*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Toivotaan,

minulle tehtiin viikko sitten sektion jälkitarkastus. Terkka katto pissat, painon ja hemoglobiinin, lääkäri tarkisti haavan että on hyvin parantunu ja otti papan jos päädyn kierukan ottoon. Papaa ei oteta eikä alakertaa varmaan muutenkaan katota, jos ei aio ottaa kierukkaa. Olis kirjottanu jonkin pillerireseptin, jos olisin halunnut muuta ehkäisyä käyttää siihen asti kun menen perhe(?)neuvolan asiakkaaksi.
 
nyt arvon leidit apua,kuinka mä uskallan aamulla tuikata ton pojun pyllyyn supon,ku on se rokotus? :LOL:
ku mä just just uskallan kuumemittarin tökätä sinne..
tulitiin just kotia 8km vaunu lenkiltä..pitäs lähtee lasagnea väsäämään..meidän pojulta lähtöö pallit(koira) perjantaina,jihuuu!!!!ihanaa,sit se ei oo enää sellanen pano kone,heh..

hienosti ootte painoo pudotellu,OLEN YLPEÄ TEISTÄ!!! :flower: :heart:
nyt mentävä,kutsu kuuluu
 
Viime yönä osoittautui taas miten hyödyllistä palstailu voikaan olla. Pelasti meidän yön ja saatiin edes hiukan aamuyöstä nukkua :D Oon mie monet neuvot ja vihjeet teitin jutuista saanut ja soveltanut meitin vauvanhoidossa. Kun ei tuota omaa kokemusta lapsista ole, lähipiirissä ei pieniä ole ja äiti kaukana, niin on tämä palsta noussut yhdeksi parhaista käytännön vinkkien saantipaikaksi.

Ja mitä tietoa mie sitten olen täältä hyödyntänyt: Poju oli 8 päivää pantannut kakkaa ja samalla oli lisännnyt imemiskertoja ja selvästi söi enempi. Neuvolassa kyselin torstaina, että mites tää panttaus. Mutta siellä todettiin vaan, että ihan normaalia ja kyllä se aikanaan menee ohi, tosin viimeset päivät voi olla tuskasia. Eli ei sieltä sen kummempaa neuvoa ja ohjetta. Perjantaina poika oli koko päivän kiukkuinen ja ähkäsi, saamatta mitään tulosta (komeita paukkuja vain). Lauantaina annoin aamusta Levolacia (täältä sain vihjeen ;) ), ei auttanut. Tosin tiedän oman vatsantoiminnan perusteella, että vaikutus ei välttämäti tule parissa päivässä. Lauantaina siis uusi annos Levolacia. Ei taaskaan tulosta.
Illalla poika alkoi olemaan tosi levoton. Syömisestä ja nukkumisesta ei tullut mitään, kun masu häiritsi. Yöllä alkoi olemaan pojalla ilmeisen kamala olo. Itku kuulosti välillä siltä, että pojalla teki kipeää :'( Ei auttanut jalkojen pumppaus, ei hyssyttely, ei tissikään lohduttanut... Aamuyöstä kokeilin sitten kuumemittarilla avittaa.... (Joku täällä aikasemmin maininut tämän keinon) Ja johan alkoi tulemaan tavaraa....
Ja mie kun en tajunnut miten paljon sitä voi tullakaan :eek: Tuli sotkettua body, kolme harsoa, pyyhe, vessan matto, oma yöpusero ja pikkarit. Siltikin suurin osa kamasta tuli lavuaariin, kun tajusin lopulta poikaa kyykyttää lavuaarin yllä lisävahinkojen välttämiseksi. Ja siinä tuli pidettyä puoli tuntia ennenkuin tavaran tulo loppui. Ei se ihme ole jos on pojulla ollut huono olla :/ Vatsan ympäryskin kaveni kertaheitolla, saa vaipan siivekkeet laittaa ihan vastakkain kiinni, kun eilen niiden väliin jäi vielä 5-6 senttiä väliä.

Tulipa sepostus. Poika nukkui sitten loppuyön tyytyväisenä ja on tänääkin ollut hymyilevämpi.

