***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Huomenta... on tosiaan hiljaiseksi mennyt tämä palsta, ja minä jo mietinkin että nyt ne on kaikki sinne meseen menny juttelee, toivottavasti tämä ei kuihdu ihan kokonaan... Herättiin taas kuuden jälkeen ja ukkeli on jo ihan väsyny mutta eihän sitä malta mennä nukkumaan, tuossa istuu silmät ristissä sitterissä...

Tänään ois se päivä mitä minä oon niiiiiiiiiiiin oottanu, tiedossa ois tyttöjen ilta, saunomista, hyvää seura, ruokaa ja juomaa ja illalla baariin =)

Mukavaa päivää kaikille :hug:
 
Pikkumyylle :hug:
Turhautumista ja henkistä pahaaoloa on myös mulla. Vaikeammaksi kaiken on vielä tehnyt se, että muutimme juuri uudelle paikkakunnalle. Muutaman kuukauden olemme täällä vasta asuneet, ja sen verran syrjäisellä seudulla, ettei täältä pääse minnekään ilman autoa. Ei ole lähellä kyläkauppaa eikä mitään muutakaan vastaavaa. Kotona kökötän vauvan ja kahden koiran kanssa. Viikon kohokohtana on kaupassa käynti, miehen ja vauvan kanssa. Taidan olla hiukka yksinäinen. :'(
Mies kyllä osallistuu vauvan hoitoon, jos vaan aina kehtaan häntä pyytää. Oma-aloitteisesti ei tuo homma toimi. Niin kuin ei minkään muunkaan asian suhteen. Muuten on kyllä ihan hyvä mies.
Mulla taitaa olla lievää masennusta. :( Tällä viikolla on niitä huonoja päiviä ollut melkein jokainen. :'(

-pepisa *huokaisee syvään ja lähtee keräämään voimia taustalle*
 
pepisalle :hug: :heart:
täällä myös jonkin asteista masennusta taitaa pukata. itkettää koko ajan ja tuntuu,et ei enää jaksa :'( .
mut eiköhän se tästä. mulla mies ihana ja auttaa todella paljon vauvan hoidossa.
 
Niin pitänee raapustaa ... iltalehdessä (huomaa luotettava lähde... ) tais olla viittaus tutkimuksiin - että nykyisellään babyluesin ja synnjälkmasiksen arvellaankin olevan enemmän fyysistä perua , ihminen kun on yllättäen psykofyysinen kokonaisuus !! :)
Aiemmin pidettiin vauvan ja äidin vuorovaikutus ongelmana tai jotain sellaista...
Jep jep - josko +-20 kg painoa, turvotukset ja hormoonihumalata, ynnä 35 tunnin synnytys ja nukutusleikkaus vois vaikka himpun rasittaa immeistä ? Ja se puolen vuoden max 3 t unilla kippurointi ? Hmmmh , vaikuttaapi mielialaankin kyllä joo ...
Jos miehet kävis raskauden ja synnytyksen ja vauvanhoidon läpi, siitä myönnettäis mitaleita.
Naisilta syytellään 'heikkoudesta' tai alakulosta vaan hormooneja tai jotain hemmetin vuorovaikutusta ... :headwall:

Hauskaa iltaa juhlijoille , äitivaan & co...
Mitä luultavimmin minäkin näytän nenäni huomisessa tuikkijoiden illanvietossa - saa nähdä meenkö nynnyilemään autolla , vai otanko oikein par lasia viiniä... huijuijui ... jännittää...

-p
 
Huomenta! :wave:

Tosta palstalle kirjoittelusta ja nettiriippuvuudesta on ollut aika kärkästä mielipidettä täällä. Sen takia minäkin eilen yritin hienovaraisesti sanoa, että annetaan aktiivisten kirjoittaa rauhassa myös vauvattomista asioista! Joillakuilla kun ei ole niitä kavereita älyttömästi siinä kahden minuutin kävelyn päässä. Myönnän, että itse ainakin kuulun siihen porukkaan! Minulla on kaverit (lähestulkoon kaikki) vähintään 50 km päässä, jopa 900 km. Ne vähät jotka on tässä lähellä, niin ovat päivisin töissä. Joten mulle ainakin tämä on henkireikä, jossa voi tavata kavereita päivisin. Jos täällä nyt alkaa riitaa ja hiljentymistä esiintymään, niin kaipa sitä sitten jäädään tänne keksimään jotain muuta.
Onhan meillä varmaan ihan kivaa tuolla mesessäkin, mutta ei se ole ihan sama asia...

Seisominen meillä ei välillä haluttais muuta tehdäkään... Eemeli tykkää tosi paljon seisomisesta ja kävelystä, joten ei olla viittitty estääkään. Josta tuleekin mieleen, että jos lapsenne lähtee kävelemään suoraan: MUISTAKAA OPETTAA LAPSELLE MYÖS SE KONTTAUS! Se on tosi tärkeää kehityksen kannalta... Mä päätin, että sitten harjoitellaan sitä oikein urakalla (kun näyttää siltä, että meillä ei taideta ehtiä konttaamaan) :D
Istumista harjoitellaan kanssa, koska poika sitä kerran haluaa.

