*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Kerhosta: Meidän ketjun vahvuus on ollu just se et kaikki on tervetulleita ja otetaan hyvin vastaan -harmi jos se häviää. Totta kuitenkin et välillä arveluttaa jakaa noita kuvia ja kertoo henkilökohtaisia asioita kun kuka vaan voi ne lukea. Eli lopputulos on se et mulla ei taida olla mielipidettä :LOL: Äänestys?
 
Mulle toi kerho juttu passaa,niinkun tääkin =) mä oon aika avoin omissa jutuissani,niinkun varmaan huomaa... :ashamed: oon sitä myös ihan livenä.Ja jos jotain mun asiat niin paljon kiinnostaa et mut täältä etsii niin ihan vapaasti mun puolesta :D
 
Moikka!

Olikohan Rontti, joka kyseli sen pussilakanan kokoa, jonka sain pankista. Se oli sellainen 100 x 135 kokoa oleva, ja tyynyliina sellainen normaalia pikkuisen pienempi.
Täytyy vielä tuosta pankkiasiasta sanoa, että nuo lahjat mitä saatiin (pussilakana, tyynyliina, tuttipullo, vauvakirja) on sellaisesta pankista, missä mä oon ollut asiakas koko ikäni ja mun porukatkin saman ajan. Lisäksi tällä paikkakunnalla syntyy lapsia suunnilleen 20 vuodessa, et niillä on siinä mielessä varaa antaa lahjoja, kun ei tosiaan montaa vauvaa synny. Ei tuu kalliiksi!

Miten muilla, joilla mennään täysimetyksellä: onko millaisia aikoja vauvat olleet kakkaamatta? Siitä on saattanut aiemmin olla puhettakin, mutta en nyt muista... Miuistelen kyl, että ainakin yksäidin Pessi oli kakkaamatta pidemmänkin aikaa, mutta en muista, että söikö osin korviketta.
Nyt taas poitsuli ollut nelisen päivää kakkaamatta, aiemmin oli sama juttu. Kannattaiskohan käydä huomen ostamassa sitä mallasuutetta, apteekistahan sitä kai saa. Onko muuten minkä hintaista?
Äkistää tuo poju kuitenkin vähäsen vaikean oloisesti ja on ehkä hiukan kränäisempi.
 
Marzyciel - meillä mennään ihan pelkällä täysimetyksellä ja meidän neidillä on tyhjennyspäivä säännöllisesti torstaisin :) Vatsa siis toimii kerran viikossa, ja silloin sitä tavaraa sitten tuleekin :LOL:
Hilmaa tuo ei tunnu haittaavaan, ilmaa tulee ulos kovaäänisesti ja pahanhajuisena ympäri vuorokauden... neuvolasta sanoivat meille, että jos neiti tuntuu tuskaiselta niin kuumemittarilla voi avittaa. Mutta onhan moni täälläkin käyttänyt sitä mallasuutetta ja muistaakseni myös luumusosetta.

Tuosta kerhosta - mullekin käy miten vain. Musta tää toimii hyvin ja on kiva kun tulee uutta porukkaa. Mutta toisaalta on kyllä totta, että ihan kaikkea täällä ei kyllä viitsi kertoa. Vaikea sanoa kumpi olisi parempi..

 
Meillä oli joo Pessillä pitkä kakkaamis väli ja sillon tais olla jo korvike osittain mukana...en oo varma. Mutta Levolacia voi myös antaa,se meillä ainakin auttaa,mallas uute ei tehny mitään tulosta meillä.