Hipkukka
 
Hello :wave:

Jahans, näköjään kun vauva kerran lakkoiluun "oppii", niin se tulee herkemmin uudestaan :/ Tänään taas oli niitä oireita aamupäivästä. Onneksi olen viimekerrasta viisastuneempi ja sain pojan jotenkin syömään. Laitoin sit vaunuihin nukkumaan, mutta ei pysynyt siellä kauaa unessa. Kolmannen hyssyttelykerran jälkeen otin pojan sisään ja annoin korviketta tilkan ja poika on nukkunut siitä saakka, kohta siis 5tuntia :eek: =) Varmaan se itkeskely vei voimat ja sitten kun sai viel korviketta, eli masu on varmasti täynnä, niin lienee syy pitkiin uniin?
Tosta imetyksestä täytyy nyt heti kirjoittaa, kun rontti oli siitä yöllä tarinoinut :) Eli rontti, tiedän tasantarkkaan mitä tarkoitit kertomallasi. Ihan samoja ajatuksia täälläkin! Imetys on sellanen "mun juttu", siis tykkään siitä ja niin tykkää vauvakin. Pääsääntöisesti siis se on ihanaa! Välistä tulee sellaisia aikoja jolloin ajattelee et "ei hel**ti, TAASKO imettämään, ois muutakin tekemistä", mutta etenkin nyt toi lakkoilu taas sai mut maanpäälle että kuitenkaan en halua siitä luopua! Etenkin kun tää todennäköisesti on meidän viimonen vauva !!!!!!!?!!!! ( <--huomatkaa, vain yksi kysymysmerkki tuolla huutomerkkien joukossa ;) ), niin mä haluan jatkaa tätä imetystä ja nauttia kun vielä on mahdollista, tuskin enää koskaan saan ketään tän jälkeen tähän samaan kontaktiin :'( =) Mulla myös on maidontulo selvästi heikentynyt niistä alkumetreistä, jollon maitoa tuli tulvimalla, ja jotenkin tuntuu että toi maidon tulo vaihtelee...välillä poika imee vain hetken ja nukkuu sen jälkeen pitkään tyytyväisenä, kun taas joskus saa imettää tooosi pitkään ja silti voi taas kohta olla ruokaa vailla :eek: Mä ajattelin että jos alkais antamaan yöksi lisämaitoa,niin nukkuiskohan toi poika sit yöt heräämättä? Siis nukkuuhan hän näinkin välillä, mutta siis että pysyvästi? Voi olla, että maitoa tulee sen verta vähän et poika ei saa riittävän täyteen itteään ja sit heräilee yöllä sen takia. Kun välillä meillä nukutaan yöt,välillä ei... Jotkut lapsethan heräilee vain siksi kun on sellainen "tapa", eivät siis välttämättä nälän takia. Pläh, ymmärtääkö tästä kukaan mitään :ashamed: :headwall: Voishan sitä kokeilla, mutta taas toisaalta...jos kerta jaksan yöllä herätä, enkä ole ihan burnout vielä, niin miksen sit imettäs yölläkin? ÄH, hirveetä jahkamista :headwall: Kaipa nää on vain itse pohdittava ja tehtävä niinkuin parhaaksi näkee :) Anteeks tää mun kauhee vouhotus ja pähkäily :ashamed: Ja tällä imetyksen toitottamisella en siis tarkoita mitään pahaa teitä EI-imettäviä kohtaan, älkää siis ottako itseenne, en ole äititäydellinen, enkä pidä imetystä ainoona oikeena tapana, eiei... :hug: tää on vaan mun juttu... =)

Mut asiasta kolmanteen... te jotka harrastatte sitä unipussi-juttua, niin oletteko huomanneet että tuolla noin edukkaita pusseja?
http://www.vaunula.fi/unipussi.htm
Tosin kun ei mulla noista niin kokemusta, niin en tiedä sit millaisia noi on ja millaiset sit ois hyviä? Ajattelin vain vinkata :)

Monella muullakin ollut siivouspäivä näköjään. Täällä myös. Olen todennut et parempi siivota viikonlopun jälkeen, kuin ennen..meil ainakin otetaan viikonloppuisin senverran rennommin jos kaikki ollaan kotona, et paikat on vähän mullinmallin sunnuntaina =) Vaikka mäkin olevinaan kokoajan jotain häärin, niin en vissiin yhtä tehokkaasti kuin viikolla :LOL:

Hei mut nyt taitaa alkaa vauva heräileen...syöttämään äkkiä ennenkuin hepuli iskee ;)
 
Ippuli tietääkin jo tän, mut kerrottakoon muillekin että täältä löytyy myös Italia-hullu! Oon asunut Toscanassa muutama vuosi sitten ja mun sydämessä Italia on mun "toinen kotimaa"! Koen myös, että mun luonne on hyvin epäsuomalainen, en tykkää siitä että jurotetaan ja tuntemattomien kanssa ei voi puhua jne..Tosin keski -ja pohjois-italialaisia pidetään yhtä "kylminä" kun meitä suomalaisia...

