*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Yksäiti84 - nyt on pakko sanoa, etten tiiä. Mulle se lääkäri höpötti, että imetyksen aikana voi aloittaa, koska ei tiedä milloin menkat alkaa tai kun niitä ei tule ollenkaan. Jotenkin musta tuntuu, että säkin voisit ne juuri tuolla samalla perusteella aloittaa, mutta tää on tosiaan ihan mun omaa järkeilyä. Eli kannattaa varmistaa joltain viisaammalta :D
 
huh huh, olipa rankka nukutus :( . Nyt kolmas ilta tunnin huudon tai siis nyt jo raivon jälkeen vasta nukahti. Eikö luulis, et aluksi olisi isompi raivo, siis eka päivänä... Saas nähdä, musta tuntuu, ettei onnistu viikossakaan, eikö sulla Yksäiti Pessi oppinut noin neljässä päivässä nukahtaan sänkyyn? Ja meilläkin musta kuitenkin itkun syy on ihan vain se, ettei halua nukahtaa sänkyyn. Ihan tyynesti meni pitkään, syöden suklaata, kirjaa lukien, kädestä pitäen ja hyräillen. Lopulta kun ei vaan auttanut ja tyyppi oli jo aivan hiestä märkäkin, otin syliin ja raivostui entisestään. Sit jo oikein säikähdinkin :'( , pelästyin, et henki loppuu. Ja aloin äkkiä kaivaan tissiä esiin :LOL: , oikein siis tosi kiirellä. Ja otin imetysasentoon toisen ja koitin törkätä tissiä suuhun, niin toinen nukahti |O . En tiedä sitten, toiminko ihan väärin vai mitä. Mutta toisaalta, en mä voi alkaa täällä istuun tuttina koko yötä? Olipa rankka lopetus tuossa... Ja mies reissussa. Ihme, että isommat vaan nukkuu viereisessä huoneessa.

Yksäiti, mulla oli kans just noi pillerit. Voithan vielä soittaa ja varmistaa, mutta en usko, että imetys muuttaa tilannetta, eli että säkin saat alottaa pillerit heti. Noi on musta ainoita (ainakin sillon joskus oli) pillereitä, mitä voi syödä imettäjätkin. Ja niissähän kellonaika on paljon tarkempi, kuin tavallisissa pillereissä :whistle: .

Yksäiti, kuinkas meinaat treffeille keretä, kun niin alat treenaamaan ;) . Hoitavatko siis salilla Pessiäkin (apua, vai oliko pienempi Peetu, miks en muista), niin pientä siis? Mulle Koskari sopis, ois lähempänä kuin Ideapark. Minkälaiset ajat teille passais? Aamupäivästä? Jos aamupäivästä, niin meille sopis parhaiten ti ja ke aamut ja miksei viikonloputkin. Ehkä en kaikkien kanssa lähtisi, joten vähän riippuisi isännän työvuoroistakin...

Mutta kai mäkin meen nukkumaan! Mielelläni otan vastaan kommetteja noista nukahtamis-jutuista.
 
Hoh, taidan olla tosta nukutuksesta jotenkin pöljänä, tais tulla tosi epäselvä tosta tekstistä :ashamed: . Jotenkin niin kuin pieni tärinä sisäisesti, oli niin kiivasta nyt tuo huuto. Oon ollut mielestäni ihan huippu rauhallinen ja niin nytkin, lopuksi vaan ehti jo säikähtää. On noi sellasia tapauksia jokainen! Kiittäkää helppojen vauvojen äidit onneanne ;) Vaan en tuota kehenkään vaihtaisi :heart: :heart:
 
Hmm...kaipa mullakin on sit jonkinsortin univaikeuksia :/ Aina menee niin et odotan et pääsen nukkumaan, mutta sit ei kuitenkaan väsytä kun voisin painua pehkuihin :eek: Äsken juuri vein pojan sänkyynsä, saa nähdä nukahtaako kun niin kirkkaat silmät oli. Illan istuin sohvalla poika sylissä ja vähän väliä imettelin. Nyt oli poika jo niin ähky et ei enää huolinu rintaa =) YOdottaja: Sekakäyttö :D kuulosti joltain ihan muulta kuin maidon sekakäytöltä :LOL: Ton lakkoilun aikana pumppasin rintamaitoa ja tarjosin pojalle sitä ensisijaisesti ja kahdesti jouduin lisämaitoa(korviketta) antamaan. Mä en vaan pumppaamalla saa maitoa hyvin irtoamaan :/ Hirveesti en halunnut/halua ton pullon ja korvikkeiden kaa sählätä, kun "pelottaa" että poika sitten tottuu pulloon eikä enää taas rinta kelpaa :( Mulla kuitenkin maito tuntuis riittävän. Mutta jos näyttää että tilanne uusiutuu eikä muu auta, niin koetan kyllä tota sekakäyttöä :D

