****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

diipeli en kyllä osaa auttaa tuossa asiassa, mutta samaan oon miettiny itekkin et mitä jos epäilee et lapsivettä lirahtelee niin pitääkö sillonki lähteä laitokselle vai vaan jos menee kaikki kerralla? :whistle: kato nyt että sulla on valkoset alkkarit jalassa, meille tätä kätilö painotti synnytysvalmennuksessa, värikkäistä ja varsinki mustista on hankala nähdä veden oikea väri.

ahaa, tuohon tuli juuri dirlittanin viesti missä enemmän tietoa, tsemppiä matkaan jos joudutte/pääsette nyt matkaan! :)
 
Kiitokset!!! Pitää tässä nyt seurailla että tippaseeko sieltä enää mitään =) Taitaa vaan olla toiveet niin korkealla että vihdoin pääsis tosihommiin. Mutta jos vielä lirahtaa niin taidampa hurauttaa näytille. Kait se niitten työtä on ja minähän sen lystin maksan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja diipeli:
Kiitokset!!! Pitää tässä nyt seurailla että tippaseeko sieltä enää mitään =) Taitaa vaan olla toiveet niin korkealla että vihdoin pääsis tosihommiin. Mutta jos vielä lirahtaa niin taidampa hurauttaa näytille. Kait se niitten työtä on ja minähän sen lystin maksan...
Ilmoittelehan sitten, ja onnea matkaan jos päätät lähteä:)
 
Onnea Topsylle !!!!
Summasummarum, suunniteltu on paree kun 35 t pungerrus ja silti hätäsektio. Paa kuulumisia kun ehdit.
Vaikka mä en ymmärrä miten kahden kans ehtii, kun mua tuo yksikin pomo pompottaa ...


Ja jaksua ja toivoa Diipelille - kospa se ois sitä - mulla ois niitä lapsivesliuskoja , mutta parempi että meet OYSiin tsekkaan, kun että tuut meille :)

Aattelinkin tuossa , että millloin päästään Oulussa vauvakaffeille Vintille tms ... Jos tätä vauhtia virkistyy niin mä oisin valmiina siellä jo parin viikon päästä.

Eli liitynkö anoppien kuoroon - en taida uskaltaa ?? Hopihopi ...

Kauniita unia ja jaksuja - oikeasti ei kellään oo enää pitkää aikaa ...

papu & viola
 
Huomenta, taas..

Niin siinä kävi kuin pelkäsinkin, siinä 01.30 maissa loppui kaikki supistelut kuin seinään. Nyt on sitten vatsalihakset hellinä, ja mieli hiukan maassa! Mutta toisaalta, sainpahan sitten nukuttua tosi hyvät yöunet, ja nyt on olo aika virkeä!
Lähtiköhän se Diipeli käymään siellä näytillä, ja pääsiköhän jo tositoimiin?? Jännityksellä täällä odotellaan:)
 
Huomenta!!!! En ole vielä lähtenyt mutta taidetaan me käydä koska lirahtelut on jatkunu. Tuossa aamulla kun heräsin ja menin vessaan niin pönttöön lirahti taas muutamia tippoja enkä kyllä mitään ite äkistäny :LOL: Ja epäilyttävästi tuo side näyttää hiukan vaaleenpunertavalta.... tai sitten mä niiiiin elättelen toiveita että näössä heittää.

Mutta odottelen että mies saa rauhassa nukkua kun tuli vasta neljältä yöllä töistä kotiin. Maitoa oli ruutannu taas yöllä aivan hirveen isot läntit!!!! :ashamed: Ja kua niin kutittaa ne liivisuojat :eek:

Hitsi ku en vaan haluis sitä käynnistystä jos ne kalvot nyt sitte vuotaa...mutta pääasia että vauvalla on kaikki hyvin =) Ilmottelen sitten kun tiedän taas tarkemmin.

