***LOKAMASSUT HEINÄKUUSSA*****

Nyt on sitten kotiuduttu taas tänne Pohjois-Suomeen. Ilmat ei kyllä yhtään suosi: harmaa taivas ja vettä sataa - kylmäkin on.

Aamulla oli lääkärissä käynti. Hemoglobiini oli 112, mutta ei kuulemma tarvitse alkaa syödä rautaa, kun mun valtaisa turvotus tod.näk. laimentaa verta ja hemoglobiinia. Ajattelin kuitenkin syödä nuo vajaa 10 tabua vielä loppuun, niin eipähän jää kaappiin lojumaan.

Verenpaine oli noussut, oli nyt 133/81, kun aiemmin ollut tosi matala. Samoin painoa oli tullut nyt lähes 700g/vk, kun aiemmin on tullut vain n. 200 g/vk. Tuomio siis oli, kun nämä yhdistetään vielä mun valtaisaan turvotukseen, että maksa-arvotesteihin huomenna sokerirasituksen yhteydessä. Halutaan siis sulkea pois raskausmyrkytyksen mahdollisuus.

Seuraavan ajan sain jo 2 vk päähän, koska tuota verenpaineen äkillistä nousua pitää alkaa seurata. Normaalisti tässä vaiheessa pitäis kuulemma laskea paineen vähän. Huomenna saan jo sokerirasituksen tulokset ja seuraavana päivänä maksakokeiden tulokset.

Lymfaterapiaan ajattelin myös varata aikaa tuon turvotuksen vuoksi. Jospa sekin auttaisi asiaa vähän.

Joku kyseli häpyliitoskivuista. Minullakin on ollut jo jonkin aikaa sellaisia. Tiedä sitten, mistä johtuu, mutta hävyn alueella kivut siis tuntuvat ikäviltä vihlaisuilta. Vähän samanlaisilta kuin mitä oli ihan alkuraskaudessa, mutta kovempina ja keskellä.

Ai niin, sf-mitta huiteli taas maksimikäyrien yläpuolella ollen nyt jo 28cm. Jättiläinen taitaa olla tulossa. Hurjaa, kun olen itse alle keskimittainen... Ylävatsakipukin varmistui lääkärin tunnustelujen kautta lihasrevähdykseksi tms. Levätä siis pitäisi eikä mitään saisi nostella. Kohdun kanava (mikä sen oikea nimi nyt olikaan.. ei muista!) oli vielä visusti kiinni ja 3cm pitkä, eli ei vielä auennut yhtään.

Joo, nyt jatkan loman viettoa.

Terkuin Piipa rv 27+5.

 
En mä ainakaan ehdi jutella vauvalle, melua täällä riittää muutoinkin :D

Mulla oli tänään neuvola, sijaisterveydenhoitajalla joka oli tosi mukava ja puolituttu lapsuudesta. Painoa oli tullut nyt 630g viikossa eli ekasta neuvolakäynnistä painoa on nyt tullut 2,2kg ja plussauksesta on vielä miinus 500g. Verenpaine oli 152/100 kun normaalisti se on mulla 120-130/70-80, sf-mitta 28cm ja tarjonta rt. Passitti mut sitten vielä lääkärillekin ja eka sisätutkimuskin nyt sitten tehty: kiinte, kiinni ja pituutta vielä sen 3cm, hyvä hyvä!

Jatkossa käyn nyt neuvolan itsemittauspisteellä kaksi kertaa viikossa tarkkailemassa verenpainettani ja seuraava aika terveydenhoitajalle on ensi viikon tiistaina.

tuisku + "tyttö" 27+5

P.S. Mulla senkuin poikaolo vahvistuu vaikka tyttöä ultra kaksi kertaa näyttänyt. Muilla päinvastaista oloa? Saas sitten nähdä kumpi sieltä syntyykään,jännää :D Niin ja kuopuksesta oli täysin tyttöolo ja kaunis poika syntyi... ;)
 
lhs
Jos minäkin tungen itseni mukaan, aiemmin en ole kirjoitellut tänne, mutta lueskellut kyllä olen. Lokakuuta odotellaan täälläkin, kolmatta siis odotan :) . Kaksi ihanaa poikaa (2v ja 4v) on ennestään, tulevan sukupuolesta ei ole tietoa, kysyin kyllä rakenne ultrassa, mutta ei alkanut kätilö arvaamaan, oli sen verran vauhdikas tapaus tämäkin, ettei kuulemma saanut selvyyttä, veljiinsä siis tullut :D .

