*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

tin
LillaStina: Tatu puklailee kans välillä iltaisin ihan mahdottomasti, kaikki mitä on syöny. välillä ei tuu mitää. siihen ei kans mikää auta. oon ajatellu että syö liian nopeeta tyhjään vatsaan mutta tiedä häntä...
 
Heippa, täällä sitä sairastetaan koko porukka. Tytöt jo hiukka paremmassa kunnossa tai siis voisi sanoa että ihan ok. Juholla meni päivässä ohi ja Ellalle se taitaa olla kaikki rankimmin on raukka aika tukkeessa. Isäntäkin sai nuhan takaisin, ja minä olen sitten toista päivää nuhassa, kurkku on karhea ja paleltaa ja tuntuu kuin olisi jyrän alle jäänyt ja pää on kuin haminankaupunki. :LOL: . Tuossa isäntäs just ehdotti että kun Ella jo nukkuu, ja tytöt saa kohta syötettyä niin laitetaan poikakin omaan sänkyyn vaikka lueskelemaan ja mennään koko huusholli maate. Joskos tämä tästä sitten lähtisi. Inhottaa vaan jo huominen että jos on oikein kipeä niin kuinkahan sitä tyttöjen kanssa jaksaa päivän. :/

Yritän tässä samalla juoda kaffea mutta kun sekään ei oikein maistu. :snotty:

PuPu voitaisiin katsoa vaikka ei tätä tulevaa vaan seuraavaa viikkoa tapaamiselle, ehkä mekin olisimme jo sitten kunnossa kaikki. ;) Lahden suunnalta oli ainakin miki-77 joka haluaisi myös tavata ja sitten jos santille vaan sopii. Meitä olisi sitten 4 äippää. Kun sen paikan nyt vaan keksisi. Täytyy varmaan Lahdesta sitä katsoa, mutta just joku hiukan rauhallisempi paikka, mitähän siellä olisi sellaisia? Tietysti ihan vaikka renksun abc:kin kävisi onhan siellä rauhallisia soppia. Tai jos keksit jonkun muun niin ilmoittele.

Pia ja Emma&Essi
 
Unettomille:
sitäpä sitä täällä mullakin ... Unilääkkeen sijaan voi nukahtamisen helpottamiseen käyttää myös rauhoittavia - Oxamin/Oxipam - joiden vaikutus on rentouttava (kuten ois saunonut ja ottanut kolme kaljaa), voi ottaa puoli tai koko tabun. Mulle sanottiin ettei nuo haittaa imetystäkään (hajoaa 4 tunnissa, mutta saa imettää senkin sisällä) - asiantuntijataholta. Oon tosin tositosi nuukasti ottanut - itseasiassa varmaan 5 kpl puolikkaita tän imetyksen aikana.
Eli jos päädytte apuna unitabuja tms käyttämään - voihan niitä kokeilla silloin kun ei oo ihan täysvastuussa vauvasta/paletista ? Tai just puolikkaalla ?
Oon aiemmin burnoutin yhteydessä kokeillut jotain unitabuja, ja ei niistä mulle apua ollut - sekava olo, mutta valvotti silti. Sensijaan avantouinnista oli apuja - mutta eipä näillä tisseillä voi avantoon mennä :) voiskohan ehkä rinulitauti iskeä ??
Ja kyllä tuo näkymätön/näkyvä side vauvaan pitää semmoisessa ylivalppaustilassa - mun ainakin on nukahtaakseni pakko ajatella jotain muuta. Ja kaipa joillain on ne korvatulpat auttaneet - etteivät pikkutuhinoita kuule ...

Se mun lapsettomuus asiaa poteva ystävä oli vkonlopun kylässä, meni ihan suht' mukavasti. Mitä nyt alituista koira/vauvavertausta - heillä kun on koiranpentu. Joku olisi voinut hermostua - osinhan samata lait pätee, mutta mutta ... taisi ottaa joissain kohtaa vähän lujille tällä ystävälläni muutoinkin, joten en alkanut moisesta herneitä vetelemään.

Viu on tuhissut , toivottavasti ei iske mikään kunnon tauti. Vai liekö sen rokotuksen jälkimaininkeja,
Kokeilin tänään pikkuriikkisen sitä bataattia antaa. Katsotaan huomenna lisää.
Mamma3 - mullakin väliin imetys tökkii, tytöllä ei kärsivällisyys riitä. Pitää osata niin oikeaan aikaan antaa . Mä oon esim yöllä antanut ensin pullosta ja sitten rintaa, silleen on kelvannut- Eli josko onnistuu sekakäyttö teilläkin ?