Meillä on pojalla tullu vähä enemmän temperamenttia esille viime aikoina. Itku kun pääsee ilmoille, niin siinä on VAATIMUS eikä pyyntö kyseessä, heh!;) Ikeniä jyystää huulillaan ja kielellään, että taitaa hampaat kutitella ikenien alla? Onko muilla näitä oireita ollu?

Onko täällä muita, jotka ei imetä vaan pumppaa sen äidinmaidon, jonka lapselleen antaa? Meillä osittain äidinmaitoa ja osittain pumpattua. Yritin kyllä alussa jopa imetystukihenkilön avustamana, mutta homma vaan lähti jo sairaalassa menemään pieleen kun en saanu mielestäni tarpeeksi ohjausta asiassa ja imuote meni mettään. Vaikee sitä on korjata sit ja poika tottui pulloon... Aikamoinen homma on toi pumppailukin kaikkine osien pesuineen päivineen ja sen päälle sit vielä syötät ne mitä oot pumpannu.. vaikka rankkaa on varmasti imetyskin kun niin tiuhaan pitää olla tissiä tarjoamassa!!!

Mulla ollu menkat jo ja en tiedä onko taas!? Itse asiassa viikkoa ennen menkkoja jo vähän orasti, luulin et ne alko mut ei ku vasta sit viikon päästä. Mulla on Mini-Pill nimiset minipillerit käytössä, joita söin joskus aikasemminkin.


 
Suppokammoisille: onhan sitä Panadolilla tuo oraalisuspensio - eli makeahkon makuista suunkautta ruiskulla annettavaa tököttiä. Vissiin tää vaikuttaa nopeammin - suppo taas pidempään...
Viulle meni alas ihan hyvin - tosin annoin vasta rokotuksen jälkeen illalla .

- papu
 
onpas täällä ollu kummallisen hiljasta tänään, verrattuna siis joihinkin vilkkaisiin arkipäiviin.

Huoh, meillä kun nää päiväunet menee miten sattuu. Tänäänkin Juho oli nukkunu kolmet kahenkymmenen minuutin unet ennen puolta seiskaa. Vähän väliään kuitenkin kitis väsymystään :headwall:
No vähän ennen seiskaa toin Juhon sit maate, nukku taas vajaa kakskyt minuuttia. Päätin etten nyt kyllä luovuta niin helpolla. Makasin sit pojan vieressä ja lohdutin, tarjosin tuttia jne. Nukahti uudelleen. Kohta on sitten toiset kaksytä minuuttia täynnä, saas nähä miten akan käy. :/
Mua niiiiiiiin rasittaa nää pätkälliset päiväunet. Tosi kiva jos haluis ite nukkua, niin eipä tuu mitään!
Yöt Juho nukkuu pääsääntöisesti nätisti. Nukahtaa omaan sänkyyn kiltisti ja kerran korkeentaan kaks kertaa herää yössä syömään. Tuttia joutuu joskus laittaan.
Meillä Juho ei tykkää oikeen nukahtaa muualle kun omaan sänkyyn, tai no tietty vaunuun ja autoon. Mut monesti oon testannu jos poika on tosi väsy että nukkus hetken sitterissään jos ollaan johku kohta lähössä niin ei viiti sänkyyn viiä. Mut ei nukaha niin ei nukaha, niin kauan kitisee että pääsee omaan petiin.
Oonkin sitten koittanu välttää tätä viereen nukuttamista, että jatkossakin nukkus aina omaan sänkyyn.