Minipillereistä. Noi cerazettet on ilmeisesti aika matala hormonisia, jos olen oikein ymmärtänyt, et niiden ei pitäs kauheesti mielialaan vaikuttaa(yksilöllistä sekin tietty) mutta välivuotoja voivat aiheuttaa tai kuukautisten pois jäämisen.

Mä pidin tänään vapaata tästä kevyemmästä elämästä ja tuli vähän herkuteltuun :) ajattelin niin että 1päivä viikossa voi vähän herkutella, eikä olla niin tiukka itselleen :) Ja mulla olikin vähän toi paino laskusuunnassa, et senkin puoleen hyvillä mielin voi muutaman herkkupalan ottaa :)

Mulla olis kans pahvilaatikollinen vaatetta y.m. jotka pitäs filmata ja saada listattuun huuto.nettiin. Milloin vaan sais aikaseksi? Viimeaikoina olenkin tehnyt itse sieltä hyviä löytöjä lapsille. Olen ostellut vauvallekkin jo isopaa vaatetta jne.

Kävin kurkkaamassa makkariin, sinne se oli poitsukin nukahtanut =) eli josko sitä menis siis itsekin hampaan pesulle ja kirja kainalossa sänkyyn...yleensä toi lukeminen on hyvää unilääkettä =)

Hyvää yötä kaikille!!

-virkeä mamma kera kuorsaavan miekkosen sekä tuhisevien tenavien ;)
 
Mamma3, noin kun sen saiskin nukahtaan!!!! Niin meni meillä tuo keskimmäinen, vaan ei tämä :headwall: .

Jos mä nyt vielä kirjoitan, kun täällä olen. Eli imettämisestä sellasta, että nyt varsinkin, kun täältä lueskelee, kuinka paljon toiset antaa pullosta maitoa, velliä, soseita. Niin välillä aina tulee houkutus, että mitä jos itekin kokeilen. Vaikka sitten taas muuten olen vielä omalta kohdaltani vankasti täysimetyksen kannalla enkä siis halua alkaa pullojen kanssa pelaamaan, enkä välttämättä vielä perunankaan. Ja sinänsä siis pidän imetystä ehdottomasti helppona juttuna (ja ihanana ja tärkeänä), ei tarvi pullojen kanssa pelata jne. Mutta sitten taas toisaalta välillä tuntuu, että ah, miten helppoa olis, jos törkkäis vaan pullon suuhun tai mies sais törkätä :whistle: . Mun teksti on ihan sekavaa nyt, tiedän, mutta ymmärrättekö, onko kellään muilla moisia aatoksia? Ja ihan sama täällä mamma3, mulla ei varmaan pumppaamalla heru oikein mitään enää, aluksi tulikin. Eli ei voi sitäkään harrastaa. Ja tosiaan omassa päässä pinttymä on kova, että korvikkeita ei anneta ennen kuin on todellinen tarve vauvalla.

Äh, en tiedä osasinko ollenkaan sanoa mitä ajattelin, mutta siis välillä olis kova houkutus syöttää muuten kuin imettämällä, vaikka sitten toisaalta en todellakaan halua :headwall: . Ja osa tosta houkutuksesta johtuu varmaan siitä, kun täältä lukee muiden juttuja. Heh, en teitä millään tavalla syyttele, toivottavasti kukaan ei ota näitä juttuja niin, kunhan itekseni oman pääni kanssa taistelen :p
 
