*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Hei, pikainen kyssäri täältä: Voiko tuon pienen taaperon ottaa maanantaina mukaan sinne NP-ultraan? Onko ihan hullu ajatus? Ku näyttäs nyt siltä, että hoitajaa ei saatais, ja isäntä haluaa toki kans mukaan kurkkaamaan mitä masusta löytyy.... :heart:

Emmiliisalle varovainen onnentoivotus mahdollisesta tuplauutisesta :hug:
Shakille ja muille ultrassa käyneille kans onnittelut!!

hertta ja bertta 10+4 :heart:
 
Heips kaikille :wave:

Tuo jatkuva pahoinvointi , oksentelu , ja tolkuton väsymys on vienyt mun voimat niin totaalisesti etten oo jaksanut koneella olla piiiitkäään aikaan.
Monta sivua oli taas luettavaa ja yritin päällisin puolin niitä lukasta .

uusiakin oli tullut mukaan , terkut vaan kaikille :wave:

ja suru-uutisiakin taas oli tullut, :hug: :hug: niitä kohdanneille.

eilen oli sitten eka neuvola VIHDOINKIN , laskettu-aika aikastu muutamalla päivällä ja on nyt sitten 21.10 :heart: pistän talvicci sulle yksäriä tosta niin jos vaihdat mulle sen ajan :)
kaikki oli juu neuvolassa hyvin,hemoglobiini oli vaan 108 joten samantien multa otettiin b12 vitamiini verikokeet,kun viime raskaudessa mulla todettiin b12 vitamiinin imeytymishäiriö,joten mulle ei rautalääkkeet imeytynyt ennenkuin ruvettiin pistoshoidoilla antamaan b-vitamiinia,ja nyt ootellaan niitä kokeitten tuloksia ennen kuin rupeen syömään rautaa ja jos tarvii taas pistoshoidot alottaa.
lähetteen pisti sinne np-ultraan , eli sitä kutsua nyt ootellaan ja kytätään postia päivittäin =)
seuraava neuvola on 3 viikon päästä ja silloin on samalla myös eka lääkäri käynti.

ultrassa käynneille onnittelut hyvistä uutisista !!

kaurisäiti ja nimetön 9+2 ( ihanaa 10 viikko jo menossa)
 
herttaliisa Meillä siinä NP-ulta-lapussa luki et muita lapsia ei saisi ottaa mukaan...tai ei suositella mukaan otettavaks...tai jotain tollasta. Siin luki et isommille lapsille sielä on leikkipaikka, mut nuorimmat ois jätettävä johkin hoitoon. Tietty eihän se kaikilla aina oo vaan mahdollista. Ja jos isä on mukana niin sehän voi vähän kiinnittä lapsen huomiota sit muualle ettei tilanne tunnu lapsesta oudolle kun "äidille tehdään jotain".
jhellu Niin mä en oo kans kuullu et NP ultraa ikinä tehtäs vatsan päältä, samoin kuin varhaisultraakaan, mutta jollekinhan oli kai tehty.

Täälä viedään viimesiä sairasloma päiviä :( Voi miten mä pystyn töihin??!!!!
Nyt vaan lepoo viimeseen asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jhellu:
Niin.. Että mitenhän se nyt sit tehdään, olisi kiva tietää vähän etukäteen :/ Viikkoja olisi sillon 8+5.. Kai sen vatsan päältäkin voi sit tehdä? Vai yrittääkö ensin päältä ja sit jos ei näy kunnolla niin sisäkautta? :eek:
Vatsan päältä tehtiin varhaisultra kuin myös np-ultra. Mulla kohtu taaksepäin, sekä myös kaksiosainen kohtu.
 
Heippa kaikille!

Ultrauksista on ollut puhetta. Mulla on molemmat varhaisultrat tehty sisäkautta. Ja siinä surullisessa nt-ultrassakin katsottiin alakautta. Mulla vielä kohtu taakseppäin kallellaan, ni näkyvyys ei siksi ole paras mahdollinen.

