*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Yeb
Voimia Sitruvaan :hug: Luulin jo että nämä suru-uutiset tässä pinossa ois loppuneet..

Tsemppiä ja kaikkea hyvää toivottelen myös Miiruskalle! Kaverilla tuli alkuraskaudessa runsaastikin verta ja johtui etisestä istukasta, toivotaan että sulla myös olisi kyse sellaisesta. Omituista on ettei sulle tehty tuota ultraa sisäkautta, sillä olisi varmasti saatu asia selville :eek:

Verikokeista ja toksoplasmavasta-aineista. Hemmetti, täällä Turussa ei oteta noita toksokokeita.. Onko joku joutunut käymään yksityisellä niitä tarkistuttamassa? Minkä hintaista on? Ja onko jollain löytynyt vasta-aineita jolla on niitä joskus tutkittu?

Verikokeita varmasti otetaan monta putkilollista täälläkin, ei ollut noissa lähetteissä tarkasti eritelty. Paapelo olikin kirjoittanut mitä kaikkea tutkitaan. Mä käyn verikokeissa sitten samalla kertaa kun on ultra. Ultrassa saan minäkin Riivinraudan tapaan käydä yksin, mies jää esikon kanssa kotiin, noita lapsia kun ei saa ottaa sinne mukaan.. Harmittaa sen takia että tämä raskaus varmasti miehellekin konkretisoituisi jos näkisi jotain elämää. Viimeksikin kyllä kävin yksin, mutta olinkin silloin aivan varma että elämää ei enää löydy kun olin silloin jo viikon verran vuodellut.

Yeb 10+0 :heart:

:headwall: :headwall: :headwall: Voi saakelin saakeli! :headwall: :headwall: Meidän niin luotettava (uudehko) auto hajos ja nyt tää mamma miettii, millä ihmeellä pääsee huomenna töihin 60 km päähän! Damn! Noh, täytyy varmaan turvautua sukulaisten tai vanhempien apuun, josko joku lainais autoa päiväksi... GRR. Miks autot hajoaa aina vääränä päivänä?

Noh, se siitä manailusta.. (.) Täällä pahoinvointi/etominen jatkuu erityisesti aamusin ja aina ku nälkä pääsee yllättämään. Ja tänään on närästänyt KOKO päivän ihan julmetusti eikä mikään auttanut. Onneks lopulta kotiin tullessa sain hetken levätä ja piimää litkimällä alkoi helpottaa. Tosi inhottavaa. Ja ärsyttää, kun tuo turvotuskin on nyt poissa oikeestaan, niin mahaa ei oo yhtään! Epäilen jo, et onko tuolla edes mitään. Kuvittelen vaan oireita... :headwall: :LOL: :LOL: Enää viikko np-ultraan... Kulu, aika kulu!

Sitruvaan ja muutkin vuodoista huolestuneet, Paljon voimia ja jaksamista teille!

Niin ja joku kyseli siitä miten ultrien arviot vastas viikkoja... Mulla esikon kohdalla ekassa ultrassa heitti viikot 10 päivää ja np:ssä sit lopulta 6 päivää. Mut mä kans ihmettelin, kun noiden laskujen mukaan ovis olis ollu tooosi myöhään ja mulla on niin lyhyt kierto. Mut ehkä tuon takia sit mulla olikin sitä vuotoa alussa...

Migreenistä:
Minä kärsin koko teini iän ihan tuohon esikosta raskautumiseen asti pahoista ja hyvin herkästi tulevista migreeni kohtauksista...pahinta oli se, etten pystynyt ennustamaan koskaan, milloin se oli tulossa, kun aurallinen ei ollut ja kun tuli, tuli ihan nurkantakaa ja toimimis kyky meni.

