tileistä on ollu puhetta.avattiin venlalle käyttötili ja se kasvutili nordeaan.saatiin vaan säästöpossu sieltä lahjuksena.
ja sitten aikoinaan kun muutin minun ja tyttöjen tilit osuuspankista nordeaan,niin silloin piti tyttöjen isän nimi olla paperissa kun avasin tilit nordeaan.mutta minulla ja tytöillä vaan käyttö oikeus.
ajattelin joka kuukausi ruveta jonkun kympin laittamaan tolle kasvutilille rahaa,ja siirrän sitten osan laps lisiä jokaisen tilille(eli lapsien tileille) pientä rahaliikennettä joo..mutta onneks saapi netin kautta noita rahoja siirrellä.suurin osa kyllä menee elämiseen.
eilenkin vanhempi tyttö vinku et pitäs hälle ostaa uudet farkut
piituli mulla veroprosentti 20.5.ja sit soitin tonne verotoimistoon,et olisivat pienentäneet sitä prosenttia,mutta se laski uuden veroprosentin niin se olis ollu 23,5
sanoin et ei tartte sitä sit muutelle miksikään..kyllä on tosiaan nyhtämistä jo pienistä tuloista..ja kun ajattelee et jos johonkin kodinhoitotuelle jäisin niin enhän mie sais paljon paksaakaan kelalta..joten työttömäksi pitää kai heittäytyä..onneksi on liiton päiviä vielä jälellä.
ja kun miettii,niin mullahan oli tuo 24 veroprosenttina silloin kun olin töissä ja tein kolmevuorotyötä..tosin muutaman prosentin nostin sitä ite.mutta kuitenkin..
niin muuten meneekö tieto verottajalta suoraan kelalle noista uusista veroprosenteista?ettei nyt tartte verokorttia tonne kelaan toimittaa.
miun piti käydä ostamassa venlalle sellanen iso tuttipullo johon taitaa mahtua 350ml.nyt kahtena iltana tyty on vetässy 200ml pullollisen +sitten vielä lisää 50ml.nyt saa suoraan tohon uuteen pulloon laittaa 250ml eikä tartte kesken syöttämisen lähtee juoksentelemaan lisää evästä.
venla nukkuu ulkona,aikamoinen lumipöpperö tuolla onkin,lunta tosiaan tulee,hyvä jos sekaan mahtu.
nyt taidan lähtee laittamaan pyykit kuivumaan,isäntä tuli tohon sängylle kattomaan jotakin videoo,ja minuu häirihtemään.
niinukka ja venla