***LOKAMASSUT HEINÄKUUSSA*****

Täällä olis vielä yks mattimyöhänen lokamassuihin. LA on 14.10. ja synnytyssairaala NKL. Ensimmäistä odotan.

Supistuksista: Mulla oli tossa rv21-22 aika paljon supistuksia, etenkin seisominen ja kävely sai niitä aikaan. Nyt on rauhoittunut, tosin olen kyllä ottanut aika rennosti. Töissä sain sovittua et teen sen minkä jaksan. Toinen vaihtoehtohan olis olla saikulla (olin jo viikon ja se taisi pomon pelästyttää ;) ).
Väsymys: On mulla myös ihan mahdoton. Nukkua tahtois vaan ja makoilla sohvalla.

Onko muita joilla rakenneultrassa todettu eteisistukka? Se tässä eniten huolestuttaa...

Neuvolakäynneistä: Olen käynyt terveyden hoitajalla huimat 2 kertaa ja lääkärillä kerran. Jokin taitaa mättää tässä meidän neuvolan toiminnassa. Käyntivälit olleet sen 6 viikkoa..

Aurinkoista päivää kaikille!! Toivottavasti helle ei rasita.

Luppis rv 25+2

En tiedä johtuuko tämäkin raskaudesta mutta olen alkanut unohdella asioita ja aika tahmeaa on hoksottimilla muutenkin..muilla samaa?

4-d-ultrasta: KELA-korvaus riippuu siitä, katsotaanko rakenneultraksi tms. eli onko seulonta tai diagnoosikäynti vai huvikäynti. Jotain raskausviikko rajojakin olen nähnyt korvauksen saamiselle.

Luppis

Alkuperäinen kirjoittaja Luppis:
Täällä olis vielä yks mattimyöhänen lokamassuihin. LA on 14.10. ja synnytyssairaala NKL. Ensimmäistä odotan.

Tervetuloa mukaan, lisäsin sinut listaan!

Mulla myös on tuota hajamielisyyttä, ja niin on ollut joka odotuksessa. Älä siis huoli:)
Kai sitä on niin keskittynyt tähän "omaan napaan" että tahtoo muut jutut mennä hiukan ohi..

Aika vähän sulla tosiaan on noita neuvolakäyntejä, varsinkin kun ottaa huomioon että olet ensisynnyttäjä. Kyllä on hurjaa miten reilusti nuo neuvoloiden käytännöt poikkeaa toisistaan.

Neuvola terveisiä :wave:
Laitti lekuri mut sitten saikulle, kun noita suppareitakin ollut ihan riittämiin.
Meinas vaan, että on omissa muksuissakin jo ihan riittävästi hoidettavaa (olen siis pph)
Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta kaulaa oli vielä runsaasti ja napakasti paikat kiinni.Joten ei tässä nyt mitään hätiä!
Kunhan laittoi vähän rauhoittumaan tämän mamman ;)

Painoa on nyt sit kaikkiaan tullut jo 9kg :/ musta tulee siis ihan kauheen kokoinen vielä..
Mutta Sf-mitta oli kuitenkin ihan alakäyrillä, 22cm sai mitaksi.Ja kaikki siis on mulle höpötelleet, että mulla on ihan kauhean iso masu jo..
Kaikki muut arvot olikin sitten kohdillaan ja nyt sitten vaan odotellen eteenpäin!

Oli vaan taas niin kiva kuulla vauvan sydänäänet oli jotain 140 syke pikkuisella :heart:

Jep jep, mutta josko tästä taas hipsis jonnekin..
Hyvää kesän jatkoa taas kaikille..mä käyn melkein päivittäin lukemassa kuulumiset, mutta oma kirjoitteleminen on vähän jäänyt!!

Ja viikkoja on meitin "pojulla" nyt 27+2 :heart:

Heipsan kaikille!

Siitä onkin taas aikaa kun viimeksi kirjoittelin tänne. Lomilla ollaan oltu, kierrettiin ympäri Suomea ja muutamaan otteeseen piipahdettiin Norjankin puolella tuossa autolla. Viikon reissulla kilometrejä kertyi melkein 4000! Kaikki meni onneksi hyvin ja vointi on hyvä.