Vaaka näytti sitten 300g pudotusta :headwall:
Ärsyttää, kun torstaina kävin salaa puntarissa ja näytti sillon jo 1,3kg pudotusta ja odotin nyt näkeväni kunnon tuloksen. Ja pas...marjat! Menkat alkoi toistamiseen ( |O ) lauantaina ja turvotus on hirvee, joten jospa tää johtuis sit siitä. Ens maanantaina jos ei tuu kunnon tulosta, niin alan suklaadieetille ja yritän lisätä painoo 10kg :kieh: |O :headwall:
 
painoa pudonnut 1,2kg :flower: hyvä minä..
onhan tuo milekollakin hyvin lähteny käyntiin..

tulin eilen siihen tulokseen että kokeilen tuon nartun suun leikkuuta,alkais kaduttaa jos en sitä tekis..en mä siinä menetä sen enempää ku lopetuksessakaan..ja uros lähtee tällä viikolla pallien leikkuuseen,jipii :wave:

antton nukkui 21-07 heräämättä,se valvoikin aamu 10 tonne 21 asti yksillä 15min päikkäreillä..nyt on sit kovin iloinen mies..ihana ku sai nukuttua,ja ukkoki myöhästyi tunnin töistä :LOL: eipä tuo onneks haittaa,sielä on työaika 8h ja se pitää päivän aikana tehä,muuta pakkoo ei oo..
palaan myöhemmin..
 
Huomenta!
Ne saakutin menkat ottivat varaslähdön ja rantautuivat yöllä :kieh: Nyt olo onkin kuin jyrän alle jäänyt. Silmissä sahalaidat ja valopallot vipattaa, taitaa kohta iskeä kivan jysärin päälle :/ Onneks mun likkakaveri lupas heittää eskarilaisen eskariin ja mun ei tarvi noita kaikkia pystyyn vielä nykiä :)

Nyt buranan nappaukseen, poika "portin pieleen" oottamaan ja itse vaakatasoon jos selviäis ilman pään särkyä tästä :wave:



Muoks. :) viileä ulkoilma pikkusen selvitti nuppia kun ooteltiin Jepen kyytiä saapuvaksi. Onneksi.

Ai niin, onnea dogtorille hienosta pudotuksesta :flower: Pitääköhän munkin liittyä teihin pudottajiin * miettii minne on vaaka jemmattu*
 
krisu Sitä tukkoisuutta kesti kuukaudenpäivät. Luulin, ettei koskaan lopu.
Jos teillä vauva yskii kovasti, niin tarkkaile hengitystä. Jos joutuu tekeen kovasti töitä sen eteen, niin vie ihmeessä lääkäriin. Hengitystiheys on yli 50 minuutissa, niin lääkäriin. Me käytiin ensin terpparissa ja siitä parin päivän päästä mentiin yksityiselle, jolta saatiin heti lähete sairaalaan. Kyllä sitä oman vauvansa tuntee, koska on aika lähteä. Kuume jos nousee, niin silloin myös heti lääkäriin. Meillä ei ollut pääasiassa kuin kauhee yskä. Räkää oli myös kauheesti, mut se ei valunut ulos. Kuumetta ei ollut.
Toivottavasti teillä pian ohi!!

Mä kyllä kans tarttisin tsemppiä painonpudotukseen. Pitäs saada ainakin 10 kiloo pois, ihan jo diabetes-riskin takia. Pitäsköhän liittyä teitin joukkoon laihislistaan..?

Meillä tänään tasan 4kk täys!! Justhan Eero oli masussa...Kyllä aika menee hurjaa kyytiä ja miten voi unohtaa niin nopeesti sen ihan vastasyntyneen vauva-ajan???

Mukavaa viikkoa!! Täällä satelee pikkasen lunta taas.

Vilma, Onni 3.5v ja Eero 4kk :flower:
 
Rontti Mà opetin meidàn Annikan sànkyyn niin ettà, annoin itkeà sàngyssà kaikessa rauhassa mutta samalla olin sitten vieressà.. ja hieroin masua ja selkàà ja juttelin rauhassa. Jos itku meni sitten kovemmaksi niin vàlistà nostin syliin ja rauhoittelin ja pistin hetken pààstà takaisin... Tàrkeintà oli siis nàyttàà vauvalle etten ole hàntà hylànnyt yms. vaan nyt opetellaan nukkumaan omassa sàngyssà=)Pari tuntia meni ennen kuin neiti nukahti, mutta sen jàlkeen ei sitten enàà ongelmia ollutkaan ja nyt tykàtàànkin omasta sàngystà ja siellà halutaan nukkua :)
 
No ni, puntari näytti 55,4, eli 600g tippunut. Ihan tyytyväinen olen, paras tippuakin hitaasti et pysyvät poiskin. Päivitän listan illalla kun kaikki ovat ilmoittaneet tuloksen.