Häitä joku mietiskeli..Me mentiin naimisiin reilu vuosi sitten. Kummallakaan ei ollut intoa, eikä halua isoihin häihin, mutta kirkossa kuintenkin haluttiin vihkiminen. Eli päädyttiin sitten tällaisiin meidän näköisiin juhliin. Eli, kutsuttiin kummankin vanhemmat ja sisarukset perheineen. Sekä kumpikin parhaimman kaverin (ovat pariskunta). Yhteensä meitä oli 25, meidän oma porukka mukaan luettuna. Kirkossa oli siis vihkiminen, joka oli oikein ihana ja leppoisa tilaisuus.
Juhlat pidettiin erään ravintolan kabinetissa, jota koristeltiin jonkin verran oman maun mukaan, lähinnä kynttilöin ja kukin. Ravintolan henkilökunta oli kyllä todella ihanaa ja avuliasta, vaikka heillä aika vähän häitä on vietetty (tila sen verran pieni). Syötiin ja juteltiin, pidettiin hauskaa, koska läsnä oli vain lähimmät, ei tarvinnut jännittää, ja muutenkin oli rento meininki. Lapset ja vanhemmat lähtivät sitten illan mittaan kotiin ja me nuoremmat jäätiin vielä jatkamaan iltaa toviksi aikaa. Tämän jälkeen mentiin miehen kanssa hotelliin hääyötä viettämään. Kuvissa käytiin ennen vihkimistä.
Juhlien järjestämisessä meni n. 1-2kk, riippuu miten sen laskee, suht. helpolla pääsi, ja rahallisestikaan ei siis vaatinut hirveästi.
Aivan ihanat juhlat, ja juuri meidän näköiset:)
Tässä siis yksi vaihtoehto miten viettää häitä, jos isot juhlat stressaa, mutta maistraattikaan ei houkuta, kuten meidän tapauksessa oli.

Jaahas, meni ihan häähöpinöiksi koko kirjoitus, mutta niitä on kyllä mukava muistella :)

Huomenna olisi neuvola, ja ensi viikolla lääkäri. Minulla on noita supisteluja ollut ihan murheeksi asti, ja rehkiä ei saisi. Hissukseen täällä yritetään sitten elellä, niin hyvin kuin se kahden vilkkaan lapsen kanssa on mahdollista :/ .

Mutta lopettelen nyt, ennekuin tästä tulee ihan mahdottoman pitkä tarina.

lhs rv26+3
 
Tein tähän aikani kuluksi hiukan tilastoja Lokamassujen joukosta..:)

Ajalla 29.9-31.10.2007 meitä on 141 odottajaa
ja lisäksi 6 jotka eivät ole ilmoittaneet laskettua aikaa

Yleisin laskettu aika pinossamme on 20.10.2007, silloin 9 odottaa vauvaansa syntyväksi.

Kaksosia odottaa 2 äitiä.

Sukupuolen
on ultrassa saanut/halunnut tietää 23 odottajaa,
tyttöjä olisi tulossa 11kpl ja poikia 12 kpl

Oman arvauksen sukupuolesta on tehnyt 5 äitiä, ja 3 on veikanneet tyttöä syntyväksi, ja 2 on veikannut poikaa.
 
Väsymykseen ja muutenkin TODELLA huonoon fyysiseen kuntoon eivät osanneet terkka eikä lääkäri sanoa mitään...tarkkaillaan siis. Sf-mitta oli 22cm ja paino 64,5kg... tullu siis jo 10kg :whistle: meinaakohan vielä kovinkin paljon paino nousta..esikoisesta tuli yhteensä 15kg.
Vaavin sydän sykki hyvin, kohdunsuu kiinni ja 3cm ja niinkun arvelinkin kaveri on tuola perätarjonnassa edelleen. niinkun ollu koko ajan.
Verenpaine senkun laskee, nyt oli 114/40 :eek: kauankohan mussa veri virtaa tällä tahdilla kun joka kerta on alapaine alhasempi... tuohon ei kuitenkaan mitään sanonu sielä.