4D -ultran suhteenkin muutin mieltäni, aiemmin olin ajatellut, ettei mennä kun ei sukupuolta kuitenkaan meinata kysellä, mutta nyt tultiin toisiin aatoksiin. Sukupuoli saa edelleen siis jäädä yllätykseksi, mutta ultran varasin ensi keskiviikolle, jolloin viikkoja kasassa 25+5. Ihanaa nähdä taas pieni. Olen jo vähän mietiskellytkin että onhan kaikki niin kuin pitääkin... Eiköhän, mutta tuntuu vaan niin kummalta kun liikkeet ei tunnu voimistuvan juuri lainkaan vaikka pieni siellä varmastikin kokoa kasvaa, mutta onneksi ne tuntuu kuitenkin ihan hyvin.

Neuvola oli tuossa viime viikon maanantaina ja kaikki arvot ihan ok. Sf 20cm, hb 131, syke n. 140/min, verenpaine aavistuksen yläkantissa taas niin kuin aina kun joku muu kuin itse mittaa, eli terveydenhoitajan mittaamana 129/79 p.85, itse kun mittasin itsepalvelupisteessä juuri ennen sisään menoa niin 102/58 p.65. Että semmoinen jännityspaineilija, kummallista...

Muutenkin elämä tuntuu nyt hymyilevän, kävin eilen ison mahani kanssa työhaastattelussa vakituiseen toimeen ja tänään tuli tieto, että sain paikan! Ei ole totta, on se ihana kun jotkut osaa suhtautua raskauteen niin luonnollisena asiana, sovittiin että jatkan nyt äitiyslomaan saakka nykyisessä paikassa ja laitetaan paperit ja muut kuntoon niin että paikka odottaa mua sitten kun töihin paluun aika koittaa. Vuosilomien ja irtisanomisaikojen yms. jälkeen en olisi tässä välissä siellä kerennyt olemaan kuitenkaan kuin ehkä kaksi viikkoa, kun nyt olen pitkäaikaisena sijaisena ollut. Mutta kait näiden pitäisi ymmärtää jos jonkun, "vauva-alallahan" tässä itsekin työskennellään. Että sellaista meille tällä kertaa.

t. Toivotaan ja pieni 24+4

heissan kaikille!

tänään kävin neuvolassa,ja siellä sokerirasitus testissä,jos olisin sen tienny että ne kolme verinäytettä kyynärtaipeesta ottaavat niin olisin varmaan ollu menemättä :x
silloin joskus 13v sitten ei otettu kun sormenpäästä verikoe,vaikka mietin pääni puhki että otettiinko silloinkin kyynärtaipeesta verikokeita,niin ei kyllä otettu.
ja kolme kertaa mukillisen join silloin sitä litkua,joka oli kuin siirappia.ja joka mukillisen jälkeen otettiin se hemppari sormesta.
nyt tuo litku oli vähän niinkuin coca-colaa.oikeastaan ihan hyvän makusta :p
huomenissa saan sitten tietää tulokset.uskon että ei kyllä niissä ole mitään.
muuten vaavi voipi hyvin,hb oli 124 oli noussu 115,noihin lukemiin.
sf mitta 24,keskikäyrillä mennään.verenpaine oli 144/85 p.85
ja sydänäänetkin laukkas 145-160 välillä.painoa oli tullut 145g viikkoa kohden.kaiken kaikkia 7kg
lääkärineuvola parin viikon kuluttua,ja siitä sitten ruvetaankin kahden viikon välein neuvolassa käymään.

eipä tänne sen ihmeempiä,tänään on ollut ihanan lämmin,ehkä vähän liikaakin.
ikkunoita pesin ja keikuin tikapuilla tuolla takapihan puolella..isäntä oli ihan kauhuissaan,jos putoan.
mutta hyvästi pysyin siellä korkeuksissa =)

mutta nyt iltapalan etsintään :)

niinukka ja vunttunen 26+3

Tervetuloa uusille äitiliineille!:) Hauskaa lukea, miten muutkin on mättäny jäätelöä ja suklaata, heh... ! Mulla totisesti paino nyt viime neuvolakäyntiin nähden noussu! Ens viikolla sitä sit mennään sinne punnittavaks taas... Niinhän se ite tuumas, että ens kerralla varmaan on tullukin jo enemmän, kun mulla suht maltillisesti oli siihen mennessä tota painoa kertynyt. Mun pitäs vaan malttaa täs viel hetki olla turhia mässäämättä, kun on noi häätkin ja haluisin ettei hääpuku näytä ihan tynnyriltä mun päällä ,heh!;)

