*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

pinkkimieli
Onneks teijän Pallopäällä oli kuitenki kaikki hyvin :) :hug:

Kohdun kasvukivuista...
Mulla varmaan jotain tommosia on...?
Ihan alussa joskus alle rv.10 jomotti mahaa ilkeesti ja joskus rv.15 ne alko uudestaan... Varsinki jos kovin jotain touhuaa niin jomottaa... |O


Tänne ei mitään kummempia.
Yövuoroon vielä meno niin pitää laittaa kohta nukkumaan :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.17+4* :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta!

Kassukin yhä keikkuu mukana vaikka hiljaiseloa viettänytkin kirjoituksen suhteen :wave: Vajaan kahden viikon päästä rakenneultra ja massu onkin yhtäkkiä pullahtanut kivasti :p Ihana raskausmassu :heart: kuten monella muullakin kuvista päätellen.

Nyt tunnen jo liikkeitä joita voi ihan potkuiksi jo sanoa :heart:

Pihahommia olen lasten kanssa tehnyt ja vappu oikeastaan vain meni. Oli mulla alkoholiton kuohari tuolla mutta yhä on avaamatta jääkaapissa :LOL: Mieheni on jo kolmatta viikkoa yk-hommissa, joten yksin kun neljän pienen lapsen kanssa ahertaa, jää nuo juhlimiset muutenkin vähemmälle :whistle:

Taidankin muuten tänäiltana avata sen kuoharin ja lisätä sinne pari mansikkaa killumaan :p

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille


Kassu ja Maikki 18+5
 
Hyvää sunnuntai iltapäivää :wave:

Täällä on lenkkeilty ja käyty palanpainikkeeksi syömässä munkkeja äidillä :D
Ihana ilma, vaikka aurinko paistaakin vain pilviharson takaa =)

R-ultra onkin sitten periaatteessa viikon päästä, sillä tätä päiväähän ei enään lasketa, eikös ;)
Ihanaa...ei malttaisi odottaa :D

Tiuhtin potkut alkaa olla tosi tujakoita...eilenkin kun leikin pojan kanssa lattialla ja kurkotin ottamaan palloa kauempaa, potki Tiuthi niin kvaa, että tuntui koko sisäelin sarja vaihtavan paikkaa :whistle:

Ja kasvu kipuja...juuh, niitä alkaa olla enenvässä määrin, myös liitos kivut alkavat päiväpäivältä vaivata enemmän.
Kohdun kasvukipu muistuttaa itsestään, jos nousen vaikkapa sohvalta nopeasti, ei pysty oikaisemaan selkää ilman repivää kipua kohdussa, enne kuin se loppuu...eli rauhallisuutta peliin...liitoskivut taasen muistuttavat itsestään yön jälkeen tai jos olen istunut tai seissyt liiaksi paikoillaini :/

Hurjaa ajatella, että seuraavaksi kun viikot vaihtuu, mennään jo 20 viikolla (19+0 )...jaksan vieläkin kiittää luojaani, että hankitoja on minimaalisen vähän :whistle:

Nyt on keitettävä lenkin painikkeeksi kahvit, toinen hikilenkki tekee kahvihampaan kovin vaativaksi :D

paapelo+poju+Tiuhti 18+1
 
Pinkkimieli: onneksi oli vauvalla kaikki kunnossa!

Masun muodosta: mulla ei kyllä masun muoto ole vauvan sukupuolta paljastanu, on siis veikkaukset menny sen suhteen välillä oikein ja välillä väärin. Myöskään sykkeistä ei ole ollut apua. Veljenvaimolla oli aivan selvä poikamasu, edes viikkoa ennen synntystä ei takaapäin tiennyt etät oli raskaana, niin vain tyttö tuli.

Kaurisäiti: kurja kun kunta ei tarjoa kuin yhden ultran. Ei tarjoa meilläkään kuin niskaturvotusultran,yksityiselle mennään rakenneultraan kun haluan vielä varmistaa että vauvalla on asiat kunnossa.

Haravoinnista ja pihahommista: oon kyllä tehny ihan ilman hengityssuojaimia. Vielöä ei myyräkuumetta ole tullut.