Vilma, vielä ehtii mukaan, ilmoittele vaan painoja :)
 
Kyllä mä Rontti kerkeen hienosti tapaamiseen joku pvä :D oon välillä hieman menevää sorttia,eli en kauheemmin kotona viihdy kun täälä on aika yksinäistä.

Tänään sit testataan ensimmäisen kerran Elixian lapsiparkkia...hiukan äippää jänskättää.Esitteliä kerto viime viikolla että sielä on usein tuollasia Pessin ikäsiä vauvoja ja jo 2kk ikäsiä kovasti...Helpompi kai niitä on hoitaa..Ovat sielä sitterissä tai hoitajan sylissä,tietenkin viihdytettään vauvoja myös ei pelkästään isompia.Eli hyvän kuvan sain tosta touhusta ja ajattelin nyt kokeilla kuinka onnistuu. Ja kyl sitä hyvin kerkee käymään kun paikka on auki 06-22,eli koko pvä aikaa mennä salille tms.

Meille sopis hyvin myös ti tai ke aamupvä tapaamiselle,Peetu sillon tarhassa niin pääsen ite hiukan helpommalla :D toki muutkin päivät sopii,keskiviikkosin on ainoo "sovittu" meno,eli babybrasil klo.14.45-15.30.


Nyt kaupoille suhaan ... hiukan menevä yksäiti+ riiviö pojat ;)

 
Vilma vielä nukkuu niin tuun pikasesti poikkeen..

PUDOTTAJAT:Hyvä mua!! Mä kävin ny kans aamulla vaakalla ja se muka näytti 75,5kg eli -2,1kg :eek:
se vaaka on kyl ollu vähän sekanen näiden vuosien varrella, saattaa tosiaan sen parikin kiloa vaihdella tunnin sisällä. mut toivottavasti tuo olis totta ja oonhan mä kyl tosissaan vahtinu syömisiäni ja muistanu juoda sitä vettä. nestettähän tosta parista kilosta on suurin osa. se läski sit tiukassa onkin, että onkin pitäny tälläsiä ylimääräsiä kiloja hankkia :kieh:

TRELÄISET: koskari passaa mulle kyllä ja aamupäivät kuulostaa ihan hyvältä. tosin tolla valtsulla on kerho ma ja ke 12- ja pe 9- eli mulle paras olis ti tai to mut kyl muutkin käy!

ny kuuluu pinniksestä kutsu
:wave:
 
painoa pudonnut -400g viikkoon :eek:
no pää asia kun on pudonnut..kohtahan menkat alkaa niin sitten varmaan 5kg tulee turvotuksen myötä takas :headwall:

venla nukkuu aamupäivä unia.mulla matot pellolla.imuroitu ja pesty lattiat sekä pölyt pyyhitty..myös tosta puuhellan kuvusta :eek: ehkiis oli kertynyt pölyä :D

onko kellään tietoa että onko noihin nukin leveeseen pulloon normaalia tuttiosaa? meillä ei ole kuin jotain koliikki tuttiosia jossa reikä siinä alaosassa tuttia.ja venla ei sitten suostu juomaan siitä kun todennäkösesti liian hitaasti tulee pullosta maito..nyt kahtena iltana pien venkulehtiminen sylissä kun oon iltajuomisia antanut.ja sitten eilen illalla poltin päreeni ja kesken syötön kävin vaihtamassa normaaliin pulloon(2dl) ja siinä oli normaali tuttiosa niin johan neiti alko syömään.

no pitkäämpä neiti nukku..puol tuntii..nyt tuolla jo ähkää :eek:

täytyy mennä :wave:

niinukka ja venla 3kk ja 14pvää
 
Hyvää huomenta kaikille! :)

Punnituksessa käyty... vaaka näytti ruhtinaalliset 72 kg. Eli suklaa/karkkidietillä on tullut paino alas.... :LOL: ettei vaan nouse loppuviikkoo kohden takaisin... ei vaan mikähän lie tiputtanut tota noin paljon... tarvii varmaan alkaa tehdä asialle jotain oikeasti, että pääsis tonne tavoitteeseen. Vaikka mulle nyt on sama mitä toi vaaka näyttää, kunhan vain mahdun noihin mun vanhoihin lempifarkkuihin!