Joku kyseli pukamista -KYLLÄ!! Täällä kans karmeet rypäletertut, joita tossa eilen just rasvailin! Ei kiva vaiva, mut mä oon ainaki niin onneton juomaan pelkkää vettä, että kai sitä saa vähä itteäänkin syyttää jos sormet turpoo ja vatsa on kovalla?;)

Minkälaisia tuntemuksia ne muutamien kokemat supistukset on ollu? Mä en oo tainnu kokea sit mitään suppareita vielä, kun en tiedä ainakaan miltä niiden pitäis edes tuntua?

LaSposa & Nyytti rv23+1 :heart:

Kävin eilen taas Äippäpolilla Lahdessa ja sain tuomioksi jäädä sisiälle, kohdunsuuta jäljellä vajaat 2 cm ja on ihan pehmeää. Antoivat eilen ekan ruiskeen vauvojen keuhkoja vahvistavaa lääkettä. Sanoin että nyt en voi jäädä kun 1v 8kk vanha tyttö pitää hakea hoidosta, sain luvan mennä kotiin ja tulla takas jos tuntuu yhtään kipeitä suppareita. No täytyhän sitä illalla mennä yhdeksän jälkeen takas ja siellä oltiin yksi yö, sain 1 litran nesteitä ja ne tehosi supistuksiin. Kysyin kätilöltä että miksi ei ole ennemmin kerrottu että kun juo litran nestettä esim. illalla niin se auttaa supistuksiin, ei hän osannut sanoa. Iltäpäivällä päästivät pois kun kaikki oli okei. Sain siis tyänään vielä toisen ruiskeen sitä keuhkoja vahvistavaa lääkettä. Siis kerrottakoon että odotan kaksosia rv 26. Eli ovat vielä liian pieniä syntymään painoa noin 800 g per/nekku. Ja jos syntyisi niin olisi tiedossa Tampereen reissu. Että tällaista täällä. Nyt olen onneksi kotona ja tyttö nukkunut jo tunnin saa vähän rauhoittua, ja täytyy todellakin ottaa iisisti ettei tarttis vielä synnyttämään mennä. Isompi poikakin (8v.) on tämän viikon leirillä. :heart: :hug:

Pikaisesti kirjoittelen täältä loman keskeltä. Ihanaa olla lomalla: ei tehty mitään suunnitelmia vaan tehdään aina just sitä, mitä milloinkin huvittaa! Nyt ollaan käymäs Etelä-Suomes ja huomenna suunnataan Helsinkiin Suomenlinnaan, mennään yöksi Hilton Kalastajatorpalle ja sitten seuraavana päivänä SeaLifeen. Ihanaa! B)

Vauva kasvaa hurjaa vauhtia, ainakin potkuista ja liikkeistä päätellen. Tänään heräsin aamulla aivan mielettömään pommitukseen: vauva potki toiselle puolelle varmaan pari kymmentä kertaa putkeen täysillä! :whistle: Mukavaa tietää, että siellä ollaan täysillä mukana. ;)

Seuraava lääkärikäynti on viikon päästä tiistaina ja sit ke on sokerirasitustesti, kun mulla puoli sukua sairastaa diabetesta. Muutoin samat oireet kuin aina ennenkin eli turvotusta, selkäkipuja, suonikohjujen alkuja jne. Ai niin, uutena oireena on alkaneet kummalliset vihlaisut ihan alamasussa, oikeastaa siinä vielä alempana, jossain häpykummun alueella. Osaako kukaan sanoa, onko tämä normaalia?