Et sellasia meillä. nyt unille kun tää väsymys jatkuu jatkumistaan :(

yksäiti+ hippu rv 27+1
 
Kiitoksia Dirlittanille gallupista,itse olen mietiskellyt kans että montahan meitä on jne mutten oo saanu aikaseksi laskia :ashamed:

Tänään käytiin siis MeriOulun neuvolassa ultrassa.Oli aivan mielettömän mukava kokemus vaikka siis ihan normi ultra,ei 4-D. Kätilö on ollu 30vuotta alalla ja osaa hommansa.Se selitti tarkoin missä on mitäkin,jopa napanuorasta ne kolme verisuonta.Sitten näytti vielä mahan päältä mihin tulee mikäkin jne. Ultras tunnin ajan.

Siellä nähtiin miten rakas vauvamme räpytteli silmiä,möyri minkä kerkes(sano että vilkas ja jäntevä vauva ja terve),välillä se haukotteli ja nieli lapsivettä,sitten aina välillä pysähty kuuntelemaan että minustako ne puhuu :heart: :heart: Painoarvio 880g ja jo pulleat posket =) Huvittavinta oli se ku kätilö halus vielä varmistaa sukupuolen ni meidän vauvelipa oli pihtaustuulella ku pietti jalkoja niin ristissä ku olla saattaa,mulla on huvittava kuvaki niistä jaloista,laitan näytille jos osaan B)

Viistosti se siellä masussa köllöttelee,peppu nojaa mun selkärankaan ja jalat ja kädet viuhtoo joka suuntaan...aivan ihana vauva :heart: :heart: :heart: Miten mä jaksan oottaa lokakuuhun :eek: noo parempi että kasvaa vielä kaikessa rauhassa. Kaikki sormet ja varpaat oli kohillaan ja muutenki kaikki ok. Kuten jo sanoin niin äärettömän vilkas muksu :LOL:

Meen sitte viikolla 36 uudestaan vielä missä tekee synnytystapa-arvion ja ultraa samalla...Ku täällä Oulussa tosiaan saa vaan yhen ultran...mutta ton reissun jälkeen päätin että jos luoja suo meille lisää lapsia ni meen koko raskausajaksi tohon yksityiseen neuvolaan,siis niin mukava se nainen ja kertoo ja opastaa ihan kaikessa.Ja joka käynnillä ultrais. :p

Noo kaippa mä oon vaan niin utelias :D

Diipeli 25+3
 
Nyt täytyy...

jo kesätoiveita muutella - saisi nää sateet silti jo loppua :)
Vaikka se, ettei helteitä ole ollut onkin ollut toisaalta mukavaa, eipähän oo niin tukalaa.
Mullakin oli neuvola - vauvelin kannalta kaikki oli mainiosti verenpaine kohdillaan, ei sokrua pissassa, HB jopa 134 (!!! noussut , varmaan viili versus rauta nautinnan ajoittelun muutos vaikuttaa ...) , Violan syke oli 140, painoa kyllä äipälle näemmä tulee, oisko 9 kg tällä hetkellä kokonaisnousu, nyt oli 500g per viikko viime aikoina , kohdunsuu ja värkit kiinni ja kunnossa - ja SF mitaksi saatiin kyllä käyrän yli pompsahtava 28 cm , lekuri kyllä arveli että mittaustapa voi olla erilainen ...
Mutta arrrggggh - muuten taas oli eri terkat - varmaan viides mun kohdalla , ja läpihuutojuttusijainen , mulla olisi ollut ihan erityskysymyksiäkin, mutta ne jäi eri kertaan (olin jopa ylivarustautuneena emailannut ne omalle terkalle etukäteen ...) . Ja lisäksi sitten lääkärikin oli hoonoa soomea puhuva tohtori, eri kuin aiemmin. Ei vaan oo kiva kun aina on ties kuka , ja ties millainen ... kuulostaa tuo Meri-Oulun yksitysisneuvola aika houkutellevalta. Täs mulla on kyse Kaijonharjusta ...
No , pitää nähdä metsä puilta . Eli vauvalla kaikki mainiosti :)
Minä nyt olen jo sitten täys synnytysvalmentautunut - kaikki 4 kertaa oli ja meni jo, viimoinen tänään ;) jep jep - muutama avoin kysymys toki vielä on :)

