***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Mä tykkään aivan valtavasti kauhuleffoista ja -kirjoista. Stephen King on mun lempikirjailija, joten myös sen kirjoihin perustuvat leffat on aikas järkkyjä. :eek: Mieleen tulee ekana uinu, uinu lemmikkini.
Ja tosiaan, kauhuleffan jälkeen kun lähtee noiden koirien kanssa lenkille, niin on kaikki ainekset valmiina omaan henk´koht-kauhuleffaan. :ashamed:

-pepisa
 
Synttäreistä Kuuntelin vain noita uutisia, että synttärit saattaa maksaa vanhemmille jopa 400 euroa. Siis onko tossa jotain järkeä? Onko tuo vanhempien laiskuutta vai ideoiden puutetta vai? Ei ymmärrä. Kyllä "teema" synttärit voi pitää ihan halvalla eikä niitä tartte kotona pitää, mutta tarviiko välttämättä maksaa johonkin teemapuistoon tms joka kerta? Sama on tonn vieraiden lahjan kanssa... ai miksi? Eikös synttärisankarin pitäisi saada ne lahjat? Onhan toi nyt ihan älytöntä. Miksi opetetaan lapsia tollaseen, kohta ne ei oo tyytyväisiä mihinkään ilmaiseen ja vaativat entistä enemmän kaikkea aina vaan kalliimpaa juttua... Tietysti mikäs siinä jos on varaa sellaiseen...

Kauhuleffat mä tykkään niistä tosi paljon, mutta niissä on aina pienet riskit... mä pelkään olla kotona yksin, jos leffa on oikein paha :LOL: :LOL:
Nytkin alotin just lukemaan tonn Kingin uusimman, mutta en uskalla lukea sitä loppuun... se on ihan kauhee... Tai sitten mä en vastaa enää puhelimeeni koskaan :LOL: :LOL: :LOL:
 
Minen kato minkäänlaisia kauhuelokuvia!!!
Ennen eka lapsen syntymää en muuta kattonukkaan, mut kun tyttö synty niin kauhuleffat jäi.
Joskus oon vahingossa seurannu jotain elokuvaa ja painajaisiahan siitä tulee. Sit menee monta yötä etten osaa nukkua. Painajaisissa kaikki kauheukset mitä oon nähny siirtyy omaan kotiin... |O

En minä kenenkään kirjottelua erityisesti kritisoi, enkämainitse, mistä tämä nettiriippuvuus juttu on lähtösin.
jotkut ei vaan ilmeisesti tajua, että vaikka onkin äiti, niin voi olla myös ihminen, vaimo, nainen, sisko, tytär, ystävä ym...
Minä en ainakaan koko aikaa jäksa olla vaan äiti, teki se minusta sitten huonon äidin tai ei.
 
Stephen King on minunkin suosikki, just toi Uinu uinu lemmikkini on ihan ihanan kamala. Jos Kingin leffat pelottaa niin kirjat on sitten ihan järkyttävän pelottavia!!Mulla ei oo varmaan itsesuojeluvaistoa kun luen/katson vaikka pelottaa. Tyhmä kun olen!
 
Hei taas lokamammoille pitkàstà aikaa! :D Mua ei tuo teidàn kirjoittelu ole haitannut ollenkaan vaan ihan kiva silloin tàllòin lukea teidàn juttuja, ainut haittapuoli on ollut sitten se ettà vauvaan liittyvàt kysymykset jàà usein ( ainakin mun puolelta) vastaamatta kun tuota kirjoitusmààràà on niin hirveàsti;) Ei millààn ehdi kaikkeen vastata tai edes lukea :ashamed: Paljon olen saanut vinkkejà tààltà joten olette olleet hyòdyllisià! Kiitos :flower: Nyt mun viikon kysymykseen :D Onko teidàn vauvoillanne vaikeuksia nukkua yòllà ? Tuntuu ettà annika pelkàà ihan sànkyà ja yòn aikana itkeskelee unissaan paljon.. on silleen puoli nukuksissa.. koko viikon olen 2-3 kertaa yòssà noussut rauhoittelemaan pikkuista :| Syynà voi olla myòs tietty annikan nenàreikien pienuus, kun neiti ei saa kunnolla hengitettyà nenàn kautta.. vihellys vaan vàlistà kuuluu.. :|