Pinkkimieltä kaipailen. Ei ole kuulunut mitään se ultran jälkeen. Toivottavasti kaikki ois kumminkin hyvin!

Eka neuvola täällä takana ja kaikki kunnossa. Sairaslomalla pahoinvoinnin takia vielä tiistaihin asti. Sit kyllä aion mennä vaikka väkisin koittamaan työntekoa. Alkaa jo tämä kotona nököttäminen puuduttaa. NT-ultra ois sit 15.4, eli sitä tällä nyt odotellaan. Aika vaan tuntuu menevän hitaaasti kun jotain oikein odottaa.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 8+1
 
Aku
Lapsista luki ainakin kättärin lapuissa että ei oteta toimenpidehuoneisiin mukaan.Sillä toimenpide vaatii työrauhan tms. :/

Mullekin vihdoin tuli se ultrakutsu ja np-ultra olis sit aprillipäivänä eli 1.4 :D En jaksa oottaa 2 viikkoa |O :ashamed:
No ehkä aika menee nopeesti kun töihinpaluu häämöttää ja ens viikolla mennään harjottelee tytön kanssa tarhassa oloa :)
 
Sain viime perjantain veriseulan tuloksen äsken postissa, normaali. Nyt voin hengähtää..

herttaliisa mä en uskaltais ottaa lasta mukaan ainakaan tonne Kättärille. Kutsussa luki että tutkimushuoneisiin ei oteta lapsia ja siellä oli vielä seinällä isot kyltit asiasta. Meillä mies jäi juuri sen takia kotiin hoitamaan esikoista.

Taitaa muuten vko 12 pitää paikkansa mun kohdalla, että pahoinvointi väistyy (kop kop). Vointi on ollut parempi joka päivä, myös välillä iltaisin. Kuvotusta kyllä vielä on tietyistä ruoka-aineista, mutta ei tarvitse enää syödä ihan koko ajan :D Tsemppiä muille vielä pahoinvoiville!

Nyt me lähdetään tytön kanssa ruokakauppaan.

MB ja "eivieläkäännimeä" 11+6
 
Np-ultrassa käyty ja kaikki on kunnossa. Vastasi kooltaan viikkoja 11+4, mutta neuvolan mukaan 11+2 ja sitä ei sit muutettu. Laskettu aika on nyt sitten 7.10. Masuasukki liikkui kovasti ja vilkutteli meille :heart: Kyllä siinä meillä miehen kanssa tuli kyyneleet silmiin :)
 
Mullakin oli tänään eka neuvola, seuraava aika 15. viikolle eikä mullekaan mainittu mitään lääkärinajasta. Enkä tietty tajunnu kysyäkään :/ Mulla synnäri nyt sitte kuitenki olis Kättäri, kun täti piti niin hyvän mainospuheen Haikaranpesän puolesta.

Mä sain toksoplasmavasta-ainekokeen ainakin ihan pyytämällä.

Fresia 8+3
 
Moikkelis kaikille!

Tervetuloa uusille mukaan :flower:
Ja huonoja uutisia saaneille :hug:

Paljon on taas juttua tullut muutamassa päivässä. Pikaisesti lukasin jutut läpi mutta en kyllä enään yhtään muista mitä meinasin kommentoida.

Lomareissu pohjoiseen tuli tehtyä. Teki kyllä hyvää olla hetken aikaa pois kotiympyröistä. Nyt oon sitten pari päivää yh kun mies lähti omalle reissulle.
Neuvolassa kävin viikko sitten. Oli aika nopsa käynti kun asiat on mulle tuttuja. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Maanantaina on sitten nt-ultra ja verikokeet. Se kyllä hieman jännittää kun en oikein jaksa olla varma että tuolla navan alla olis elämää. Oma olokin on ollut tosi hyvä, ruoka maistuu, ei tosin kaikki mutta hyvin kuitenkin.

peppi + toukka 10+2
 
Heippa. Kiitos kommenteista koskien sitä että ottaisin tuon 1-vuotiaan sinne ultraan mukaan. Voisin toki ihan soittaa sinne paikan päälle ja kysyä asiasta vielä.

