*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Huomenia hiljaisesta töllistä :wave: Työ ootte ollut eilen ahkeria, tekstiä taas roppakaupalla. Kahteen kertaan luin mut taatusti en muista enää mitään.


shenda81 tervetuloa meijen hullun hauskaan joukkoon :D


Voi onks teillä ollut minuu ihan ikävä :heart: :D Meillä netti tökki eilen aika tavalla. Vähän väliä sai kipittää yläkertaan vetämään sen masiinan irti seinästä ja takas (toimi vähän aikaa). Ei innostanut koneella istuminen :kieh: Olihan tuossa muutenkin aika hulabaloota. Likkakaverille piti kädestä pitäen neuvoa marsipaaaniruusujen tekoa ja enhän miäkään osaa sellaisia tehdä mitä kaupat myy vaan ihan oman tyylisiä. Sitte kiidettiin hakemaan esikoista koulusta kun bussit ei meille puolen päivän aikaan kulje. Tai kulkeehan ne mutta poika ois joutunut odottamaan tuolla vesi/räntäsateessa 40 min. Takapenkiltä kyllä kuului eikä! kun ilmotin että käydäämpäs lapseni vähän asioilla :D Siinä sitte naama nyrpyllään oleva murkkupoika kulki äidin perässä lastentarvikekirppiksellä ja vaippaostoksilla :whistle: Hö, mitäs ei jäänyt autoon oottamaan. Oma vika!


Myöhemmin käväsin isöäitini 74v synttäreillä. Siellä olikin aikasta mielenkiintoista. Heillä pienikokoinen koiran pentu (alle vuoden) ja vikkelä kun toinen on niin karkailee aitojen alta vapaana ollessaan. Koirapa oli keksinyt mennä naru perässä aidan ali naapurin puolella. Pappa hädissään tuli sisälle sanomaan, itse kun ei saanut koiraa sieltä pois (ei näe ja kädet on mitä on). No miä mamman kanssa mentiin hätiin. Eihän se hurtta samaa reittiä pitkin takaisin tullut kun naapurissa oli paljon kivempaa. Miä sitte venytin ja vanutin itteäni aidan yli ja sain kun sainkin koiran nostettua sitä kautta takaisin omalle pihalle. Ajattelin kyllä siinä aidan päällä roikkuessa että kohta pyllähdän itsekin aidan yli pää eeltä. kattokaas kun laiskana en jaksanut lähteä kiertelemään porttien kautta :ashamed: Onneks se koiruus sinne meni niin miä pääsin samalla lähtemään kotia kun sitä lähtöä olin yrittänyt jo monta kertaa ja papalla vaan riitti juttua joista en puoliakaan tajunnut saatika sitten mitään kuullut. Kiinnostuneelta piti vaan näyttää :)


Meillä maisteltiin eilen enempi porkkanaperunaa ja taisi käydä pimun masuun :/ Koko ilta oli sellaista vänkäämistä. Ei itkenyt tai valittanut mutta muualla ei kyllä ollut kuin sylissä. Ja yö meni samaa rataa. Hereillä oli puoli kolmesta eteenpäin varmaan tunnin välein :/ Tänään en anna koko saamarin sosetta |O :ashamed: Tai voihan se olla että Kiia söi ittensä ähkyksi ja siitä johtui tuo vänkääminen. Neiti nimittäin SÖI ja äiti pässi antoi ajattelematta nenääsä pidemmälle.


Miä en ole edes tota verokorttia vielä avannut :ashamed: Pitäisköhän se avata ja kirota verotusta...


Kerho vastaan palsta molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa. Päättäkööt enemmistö.