Sitten siis aloin odottamaan esikkoa ja sen jälkeen ei ole ollut kertaakaan kohtausta :D

Sitruvaan :hug:

Riivinrauta:
Mene vain ultraan. Jos olet seerumiin menossa, voi olla ajat kortilla julkisella puolella. Se on mukava kokemus itsekseenkin ja onhan sitten rakenne ultra (jos teillä se järjestetään), johon mies voi tulla...mahdollisesti selvittelemään tai arvuuttamaan sukupuolta. :D

Tuossa eksyin johonkin sivustolle, missä oli vanhankansan uskomuksia oireista ja siitä kumpi niiden pohjalta olisi tulossa.
Kiinalaisen ennustuksen mukaan olisi tyttö ja myös tämän vanhankansan testin mukaan tyttö.
Täytynee tehdä sormus testiäkin, jotta näkee mitä se sanoo :LOL:

Nyt on jokseenkin hyvä fiilis...ei huoleta, eikä ahdista. Tulee mitä tulee, kun en itse voi vaikuttaa.
Ja nukuinkin tuossa 2h päikkärit...veti se kättäri keikka kyllä mehut minusta...tarvitsee varmaan vetää kahvia mustana, jotta sitten siskon synnytyksessä pysyy hereillä :LOL:
Ei vaiskaan, kyllä se on sen verta inspiroivaa touhua, että siinä ei haukotuksia pääse lentelemään :D

Nyt tekemään pojulle vähän syötävää...huomenna voisi tehdä rusina kiisseliä...alkoi yhtäkkiä tehdä mieli :p :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 11+4

Tervetuloa Silona :wave:
Mitäs laitetaan synnäriks listaan?

pikkumyyh kyseli vatsan painelusta neuvolalääkärissä...
Kyllä se aika ronskisti paineli kait, vähän meinas kipeeä käyä.
Ittee jäi vaan vaivaamaan se ettei se lääkäri sanonu mitään esim kohdun asennosta tai koosta jota tolla ilmeisesti voi todeta?

Nora
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja hyvää jatkoa sinne syyskuisiin jos sinne nyt sitten menet :wave:

Marsupilami kyseli sydänäänten kuuntelusta neuvolalääkärissä...
Meillä se lääkäri ei koittanu kuunnella sydänääniä ja ei myöskään terkkari.
Ultras vaan.

säde kyseli viikkojen vastaavuudesta ultrassa...
Mulla oli neuvolalääkäri rv.9+1 ja se lääkäri ainaki sano ja merkkas neuvola korttiin samat viikot ku mitä menkoista laskettuna on.

Miiruska
Voimia noitten vuotojen kans :hug:
Meillä neuvolalääkärissä ultrasivat mahan päältä.

Sitruvaan
Paljon voimia sinne :hug:

Hätähousu
Mä luulin kans eilen töihin lähtiessä että auto hajos ku ei lähteny käyntiin...
Mutta siitä oliki bensa loppu :kieh: :ashamed:

Tänne ei mitään kummempaa.
Uunon sydänääniä ollaan ihailtu :heart:
Ultraan 6pvä... :whistle:

*Talvicci ja Uuno tänään tasan rv.11* :heart:

Hei!

Nyt arvon kanssasisareni...kaikki, jotka ovat ostelemassa mammavaatteita kesäksi...
www.halens.fi

Sain mainoslehden ja menin sitten tietty samointein sivuille...MIELETÖN määrä tunikoita ym. raskaana olevallekkin sopivia paitoja...erittäin kauniita mielsestäni ja aion ostaa...legginsejä ja mekkojakin oli muutamta ainakin, mitä voisi kyllä kuivitella pitävänsä...ottaa vaikka yhden koon suuremman, niin taatusti menee pidemmälle ja itsekkin valkaan venyvää materiaalia...eli kipinkapin katsomaan jos kiinnostaa :D :D :D

Aku
Joo tääläpä odotellaan edelleen ultrakutsua :kieh: Ekasta neuvolasta nyt reilu vikko eikä oo kuulunu postia kättäriltä.Mähän sanoin Paapelo et mun tsägällä mä venttaan sitä vielä ens vuonnakin |O

Sitruvaan jaksamisia sinne :hug: tuli taas tippa linssiin kun piti vieläkin huonoja uutisia lukea :'( ei enää,eihän?!