Diipeli ja masukki nätisti jatkoajalle 40+1 :LOL:
 
diipelille tsemppiä matkaan :D
jatkoajalle täälläki mentiin....eikä siis oikeestikkaan tunnu missään minkäänlaisia oireita :headwall:
nooh...jos se oiski parempi vaan mennä sinne polille huomenna kattoon se kokoarvio taas...ties vaikka joutuis leikkaan??!!!!!
mut huomenna sit taas lisätietoja aiheesta :)

ja niin Topsylle sylintäydeltä onnea...ja tietty muillekki jakaantuneille!!

henkka ja "veeti" 40+1
 
:wave: Heippa kaikille!

Onnittelut kaikille nyytin saaneille ja tsemppiä niille jotka vielä kärvistelee mahojen kanssa! :)

Tässä synnytyskertomus noin pääpiirteittäin:Eli siis yli mentiin niin että hujahti 41+2!!!
Perjantaina 12.10. alkoi supistella 20 min. välein ja sitä jatkui aina lauantai-iltapäivään asti samoilla väleillä ja alkoi olla suht kivuliaitakin suppareita. Menitiin tyksiin näytille iltapäivällä klo 14 paikkeilla ja olin 3 cm auki. Sanoivat, että voin jäädä sisälle tai lähteä kotiin odottelemaan tiuhempia supistuksia ja lähdettiin kotiin. Kahdeksan maissa illalla alkoi tulla kipeempiä ja tiuhempia supistuksia 10 minuutin välillä ja selkä sanoi jo silloin sopimuksen irti... Mies oli kyllä niin ihana, jaksoi hieroa aina kun tuli supistus ja sai lihakset rennoksi. No, klo 22 oli jo 1 ½ tunnin ajan tullut supistuksia vajaan 10 min välillä ja todettiin, et nyt lähdetään.
Tyksiin saapuessamme oin 4 cm auki ja päästiin suoraan synnytyssaliin odottelemaan että alkaa jotain tapahtua.
Ja siinä sitten kuunneltiin suomen futismatsi radiosta ja supistuksia tuli 10- 5 min. välillä ja mies hieroi joka kerta selkää... :D
Sitten odottelu palkittiin klo 02.00 paikkeilla... Tuli yhtäkkiä olo, että nyt on pakko ponnistaa... ja vedet tuli siinä ponnistaessa oikeen vauhdilla ulos ja siitä alkoi sitten tapahtua...Kätilö totesi, että muutama supistus oli aukaissut "röörit" niin, että sitten kun tuntuu siltä ni ala vaan punnertamaan typyä ulos! Aijoista ei sen jälkeen ole mitään hajua, kun kaikki tapahtui niin rytinällä... mutta klo.03.00 alkoi ponnistusvaihe ja tyttö olikin jo 03.11 tässä maailmassa. Miehen kommentti heti synnytyksen jälkeen on jäänyt mieleen: "Tulipas se helposti!" ja arvatkaa onko sitä naureskeltu tässä viikon mittaan! :LOL:
No, mutta siis jäi tosi hyvä fiilis tästä synnytyksestä... selvisin 2 tikillä ja nekin on jo nyt viikossa melkein parantunut ja on muutenkin tosi hyvä olo ollut... Eka synnytys oli hiukan rajumpi ja ponnistusvaihe kesti 3 tuntia eli tää oli oikeen mielekäs 11 minuuttia! ;)
Synnytyksen kokonaiskestoksi tuli 6 tuntia ja vauva oli heti rinnalla tunnin ja sitten suihkun kautta osastolle ja nuuhkimaan uutta tulokasta. :heart:

Tässä tää sekava tarina... toivottavasti jotain tolkkua saatte! :D

Nyt toi typykkä kaipaa tissiä kehiin, on tää viikko mennyt sitten kauheeta vauhtia...

profiilissa meidän Wiia neiti! :heart:

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:
 