Tänään pitäis lähteä likkakaverin tytön synttäreille. En tiijä millä kokoonpanolla mennään. Sanoin kyllä etten yksin lähde noiden kahden hurjan ja Kiian kanssa minnee. Täytyy katsoa kuka jää isin kanssa kotiin. Isi ei mukaan lähde kun siellä ei ole isiä kotona tänään. Pitäähän isille olla oma kaveri :D


Pätkii taas aika pahasti meinaan mun päässä. Luovutan suosiolla ja palaan kun muisti suostuu yhteistyöhön :wave: Pentele, alkaako tää netti taaas temppuilee, hidastelee minkä ehtii |O
 
huomenia vaan kaikille :)
meille tuli sitten ensimmäinen flunssa. melina on aivan tukossa,yskii,aivastelee ja rohisee. voi pientä :'(
käytiin eilen lääkärissäkin,mutta eihän ne noin pienelle oikeen mitään voi tehdä.
keittosuolatippoi ja yskänlääkettä käytetään ja toivotaan,että paranee et ei jouduta seuraavaks sairaala hoitoon.
olikos jonkun pikkuinen ollut jo sairaalassa flunssan takia?
vai muistanko aivan väärin?!
on tää vaan kyllä niin väärin,kun näin pieni jo on kipeenä :(
kerhosta luulen et ei tulis niin usein käytyy lukemas ja kirjoittelemas,mut ihan sama kuitenkin...ja enhän mä ees tiiä huolittaisko mua kerhon jäseneks :LOL:
joku kyseli niistä leffoista,niin mulle tuli vaan ganes mielee näin äkkiseltään.
te viisaammat kertokaapas,että pitääkö sen verokortin kanssa tehdä jotain? siis laskea,et riittääkö se tuloraja ja sit viedä kelaan vai miten? mä oon hieman ulkona näissä asioissa.
nyt syöttämään tyttöä..
 
Huomenia..
Minä+Pihla nukuttiin yömme hyvin.. Isäntä nosti mekkalan ko jo puol 9 joutu herään :headwall:
Ite olin siihen mennessä ruokkinu hevoset,antanu tytölle aamuvellin,pissattanut 3koiraa-yksitellen,kun ei voi niitä yhdessä pitää. Sitte rupesin kerään tuhkaa että sain alottaa lämmityksen.

Onkos sielt Kaksplussasta, siis lehdestä kuulunu mitään..Sitä juttua meistä aattelin..

Mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta!

Onpa taas harmaata... :|
Herättiin Eemelin kanssa vähän aikaa sitten ja isäntä senkun nukkuu vielä.

Kerhosta: en tiedä onko se välttämättä hyvä. Kyllähän porukka tänne kirjoittaa, mutta näinköhän sinne tulisi ihan yhtä paljon tekstiä. Onhan se totta, että sinne voi kirjoittaa henkilökohtaisempia asioita. Mutta kyll mä ainakin aion jatkossakin tännekin niitä ladella! Jos joku sitten tunnistaa ja ottaa nokkiinsa, niin siitä vaan. Pitää minullakin olla joku paikka missä saa purnata asioita :saint:

Mun tarviis vissiin alkaa tekemään tohon leikkikehään jonkinlaista reunusta. Jätkä heiluu niin kovin, että vähän väliä saa olla siirtämässä kun pää osuu noihin pinnoihin. Näkyy selälläänkin osaavan ryömiä sen pari senttiä eteenpäin... On toi hienoa, kun peppu nousee :D
Lelutkin alkavat kiinnostaa jo tosi paljon. Tota kirjaa hän on nyt "lukenut" pari päivää tossa, hermostus eilen kun ei saa sitä irti kokonaan (on leikkikehässä kiinni). Peili on ollut mielenkiintoinen jo aika kauan, kuvaahan voi komentaa kovin :LOL:

Mutta nyt aamukahville ja hommiin!
 
Meillä on Kiia myöskin keksinyt pepun ilmaan noston ja sitähän harrastetaan etenkin silloin kun äiti yrittää vaippaa laittaa. :whistle: Muutenkin selkä nostetaan kaarelle alustasta etenkin raivon vallassa.