Imetyksestä ja pulloruokinnasta, mä joudun vähän pakon sanelemana syöttämään pullosta, me ei saatu koskaan imetystä lähtemään käyntiin vaikka sitä miljoonaan ja taas miljoonaan kertaan opeteltiin, joskus hyvin harvoin rintakumeilla onnistuttiin vähän. Synnärilläkin tuppasivat mulle aina pullon kouraan kun voivottelin ettei imetys onnistu, vaikkakin musta tuntu että se paikka oli imetyshulluja täys.
Ennen synnytystä mä jotenkin vierastin sitä imetystä, kuitenkin Juhon synnyttyä se tuntu hyvälle ja täysin luonnolliselle asialle.
Me siis juotiin pääsääntösesti aina pullosta. Pumppasin omaa maitoa niin kauan kun sitä tuli ja annoin pullosta, sitten se vaan pumppaamisen myötä hiipu ja päivän saalis saatto olla pari ruokalusikallista. Siihin loppu meidän äidinmaito tarina, sitten onki juotu korviketta vaan.

dogtor, kyllä se supon laitto siitä (ihan kun mä ite olisin joku kokenutkin :ashamed: )

Taitaa Juho heräillä |O :headwall: :headwall: |O

Elina (äkänen ku ampianen) ja niin aurinkoinen Juho herättyään :whistle:
 
Komeesti on jengillä paino pudonnut, toisin täällä. Aamulla vessatoimien jälkeen (=itsepetosta???) 78kg tasan eli +-0kg/vko, voihan räkä. Ja kaikkeni olen tehnyt enkä juuri retkahtanut herkkuihin. No joskohan ens viikolle tulisi tulosta!
 
LaSposa: Minä pumppasin reilu 2kk:tta vauvalle kaikki maidot. En saanut tyttöä millään imemään kunnolla rinnasta ja päätin että pumppaan ne ja annan pullosta. En kuitenkaan jaksanut tuon enempää sitä harrastaa ja vielä sitä mun maitoa on tuolla pakkasessakin jos vaan muistais antaa.
Mikä on muuten parhain tapa sulattaa se pussiin pakattu maito?

Täällä menee taas yöt vähän miten sattuu. sara sylkee öisin tuttia ja minä nousen laitamaan sitä takaisin suuhun. Sitten olen aamulla ja päivällä ihan tiltissä :/ Ehkäpä vaan opittu tapa ja minä herkkäuninesa herään sitten kun pikkuisenkin inahtaa. Väsymys on taas sillä mallilla että iltaisin on vaikeaa nukahtaa ja päivisin en osaa enää nukkua yhtään. Käyn jotenkin ihan ylikierroksilla.
Tuohon ylikierroksilla käyntiin vaikuttaa toki vielä hääjuhlien järjestelytkin. Kuka hullu käski järjestää juhlat kun vauva on 3kk:tta...?! :eek: Avioliitonsiunauksen sijaan taitaa kohta tulla avioero...? :ashamed: Sen verran kovaa on tänään ääntä täällä koroteltu..
Ehkä tää taas tästä. Meillä jotenkin tosi kireää ollut kuukauden verran,kun mä olen ollut väsynyt, että hyvää hääjuhlaa vaan meille. :p
Yritti tuo sovitella äsken kahdella jäätelöpalalla, mutta ei auta, vaikka jäätelö olikin hyvää.. :LOL:

 
Niinukalle tiedoksi, että meilläkin on Nukin pulloja käytössä. Oletko huomannut että niitä on eri kokoja, siellä tuttiosan pohjassa lukee kokomerkintä s, m tai l. Meillä alkuun käytettiin s-kokoa ja nyt isompaa m-kokoa, missä on reikä isompi. sit niitä on luonnonkumisia tuttiosiakin, mut niistä en kokomerkintää ole löytänyt.

Kilojen karsimisesta. Uuden vuoden päivästä on kolme kiloa lähtenyt! Melkein joka päivä tulee tehtyä kunnon vaunulenkki, eilen ja tänään 8 km. Sen lisäksi yritän jumppailla kotona ja kertaviikkoon käyn pilateksessa. Ja sit vielä on painonvartijoiden pistelaskut käynnissä, oikein ilmoittauduinkin ryhmään. 15 kg kun sais vappuun mennes pois niin hyvä.

Suosittelen muuten tosi lämpimästi pilatesta meille synnyttäneille. Oppii taas löytämään lihaksiaan ja tekee muutenkin niin hyvää!

