***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Peloista Yks mun lempikirja oli pienenä mikko mallikas on oikukas, sitä äiti luki mulle aina nukkumaan mennessä... siinä on sellainen kohta että mikko ei uskalla mennä nukkumaan kun sitä pelottaa että kaapissa on leijona. Koskaan en uskaltanu rueta nukkumaan ilman etteikö äiti ois käyny kattomassa kaikki vaatekaapit läpi läpi ja todennu ettei siellä ole mitään leijonaa :LOL: Mutta vielä tänäkin päivänä minuu häirihtee jos kaapin ovet on vähänkäan raollaan, ei voi rueta nukkuu ennenku laittaa kiinni. Myöskin iltasin on aina oltava kaikki verhot kiinni ettei kukaan kurkistele ikkunasta... Kerran yöllä unihöperöissäni näin muka keittiön ikkunasta hirven tuijottavan minua ja syöksyin äkkiä takas sänkyyn. Aamulla piti tarkistaa että mikä siellä oli käyny, niin puunoksahan siellä heilu tuulessa :LOL: :LOL:
Kauhuelokuvia en kato juurikaan siitä syystä että ne tulee uniin, ja myös kaikki käärmeet ja muut...
Unista puheen ollen, kun mä nään ihan kauheesti unia ja mitä omituisempia, yhtä sellaista missä karhut ajaa mua takaa oon nähny monta kertaa, se tulee aina aika ajoin...
Ja uneksin aika paljon silloin kun olen väsyny, kerran olin purkamassa keskellä yötä meidän videoita, kun luulin että niissä on pommi :LOL:
Voitte uskoa että isännän naama venähti kun se tuli mua herättää ja mä kerroin mitä olen tekemässä...
Ja autokouluaikana asiat tuli uniin vähän liikaakin ja aloin ettiä vaihdekeppiä miehen peiton alta :LOL: :LOL: ja siis kerroin mitä olin etsimässä...
Onko muut kovia uneksijoita?

Jahast, pitää lähtä kohta vaippaostoksille kun äiti tulee vahtimaan pojan unta siksi aikaa...housutkin pitäis lyhentää, kerrankin löyty pitkäkoipiselle tarpeeksi pitkät tai siis liian pitkät housut...
 
koneella istumisesta: poika päikkäreillä, niin äippä netissä, näin se menee :D ! korvessa oon minäkin ja jotain kontaktia ulkomaailmaan pitää olla, vaikka vaan näin netin välityksellä :heart: !
ja kone päällä koko ajan, joten pikaseen lukasen illallakin jutut ;) .....ja tämä pöhkö läppäri ei suostu enää sammumaan,mikähän tätä riivaa, käynnistää ittensä aina uudestaan :/ ....

pelkään pimeässä kaikenlaista,vissiin tuli aikoinaan luettua noita kingejä ihan liikaa, enää en uskaltaiskaan.....ja täällähän sitä pimeetä riittää korvessa :eek: !

nyt lyö aivot taas tyhjää...
:wave:
 
per**le ettà ehdiite tehdà vielà kotihommiakin!!! jumankauta niin nyt loppuu tàmàn palstan lukeminen.. tuli liian kade olo :LOL: mutta tosissaan.. en mà ehdi vàlistà edes ruokaa laittaa kun ei muru anna aikaa.. alkaa mahdoton itku... sitten kun sylissà kàvellààn ympàri taloa niin ollaan hiljaa... Mulla synnytys kesti kokonaiset 5 tuntia ja ponnistaa ei tarvinnut kuin 3 kertaa ja muru oli pihalla...oli niinkuin voilla voideltu.. hupsista vaan niin melkein kaaressa lenti ulos :LOL: onneksi!! toivotaan ettà seuraavalla kertaa sama homma.. ja synnytysasentona oli kyykky.. Nyt naisvàki làhtee torille katselemaan ihanuuksia... ja toivotaan ettà sieltà tarttuisi mukaan àidille jotain kivaa... tyyppiin uusi laukku :whistle:
 
Pyykit tuli laitettua, joten tämä äippä joutuu lumitöihin... P****e!!! Mutta kaipa sitä on pakko mennä vähän edes tekemään. Olen kyllä puolkuntonen, mutta ei tuolla ulkona pääse liikkeelle ilman sitä...
Sen jälkeen tarviis vissiin tehä vähän ompeluhommiakin...
 
