***LOKAMASSUT HEINÄKUUSSA*****

moikka!
Täällä kans kärsitään kuumuudesta :LOL: :LOL: :LOL: toisaalta on se ihanaa ku on kesä,mutta täällä jädekopissa vaan on ihan ÄLYTTÖMÄN kuuma!!!! :$ meen tästä suoraan sit kuudeksi vielä RotuaariPiknikkiin myymään hodareita ja viinaa,jos samanlainen päivä ku eilen ni oon siinä kahen maissa yöllä kotona ja jalat ihan sairaan kipeet :( noo eiköhän se tästä,älytöntä kiirettä siinä pukkaa,eilenki meni ensimmäiset kuus tuntia ku siivillä =)

Mä vein pari viikkoa sitten kelalle ne lappuset äippäpakkauksesta ja toivottavati ei tarvi montaa kuukautta oottaa!!! |O Juu eipä tänne kummempia,maanantaina neuvola....

:wave:

Diipeli ja masujesperi 24+5

Heippa taas uuteen pinoon :) ! Kiitos uudesta pinosta siis. Aika pitkällä ruvetaan olemaan jo... :whistle: . Toisaalta tuntuu, ettei niistä alun jännityksistä ole kauaakaan, mutta onhan niistä jo aikaa..

Tsemppiä sinulle, joka kaksosia odotat ja ehdit jo sairaalassakin käydä. Miten se nimimerkki nyt unohtuikin :ashamed: . Sen kun koitat ottaa niin rennosti kuin mahdollista pienen lapsen kanssa!! Ei aina niin helppoa :whistle: .

Omaan napaan ei kovin kummempia. Vointi on ihan hyvä, jos ei pieniä vaivoja lasketa. Nyt esim heräilen turhan aikaisin, suonenveto kiusaa ajoittain ja paino nousee ;) . Ruokakin kyllä maistuu, että ihmekös tuo! Minulla kiloja tullut nyt 7... Jotain kuuria pitäisi saada aikaan, tai lähinnä ruokavalion kevennystä. Tosin neuvolassa sanottiin, että painoa muka tullut mukavan vähän. Nyt parina päivänä minullakin supistelut lisääntyneet selvästi, mutta kipeitä eivät ole enkä niistä olekaan yhtään huolissani. Olo tulee vain tukalaksi esim kävellessä... Mahaa kiristää ja on kovana. Kipeitä supistuksia minulla ei ole ikinä ollut ennen kuin sitten synnytyksen alkaessa. Yhdestäkin kipeästä supistuksesta varmasti huolestuisinkin jo melkoisesti.

Mites Mamma 3 sun istukka? Ja oliko täällä joku muukin, jolla istukaa kohdunsuun edessä? Minä menen vielä tilannetta tarkistuttamaan uuteen ultraan, istukka oli edessä vielä ainakin joltain osin.. Saapa nähdä kuinka käy |O !! Sukupuolta ei ultrassa suostuttu kertomaan. Lääkäri sanoi muuten, että kohdunkaulaa on 2cm jäljellä ja paikat hyvin kiinni. Jäin miettimään, että minkä verran tota kaulaa yleensä on eli onko jo hiukan lyhentynyt vai onko tuo ihan normi?

Uimisesta vielä, että minä olen kanssa huoletta uinut ja nauttinut. Ihania kelejä ja monenlaista kesäreissua on tehty. Kotona aina jos jonkinlaisissa hommissa... Saapa nähdä milloin tulee todellinen tunne, että voisi hiukan hellittää. Minä kun en meinaa osata huilata sitten millään...

Hyvää viikonloppua kaikille ja voidaan paksusti, mutta hyvin :heart: !!

Kiitos tsempeistä. Nyt täällä on mennyt taas tosi hienosti eimitään suurempia vaivoja. Isäntä saapui puolentoista viikon Saksan reissulta ja jää parin viikon kesälomalle. Normaalisti kohdunkaulaa pitäisi olla noin 3 cm jäljellä eli on se hieman lyhentynyt mutta jos se on kiinteä niin ei mitään paniikkia, kaikki on silloin okei. Sillä sen pitääkin lyhentyä loppua kohden. Kesä terkkuja kaikille. :wave:

Keiju07
Onpas kerennyt venähtää tämä heinäkuunkin pino jo pitkälle ilman että olen käynyt kuulumisia laittamassa. Aika rauhallisesti tuntuu nyt monilla tämä keskiraskaus sujuvan; muistakaa ottaa rauhallisesti kaikki, joilla supistelee! Vaikka vaikeatahan se on olla paikoillaan, etenkin jos on jo lapsia kotona.