Täällä vielä viikko sairaslomaa jäljellä ja tuntuu tällä hetkellä siltä että töihin paluu ei ois vielä ajankohtasta. Ei meinaa tää väsy millään väistyä :ashamed:

Neuvoloista on ollut puhetta...täällä pirkanmaalla meillä on ainakin kerran kuussa neuvola ja sit loppua kohden parin viikon välein. Mulla nyt eka neuvola takana ja seuraava onkin sit 2.4. ja on lääkärineuvola. Mitä muuten tuolla lääkärineuvolassa tehtiinkään? Kouriiko se lekuri alapäätä? :/ Ei oo mitään mukavaa kyl toi kopelointi, mutta äkkiähän se sit ohi on....

Meillä on tuo 1-vee ollut jo viikon kovassa nuhassa, käytin sen tuossa terveyskeskuksessa ja saatiin kyl tosi huonoa palvelua. Korviin se lääkäri kurkkas ja totes että ei oo tulehdusta. Sit jo lähettiinkin pois. Oltiin varmaan 1 min. siellä tutkimushuoneessa! Tarvii varmaan maanantaiksi varata yksityiselle aika kun tyttö niin hurjasti yskiikin :(

Jaahas, tyttö tais vihdoin nukahtaa :) Tää mamma taitaa nyt painella lattioiden pesuun, vaikka kyl toi sänky kans houkuttais tosi kovasti....

hertta ja bertta 10+4 :heart:

ps. te keillä on 1-vuotiaita myös, niin joko ootte siirtyneet pinnasängystä pois? Mä en vielä oo edes uskaltanu ajatella tavan sänkyyn siirtämistä, kun kovin vielä nukkuessaan pyörii tuolla sänkyssään.
 
herttaliisa meillä poika siirtyi pinnasängystä pois viimekesänä, oli silloin kaksi-vuotias, muutti siinä samalla omaan huoneeseen nukkumaan. Meillä otettiin yksi vuotiaana laita pois pinnasängystä laitoin aluksi joka yö pehmusteen lattialle mutta kertaakaan poika ei tippunut lattialle vaikka on kovin heiluvainen sängyssä.

Täällä odotetaan kovasti että pääsis sinne ultraan mutta vielä on melkein kaksi viikkoa siihen :/ odottavan aika on pitkä... Teillä muilla on niin paljon kivoja ultrakuulumisia että tekis mieli käydä vaikka yksityisellä mutta pakko sinnitellä huhtikuuhun.

Mutta minä poistun nyt viikonlopuksi maalle internetyhteyden ulottumattomiin, vietän oikein rauhallista viikonloppua mökillä sukulaisten kanssa ja yritän samalla tainnuttaa huonovointisuuden :wave:
 
Ohhoh, lueskelin äsken neuvolasta saamaani Meille tulee vauva -vihkosta ja siinä sanotaan, että raskausaikana kissaa ei saisi toksoplasmoosiriskin vuoksi päästää sänkyyn nukkumaan. Meillä kissat on kyllä onnellisesti nukkunut sängyssä enkä oo ees tajunnu pelätä, että siitä ois mitään haittaa. Mites muilla kissaihmisillä?

Mulla vastaainetesti otettiin siis tänään, joten tuloksia en vielä tiedä.
 
Meidän kissat ei nuku meidän sängyssä, mutta leikkivät siellä kyllä ja samalla laillahan siinä niitä kissankarvoja on joka puolella..Meidän kisut on kyllä sisäkissoja,joten en kovin huolissaan tuosta toksoplasmasta ole...Mutta hyvä silti tarkistaa. Voihan sen toksoplasman saada lihastakin,mikä ei ole kunnolla kypsennetty.