meillä tämä koneella olo onnistuu tässä imetyksen ohella, ja kun tätä kaveria pitää nykyään imettää koko ajan, niin tulee oltua koneellakin..
Ja jos on pojalla sylittely päivä, niinkuin nykyään aika tiuhaan on, niin silloin ollaan sylikkäin koneella, poju yleensä kantoliinassa.
Kotityöt teen aina kun ehdin,yleensä ekan satsin pyykkejä ja tiskejä laitan jo aamulla ennen 7 kun noi isommat valmistautuu kouluun, ja silloin vauvakin jaksaa yleensä jumppailla matolla.
Imuroinnit ja ruuat teen pikkuhiljaa päivän aikana.
Ja sen ole oppinut vuosien varrella että ei ne kotityöt katoa vaikka niitä ei ehtisi tehdä, ne kyllä odottaa:)
Vaikka on päiviä että ei ehdi/jaksa/viitsi jotain tehdä, ne on varmasti odottamassa huomenna. Ei siis stressiä:)
 
äitivaan,aika hauskoja unia..minä uneksin kans hirveesti..suden tulee mun uniin paljon,ihan hirveetä ku ne jahtaa mua ja sit ne repii mut..mulle on kerrottu et nuo susi unet varottaa mua jostain :eek:

joskus oon hyökänny sängystä olohuoneeseen ja huutanu et vittuako työ katotta :LOL: ja menny takas nukkuu..
 
Hyvää päivää!

Älkää nyt hyvänen aika kirjottelua lopettako!!!! Luulenpa että ne -hankkikaa elämä! tyyliset jutut oli vaan ihan läpän heittoa :D Minä ainakin tunnustan, että en välttämättä kummempaa elämää tähän hetkeen kaipaakkaan. Välillä vaan itseä ärsyttää nettiriippuvuus (minulla siis jää todellakin hommia tekemättä!), mutta olen aatellut että hoidan vauvan yöllä, aamutoimet, leikitykset, unille laitot jne. niin kyllä minulla on oikeus istua vähän aikaa ( :saint: ) koneellakin. Kotihommat meillä tehdään illalla ja yleensä miehen toimesta. Meillä kun hän on se joka osaa imuroida samalla kun pesukone on päällä :D

YOdottaja, kiitos ja toivottavasti viu olis välillä rikkurikin. Meillä tuo lakkoilija jäi sille tielleen...

Peloista. Että pitää taas ihmisen olla aasi kun tietää että uniin ne leffat tulee niin silti vaan, aina uudestaan :eek: (puhun siis itsestäni)
listaa pukkaa, eli minä pelkään;
- pimeää, joku on aivan varmasti just sängyn alla ja nappaa tosiaan siitä nilkasta kiinni kun sinne olen menossa (muillakin on näköjään sängynalus murhaajia ja raiskareita täynnä :D )
- käyttää koiraa yli 8 jälkeen yksin ulkona, syykin löytyy tästä tämänhetkisestä asuinpaikasta. Ghetto mikä ghetto. Kerran jopa kaksi epäilyttävän näköistä vastaantulevaa mieshenkilöä pohti mun kohdalla ääneen että miten tosta meidän koirasta sais nirrin pois, ja ehtiskö se purasta ennen sitä :eek: *juoksee kalsarit lepattaen ja hysteerisena huutaen kotiin*
- Käydä yksin tupakalla kesken kauhuleffan, en siis enää polta, mutta silloin kun vielä poltin niin piti selkä ovea vasten pössytellä ja pois piti tulla selkä edellä että ehtii toimia tosipaikan tullen.
- Yksin ollessa nostaa päätä ylös lavuurin päältä meikkejä pestessä ja katsoa peiliin, ainahan siellä olan takana on joku ollut :D
- käärmeitä, mökillä en käynyt viime kesänä kertaakaan kun kuulin että kyyt on vallanneet paikan
- että mies on uskoton, syynsä tällä, mutta elämänhän pitäis jatkua anteeksi annon jälkeen...

Tyhmyyksissäni tosiaan mollotan niitä kauhuleffoja kun tuo mies on niiden perään. Sitten yöllä on peiton kulma märkänä kun hampaita on pakko johonkin teroittaa :D Pystyin minäkin ennen lapsia katsomaan ja lukemaan mitä vaan. Nyt on Järki ja tunteet ja Tuulen viemääkin ihan tarpeeksi jänniä :D Ruusumarian tavoin Kauna ja Ring taitaa olla ne pahimmat tapaukset. Sen kaunan "ärinän" osaan jopa tehdä ja alan aina itse pelkäämään kun yritän muita pelotella :ashamed:

Ja Dogtorille vielä onnittelut! Viettäkää hauska ilta!