Omasta navasta onkin tällä viikolla jotain kuulumisia, kun osuivat 4D ja neuvolakäynti samalle viikolle. 4D:stä pulitettiin kyllä pitkä penni (Kelan korvausten jälkeen 180 euroa!!!) eli näin täällä Helsingissä! Mutta kivahan sitä vauvaa oli katsella, haukottelua ja sormen syömistä :heart: . Tyttöä odotetaan, kuten arveltiinkin itse tavallisen ultran perusteella. Kaikki muutenkin kunnossa ja nyt ei muuta kuin kasvatellaan vauvaa, painoarvio nyt 680 g.

Neuvolassa jälleen aika turha varttitunnin käynti. Sisään, "miten voit", "jaahas", "mitataan verenpaine ja paino", "sydänäänet hyvät" ja kiitos käynnistä. Edes hemoglobiinia ei suostunut mittamaan vielä, vaikka viimeksi oli ollut 104. Joskus tekisi myös enemmän mieli jutella raskaudesta ja vauvasta sekä mielialoista, mutta ei tunnu kuuluvan tämän terkan toimenkuvaan. No, kaikki lukemat olivat kuitenkn kunnossa (sf 21, painoa +200/vko, syke vauvalla 145, rr (133/75) (tosin en saanut levähtää ennen tuota mittausta).

Eli nyt tosiaan sitten vaan odotellaan, kuulostellaan noita ihania potkuja ja valmistaudutaan matkaan, joka edessä 3 viikon päästä! Jotain päälle pantavaakin pitäisi siis käydä ostamassa, mm. uudet bikinit, kun vanhat tursuilevat etenkin yläosasta hieman säädyttömästi... Olen todennut, että onneksi matkan aikaan maha on jo niin iso, että vie huomion muilta makkaroilta :LOL: joten rennosti vaan aurinkoon löhöilemään.

Kaikille jälleen kerran hyvää vointia!

Keiju 24+3

Moikka kaikille!

Tänään 25+6 ja niin vaan vessanpönttöä piti taas aamulla halailla :( Kuukauden päivät vierähtikin ilman "aamunavausta". Toivottavasti se ois ollut vaan kerta rykäys, ei millään jaksais taas kolmea viikkoa putkeen yrjötä!

Kelit taas (onneksi) muuttuneet hieman epävakaisemmaksi, alkuviikko töissä oli yhtä tuskaa, kun oikeen hautoi ukonilmaa, joka ei sieltä sit kuitenkaan kunnolla tullut. Mä uisin kanssa todella mielelläni, mutta nyt odotusaikana oon huomannut, että oon ihan mahdottoman kylmänarka. Vaikka uimavesi ois kuinka lämmintä mittarien mukaan, meikäläinen uskaltaa kastaa just ja just nilkat, ja sit on niin pirun kylmä että!

Vauvakin potki tänään jo niin että ukkeli tunsi ekaa kertaa kädellään sen :heart: Oon aatellut kun mulla tota laardia on tossa tiellä, että se vaimentaa niitä potkuja, joillain varmaan tuntunut potkut käteen jo aikasemmin?

Maanantaina ois neuvola, saa nähdä onko kaikki arvot vielä kunnossa. Kelalta tuli tänään papereita (olin jättänyt ne 18.6.) Äitiyspakkaus on tulossa parin viikon sisällä ja päivärahahakemukseen tarvitsevat jotain lisäselvitystä...olin nimenomaan palauttanut hakemuksen henk.koht. kun en tajunnut kaikkia kohtia ja pyysin virkailijalta apua, paljon oli siitäkin hyötyä kun ei hakemus vieläkään ollut oikein täytetty. Täytyy tänään marssia paikanpäälle ja kysyä että mitä hittoa :headwall:

Anyway, hyvät viikonloput kaikille ja voikaa hyvin!

Kiisumirri ja kirppu :wave:

VIHDOINKIN! Äippäpaketti tuli just postista 3½ viikon odottelun jälkeen. Kurkistin jo vähän äsken, mutta aattelin odotella isäntää tutkiakseni sen paremmin. Kyll sekin on jo sitä odotellut... :p

Muuten täällä voidaan taas ihan hyvin. Kylkikipu on jo hellittänyt, mutta joinakin päivinä se äityy kovin. Varsinkin silloin, kun edellinen yö on mennyt vähän miten sattuu. Kuumuuden ja närästyksen takia on välillä vähän vaikeuksia nukkua. Lisäksi oli tuo pieni mahatauti vaivoina, mutta se luultavasti johtui vain kuumuudesta.

Kestovaippoja täällä on puuhailtu. Olen tehnyt nyt itse yhden sisävaipan ja varmaan 10 imua lisää. Anoppi meni hakemaan kaupasta päälivaippaan sopivaa kangasta. Lisäksi tein tuossa viime yön ja tänn päivän aikana yhdet villavaippahousut. Ne on muuten tosi helppo tehdä itse. Ohje niihin löytyi suuresta käsityölehdestä 2/07. Eipä paljoa tuntunut vaativan.