Mies lähti pelailee jääkiekkoa, tulee sitten illalla takas. Kuopuksen kanssa olin kaverin pojan synttäreillä. Kyllä se on kumme miten erilaisia melkein samanikäiset voi olla. Huomenna olis taas töihin mentävä. Illalla lähden sitten koulutusreissulle muutamaksi päiväksi. Saas nähdä miten kotiväki pärjää.

Nyt täytyy lopetella kun kuopus haluaa myös kirjoittaa joten menee hieman hankalaksi.
Peppi ja toukka 16+5

 
Onpas taas menny ... en ookkaan aikoihin kirjotellu taas tänne! :) Vaikka mitä uutta on tullut!
En muista kyllä enää yhtään mitä piti kijoittaa, mutta eihän se mitään!
Vappu meni rahallisissa merkeissä miehekkeen kanssa kotona, saunoessa. Minä olen kanssa raskaus aikanan ihan nolla linjalla alkoholin suhteen, enkä ota edes alkoholittomia siidereitä, kun ne on pahoja :LOL: Huomenna olis sitten toinen neuvola kerta, pelottaa paljon on painoa tullut, koska herkut maistuvat tosi hyvin tälle mammalle! noh toivottavasti ei paljon :D
Minulla on ollut monta päivää välillä tosi inhottavia menkkamaisia kipuja alaselässä.. onko muilla ollut? Ja tietysti vihlomisia on mahassa taas ollut.. se on jännä kun ne tulee jotenki mulla silllen parin viikon välein ne kipupäivät.. ekaks on kipuja ja sitten voi olla pari vko että ei oo ja sitten taas on :)

Henspu ja nökerö 16+2
 
Heips mammat!

Pitkästä aikaa kirjoittelen, lukemassa olen kyllä känynyt säännöllisesti.

Ihania masukuvia täällä, omakin massu on kyllä jo kivasti kasvanut. Enää ei jää kellekään epäselväksi, että tämäpä nainen onkin raskaana. :)

Sain jo nauttia hetken keskiraskauden energisestä vaihteesta, mutta nyt iski armoton väsymys. Sitä on jatkunut jonkin aikaa, lisänä huimaus ja muutenkin veto pois. Mahtaako hemoglobiini olla laskenut? Kuinka moni teistä syö lisärautaa? Olen kasvissyöjä, joten raudan saaminen ravinnosta raskauden tarpeisiin on aika vaikeaa. Parin viikon päästä vasta on seuraava neuvola, joten ajattelin aloitella rautakuurin ihan omin päin.

Toinen kysymys vaunuista: Onko kellään Gesslein-vaunuja, oletteko olleet tyytyväisiä? Ja onko kukaan tilannut Saksasta ko. vaunuja? Netissä olen surffannut ja huomannut niiden olevan melko lailla halvempia Saksassa.

 
Pitkästä aikaa täällä. En tainnut kuin kerran ehtiä kirjoittamaan huhtikuun pinoon.
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille.

Täällä omassa vatsassa on kaikki hyvin. Hieman on väsyttänyt. Eilen onnistuin selän jotenkin niksauttamaan, joten tämä päivä on ollut vähän hiljaiseloa. Pisti vaan miettimään, että toivottavasti selkä pysyy jatkossa kunnossa, muuten on varsin ikävä kannella ja hoitaa tuota esikoista. Onneksi tapahtui nyt, kun tuo mies on vielä vapailla.

Vappu meni rauhallisesti, lasillinen kuohuviiniä tuli nautittua. Itse olen sillain ajatellut, että voin lasillisen kuohuviiniä ottaa juhlatilanteissa, muuten pidän täysin nollalinjaa. On ollut tässä jo alkoholin kanssa pidempi tauko, kun odotin esikoista ja sitten imetin ja heti olinkin taas raskaana. Mutta ehtiihän sitä sitten myöhemminkin, ei ole edes juuri mieli minnekään tehnyt. Sen verran mukavasti tämä elo mennyt.

Rakenneultra on viikon päästä 19+3. Taidetaan olla Paapelon kanssa samaan aikaan menossa. Kovasti jo odotan. Ajattelin pitää lapsukaisen sukupuolen vielä yllätyksenä, vaikka kovasti on taas tunne, että toinen poika meille olisi tulossa.

