Hello :wave:
Jahans, näköjään kun vauva kerran lakkoiluun "oppii", niin se tulee herkemmin uudestaan :/ Tänään taas oli niitä oireita aamupäivästä. Onneksi olen viimekerrasta viisastuneempi ja sain pojan jotenkin syömään. Laitoin sit vaunuihin nukkumaan, mutta ei pysynyt siellä kauaa unessa. Kolmannen hyssyttelykerran jälkeen otin pojan sisään ja annoin korviketta tilkan ja poika on nukkunut siitä saakka, kohta siis 5tuntia
=) Varmaan se itkeskely vei voimat ja sitten kun sai viel korviketta, eli masu on varmasti täynnä, niin lienee syy pitkiin uniin?
Tosta imetyksestä täytyy nyt heti kirjoittaa, kun rontti oli siitä yöllä tarinoinut
Eli
rontti, tiedän tasantarkkaan mitä tarkoitit kertomallasi. Ihan samoja ajatuksia täälläkin! Imetys on sellanen "mun juttu", siis tykkään siitä ja niin tykkää vauvakin. Pääsääntöisesti siis se on ihanaa! Välistä tulee sellaisia aikoja jolloin ajattelee et "ei hel**ti, TAASKO imettämään, ois muutakin tekemistä", mutta etenkin nyt toi lakkoilu taas sai mut maanpäälle että kuitenkaan en halua siitä luopua! Etenkin kun tää todennäköisesti on meidän viimonen vauva !!!!!!!?!!!! ( <--huomatkaa, vain yksi kysymysmerkki tuolla huutomerkkien joukossa
), niin mä haluan jatkaa tätä imetystä ja nauttia kun vielä on mahdollista, tuskin enää koskaan saan ketään tän jälkeen tähän samaan kontaktiin :'( =) Mulla myös on maidontulo selvästi heikentynyt niistä alkumetreistä, jollon maitoa tuli tulvimalla, ja jotenkin tuntuu että toi maidon tulo vaihtelee...välillä poika imee vain hetken ja nukkuu sen jälkeen pitkään tyytyväisenä, kun taas joskus saa imettää tooosi pitkään ja silti voi taas kohta olla ruokaa vailla
Mä ajattelin että
jos alkais antamaan yöksi lisämaitoa,niin nukkuiskohan toi poika sit yöt heräämättä? Siis nukkuuhan hän näinkin välillä, mutta siis että pysyvästi? Voi olla, että maitoa tulee sen verta vähän et poika ei saa riittävän täyteen itteään ja sit heräilee yöllä sen takia. Kun välillä meillä nukutaan yöt,välillä ei... Jotkut lapsethan heräilee vain siksi kun on sellainen "tapa", eivät siis välttämättä nälän takia. Pläh, ymmärtääkö tästä kukaan mitään :ashamed: :headwall: Voishan sitä kokeilla, mutta taas toisaalta...jos kerta jaksan yöllä herätä, enkä ole ihan burnout vielä, niin miksen sit imettäs yölläkin? ÄH, hirveetä jahkamista :headwall: Kaipa nää on vain itse pohdittava ja tehtävä niinkuin parhaaksi näkee
Anteeks tää mun kauhee vouhotus ja pähkäily :ashamed: Ja tällä imetyksen toitottamisella en siis tarkoita mitään pahaa teitä EI-imettäviä kohtaan, älkää siis ottako itseenne, en ole äititäydellinen, enkä pidä imetystä ainoona oikeena tapana, eiei... :hug: tää on vaan mun juttu... =)
Mut asiasta kolmanteen... te jotka harrastatte sitä unipussi-juttua, niin oletteko huomanneet että tuolla noin edukkaita pusseja?
http://www.vaunula.fi/unipussi.htm
Tosin kun ei mulla noista niin kokemusta, niin en tiedä sit millaisia noi on ja millaiset sit ois hyviä? Ajattelin vain vinkata
Monella muullakin ollut siivouspäivä näköjään. Täällä myös. Olen todennut et parempi siivota viikonlopun jälkeen, kuin ennen..meil ainakin otetaan viikonloppuisin senverran rennommin jos kaikki ollaan kotona, et paikat on vähän mullinmallin sunnuntaina =) Vaikka mäkin olevinaan kokoajan jotain häärin, niin en vissiin yhtä tehokkaasti kuin viikolla
Hei mut nyt taitaa alkaa vauva heräileen...syöttämään äkkiä ennenkuin hepuli iskee