Ja tuo oma ääni on niiin ihana asia. Kiljuminen ja kirkuminen suu ihan levällään on nähtävästi kivaa. Ja sitä ääntähän käytetään kun alkaa joku asia mättämään. Neiti kiljuu! Ei itke tms. Ei voi muuta tehdä kuin nauraa :LOL:

Täällä on jo meno aikamoista ja aamun ensimmäiset tahtojen taistelutkin on käyty molempien pojujen kanssa. Eskarilainen olikin jo herätessään pirun pahalla päällä. Teki mieli lennättää herra uudelleen maate :kieh:


Tehdäämpäs aamutuimaan tälläinen galluppi. (miä taas siirrän noita kotitöitä)


Tärkein tavara/esine/koru itsellesi?

Mulla on nuo kaksi medaljonkia kaulassa (eri ketjuissa) Toisessa on esikoisen ja eskarilaisen vauvakuvat ja toisessa Danielin ja Kiian. Nuo roikkuvat oikeastaan aina. JOihinkin juhliin tms. saatan vaihtaa jonkun muun mutta kotia tullessa vaihtuvat korutkin. Pojatkin kysyvät heti niiden perään ja viikottain ellei päivittäin korut pitää avata ja pojat tutkivat kuvat läpi. Varmistavat että oma kuva löytyy.

Onhan noita muistakin tärkeitä joihin liittyy muistoja: suvussa kulkeva sormus jonka sain äidiltäni hääpäivänä. Saatekortti oli runon mittaan kirjoitettu. Sormus siirtyy minulta sitten Kiialle.


Juu, on mulla tylsää kun tämmöstä pitää kysellä. Toisaalta kertoohan se ihmisestäkin jotain, mikä on kullekin se tärkein/rakkain esine.
 
Hah, olis tässä aamun rauhassa muutakin tekemistä, mutta silti tulee tultua tänne ja aikaa hurahtaa :headwall: . Toisaalta ottaa joskus päähänkin, että miks sitten tulen :LOL:

Topsylle piti kommentoida eli meidän isompi käy kerhoa. Vauvan synnyttyä kerhoon oli hällä taas vaikempi jäädä (muutenkin huono jäämään mihinkään, on vaan sellanen arkalainen ja vaikka sitten tykkää olla, niin se jäämisen ja eron hetki on vaikea), mutta "pakotin" kumminkin. Ensi vuoden eskarilainen kun on, niin olis syytä tottua, että välillä ollaan tovi ilman äitiäkin. En tiedä olenko julma, mutta niin ajattelen. Ja kun siis kuitenkin tykkää kovasti sitten olla ja kaipaa kaveriseuraa. Keskimmäinen ei kerhossa ole, mutta ei sitä täällä vielä kerhoon huolittaisikaan. Tuo taas menisi innoissaan ja kai senkin jo laittaisin kerhoon pariksi tunniksi, jos mahdollisuus olisi. Päiväkotiin ei mun luonteella viedä, kun itse olen kotona.

Ja tuosta vauvan itsekseen olosta. Mulla kans välillä tulee kauhea syyllisyys, kun katson vauvan itekseen istuvan ja tuijottelevan sitteristä tai vaunukopasta. Oikein muka sydäntä raastaa joskus. Mutta sitten taas tuo on niin paljon sylissä, kun paljon kitiseekin, niin silloin kun on tyytyväinen, on pakko ite tehdä jotain. Tästä pommpaankin seuraavaan kysymykseen Kauanko päivässä oikein seurustelemalla seurustelette vauvan kanssa? Siis ei lasketa tähän sylittelyjä ja muuta jos vaikka katsotaan telkkaria, vaan se aika vain, kun ollaan ihan kasvotusten ja jutellaan vuorotellen, lauletaan ja hassutellaan. Meillä se aika ei ole ainakan tuntia pidempi päivässä, mutta kai riittänee :ashamed: ? Onhan tuo aina niin onnellinen, sitten kun äiti siinä ihan vain hänelle päälistelee :heart: :ashamed: . Onneksi on sitten nuo siskot, jotka myös antavat ihan sitä luksusluokan seurusteluaikaa. Ja iskukkikin joskus, mutta isukki lähinnä pitää sylissä ja puolihuomaamatta jotain juttelee.