Onko teille tullut äitiyspakkauksen tuotteista reklamoitavaa? Mua niin harmittaa, kun yhden käyttökerran jälkeen on vaate siinä kunnossa että pitää korjata. Olin siis pessyt vaatteet ennen käyttöönottoa ja käyttänyt kerran. Toinen on se luonnonvaalea body, jossa pellen kuva. Siitä on kaikki nauhat aivan rispaantuneet ja melkein irtipoikki. toinen on luonnonvaalea potkari, se jossa on pupu ja ykkönen rinnuksessa; siitä on olkanepparin ympäriltä kangas pärvöttynyt. Kyllä todellakin huomaa, ettei ole kotimaista tuotetta. harmi!
tulipas valitusta, sori...
 
mulla on kyllä äp:n vaatteet hyvin kestäny..suosikki niistä oli se vihree raita kietaisu body ja just tuo ykkös potkari..mä kävin edin kans just lenkillä..tänään kävelty sit 12km :whistle: kuin mä oon nooooin paljo jaksanu kävellä..huomenna olis se neuvola ja rokotus,jospa uskaltaisin sen supon laittaa,huih,voi tehdä vaikeeta..ihana kohta pääsee ihastelee pikku nyyttiä,kaveri kotiutui eilen sairaalasta ja jahka hän paranee ja arki alkaa sujua hyvin ja jaksaa ottaa vieraita vastaan nii mä hyökkään sinne :LOL:
 
ippuli, mulla sama juttu sen valkoisen bodyn kanssa että toisesta bodysta lähti/rispaantui nauhat ja toisesta melkein irtosi. Olen antanut Kelalle palautetta mutta en ole saanut mitään vastinetta. Ja tästä on aikaa jo kauan.

Kokeilin antaa tytöille tänään perunaa ja tosi huonolla menestyksellä. Ei siis ettäkö eivät tykänneet mutta kun masut on olleet kipeät ja huuto kauheaa ja tämä vielä tuplana niin taidan taas siirtää aloitusta tuonnemaksi. :headwall: :x ei voi taas sanoa kuin että huh huh..... :ashamed:

 
Tää käy nyt kyl taas ihan ylikierroksilla,tarvis varmaan noi urheilut sijottaa tonne aamupäivään että pääsis ajoissa unille.
Tänään olin bodypumpissa ja oli niiiiin ihanaa!ai että mä siitä kyl tykkään.Ja huomena voi olla paikat hiukan kipeet... No mul on treffit illalla niin eiköhän se vie sit kivut pois :D

Pessi ja Peetu oli tosiaan sielä lapsiparkissa.Peetulla meni tosi hyvin,niinkun arvata saattaa ja Pessilläkin ihan ok:sti.Vein pojat sinne puol neljän aikaan ja joskus varttia vaille viis tuli se yks täti hakeen mut tunnilta kun Pessi innostu huutaan...no eihän poika ollut kun väsynyt ja nukahti sit melkein heti kun äiti tuli rauhotteleen,eli taitaa pientä mamman poika vikaa olla =)
Muuten jäi tosi hyvä kuva ja maku tosta lapsi parkista.Ja mun mielestä ihan kiva että ne sielä yritti ensin ite rauhotella Pessiä,anto maitoo,vaihto vaippaa ja yritti nukuttaa eikä tullu heti ensimmäisestä inahduksesta hakeen mua. Eli aion viedä pojat toistekkin.ainoo vaan et tarvii kattoo kellon aikoja et Pessi on nukkunu hyvin..Yleensä nukahtaa autoon mut Peetu piti niin kovaa älämölöö etten saanu Pessiä nukkuvana perille asti,siks jäi niin lyhyiks unet.

Nyt taidan mennä vähän vielä venytteleen jos ei ois niin paikat kipeet huomena.
 
Meillä kans tuo vaalee body äitiyspakkauksesta meni nauhat heti ensimmäisessä pesussa poikki... :( ois ollu tosi nätti body kyllä. Miten muuten onko teillä se äippäpakkauksen haalari minkä kokonen lasten ylle?Siis sopiiko jollekkin se jo?Mulla ongelma kun tuo 62cm haalari alkaa oleen käsistä piukka(lyhyet hihat ja jotenkin oudot) mutta äippäpakkauksen haalari ihan liian iso..joutuuko kuitenkin ostaan jonkun välimallin...

Tässä kuva siitä Pessin päällä :LOL:


Kaveri hukkuu haalariinsa...
 
Tänään tosiaan on ollut yllättävän hiljaista täällä :eek: Ihan outoa! Missä kaikki mammat luuraa? Kenties syynä aamulliset sivujen tökkimiset?