Keskiviikkona olis odotettavissa seuraava neuvola. Ihanaa päästä kuunteleen taas sydän ääniä.

Uusille tervetuloa minunkin puolesta.

Hyvää viikonloppua kaikille!

LillaStina ja Nyytti 27+3 (jo???? kauheeta, kun tuo aika kuluu nopeasti)

Tervetuloa uusille! Pari kipeää pientä supistusta jo koettu :/ Muutoin supistelee myös tämän tästä. Jo vessaan kävellessä masu on ihan kovana. Mietinkin, pitäisikö sitä käydä näyttäytymässä äippäpolilla? Sekin mietityttää, kun tässä raskaudessa mulla ei ole lainkaan katsottu tuota alapään tilannetta :eek: Olisikohan jo korkea aika?

tuisku + "tyttö" 27+1 (huh, pian viimeiset 10 viikkoa jo alkaa hui! ;) Pitää varmaan vielä varata sitä pelkopolia...)

ke.aamuna kävin neuvolassa ja kaikki näytti olevan ok. hirveät helteet pukkas tänne oulun alueelle ja vähän se kyllä noissa nla mittauksissa näky.. elikkä..vaavin sydän pumputti 120-140 lyönnin välillä, kovasti potkiskeli anturia ja liikku..
rr oli vähän kohonnut ed.käynnistä varmasti tän helteitten ansiosta oli jotain 70/120 luokkaa..hemppakin otettiin ja oli laskenu nyt 110 ja rautakuuri aloitettiin. Painoa oli tullu n.600g per viikko, on tässä juhannukset ja lomat ollu välissä, joten mässäilyt näkyy kyllä. :whistle: ;) oli mulla kyllä turvotustakin sormissa ja nilkoissa, joten laitetaan osa painosta sen piikkiin!! :LOL: yht. sellaset 4kg.
muuten olo ollut ihan ok. paitsi nämä helteet..huh.. tuli vähän urakoitua liikaa, nyt olo ollut sen mukainen. pesin kaikki petivaatteet ja mattoja kun kerta kuivuu niin nopiaa ja leivoin vielä täs kaks peräkkäistä pvää ja tänään viikkosiivoukset ym..puhti ollu ihan pois.. |O oon tän pvän maannu melkein kokonaan, syöny perjantaikarkkeja ja lukenu romskua. B)
uus nla aika laitettiin elokuunalkuun, jonka sitten tänään vaihdoin tänkuun loppuun..on reissua suunniteltu elokuun alulle..sitten seur.nlasta 3vkon päästä on lääkäriaika..täällä käydään vkolla 30..näin tää raskaus menee ihan pelottavan nopiaa..masu alkanu mukavasti kasvaan ja olo tuntumaan raskautetulta.. =)
naatiskelija ja tiitiäinen 23+3

Siitä onkin jo aikaa kun olen viimeksi tänne kirjoitellut. Keskiviikkona tuli käytyä sokerinrasituksessa ja arvot olivat ok.. Eilen oli toka neuvolalääkäri ja kaikki oli kunnossa lisäksi sain vihdoinkin tietää et kumpi se tuol miu massus nii kovasti potkiskelee ja tyttöhän sielt oisi tulossa niin selvästi paikkojaan esitteli et itekki sen huomas et ei siel pojanvehkeet vilku =) eli listaan voi lisätä et tyttöä ootellan =) Äitiyspakkauksesta sen verran et mulle se tuli tasan viikossa, aivan ihana kyl on =)

Oikein mukavaa odotus aikaa kaikille lokamassuille

Hanna23 ja tytöntyllerö 25+4

olipas parturi reissu... mitään oloa ei ollu ku sinne menin mut sit ku alko parturi värjäämään hiuksia niin tuli tuskanen olo, hikoilutti ja oksetti...loppujen lopuks en enää nähny mitään ku tajunta alko menemään. Hiukkasen säikäytti... taitaa vähän verenpaineet painua turhan alas... Pompin ulkona sit väripäässä, sattu viel olemaan kylämarkkinat...oli ihmisillä hauskaa ku isomahanen akka pomppii avaruusolion näkösenä :LOL: onneks nyt helpottaa jo olo... tää kuumuus tai siis kuumapainostava ilma. Nyt valmistautumaan juhliin... ois yhet häät tänään, en tiiä kuin jaksan siel heilua on meinaan jääny yöunet kuumuuden takaia vähäsiks. :kieh:

moikka!