Mulla tuntuu kuitenkin neuvolat jatkuvan 2 viikon välein - en tiedä vaikuttako ikä vai onko näin tästä eteenpäin ?

Huomenna lomailemaan ja autoilemaan itää kohti - kummipojan golfkierrossuorituskoe vastaanottamaan, ja ruotsin serkkuja viihdyttämään ...
Pitää sitten loman jälkeen lyödä lukkoon ne vaunu, sänky ja kaukalokaupat - oon aika valmiiksi kaiken katsonut jo.
Väliin kyllä tulee kylmä hiki otsalle , kun mullekin tulee poikaepäilyjä, vaikka tyttöä odotan - ja vaaleanpuanisia potkareita jo on. Ainakin se 'babygirl' myssy on vissiiin liian paksua laittaa pojan päähän ??? :)

Mistä saisi jonkun ihkun (=hyvä biisi ja ulkonäkö) soittorasian - jos alkais vauvelille sitä soittelemaan masun päällä ? Ootteko muut moista harrastaneet ?

Kaikkille hyviä , paksuja ja leppoisia vointeja ,

t : papu ja viola auroora RV 26, kohta jo 27
 
YOdottaja66 mä hommasin semmosen soittopelin Halpahallista.Narustaku vetää ni alkaa laulu :saint: on niitä toki muuallaki mutta niin pliisun värisiä ollu kaikki!!!!Jotain löllövaaleeta,toi mun löydös on kirkkaanpunanen ja esittää vissiin jotain tomaattia tai omenaa josta roikkuu kirkasraitanen mato josta sitten veetään.. :D
 
Minä oon soitellu vauvalle silloin tällöin sellaista vauvojen tuutulaulu cdtä. en tiedä kuuluuko hiljainen soitto masuun asti, mutta se jotenki rentouttaa itseäki.
Onko muut ottanut vauvalle vakuutusta pohjolasta? itse maksoin varausmaksun kuukausi sitten, ja ajattelin että sieltä tulis sitten jonkunlaiset vahvistuslaput tms mutta ei oo kuulunu mitään. Tietääkö uudelleensynnyttäjät tuleeko yhteydenotto vasta kun on vauva syntynyt ja nimet yms ilmoitettu?
Oon kans miettiny kestovaippojen käyttöä ja haluaisin niitä ainakin kokeilla. Mulle on tullut joku maailmanpelastamisvillitys tässä raskauden aikana. Nyt kun on joku jolle maailma pitää pelastaa liialta jätteeltä jne..:D Oon saanut kavereilta harsoja ja jotain muita vaippatarvikkeita, mutta jos jollain on vinkkejä mitä kannattaa aivan pienellä vauvalla kokeilla niin mielellään otetaan vinkit vastaan.

Mulla on olo vaan parantunut alun kamaluuden jälkeen koko ajan. Paitsi että jo muutaman juoksuaskeleen ottaminen alkaa supistelemaan, mutta, saapahan olla hyvällä omalla tunnolla turhia rehkimättä, töissä tulee kuitenki liikuttua että es peruskunto säilyy. Hassulta tuntuu miten tietyt asiat pistää supistamaan, esim. kyljen kääntö nukkuessa.
Jostain syystä tyttöolo vahvistuu koko ajan, vaikka sille ei ole mitään perusteita, ultrassa ei olla saatu mitään arvioita ja viime neuvolakäynnillä eivät edes ultranneet. Kahden viikon päästä on lääkäri ja pitäisi olla joku tosi pätevä se lääkäri, toivottavasti saa sitten kysellä kaikki mieltä vaivaavat asiat, neuvojan kesähoitaja ei tuntunut osaavan sanoa varmoja vastauksia oikein mihinkään.
viikko sitten vein jo kelallekin paperit, oli siinä selvittämistä kun olenkin yhtäkkiä yksinhuoltaja enkä ollut siihen henkisesti mitenkään valmistautunut. En siis oikeasti ole vaan kelan mukaan koska emme ole naimisissa. Mutta alkujärkytyksen jälkeen asia on ihan ok. papereissa luki että yksinhuoltajan pitää toimittaa kelalle joku selvitys lapsen hoidosta, mutta virkailija sanoi etteivät ole sellaisia kyselleet, toivottavasti eivät kyselekään kun me hoidetaan lapsi yhdessä ihan samalla tavalla kuin jos oltais naimisissa.