Ompa meidän vesseli ollut taas tänään väsynyt. Heräsi siinä ennen puol kasia pitkiltä päiksyiltä ja nyt vetelee jo yösikeitä :eek: Ehkä hän nukkuu nyt pari tuntia ja sit herää pirteänä kuin peipponen :/ Mäkin koetan painua sänkyyn tästä pikkuhiljaa...lukemaan ton kirjan loppuun, oon meinaan jääny siihen(kin) ihan koukkuun :p *tahtoo lisää lukemista*

Noist supoista piti viel sanoa sen verran että ihan helppo ne on laittaa. Mä laitan tilkan vauvaöljyy tai perusrasvaa siihen supon päähän, niin sehän luiskahtaa sinne melkein kuin itsestään :D Tai sit suosittelen kyllä sitä nestemäistä panadolia(siitä aiemmasti jo mainitsinkin, et vauva ottaa sen yleensä hyvin ja ei ole mitään luirua joten helppo annettava, ainakin meillä :) )

Meillä myös se samainen äippäpakkauksen vaalea body ihan onnettomassa jamassa :( 1nauha irtosi, loput rispaantuneet ja koko body on sillai venähtänyt leveyssuunnassa. Harmittaahan noi...ja tuliko teille kirjettä koskien ruokalappua? että sisältää liikaa formaldehydia? Uutisissa oli sen kirjeen jälkeen ett sama juttu peitossa ja oliko viel jossain muussakin...Outoa että näistä ei sit infottu :eek: :kieh: Ilmainenhan tämä pakkaus oli, mutta olisi kuitenkin voinut ottaa rahana ja ostaa sillä jotain laadukkaampaa jos noin huonolaatuista on nykyisin pakkauksen sisältö :( Mä en muuten oo ees tajunnu et ois voinut valittaa kelalle... Eihän toi 1body nyt mitä meinaa, mut jos muillakin on vikoja havaittu niin kai se olis parempi kun moni ihminen valittaa eikä vaa yks, vois siis paremmin tehota =)

Jotain mulla viel oli mielessä...ei vaa tuu ny mieleen... hampipesulle siis :wave:
 
Kiitos kaikille unikommenteista. Me jatketaan tassuttelua. Ah jos tänään ei tarviskaan, nukahti tissille ja vein sänkyyn, mitään ei vielä kuulu :snotty: . Kohta varmaan kyllä...

Kiva oli lukea myös muiden aatoksia imetyksestä. Kai nää on sellasia juttuja, että kaikki pohtii ja on hetkittäin kiikun kaakun mielipiteet. Ja välillä tekis mieli tehdä sellasta, mitä ei oikeesti tee mieli tehdä. Yrittää siis, et voisko joskus päästä helpommalla tai muuta.

Mielenkiinnosta taas kyselen Yksäiti, montako hoitajaa tuolla on? Kuulostaa jotenkin niin tosi jännältä, että noinkin pientä ottavat hoiviinsa! Jotenkin ajattelis, että tällasiin alaikä ois aina joku 1v tai enemmän. Hienosti sait liikuttua! Ja toi on kans sellanen juttu, että mun pää ei antais myöten jättää, mutta säkin vielä kun itekseen lasten kanssa oot, niin onneks sun pää pystyy jättään. Eihän sitä muuten sais hetken rauhaa :eek: .

Arvatkaas mitä, meillä huudetaan! Ei kun kättä toisen käteen ja hyräilemään :kieh:
 
Painonpudottajien tulokset 1 viikon jälkeen. Listassa pudottajat prosenttuaalisesti eniten pudottaneessa järjestyksessä. Tämän viikon voittaja on MIKERO :D

Suluissa tavoitepaino. Punnitus joka maanantai ja listan päivitys.

:attn::flower: MIKERO (65kg) 77,6 kg -- 75,5kg (-2,1kg) :flower::attn:
LILLASTINA (65kg) 75 kg -- 72 kg (-2,0kg)
ÄITYLI75 (80kg) 95 kg -- 93,1kg (-1,9kg)
DOGTOR (55kg) 67,7kg -- 66,5kg (-1,2kg)
TOPSY (67kg) 76 kg -- 75,4kg (-0,6kg)
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) 68,3 kg -- 68kg (-0,3kg)
NIINUKKA (75kg) 93kg -- 92,2kg (-0,4kg)
MILEKO35 (75kg) 95kg -- 94,7kg (-0,3kg)
KATJANNA (58kg) 67 kg -- 67kg (+-0,0kg)
PIIPPU (67 kg) 78 kg -- 78kg (+-0,0kg)
VILMA-ONNI (60kg) 71kg -- 71kg (-0,0kg)
TIIPII (68kg) 72 kg
DAPA (75kg) 87 kg
EMILJA80 (70kg) 80 kg
 
yksäiti84 ja muutkin, joilla äippäpakkauksen haalari vauvalle viel iso...
Jos ulkonäkö ei ole niin nukaa, niin kääntäkää viel kerran lahkeita ja hihansuita. Eli se kuviointi ei jää kovin näkymään, mutta mulle ei merkitystä...kun makuupussissa vauva kuitenkin on ja pääasia että lämmin on haalari, ei se minkä näköinen se on :)
 
Iltaa,

Siinäpä pudottajien listaa, HIENOA että kellään ei ole tullut plussaa!! Nyt vaan tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!