Kokeiltiin rengasliinaa tänään ja Pessi viihty todella hyvin!! =)
 
Minusta se on hiukan hankalaa aina sen salasanan kanssa puljata, ja sitten se että kuka sitä kerhoa alkaisi pitämään. Tietääkseni siinä pitää jonkun sitten aina hyväksyä se kerho hakemus ennekuin uusi pääsee liittymään mukaan ja myöskin se kerhon pitäjä laittaa sitten kaikki kuvat yms. näytille, eli sille kerhon "johtajalle" mennee ensin kaikki kuvat ja se sitten laittaa ne näytille sitä mukaa kun hyväksyy ja ehtii. Eli tuo on minusta aika sitovaa? Mutta jos se kerho tulee niin toki liityn siihen. (siis jos mut hyväksytään enää silloin.) :LOL: Niin siis ja musta tämä on myös ihan hyvä vaihtoehto. Kyllä mä kans itsestäni täälläkin voin kertoa.

Olen ollut taas ahkera. Olen tehnyt suolapaloja, suklaakakun mikrossa, ja äskön laitoin karjalanpaistin yöksi uuniin muhimaan niin on sitten huomenna valmista ei tartte tehdä kun muussi. Mulla on meinaan huomenna päivällä ne Partyliten kynttiläkutsut.

Isäntä pelaa Xboxilla niin ajattelin tulla vielä tänne kirjoittelemaan.

Mihinkäs meidän ilopilleri tuutilulla on kadonnut kun ei ole kokopäivässä näkyillyt?
 
Voi ei... Tunnin imetys ja vein nukkuun ja siellähän heräs taas |O ! Ja muutenkin huonosti tänään nukkunut :eek: .

Minä olisin ehkä mielummin tässä ketjussa (vaikken sitten kuvia viitsikään laittaa), mutta kai kerhoonkin voisi liittyä, jos sinne päädytte.

Meillä oli aiemmin kakkaväli noin viikon ja se on ihan normaali. Meillä välillä siitä oli lievää vaivaa, mutta en käyttänyt mitään "aineita", kakka tuli kun oli tullakseen ja sitten sitä tulikin :LOL: ja se haisi! Ja paukut haisi kanssa. Nyt kun kakkaa taas tulee useammin, ei paukutkaan haise. Oliskohan meille sanottu neuvolassa, että jos jotain apuja tarvii, niin mielummin luumua kuin muuta.

Jaa jaa, kai mä meen kattoon tota huutajaa

 
Tuota kerhoa kommentoin ihan pikaseen. Voisihan se tässä rinnalla olla, vähän kuin arkaluontoisempien asioiden kertomispaikkana. Perustettiinhan jo odotusaikana kerho, mutta ei siellä kukaan oikein kirjoitellu ja se sitten kuivui kasaan. Senhän vois elvyttää takas henkiin.

*Muoks* Tässä linkki kerhon etusivulle http://www.kaksplus.fi/kerho/Lokakuiset_2007 perustaja tais olla Dirlittan
 
Kiitoksia ja haleja takaisin...en mä tiedä, tuli vaan sellainen tunne, mutta kai ne hormoonit jyllää.Mies lähti laivalle ja raivosin sille koko päivän kun en vaan olisi halunnut että lähtee ryyppäämään. :(
 
Siis jos meinaat shenda tota kerhoasiaa niin ei se tarkoita että uudet ei olisi tervetulleita,vaan sitä että siellä voisi keskustella niistä hiukka arkaluontoisimmistakin asioista eikä ihan näin julkisesti kuin täällä nyt. :heart: :hug:

Joten eikun sormet sauhuamaan ja tänne kirjoittelemaan. :heart:

Hittosoikoon nyt se lasten flunssa taitaa iskeä minuunkin, oon aivastellu jo varmaan sata kertaa. Ja nenästä valuu jotain...... :snotty: Ei haluu tulla kipeäksi. :/
 
Kakkatauosta: Meidän neiti piti juuri 10 päivän kakkatauon. Pierut haisivat viimeiset päivät pahoilta, mutta vauvaa ei tuntunut haittaavan yhtään. Sitten kun kakkaa alkoi tulla, sitä tulikin paljon. Ja kauan. Koska täysimetyksellä mennään, en puuttunut kakkaamattomuuteen kun se ei lasta häirinnyt.
 