Ippuli lähti tänä aamuna synnyttämään! Peukut pystyssä ja jännityksellä odotellaan koska saadaan uutisia vauvan saapumisesta ulkomaailmaan! :heart:

Omalle kohdalle ei mitään uutta! Asukki on ja pysyy mahan lämmössä ja tarjoiluissa -mietinkin, että eipä varmaan vauvaa paljo houkuta happaman makunen maito, mitä täällä on tarjolla kun nyt masussa saa kaikki suklaat ym. herkut! :LOL:

Ilma on mitä ihanin, jospa pikku kävelylle menis tänään! On vaan tuo pukeutumispuoli alakerrassa vähän hankalaa... sukkahousuja en oo ees yrittäny tähän pallomahaan laittaa! Miten muut ootte tarenneet???

LaSposa & Nyytti rv 38+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Onnea Mileko :heart: Ihana tyttö! Toi paino on kyllä vähän yläkanttiin tuolla aloitussivulla (7115 gr) :LOL: Meinasin pudota tuolilta

Voi ei, taitaa tosiaan olla niin että mulla ei toi listan päivitys vaan enää suju, toi oli jo kolmas moka päivän sisällä..alkaa pää olla jo niin pehmeä. ANTEEKSI!! :ashamed: :ashamed:
Haluaako joku muu alkaa päivitellä listaa??
Hei, et kai vaan loukkaantunut :hug: ei ollut tarkoitus.
Varmasti itse kirjoittelisin ihan mitä sattuu :)

Itsellä laskettu aika tänään, kahtena peräkkäisenä päivänä saunottu, yhtenä sekstattu, väliin rupeaa supistelemaan mutta ei kovin kivuliaasti.
 
Täälläkin kipeitä suppareita edelleen aika ajoin ja hirveet toiveet synnytyksen käynnistymisestä... Huomenna menen sinne neuvolaan, pyydän kyllä terkkaa tarkastamaan tilanteen, viimeksi torstaina oli reilusti sormelle auki, mulla paikat alkoi aukenemaan jo viikolla 32, silloin olinkin pari vuorokautta osastolla antibioottitipassa kun joku tulehdus mussa mellasti ja se aukoi sit paikkoja ja supisteli ihan hirveenä. Onneks ei sillon vielä tullu!

Et jospa nämä muutaman päivän kestäneet kipeemmät supparit ois jotain saanu kohdunsuulle aikaan :)

Sekstailtu ollaan, eipä sekään ole vauhdittanut toimia.. Todella limaista vuotoa tulee isoissa könteissä, onko se sitä limatulppaa? Aikasemmista raskauksista sellasia ei ole tullu.

Huoh, koitetaan jaksaa :)

kinuskikissa 40+3
 
Täällä rupeaa olemaan kimpsut kasassa huomisaamua varten ja pikkuhiljaa perhosia lentelee vatsassa! kuinkahan sitten iltaa kohden..? Mä meen siis huomenna sektioon, aivan uskomaton fiilis tietää et huomenna sylissä on vauva! Kun nyt vaan pääsis siihen leikkauspöydälle niin eiköhän se jännitys rupea helpottamaan. Miehen ainoa huolenaihe on se että mitäs jos se vauva itkee kun hänhän kuulemma saa olla vauvan kanssa siellä heräämössä sillävälin kun mua vielä kursitaan kasaan..
Mutta ilmottelen sitten lopputuloksesta kun päästään kotiin, varmaankin loppuviikosta!
Jaksuja kaikille ja paljon supistuksia niitä kaipaaville!!

Mikero ja Topi 38+5
 
Kiitos onnitteluista :)

YOdottaja ihan totta, se mitä sulla on takana päin taitaa olla enemmän koettu kuin mulla näissä kahdessa synnytyksessä yhteensä. Onneksi näitä ei koskaan saa tietää etukäteen, olisi voinut olla ettet olisi hirveästi synnytystä odottanut jos olisit tiennyt mitä tuleman pitää... Mutta nyt suloinen tyttö sulla köllöttelee, ihana kuva oli :) Mä en ole jaksanut vielä siirtää kuvia koneelle kamerasta niin ei saa laitettua kuvia.