Ai niin, neuvolakäynti on takana ja syke oli 130. Ihanaa oli kuulla taas ne sydämenjumpsutukset.

Kirjoittelen taasen paremmalla ajalla..
On niin mukavan aurinkoinen ilma, ettei raaski koneella istua.

Mirmi 18+2

 
Mirmi:
Juu, minulla on 11.5 maanantaina ultra...aika mennyt ihan siivillä, vastahan sitä odotti np-ultraa kuin kuuta nousevaa ja nyt sitten vika ultra ja kohti odotuksen finaalia.

Nyt muuten menee vielä tämä odotus varsin leppoisasti, mutta odottakaahan kanssa sisareni, kun viikot kertyy sinne 30...siitä alkaa hidas ja tuskallinen lähtölskenta ja mitä lähemmäs viikkoja 36 mennään sen enemmän alkaa ajatukset pyöriä omassa navassa, vaikka kaikkea muutakin olisi ja aika MATELEE :LOL:
Itsestäni tiedän, että rv38 alan olla jo totaali kypsä koko mahaan...pyörin itsesäälissä, ettei tämä lapsi synny ennen seuraavaa vuosisataa ja mietin joka päivä, että tänäänköhän jo alkaisi jotain tapahtua :ashamed:
Mutta henkisesti olen kyllä valmistautunut käynnistykseen...jotenkin sen jo esikosta kokeneena, en pelkää sitä, mutten myöskään odota sitä, mutta silti kuvittelen, että sinne asti saan lasta odottaa :whistle:

Näkemisiin taas :D
 
Kiitokset Talvicille uudesta pinosta!

Laitanpa heti tähän masukuvan, kun kummityttöni sen otti tänään...



Tuommonen pötsi! Ihmeellisesti on tuonne ylös asti turvonnut, että näyttää jo niinku olisin paljon pidemmällä. :D Tuo on ihan aamusella otettu kuva, että illemmalla tuo alaosa on kyllä aika paljon yläosaa ulompana... Olipas sekavasti selitetty! :D

Meidän masuasukki on taas puskenut itteensä ihan kohdun yläreunaan, jotenkin viihtyy hyvin sielä, pää ja peppu tuntuu välillä tosi selkeesti! Iskias mulla äityi vapputorilla kävelystä kauheeksi, ja ilta meni sitten hitaasti liikkuessa. Ihmeen aikasin tää nyt alkanut vaivaamaan!

Ens viikolla vihdoin neuvola, ja saan sen ultra-ajan! Kovasti jo odottelen sitä!

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! :wave:

miltski ja papu 17+3 :heart:
 
Talvicille kiitos uudesta pinosta.

Pinkkimieli ja pallopää onneksi teille molemmilla on kaikki hyvin.

Rakenneultra on kesäkuun alussa. Silloin viikkoa 20+. Vielä pitäisi kuukausi odotelle. Viikon päästä seuraava neuvola. Pääsee sit kuuntelemaan sydänäänet. Välillä vain on sellainen olo, että onko vauvalla varmasti kaikki hyvin. Vielä kun ei liikkeitä tunne. Mut toivottavasti on. Vatsa ainakin on alkanut kasvamaan.

Pihahommia olen ollut tekemässä. Hanskat on ollut kädessä, kun olen kukkamaita tehnyt. Muuten en ole suojautunut. Nyt on ollut niin hienot ilmat, et on tullut pihallakin oltua.

Vappu oli ja meni. Samalla vapaapäivät tuli vietettyä. Huomenna pitäisi mennä töihin. Palaveri on ainakin aamupäivällä tiedossa. Vappua tuli vietettyä rauhallisesti. Eilen oltiin tanssimassa. Tämä päivä on mennyt multa lepäilyn merkeissä. Vanhempien luona kävin. Äiti oli leiponut sämpylöitä. Nyt vain odottelen, et mies tulee kotiin ja päästään syömään sämpylöitä.