Terv. Piipa rv 26+5

Piituli: Toivotaan, että supparit loppuu ja pikkuset saa kasvaa vielä masussa.
LaSposa: Meinaatko suonikohjuja tuolla alapäässä? Jos, niin auttaako rasva ja millanen rasva? Mulla kauheet muhkurat alapäässä jo rv 18 alkaen. Onnista ne tuli puolivälin jälkeen. Ilkee vaiva!!
Niinukka: Meillä sokerirasitus menee niin, että ensin sormenpäästä verikoe. Sitten kyynärtaipeesta paastosokrut. Sen jälkeen juodaan pullollinen sitä litkua ja sitten tunti odottaa ja kyynärtaipeesta verikoe. Toinen tunti odotellaan ja taas verikoe kyynärtaipeesta.
Mulla oli eka sokerirasitus jo heti rv10 paikkeilla ja seuraava 28 viikon paikkeilla. Pissassa joka kerta sokrut plussalla. Verensokrut ollu ok. Onnista oli sama juttu..

Ihana helle... sormet alkaa olla makkarat, eikä tunnu vesi auttavan. Tosin enempikin sitä varmaan tarttis juoda.
Masussa menoo tasaseen tahtiin.

Oottekos muuten käyneet uimassa järvessä? Mä en, tosin en ui juuri muutenkaan.

Eipä kai muuta ihmeellistä, ukkonen käväs pikapikaa, onneks lähti pois!

Heippa!
Piipa75 noita vihlaisuista sen verran että mulla vihloo lähes päivittäin muutamia kertoja. Ei sillai periaatteessa kipiää käy mutta aika "jännä" tunne.Eikä harmainta aavistusta mistä johtuu :whistle:

Samoin mulla monesti alkaa niinku "jyskyttää" alamahaa joko toiselta puolelta tai kummaltaki jos rivaskaan tahtiin käpyttelen tai juoksen :eek: Sillai niinku kipiää käy,en osaa selittää :ashamed: Ärsyttää ihan itelläki ku ei oo hajuakaan että mikä sitten on supistus ku periaatteessa joo se maha välillä "kipujen" aikana menee kovaksi sieltä alhaalta vaan en nyt sitten tiiä :snotty: no toivottavasti ne supparit tajuaa sitte viimeistään ku on aika mennä synnyttään :LOL:

Hellettä pukkaa täällä päin,ihanaa! Nyt on rankka loppuviikko tiedossa ku päivisin jädenmyyntiä ja iltasin oon Rotuaari Piknikissä töissä aina yöhön asti.Lauantaina esitellään ihmisille Omega3 +vitamiineja ja mitä hyötyä niistä on ja miten kantsii käyttää,säilytää ymymym =) no eiköhän tuota kerkiä levätä sitten vaikka sunnuntai-iltana viimeistään kunnolla :LOL:

Mä ku oon tämmönen että tykkään menosta ja meiningistä ni sitte on aina monta rautaa tulessa :D mutta eiköhän asioihin tule edes hituen muutosta ku vauva syntyy :heart: Tosin helmikuussa jo olis tarkotus lähtä Thaimaaseen pikkusen kanssa ja oon jo ostanu sille valmiiksi UV-suoja kamppeita :kieh: :kieh: Neuvolassa kun suhtautu äärettömän positiivisesti matkaan,vauveli ku on jo saanu sillon sen 3kk piikityksen ni muuta sitten ei tarvikkaan,ja mulle hepatiitti voidaan hyvin pistää raskausaikanaki,sano että voidaan vaikka neuvolassa pistää B) Oli kyllä kiva ku näin suhtautu,minäki ku vähän varoen heitin matkasuunnitelmat ilmaan :kieh: Mutta saa nyt nähdä muuttuuko omakin mieli vielä...

Mutta joo,mä taidan lähtee kattoo CSI:tä,hyviä öitä kaikille ja tervetuloa mukaan uusile! :wave:

Diipeli 24+3

hei kaikille
käyn kyllä aktiivisesti lukemassa teidän kuulumisia, mutta vähän laiskasti olen kirjotellut.
raskaus etenee kivasti, ja voin jopa sanoa että on ollut helppoa. kiva näin, sillä esikoista odottaessa oli suoraan sanottuna raskasta.
viime viikolla kävin lomalla sisarten ja äidin kanssa tallinnassa. puhtaasti shoppailu reissulla, kivaa oli.
masu kasvaa hyvää vauhtia, ja nyt saa jatkuvasti jo törmätä kyselyihin siittä että joko ollaan loppumetreillä kun on niin iso masu. ihmiset vaan tuppaa unohtaan, että kyllä se tästä vielä isommaksi käy ennenkun lopussa ollaan. omasta mielestäni ei ole vielä edes iso.
hyvää kesää ja voikaa hyvin

heissan vaan!