Voimia ja kevättä rintoihin
- papu & inka viu
 
Pillereistä: mulle jälkitarkastuksen yhteydessä lääkäri kirjoitti kahet pilleri-reseptit. Ensimmäiset (nimeä en muista) syödään imetyksen aikana, eivät haitallisia lapselle. Apteekissa sanoivat, että jotenkin paksuuntavat limakalvoja. Ja imetyksen jälkeen voi vaihtaa norm. pillereihin, mitä söi ennen raskauttakin.

Kukaan ei vissiin oo avannut tiliä sinne Nooa-pankkiin???
Täytyy soittaa ja kysästä sieltä, kuitenkin meiän kaikki tilit ja laina-asiat on siellä.

Meillä isovanhemmat miehen puolelta ovat Mummu ja Mufa. Minun vanhemmat ovat kuolleet, mutta kutsun heitä ukiksi ja mummiksi, sillä nimellä ovat myös veljeni lapsille.

Kuinka usein tapaatte isovanhempia?

Nyt ähkinä alkoi kuulua, moooiii............
 
Keiju07
Rintatakkuilua täälläkin. Täysimetyksellä ollaan, mutta pullosta annetaan pumpattua maitoa silloin, kun mulla on omia menoja. Yleensä yhdenkin pullokerran jälkeen rinnasta syöminen ärsyttää, Viena vaan kääntää päätään kohti taivasta ja aukoo suutaan... josko tippuisi mannaa taivaasta :) . Periksi olen antanut silloin tällöin myöhään illalla, jotta ollaan saatu unen päästä kiinni. Yöllä syö kiltisti rinnasta kuin myös aina aamuisin ja aamupäivät. Iltasin tulee kiukuttelua, vaikka ei pulloa olisikaan tarjottu päivän aikana. Sama havainto siis täällä, että väsyneenä ei aina jaksa nähdä vaivaa ruokansa eteen.

Meillä myös tätä paloletkuefektiä, joten Vienalla ehkä imutekniikka hiukan hakusessa... on tottunut, että suurimman osan ajasta maitoa vaan virtaa ja iltasin kun näin ei aina olekaan, niin kiukuttaa.

Meillä on myös hyvä rinta ja paha rinta. Onko kellään muulla näin? Eli tyttö tykkää siis toisesta enemmän ja toisesta selvästi syö kiukutellen; epäilen, että suihkuttelee toinen rinta liikaa.

Kiitos muuten noista kantoliinavinkeistä, niistä on hyötyä mullekin. Kehtosidonnassa olen nukuttanut toista, mutta alkaa tuo jäädä hieman pieneksi, joten täytyy kehitellä uudenlaisia systeemejä.

Hauskaa viikonalkua teille kaikille!!!
 
No heips taas!

Me sitten kuitenkin kaivettiin tää pöytäkone esiin, kamalaa olla ilman nettiä!! kuinkahan sitä on sillon ennen vanhaan pärjätty :LOL:

Rontti: mekin ollaan treeltä, päivisin ei tosin oo autoo käytössä niin ei päästä kun sellasiin paikkoihin mihin bussit kulkee..!

Mä olen aivan rättipoikki..likka ei suostu nukkumaan enään päiväunia muuta kun jos vaunut tai auto liikkuu,ihana puskee tuolla vesisateessa kolme kertaa päivässä!kai naapurit jo kattoo et jaa, taas se hullu lähtee pörrään tonne vaunujen kans :LOL:
ja autolla ajelu tulee aika kalliiks pitemmän päälle, isäntä kyl mietti et jos kysyis kelalta saisko jotain kilometri korvauksia kun joutuu ajeleen sen takia kun tyttö ei muuten suostu nukkuun ja vaimokaan ei pysty enempää käveleen kun on jalat rakoilla.. :LOL: mitäköhän ne sanois jos ihan pokerilla menis esittään asiansa..?
Yöt onneks nukkuu kiltisti heräämättä omassa sängyssään ja eipä toi lenkkeily pahaa tee mullekkaan!