Omasta navasta sen verran et luulin kuvotuksen jo vähän hellittäneen niin eikös tänään aamulla pitäny käydä halaamassa pönttöä oikeen olan takaa :kieh: Me puolestaan käytiin tänää kirjottamassa paprut uudesta (käytetystä) autosta ja tiistaina haetaan poies :D

Anteeks mun ulosanti on nyt ollu vähän mitä sattuu :/

Siis joo tottakia mä olen menossa sinne ultraan, mut en vaan haluis yksin mennä.
Yks kaveri sano että lähtee mukaan jos saa lapselle hoidon onnistumaan siks aikaa.

Se olis kyllä tosi kiva jos se pääsis.

Mehän ollaan jo tuttu näky siellä käytävillä :D
Mä olin itseasiassa (mun ultraus päivänä) tasan kaksi vuotta sitten siellä mukana hänen synnytyksessä... tai aamulla käytiin ultrassa siellä... illalla pieni läks syntymään.
Ja sit kävin "isänä" katsomassa. Hänen miehensä oli ulkomailla töissä silloin.

Niin kun mä siis pelkään että jos tulee huonoja uutisia niin olis tosi kurja ajella yksin kotiin sieltä.

No oloista vois kyllä päätellä että kaikki on vielä ihan hyvin.

Jaksuja kaikille menetyksen kokeneille ja olen iloinen niiden puolesta jotka jo ultrasta ilouutisia saanu.
Toivotaan että tästä ei enään ketään tippuis meiän porukasta.

Riivinrauta & nuppu 11+3

Riivinrauta:
Noniin...olet ihan oikeassa, että jos huonoja uutisia itse ultrasta tulisi, niin kurjahan se olisi täysin itsekseen oottaa vastaan. Toivottavasti ystäväsi pääsisi mukaan =)

Ja itsekkin naureskelin tuossa aiemmin, että kohta koko kätilöopisto tuntee minut. Itse olin synnyttämässä vuosi sitten esikon, nyt käyty siskon mukana ultrissa ja tänään siellä synnytystapa arvioinnissa, sitten oma ultra ja sitten siskon mukaan synnyttämään ja jos vaavi on tykästynyt kovasti yksiöönsä, niin sitten olisi yliaikasikontrolli siskolla rv41+5 ja sitten mahdollisesti käynnistys, jos ei lääkärin stimulointi pistä itsekseen hommaa käyntiin.
Sitten oma toivottavasti toteutuva rakenne ultra ja synnytys lokakuussa.
Niin ja onhan ystävänikin synnyttämässä esikkonsa n.1kk päästä, eli häntä katsomaan sitten :LOL: :LOL:
Eli jos en tule itse tunentuksi henkilöstön silmissä, niin ainakin itse opin tunteaan paikan kuin taskuni :D

täällä tulee taas roiman sokerisen herkun jälkeen muljahduksia ja tökkimisiä...joko olen vainoharhainen tai sitten.... :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+4

Eilisestä lääkäri käynnistä.
Oli siis alkuraskauden normaali tarkastus, rv 11+1
Lääkäri ihmetteli kovin kohdun kokoa, uumoili että vastaa jopa viikkoja 14 :eek:
Sydän ääniä sano haluavansa kokeilla kuuluuko, ja minä intin että no ei varmasti kuulu, kun ei ole koskaan aiemminkaan kuulunu, niin sieltäpä paukahti ilmoille vahva ja selkee viuhvauh...

No, viikko ootellaan vielä ultraan pääsyä,mutta jonkinlaisen jännityksen sai aikaan nyt tämä tieto, ettei viikkoja olisikaan alle 12....

Huomenta mammat!

Mahtuiskos vielä mukaan kulkemaan kanssanne kohti lokakuuta?

Meille olisi neljäs lapsonen tulossa ja laskettu aika on 16.10, synnytyssairaala tulee olemaan Seks. Miehen kanssa oli tarkoitus aloitella yritys loppukesästä/syksymmällä mutta tämä pieni ihme päätti toisin ja ratkaisi monta muutakin asiaa. Eli ihanan yllätyksen saimme :heart:

Ennestään meillä on siis kolme vallatonta ja ihanaa poikaa 6v, kohta 3v ja nuorimmainen täytti helmikuussa vuoden. Uskoisin vahvasti tämänkin tulokkaan olevan poika mutta se selviää sitten lokakuussa sillä haluan tällä kertaa säilöä salaisuuden synnytykseen saakka mikäli sinne asti pieni kyydissä vaan jaksaa.