nyt ollut taas viikon tauko kirjoittamisesta, mies on lomalla ja ollaan oltu kotipaikkakunnalla viikon verran kyläilemässä. nyt ollaan viikon verran kotosalla (tai siis minä olen, miehellä on koko viikon omia reissuja miesporukassa, kalastusta ym...)

raskauden suhteen ei mitään uutta, maha kasvaa kovalla vauhdilla ja painoa alkaa kertymään :'( nyt onkin alkukesä mennyt herkutellessa :p joten ihan omaan piikkiin menee nuo kilot. tänään käytiin 5kilsan reipas lenkki miehen kanssa ja huomenna samanlainen. ensviikolla meinaan alottaa taas uimisen hallissa silleen kevyesti ja mummojumppiin kans ajattelin ottaa osaa. liiallista herkuttelua ajattelin kans välttää ja ens viikon kun oon yksin niin vois syödä itsetehtyä tulista kanakeittoa :p tosi hyvää on, voi syödä pieniä annoksia pitkin päivää ja liikoja kiloja ei varmasti pääse kertymään. jospa noilla sais sitten estettyä sen ettei ihan liikaa ehtis tota painoa tulla, tässä kun on kuitenki vielä matkaa jälellä eikä oo sitten kovin mukava jos on synnytyksen jälkeen kamalasti kiloja jälellä. mitään kovin ihmeellistä en kuitenkaan aio tehä, mutta tollanen ruokavalion hienoinen kevennys ja kävelylenkkien sekä kevyen uinnin harrastaminen vois piristää mieltä kummasti... =)
harmi kun meidän koiralla on jo useamman viikon ajan jalka ontunu, nyt just lääkekuurilla ja levossa, toivottavasti alkaa toipumaan jotta sais siitäkin mukavaa lenkkikaveria näin äippälomapäiville!

kysymys oululaisille.....kauanko menee suurinpiirtein lappujen lähettämisestä että sen äippäpakkauksen saa hakea!?!
ite en oo vielä laittanu lappuja postiin, maanantaina kyllä ajattelin. ois kiva tietää että kaunko suurinpiirtein joutuu sitten odottelemaan...ai miten niin kärsimätön??? :LOL:

t.tiipii & "väiski" rv25+6 :heart:

Heissan kaikille!

Vielä ollaan lomailemassa täällä vanhempieni luona, huomenna tai maanantaina suunnataan takas pohjoiseen. Toivottavasti ilmat pysyis jatkossakin lämpiminä, sillä rakastan aurinkoa ja lämpöä, vaikka nyt onkin "patteri" mukana jo muutoinkin..

Helsingin reissu meni hyvin. Se olikin vähän niinku meidän 1v. hääpäiväreissu. Kylläpäs se aika rientää!

Joku kyseli uimisesta. Minä olen käynyt uimassa tälle kesälle järvessä jo pari kertaa. En tosin tiedä, onko mulla paikat kiinni vielä kunnolla. Se selviää ens viikon lääkärikäynnillä.

Hajamielisyys myös vaivaa minua aivan valtavasti, tai itse asiassa on vaivannut lähes koko raskauden ajan. Myös peräpukamista olen kärsinyt jo kolmeen otteeseen: ne ovat hoituneet Hädensa-voiteella sekä nyt viimeisimmällä kerralla Scheriproct-puikoilla. Ikävä vaiva, todellakin!

Vauveli potkii joka päivä, kivaa! Otetaan täältä matkaan siskon lapsilla olleet hoitopöytä, itkuhälytin, sitteri ja leluja. Sänky ja vaunut pitää ostaa itse. Vauvavakuutuspaperit laitettiin alkuviikosta (viimeisenä mahdollisena päivänä...), Kelan papereita en ole vieläkään laittanut.

Tällaista tänne. Mukavaa viikonloppua jokaiselle!

Terveisin Piipa rv 27+2.

onpas sitä tekstiä tullu muutamassa päivässä =) ite olin torstaista asti pohjois karjalassa ja tänään vasta tulin kotiin...tehtiin pieni reissu anopin ja tytön kans,et isäntä sais rauhassa jotain remppaa tehä :D ...no kelit sie oli ainaski ihan päin persettä....tänne ku tuli niin helle yllätti taas :)
ON ny taas sen verran,et selkä on kipee kokoajan,mut aloitin aamuisen kahvinjuonnin,joten ei oo enää niin heikko olo.....kai se kahvi pikkasen niit verenpaineita nostaa.....neuvola vasta viikonpäästä joten sinne asti jos jaksais sinnitellä....
...aattelin kans ruveta kyl jotain mammajumppaa harrastaan,ettei toi selkä ton pahemmaks siit mee....
p.s eipä oo mullekkaan äitiyspakkausta vie tullu vaik hakemuksesta jo yli 2 viikkoo....