Pelkààn ihan àlyttòmàsti pimeàà.. yksin ollessa on kotona aina yòllà valot pààllà :( Kauhuleffoja katson silloin tàllòin vaikka ne ei mun suosikkia olekaan:)

No nyt pitàà kipaista tekemààn uusi kahvi ennen kuin neiti heràà!
Hyvàà alkavaa pàivàà kaikille =)
 
Ai niin ja yksi toinen juttu mità usein mietin tuosta kirjoitusmààràstà.. KUINKA TE EHDITTE OLLA KONEELLA NIIN PALJON ?? Siis ihan kade mielessà.. meidàn vauvan kanssa pitàà ainakin aina olla tai muuten tulee kova meteli... ja viime aikoina vielà sylissà! Ettà on illalla vàsyksissà kun on koko pàivàn kàvellyt 6,5kg vauvan kanssa :headwall: Jos jotakin haluan tehdà, esim. siivota niin vauva miehen kanssa mummolaan. Ei onnistu vauvan ollessa kotona.. Kuinkas teillà nàmà hommat onnistuu ?... :)
 
peloista ja kauhuleffoista ootte näemmä puhuneet...

elikkäs mä pelkään tooosi paljon kulkee yksin pimeellä pihassa...pelkään siis kaikenmaailman elukoita sun muita! (pepisa!!! siks meil ei koiria ookkaan,ku en uskaltais ulkoiluttaa niitä pimees!!!!)
kauhuleffoja rakastan...pystyn kattoon ihan minkä leffan vaan...isäntäkään ei välillä tajua,ku sillekki tulee kuitenki jossain vaihees raja vastaan :D mulle ei!!!!
mitäs muuta???!!! empä ny muista....
palaillaan sit taas ku aivot toimii virkeemmin!!
 
Milekoa komppaan vielä sen verran, että mun mielipide on, että ollakseen hyvä äiti on pystyttävä olemaan myös noita milekon mainitsemia juttuja. Vaikka elämä onkin viime ajat pyörinyt paljon Hilman ympärillä niin yritän pitää huolta myös itsestäni. Mä haluan tuntea olevani nainen isolla n:llä, olla ystävä edelleen niidenkin kanssa joilla ei ole lapsia, olla maailman paras puoliso miehelle jne jne...tasapainoilu noiden asioiden välillä on tietysti melkoisen haastavaa. Musta on ihanaa, että täällä puhutaan muustakin kuin meidän lapsista! Ja sitä pitää myös jatkaa!!

Kauhuleffat on ihania, kynttilöitä kämppä täyteen, sohvalle peiton alle suklaalevyn kera ja leffa pyörimään - tuota taidan tänään ehdottaa miehelle, kunhan kotiutuu. Samalla voisin sitten myös toteuttaa vaimon "velvollisuuksia" ;)
 
Heidi
Minä pyrin tekemään kaikki kotihommat ennenkun koneelle tulen.
Mulla on kone auki koko päivän ja käyn välillä kommentoimassa juttuja. Sit kun hommat on tehty ja tytöt päikkäreillä, niin otan kaffekupposen ja istun ku tatti koneen ääressä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja oliivia:
Milekoa komppaan vielä sen verran, että mun mielipide on, että ollakseen hyvä äiti on pystyttävä olemaan myös noita milekon mainitsemia juttuja. Vaikka elämä onkin viime ajat pyörinyt paljon Hilman ympärillä niin yritän pitää huolta myös itsestäni. Mä haluan tuntea olevani nainen isolla n:llä, olla ystävä edelleen niidenkin kanssa joilla ei ole lapsia, olla maailman paras puoliso miehelle jne jne...tasapainoilu noiden asioiden välillä on tietysti melkoisen haastavaa. Musta on ihanaa, että täällä puhutaan muustakin kuin meidän lapsista! Ja sitä pitää myös jatkaa!!
Oliivia Juuri näin!