Joku kysyi joskus loruista ja muista. Ei nyt loru, mutta meillä yksi hymyn tuoja on Ukko Nooan sävelellä laulettu, hiukan itse muunneltu pikkulaulu "kädet ylös, kädet alas, kädet sivulle. Sitten kädet masun päälle, sitten kädet taivaisiin. Kädet ylös, kädet alas, kädet sivulle." Ja jumpataan siis vauvan makaessa sohvalla. Kädet ylös laitetaan kädet ylöspäin pään vierelle ja kädet taivaisiin niin nostetaan kädet kattoa kohti. Jaloillakin jumpataan, mutta käsillä menee paremmin.

Hyvää viikonloppua kaikille! Nythän tuo heräsi, tässä meni mun aikana tehdä jotain kotihommaa :LOL:
 
Meillä ei Kiia viihdy yksin yhtään :/ Sitteri on kammotus jos joku ei istu vieressä lepertelemässä. Eli seurustelua ompi miltei koko Kiian hereillä olo ajan.

Loruista miä rallatan mitä mieleen juolahtaa kulloinkin ja sävelet on mitä milloinkin. Kiia tykkää hirveesti siitä leipuri hiiva laulusta/leikistä. Etenkin käsien taputteluista ja kaikista koppoti koppoti hyppyyttämisistä. Tai oikeestaan tytön vois varmaan vääntää "solmuun" kunhan vaan hän huomion saa :D

Topsy meijen eskarilaisen on ollut vaikea lähteä eskariin kun muut saa olla kotona. Näinhän mulle valittaa :( Välillä ollaan pidetty kotipäiviä mutta huomaan senkin että niiden jälkeen lähtö on vieläkin vaikeampaa. Daniel taasen hokee: Kun miä oon iso meen keehoon, meen eskaliin. :D


Hei täällä on jotain lastenloruja.

http://lorupisara.vuodatus.net/
http://groups.msn.com/mummula/lastenlorut.msnw
http://w3.kirkkonummi.fi/kirjasto/lorut/brodtext_finska.htm Sis. myös leikkiohjeita.

Tuossa viimeisessä on niitä vanhoja tuttuja loruja :)

Ja täällä taas perinteisiä lastenlaulujen sanoja
http://www.tamus.net/laulut.htm
 
niin paljon oli taas tullu tekstiä,et suosiolla jätän kommentoimatta :D
tuutilullan galluppi tärkeimmästä esineestä jäi kyl mieleen.....mulla siis sellanen enkeli riipus kaulassa minkä ostin ku äitini kuoli ja aina se mulla kaulassa on =)

meki tänään synttäreille ja arvatkaa vaan harmittaako,ku tää täti täs maidottomalla ja munattomalla dieetillä,niin eihän mulle sie mitään syötävää oo :/

ai niin imetysasennoistaki tais olla jotain...ite imetän istualteen...öisin joskus ku oon tosi väsyny niin makuulla!
tuutlullako puhu jotain pepun nostamisesta??? meillä sama homma....pikkasen ärsyttää just vaipanvaihdon yhteydessä :kieh: sellasta taistelua sie hoitopöydällä sit :D

mut joo..ny kahville,ku isäntäki heräs näkjään

henriikka ja veeti

http://lilypie.com]
[/url]
 
Höyry alkaa kohta nousta korvien välistä |O Miä oon noussut Kiian kanssa ylös seitsämän jälkeen ja arvatkaapas kuka meillä vielä makaa |O Ukko perhana! Ei makaa kohta kun meen potkasee sen ylös ja annan tulla tuutin täydeltä :kieh: En miäkään saa maata ikinä |O Helppohan sen on perkule valvoa ja tehä mitä lystää yöllä kun nukkuu miten ite haluaa. Piruuttani kaadoin pannusta loput kahvitkin pois. Keittäkööt ite kahvinsa tai olkoot ilman.... Ainut paha etten miäkään saa nyt lisää kahvii kun en tajunnut kaataa kuppiin ennen pois heittoa :ashamed: Mut lisää en keitä!
 
yksäiti ollos hyvä vaan :) Ite tuossa ja verestelin muistia kun olevinaan oli osa jo unohtunut