Täällä ollut aika hyvä olo tänään, ei pahoinvointia :) Ruoka maistuu hyvin,esim kylmä makkara sinapin kanssa,najm! :p
En oikein osaa sanoa,onko paino noussut tässä,olo ei ainakaan ole sen mukainen.
Tästä on ehkä ollut puhetta aiemminkin, mutta miten te harrastatte [/b]liikuntaa? Uskallatteko ihan samoilla sykkeillä mennä? Itse olen nyt enemmän liikkunut kuin tavallisesti, raskastakin liikuntaa, ja olo on aivan hyvä. Tuntuu että niin kauan kun olo hyvä, uskaltaa liikkua reippaastikin. Kerran vihlaisi alavatsalta ikävästi ja se kyllä säikäytti :ashamed:
Mites muilla?

terkuin
nöpötin ja pikkuinen 9+5
 
nöpötin mä aloitin tossa pari viikkoa sit taas bodypump-tunnit. Väliä ehtikin olla jo puoli vuotta :ashamed: Mutta oon kyl ottanu kevyesti sen takia, että en oo liikkunu pitkään aikaan muuta ku kävelly ja se nyt on ihan yhtä tyhjän kanssa :) Mut esikoisesta kävin jumpissa ihan "normisti" alkuvaiheessa, mutta tietty en vetäny sykettä maksimiin koko ajan kuten aiemmin ;)
 
Nopsaan tänne, kun vihdoin kotiuduin.

Ultrassa siis tänään käyty.

Kaikki oli ainakin näin päälipuolin todella hyvin. Aivopuoliskot hienot ja impulssejakin näkyi. Sydän sykki hienosti ja kädet ja jalat viuhtoi kovasti, samoin kuin pikku Tiuhti itsekkin.
Pituutta oli 5,4cm, eli oli 1pv vanhempi kuin vikoista menkoista eli vastasi 12+0, mutta LA:ta ei vaihdettu teitenkään tuon vuoksi vaihdettu.
Eli La on nyt sitten se NEUVOLAN antama 3.10 :D
Niskaturvotus oli vain 0,8 eli ainakaan sen nojalla ei olisi mitään. Seulasta sitten tarkempi tieto, mutta uskoisin syvästi sen olevan puhdas. :heart:

Mies oli taas ihan hämillään, siellä se meidän uusi tulokas nyt sitten todella on. Mahtavaa =)

Ja tosiaan...kätilö ultrasi mahanpäältä, kun kohtu jo noussut sen verta ylös, että niskat ja muut löytyi paremmin, kuin sisäkautta. Ja vasemmalta puolelta ja keskeltä mahaa ultrasi..eli voisi todella olla jotain pikku liikkeitä mitä on tuntunut, mutta vaikkei olisikaan, niin ehtiihän niitä tuntea aivan kyllästymiseen saakka :D

On tosi helpottunut olo. Vielä kun ne seulat tulisi puhtaina takaisin...aina on jotain jännättävää...välillä melkein toivoisi, että eläisi aikana, jolloin kaikki oli täysin mysteeriä alusta loppuun saakka, mutta toisaalta taas ei siltikään =)

Tässä vielä kuva...toivottavasti osaatte tulkita, sillä mahanpäältä otettua kuvaa varjostaa hienoinen rakeisuus :LOL:

Tiuhti pienoinen 11+6


PS.
Minulle voisi siis laittaa sen neuvolan antaman LA:n 3.10.2009, kun nyt uskon itsekkin :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+6
 
Onnea ultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

emmiliisa
Huih että kaksoset :D Vautsi :D Pian saat tietää montako tulee :D

jhellu kyseli ultraamisesta...

Mulla neuvolalääkärissä rv.9+1 ultrattiin mahan päältä ja sitä varten piti olla virtsaa rakossa.

MB

Kuinka kauan sulla meni tuosta np-ultrasta että ne seulan tulokset tuli?