En sitten tiedä, onko 24 tuntia vrk:ssa pelkkiä äitejä olevat superihmisiä vai eivätkö uskalla tunnustaa kaipaavansa myös muuta?
 
täällähän mäki istun keittiössä,juon teetä ja nautin olosta läppärin ääressä :D ku poika nukkuu pihalla....en oo vie mitään kummempaa tänään tehny...nooh tiskasin ny sentään,mut pyykkiä en oo vieläkään laittanu...en jaksa :whistle: ***onpa vaikeeta*** :LOL:
mä varmaan sekoisin jos ei ois konetta...*lue*sekosin jo ku netti oli pimeenä :LOL: yksin pojan kans kotona korvessa...kylässä käydään ny aika usein ja meillä käy vieraita,mut mitäste oikeesti teette jos kotihommat tehty ja telkkarista ei tuu mitään ja lapsi nukkuu???? mä en ainakaan rupee kaappejani järjestään :LOL:
mut joo jatkan teen juontia!!!!
 
Mä olen koneen ääressä lähinnä vain silloin kuin mies ei ole kotona. Siis aamusta iltapäivään. ;) Illalla saatan käydä lukasemassa juttuja, mutten jää mitään kirjoittelemaan. Ja silloinkin vain kun poju nukkuu.
Kotihommista meillä on sellainen sopimus, että yhdessä pyritään ne tekemään. Mun työtä on tällä hetkellä Leon hoitaminen, eikä siihen kuulu kotityöt. Oma-aloitteisesti tuo mieshän ei mitään ala tekemään, mutta jos vaan jaksaa huomauttaa, niin hommat tulee tehdyksi. Kumpikaan meistä ei ole siivousfriikkejä eikä pölylle allergisia ja se kyllä näkyy meidän kotona. :ashamed: Yllätysvieraat olisi kauhistus :eek: , mutta niitä ei onneksi käy. Kukaan ei tänne "korpeen" vahingossa eksy. ;)
 
Henkka - silloin kun tulee niitä hetkiä, että ei oikein ole mitään tekemistä niin mä vedän ihan rehellisesti lonkkaa. Kaivan lukemattomia lehtiä tai kirjoja esiin ja syöksyn niiden kanssa sohvalle tai sänkyyn. Ja salaisena paheena juon kuumaa kaakaota kermavaahdon kera :whistle:

Ja kaikki tuollaiset hetket mun kyllä pitäisi käyttää koulujuttuihin, mutta toisaalta musta on ihan hyvä, että osaa välillä vaan olla tekemättä mitään järkevää =)
 
Pepisan kanssa samoilla linjoilla. Kone on auki silloin kun poju nukkuu, iltaisin ei yleensä koskaan. Korkeintaan käyn nopeesti lukemassa. Mä siivoilen yksikseni ja teen kotihommia päivällä, välillä saatan istahtaa koneelle. Joskus jää kotihommat tekemättä jos takapuoli painaa liikaa ja sohva tuntuu mukavalta (kannettava sylissä). Mutta suon sen itselleni hyvällä omalla tunnolla. Riippuu paljon omasta mielialasta miten paljon jaksaa kirjoitella.
Mutta mukava on lukea vauvajuttujen lisäks muutakin juttua. Mulla sattuu olemaan ns. "helppo" vauva joten vauvajuttuja ei multa edes paljoa irtoa. Nukkuu hyvin, syö ja kakkii, hereilläolo aika menee seurustellessa.

Mutta nyt lähden lenkille ennenkuin alkaa myrskyämään, ainakin säätiedotus lupasi huonoa säätä..

:wave:
 
Meillä kans kone auki lähestulkoon kokopäivän jos kotona ollaan. Joskus hommien lomassa käyn täällä kurkkimassa, niinkuin nyt :) Niinkuin aiemmin kirjoitin et ei viel koskaan ole lapset, koti tms pakolliset kuviot jääny hoitamatta netin takin :) Tänäänkin mä olen ehtinyt: laittaa astiat koneeseen ja koneen päälle, pyykit pyörimässä, leivinuunissa tulet, imuroitu on ja pölyt pyyhitty, nyt seuraavaks lattioita moppaamaan. Nää pikku tauot tekee etenki nyt hyvää, ku vähän pipi viel oon :( Ja mulla koneella tulee oltuu vaihtelevasti, joskus "asun" täällä ja joskus on viikojenkin taukoja :whistle: Meillä poju viihtyy hyvin iteksiäänkin, mutta nukkuu myös nii hyvin, et sillä mulla aikaa täällä on pörrätä, vaikka on 2isompaakin tossa, mut tässä tää menee...en tunne nykysin huonoa omaatuntoa, pitää mullakin joku harrastus olla =) Jotkut jorisee puhelimessa paljon,jotkut harrastaa kodin ulkopuolella jne, mä olen koneella :saint: Nyt taas jatkamaan hommia :)
 