Niin muuten se laihdutuslista, topsy (kö) se oli joka sitä pitää yllä? mä päivitin ittenikin vasta ton painon suhteen sillon torstaina kun rupesin vähän syömisiä kattoon. eli se lähtöpainoks sais mulle laittaa 77,6kg. Mähän sanoin siihen ekaks 75kg..ei se 2,6kg paljolta kuulosta mut nyt kun sitä koittaa pois saada niin onhan siinä hommaa,huhhuh!! kai se tästä..Huomenna sit puntariin, vaiks on siinä tarvinnu hypätä joka kerta kun käy vessassa,älytöntä sekin!

Menkoista ootte puhunu, mulla on ollu jo kahdet. nyt kun ne toiset alko viimeviikolla ni tuli mieleen et apua, joko ny taas pers vuotaa, kokoajanko nää tulee..kerkes tossa raskausaikana tottuun vähän harvempaan tiputteluun ku joka kuukausi!


Mut kai me mennään kylpyyn vilman kans, palaillaan!
 
Ai nii, meillä yhtäkkiä alkanu poika kakkaa vaan joka toinen pv. Ja kakka muuttunu kunnon sinapiksi, oikein paksuksi.
Tää muutos tapahtu tasan 3kk päivänä.

Meiän rytmi nykyään:
9.00 herätään, aamupesu, rasvaus ja aamutisu
n.11 'aamu'-unet n.30min. sitten tisua
n.13 tisu ja päiväunet n.1½h (lenkillä vaunuissa tai yhessä sängyssä)
n.16 tisua
n.16.30 'ilta'unet 30min.
18.30 kylpy tai iltapesu, rasvaus ja tisut
n.19-20 unet
n.1dl korviketta ja viim. 22 nukahtaa itekseen pinnikseen joskus tarvii lisää 1dl korviketta.
Yöllä syöntivälit: 4h, 2h, 2h ja sit ysiltä taas uusi päivä koittaa.
Nyt just söi ja jäi itekseen mobilen kanssa juttelee, harso kainalossa.

Aloin tänään tekee listaa, et mitä kaikkee tarvii laivalle mukaan. Onhan siinä kaikenlaista muistettavaa. Aateltiin vaunuilla lähtee liikkeelle.

Mulla luultavasti paino ei paljoa oo hievahtanu, tänään käytiin miehen tädin synttäreillä: suklaata, mansikkakakkua, keksiä :ashamed:
No huomenna jokatapauksessa puntariin |O

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :flower:
 
tin toi meidän tuttava sanoi äsken käydessään, että kokeilee antaa vähän kerrallaan. Tyyliin eka toinen tissi ja sitten vasta toinen vähän ajan päästä. Meillä vaan yleensä juodaan velliä tossa välissä, joten se vellikin pitäis siihen sovittaa. Ei kuulema mitenkään voi olla allergiaa tai mitään elimillistä kun ei muulloin puklaa. Pitäis tolla häipyä aika pian.
 
ALKUTILANNE VKO 1, suluissa tavoitepaino. Punnitus joka maanantai ja listan päivitys.

TOPSY(67 kg) 76 kg
TIIPII(68 kg) 72 kg
DOGTOR(55 kg) 67,7 kg
DAPA(75 kg) 87 kg
KATJANNA(58 kg) 67 kg
LILLASTINA(65 kg) 75 kg
MILEKO35(75 kg) 95 kg
EMILJA80(70 kg) 80 kg
NÄKYMÄTÖN NINNI(65 kg) 68,3 kg
MIKERO(65 kg) 77,6 kg
PIIPPU (67 kg) 78 kg
ÄITYLI75(80 kg) 95 kg
NIINUKKA(75 kg) 93kg

 
Myö kyläillään isovanhemmilla n.kerran viikossa.Yleensä viikonloppuisin.Heistä sekin on liian vähän.Mutta on meillä muutakin elämää kuin joka päivä rampata mummoloissa!

Meilläon kanssa hyvä ja paha tissi,toisesta rinnasta kun tulee vissiin vähän liikaa ja yskii ja köhii sen takia ja lopuksi ärsyyntyy ja haluaa vaihtaa siihen parempaan rintaan. =)

Huh huh,kävin eilen kuntosalilla kun sain uuden ohjelman.Personal trainer (vai miten lie kirjotetaankaan) oli auttamassa ja neuvomassa tekemästään ohjelmasta.Tänään jouduin sitten uudemman kerran menemään salille kun piti opastaa kaveria tämän uuden ohjelman kanssa (kun hänen kanssa treenataan yhdessä).Nyt on jäsenet niin tukossa kun vain voi olla :eek: Kävelenkin kuin pallit roikkuisi haaruksista :LOL: Saa nähdä mikä olotila huomenna.No olipa ainakin treeniohjelma tehokas,jos kivuilla mitataan.
 