täällä hikihatussa jo siivosin tänä aamuna,piti vähän enempiä koiran karvoja imuroida ja pestä lattiat kun siskoni tulee meille tänään.
sitten sitä ainakin maanantaille riittää vipinää kun hällä on 5v tyttö.
nuoremman tyttöni jo palkkasi lapsenlikaksi kun pitää niitä rippijuhlia järjästellä,ja huomenna jos ei sada vettä ni pitäs vielä talven mansikat käydä keräämässä :whistle:

soittelin tänä aamuna niitä sokerirasitus testin tuloksia.
o arvo oli 4.7 (pitää olla alle 4.8)
1h arvo oli 7.7 (pitää olla alle oliko se nyt 12,en muista )
2h arvo oli 6,9 (pitää olla alle 8)
eli ei niistä sokereista ainakaan mitään huolta,pissikin oli puhdas.

eilen illalla mietin että pitääkö lähteä johonkin suuntaan lääkäriin,tuli niin kamala maha kipu navan kummallekkin puolelle ja vasemmalle alas kylkeen.selällään jalat koukussa makasin sängyssä.mieskin oli vähän säikähtäneen oloinen.mietin että olenko syönyt jotakin sopimatonta,kuitenkin mahakin oli toiminut,ettei se nyt mikään "eksynyt pieru" siellä mutrunnut.
n.tunnin sitä kipua kesti,ja sitten se lakkasi.
yöllä supisteli sitten pienimmästäkin kääntyilystä,ja asennon vaihdosta.
nyttenkin alamahalla on sellanen olo,että menkat alkaa.

pitää nyt seurata,ei tuo imurointi ja lattian pesu,ainakaan sellasia supistuksia tuonu,että koko masu olis kovettunu.

mutta nyt taidan lähtee laittamaan nuo pyykit ulos kuivumaan.

aurinkoa kaikille.

niinukka ja vunttunen 26+4

Vilma-Onni mä meinasin peräpukamia niillä rypäletertuilla!;) En usko, että alapään suonikohjuihin rasvat auttaa... Mut kandee kysyä neuvolasta kuitenkin? En oo moisia ainakaan viel osannut rekisteröidä.

Onko muilla kiusallista hiivaongelmaa??? Mulla sitä on ollu jo ennne raskautta, mut nytki tuntuu et pitäs vaan Canestenia laitella vähän väliä! Eikä se yks 500mg suppo mitään ihmeitä edes tee:( Ärsyttävä vaiva!!!

Järvessä uimisesta oon mäkin kiinnostunut, kun ens viikonloppuna taitaa tarjoutua eka mahis sellaseen... Uskaltaako sitä uida? Voiko vedestä saada jotain pöpöjä??

Hei Lokakuiset! En ole juuri kirjoitellut raskauden alkuaikojen jälkeen, onpas se kiireistä tämä elämä :whistle: Odotan kaksosvauvoja rvk 27. Ihan mukavasti on raskausaika sujunut, supistuksia on ollut viikolta 20 asti jonkin verran, ja sairaslomalla olen töistä, mutta muuten kaikki ok. Eivätkä nuo supistukset ole onneksi saaneet mitään "tuhoa" aikaan, vaikka tiukkoja välillä ovatkin. Ultran mukaan tulokkaat ovat pojanpalleroita. Ennestään kotoa löytyy tylleröitä, joten nyt on sitten haalittu kirppareilta ja alesta vaatteita poikavauvoille. Ovat ne suloisia nuo pikkuvaatteet, iltaisin pitää aina välillä käydä hipelöimässä niitä :heart: Onnellista odotusaikaa kaikille! :heart:

Eii ne sitten mitään supisteluja ollutkaan, vaan vatsalihakseni ovat yksinkertaisesti ylikunnossa, eli maha on kivikova koko ajan. Kannan vatsaani yksinomaan vatsalihaksillani. Äitiystukivyötä metsästän, josko siitä olisi apua. :D