Ei Shenda se suinkaan pidä paikkaansa! Tässä vaan on pohdinta käynnissä, että kuinka kaikki vois olla "omia itsejään", eikä kaikkia sanomisia tarvis arastella. Minä sanon ihan suoraan, että jos joskus tuntuu että aika pinnallisia juttelen, ja en kirjoita tänne kovin henk. koht. juttuja esim. parisuhteesta, niin syynä tähän on useampi ihminen (myös sukulaisia) joille jossain raskauden aikana puolivahingossa kertonut tänne kirjoittavani. En tosissaan uskonu että ketään kiinnostais, mutta ilmeisesti meissä kaikissa asuu se "utelias-ulla". Kaikkia juttuja en halua sukulaisten korviin :D

Että kerholle peukut pystyyn täällä :wave:

R
 
Hohtavasta yötutista Katoin kauppareisulla ja prismassa ainakin oli semmonen 2 kappaleen paketti ja oli ikäsuositus 5-20 kk eli se vähän isompi versio. Ja ne oli semmosia "hileisiä" ne tutit. Ja merkki mam. Tiedoksi haluaville! ;)
Tosta kerhosta: Jos semmonen halutaan perustaa, ni kyl sinne sit ehkä tulis kirjoteltua... Mut varmasti käyntikerrat päivän mittaan vähenis, kun täs se on helppo vaan pikaseen vilkasta ja ei tarvii kirjautua, et näkee mitä tääl turistaan! :) Eli tais tulla aika poliitikkomainen vastaus... :D molemmat vaihtoehdot käy täälläkin. Nyt koisaamaan! Öita! :wave:
 
Ja vielä tästä lokamammoista:En oo ennen ollu mikään palstailija, siis aktiivinen... Mut tää porukka on saanu intoutuun! On aivan mahtavaa porukkaa ja ilmapiiri on ihan toinen, kun mitä on lueskellu jostain. Ei oo mitään pahaa sanottavaa, kyl tästä porukasta! =) :heart:
 
Iltaa,

pikasesti ennen nukkumaan menoa. Se kerho ois ihan jees, mutta pitäiskö kuitenkin unohtaa? Luulen että se kuivuis kans aika pian kokoon, ja sit harmittais. Ja kahden paikan välillä surffailu ei taitaisi kans toimia. En minäkään viitsi täällä mitään kovin henkilökohtaista jutella, ja kodista kuvia laittaa, mutta eipä tuo nyt niin haittaakaan. Oululaisten tapaamisissa ollaan sitten vähän henkilökohtaisiakin juteltu (lue: nalkutettu ukoista ihan olan takaa :LOL: ) Eli kun tää toimii näin, niin pidetäänkö sit näin? Mä äänestäisin silleen.

Ei me taidetakaan lähteä sinne laivalle, mulla tuli jotenkin sellanen että en mä jaksakaan noiden tyttöjen kanssa... ja kun miehelläkin ens kuussa rukan reissua ja jyväskylän reissua. Siskot oli tässä iltaa istumassa niin päätettiin ens kuussa varata jokin saunatila ja viettää oikein pitkän kaavan kautta tyttöjen iltaa! Mohitoja tehdään ja saunotaan ja poltetaan viis askia tupakkaa :ashamed: Mä oon sellanen pullopolttaja, kun otan niin samalla poltan, muuten menee ehkä kaks tupakkaa kuussa.

Samaa mieltä olen tästä porukasta, tosi ihanaa porukkaa! Ja keitä olen livenäkin nähnyt niin yhä samaa mieltä, enemmänkin :)

Minä ilmoitin esikoisen iltapäiväkerhoon tuohon yhteen tarhaan tässä lähettyvillä, ja soittivat että pääsee ryhmään. Olis aina tiistaina ja keskiviikkona kello 12-15. Nyt sitten sydän syrjälläni mietin että raskinko viedä... ei sillä, Anni on kyllä ollut tarhassakin kun olin töissä ennen Minttua, mutta nyt kun Minttu on niin aina tuntuu että toinen ajattelee että hänet hylätään kun Mintun kanssa viemme jonnekin hänet. Miten te joilla isommat tarhassa/kerhossa, sujuuko ihan ok? Musta on tullut aika suojelevainen tuon Annin kans kun Minttu syntyi, pelkään kovasti että luulee jäävänsä kakkoseksi...

