*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Muisku mie katoin myös tuon dr. philin jakson ja pystyin kyllä hyvin samaistumaan näiden naisten tuntemuksiin, jotka tästä puhui. Myös samanlaisia ajatuksia ollu mulla mitä sanoit tuosta raskauden keskeytymisestä. En mie ainakaan tällä hetkellä oo päässy vielä ollenkaan nauttimaan raskaudesta, enkä oikein tällä hetkellä edes ajattele, että olen raskaana, koska ajatukset on sitten pientä kohtaan aika katkeria (raakaa, mutta en voi mitään)...

dsariaL 10+0 (LA vaihtui neuvolassa 15.10)
 
Kiitos vaan kaikille mukavan lämpimästä vastaanotosta =)

Amira, teilläpäs on tosi tarkassa seurannassa sokereiden vuoksi. Täälläkin oli tullut muutoksia tiukempaan suuntaan ja siksi mäkin joudun tosiaan jo alkuraskaudessa tuohon rasitukseen, muuten olisi se ollut edessä vasta siellä jonkun matkaa puolivälin jälkeen. Ainoastaan paastoarvo on mulla ollut kahdessa edellisessä raskaudessa koholla ja sen vuoksi olen sitten kotona sokereita mittaillut. Riskiryhmään kuulun isäni diabeteksen vuoksi, itselläni ei edes painoindeksi ole korkea mutta hyvähän se on kun seurataan. Meillä kahdella viimeisellä pojalla syntyessään sokerit olleet alhaiset ja niitä on sitten seurailtu tiiviiseen tahtiin mutta sen kummempia seurantoja ei ole ollut enää myöhemmin.

Miltski, kiva että sulla on samansorttinen perheen kokoonpano ja pohjanmaalla myös ilmesesti asustelet =) Onko sulla mitään tunnetta että kumpi tällä kertaa olisi tulossa? Oletko törmännyt ympäristön paineisiin sukupuolen suhteen? Olen niin usein kuullut kommenttia että vielä ehtii tyttöä yrittämään kun olette niin nuoria, tai ylipäätään ihmiset ajattelee että yritämme/toivomme tyttöä. Me taas ajattelemme että sillä ei ole mitään merkitystä kunhan sen vauvan vaan saa syliin ja mielellään terveenä :heart: Emme koe jäävämme mistään paitsi vaikka meillä olisi pelkästään poikia =)

Paapelo, ihan varmasti masu näkyy nopeemmin kun takana yksi tai useampia raskauksia ja pienellä välillä. Kolmannessa raskaudessa mullakin masu näkyi tosi nopeesti kun kakkonen oli silloin vuoden kun aloin kolmatta odottamaan ja kolmonen on nyt vuoden kun aloin neljättä odottamaan. Esikon aikana pystyin salaamaan masun halutessani vielä puolivälinkin aikoihin eikä masu ollut koskaan suuri, tosin esikoinenkin oli pieni kun painoi syntyessään 2725g :heart: Mutta ylpeänä saa masua esitelläkkin joten nauti kasvavasta vatsasta, itse vaan sitä vielä np-ultraan haluaisin pitää salassa =)

Muisku ja DsariaL, jaksuja teille huonon olon kanssa :hug: Mä satuin katsomaan sen Dr Philin jakson ja kaikki empatiat saa kyllä multa puolelleen jatkuva pahoinvointi joka vie kaiken ilon odotuksesta taatusti. Toivottavasti teillä kuitenkin pahoinvointi antaa periksi ja pääsette nauttimaan odotuksesta!

Marihoillakin on mukava suurperhe =)

 
Tervetuloa marihoi :wave:
Mitäs sulle laitetaan synnäriks?

anelie

Tiiätkö mä oon miettiny ihan samaa.
Aamulla maha on pienempi ja illalla on musta isompi :D
Tuossa tänään noista mahakuvista innostuneena vähän kuvailin tuota omaa mahaa ja kyllä siinä ihan vauvamasun alkua on ku ryhdikkäästi seisoo eikä mahaa laihistele...

Voikohan tuota turvotusta sitten tulla vaan mahaan vai onko se turvotusta ku ei mulla juuri ole paino edes noussu?
 
Aurinkoista päivää kaikille :wave:

Uusille,tervetuloa joukkoomme :flower:

Surun kohdanneet ja edelleen vuodosta kärsivät suuri :hug:

Huh,täällä on taas puhuttu vaikka mistä... no,mahasta täällä ei enää masua piilotella! Pömpöttää jo niin selvästi että anoppikin tuossa ykspäivä naureskeli että mitäs "möhömaha" :D
Migreenistä joku aikaisemmin jutteli. Itselläni on todella paha ja vaikeahoitoinen migreeni. Estolääkitys on mennyt päivittäin ennen raskautta(nyt elän ilman estolääkettä) sekä vielä täsmä lääkkeet. Edellinen kohtaus ajoi mut sairaalaan ja siellähän sitten selvisikin tämä ihana suuri uutinen :heart: pienokainen oli siis matkassa mukana! :) Nyt olen ilman pahoja kohtauksia selvinnyt mutta kohtauksen tullessa on lääkkeeksi määrätty Panacod sekä lisäksi Panadol.