Meillä muutes kahvi tuolla tippuu ja hiljainen isi on :whistle: Ja äkäinen akka :ashamed:

henkka meilläkin on vaipanvaihto sessio oikea kilpailu kumpi onkaan nopeampi ja pirhana tuo tyttö meinaa päihittää :D
 
Huomenta vaan kaikille! =)

Minäkin ajattelin liittyä seuraan, kun tässä viimein "tajusin", että lokakuussahan ne minun tyttöni syntyivät, vaikka marraskuussa laskettuaika vasta olikin. Eli listalle saisi laittaa tytöt: Seita 2610g ja 47cm ja Selina 3105g ja 49cm. Raskausviikot olivat silloin 37+3 ja päivämäärä oli 25.10. Täällä yh-äitinä kaksosarkea pyöritetään ja oikein mukavasti menee =)
 
Yksäiti84 Täällä vesisateisessa Etelä-Suomessa asustelen =)

tuutilulla Mukavasti meillä on mennyt nämä alkuajat. Minua onneksi vissiin "joku" kuunteli raskausaikana, kun pelonsekaisin tuntein valmistauduin tulevaan ja sain kaksi erittäin tyytyväistä tyttöä. Pieniä mahavaivoja on ollut tai siis lähinnä kakanpanttaamista mutta sekin helpottui, kun vellit aloitettiin. Toinen tytöistä varsinkin on hyvin pitkäjänteinen ja jaksaa odottaa itkemättä vuoroaan, joka helpottaa kovasti. Sääliksi vain välillä käy, kun aina toinen joutuu odottamaan. Kädet on kyllä täynnä töitä ja pyykkiä riittää, mutta tuplahymyt antavat voimia jaksaa =)
 
Nyt olis pakko alkaa imuroimaan eikä roikkua täällä... :ashamed:
Eemeli meni just päikkäreille ulos. MUTT KUN EI HUVITA TAI JAKSAIS! :|

Mikille tervetuloa tänne sankkaan joukkoon. Mistä päin etelää (en mä mitenkään ole utelias...)?

Mutt kaipa tästä on mentävä hommiin...
 
Huomenta päivää :)
Mites teidän muksunne muuten nukkuvat yönsä??? täällä ruvettiin nukkuun 11 aikaan ja herättiin puol 8 syömään ja sitten nukuttiin puol 11 asti.On tainnu tyttö periä mun unenlahjat...Kestoillaanko kellään???me vähän niinkuin "puoli" kestoillaan..on se kyllä ihan kätevää vaikka ennakkoluuloja olikin.

Ja mies lähti laivalle ryyppään kavereiden kanssa..vähänkö olin raivona :/
Paree tuoda hyviä tuliaisia....
 
Hoomenta!

Kiitos kommenteista kerhon suhteen. Minä pääni puhki olen miettinyt (pikkasen vissiin tylsä elämä kun tällasta pohdin kaiket ajat) ja päätin etten vie :ashamed: Eniten painaa se, että elokuussa alkaa sit seurakunnan kerho tuossa vieressä, ja en halua että Anni oppii juuri uudet kaverit tuolla varhaiskasvatuskerhossa ja sitten taas paikka vaihtuu. Tuo seurakunnan kerho kun on tuossa vieressä niin kuljetus on 10 kertaa helpompaa.

Mikille
tervetuloa! Ihanat nimet tytöillä! Minunkin ystävällä on tyttö nimeltä Selina, enpäs ole muihin törmännytkään ennen sitten sinun kirjoitustasi.

Tärkein esine, piti ihan miettiä, ja kyllähän se taitaa tuo kaulassa aina roikkuva Kalevalakorun lapsikoru olla. Koru odotti minua keittiön pöydällä kun tulin sairaalasta Annia odottamasta, ja nyt kun Minttu syntyi, vei mies sen taas koruliikeeseen ja teetti siihen toisen punaisen kiven :heart:

Nyt hommiin, viedään Anni mummolaan ja kävästään miehen ja Mintun kans ale ostoksilla.
 