Muista äitivaan, että se nykyään kihahtaa päähän jo ennen kuin pullon pohja näkyy :LOL: Ei käy niinku mulle männä viikonloppuna... Ajattelin että ikinä en ole pulloon sylkeny, enkä ala -olis pitäny... YOdottajalle sama huomio, se pari lasiakin tuntuu jo kielenkannassa. Minä ainakin puhuin norjaa jo siitä määrästä...

Pepisalle voimia ja :hug: Minäkin pelkäsin Topsyn tavoin, että nyt se myrkyn lykkää kun lokavauvan saan. Ihana pitkä ja synkkä talvi edessä. Mutta ei, helmikuun lapsen kanssa meni ainakin 3 kk että olin edes jaloillani ja muutenkin ensimmäinen vuosi oli tosi takkuinen. Olis pitäny tajuta hakea apua...

Jatkakaa kirjottelua, ja kukaan ei saa lakkoilla! Vauvat lakkoilee ihan tarpeeksi!

:heart: R
 
Mulla on kone kokoajan keittiön apupöydällä, nytkin tein ruokaa ja samalla luin teidän viestit. Ainoo mistä tulee huono omatunto, on toi esikoinen, et jossain määrin tää koneella olo on hänen ajastaan pois... mut toisaalta kyl me paljon hommataankin, eli en anna sen liikaa vaikuttaa. Jos meillä ei ois tätä läppäriä, tulis oltua paljon vähemmän koneella.

Tiipii
, tuo koliikkikeinu ei meilläkään toiminut koliikkikeinuna. Minttuhan oli tosi itkuinen, ja sen muutaman kerran kun Mintun sinne laitoin, tuli huono omatunto ja nappasin takaisin syliin :) Mut nyt se on jo ihan kätevä, meillä on se nyt tuossa työhuoneessa, missä on myös meidän vaatekaapit, ja esim tänään viikkasin 3 koneellista pyykkiä ja pakkasin meidän huomiset laivakamppeet laukkuihin ja koko sen ajan Minttu istui keinussa ja höpötteli mulle :) On siinä viime aikoina kovasti tykännyt istua, alussa vähemmän aikaa, tänään oli jo tunnin kun siinä touhusin. Eikä kätissyt yhtään. Heti olen ottanut pois jos kätisee, kun en tiedä jos siinä vielä vaikka selkä tulee kipeäksi.

Se on tosi iso, joten jos teillä ei ole kunnollista säilytystilaa, sen säilytys seuraavalle voi käydä hermoille :) Noi jalat vie niin ison tilan. Ne saa kyllä sitten varastoon jos laittaa, niin taitettua vähän pienempään tilaan. Ton meidän keinun ottaa mun ystävä sit huhtikuussa kun niille syntyy vauva.

Tuo on 2007 vuoden mallia, Graco malliltaan ja maksoin siitä 50 euroa. Oli maksanut eka omistaja 169 euroa, joten äkkiä tippuu niillä arvo, ei varmaan siis kannata uutta ostaa.

Tuon saa kyllä hakea lainaan jos haluat! Saatte toki käydä täälläkin testaan, mut tosiaan eka kerralla Minttu ei siinä kauaa viihtynyt, joten vois jäädä sit sellanen kuva että Silja ei tykkää. Jos ottasitte vaikka viikoksi lainaan, niin ehtis nähdä tottuuko siihen. Ja tonhan saa sit ihan istuma-asentoonkin, jolloin se on isommalla vähän niinkuin istumakeinu.

Tässä vielä kuva meidän töpsykästä siinä keinuttelemassa tänään matkalaukkujen pakkauksen yhteydessä:

 
heidikö muuten kyseli niistä vauvojen yöunista? Meillä oli sitä pyörimistä yhdessä välissä ja heräilyä sen takia. Laitoin nukkumaan äippäpaketin makuupussiin, niin hommat loppus. Kannattaa kokeilla joko sitä tai ihan kapalointia vaikka lakanan avulla. Se voi auttaa...
 