Mutta palataan taas, huomenna Anni menee mummolaan yöksi (itse haluaa sinne, ja mielellään vienkin), siis anoppilaan, ja me aateltiin tehdä Mikan kanssa hyvää ruokaa ja katsoa leffaa. Minttu on kotona, mutta eipä tuosta nyrkin jyystäjästä paljon vaivaa nykyään ole.

Siitäkin tuli mieleeni että poteeko muut huonoa omaatuntoa kun vauva istuu vaan sitterissä pitkänkin aikaa? :LOL: Tänäänkin Anni meni nukkumaan, minä hommasin kaikenlaista keittiössä ja mies istui työhuoneessa, toista tuntia meni kunnes muistin että Minttu istuu sitterissä olohuoneessa ihan yksin. Menin kattoon niin siellä se tapitti, kalus nyrkkiä yökkäri märkänä. Vein sänkyyn ja sinne nukahti hiljaa. Tuli sellainen olo että oliskos tuonkin kanssa jotain voinut tehdä? Mutta kai toinen tyytyväinen on kun hiljaa on... tai sit miettii mielessä pienessä että tänne ne mutkin sitten unohti... :| ;)

No joo, olipa taas hoono äiti juttuja, kai noi ihan selväpäisiä lapsia on, äiskä vaan välillä pohtii vähän liikaa.

Nyt koisimaan! Öitä!
 
Meillä Peetu on kaks pvä viikossa tarhassa ja aina oikein odottaa niitä tarhapäiviä et mä saan ainakin ihan hyvällä mielellä viedä vaikka ensin kans aattelin et tunteeko ittensä hylätyks tms..Jos hanttiin laittas menemistä niin en veis ollenkaan.

Nyt mäkin taidan mennä nukkuun vihdoin.. hyvinpä tuntuu toi mun korvatulehdus potilas nukkuvan :D
 
No niin ja täällä taas :LOL:

Mua rupesi nyt oikein vaivaamaan tuutilullan "poissaolo"..

Ehkä se tosiaan on helpointa jatkaa keskusteluja täällä. Helpompi kuitenkin pysyä aktiivisena näin. Tuo on kyllä hienoa miten te oululaiset olette saaneet tavattuakin toisianne. Mä asustelen täällä jyväskylässä - onkos joku muu täältäpäin?

Pitäisköhän sitä mennä nukkumaan...
 
Merkkailen vaan mihin oon lukenu :wave: Tuo kerhojuttu on musta aika vaivalloinen.Tai siis onhan siinä paljon hyviäki puolia varmasti mutta sillon ku vielä oltiin odottajia ni minä tollo en tajunnu miten oisin nähny teidän kirjotuksia vaikka sainki salasanan yms.Ja tosiaan nyt on vaivattomampaa käydä täällä lukemassa..Mutta vaikka päätettäiski kerho perustaa niin enköhän minäkin kirjottelua jatkaisi =) Nyt öitä!En oo taas koko päivänä kerinny istua ku sen ajan mitä oon Jesseä syöttäny ja hierojalla ollessa :| Mun pitäs tajuta ettei tarvi koko ajan olla jotain tekemässä mutta vähän hankala ku ressaa tämä muuttaminen :kieh: Tekis melkeen mieli käydä sauhut vetämässä (minäki olen semmonen pullopolttaja niinku Topsykin itseään kuvaili :saint: ) Tosin nyt ei ole pulloa kaverina että empä taida viitsiä lähteä :LOL: Mutta nyt öitä! Niin ja jos mua ei näy pariin päivään niin johtuu siitä että ollaan nettipimennossa...prkl
 

Yhteistyössä