Kerran olen jo neuvolassa käynyt ja siellä ultralla nähtiin pieni sydän pamppailemassa :heart:

Seuraava neuvola olisi reilun kahden viikon kuluttua ja tasan kolme piinaavan pitkää viikkoa olisi vielä np-ultraan. Nyt pitäisi käydä ultraa varten verikokeissa ja sitten pitäisi varata sokerirastukseen aika viimeistään 12 viikolle kun olen kahden raskauden ajan ollut seurannassa. Onko muita jotka joutuvat jo nyt rasitukseen? Sitten toinen kerta tulee siellä puolivälin jälkeen.

Yritän aina kun vaan suinkin ehdin käydä palstailemassa, meillä tosin on rakennusprojekti meneillään joten se vie kyllä paljon aikaa ja voimavaroja lasten lisäksi. Toivottavasti tämä projekti saadaan ennen lokakuuta päätökseen niin saadaan sitten koko perhe nautiskella mahdollisesti uudesta tulokkaasta.

Migreenistä olitte jutustelleet, mäkin kärsin siitä kurjuudesta teini-iässä ja viimeiset pahat kohtaukset on ollu esikoisen imetysaikana ja sen jälkeen tämä kamaluus ei ole pahemmin vaivannut, onneksi.

Liikkeistä, itse en odota vielä pitkään aikaan niitä tuntevani, viimeksi mentiin 18 viikolla kun tunnistin liikkeitä. Todella aikaisin teistä ilmeisesti osa niitä on tuntevinaan, ystäväni tunsi viime raskaudessaan kyllä aikaisin 15+ viikolla.

Olen silloin tällöin käynyt lueskelemassa juttujanne ja ikävän paljon on tullut huonoja uutisia, :hug: ja jaksamista kaikille niitä saaneille minunkin puolestani. Toivottavasti niitä ei enempää tulisi. Siksipä en ole aikaisemmin uskaltautunut mukaanne kun halusin ensin nähdä että navan alla on jotain elämää.

Meillä tämä raskaus on vielä pidetty pienenä salaisuutena eikä siitä tiedä kuin kolme hyvää ystävääni. Np-ultran jälkeen sitten kerrotaan lapsillekkin ja vähitellen sitten muutkin saavat tietää.

Turvotus on ollut jotain aivan mahdotonta, samoin pahoinvointi joka onkin ollut uusi raskausoire minulle. Nyt kun turvotus alkaa hälvetä niin saa alkaa odottaa vauvamasua =) Jonkun verran masu jo ehkä pömpöttää ja asiasta tietävät ovat jo kommentoineetkin mutta lihomisen piikkiinkin tämä vielä voisi mennä :D

Nyt on mentävä jatkamaan aamutoimia ja syömään itsekkin aamupalaa, josko se jo laskisi näin oksennustaudin jälkeen :wave:

äitsy ja lauri 9+6 :heart:

Tervetuloa äitsy80 :) .
Minäkin olen menossa sokerirasitukseen. Omassa kropassa ei mitään siihen viittaavaa/altistavaa ole, mutta mutsilla on diabetes ja siksi kuulun riskiryhmään. Täällä Vaasassa on vielä meneillään jokin erikoisseuranta. Kuulun nyt sitten mukaan tutkimusryhmään ja sitä varten tuli lappua jos jonkinlaista täytettäväksi. Niissä kyseltiin tulevan vauvan isovanhempien sairauksista, minun ja mieheni terveydentilasta, sisarusten kasvutietoja etc. Käsittääkseni tulevaa vauvaa ja meidän perhettä seuraillaan aika tarkasti siihen saakka, kun vauveli täyttää 6 v. Tänään on luvassa myös ravitsemusterapeutin luento ja jossain vaiheessa pitänee kai jotain ruokapäiväkirjaakin täytellä.