henkka ja veeti 25+0

vettä tulee kun saavista kaatamalla.on ollut koko päivän tällästä sateista.
kaupugissakin kun käytiin niin kadut oikein lainehti rankan sadekuuron jäljiltä.

eilen oli ne vanhemman tytön rippijuhlat.vieraita oli,ja kaikki herkut teki kauppansa..pitkästä aikaa oli voileipäkakku namia :p
omat syömiset kyllä on menny miten sattuu,on tullut syötyä kaikkee "hipleetä" eikä mitää kunnon ruokaa..eikä tänäänkään kerennyt kun aamulla syömään aamupalan ja sitten klo 17 seuraavan kerran..joten säännöllisyyttä pitäs tähän eloon tulla..huomenna sitten :)

omaan napaan ei erikoista ,vaavi päättikin sitten eilen iltana mammaa valvottaa oikein olan takaa..potki ja möyrys masussa niin että nukkumisesta ei tullut yhtikäs mitään..kaipa nyt monen päivän omat riekkumiseni kostautu sillä että vaavi on ollut monta päivää hissukseen,ja eilen kun kaikki juhla jutut olivat ohite ja mamma pötköllään,niin hänhän sitten aloitti oman souvinsa..

odottelen että neuvolan täti soittaisi tälläviikolla lääkäriaikaa,terveyskeskuksessa ei ole tällähetkellä kun kaksi mieslääkäriä,toinen venäläinen ja toinen on kuulemma tehnyt neuvolalääkärin hommia,paitsi meinaan kyllä sanoo että sille mies lekurille en mene,jouduin siellä muun vaivan takia käymään niin tosi tökeröä oli toiminta..ajatuskin se tonne alapäähän ronklaamaan niin huh huh :/
onneksi puolessa välissä tätä kuuta tulee naislääkäri töihin niin olisipa se neuvolan täti saanut sille sen lääkäri ajan..pietään peukkuja.

viikot ne vaan huristaa vauhdilla eteenpäin.
reilu kuukauskin niin koulut alkaa jo..ja kesä ohite..

niinukka ja vunttunen 27+2

nyt on muutto takana ja mökkeilyt mökkeilty samaan syssyyn. Pikkuhiljaa alkais taas normaali arki palaileen :)

Huomena aamulla on neuvola lääkäri..pääsee valitteleen jollekkin olojaan. Mua väsyttää meinaan 24/7 ja kun kävelee rauhallisesti n.1km matkan niin tuntuu et ois juossu 10km ihan täysillä. vaavi painaa koko ajan tuonne alapäähän kun kävelee ja supistelee heti kun jotain tekee. Menee itellä hermot lähinnä tähän huono kuntoisuuteen kun ei mitään pystys tekeen. Ja sit turvottaa joka paikkaa oikein olan takaa, kengät ei meinaa jalkoihin mahtua. En voinu kuvitella et toinen raskaus on näin tuskallinen kun ensimmäisessä ei ollu mtn ongelmia :( nyt tuntuu lähinnä siltä etten jaksais olla enään päivääkään raskaana... :ashamed:
oma äiti epäili vielä et mul ois vähän jotain masennuksen tynkää..saa nähdä sit laittavatko mua jonkun juttusille tuolta neuvolasta.

Ja sit tää vaavi on koko ajan pylly alaspäin..ei oo potkinu mua missään vaiheessa ku tuonne alas.. toivottavasti ei oo vastarannan kiiski vaan kääntyy omia aikojaa sit joskus viimestään..

Kunhan nyt vaan aika menis nopeesti :ashamed:

yksäiti+ hippu rv 27

tänään oli neuvola ja verenpaineet oli hyvät.Hb oli pysyny siinä 117-Vauveli poikittain masussa,ihmekkös tuo jos potkut näkyy ja tuntuu pitkällä kyljissä :D huomena mennään sitte ultraan,ihanaa ku näkee pikkusen :heart: :heart: pissasssa oli lug.++ ja kysy onko oireita.Mulla ei oo kyllä yhtään mitään pissatulehukseen viittaavia oireita mutta vien nyt kumminki näytteen labraan samalla ku käyn verikokeissa ton korkean pulssin takia.Kuulemma voipi johtua kilpirauhasista(ku lepopulssi tosiaan jopa140 :eek:
yleensä kumminki siinä 110 mutta onhan seki aika korkia,vaikkaaika monella raskaana olevalla kai se pulssi on korkialla... :whistle: tissit ruutaa maitopihkaa minkä kerkiää,nytki on paperitollukat lähettyvillä :kieh:
Niin ja tänään tuli tosiaan se kauanodotettu äippäpakkaus,ihania vaatteita!!!!!
Niin ja mä oon aina ennen aatellu etten ala värkkään kestovaippojen kaa mutta mä taidan sittenki kokeilla :D mitkään villahousut ei oikeen nappaa mutta joku taskujuttu vai mitä niitä nyt on :whistle: Osaisko joku neuvoa mitä kantsis näin aluksi ostaa?