Pahaolo jatkuu ja niin myös saikkukin :/ olen nyt ollu jo 2 1/2vkoa sairaslomalla ja ens viikolla töihin pitäisi palata. Mulla on kyllä niin ihana lääkäri että kysyi jo viimeksi että haluatko lisää lomaa vai riittääkö tämä tälläerää :D eli lisää on luvassa jos siltä tuntuu.

Huomista ultraa odotellessa! ja nyt hakeen poika päiväkodista kotiin :)

Heinähattu & pikkunen rv 11+2 :wave:
 
Suuret kiitokset kaikille tsempityksestä ja myötäelämisestä! :heart: :heart: :heart:

Eilen vuoto väheni ja on sellaista vaaleanpunaista tiputtelua nyt. Toivottavasti asettuisi pian. Tuosta vuodosta huolimatta rinnat aristaa, alavatsaa nippailee, nivusia jomottaa ajoittain, öklöttää jotkut ruuat, palelee ja väsyttää. Juuri otin vajaan parin tunnin päikkärit. Eli mielestäni oireet eivät ole kyllä ainakaan hiipumaan päin.

Ulkona on kyllä ihanan keväistä jo kun aurinko paistaa, mutta en kyllä oikein jaksa täysin siemauksin nauttia nyt asiasta.

Toivottavasti pahoinvoivien huonovointisuus pian helpottaa!:hug: :hug:

Paapeloa massua ihaillaan täälläkin! =)
 
Äitsy80 Juu ihan pohojalaanen oon! :D Ja tuosta sukupuolesta, mä oon melko varma, että kyllä tämä pojanpallero on myös. Mies siitä vielä varmempi! :D Ja meille tuo neljän pojan kopla olis ihan hieno juttu, mutta jos sattuu olemaan tyttö niin ei sekään huono olisi. Että ihan samoilla linjoilla, kun sinäkin. Ja ympäristöstä oon kyllä jo kuullu noita kommentteja, että tyttöä varmasti kovasti toivotte jne... Se on tosi ärsyttävää, aivan ku se pieni poika sitten olisi kauhee pettymys niille kyselijöille.

Tänään olis poikien jumpan päättäjäiset, ja mun pitäisi pystyä sielä olemaan, ilman että kaikki huomaa kuinka huono olo on... Pitää varmaan käydä välillä salaa vessassa syömässä jotain suolakeksejä! :D

Oikein aurinkoista torstai-iltaa kaikille! :wave:

miltski ja papu 10+3
 
Paapelolla on kyl jo ihana iso maha. =)

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Tulipas sieltä paljon luettavaa matkaan. Kaikki oli kuitenki ok, mutta voi olla kuulemma, että mulla tuo hemoglobiini alentuu ja sit taas rautakuurille...Paino oli tullut kilon verran lisää.
Puolitoistatuntia meni rupatellessa nuorelle terveydenhoitajalle joka on sijaistamassa parisen viikkoa. Antoi jopa lisä aikoja neuvolaan ihan vaan sydänäänten kuunteluun tuon kohtukuoleman vuoksi. Tosi mukava nainen oli, harmi vaan ettei ollut pysyvä.
:heart: äänet kuunneltiin ja nehän tuli heti esiin...hoitajan mielestä pikkuisella oli menopäällä kun syke vaihtui aikalailla... =)
Huomenna olisi sitten se np-ultra ja jännittää mennä sinne. Mies on ulkomailla töissö eikä siis pääse mukaan niin saakohan sinne sit kaverin ottaa "henkiseksi"tueksi?

Pitääpä lähtee koiraa juoksuttamaan...

Pure Love ja Ihme rv 10plus 4 tai 11plus 3... (Plusmerrki ei edelleenkään toimi ja neuvolakorttiin merkittiin toi 11 plus 3 vaikken siihen usko, mut huomenna selviää)
 
Täällähän on nyt mutuamilla minun lisäksi huomenna np-ultra...ihanaa, saadaan sitten tukittua koko ketju kuulumisillamme :D

Ja toki ultraan saa ottaa kenet tahansa seuraksi =)

Uusille tervetuloa oikein rutkasti :wave:

Ja teille pahoinvoiville toivon pikaista seesteisen jakson alkua :hug:

Pidetään sitten siskon kanssa lauantaina tyttöjen ilta. Oletamme siis, että mitään ei ehdi kuitenkaan tapahtua.
Käymme saunassa ja sitten meille tekemään kana tortilloja, joita sisko on himoinnut jo hyvän tovin :D
Mies saa olla pojun kanssa sen aikaa sitten taas :D

Minulla taitaa olla tulossa joku lentsu...kurkkua kaihertaa ja nenässä on kokoajan huvi tippa. :headwall:
Tosin, olenkin melkein odottanut, milloin tulen kipeäksi...pojan syntymän jälkeen olen ollut kerran kipeänä flunssassa ja ilman kuumetta, eikä kestänyt kuin 9pv.
Joten kerran vuoteenhan sitä sopiikin sairastaa :kieh:

Poika on unilla ja mies laittamassa kaverinsa konetta kuntoon. Tylsyys meinaa iskeä, kun ei ole tottunut tälläiseen rauhallisuuteen :D

Mutta myöhemmin taas lisää...ruoka kutsuu syöjäänsä :p

paapelo+poju+Tiuhti 11+5
 
Talvicci : Synnytyssairaala on K-PKS

Täällä iltatähti tulee kolme neljä vuotta ennakkoon.
:)
Alkuraskaus meni hyvin...tai alku ja alku...alussahan tässä ollaan vieläkin.Mutta testin teosta kaks viikkoa meni kuin ei mitään.
kaksi edellistä päivää oli taas yhtä kaamosta.Kuin Koomasta olis herännyt ja olisi ollut parin päivän ajan Zombie.
Ystävä sanoikin että joko oon tulossa sairaaksi tai sitten raskausoireita.
Sanoin että ei ole sellainen olo että sairaaks tuun ja jos raskausoireita..odotan sitten varmaan kolmosia. :D
Sen verran vetämätön,väsynyt,heikko,voimaton,sekava ja hutera olo oli että taju meinas lähtee.Tuntu niin kuin kropan toiminta vaan hidastuu ja voimat lähtee... :|
Meinas vähän pelottaa.
Panadolia otin iltasin..ja aloitin ottamaan rautaa ja multivitaa.
Lisäraudan olen aloittanut yleensä vasta viikon 30 kieppeillä....huomenna sit näkee mitä se Hb on.Aina ollut tosi pitkään hyvä.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille.
Tämä lokamasu syntyy varmaan 19.10 kieppeillä. :)
 
Heippa!

Talvicci: Synnärin pidän vielä toistaiseks vähän aikaa salassa :D

Pariin päivään en ole kerennyt kirjoitella mitään ja näin paljon on tullut lisää juttuja tänne. Olen kyllä laiska kirjottamaakin
Mulla on vasta ensimmäinen neuvila ens tortaina 26.3. ei jaksaia odottaa sinne asti.
Mäkin mietin tuota toksoplasmoosi juttua kanssa, koska meillä on kaks kissaa.. laittaakohan ne neuvolasta lähetteen labraan jos nätistisi pyytäis?

Mulla ei kyllä hirveästi ole mitään raskausoireita, hieman pahaa oloa oli rv8 ja vatsan nippailuja... nyt ei oikeestaan oo ollu mitään.. rinnat nyt on ollu alusta asti vähän hellät ja turvonneet.
Mitä kaikkea tehdään ensimmäisellä nauvola käynnillä? voiko terkka tehä ultran silloin? (näistä oli kyllä tuolla aikasemmin varmaan)

Henspu+rusina 9+2


:LOL:
 
Ainakin ystäväni pääsi suoraan labratestiin kun ilmoitti omistavansa 3 kissaa. Laittoi siihen ekaan neuvolan suorittamaan labrakoe testi nivaskaan. Puhtaat paprut muistaakseni tuli ja nykyään vain sitten laittaa joko miehen siivoamaan astian tai sitten jos mies on matkoilla, niin suorittaa siivouksen sitten kumihansikkaat kädessä, eivätkä muutenkaan päästä kisuja pissimään ihan entiseen tapaan paakuille astiaa vaan hoitavat heti pissa paakut pois laarista =)

jännitys tiivistyy. Mitenkähän maltan nukkumaan mennä.
Eilen ei kyllä jännättänyt yhtään tuo huominen ultra, mutta näin sitten "aatto" iltana alkanut jännittämään, mitä mahasta löytyykään. =)

Toivottavasti ei nyt miehen vitsailut kaksosista kävisi toteen...ei sillä, että eivät olisi toivottuja kumpainenkin, mutta sitten tähän asti rennosti mennyt odotus kyllä heittäisi häränpyllyn ja alkaisin kehittelemään päässäni kaikkia kauhuskenaarioita :ashamed:

Mutta huomenna sitten kertoilemaan kuulumiset ja nyt teekupposen ääreen katsomaan Teho-osastoa :D :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 11+5
 