Miekin koneelle ehdin yleensä silloin kun Ella nukkuu,iltaisin ehdin paremmin kun on saanut tytyn yöunille.Välillä käyn lukemassa mutten ehdi kirjoittaa.

kauhuleffojen ystävät ootteko nähny leffan nimeltä wolf creek,se on tosi hirvee miun mielestä.Joskus valitsin sen sillä mielellä että "samanlainen lässy kuin muutkin".Se olikin aika piinaava.Samoin Saw,uinu uinu lemmikkini ja kauna saa entistä enemmän aikaan mörköjä sängyn alle :eek:

Olikos se LillaStina joka anto vinkin potun pakastamisesta.KIITOS vinkistä,niin aionkin tehdä enkä sekota maitoon valmiiksi. :)
 
Vip :LOL: :LOL: :LOL: Tytöille saa myös sellasia nättejä hempeitä vaaleanpunaisia tutteja :LOL:

Heidi, meillä kans melkoinen sylivauva tuo Minttu. Apuna siihen on kantopussi, Bumbo, koliikkikeinu, sitteri ja jumppalelu :D Aina jossain viihtyy vähän aikaa. Auts, mäkin haluaisin Italiassa olla torilla kävelyllä... *kade*
 
mäkin olen koneella silloin kun kaksoset nukkuu ja Ella leikkii täällä takkahuoneessa tai piirtää tai sitten se haluaa katsoa Ti-Ti nallea dvd:ltä. Ja sekin vielä joskus nukkuu päikkäreitä kuten nyt. Ja tietty joskus noi Emma ja Essi leikkii jumppamatolla ja mä oon netissä ja tässä pystyy kyllä niitten kanssakin jutskaamaan aina välillä. Nytkin Emma istuu tuossa vieressä sitterissä.

tosin nyt viimeaikoina olen ollut vähemmän koneella kun ei oikein ole ollut mitään mistä olisi kirjoitellut ja sitten taas ei viitsi vastata sellaisiin kysymyyksiin joista ei ole kokemusta tai kiinnostusta aiheeseen.

Täällä muutes tuulee jonkun verran ja pyryttää lunta. Siis Kouvolan seudulla.

Tänään mulla oli Tinttu-hattu kutsut ja tupa täys mammoja aamupäivän ja kaksivuotiata 6kpl ja 2 kpl 4 vuotiasta ja pari vähän alta vuoden+ meidän kaksoset. Oli aivan ihania hattuja ja hassujakin sellaisia. Esim. Lohikäärmehattu, Pupuhattu, Heppahattu, Peikkohattu yms. Kannattaa käydä katsomassa niiden sivuilla.


http://www.tinttu.com/index.html?n=7433

tässä minun ostamani hatut:

Pupuhattu Ellalle



Ja Kattihattu äipälle

 
Kuumeisia terveisiä täältä... Tosi kivaa, kun mä oon ihan katkipoikki jo pikkusestakin lämmön koholla olemisesta. Trooh, sanon minä.

Minäkin oon kova Zen Café- fani, kesälläkin piti päästä ison mahan kanssa Qstockiin kattomaan keikkaa. Samoin siellä Teatrialla olin ja 45:ssa kun julkaisivat Stop-levyn. Mä meen vaikka pää kainalossa Kahville, jos ovat Oulussa :LOL:
 
Ai niin, mun piti valittaa teille sitä, että Essi ei nuku kuin max. tunnin unia päivällä, yleensä puolen tunnin tirsoja noin viidet. Ihan sama, onko sängyssä, sitterissä vai vaunussa. Ainoastaan silloin nukkuu pidempään, jos sitteriä heiluttaa koko ajan, minä en sitä tee, mutta mies tekee kun mä oon tallilla.

Johtuneko nuo pätkäunet siitä, kun tyttö nukkuu kuitenkin yöt yhteen putkeen? Viime yönäkin nukkui 22.30-7.30.
 
Mammoliino Kiitos vinkistä, pitää käydä huomenna kertomassa kuinka kävi :LOL: Ihan parilla siiderillä ajattelin aloittaa, enempää en edes ostanu... Varovasti siis.

Dogtor nään sieluni silmin sun tempauksen kun huutelet siellä unissas :LOL: :LOL:
Ai niin ja mukavaa kihlajaispäivää =)

Mulle tuli matkarattaat nyt jippii!Ja vaatepaketti jenkeistä, mielettömän ihania vaatteita kesäksi pojalle...anoppi tilailee aina kaikkee kivaa =)

Jos ei enää kuuluile tälle päivää niin huomiseen :wave:
 
kotihommia tänään tehty..kohta pitäs kai pizan paistoon lähtee.venlakin nukku sit vaan vajaa pari tuntia ulkona..nyt tokottaa sylissä.

tyty tänään 4kk =)
hurja miten aika menee..kohta on puol vuotta :D

mutta tuulista täällä.uunin lämmitykseen ja pyykit kans laittamaan kuivumaan

niinukka ja venla 4kk
 

Yhteistyössä