Nyt sohvalle ja jalat kohti kattoa. Mulla meinaa aamuisin olla verenpaineet ihan nollissa :/ .
B) Aurinkoista kevätpäivää jokaiselle!

-A- ja "nimetön" 10+4

Talvicci: Synnytyssairaala olis Kättäri.

Osaisko joku kertoa Helsingin neuvolakäytännöistä... 1 käynti takana ja se nyt oli lähinnä lappujen täyttelemistä etc.. Paino, verenpaine ja virtsa otetaan ilmeisesti joka kerta, mutta ultrataanko neuvolassa?? Ja millä viikoilla sydänääniä kuunnellaan? Seuraava käynti olis ennen pääsiäistä.

Silona 12+1

heippa pitkästä aikaa :wave: jotenkin olen jumittunut vaan tonne kerhon puolelle..

eli siis eilen oli alkuraskauden ultra. pikkuinen sieltä löytyi ja sydän pumputti jo kovasti :heart: mutta vähän niinkuin arvelin, raskaus ei ollut ihan niinpitkällä, kuin kuukautisista laskettuna(8+1).vaan oliskin vasta jotain 7 luokkaa. ihan tarkkoja mittoja ei saanut otettua, joten varmistunee sit vasta np ultrassa. eli luultavasti mun la meniskin sit tonne marraskuun puolelle.

nyt on alkanu pientä pahoinvointia ilmaantuun. ei mitenkään kauheen pahaa kuitenkaan. lähinnä sillon kun on nälkä tai ju kahvia..

Huomenta kaikille!Tervetuloa uusille ja haleja keskenmenon kokeneille :hug:
Täällä ollut pahoinvoiva olo eilen ja tänä aamuna,vähän auttoi rapea paahtoleipä siihen..Karmea olo kyllä ollut, eikä siihen auta juuri muu kuin nukkuminen.
Toksoplasmavasta-aineista, täällä missä me asutaan, nuo vasta-aineet on tosiaan ilmaisia ottaa, kun on neuvolan lähetteellä.Vastaukset varmaan tällä viikolla tulee.Luotan että soittavat jos niissä jotain, muuten kysyn sitten seuraavassa neuvolassa.

Lämmintä päivän jatkoa
nöpötin ja pikkuinen 9+4

äitsy80 Tervetuloa! Aikalailla oli meillä yhdistäviä asioita, mulla kans kolme poikaa ennestään, tosin 10, 7 ja 4-vuotiaat. Mutta mulla synnäri on VKS, että samoilta suunnilta. :wave:

Juuri kävin verikokeessa seulaa varten ja vähän kyllä jännitti, kun viimeks oli niin kamala kokemus! Mutta hyvin tää meni, onneks ku pojukin oli mukana!

Sitruvaan Isosti voimia! :hug:

miltski ja papu 10+3 :heart:

Uusille tervetuloa :wave:

Silona:
Helsingissä ensisynnyttäjä käy neuvolassa n.1kk välein. Kaavan rikkoo ainoastaan np- ja rakenne-ultra, jonka takia seuraava neuvolakäynti usein lasketaan n.3-4vk päähän ultrasta.
Ensisynnyttäjä käy myös 3 kertaa lääkrinvastaanotolla raskauden aikana.
RV30 jälkeen neuvolakäynnit tulevat n. 2vk välein ja rv36 joka viikko, siihen saakka, kunnes vauva syntyy.

Kun vauva on syntynyt äiti soittaa neuvolaan ja yleensä tuolloin tarjoavat kotikäyntiä. Se on helpointa äidille ja lapselle :D

Joitain pieniä eroja neuvolakäytännöissäkin on riippuen alueesta, mutta suunilleen tuota linjaa mennään. =)

Onnittelut hyvistä ultra ja neuvola kuulumisista :flower:

Kylläpäs nukutti. |O
Eilen nukuin 2h päikkärit ja sitten 23.00 nukkumaan ja heräsin puoli tuntia sitten :ashamed:
Tosin eilen olikin kyllä niin tapahtuma rikas päivä.