Minä olen tänään pessyt jo koneellisen pyykkiä, järjestänyt paikkoja, paistanut jauhelihapihvejä, keittänyt perunat ja tehnyt salaatinkin. :whistle: pikkupoikaa hoitelen tuossa välillä, käyn juttelemassa jos sitä tympäsee jne. ja ihan hyvin ehdin välillä koneellekin. En tule tänne ennenkuin olen tehnyt jonkun aikomani asian loppuun tai jos erehdyn istumaan tähän niin pahimmassa tapauksessa mulla jää kaikki tekemättä. On mulla noita tekemättömyys päiviäkin ja silloin esikoinenkin saa syödä eines ruokia jne :ashamed: eikä mua haittaa yhtään sekään.

Kotityöt mekin pyritään tekemään puoleksi, mutta minä niitä todellisuudessa enemmän teen kun olen päivisin kotoja. Eikä se mua haittaa, toisinaan olen ahkerampi ja toisinaan laiskempi :whistle:

Nyt laittamaan ruoka neitille lautaselle.
 
:hug: olipa ihana lukea että ootte muistanu :D
me mennään illalla elokuviin,viedään antton mummolle yöks joskus klo 18..sit ilta ollaan vaan kotona kerrankin :LOL:

peloista
mä pelkään ihan hirveesti pimeetä..ja järvessä en oikein uskalla olla muuten kuin että jalat on pohjassa,jäällä uskallan olla vaan moottorikelkalla,tai rannalla jos koirat on jäällä juoksemassa..ja susia pelkään ihan hirveesti,plus kaikki koppikset,madot ja hämppikset..

jää pelko varmaan tulee siitä ku exän kanssa joskus ajeltiin kelkalla jäällä ja sit upottiin :'( oli ihan hirveetä..ja järvessä en vaan uskalla olla syvällä,pelkään et joku vetää mut pinnan alle,ja pelkään muuten kaikkia kaloja siellä :LOL:
 
Koneella olosta mä saatan tehdä firman hommia tässä selailun ohessa, eemeli nukkuu tai on leikkikehässä... Mä käyn tekemässä hommia ja tuun välillä katteleen mitä täällä tapahtuu...
Meillä imuroidaan silloin kun isukki on kotona. Ei meillä voi jättää eemeliä hetkeksikään imuroinnin aikana, kun hän saa hepulin silloin. Ja lisäksi ei tätä 250 neliöö imuroi välttämättä ihan muutamassa tunnissa silloin kun eemeli nukkuu. Tai sitten imuroit, mutta etpä tee mitään muuta siivoushommaa sen jälkeen...
 
niin ja vielä susalle
niin en saanu jakkaralla suorittaa ponnistusvaihetta vaikka olisin halunnut,ilmeisesti tämäkin asia riippuu kätilöstä..mullahan oli se epiduraali mutta otti vaan toiselle puolelle,ja sekin oli kätilö opiskelijan "vika" kun puudutteen jälkeen saliin jäi se opiskelia ja ei sanonu mitään et mun pitäis kylkee vaihtaa et se levittyy myös toiselle puolelle..mut sain mä onneks ponnistuksen aikana suoraan suoneen jotain lääkettä mikä vei kipuja pois..ja tosiaan ainut hyvä olo oli wc pytyllä,joten mun ihana kätilö sano sit et kokeileppa olla jakkaralla,ja siinähän se oli maailman paras paikka sillä hetkellä :D
mut se on varmaa et jos saan niin seuraavan synnytän jakkaralla..
 

Yhteistyössä