Niin ja luultavasti meillä menee YOdottaja hommat aika lailla tasan :D Sä touhuat yksikses yhden kanssa, mulla on kaks "passattavaa", mut toisaalta toi mies tekee tosi paljon, joten välillä jää aikaa myös itsellekin. Nyt molemmat tytöt nukkuu ja mies lähti puita tekemään. Ihmeen rauhallista :whistle:

Vauvan tuoksuja kaikille ja Oululaiset tavataan sitten pian! Joko jossain kaupungilla (voi tosin mennä jonkin aikaa ennenkuin uskallan noiden kahden kanssa lähteä yksin minnekään) tai sitten vaikka täällä meillä tai jonkun kotona? Olis itselle ainakin helpompi aloittaa niin, jos vauvalle tulee vaikka itkukohtaus tai pitää imettää niin ei tarvisi niin huolehtia tuosta isommasta kun oltais jossain suljettujen ovien takana :) Mutta kunhan muutkin Oululaiset jakaantuu (Diipeli ja tiipii, joko joko?!? Liityn kuoroon... ;) niin sovitaan sit tarkemmin.

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:

Topsy kera kahden tytön 3v ja 5pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Onnea Mileko :heart: Ihana tyttö! Toi paino on kyllä vähän yläkanttiin tuolla aloitussivulla (7115 gr) :LOL: Meinasin pudota tuolilta

Voi ei, taitaa tosiaan olla niin että mulla ei toi listan päivitys vaan enää suju, toi oli jo kolmas moka päivän sisällä..alkaa pää olla jo niin pehmeä. ANTEEKSI!! :ashamed: :ashamed:
Haluaako joku muu alkaa päivitellä listaa??
Hei, et kai vaan loukkaantunut :hug: ei ollut tarkoitus.
Varmasti itse kirjoittelisin ihan mitä sattuu :)

Itsellä laskettu aika tänään, kahtena peräkkäisenä päivänä saunottu, yhtenä sekstattu, väliin rupeaa supistelemaan mutta ei kovin kivuliaasti.

Voi ei, en loukkaantunut. Anteeksi jos sait sen kuvan!!

Tänne ei uutta, ei auttanut lenkkeily, pitääkö tässä illalla turvautua seksiin.. :x

 

ONNEA TAAS VAUVOISTA :heart:

Täällä vihdoin supistelee. pe-la yönä supisteli jonkin verran pari tuntia, mut ei ollu kauhean kipeitä. Tänään aamulla klo 6-8 noin 10-15 minuutin välein, eikä nekään hirmu kipeitä ja loppuivat... :headwall:

Nyt on taas parin tunnin ajan supistellu 10-20 minuutin välein ja nää on jo vähän kipeitä ja ottaa selkään ja nivusiin. Mut eivät siis vieläkään mitenkään hirmu kipeitä, vähän vaan puhisuttavat.. Hitsi tihentyispä nyt ja tulisivat kipeiksi :eek: HALUAN synnyttämään