Mulla on täällä ollut vapaa aamu... Eemeli meni mummolaan hoitoon aamupäiväksi, kun mummo valitti ettei saa koskaan hoitaa ipanaa :LOL: Siinä jäi mummon joulukoristeiden laittelu... Laittelin pyykit sillä välillä. Sitten tulikin jo kotiin ja eikun päikkäreille. Meinas kuulema sinne nukahtaa papan syliin. No siinähän olis ollu hyvä nukkua, kun papalla on tota tärinää käsissä parkkinssonin takia :LOL:
 
Ai niin, meillä nuo mun vanhemmat ovat mummo ja mufa ja sitt on iso-famu ja iso-fafa, isännän vanhemmat on mummi ja pappa. Isännän vanhempia näkeekin lähes päivittäin, kun asuuvat tossa 50 metrin päässä, mun puolelta pari kertaa kuussa.
 
Rontti mulla kanssa samanlaisia ajatuksia imetyksestä kuin sulla. Eli täysimetyksellä mennään ja ajattelin ainakin 6kk asti. Välillä sitä vaan tulee miettineeksi, että olisihan se helpompaa pullosta tarjota, ainakin päivällä. Meillä ainakin kun herätää pari kertaa yöllä, niin silloin ei tulisi mieleenkään ruveta pullojen kanssa pelleilemään. Senkuin vaan tunkee tissin suuhun. :LOL:
Erittäin ristiriitaisia ajatuksia, :headwall: molemmissa on hyviä ja huonoja puolia.
Shenda81 myö ollaan Tuusulasta, vasta muutaman kuukauden asuttu, joten ei mullakaan täällä ystäviä ole lähellä. Ja tällä hetkellä kun ei ole kuin yksi auto käytössä ja korven keskellä asutaan, niin ei sitä minnekään edes pääsisi... :/
Kakkaamiskerrat on meillä tosi tiuhat. Aamusta iltaan keskimäärin joka syötön jälkeen. Yöllä pitää sitten "kakkalakkoa" ja turauttaa kasan vasta aamuruokailun jälkeen. Paukkuja pääsee pyllystä tasaisesti pitkin päivää. :LOL:
Meillä on myös saatu rintaraivareita |O Mikä lie ollut syynä. Joskus on auttanut se, että nousen itse ylös ja kävelen samalla kun syötän. Pidemmän päälle tosi väsyttävää, mutta mitä sitä ei vauvansa eteen tekisi. :ashamed: Joskus täytyy vain antaa raivota hetken aikaa ja sitten antaa lusikalla suuhun (jos ei tissi kelpaa niin ei kelpaa pullokaan). Muutama lusikallinen niin alkaa taas tissi maistumaan.
Taas unohdin kaikki muut kommentoitavat jutut. :headwall: :headwall:

-pepisa
 
taitaa nää sivut taas tökkiä... :eek:

venla on reilut neljäkymmentä minuttia nukkunu jo tuolla ulkona.

enne nukkumaan menoa syötiinkin perunaa ja porkkanaa,sekä maisteltiin mustikka vaapukka kiisseliä.
just siskoni soitteli,kun lapoin tota perunaa ja porkkanaa neitille suuhun.nauroinkin et neitillä on nyt tosiaankin veto päällä,kun yhtään ei pursunu suusta ulos tota evästä :D
tuo kiisseli olikin sitten jo ihan toista..se kyllä pursus suusta sit pois..mutta eihän tuo nyt ainakaan yökkäilly tai irvistelly.sillä en laittanut tohon kiisseliin mitään makeutusta.omaan suuhunkin ihan sopivaa..tai no jaa,olis kyllä kaivannu sokeria..mutta kun neitille meni ilman makeutuksia niin hyvä niin =)

niin paljon on marjoja että taitaa meijän venluska saada jatkossakin omatekosia kiisseleitä.