Toisina päivinä huomaa, että on enemmän väsynyt kuin toisina. Iltaisin tulee kyl mentyä aikaisemmin nukkumaan kuin ennen. Hemppa oli ainakin ekalla neuvolakerraltta tosi hyvällä tasolla.

 
miltski:
Ihan tuli tuosta sinun vaavin hengailusta mieleen :D
Eli siis meidän vaavi kanssa tulee ajoittain lymyämään ihan tuonne kohdun yläosaan ja silloin tuntee selkeästi hänen...hmmm, uskaltaisinko veikata, että yläselä ja pään...työntää ajoittain todella voimakkaasti itseään sinne ja se kyllä tekee aika hellää...ja välistä taas tekee samoja venytyksiä kohdun sivuille, sekään ei tunnu sen mukavammalle, mutta mukava silti aina jälkeen päin kun tietää, että vilkas on =)
 
Iltoja!

Täälläkin vappu tuli ja meni aika huomaamattomasti. Vähän on mökillä oltu ja pyöräilty ja kyläilytkin tehty. Grillatakin ehdittiin. Mut mulla kans on ollut aika lailla väsy ja voimaton olo pienestäki puurtamisesta, niin aika laiskaa oloa täällä...

Mahan muodosta: Mulla myös on ekasta massu oli kaikki edessä, eli nk. poikamassu, mutta tyttöhön tuo on. Ja nytkin näyttää tulevan ihan samanmuotoinen, mut tällä kertaa kyllä poikaolo. Saa nähdä sitten...

Mulla rakenneultra on vasta 1.6. eli viikkoja sillon jotain 21, mut jotenki nyt on töissäkin niin kiire, että en edes ehtis aiemmin. Yllättävän rauhallisesti nyt jaksaa oottaa sinne asti.

Massu on kyllä kasvanu, mut harmillisesti mulla kun tuo kohtu on niin takana, niin maha on aika pehmeä ja istuessa tulee kunnollinen jättijenkkakahva vaan... :LOL: Eli ei musta kuitenkaan niin selvä vauvamassu. Pitääpäs ottaa taas pitkästä aikaa kuvaa, kun huomenna taas poksuu viikot...Tuntuu kyllä uskomattomalta, että huomenna siis 17 viikkoa täynnä! Vastahan olin np-ultrassa ja muuta...

Niin ja kivoja massuja kaikilla! Äitsylläkin niin ihanan pyöreä pallo jo. Ja Talviccillakin tosi kaunis massu. Miltskillä myös. Mullakin aamuisin massu varsin pieni, mut illalla ihan turvonnu pallero...

Nyt esikoinen laittaan yöunille...

Hätähousu ja Maukka 16+6

ps. TALVICCI, laitatako tuonne listaan, et LA täällä 12.10. eikä 13. vaikka samahan tuo nyt periaatteessa on...
 
Pikakäynnillä täällä :wave:
paapelon loppuraskauskyllästymiseen vastavetona omakohtainen kokemus: minä nautin täysillä viimeisistä raskausviikoista! Esikoinen syntyi siis 41+6, eikä minulla ollut vielä mikään hätä päästä mahasta eroon.. Kävely oli tosin välillä hankalaa, autolla ajamisesta puhumattakaan (kun ei meinannut rattiin yltää vatsan takaa), mutta voi sentään kuinka paljon nautinkaan vatsan silittelyistä, potkuista, siitä tunteesta että minä = me. Oooohhh, kaipuu iski..

Ja nyt iltapalalle
~Tiila ja Kauno 15+5
 
Tiila :D
Itsellä oli tosiaan esikosta aivan karseat liitoskivut loppumetreillä ja turvotti, potkut teki kipeää ja rinnat painoi tonnin :LOL: Kaikki tuo kipeys todennäköisesti voi liittyä pieneen kokooni ja siihen, että maha oli tajuton :D
Toivon tietenkin, että tällä kertaa ei ihan niin kovasti äityisi kivuksi ja että tämä pallero ei olisi niin ärhäkkä potkimaan loppumetreillä...todella, kun itsellä lopussa potkut ja liikkeet teki ihan kipeää, niin kauhean kauniit muistot ei loppu metreiltä ole...joskin aika kultaa muistoja ja ikävähän sitä suurta torpeedoa sitten kuitenkin tuli heti seuraavana päivänä synnytyksestä :LOL:
 
Hei!
pinkkimieli voi kuinka hyvä että kaikki oli hyvin!!