MEILLE ON OSTETTU BUMBO! Mummo kävi eilen ostamassa... Että eipä mitään ostohysteriaa ole täällä... :whistle: :LOL:

Tohtorille ja ukolle onnittelut!

Pepisa :hug: tiedän tunteen...
 
Huomenta! :wave: Eilen kävin varmaan miljoona kertaa täälä kirjottamassa ja kerhon sivuilla myös.Aina tilttas netti yhteys |O No jospa nyt toimisi paremmin?En ehtiny lukea mitä ootta kirjotellu..tyty tuola huutaa niin luen myöhemmin.

Tuli tossa mieleen semmonen kysymys että mitä pelkäätte? tai onko pelkoon liittyviä outoja tapoja/muita outoja tapoja?? Mie pelkään pimeetä.Ja miula on semmonen outo tapa että nukun missä tahansa niin miun täytyy olla seinän vieressä sänky ja näin ollen seinäpaikka.Hotelleissakin raahaan sängyn seinään kiinni.Yöllä kun nousen nostamaan Ellan sängystään niin olen ihan varma aina että joku tarraa nilkoistani kiinni (siis sänkyni alta) :whistle: :ashamed:
 
Mileko - postia pistetty takaisin :)

Ihanaa, että täällä on taas vähän elämää - mulla oli jo ihan rehellinen ikävä teidän juttuja!

Dogtorille
onnittelut ja mukavaa iltaa ja Äitivaan - pidähän hauskaa.

Pepisalle ja Krisulle jaksamista :hug:

Mielenkiintoiselle kuulostaa tuo tuutilullan remppa...näen jo mielessäni tuutilullan ja moukarin, jolla siellä seiniin teet reikiä
:LOL:
 
vip miä pelkään ja pimeää tai pikemmin sitä mitä siel pimeässä voi olla! niin ja hämppyjä :ashamed: mutta vielä hämppyjä enemmän minuu pelottaa ampparit. Ikinä ei ole pistänyt mutta pelkään kun ruttoa jos pistää..

LillaStina kirjoitti nätisti sen mikä monen mielessä on viime päivinä pyörinyt. Ei minustakaan tuo mese sama asia ole. Se vaatii että koneen äärellä oot koko ajan
 
Pahin pelko on se, että tänne tulee joku tyyppi illalla, kun ollaan keskenään... Joskin eipä taida uskaltaa, kun noi koirat olis... Lisäksi kärsin ihan kamalasta lentopelosta, joskin vain nousun ja laskun yhteydessä... meillä on paperipussit aina silloin käytössä. Että on tosi kiva suunnitella jotain etelänmatkoja, kun siinä on aina se lentoilu edessä :saint:
 
Huomenta!

Pepisalle, Krisulle ja Pikkumyylle :hug: Esikoiselta koin myös jonkinmoisen masennuksen, onneksi meni kevään myötä ohi. Hieman säikähdin kun tajusin että Minttukin syntyy pahimpaan loskakeliin ja pimeyteen, mutta onneksi tästä on selvitty ja nyt alkaa jo aurinko pilkistämään :)

Höh, en mie ole huomannut mitään vihjailuja palstariippuvuudesta tai muutakaan valitusta... Oonkohan minä sit niitä kirjoittanut? Kun usein tulee kirjoiteltua mitä sattuu :ashamed: Mut mä kyllä oon osallistunut siihen läppäkeskusteluunkin, molemmat tavat sopii mulle, sekä vauva- että läppäkeskustelu.... Höh, onpa tylsää että palsta hiljenee... :'(
 
Peloista - ehkä eniten mä pelkään sitä, että mun läheisille tapahtuu jotain. Elämä ei ole aina mennyt ihan mukavasti ja jotenkin aina pelkään sitä, että mitä seuraavaksi tapahtuu. Tämän vuoksi muistutan aina kaikkia olemaan varovainen ja miehelle sanon rakastavani häntä aina kun lähtee töihin tai johonkin muualle..

Ja kyllä mä myös käärmeitä pelkään, ja kesäisin se vähän rajoittaa...
 
oliivia oisit nähnyt isännän ilmeen kun aloin kertomaan mitä haluan :whistle: Mutta sillee myö saadaan meidän makkari toiseen paikkaan ja toinen pöytäryhmä tuonne nykyiseen makkariin. Siellä kun on se iso vanha leivinuuni jota ei voida käyttää tällä hetkellä. Onhan tässä alhaalla iso makkari mutta se on pojilla kun niitä ei voi vielä yläkertaan laittaa missä heillä on huoneet oottamassa. Ja tarviihan Kiiakin oman huoneen muutaman vuoden päästä.