Ginnifer
Jee, onnistuin virittämään meidät niin että imetän samalla kun olen netissä! On varmaan paha tapa, mutta syytän teitä, sisaret: mitäs kirjoitatte niin ahkerasti että on pakko täällä roikkua! :LOL:

Tärkein esine mulla on/oli isoisoäitini kihlasormus, jonka sain äidiltä (joka oli saanut sen rippilahjaksi) kun täytin 21. Pidin sitä siitä lähtien aina siihen asti kun Ellen oli kuukauden ikäinen. Silloin olimme mummilassa ja noukin sohvasta pienen biitin, jota kukaan ei tunnistanut ja niinpä se meni roskiin. Vasta myöhään yöllä kun olin menossa nukkumaan huomasin että se biittihän oli sormukseni kivi, turkoosi. Kyllä otti vatsanpohjasta silloin! Soitin vielä isälle joka lähti öiseen aikaan penkomaan sen roskapussin taloyhtiön roskiksesta, mutta eihän sitä pientä murua löytynyt. :( Nyt se sormus on kaapissa kivettömänä, mutta ajattelin, että sit kun Ellen on isompi niin laitatan siihen uuden kiven. Ajattelen niin, että en Valpuri-mummin sormusta enää tarvitse, sillä olen suorittanut sen tehtävän mistä se on ollut mua muistuttamassa: olen jatkanut suvun naislinjaa. Koin sen tehtävän erityistärkeäksi, sillä meitä on enää minä ja mun sisko jotka se voitiin tehdä, ja koska tämä linja on kotoisin ryssän ryöväämästä Karjalasta, niin näiden äidiltä tyttärelle periytyvien taitojen, tapojen ja lorujen välittäminen on vielä extratärkeää.

Kerhosta: mäkin kannatan ehkä kuitenkin nykyistä systeemiä. Just tän helppouden takia, ja luulen myös, että uusien on helpompi löytää tiensä tänne kuin kerhoon. Mäkin kyllä noudatan varovaisuutta; en ole kertonut oikeaa nimeäni enkä eräitä muitakaan asioita. Eikä kyse ole siitä ettenkö luottaisi teihin, vaan haluan tosiaan suojata yksityisyyttäni varmuuden vuoksi. Olen itsekin todella varovainen lähtemään mukaan tämäntyyppisiin juttuihin, ja siksi ymmärrän hyvin, että moni haluaa ensin taustailla ja tsekata juttua ennenkuin liittyy avoimesti mukaan. Mielestäni sellainen mahdollisuus on hyvä säilyttää, silläkin uhalla että se hieman rajoittaa keskustelun avoimuutta. Ja ainahan voi laittaa yv:tä jos erityisesti jonkun kanssa haluaa jotain jakaa.

Kestovaippakerhoon voisin kyllä mäkin liittyä, täytyypä etsiä se. Ja muuten se Fuzzi-tarjous (15.80?) josta joskus mainitsin on edelleen voimassa, myös Jutan nettikaupassa. Fuzzeista on tulossa uusi malli ja se entinen myydään alta pois.

Nyt on pakko riistäytyä tästä pois. Pitää vähän järjestellä kaaosta, sillä tapaan tänään ulkomailla asuvan kaverini (Suomessa käymässä siis) joka juuri soitti että tuleekin tänne meille eikä kaupungille, tuliaisia nääs. :p

Ginnifer & Ellen 2,5kk
 
Huomenta ihanaiset!

Meidän perhe nousi sängystä hetki sitten - Hilma heräsi kasin maissa syömään ja nostin sen sitten meidän väliin - uni näköjään maittoi sekä neidille että äidille ja isälle :)

Hyvä, että tuutiluulla on takaisin kuvioissa :)

Mun tärkein esine on kyllä vihkisormus. Hyvänä kakkosena tulee medaljonki, jonka sisällä on mun edesmenneen rakkaan ukin kuva. Ja kolmatena onkin sitten kännykkä :whistle:

Nyt aamupalalle. Piti vaan äkkiä tulla katsomaan kuulumiset...
 

Yhteistyössä