Kohdun kasvukipuja täälläkin todella ollut,eilenkin kävely ja pihatyösession jälkeen kovastikin alavatsakipuja, selän puolellakin tuntui ja vain makaamalla meni ohitse. Vihlontaa ja menkkamaista jomotusta.

Liikkeitä tänään tuntunut,ainakin otaksun ne liikkeiksi,pientä liikehdintää alavatsalla,hassun tuntuista :heart:

Suloisia masukuvia tänne ilmaantunut,pakko laittaa omanikin kun varsinkin tänään tuntuu että maha erityisen "painavan" oloinen :D



nöpötin ja pikkuinen 16+4
 
Talvicci kos niistä Habekorin yhdistelmistä kyseli mut mulla oli esikolla sellaset ihanat siniharmaat ja tykkäsin niistä kovasti.

Mulla kans maha näyttää jo siltä kuin olisin jo pidemmälläkin tässä raskaudessa :ashamed:
Taitaa miehen työkaverit ens viikolla kuulla asiasta kun yks miehen työkaveri oli vapputorilla perjantaina kun siellä pyörähdettiin.
No mut... johan parin viikon päästä ollaankin jo puolessa välissä että ei kait se haittaa.

Ja tosiaan nyt kun vahvasti näyttää siltä että mä lähen vuodenvaihteessa töihin ja mies jää pitämään sen vanhempainvapaan... tosin tää kerrotaan vasta miehellä töissä sit kun on pakko.

Mä tossa reilu viikko sit haravoin mein pihaa ja en mä kyllä pitäny mitään suojaimia, mut ei tuo piha kyllä niin pöllynytkään.

Väsymys on painanu taas... tosin meille tuli vieraita jo torstai iltana ja ne lähti vasta tänään.
Typy oli kyllä onnensa kukkuloilla kun oli serkut käymässä ja oli leikki seuraa.

Mä taidan lähtee nyt nukkumaan kun väsyttää tosiaan kamalasti.
 
Voihan sunnuntai. En millään haluaisi huomenna päästää miestä päiväksi töihin. On ollut niin mukava miehen kanssa kotona puuhailla yhdessä, kun itselläkin olo huomattavasti parempi ja energisempi... Ja vielä kun on koko vapun ollut niin ihana ja lämmin sää! Mie oon vaan aina energiavarastoni käyttäny loppuun jo ennen kuutta. Sen jälkeen ei enää jaksa muuta kuin maata sohvalla ja töllöttää telkkua...

Onko muilla muuten öisin havaittavissa huomattavaa hikoilua? Mie oon nyt varmaan jo pari viikkoa heränny joka yö vähintään kerran siihen, että olen hiestä ihan läpimärkä... ja miulla ei siis oo herätessä kuuma, ei siis johdu siitä. Olen vain ihan hiestä märkä...

Toinen kysymys vielä: tai siis kun ilmeisesti meidän ei nyt tarvii vauvantarvikkeista hankkia itse muuta kuin kaukalo ja ongelma on siinä, että miehen mielestä kaukalonkin voi ostaa käytettynä, mutta mie taas itse oon sitä vastaan. Kuinka siis saisin selitettyä miehelle, miksi kannattaa ostaa uusi kaukalo? Miut on siis opetettu olemaan kaikkien "turvallisuustuotteiden" kanssa erittäin tarkkana, enkä siis pääse eroon ajatuksesta, että "mitä jos...", mutta mieshän ei tätä tietenkään ymmärrä... Nyt miun pitäisi siis saada jotain hyviä argumentteja sitä vastaan, miksi ei voi käytettyä kaukaloa ostaa. Kiitos jo etukäteen, jos joku kehtaa vastata...

DsariaL ja Nökerö 16+3
 
Dsarial:
Mielstäni voisit selittää tuon kierrätetyn kaukalo asian miehellesi miehen kielisesti, eli jotakuinkin näin, jolla itse sain miehen ymmärtämään tämän seikan.