Täällä sitten tuli aamulla niistäessä verta nenusta...ei hyvältä vaikuta...joko johtuu ihan raskauden aiheuttamasta limakalvojen herkistymisestä tai sitten alkaa taas tämä kirottu raudan puutos iskeä :headwall:

Tuolla ulkona paistaa aurinko kerrassaan ihanasti...jos en paremmin tietäisi, voisin väittää olevan keskikesä :D
Pitänee houkutella mies kävelylle...tai sitten sisko...hmmm...miksei koko ryhmä rämä :LOL:

Huomenna on sitten ultra.
Jos kaikki näyttää hyvältä, niin sen kunniaksi tilaan sitten Halensista niitä paitoja.

Poika juoksee vaippasillaan täällä pitkin poikin ja riepottaa säästöpossuaan...mitä lie possu ressu on tehnyt :LOL:
Nyt juomaan aamukaffet ja sitten laittamaan kuontaloa kuntoon, jotta tohtii ulos lähteä :D

paapelo+poju++Tiuhti 11+5

Tervetuloa äitsy!

Ja mä vaan paisun täällä. Jos paapelolla on iso masu niin mulla on jättimäinen :ashamed: Siis voi hemmetti kun tän pahoinvoinnin takia on ollu "pakko" syödä koko ajan niin vaaka näytti sit taas +3 kg enemmän eli kuukaudessa tullu ton verran. Voi jessus! Ja nyt mun suuri himo on meetwursti ja karjalanpiirakat tällä hetkellä...ja juusto. No nyt on pikkuhiljaa pystyny olee jopa nälkäinen välillä eikä heti tuu huono olo. Tosin iltaisin edelleen kuvottaa vähän, mut kai tää tästä kohta... TOIVOTTAVASTI tai kohta oon sellanen pallo etten kehtaa neuvolaankaan mennä.

*muoks* niin siis mä oon muutenkin pullea ettei vaan pelkkä söpö masu kuten paapelolla...*huokaus*

Mahasta

Sori mulla tulee tyhmä kysymys mutta ku ihmiset ottaa noita masukuvia niin onko niissä maha normaali tilassa siis ettei mitenkään pullistele tai sen enempää veä vatsaakaan sisään? :LOL:

Mä tuossa eilen mietin oman mahan kuvaamista.
Ku vertaa jonnekki ihan alun kuviin on se kasvanu, tuo napapömppis varmaanki vaan vähän tasottaa sitä ettei niin näy... :LOL:
Mutta tosiaan jos en veä mahaa sisään ja annan vaan olla aikamoinen pötsi tuossa on.
Mutta se kait ei ole mitään vauvamahaa vielä ku mahaa sisään vetämällä sen saa paljon pienemmäks??? :ashamed: :kieh:

Tervetuloa äitsykälle :wave:

Ruuasta

Mulla ei vielä ole ollu mitään semmosta himoa mitään erityistä kohtaan.
Inhokkeja sen sijaan on pekoni :$
Liha ei silleen maistu niinku normaalisti eikä roskaruokakaan ollu enää niin hyvän makusta ku tuossa pari viikkoo sitten maistoin sitä :kieh:

*Talvicci ja Uuno rv.11+1* :heart:

Talivcci:
:LOL:
No minä en kyllä pullistele, luoja paratkoon miltä sitten maha näyttäsisi. Olen ryhtisuorana ja muuten ihan normaalisiti ja tuo on tulos :D

Siksi muuten noita kuvatuksia ottelenkin ,että näen, miten massu kasvaa. Sitä kun ei kunnolla itse oiekin huomaa, sitä aina vaan miettii, että voihan se olla ,että on kasvanut. Kuvista sitten näkee konkreettisesti muutoksen :D

Ja itsekkin kyllä luulen, että se miksi massu niin nopeaan ulso pulpahtanut on, niin johtuu lyhyestä synnytysvälistä. Ei kaikki paikat ehtineet varmaan ihan palata normi olotilaan.
Varmasti tämä mahan kasvu tasoituu, kun alkaa nousta korkeammalle :D

Niin on paapelolla ihana masu jo :heart:
Mullakin on tässä viimesen viikon aikana alkanu masu pyöristymään. Punnitsin itteni tossa huvikseen ja reilun kahden viikon takaisesta nlakäynnistä on paino pudonnut 2kg. Ihan jees kun tätä lähtöpainoa on vähän liikaa :ashamed: Olen kyllä mielestäni syönyt hyvin ja monipuolisesti, mutta näemmä energiankulutus on sitten noussut...