täytyy lähteä ulos nauttimaan vapaapäivästä

äidiksi+ vaavi 25+6
 
Jaaha... Sitt tuli taas käytyä neuvolassa.
Paino ei ollut pahemmin noussut, mutta se nyt oli odotettavissa. Verenpaine oli "normaali" alhainen 115/73 eli ihan samaa luokkaa kuin yleensä aina. HB oli myös minulle ihan normaali 107, josta taas noottia. Toisaalta nyt se on ollut alhainen, kun ei tuota rautaa pysty tällä hetkellä pahemmin ottamaan närästyksen takia. :ashamed:
Kohtu 28 cm eli käyrän ylärajoilla mennään. Nyytti tuntus olevan pääalaspäin siinä vaiheessa. Hyvin tuntui kuulema mahan läpi. Äijäkin oli mukana, mutt ei hän mitään halunnu tunnustella.

Juteltiin synnytyksestä ja sen pelkäämisestä aika paljon. Neuvolasta Terhi meinas, että voitais ihan hyvin miettiä sitä Tammisaartakin. Joten nyt soittelen sinne päin ja katotaan vaihdetaanko synnäri Tammisaareen. Se olis mulle kyllä parempi vaihtoehto ja mieluisampi, kun ei tuo Lohja oikein mua inspiroi (ei millään pahalla ketään kohtaan). Mutta katotaan nyt mitä ne siellä sanoo, kun soittelen sinne päin.

Etusivulle voi laittaa, että mulla on yhä edelleen poika olo. Vaikka äijällä on yhä se tyttö olo. Poika sieltä tulee kuitenkin, olen siitä ihan varma. Silti kyllä molemmat on yhtä toivottuja.

Kestovaipoista en mitään vinkkiä voi antaa, kun itsekin vasta alan kokeileen niitä. Mutta netistä löytyy vinkkejä aika hyvin. Olen kuitenkin jotenkin todennut, että ne all-in-one jutut on aika helppoja, tai ainakin vaikuttavat siltä. Niitä on kyllä aika helppo tehdä itsekin.

LillaStina + Nyytti 28+1
 
Lisäsin sun tietoihin että poikaa veikkailet.
Poistin myös sen tiedon siitä synnäristä, laitetaan sitten kun tiedät menetkö Lohjalle vai Tammisaareen.
Itsellä ei kokemuksia kummastakaan, olin jo muuttanut sieltäpäin pois kun lapsia alkoi siunaantua, mutta mulla tuttuja jotka synnyttäneen Lohjalla, ja toisia jotka Tammisaaressa. Molemmista ihan mukavia kokemuksia, Tammisaari kaiketi hiukan "kodinomaisempi".
Mutta uskon että kaikki sujuu ihan hienosti, päädytte sitten kumpaan paikkaan vaan:)

Omaa napaa: mulla nyt toista päivää alavatsaa vihloo ja kipristää, ei supistele, vaan enemmänkin ihan kipuilee.
Mietinkin jo tässä että onkohan mulle iskenyt virtsatietulehdus, vai voiko olla liitoskipuja nämä.
Eilen oli ajoittain niin kovia että en meinannut kävelemään päästä.
Ja mitä enemmän joudun istumaan täällä töissä, sitä enemmän sitten kipuilee..
Neuvolassa ei lääkäriä ennen elokuun puoliväliä, eli pitänee koittaa tuohon terveyskeskukseen saada aika, jos sen pissanäytteen kävisi labrassa antamassa varmuuden vuoksi.
Poika masussa on reipas ja kova potkimaan. Nyt tuntuu koko ajan potkivan tuonne alas, mikä varmaan ei ainakaan auta näihin kivistelyihin..Saa nähdä koska hoksaa että kääntyy pää alaspäin..?