isovanhempien kutsunimistä meillä kumpaisenkin puolella on mummo ja pappa..siinä lyhykäisyydessä :D

tyty on ruvennu nyt tuolla lattialla tekemään sitä että kun on selällään niin jotenkin nostaa peppua ja jaloilla punkee vauhtia,niin hänhän liikkuu :D
aamullakin oli kihnuttanu ittesä paljaalle lattialla.
annas olla kun ollaan ilman housuja,tai ilman vaippaa,silloin kyllä ollaan sellasessa liepakassa,et varmaan lähtis tyty lentoon jos osais lentää :LOL:
vaipanvaihto onkin sitten nopeuslaji,siinä nousee pyllykkä,heiluu jalat ja kikatus vaan kuuluu :D

sain vihoin ja viimein matotkin sisälle..itelle keittelin kesäkeittoa..hyvää ja ravitsevaa laihdutusruokaa :p
kellee muulle ei vaan kelpaa,tai kyllä isäntä syö,mutta jotakin tuhdimpaa pitää olla sen kanssa..lihapiirakkaa nakilla tjms :eek:

tänään olis taas se joka maanantainen kaupassa käynti..lappua olen yrkäilly..et tulis jotakin järkevää ostettua.

mutta taidan keittää kahvit..olen nyt parin viikon ajan juonut taas kahvia..olikin melkein vuosi,etten kahvia juonut ollenkaan..
 
No niin, vaa'alla käyty...
aamupaino enne aamupalaa oli 93,1kg ja äsken 93,5kg että kumman sitten merkkaa...? Ihme kyllä, että noinkin paljon kun en oo ees ihan tosissani yrittäny, eilen söin kakkua yms.

Mut jos aina aamulla punnitaan niin merkatkaa se 93,1kg.
Pudotus ois siis -1,9kg.
 
Mä sit tuun mukaan laihisporukkaan. Vaikka karkkia taas napostellut...

Mulla aamulla paino oli 71kg. Ja tavote alkuun 60kg.

Voi kun sais jostain lenkki/jumppa/uima-kaverin...

Tuli haikeus, kun katsottiin Onnin vauvavideoo!! Oli siinä pätkässä tasan yhtä vanha kuin Eero, eli tasan 4kk. Ihan erinäköset pojat on. Voi ei, kohta katellaan Eeron vauvavideoo....

-Vilma ja pojat-
 
Mä olen sitä samaa lenkkikaveria ollut vähän vailla... Mutta kun teistä ei kukaan asu tässä ihan lähellä (sori nummelalaiset, mutta teillekin on hiukan matkaa). Toisaalta täällä on viime aikoina ollut niin "ihanat" kelit, että eipä ole tarvinnu paljon lenkkeilyä ulkosalla miettiä...

Olispa ollut kiva lähteä hiihtolomaviikolla jonnekin lappiin laskemaan. Me ei vaan saatu ketään mukaan, joka olis voinu silloin tällöin hoidella tota poikaa. Ei ole kiva mennä yksinkään rinteeseen jos isi hoitaa pojua. No jos sitten ensi vuonna. Etelään ollaan kyllä matkalla, mutta se on vasta ensi joulun aikaan. Lähdetään futisporukan kanssa 2 viikoksi Thaimaaseen (suom. äiti lähtee 30 juhlia karkuun :LOL: )ellei tietysti olla viimeisillään raskaana siinä vaiheessa. Siinä tapauksessa äippä karkaa johonkin muualle :D

Tässä on nyt viime aikoina ollut sellaisia endomaisia kipuja, että voi olla ettei tule seuraava luomuna. Onhan siinä se hyvä puoli, että voidaan suunnitella seuraavalle synttäri tohon keväälle, kun syksyllä on niin monet jo ennestään. :whistle:
Mutta toisaalta meillä on vaan se ongelma, että jos ekasta IVF:stä lähti Eemeli, niin seuraavassa onkin riski saada kaksoset tai kolmoset kerralla. Tulee kerralla koko lapsiluku täyteen :D
 
-300g, eli paino nyt 68kg. En oottanu yhtään mitään, kun oon koko viikon syöny ihan mitä sattuu, eli oon kyllä tuohon tyytyväinen. =) Ja tuon enempää viikossa mun ei ehkä kannata ees yrittää puottaa, ettei maito vähene taas. Kuitenkin vuoden alusta on lähteny noin 2kg.