PORKKANANA laskin jokaisen prosentuaalisen pudotuksen ja laitoin siihen järjestykseen. Kai SINÄ haluat olla ensi viikolla listan ensimmäinen? ;D

Mä oon kyllä yrittänyt tsempata, pullaa oli tarjolla aamulla kun kaverit kävi, söin vaan annin jätöksen ja nyt illalla kun toiset kaverit kävi, en syönyt mitään. Ja ihan ihmeellistä siis mulle!

Yksäiti
vitsi kun täälläkin ois tollanen mahdollisuus! Mä voisin kyllä Mintun jättää, kun Annikin olis siinä kaverina, kuten Peetukin, kuulee Pessi tuttua ääntä kokoajan, ja tosiaan, oothan sä siinä vieressä myös.

Me varattiin sittenkin ne laivamatkat!!!! JEE! :) Kun noi meidän kaverit, Mintun kummivanhemmat, innostui kans, niin varattiin sit yhdessä. Niillä kans 4 kk ikäinen poika. Sai muuten toooosi halvalla, kun ekaks osti huutonetistä alennuskupongit (alekoodi TAXOS, myytävänä niitä pilvin pimein) ja sillä osti. Saa minkä tahansa hytin sikamaisen halvalla. Meilläkin maksoi 64 euroa koko matka yläkannen hyteillä, siis sellainen päivä tukholmassa risteily Siljalla, kun oikeasti ilman tota alea ois ollut melkein 300 euroa... ja ne alennuskupongit maksoi 20 euroa :) Eli maksettiin 20 euroa siitä että saatiin melkein 250 euroa alennusta matkasta. Otettiin myös seisovat pöydät meno-paluu, aah, pääsee mässään ja lipittään sitä hanaviiniä ;) Nyt kun on toinen pariskunta mukana niin pääsee akat vähän viihteellekin...

Nyt lähden nukkumaan, Mintun yöt olleet aika sekavia, herää 1-2 tunnin välein syömään ja syö 1 dl. Eli jaksaa sillä just sen 1-2 tuntia. Miten ihmeessä tota voi parantaa? Aloittamalla kiinteät vai?

Öitä :)

Katja ja likat

Niin yksäiti mukavia treffejä :) Onko vanhakin tuttavuus vai jokin uus tapaus? ;)
 
Ginnifer
Huhhuh, esimmäiset todelliset vatsaitkut koettu. :eek: Eilen tyttö itki ensin vaunuissa mitä ei ole vielä koskaan tapahtunut, ja kun päästiin perille mummilaan niin alkoi kahden tunnin suora huuto. Siis todella sydäntäraastavaa paniikki-itkua, sellaista "mua sattuu sietämättömästi, miksei kukaan tee mitään???" Siinä sitten kanniskeltiin, hierottiin ja hytkyteltiin, ja jossain vaiheessa tyttönen sentään rauhottui. Takaisin käveltiin sitten liinassa, ja ilmeisesti liike ja tuo asento auttoivat, sillä kotona kakattiin ja jo alkoi taas aurinko paistaa. Mutta äidille oli kyllä kova kolaus ensimmäinen kerta kun tissi ei kelvannutkaan lääkkeeksi itkuun. :'( No, minä tietysti miettimään mitä pahaa olen syönyt, ja taitaa se syyttävä sormi osoittaa maitotuotteita. En yleensä syö niitä juuri ollenkaan (siis normaalisti, raskaanahan vedin jätskiä kitusiin joka päivä ), mutta nyt olin aamulla syönyt jugurtin, ja kun muistelin aikaisempia (onneksi vähäisempiä ) itkuja niin kyllähän ne osuu maitokahvien ja kermaherkkujen perään. Nyt siis yritän olla ilman.