Pustku ja maha 41+3
 
Torstaina 18.10. sain soiton sairaalasta että pitäisi tulla mahdollisimman nopeasti käynnistykseen (vauvan suuren koon takia). Olin ajatellut että vasta perjantaina tulisi lähtö. Ja siinä sitten äkkiä käväsin suihkussa ja vietiin lapset hoitoon äidilleni. Osastopaikkaa piti kuitenkin odotella ja kahden aikaan päivällä sain ensimmäisen murun tablettia kohdun suulle. Ei tuottanut toivottua tulosta. Toisen murun jälkeen alkoikin tapahtua 17.45. Ja siitä sitten nopeasti eteni niin että minuutin välein supisteli ja myös alle minuutin välein kahdeksan aikaan. Kello20.40 meni lapsivedet wc-reissulla ja siitä sitten synnytys saliin pyörätuolilla.
Ensimmäisenä pyysin elämäni ensimmäisen epiduraalin. Voi että mikä taivas! Suosittelut vaan kaikille ;)
Ei sitä onnea kestänyt edes tuntia kun vauvan syke tippui 155:stä 55. Mä menin paniikkiin ja aloin itkeä. Kätilö hälytti lisäapua ja lääkärin. Minut komennettiin konttaus asentoon ja kyynärpäät sänkyä vasten. Syke nousi nopeasti ja tilanne oli hallinnassa. Lääkäri oli sitä mieltä että supistukset olivat niin rajuja ja nopeaan tahtiin tulevia etä vauvan syke tippui siitä syystä. Ja samassa epiduraalin teho lakkasi ja minä itkin ja huusin että vauva tulee nyt! Lääkäri totesi että kohdun suu oli täysin auki vaikka puolisen tuntia aiemmin oli ollut vain 5cm auki. Kätilökin tarkisti ja totesi että täysin auki on ja sain luvan ponnistaa. Viidellä ponnistuksella syntyi meidän pikku akka klo 22.54, joka yllätti kaikki :D "iso vauva" olikin minivauva :LOL: Huijasi siis ultrassa kolme lääkäriä ja jopa itse Brunonkin :LOL: Painoa oli vain 3155g ja pituutta 48,5cm :D Mahan koko selittyi varmaan todella runsaalla lapsiveden määrällä ja 700g istukalla, jolla olisi varmaan elellyt vatsassa rippikouluikään asti B)
Loppu hyvin ja kaikki hyvin.

Osastolla vauveli oppi vasta syömään ja syökin aikas miehekkäitä annoksia. Ensin kummatkin rinnat ja vielä lisämaidot päälle. Nukkua posotti viime yönä 23.00-4.00 niin että piti herättää ihan syömään ja sen jälkeen heräsi vasta yhdeksän jälkeen.
Tänään päästiin kotia.
Kovasti seurailee ympärilleen ja tyytyväiseltä vaikuttaa :heart:

milli ja tyttö Pötkylä 3vrk :heart:
 
Heipähei!!!

Täälläkin nyt sitten vihdoin alkoi "kipeät" supistukset.Puoli yhdestä asti on supistellut suht. säännöllisesti noin 15-20minuutin välein. Supistusten aikana alamahaan sattuu ja säteilee aivan sairaana reisiin!!! :eek: Ei nämä vielä varmaan mitään kamalaa tuskaa oo mutta naaman vetää vakavaksi ja hikeä pukkaa :D Hitto ku alkas tulla vaan tiheempää ja toivottavasti ei lopahda yöksi. Mies lähti tuossa lentopalloa pelaamaan ja sovittiin että laitan saunan sopivasti päälle. Onkohan tuo vikatikki mennä lämpimään saunaan jos se lopettaa nää vai lisäisköhän se vaan vettä myllyyn?! :kieh: Mä oon valmis kärvistelemään näiden kans kuhan vaan tuottaa tulosta!!! En oo menny näytille tän lirahtelun kans ku elättelen toiveita että tää synnytys nyt käynnistys.Mutta huomena soittelen jokatapauksessa neuvolaan...Kyllähän tuo alapää valskaa,semmosta hirveetä limaa ja välissä aika vetistäki,ottaa siitä sitte selvää mitä se on :kieh:

Iik pitäkääs nyt peukkuja pystyssä että nää tästä muuttus oikeen helvetillisen kipeiksi ja mä pääsisin tosihommiin :D

Niin ja tsemppiä muillekkin jotka kärvistelette ja onnea uusille vauvautuneille!!!! Pitänee laittaa vielä väliaikatietoja jos tässä nyt oikeesti muka oltas lähössä johki...