Mutta joo,tuun taas huomenissa kertomaan ultrakuulumiset :heart:

Diipeli 25+2

huomenta vaan kaikille!

vettä tulee taas taivaan täydeltä,onkohan noi taivaan pilvet juuttunu tän itä-savon ylle kun aina sataa,rupeaa jo myrkyttämään kun pyykitkin pitää sisällä kuivattaa :/

isäntä nukkuu yövuoron jälkeen ja minä täällä olen surffaillut netissä vaan.
joku kertoi että on sellaista alakuloisuutta ja väsymystä,itelläni oli tuossa 22-25 viikoilla myös sellaista itkuisuutta ja alakuloa..tuli mietittyä lähinnä omaa parisuhdetta ja vanhoja asioita..ja tajusin että helkatti,tää vauva on kohta todellista..ja himpun verran pelottikin.
että aika myllerryksessä on mieliala ollut.

sitten jos mies ei huomioinut vähään aikaan meikäläistä (vaikka pusuttelee ja taputtelee ihan riittävästi) niin tuli mielee että eikö se nyt välitä minusta tälläsenä kun oon..ihan ihme ajatuksia tulee vaan tonne päänuppiin..vaikka tiedän että mies minua rakastaa..

väsymyksestä sen verran kun joku kertoi että mikään huvita, tai ei mitään jaksa.itellä oli noilla viikoilla myös tautinen väsymys.saatoin sanoa kolmen aikaa päivällä että onneks kohta ollaan illassa niin pääsee nukkumaan..teitysti hempparikin oli vähä alakantissa,mutta rupesin noita monivitamiini tabletteja ottamaan 2 tbl aamuisin niin kyllä väsymys pikkusen helpotti.
ehkä väsymys ja tuo alakuloisuus kulkevat käsikädessä.tiedä häntä sitten.

marzyciel myö mentiin naimisiin ihan maistraatissa,tosi nopee toimitus oli,tuskin kesti 5,minuttiakaan.
meillä oli todistajat sieltä virastosta.
kotona vain kummankin vanhemmat kävi kahvilla,ja meillä myös sitten miehen serkku vaimonsa kanssa..ei sen kummempia juhlia.(kumpikaan meistä ei tykkää isoista juhlista ja ihmispaljoudesta)
tietysti jos kirkkohäät ja paljon vieraita haluaa niin ainahan se teettää suuremmasti töitä.minusta tuntui että kaikista eniten teetti työtä sitten se kun joka hiivatin paikkaan muutat nimen..lehdet,pankki ym kortit,postit.soittelua oli kyllä.
ja kun salassa mentiin niin eipähän kellee tarttenut selitellä että miksi heitä ei kutsuttu.

mutta nyt taitaa aurinko ruveta tuolta pilvien takaa näyttäytymään..johan olis korkea aikakin.

niinukka ja vunttunen 27+3

Eilen käytiin 4D-ultrassa ja nyt ei ole enää epäilystäkään, etteikö meille poika olisi tulossa!;) Siellä vauva imi peukaloaan ja vähän kurkisteli luomien alta!:) On se tekniikka kyllä ihmeellistä, ei voi muuta sanoa!

Joku valitteli alakuloaan -täällä ollu kans aika vaihtelevat mielialat, mut en koe olevani varsinaisesti "alakuloinen" tai masentunut, mut jotkut tilanteet tai ajatukset saa kyllä kyyneleet virtaamaan! Ne hormonit ne hormonit!;)

Hääasiaakin täällä pohdittiin -meillä on häät tänä kesänä ja oon nauttinu siitä, että saa keskittää ajatuksiaan tän vauva-asian lisäks myös toiseen suureen perhetapahtumaan. Ja kun ei masu viel ole NIIN iso kuitenkaan, ettäkö olis tukala olla ja liikkua. Mutta totta on, että jos tuntee olonsa väsyneeksi ja vähän alakuloiseksi, niin kyllä siinä sen verran on hommaa, jos aikoo pitää juhlat muille kun vaan perheenjäsenille...