Kylläpäs te olette ahkeria kirjoittelijoita kun tuota tekstiä on taas tullut niin paljon viime käynnin jälkeen, en taaskaan malttanut lukea kaikkea.
Huonovointisuus ja päänsärky jatkuu täälläkin mutta on ehkä hieman laantumaan päin. Hampaitten harjaus ei ole mulle tehnyt vielä pahaa mutta mä en voi mennä enää kirpputoreille kiertelee kun mulle tulee jostain syystä siellä tosi etova olo.... olen testannut jo useamman kerran mutta aina sama juttu :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jhellu:
Kun ootte käyny varhaisultrassa, niin onko teitä pyydetty juomaan runsaasti ennen sitä? Kun eikös sillon tehtäisi vatsan päältä ultra? Vai onko tuo juominen vaan joku normi käytäntö..
Ei ole pyydetty, joo vatsan päältä tehtiin. Virtsarakko täynnä pyydettiin menemään. Mutta taas np-ultrassa sai mennä rakko tyhjänä.

 
Niin.. Että mitenhän se nyt sit tehdään, olisi kiva tietää vähän etukäteen :/ Viikkoja olisi sillon 8+5.. Kai sen vatsan päältäkin voi sit tehdä? Vai yrittääkö ensin päältä ja sit jos ei näy kunnolla niin sisäkautta? :eek:
 
Heipsun!
Pikaiset kuulumiset np-ultrasta. Eli siellähän se pieni :heart: pamppaili ja pikkuinen meille vilkutteli. Ihanaa oli nähdä tuo tulokas, itellä kun on ollut niin epävarma olo tämän oireettomuuden takia. Niskaturvotusta ei ollut nimeksikään ja tuo down suhdeluku oli 1:1700 kun 1:250 oli riskiraja eli siitä ei pitäisi olla huolta. Kooltaan vauveli oli pari päivää laskettua-aikaa edellä, mutta la ei näitten päivien takia muuttunut.

Sokerirasituksesta: Minä tuohon jo joutuisin pelkän ylipainonkin takia, mutta neuvolatäti sanoi, että täällä se tehdään nykyisin lähes kaikille. Rasituksen ajankohtaa en vielä tiedä.

Äh. Jotain piti vielä kommentoida, mutten enää muista mitä. Taidanpa lähteä ihastelemaan tuon vauvelin "valokuvia" ja sitten nukkumaan.

Suru-uutisen kohdanneille :hug: . Toivottavasti nämä nyt pian jo meidän pinosta loppuisivat!

S & Aleksis Kivi 10+5
 
Shakille suuret onnittelut hienojen uutisten johdosta! =) =)

Mä kävin täällä Oulussa varhaisultrassa vuodon takia ja se tehtiin vatsanpäältä. Käskettiin just juoda tosi paljon vettä ennen sitä. Näkyvyys ei ollut kyllä kohdallani paras. Ensi tiistaina toivottavasti näkyisi paremmin. Varhaisultra tehdään varmaan useimmiten sisäkautta.

Vuotoa ei ole tullut eilisillan jälkeen (koputan puuta) ja alavatsaa on nippaillut koko yön. Toivottavasti siellä masussa olisi kaikki ok. Tuntuu ainakin, että vatsa on jotenkin pömpömpi kuin esim. toissapäivänä.

Miiruska
 
Kiitokset Paapelolle selvityksestä :) Tiedätkö missä vaiheessa se eka lääkärikäynti yleensä on? Neuvolatäti varas mulle uuden ajan ja silloin olisin 15. viikolla.. Ei ainakaan maininnut että samalla kertaa olis se lääkäri??!!

Silona 12+2
 
heippa kaikille!
(.)Eilen kävin sit siel eka neuvolas. ottivat ne perinteiset kokeet, painoo oli tullu n.kilon verra ja sit tietenki kuunneltii sydänääniä!!! Neuvolan täti sanoi läpällä et kuunnellaanpa sit ne toiset äänet.... ja uskokaa tai älkää mut sieltä kuulu kahet aivan erillaiset äänet! mä oon kyl vähän pihalla viel mut onneks ei oo ku viikko np-ultraan niin saan asiasta varmuuden et onko oikeesti kaksoset tulossa.
Ihana asiahan se ois mut pelottaa hiukan oma jaksaminen ku poitsu on sit vuojen ku vauva/vauvat syntyy.. ja muutenki vähä jännittää kaikki! mut koitan nyt toistaiseksi olla hermoilematta.
ja sen verta viel et aikaistu päivällä la 7.10 ku en muistanu et nettilaskureis on aina karkauspäivä. mut antaapi olla.

Muutama uus odottaja oli taas ilmestynyt... TERVETULOA :wave:

emmiliisa ja pikkuinen(*2) 11+2
 

Yhteistyössä