Flora:
Itse olen huomannut samaa...tai en siis ole päässyt vaa'alle, kun omasta simahti patterit, mutta tuntuu, että jos syö normaalikokoisia annoksia ja vaikkapa kanasalaattia, ei pärjää lainkaan yhtä hyvin, kuin ennenmuinoin, joten ainakin näit kevyitä ruokia joutu kyllä tankaamaan enempi.
Pitänee käydä siskoa taas moikkaamassa, voisin samalla katsoa painon...en kyllä jotenkin yhtään ihmettelisi, jos painoa olisi tullutkin muutamat kilot :whistle:

Miiruska Kyllä musta ehdottomasti ultra pitäs noin varhasessa vaiheessa tehdä alakautta. En oo missään kuullu tehtävän mahan päältä. Voisitko sitä itse kysyä ensi kerralla et oisko mahdollista alakautta?? Eikä tuo vuoto välttämättä tarkoita keskenmenoa. Onhan täällä monella ollu vuotoa...itelläkin oli esikosta. Uskon ettei ole kyllä kiva ootella tiistaihin asti, odotavan aika on niin pitkä. Voimia ja jaksuja! :hug:
Nasuli ja muut pahoinvoivat, tää on niin kurjaa :( itekin oon nyt kuukauden ollu sairaslomalla ja kohta pitäs töihin palata. En tiedä vieläkään pystynkö. Kotona en muutakuin lepään ja hetken jaksan aina silloin tällöin olla pystyssä, mut miten sitä yhtäkkiä jaksais tehä 8h töitä??!! :eek: Mitään ei tee mieli syödä ja kuitenkin on syötävä. Onneks mies aina iltasin huolehtii että saan nenän alle mitä ikinä mieli vaan tekee...tai siis lähinnä mitä voisin aatella syöväni.
Kattoiko kukaan muuten tässä, oliko se tiistaina, Dr.Philissä tuli juttua just raskauspahoinvoinnista. Siinä ne naiset oli kyllä tosi huonossa hapessa, mut joittenkin tarina kuulosti ihan ku omalta. Sängyssä vaan makasivat tai vaihtoehtosesti vessan lattialla ja oksensivat ja kaikki hajut ja äänet ja valokin teki pahaa eikä muita lapsia pystytty hoitaan. Oli ne pari kyl sairaalahoidossakin ja yhellä oli tippa kotona...mut ihana huomata et asiasta puhutaan. Jotenkin oon aatellu et ylireagoin omaa tilaani kun mun tutuista kellään ei oo ollu vastaavaa. Niin ja yks nainen sano toivovansa et raskaus keskeytyis että se paha olo loppuis...ja mua ihan hävettää tunnustaa et oon itekin sitä miettiny :ashamed: En niin että sitä oikeesti haluisin, mut niin et ois niin ihanaa päästä tästä olosta. Ja jos tämä vielä kesken menis niin musta ois todella epäreilua että viikko tolkulla on eka oksentanu ja voinu todella huonosti ja sit ei saiskaan siitä mitään "vastinetta". Joo, toikin kuulostaa aika itsekkäältä, mut noi ajatukset on niin tän pahoinvoinnin syytä. Ei kivaa!! :(

Muisku 10+1

Saako tää liittyä mukaan? =)
Mun laskettu aika on 2.11. Mutta kun lapsi on jo viides ja kaksi leikkausta takana...tämä masuasukki tullaan leikkaamaan maailmaan lokakuun puolella. :)
Huomenna eka neuvola,innolla odotan vaikka raskaustestin kaksi viivaa meinas järkyttää aika lailla.Mutta nyt ajatukseen jo tottunut. :saint:

Yhteistyössä