Onko muut kärsiny häpyliitoskivuista? Musta tuntuu et mul on ollu aika pitkään jo vaihtelevalla menestyksellä kipuilua häpyluussa. Sen huomaa varsinki jos on paljon päivän mittaan liikenteessä ja illalla menee sänkyyn, sit yrittää nousta veskiin sieltä ni kyllä tuntuu! Tai kun nousee sohvalta istumisen jälkeen, ni sillon sama homma! Onneks ei mitään kohtuutonta, mutta voisin kuvitella et loppuajasta toi vaan pahenee... Muutoin oon kyl voinu erinomaisesti ja oon pirteä!:)

LaSposa & Nyytti (poika) rv 24+1 :heart:

Aikooko kukaan teistä rueta kestovaippailemaan? Aaattelin vaan, että mulla olis tarpeettomana tuo äitiyspakkauksen kestovaippasetti. Eli ImseVimse vaippahousu ja ImseVimse muotoiltu flanellivaippa. Tuolta ImseVimsen sivuilta löytyi hinnaksi flanellivaipalle 7e ja vaippahousulle 12,90e. Jos jollain on tarvetta, niin tarjotkaa jotain noista, kun ei itellä ole aavistustakaan mitä setistä vois pyytää.

Tuolla joku aiemmin kertoi, että kela kyseli vielä jotain lisäselvityksiä, vaikka oli käynyt kelalla virkailijalla.
Mulla oli sama homma. Kävin just sen takia viemäs ä.paperit suoraan virkailijalle, että olisi sitten kaikki varmasti oikein ja ettei tarvitsisi jälkikäteen alkaa lähettelemään mitään muuta. Virkailija vakuutteli kaikkien olevan ok ja oli mukana kaikki tarvittavat liitteet. Mutta tulihan sieltä sittenkin joku lisäselvityslappu johon kaivattiin jotain palkkatietoja ja luontaisetu selvityksiä lisää. Äitiyspakkaushan mulle tuli kyllä alta kahessa viikossa, mutta noista vanhempainraha yms.tiedoiista ei ole kuulunut mitään.

Neuvolassakin tuli käytyä maanantaina ja kaikki ok. HB vaan oli tippunut ja oli nyt 119, aiemmin aina ollut yli 130. Sydänääniä kätilö ei saanut kunnolla terävästi kuulumaan, kun vauveli meni kokoajan pakoon (ja lisäks mulla istukka tossa etuseinämässä). 20 min siinä sitten makoilin ja kätilö hikoili :) Nyt menossa 26+1.. hurjaa miten tämä aika kuluu =)

elikkä tuli sit neuvolas käyty vaik aika olis ollu vast ens maanantaina....reissuun ku ollaan menossa niin aattelin,et parempi käydä jo ennen sitä....
kaikki oli ok..
Hb:tä ei mitattu ku viimeks oli 132
verenpaine oli jo parempi ku viimeks eli 107/64..heikottaa kyl siltiki aina välillä
painoo oliki tullu +827g/vko :eek: ja alusta n.9kg...en sitä kyl ite huomaa muusta ku mahan kasvusta...
SF oli 23,5
ja tarjonta oli VIISTO

ei siinä sit sen kummempia...sydänäänet hyppi 140:stä 160:een..ja monoo tuli vähän väliä :D
lääkärineuvolanki sain jo 01.08 viikolle 28 (siis eka lääkärineuvola) ku yleensä sen saa vasta viikolle 30...mut mul niit supistuksia sen verran paljon,et sain pikkasen aikasemmin...

http://lilypie.com]
[/url]

henkka ja veeti 25+3

P.s päivitin profiilin kuvaakin

Ihanaa, että joku suunnittelee häitä! :heart: Apuja löytyy netistä vaikka kuinka, laita hakuun "häät" ja "suunnittelu". Ainakin naimakaupat.comin kautta löytyy apua. Tässä listalla YLI PUOLET turhaa rätinää, joten poimi tärkeimmät! :) Kyllä me nyt yhdet häät sulle saadaan kasaan!

6 kuukautta ennen häitä:
Budjetin teko, häämatkan varaus, morsiussviitin varaus, jos paikka erityisen suosittu; pitopaikan varaus, pitopalvelun tilaus, pukujen suunnittelu morsiamelle, sulhaselle (ja hääseurueelle), tarjoilun suunnittelu, vieraslistan laadinta, vihkipaikan varaus, vihkiseremonian laatiminen...

4 kuukautta ennen häitä:
Esiintyjien varaus, kaason ja bestmanin valinta, kutsukorttien suunnittelu ja painatus/tekeminen, (morsiusneitojen ja sulhaspoikien valinta), vihkisormuksen valinta...

3 kuukautta ennen häitä:
Avioliiton esteiden tutkinta ja todistus väestörekisteristä, lahjalistan laadinta, musiikin valinta: häämarssi, virret, orkesteri, häävalssi, musiikkiesitykset, taustamusiikki, papin ja kanttorin varaus, valitaan ja varataan vuokrapuvut, valokuvaajan ja videokuvaajan varaus, vihkiseremonian harjoitusajan varaus...