Diipeli
 
diipeli täälä kans sama homma eli kipeät supparit on löytäneet vihdoin myös mun kroppaan!!!
aamulla heräsin joskus klo 6 aikoihin kun koira oksensi. no siivosin sen läjän pois ja siitä alkoivat sitten supistukset. olivat kivuliaita, mutta niiden kesto oli kuitenkin melko vähäinen ja oishan sitä kipuakin saanu olla vielä paljon enemmän että ois oikeesti ollut tosi kyseessä. no niitä tuli kuitenkin 10min välein aina 12.30 asti kun nousin vihdoin ylös. yritin koko aamun nukkua suppareista huolimatta, nukuin ainaa 10min, heräsin kipuun ja nukahin uudestaan. välillä piti käydä vessassakin yökkimässä kun oksettikin ihan pirusti, mitään ei kuitenkaan tullut ja kylmän hikeä puski päälle. täytyy vielä häpeissäni myöntää, että olo oli välillä niin tuskanen et pohdin jo et mitenköhän tän koko homman sais vielä peruttua...eikä tuolloin ollut vielä edes tosi kyseessä!

kävin päivällä koiran kanssa lenkillä ja tein äsken mokkaruutuja :p olo nyt ihan ok, välillä vähän supistelee, mut ei mitään erikoista, saapi nähä miten ens yö menee... vieläkään en elättele toiveita synnytyksen alkamisesta, ihan varma olen edelleen että käynnistettynä tämä tulee sitten marraskuussa :|

mies ihan onnessaan koko päivän ja kyselee vähän väliä että supisteleeko...minä sille tuossa jo tokasin ettei ala nyt intoilemaan turhaan, alkaa muuten hänkin käydä mun hermoille.

YOdottaja ja Topsy pitää kyllä treffata mahollisimman pian, kunhan vaan me Diipelin kanssa saadaan kans kääröt syliin....yritetään laittaa vähän vauhtia tähän touhuun ;) niin ja tietenkin myös muut halukkaat on tervetulleita meidän tuleviin tapaamisiin, pitää sitten ilmotella täälä palstalla tarkemmin! musta olis kans kiva nähä vaikka jonkun kotona, sais sitten rauhassa rupatella, voitais vaikka hoitaa nuo tapaamiset aina sellasella pienellä nyyttärimeiningillä, niin ei sitten tule sille jonka kotona ollaan mitään isoa vaivaa.

t.tiipii ja "väiski" rv40+5 :heart:
 
Jes sitä ei tiedä Tiipii vaikka oltais samaan aikaan synnyttämässä =) Pistähän viestiä vaikka tai jotain.Oishan tuo mukava jos ois tuttuja siellä. Mutta tosiaan meikäläiselläkin tämä väli on vähän turhan pitkä...siis katsotaan mitä tuleman pitää :wave:

 
Miten tänne saa kuvan laitettua? koitin tohon profiiliin, mut ei se onnistunut..

Onnea uusille äideille ja vauvoille!!

Me oltiin eilen häissä ja meitin pikkumies nukkui oikeestaan koko aika. Muutaman kerran heräs syömään. Ei häirinny orkesterin soitto eikä muu mekkala. Kotona sitten jakso valvoo, lieneekö hiljaisuus "häirinnyt" =)

-Vilma ja vaavi 1kk1vko- :flower:
 
voi milli ku oot söpön tytön pyöräyttänyt :heart: :)
Ihana!!!

täällähän on porukka ihan lähtötunnelmissa!!
saas nähdä millonka minäkin :whistle:

mikähän Ihs:llätilanne kun ei oo tänää näkyny täällä...jokohan tositoimissa!

ja diipelille on peukut pystyssä!!!
laitathan väliaika tietoja:)

nyt meen tekemään pannukakkuu..aijai ku rupesi tekemään mieli
:p vetäsin muuten tänää TAAS lontoonrae-levyn..se on kyllä hyvää!
vointeja kaikille ja tsemppiä jotka lähtöö teette!!
-milla41+1
 

Yhteistyössä