Tää talohan on vuodelta yks ja kaks. Ja suorakaiteen muotoinen. Periaatteessa tuossa on kolmen huoneen pötkö josta edelliset asukkaat on purkaneet seinän kahden huoneen väliltä ja mi haluan sen seinän takaisin. Ja sitten keittiöstä pääsyn tuonne toiseen huoneeseen missä on se leivinuuni. Sitähän ei ole purettu pois kun ollaan ajateltu siitä tehdä "toinen keittiö" mutta tilat ei ole riittäneet vielä kun on uupunut yksi makkari täsät alhaalta.

Saikohan tosta muutes mitään tolkkua :LOL: Kuvitelkaa että on laatikko joka on jaettu kuuteen yhtä suureen osaan. Se on suurinpiirtein tän pohjaratkaisu.
 
Minä ajattelin lähteä "ihmisten ilmoille" ja suunnistaa Varkauteen katselemaan kaupunkielämää.. Jos löytyis jotain kivaa itselle ja lapsille (siis tulen sieltä iso kasa lasten vaatteita kainalossa :D ) Dogtorille ja miehelle hyvää 1-vuotis kihlajaispäivää! Millille jaksamista viime hetken järjestelyihin ! Kaikille muille mukavaa perjantai päivää!
 
hUOMENTA!

Meillä on nyt oikein tässä kiirusta pitäny, kun on kerrankin auto ollu pari päivää käytössä..onneks sitä ei oo vallan kun isäntä on töissä, loppuis rahat alta aikayksikön :LOL: oon jo kerinny ostaan itteni kipeeks ja ravaan kaikki mahdolliset aktiviteetit ympäri..
Oltiin eilen HopLopissa leikkimässä Valtterin kerhokamun kans..kiva paikka!

yksäitikiva kuulla et jatkoo tuli, toivottavasti tämä tarina päättyis onnellisesti! sä olisit sen kyllä ansainnu!! aina jaksat olla niin pirteä ja iloisen oloinen vaikka yksin pyörität arkea, en tiedä pystyisinkö moiseen pitemmän päälle! Että hattua nostan kaikille yksin lasten kanssa oleville!

peloista mulla on aivan kamala ahtaan ja pimeänpaikan kammo. Sit pelkään kuollakseni käärmeitä, en voi ees lehdestä kuvaa katsoa! ja jos joku koskee VÄKISIN mun jalkoihin niin saan mielettömän paniikkikohtauksen, lyön vaikka puukolla jos sellanen käteen sattuu, ihan mitä vaan et mun jaloista irrotetaan..
Joo ja toi Vipin juttu siitä jalkoihin tarraamisesta sänkyn tms alta pitää niin paikkansa, sieltä voi kyl myös käärme luikerrella :LOL:
Niin ja mitenkä niin minä outo mut jos mulle tulee kylmänväreitä niin mua rupee oksettaan ja niitähän mä saan bussiaikataulunkin selaamisesta :whistle:


:wave:
 
Tulipa mieleen, että tuolla äidit 30-40 v sivulla etitään vm. -78 äitejä. Jos näitä tyyppejä kiinnostaa...

Topsy en tosiaan tietääkseni tarkoittanut sinua, mutta voihan olla että olet kirjoittanut jotain mitä en ole huomannut... :ashamed:
 
Musta ainakin on mukavaa että täällä jutellaan ihan kaikesta.
Olen nyt viimeiset 3kk ollut 24h vuorokaudessa 3 lapsen kanssa..on TODELLA mukavaa lukea/kirjoittaa joskus ihan jotain muutakin kuin vauvoihin ja lapsiin liittyvää.
Siis älkää käsittäkö väärin, vauvat ja lapset on ihania ja parasta mun elämässä, mutta auttamatta sitä joskus kaipaa muutakin aihetta :)

Tosta synnytyksestä ja paineen tunteesta..esikoista kun olin synnyttämässä, epiduraalin saatuani hetken päästä tuli ihan kauhea wc-hätä, mies mut pöntölle autteli, ja siellä mä ähelsin. Kätilö tuli katsomaan että mitäs täällä tapahtuu, mä kerroin istuvani kakelbergillä..kätilölle tuli hoppu auttaa mut pöntöltä veks, eihän se mikään p-hätä ollut vaan alkoi ponnistuttaa..No, se ponnistusvaihe kesti miltei 3h, eli ei onneksi meinannut poika tulla pönttöön :ashamed:

LillaStina on saanut bumbon, tai siis Eemeli on saanut (tuskin LillaStina siiä istuu..)Onko se ihana?? *kateellisena kyselee*
 
En mä ole saanut sitä vielä, kun se on tuolla Tampereella... tulee meille asti parin viikon kuluessa... siis Bumbo.
Voishan sitä kokeilla ittekin, mutta taitaa olla vähän pieni. :D Tehdäänköhän sellaisia aikuisillekin :LOL: :kieh:
 

Yhteistyössä