2 kuukautta ennen häitä:
Hääkakun tilaus (jos ei sisälly esim. pitopalvelun tarjoiluihin), häämatkan valmistelut: passit, viisumit, rokotukset, häätilaisuuden kuljetukset, häätilan koristeiden suunnittelu ja valmistus, kampaamoajan tilaus ja hääkampauksen suunnittelu, kattauksen suunnittelu, kosmetogiajan tilaus, kutsujen lähetys, majoituksen järjestäminen/varaus yövieraille, ruokalistan laadinta (ja harjoituspäivällinen?), vihkisormuksen osto, jos sitä ei ole vielä tehty, vuokrattavat astiat, liinat, tuolit

Kuukautta ennen häitä:
Huomenlahjan ja anopinlahjan hankinta, hääkaramellien teko, hääkuvauksen ajanvaraus, häätilaisuuden aikataulun laatiminen, juomien hankkiminen, kukkakoristeiden suunnittelu ja tilaus, kuljetusten tilaus, lasten- ja lemmikinhoitajan hankkiminen, lehti-ilmoitukset ja kuulutukset, oikeudellisten asioiden tarkistaminen, vihkitilaisuuden painotuotteet...

Kahta viikkoa ennen häitä:
Hoidetaan iho ja hiukset kuntoon, häiden harjoitukset ja lopullinen vihkikaava, häämatkatavaroiden pakkaus, hääpäivän työnjaon sopiminen ja muistilistan laatiminen, hääseurueen asujen tarkistus, häävalssin harjoittelu, istumajärjetyksen laatiminen, korujen ja astioiden kiillotus, lopullisen vierasmäärän ilmoittaminen pitopalvelulle,
pukujen viimeinen sovitus ja tarkistus, pysäköintijärjestelyt, tehdään koemeikki ja -kampaus, varmistetaan aikaisemmin tehdyt varaukset

Viikkoa ennen häitä:
Juhlakenkiin totuttelu, kenraaliharjoitukset kirkossa, kodin siivous, leivonnaisten teko, nimenmuutoksen ilmoittaminen vihkivälle papille, ostetaan sukat, nenäliinat yms., ruokien esivalmistelu, sovitaan morsiamen ja sulhasen kuljetuksista hääpäivän aikana, sulhasen parturi, Suomen lipun hankinta, tavaroiden kuljetukset, vieraslistan tarkistus

Edellisenä päivänä
Hääparin henkilökohtaisten tavaroiden toimitus hääsviittiin, hääsviitin järjestely, pakataan tavarat hääyötä ja -matkaa varten, pitopaikan järjestely, koristelu ja kattaus; varmistetaan, että kaikki on kunnossa

Hääpäivänä
(Hääkakun toimitus, jos ei pitopalvelu huolehdi), Häämeikin ja -kampauksen teko, lahjapöydän järjestely (kuka huolehtii), kukkien nouto ja toimitus oikeisiin paikkoihin, opasteiden pystytys (kuka pystyttää), pukeutuminen, studiokuvaus...

Muista myös seuraavat asiat:
Lahjapöytään sakset, teippiä ja kyniä, lasten leikkitila, polttarikansiot ja -videot, ulkotulet, Yöpalan ja/tai aamupalan tarjoilu

Juhlan jälkeen:
Kiitoskortit, kiitoslahjat (Kaaso ja bestman), laskujen maksu, morsiuskimpun kuivaus
:heart: :heart: :heart:

Meilläkin eilen sitten vihdoin se 4D :) Ja meille tulee tyttö! :heart: Oli kyllä todellinen yllätys, oltiin aivan varmoja että hän olisi poika :D Kun lääkäri B.C ilmoitti naisvallan lisääntymisestä, niin minä vastasin täh? :eek: :D Ja kaikki on kehittynyt täydellisesti, todellinen matami vaan tulossa. Ei ihme että masuni on kasvanut tätä tahtia, en ole kyllä lihonut muualta kuin masusta, eikä ihme että typyn potkut on aika jämäköitä, koska painoarvio oli 770g. Hän menee yläkäyrällä ja B.C arvioi syntymäpainoksi 4,5kg, jos en rajoita sokerin ja hiilareiden syöntiä :/ Herkut pois ja sokerinrasitukseen. Olen itse lyhyt ja hoikka ja lääkäri epäili etten pysty synnyttämään tuon kokoista vauvaa :| Tosin esikoinen (3400g) oli jo tuskien taival ja ponnistus kesti 1h20min. No..nähtäväksi jää millainen Pötkylä täältä tulla tupsahtaa :D

Videota on katsottu ahkeraan ja kuvia ihmetelty :heart: Suosittelen lämpimästi kaikille käyntiä Cacciatorella 4D.hen, hän osaa asiansa!

Milli ja tyttö rv24+1

Yhteistyössä