Mun piti oikeen alkaa tänne kirjottamaan, kun Kelalla oli niin nopeeta toimintaa (mitä meillä päin ei yleensä ole). Vein vajaa kaks viikkoa sitten ne äippäloma paperit Kelaan ja tänään sitten jo tuli postista lappu, että saa hakea äitiyspakkauksen! Pakkohan se sitten oli hetyi hakea, että pääsi kaivamaan laatikon sisältöä. Olen tosi tyytyväinen tuohon pakkaukseen. Vaatteet sopii kyllä kummallekki sukupuolelle ja olivat muutenkin sopivan neytraaleja väreiltään yms. Aivan ihanat ne pallokuvioiset vaatteet :) Meijän 5v poika oli ihan innoissaan mun kanssa kaivamassa laatikon sisältöä.

Äitiysraha päätöstä ei vielä tullut, mutta sillähän ei vielä kiirettä, kun äippäloma alkaa vasta 10.9.

Mulla yhä nuo omituiset alavatsakivut jatkuu, varsinkin kun liikkuu enemmän, pitää aina vähän istuskella esim. siivoushommien välissä. Onneks neuvola ens maanantaina ja sitt se äitiyspolilla käynti 23.7, niin pääsee näkemään onko kaikki taas kunnossa.
Mitään mielitekoja mulla ei ole ollut, kaikki ruoka maistuu... ehkä vähän liiankin hyvin :LOL:
No ei mitään hätää, kun ei tuota painoa ole tullut ehkä kun jotain nelisen kiloa vasta lisää (on tuota vararavintoa jo ennestään ihan tarpeeksi....)

Tässä juuri nautiskelin jäätelöä sisätiloissa pöytätuulettimen alla!!
Pahemmin ei ilman lämpötila oo haitannt, mutta tänään tukalaa. ukkonenkin yritti jotain saada aikaiseksi, muta ei sittenkään, painostava seisovva ilma. Huomenna ollaan kaverin kans menossa Ouluun naisten hömppäkierrokselle. Ystävä joutuukin koville, kun minä tenttaan siltä mitä kaikkee mun kannattas ostella. Vaatteita vaavile koitan vältellä, kun justiin läjäsin oottamaan muutaman koneellisen vauvanvaatteita, joita ollaan saatu. ;)

Vointi on ollut ihan kiva oikeastaan. Yövuorosta palautumisen huomaa olevan hitaampaa, mutta eipä niitä oo edessä enää kuin yksi. Vatsassa kyllä pieni poukkoilee välillä melkosesti! Supisteluja en ainakaan oo osannut huomata..

Pitääpä nyt lopettaan tämä, vaikka jotain ois vielä mielessä. Pitää lähtee ulkoiluttaan pikkukoiraa.

Olipas neuvolääkärissä käynti tänään... ronkki alapäätä kovakourasesti ja nopeesti. Sit ku kuunteli sydänäänet niin tokas vaan et hyvin kuuluu...tarkistin sit oven ulkopuolella et paljonko oli 140 näytti. Sit alko painosta mussuttaa kun sitä on tullut nyt aikasta paljon... 9kg helmikuusta, meinasin sanoa sille et kato kuule omaa ahterias. Oltiin lääkärin luona noin 10min ja ulos... sano vaan et menkääs kotiin kasvattamaan :eek: RR oli taas hyvä, Sf 28 sitä lääkäri ihmetteli et miten on 6cm kasvanu viime kerrasta ja totes et ei pienemmäkskään sitä saa. Raivotarjonnassa tää hirviö kuulema on... vetää kyl rundia ympäri kohtua :D Hb ei mitattu ku oli viimeks hyvä... muistaakseni 120 ja risat. ens neuvola kerralla kyllä sanon sille terkalle tosta lääkäristä, mitään kerenny kysymään siltä ku oli niin hätänen. Isäntäkin oli mukana ja sekin oli ihan ihmeissään.
Kuumaa piisaa tääl lahden seudulla... tänään lahdessa kaupoilla eikä oikein meinannu jaksaa, kylkeen alko sattumaan ihan älyttömästi ja törötin sit sovituskopin penkillä hetken aikaa.. mukaan tarttu yhet mamma housut hennesistä ja lindexistä imetys/mammapaita. Sellasta tänne... :$