Nyt taas työn ääreen..
 
Enpä ole aikoihin kirjoitellut, mutta muiden kuulumisia olen lukenut aika ajoin. Käytiin tänään toista kertaa Tammisaaressa pelkopolilla + ultrassa, ja nyt saatiin sektiopäivämäärä. Mä en enää kuulu tälle palstalle, koska sektio tehdään 25.9. =)
Masussa näyttää olevan poika, ellei ollut jotain muuta mikä siellä jalkojen välissä heilui.. Mutta sen näkee varmasti sitten kun syntyy.
Raskaus on muuten edennyt kivasti, iskias on vaivannut, mutta akupunktio on auttanut siihen vaivaan. Koiraparat vaan saa siitä kärsiä kun en jaksa pitkiä lenkkejä tehdä. Muutenkin tuon vauvan peppu painaa kohdunsuuta ja virtsarakkoa, että pissillä saa ravata ihan koko ajan.
Mukavaa kesänjatkoa ja loppuodotusaikaa kaikille!!!

Wilmuri + kaveri rv 28+3
 
Äitipoli kuulumisia laitan tänne. Vaikka eipä niissä mitään ihmeellistä ole kaikki on hyvin ja vauvan painoarvio oli 960g. sokrut ja verenpainnet pysyneet hyvinä. eipä silti en pistä yhtään pahakseni, ettei ole mitään ihmeellistä kerrottavaa tässä raskaudessa, on nuo aiemmat raskudet olleet senkin edestä vaivalloisia, että tyytyväinen olen, kun tämä menee näin helposti.
täällä satoi eilen toissapäivänä ja sitä edellisenä päivänä lähes tauotta ja nyt kun tänään oli lämmin päivä, niin ilma oli epämiellyttävän kostea.
jaksuja kaikille lokamammoille!
 
Neuvolakuulumisia täältäkin...

Painoa tullut 2,1 kg lisää :ashamed: (ei ois kyllä tarvinnut), verenpaineista yläpaine ok mut alapaine koholla ja sokeria virtsassa. Passitti jo seuraavana päivänä rasitustestiin ja tadaa..haenpa sitten huomenna neuvolasta seurantavälineet ja ruokaohjeet.

Hyvähän se on että seurataan, mutta elimistö huutaa sokeria jo nyt! :p Noh, eihän tää elämä tähän kaadu, kirpun parhaaksi kaikki. :heart:

Eipä muuta tällä kertaa näin lennossa...hyvät voinnit kaikille!

Kiisumirri ja kirppu 26+4 :wave:
 