Turvasuosituksissa lukee, että kaukalo tai turvaistuin ei saisi olla kuin korkeintaan 5v vanha, ajan kuluessa turvajänniteet ja hihnat löystyvät, eivätkä takaa enään samanlaista turvaa, kuin uutena ostettu.

Turva suositukset myös muuttuvat usein ja uusia turvasäätöjä kehitetään joka vuosi uusia, jolloin myös ajantasalla oleva UUSI turvakaukalo tai istuin on jo 2v vanhempaa istuinta reilusti turvallisempi.

Käytetystä istuimesta tai kaukalosta ei voi koskaan olla 100% varma, etteikö se olisi jossain välissä ollut edes pienessä kolarissa ja onko istuin tai kaukalo varmasti ollut vain yhdellä lapsella, ettei tätäkin ole saatu tai ostettu joltain muulta...tällöin kolarien kartoittaminen on hankalampaa.

Myös käytettynä ostettu on voinut saada kolhuja matkassa...pudota korkealta hyllyltä, paiskautua vahingossa lattialle tai isommat lapset ovat saattaneet leikkiä tällä ja siten aiheuttaa paljaalle silmälle näkymätöntä haittaa.

Tuossa on siis muistikuvani eräästä artikkelista, se ei ole täydellinen kopio siitä siis, mutta ajanee asian ja mies myöntyi samantien hankkimaan uuden turvakaukalon tälle kakkoselle :D
 
Moi kaikki!

Vappu meni täälläkin mukavasti, nyt edessä paluu arkeen. Olin jopa kahtena päivänä kavereiden ja miehen mieliksi urheana baarissa, oli kyllä aika tylsää :LOL:
Picnicillä oli ihanaa, kuten aina.

Mullakin alkaa maha nyt välillä jo selkeästikin näkyä. Vähän se näyttää siltä, että olisin vaan lihonut. Tiukan paidan kanssa muoto näkyy selvemmin. Hyvä että tuli töissä kerrottua, ei tarvi tätä yrittää peitellä ainakaan.

Jännää kyllä kun rakenneultra lähestyy! Omani on vasta 2.6., sitä ei siirretty vaikka laskettu aika aikaistui. Mä jotenkinn suhtaudun aika luottavaisesti siihen, että lapsi on terve, eniten panikoin siitä onko se hengissä. Kun mitään ei tosiaan vielä tunnu, toivottavasti lähiviikkoina alan tuntea liikkeitä.
Mä vähän toivon tyttöä ja aluksi tuntui selkeästi että tyttö olisi tulossa. Enää en ole niin varma, eikä sen niin väliäkään. Utelias kuitenkin olen:)

Äh, mun täytyy siirtää tän viikon neuvola, tuli työmatka juuri siihen.

Ollaan löydetty aivan ihana asunto meidän pienelle perheelle, nyt sitten vaan toivotaan että nykyiset omistajat myisivät sen meille jokseenkin järkevällä hinnalla.
 
Moi :)

Kuukausikin tosiaan vaihtui, ja mikäs oli vaihtuessa kun oli niin mukavan keväistä ja energiaa puuhaillakin jotain. Mahtavaa kun pahoinvointi helpottaa. Väsymystä tosin on täälläkin, päiväunet maistuvat niin hyviltä...

Alkoholista. Löysin viikonloppuna Citymarketista englantilaista kuivaa Stowford Press-siideriä 0,5 prosenttisena. Tykkään kuivan siiderin mausta ilman sitä alkoholiakin, joten oli ilo nautiskella edes sen yhden pullollisen verran :) Kuohuviiniä olen ottanut kaksi lasillista raskausaikana tähän mennessä (juhlissa). Ehkä tuota siideriä voisi ottaa kesäkuumalla (jos sellaista on tullakseen) toistekin.

Komeita vatsoja teillä :) Tätä omaansakin kantaa ylpeänä, kivasti se kasvaakin. Vielä viikko neuvolaan...

Mukavaa viikon alkua!