Rontti: Ihan samoja mietteitä on mullakin ollu tuon imetyksen suhteen. Mutta pakko oli aloittaa kiinteät, kun poju syö niin tiheesti. Päivällä tunninkin välein ja yöllä 2-3 tunnin välein. :x Kasvaa kyllä hyvin, ettei sen vuoksi olis kiirettä, mut oma jaksaminen on aika vähissä. Vaikka eipä tuolla oo ollu öihin vaikutusta, vaikka kiinteitä on nyt viikon ajan saanukin. Mut on päivällä on nyt syömättä vähän pitempiäkin kuin tunnin pätkiä. Korviketta välttelen kans viimeseen asti, että ei ala rintaa hylkimään. Elialla kun on todennäköisesti maitoallergia, niin haluan imettää useemman kuukauden vielä, ettei tarvi alkaa apteekin korvikkeille. Ne maitoaltistukset on niiiiiiin rasittavia.

Mut nyt siivoamaan. Huomenna on ne laukkukutsut, niin pitää saaha kämppää kuntoon. Ja leipomisetkin on tekemättä.. :whistle:
 
No niin, kerta se on ensimmäinen mullakin, että kirjoitukset katoaa jonnekin bittitaivaisiin...

Joka tapauksessa siis lyhykäisyydessään nyt kun tyty on ulkosalla päikkäreillä. Sain vihdoin kahlattua pinon joten kuten läpi, myönnettäköön toki etten ihan joka sivua lueskellut, tätä tekstiä kun näyttää tulevan hyvinniin kiitettävään tahtiin...

Tärkein asia /esine... Vaikee... Kyllä se varmaan mullakin on nuo kihla- ja vihkisormukset ja varmaan nalle, jonka sain itse pienenä sairaalaan. Vihkisormuksen olen itse suunnitellut, runko on sulatettu ja tehty mun isomummun vihkisormuksesta ja siihen on nyt istutettu vinoon riviin seitsemän timanttia "aaltojen" sisään. Luulen että lapsikoru tulee nousemaan ykköseksi kunhan semmoisen joskus saan tai haen. Vihjailin (lue: sanoin suoraan) asiasta miehelle jo ennen synnytystä, mutta enpä ole moista vielä nähnyt... En siis kylläkään ole pettynyt, isäntähän oli meidän kanssa sairaalassa 24/7, joten ei sitä silloin voinut hakea ja muutenkin tunnen tuon niin hyvin että olen vain odotellut koska kuulen tutun tokaisun. Eilen sitten otti asian puheeksi ja kehotti mua hakemaan korun ittelleni ja maksamaan sen sen visalla. Hopeinen Kalevala korun Lapsikoru taitaa olla siinä 65e + ketju ja kultanen 338e + ketju, saan kuulemma ottaa kumman vaan haluan...! Hui! Onhan tuo kultainen aikas tyyris ja ehkä tykkään jopa enemmän siitä korusta hopeisena, taidan siis siihen päätyä.

Menkoista oli puhetta... Mulla ei siis ole vielä alkanut, eikä vielä tuntemuksiakaan siihen suuntaan. Synnytyksestä nyt siis n. 10 viikkoa ja täysimetyksellä mennään. Jälkivuoto kesti sellaisen kuus viikkoa ja risat. Huomenna olis sitten jälkitarkastus ja aattelin kans niitä pillereitä pyytää, meillä kun ei myöskään tuo kortonki ole se lempikapistus ja sektionkaan vuoksi ei uutta tulokasta suunnitellakaan ainakaan seuraavaan vuoteen...

Mitäs muuta... Laho pää kun ei siellä asiat pysy... Kait siinä jo jotain oli, täytynee taas palailla myöhemmin kun muisti virkistyy (jos virkistyy...).

Ai niin! Tietääkö joku jo mitä sektion jälkitarkastuksessa tapahtuu?? Varmaan se lääkäri kattoo haavan ja kurkkaa alakertaankin, kyselee asioita ja puhuu ehkäsystä. Mitä muuta? Verenpaineen, pissin ja hemoglobiinin terkkari katto viimeks kun oltiin tytyn kanssa neuvolassa. Mullahan hemoglobiini laski ad. 95 sektion jälkeen ja käskettiin syödä rautaa jälkitarkastukseen saakka. Nyt se sitten oli reilu viikko takaperin yhdeksän viikon raudan popsimisen jälkeen 150!! :eek: Apua! Lopetin kyllä raudan siihen paikkaan...

Toivotaan ja Noora 2kk +
 

Yhteistyössä