Moikkelis kaikille,

Varmaan ainakin pari kuukautta on mennyt, kun oon viimeksi kirjoittanut. Touko- ja kesäkuu menivät töissä ja kotona niin nopeaa vauhtia, etten ehtinyt edes palstaa lukea. Muutimme uuteen kotiin touko-kesäkuun vaihteessa ja pikkuhiljaa alkaa koti oleen kunnossa. :D Ulkovarastoon teimme uudet hyllyt kesäkuun viimeisellä viikolla. Siippa on tänään saanut lattian ensimmäistä kertaa maalattua (rakennusinsinööri-appiukko oli neuvonut, että kannattaa maalata sen betonilattia, niin ei kantaudu sisälle betoninpölyä). Eli kai sitä tällä viikolla vielä saadaan varaston tavarat vaavin huoneesta varastoon. Jee!
Viime viikko meni Edinburghissa ja Glasgow'ssa tassutellessa. Oli se niiiiin outoa käydä vanhoilla asuin paikoilla 6 vuoden jälkeen. En ole yhtään kaivannut niille seuduille takaisin ja silti tuli haikea olo, kun vanhan asuinpaikan pihasta lähdettiin pois. Hassua.
Maanantaina oli hammastarkastus. Hieman on huolettanut, kun ikenet ovat vuotaneet verta. Hammaslääkärille sanoin epäileväni ientulehdusta, kun niin kovin verta vuotaa, mutta hän sanoi tarkastuksen jälkeen, että kaikki ok. Raskauden piikkiin vaan veren vuotaminen. :)
Eilen sitten oli taas neuvola. Pikkasen kauhistuin painon nousua +970 g/vko!! Jumankekka, että tätä mammaa masensi. Aikaisemmin painonnousu oli ollut max 340 g/vko. Yhteensä on paino on noussut 5,4 kg, joten ei kai sitä saisi valittaa. Painoa oli kyllä jo alkaessa ihan tarpeeksi omasta takaa et sen takia kai sitä kauhistui. Ehkä se on hyvä, että kesäloma loppuu tämän viikon jälkeen vähäksi aikaa (elokuun lopussa vielä 1 vko) ja arki alkaa maanantaina. Tulee sitten taas syötyä järkevämmin. niin... SF mitta oli 21,5 cm ja rr 110/66. Hemoglobiini oli pysynyt nätisti yli 120.
Sitä on ihmetellyt miten tämä raskaus on mennyt näin helposti. Tyhmää kai tällainen ihmettely :whistle: mutta mun siskolla oli aika paljon ongelmia omien raskauksiensa kansssa. Olin asennoitunut samoihin ongelmiin, joten kai tämä siksi on niin helppoa.
Sain eilen kelan laput, joita kai pitäisi alkaa ihmettelemään. Kai sitä pitää ottaa maanantaina töissä yhteyttä palkanlaskijaan (meillä ulkoistettuna tilitoimistoon) ja kysellä heiltä, että saisinko palkkatodistusta ja miten he haluavat näiden papereiden kanssa toimia. Mulla työnantaja "joutuu" maksamaan palkan äippäloman 3 ensimmäistä kuukautta. Jotain hyötyä tuosta liittoon kuulumisestakin. :kieh:
Meitin Möykky on ollut todella innokas potkuttelija tuosta kesäkuun alkupuolelta saakka. Mies on ollut ihan onnessan, kun hänkin on tuntenut joitain potkuja melko alkuvaiheesta saakka. Eilen meinasin jo tuskastua "pojan" aktiivisuuteen, hän ei meinannut pitää taukoa lainkaan. :LOL: :LOL:

Dirlittain, voisitko lisätä etusivulle, että mun on tarkoitus mennä TAYSiin synnyttämään ja että mun fiilikset on pojan suuntaan? (siippa on täysin erimieltä, joten tässä jännätetään, mikä on lopputulos)

Kai sitä tästä lähtee odottelemaan meitin uuden keittipöydän tuloa... pitäisi tulla tänään 20.30 - 21.30 eikä ole sitä vielä näkynyt.

möykkymamma + Möykky rv 24+0
 
Kiisumirri, millaiset ruokaohjeet sait neuvolasta? Minulla sokerit oli 3,8 - 10,9 - 8,2. Tuo keskimmäinen arvohan olisi "normaaliraskausrajojen" yli, mutta Oulussa rajaa on nostettu 11,0 asti, joten selvisin puhtain paperein.

Ajattelin kuitenkin alkaa tarkkailla sokereiden käyttöä ja ruokavaliota muutenkin, kun puoli sukua kuitenkin sairastaa diabetesta.

Maksa-arvot oli ok, mutta raskausmyrkytyksen oireista on kasassa jo melko monta. :/ Pitää siis mennä jo 1,5 vk päästä uudelleen neuvolaan ja alkaa tarkempi syynäys asian suhteen. Mutta toisaalta hyvä niin. Toivon vain, että tila ei tästä pahenisi.

Nyt väsyttää eli nukkumaan! Oli tänään niin aikainen herätys labratestien kanssa - tulokset tulikin sitten tosi nopeaa! |O Hyvää yötä!
 