piituli toivottavasti vauvat pysyy vielä masussa :hug:

ihanaa,saatiin eilen lahjaksi vauvalle pinnasänky :heart:
olin ajatellut että laitetaan vasta myöhemmin,mutta toisin kävi...:)
laitoin siihen nätin vauvojen pikku peiton päälle ennen ku tulee pussilakanat.
täällä kela ole kovinkaan nopea,menny jo yli 3vkoa kun vein paperit.
oon saanu lahjaksi aika paljon äitiysvaatteita,ja tänään saan lisää!
kaveri lupasi tuoda äitiysmekon ja muutaman paidan.
nyt täytyy lähteä,voikaa oikein hyvin:wave:
-milla25+4

Helteistä heinäkuuta kaikille! Ensiksi Dirlittanille suuri kiitos ja kumarrus uudesta pinosta:flower: Ja uusille lokamassuille tervetuloa :wave:

Ja Piitulille suuret :hug: Toivotaan että pienokaiset eivät ihan vielä halua masusta pois :) Jalat ristiin loppukesäksi :D

Itelle ei mitään sen ihmeempiä kuulu. Pikkuinen vetää rallia masussa ja äiti kärvistelee helteitä :/ Päivällä on kuuma, yöllä on kuuma |O Miä en normaalistikaan tykkää helteistä saatika nyt sitten...

Ai niin, sainhan miä alkuviikosta ihania uutisia :) Kummipoikani äiti (myös tulevan kummitäti) odottaa pikkuista ensi helmikuuksi :) Tiedämpä minne rahtaan kaikki vaavan vaatteet alkuvuonna :D

tuutilulla rv 27+5 JO :eek:

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Hienoa, että joku viittii nähdä vaivaa palstan päivittämisessä, kiitos siitä!

Tänään oli mulla toinen neuvolalääkäri (enempää ei sitten olekaan, jos ei mitään erityistä ilmaannu). Kaikki oli hyvin. Hemppari oli laskenut vaikka rautaa syön, nyt pitää lisätä määrää vähän. Painoa tullut 207g/vko eli alusta asti noin 5 kg (alkupainoa oli kyllä ihan omiks tarpeix :LOL: ). Sokerirasituksessa kävin maanantaina ja siinäkin oli kaikki arvot ok.
Selkä on kipeä, sellaista iskiastyyppistä kipuilua joka heijastaa vasempaan jalkaan, nyt olenkin sairaslomalla tämän viikon. Ensiviikko pitäis töissä jaksaa ja sitten olis kolme viikkoa lomaa. Ja sit pitäis vielä neljä viikkoa jaksaa...

Mutta kaiken kaikkiaan odotus on siis mennyt mukavasti, aika nautinnollista aikaa tämäkin. Vauva potkii ja pahimmat olot on takanapäin. Ruoka ei mulle oikein maistu, mutta pakko on säännöllisesti jotain syödä tai tulee paha olo. Ja tosiaan muisti ja ajatukset yleensäkin pätkivät jonkin verran.

Oikein hyviä vointeja kaikille muillekin!

Tylsä ja viikot 26 + 4

;) ;)

Neuvolakuulumisia;
kaikki oli ok, rr oli 115/62 ,eli noussut mikä oli hyvä, hb 137, painoa oli tullut 200gr/vko(yhteensä on nyt kaikenkaikkiaan tullut vähän alle 5 kg). SF-mitta oli 24, eli yläkäyrillä mennään, mutta ihan tasaiseen kasvaa..
Sydänäänet kuului hienosti, oli taas sellaista 150 luokkaa. Eli ainakaan minun kohdalla nuo sydänäänet ei kerro sukupuolesta mitään; eikös sitä sanota että tytöllä korkeat sykkeet ja pojalla matalat..Mullahan sen 4D-ultran mukaan olisi poika tulossa.
Niitä supistuksia pitää seurailla, ja mennä sitten polille hakemaan saikkua jos pahenee. Neuvolassa kun ei lääkäriä ole paikalla ollenkaan ennen elokuuta..

Ei täältä muuta tällä erää, lämpöä piisaa, ja vauva potkii eli kaikki ok:)

Yhteistyössä