Apollo + Töppönen 14+2
 
Aku
Heippa mammat! :wave:

Pitkästä aikaa ehdin minäkin istahtaa koneelle.Se ois muutama vapaapäivä tiedossa =)

Tuohon kaukaloasiaan on pakko kommentoida että meillä esikon kaukalo oli vuotta vanhemman serkkutytön vanha.Mä ajattelin sen niin että tuntemattomalta en kaukaloa ostaisi,mutta sukulaiselta/ystävältä kyllä koska tiedän kaukalon historian eli ei oo ollu kolareissa tms.Vielä en oo mietiskelly että pitäskö syksyllä ostaa uus vai vieläkö mennään tuolla vanhalla.Oon joskus kuullu jonkun jutun että 5v. ois kaukalolle riittävä käyttöikä että sen jälkeen styroksiosat alkais haurastua.Tiedä tuosta sitten.

Täällä on vielä matkaa rakenneultraan se ois tiedossa 29.5.Ei millään jaksa oottaa!Mullakin on masu pullahtanut parissa viikossa hyvin esiin ja ekat raskausarvetkin tekee tuloaan :kieh: esikosta niitä ei tullut lainkaan.Mielestäni oon kyllä rasvaillut ihoa ihan samaan tahtiin kun silloin eli eipä oo sillä ainakaan vaikutusta :|

Ainiin kuulin salaisuuden.Mun serkku oottaa kans vauvaa.La ois 26.10!Saas nähän ollaanko samaan aikaan laitoksella.

Alkoholista olitte jutelleet .Apollo olikin bongannut tuon stowfordin ,itsekin jo esikkoa odottaessani otin silloin tällöin yhden tuollaisen.Itse inhoan alkoholittomia siidereitä niiden makeuden takia.Silloin kun esikkoa odotin niin jossain vauva,odotus tms. lehdessä noita oikeen mainostettiin odottajalle janon sammuttajaksi,mikä on kuitenkin ehkä hieman kyseenalaista kun hieman sitä alkoholia kuitenkin sisältää.

Mutta nyt painun ruuan laittoon ja pyykkäämään.Mukavaa päivää kaikille lokakuisille!

T.Aku ja aapo(viikot on ihan hukassa :LOL: )
 
Heippa!
Niin on taas pitkät vapaat vietetty ja arki palannut, plääh..Odotan kovin jo kesälomaa joka alkaa 2 kuukauden päästä.
Varasin just Femedasta 4d-ultran kesäkuun alkuun :) Ja sitä ennen on vielä se rakenneultrakin ensi viikolla, jänskää!
Miehen entinen työkaveri kauppaa meille emmaljungan city crosseja. Olen lukenut niistä paljon hyvää ja eiköhän me ne osteta pois niin säästyy siinä vähän.
Huoh, kohta on töihin kömmittävä. Ei millään huvittais kun täällä kotonakin olis yhtä sun toista tekemistä muuton jäljiltä, mutta ei voi minkään..
 
Ven
Heippa pitkästä aikaa!
Kovasti on ollut työkiireitä koko kevään, joten kirjoittelu on kyllä jäänyt tyystin.

Mutta olen kuitenkin silloin tällöin käynyt lukemassa täällä, ja varsinkin katselemassa massukuvia =) Hienoja kumpuja teillä jo !!

Muistaisiko joku jolla jo synnytyksiä takana, oliko massun koko n. 3 kk ennen synnytystä miten radikaalin iso ? Tietenkin se on jokaisella erilainen, mutta olisi kiva kuulla millaisia massun koot ovat olleet. Syy miksi kyselen, on omanapa (yritän arvioida, mahdunko enää mihinkään hääpukuun heinäkuussa...) Kiitos jos joku vastailee !

Ven + Pieni (17+1)
 
Tänään oli toinen neuvola ja kaikki olikin oikein hyvin :) Ensimmäistä kertaa kuultiinkin sydänäänet ja siellä se pikkusydän löi 150. Pelotti ihan mennä vaa'alle siellä neuvolassa kun tuntui että oon ainakin 5 kg lihonu mutta ei ollut onneksi ihan niin paljon tullu 1,5 kg vaan, mutta jotenkin on niin turvonnut olo muuten, saattaa kyllä johtua ihan vaan kaikista herkuista mitä vkl söin :LOL:

Nyt pitäis mennä ruokaa laittaa ja koiraa lenkittämään!

Henspu ja nökerö 16+3
 

Yhteistyössä