Iltaa kaikille!!! :wave:

Heheh mä tuossa pari päivää sitten laitoin s-postia madam mammalle ja tänään oli tullut vastaukset:

tämä tulokas on poika ja syntyy 10.10.2007 (mulla LA 20.10)
seuraava ois tyttö ja syntyy syyskuussa 2011
sitten vielä tulis tyttö helmikuussa 2013 :LOL:

Jännätäämpä sitten lokakuussa miten käy tuon meidän poitsun syntymäpäivän kanssa =) Tuossa mä hurjastelin että noinko tosiaan 4vuotta ikäeroa sitten noilla ekoilla lapsilla,sitten tajusin että tosiaan mähän olen ite vasta nyt 20vuotias :kieh: :kieh: :kieh: niin ja eihän niitä lapsia niin vain tehdä,lahjahan tää on :heart: ihana sellainen :)

Pitäis jaksaa huomenaamulla mennä labraan viemään toi pissanäyte ja käydä verikokeissa |O |O |O Hyvähän se on että syynätään,mä vaan inhoon pissata tohon kuppiin,saa nähä muistanko aamuyöstä koko juttua...

Onko muilla sillai että saatte nukuttua vaan 5-6h putkeen?Mä tosiaan herään tooosi aikasin aamulla ja sitten kuppaan pari kolme tuntia ylhäällä kunnes taas laitan nukkumaan,sitten pitääki lähtä puolinukuksissa töihin :/

Yleensä se on vessahätä mikä herättää enkä sitten saa pitkään aikaan unta,joskus myös vauva möyrii niin paljon :D

Mutta joo,mäki taidan käpertyä kirja kainalossa sänkyyn ja odottaa jospa se uni tulis ennen ku ukkokulta tulee töistä :D huomena pitää taas valvoa yömyöhään ku meen Valkosipuliöihin myymään viinasta ihmisille...

Diipeli ja masujesperi 25+4
 
taas on alkanut oksentelu :x
oon tässä vajaan viikon verran jokapäivä "halaillu pönttöä".
nyt sitten kesälomaa vietän.
tulee oltua aika paljon sisällä kun on niin sateista ja kylmää.
ei oo tullu vieläkään äitiyspaketti(nyt jo 4vko:a kun vein paperit)
ois niiiin ihana viikkailla ja laitella kaappeihin niitä pikku vaatteita :heart:
neuvolassakin kävin alkuviikosta,kaikki oli ok!
samalla oli neuvola-lääkäri joka tarkisti että paikat on kiinni.
ja saatiimpas synnytysvalmennus aikojakin :D
kyllähän se rupee jo jännittämään...
supisteluja ei oo nyt pahemmin ollut.
nyt lähden syömään jätskiä ja kattelemaan telkkaria
:wave:
Voikaa hyvin!!!
-milla26+4
 
Pikaisesti merkkaan mihin ehdin selata kirjoituksia. Pitää ajan kanssa lueskella paremmin. Täällä vietellään keskimmäisen 6-vuotis synttäreitä ja äiti on pikkusen puhki leipomisesta ja siivoamisesta :)


tuutilulla rv 28+5
 
Nyt on sitte vihdoin tultu kotia pohjoisesta.Raskas oli reissu.Vointi on ihan hyvä paitsi että häpyluut on järkyttävän kipeät.Nukkuminen on yhtä tuskaa :( Pikku jätkä potkiskellee aika paljon :heart:
Mutta nyt tavaroitten purkuun.
Mie ja jätkä 25+5
 
Tänään vaihteeksi aurinkokin paistoi!
Meillä oli yövieraita ja nukkuminen vähän jäänyt. Tänään puuhasteltu koko päivä ja oltiinpa vielä hevosten kanssa lenkilläkin. Kai se on hyväksyttävä et ratsastus jää mun osalta nyt taukoon! Ihan ok oli olo lenkin ajan mutta.. nyt pistelee alapäähän niin vietävästi.kävelykin tuntuu pahalta joten hitaasti laahustan eteen päin. Noh..Tää riitti opetukseksi mulle!

Muuten vointi ollut hyvä, oksentelen enää viikottain. Ens viikolla lääkärineuvola.

Vointeja kaikille :flower:

L-ouisa 28+0
 

Yhteistyössä