Ai niin ja Fresia
Onko teille tulossa eka lapsi? Listaa päivittäessä huomasin että se puuttu sieltä kokonaan :wave:

Muutkin jos kehtaa niin vois vilkasta tuota ekan sivun listaa ja ilmottaa jos oon muutettavaa omissa tiedoissa :D :wave:

En muista mitä piti kommentoija :LOL:
Parina päivänä ollu lievää kuvotusta...
Ruoka täällä ei edelleenkään maistu niinku ennen... No eipähän ainakaan paino heti alkuun nouse kauheesti :LOL:
Välissä vaan huolettaa kyllä suoraan sanottuna se että saako tuo Uuno tuolla mahassa sitten tarpeeks edes kaikkia juttuja :|

Mulla tekis niin mieli kertoo kaikille että meille tulee vauva :LOL:
Mutta pitää malttaa vielä muutama päivä :whistle:
4päivää np-ultraan...

*Talvicci ja Uuno rv.11+2* :heart:
 

Täällä eka neuvola takana. =) Olipas outoa.Kaikki oli ihan mukavasti.Tuskin kukaan mitään haluaa lueteltuna. :LOL: Hb oli 142. Laskettu aika 1.11
Mutta Lokakuussahan tämä syntyy.Terkkari sanoi että 38-39 viikon tietämille suunnittelevat.Mutta onhan sinne matkaa.Ens keskiviikkona alkuraskauden ultra.. Jee!!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mary ja salamatkustaja 7+5
 
Yeb
Talvicci, mä oon ainakin vanhentunut tässä :kieh: Listaan voi siis laittaa 28v.

Fresia, meillä on kaksi kissaa ja ovat kyllä huoletta nukkuneet samassa sängyssä :eek: Hurjaa, en ole kuullutkaan että toksovaara olisi myös siinä. Toki kaihan ne ookystat kulkeutuu kissojen tassuissa sitten hiekkalaatikolta..

Täällä meilläpäin ei saa ottaa sisaruksia mukaan NT-ultraan eikä esim. jälkitarkastukseen.. Yksityiset ovat asia erikseen, kun niille kuulemma siitä maksetaan :| Itse en kyllä edes tota 1v 8kk vanhaa edes ottaisi, varmaan vaan hätääntyisi että mitä äitille tehdään.

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! Ihanaa kun mies on kotona niin saa itekkin vähän huilia :D

Yeb 10+2

Ainiin, ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower: Itsellä vielä viikko odotusta..
 
juu ei saa kai missään muuallakaan julkisella puolella.
Juurikin tuon takia että lapset tuppaavat kyselemään paljon kysymyksiä ja tutkimus tilanne häiriintyy ja voivat myös pelätä, mitä äidille oikein tapahtuu, joten parempi jättää nassukat hoitoon siksi aikaa, niin voi itsekkin keskittyä olennaiseen, eli katselemaan ännitettyä (kätilön seloste) näytöstä :D
 
Hyvinhän se paapelon tiuhtikin erottuu siellä :)
Mä meinasin kanssa skannata nuo kuvat mitä saatiin ja pistän ne sitten tännekin esille. Harmi ku ei saanu videolla sitä kuvaa. Ois ollu kiva katella sitä viuhtomista kotisohvalla :LOL: Se oikein hermostui kun kätilö paineli mun vatsaa jotta nähtäis liikkeet kunnolla. Alkoi kädet vipattaa kovasti. Jotenkin konkretisoitui tämä raskaus kun näki sikiön liikkeet :)
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!!! :flower:

Myös meillä oli np-ultra tänään. Pikkuinen ei meinannut paikallaan pysyä ultrauksen aikana ja kuulemma nenä pystyssä sit tönötti. =) Niskaturvoturvotustakin oli n.1mm eli ei hätää sen puolesta. Viikot olivat tosiaan sen 10plus5. Puolentoista viikon päästä olisi sit neuvola lääkäri ja se laittaa lähetteen äityispolille, että päästään sit rakenneutraan. Sitä kun ei tänä vuonna normaalisti edes tarjota.

Mut ne joilla se kotidobler on niin mistäs olette sen tilanneet?
Mä olen nimittäin sitä tässä harkinnut. :)

Pure Love ja Ihme rv 10plus5
 

Yhteistyössä