ihan siinä keskellä kaikkea. Sitt vähän halvempi olisi ollut, jos olisi ollut kauempana levin keskustasta ilman kaikkia noita mukavuuksia mitä meillä nyt on. Mutta kun ajattelin, että kun meillä tuo vauva, ihan on mukava. Kiva olis jotain kakan sotkemia vaatteita säilöä kotiin pyykkiin :$

Laitan sulle linkkiä tuosta paikasta mihin soitin, kerrot vaan mitä haluat ja millaisilla palveluilla, niin etsii sellaisen. Mulle lähetti sitte sähköpostiin kuviakin jne. Mutta kannattee olla ripeänä, menevät varmaan ku kuumille kiville. Esim. Hullu poro oli jo ihan täys, vaikka mun sisko kaks viikkoa sitte soitti sinne ja sai vaikka miten päin valkata huoneiston niiden perheelle.

http://www.levi.fi/pages/index.php?id=24&language=fin

Tuosta vaan soitat jollekkin myyntineuvottelijalle, minä soitin tuolle Johanna Fofannahille! Toivottavasti tekin saatte sieltä mökin! Meillä oli periaatteessa vähän halvempikin tuo, kuin minun siskolla joilla se huoneisto oli Hullusta porosta ja vieläpä pienempi kuin meillä.

Yhteistyössä