Toivotaan, me vaikutetaan Rööperissä. Mites Keiju? Ja oli meitä varmaan muitakin stadilaisia? Tai eihän sitä asuinpaikkaansa tarvitse täällä julistaa, jos ei tahdo. Jossain vaiheessa vois kuitenkin haarukoida sopivaa kohtauspaikkaa, eikö?

Nyt nukkumaan. Ellen uinaillutkin jo tunnin, joten parasta että mäkin menen, kun tää eka unipätkä on kuitenkin se pisin. Öitä!

 
Elikkäs toistamiseen meillä taas Eemilillä kakka hukassa, huomen aamulla siis jo kuudes päivä, kun viimeksi tullut. Ja nyt sen jo taas huomaa, meinaa näkyä jo nukkumisessakin taas, herää yhtäkkiä kauheaan "kipuitkuun" :eek: . Ja päästelee tosi phan hajuisia pieruja ja kovia paukauksia..Luumuakin olen vähän antanut, tänään sitten Levolacia aamulla, saas nähdä tuleeko huomenaamulla, viimeks tuli seuraavana päivänä.

Ja välillä taas iltasin juo sitä maitoa, kuin sieni! Ihan mahdotonta tankkausta, minun maidontulo ei ehdi perään ja nytkin 2 tunnin aikana mennyt 3dl :/ . Joka ilta tätä ei ole, mutta olenkin miettinyt, että pitäisikö minun kokeilla tässä jossakin aikana sitä maissivelliä? Ostin pari purkkia jo kotiin valmiiksi varalle, jos jossakin vaiheessa. Oli sellanen, kuin maissivelli plus, muuta en löytänyt, onko se sitä mistä kaikki puhuneet täällä kun puhuttu maissivellistä? Mitä meinaatte? Ja onko teillä keillä ollut kakan tulon kanssa ongelmaa kiinteiden aloituksella ollut siinä suhteessa positiivisempaa vaikutusta? Kokemuksia kertokaa! Eemil täytti tänään 3kk ja neuvolan suositusten mukaanhan se olis vasta 4kk, mutta mutta... Joka iltahan ei tule tuota kauheaa nälkää ja välillä nukkuukin ihan koko yön ilta puol yhdeksästä. Jotenkin olen arka noiden kiinteiden kanssa, että missä vaiheessa kannattais, mistä sen huomaa, että nyt olisi aika :ashamed: Esikoinen mulle ku tää Eemil on. Ja millä olette aloittaneet. Joku puhui, että peruna saattaa kovettaa ja kun meillä jo ennestään tuota kakkavaivaa...

Äippäpaketin vaatteista oli, meillä nyt käytössä ne kietaisubodyt, vihreevalkoraidallinen, pellekuvallinen ja ykköspotkari. Kaikki olleet ihan ok, ei mitään vikaa ja tykätään kyllä niistä :) Nyt kun ollaan siihen pinnikseen siirtymässä ja otan käyttöön pakkauksessa tulleen peiton, niin pesin sen just sen pitoisuuden vuoksi, vaikka se olikin niin pieni, niin sama oli pessä.

Mutta nyt nukkumaan :wave:
 
Meillä on Onnin pakkauksesta puku (vm04) ja oli Onnilla tokana talvena (ikää 1.5v) käytössä. Mä ostin kirpparilta Onnille 68cm haalarin, jota lainas naapurinkin poika ekana talvena. Sillä on nyt Eeron kanssakin menty. Vieläkin se on iso, mutta sentään pienempi kuin ÄP:n puku.

Vuoden 04 ÄP:n vaatteet oli meillä hyvälaatusia ja kaverilla taasen hajos saumat ym. Eli joku toiset vissiin huonommin tehty. Harmi.

Meillä alkanu taas vähintään 2 kertaa yössä-syönnit. Meni jo jonkun aikaa yhdellä syötöllä. Nyt herätään 4-5h päästä ekan kerran ja sit jatkuu 3h välein. Ja sosetta menee pari kertaa päivässä sekä korvikettakin kerralla 140ml. Kaippa on taas joku kasvupyrähdys menossa.

Meillä ei tuota kakkaamisongelmaa ole ollut, yleensä joka toinen päivä kakataan kunnon satsit. Nyt jäi eilinen kakka väliin, toivottavasti tänään tulee.

Ajattelin tänään maistattaa hedelmäsosetta. Saa taas uutta makua. Kivasti on soseet maistunut. Taitaa tulla parempi syömäri kuin isoveikastaan.

Mukavaa päivää!!
 

Yhteistyössä