Mulle käy se renksun abc oikein mainiosti ja mikä päivä vaan. Torstaina oon menossa uuteen kuvapalatsiin sinne babybio juttuun...

Meijän piti mennä eilen ekaa kertaa vauvauintiin mut yskä ja nuha iski meitin neitiin niin meni sekin mönkään... et jos sit ens viikonloppuna sit päästäis. Tekstiä tulee niin paljon et kiireinen koti äiti ei kerkeä lukemaan saati kommentoimaan mitään.
Ootteko muut jo käyny vauvojen kanssa hammaslääkärissä? me käytiin tiistaina... hammasvalistusta ja sit multa otettiin kariestesti... tuloksen piti tulla torstaina mut ei hammashoitajasta kuulunu mitään.. täytyy tiistaina soitella sinne päin. Niin ja Siiri sai hammasharjan.
Niin ja muistaakseni tääl oli kyselyä siitä mitä tekee työkseen? minä lähihoitaja niin kuin moni muukin täällä ja terveyskeskuksen vuodeosastolla määräaikasella työsopimuksella joka päättyy 30.6.2008... sen takai menen jo 25.6 töihin ja ukko jää isäkuukaudelle Siirin kanssa... pitää siihen sit viel 4 viikkoa kesälomaa... mä aattelin jäädä kesälomalle sit syyskuussa et saatais Siirin hoitoon meno mahdollisimman lähelle 1-vuotis synttäreitä. En meinaan haluis viedä neitiä sen aikasempaa hoitoon.

-Santti ja Siiri 3kk2vko-
 
Iltoja,

päivitin Dogtor ja Mikero teidän alkupainot tuohon listaan. Huomenna sit punnitellaan, laittakaas sit viestiä päivänmittaan mikä on uus paino. Pitäisköhän sitä käydä aina aamulla puntarilla? Silloin sitä painaa vähiten...

Mä oon kans ihan poikki, mut oma tahallinen valvominen on syynä. Eilenkin Minttu meni seiskalta nukkumaan ja ite menin yöllä kolmelta! Eli Minttu oli koisinut jo 7 tuntia... Pikkasin olin silmät ristissä, kun se aloitti syömiset (kahden tunnin välein) ja sitten lopullisesti nousi yhdeksältä. Nyt koisii taas jo, mut tänään oon viisas ja meen ajoissa nukkumaan.

En osaa nyt mitään järkevää rustata, pakkikin ollut koko päivän sekaisin, saa nähdä millasta vatsatautia on pukkaamassa päälle... lähden vessaan. :|
 
Ippuli Mà olen asunut nyt n. 4 vuotta pohjois-italiassa vaikka luonteeltani olenkin ihan putipuhdas suomalainen, en siis niinkuin sinà! :D Hassua kuinka maku asiat vaihtelee... itse laihduin alussa 5 kg kun ei mikààn ruoka tààllà maistunut ja kulttuurikaan ei niin hirveàsti napannut, mutta nyt tosin olen jo tottunut erilaiseen ruokakulttuuriin ja elàmàn tyyliin:) Tosin kaipaan edelleen suomeen... ehkà jonain pàivànà pààstààn sinne lopullisesti:whistle:
Huomasin ettà monet tààllà laihduttaa... Itse sain raskausajan kiloni kuriin oikealla dieetillà.. siis ihan lààkàrin tekemàllà ja sità noudattamalla ne sitten tippuivatkin kuukaudessa :) Ja tietty kotona meillà on sitten tuo Orbitrekker joka polttaa ihan mukavasti rasvaa :) Tànà viikonloppuna tosin tuli taas màssàiltyà ettà toivottavasti eivàt ihan kaikki kilot tulleet takaisin! :headwall:
 
Mammoliino ja muutkin univelkaiset, tsemppiä! Mua melki nauratti Mammoliinon kiukkuinen viesti, oli vaan niin hyvin kirjoitettu ja helppo samaista, ei sisällön takia sinänsä tietty naurattanut. Hyvä vika lausekin, että syömään vaan. Silläpä sitä itteensä lohduttaa :p .

Kannustaisin kanssa imetyksen jatkamista... Tästä piti kirjottaa enemmänkin, mutta mun sylissä hermostutaan täysin :headwall: , joten :wave:
 
iltoja
Mietin että ootteko jo ruvennut antaa teijän muksuille velliä??meidän tyttö täytti just 3kk ja ajattelin jos velliä rupeis maistattaan..syö vaan pelkästään korviketta.Lopetti tissin imemisen jo 2kk ikäisenä, yks pvä ei vaan suostunut imeen, alko sellaiset raivarit kun näyttikin tissiä :D
Ens viikolla olisi neuvola, saas nährä paljonko painoa tullut.
Kovasti jo yrittäis kääntyä selältään mahalleen..suuttuu kun ei viel oikein onnistu..raukka =)
 
meillä ollaan edelleen flunssan kourissa. mistä johtuen tän mamman unet jäänyt aikas vähille. kun sitä herää yöllä joka kerta kun neiti yskäsee ja juoksee kattomaan saako raukka henkeä. on meinaan tosi pahan kuulonen yskä :|
toivottavasti pian parannuttais.
vilma-onni kestikös teillä kaun se flunssa? en nyt muista,olet sen kyllä varmasti jo aikasemmin kertonutkin :ashamed:
sellasta piti myös kysymäni,että paljonkos teillä muilla menee maitoa päivässä? siis teillä jotka korvikkeella menette...dogtorillatais ainaki jo se litra mennä? kun meillä tuo neiti ei suostu ku 700ml syömään. enempää vaan ei alas mene edelleenkään :(
rupee tää mamma jo huolestuu!
 
Rontti ja muut oiskos Koskikeskus hyvä tapaamispaikka?Se Linkosuo siinä keskusaukeella?...Tilaa ois hyvin ainakin.Tuola ulkona kun tuppaa noi ilmat oleen hiukan kurjia.Ja tosiaan ei sielä vauvoja nää ;)

Mitenköhän mä nyt noitten pillereiden kans teen, Cerazette merkkisiä..hmm..tarvii lukee josko tuola selosteessa jotain löytys tai soittaa huomena neuvolaan.

Vip en mä oo Imatralta,mun äiti ja sen puolen suku vain.Sielä kyllä on tullu vietettyä pienempänäkin toooooodella paljon aikaa kun tosiaan se mein mökki sielä.

Isovanhempia meillä nähdää todella usein...Mun äiti ja isää(eli mummo ja vaari) nähdään joka toinen-joka kolmas pvä ja Peetun isän äitiä(mummia) viikottain. Pessin isän äitiä nähdään mahdollisuuksien mukaan,asuvat toisella paikkakunnalla. Hiemanko tylsää mulla kun on vaan isovanhemmat kuvioissa :LOL:

huomena alkaa mun ja kaverin liikkuminen vihdoin ja viimein.. bodypump tunnille mennään siis huomena ja voi olla etten kävele viikkoon ton jälkeen
:LOL: sit keskiviikkona on se babybrasil jossa tulee oikein hiki ja torstaina on aika meillä varattu personal trainerille myös että saa kunnon sali ohjelmat.
Ja ens viikosta eteenpäin on nyt sovittu kaverin kans et vähintään 2kertaa viikossa joko salille tai jollekkin tunnille,mielummin kolme kertaa. Tästä se lähtee sit.

Nyt tarvii kerätä vaatteet pois olohuoneen lattialta kun kuvailin huutikseen myyntiin meneviä tavaroita,kun ne vielä sinne sais laitettua selityksineen
 
yksäiti84 - mä sain viime viikolla samoja pillereitä kuin sulla ja sekä lääkärin et apteekin mukaan ne voi aloittaa koska vaan silloin kun imettää, ei siis tarvia odottaa menkkoja. Mun pitäisi ne nyt myös aloittaa. Vähän vaan pelkään mahdollisia sivuvaikutuksia - mulla kun on ennen tavallisista e-pilsuista mielialat heitellyt aika voimakkaastikin ja naamaan on pukannut ties mitä näppylää. Minipillereitä en ole ennen syönyt, joten saa nähdä miten käy.

Meillä neiti nukkunut kohta tunnin - taidan vielä kömpiä sohvalle miehen kainaloon =)
 

Yhteistyössä