*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

pakko vielä kommentoida tota omaa että vaavin koko oli 6,3mm eikä sentään 63mm..lääkäri oli merkannut väärin :) ärsyttää tää jatkuva paha olo,mutta ompahan ainakin sellanen olo et kaikki on hyvin..kun on oireita kun sit jos ei ois mitään niin huolestuis..mulle voi laittaa synnäriksi ks-ks

sutikka ja "sisu" 6+4

Tervetuloa iitun emo, ja onnea plussasta :heart:

Suuri :hug: taas niitä tarvitseville!

En myöskään usko, että tuosta alkoholista on haittaa vielä sillon kun ei tiedä olevansa raskaana. Mullakin on kyllä niin käynyt, että molemmat aikasemmat lapset on saanu kostean alun :whistle:

).( Ihmettelen oireettomuuttani..Ei oo oikeestaan yhtään mitään. Rinnat ehkä ihan hitusen varran arat. Sillon tällön on masussa jotain nippailua, mut ei mitään muuta. Ei mulla aiemmissakaan raskauksissa ihan hirveesti oo oireita ollu. mut ees jotain.
Tietty nyt sitten kokoajan mietin, että onko kaikki kunnossa. Ultraakin täytyy vielä pariviikkoo odotella.

Sonja ja kirppu 6+1

Alkoholista:

Juu poikakin sai kostean kasteen silloin parivuotta sitten. Oltiin siis yritetty lasta jo 7 epäonnista kertaa ja kun yk8 lähti käyntiin oli minulla hälläväliä asenne...olin siis koko tuon edellisen ajan ollut selvänä, ettei vain pikkuiselle koiituisi harmia vahingossakaan.
Noh...näreissäni sitten pätin, että juhannusta kyllä lähdetään viettämään, kun en sikiä, niin en ja lähdettiin leirintä alueelle ,kunnon höpsötykset mukana.
Seuraavana päivänä ihmettelin mitenkä se alkoholi maistuikin NIIN PAHALLE. En siis saanut juotua kuin 4 siideriä ja olo oli aivan kauhea seuraavana aamuna.
Kun lähdettiin kotiinpäin ajamaan, niin apteekin kautta testiä ja plussa pärähti heti.
Poika on ollut kokoajan täysin terve, myös mahassa...menee täsmällisesti käyrillä ym :D

Soitin neuvolaan noista ultra ajoista ja ihmetteli kyllä kovasti. Sanoi sitten, että jos ei nyt ensiviikon perjantainakaan putoa luukusta, niin sitten olisi syytä soittaa kättärille ja vähän torua :LOL:
Jotta, vähän...tämä tantta ei ihan vähään nuhteluun kykene :LOL:

Olo ihan mahtava...ei huonoa oloa...sitä ei ole itseasiassa ollut moniin päiviin. Paistetut ruoat kyllä tekevät pahaa, siis se haju, joten niitä en sitten syökkään...pysyy terveellisenä ruokavalio ihan tahtomattaan :D
Tissit on kyllä aika herkät, muttei luojankiitos mitään siihen esikon alkuaikaan verrattuna. No paisuivat kyllä niin uskomattomiin kuppikokoihin, että ei ihmekkään kun eivät enään vähästä hätkähdä :LOL:
Mies näitä pameloita jo onneissaan seuraili silmillään iltasella ja sanoi, että voisi kylvää minut raskaaksi useamminkin kun noin muhkeat varusteet saa pällisteltäväksi :LOL:

Noista oireettomuuksista vielä, että siskollani ei ole ollut muuta oiretta koko raskausaikanaan kuin alussa ERITTÄIN kipeät rinnat...mitään muuta ei ole ollut, ei oksetusta, ei mielitekoja tms. Ja nyt menossa hällä 36+4 ja sitruunaksi ristitty masuasukki on vallan voimissaan :D
Jos tämä yhtään lohduttaisi, että kaikki eivät oireile vahvasti vaikka odottaisivat kaksosiakin =)

Ihanaa...ensiviikolla käydään ostamassa kukkien siemeniä ja saan taas toteuttaa intohimoani, eli kesäkukkia. Niiden kasvua on niin verratonta seurata ja kun kasvattaa kukat siemenstä asti, on se ensimmäisten kukkien puhkeaminen riemuvoitto :D
Eli jos ei vielä ole tullut ilmi, niin rakastan kevättä ja alkukesää ylikaiken.
Aion myös laittaa tänne suurelle parvekkeelle kasvamaan hyötykasveja...yrttejä, tomaattia, herneitä ja amppelimansikoita :p
Ihanaa kun parveke on kerrankin tooosi iso ja saan häärätä mielin määrin...jos omistaisin oman piha alueen se olisi varmaan täynnä kaikkea ihanaa :D

Nyt keittämään "aamu" kahvit...ei ole vielä ehtinyt juoda, kun minulla oli tuossa hoidossa ystävän 4kk tytteli...ihan mahtava pullaposkinen neiti..joka on isänsä opissa oppinut sylkemään :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 9+5

Huonoa oloa edelleen :x

Mä en täälläkään ole jaksanu käydä.

En jaksa lukea kun pari viestiä niin on pakko päästä köllimään.

No massussa siis vaikuttais kaikki olevan hyvin kun äiti on näin huonossa kunnossa... Taas.

Riivinrauta ja pikkunen 9+4

Heips! :wave:

Täällä yksi uusi lokakuulainen! Oon 31v ja neljättä oottelen. Jorvissa olis tarkoitus synnytellä, 15.10. la.

Olo on todella väsynyt ja kuvottava, mutta ennen kaikkea onnellinen uudesta ihmeestä.
Sisarukset odottavat uutta tulokasta jo malttamattomana. :D

t.Sopraano 8+0

TErvetuloa vielä uusille, kun en edellisessä viestissä toivotellut :wave: :D

googletin jälleen kuvan vavasta...
Tässä on kuvat raskausviikosta 11, eli tämä koskee kaikkia joilla on käynnissä tai alkaa rv10. Itsellä nuo ovat ajankohtaisia lauantaista lähtien kun viikot poksuu 10+0 :heart:
Apua...siis todella, jos kaikki on hyvin, niin jäljellä olisi enään 30 viikkoa :whistle:

Tässä varpilaat:

Ja tässä olisi vaavin mitta sekä miltä näyttäisi noinkin tarkassa kuvassa:

Heip! :wave:

Jospa minäkin liittyisin sankkaan joukkoonne. Oon tässä viikon verran lueskellut ja miettinyt joka päivä jokohan sitä itsekin kirjoittelis :)

Ihan ensimmäiseksi pahoitteluni niille, jotka ovat pinosta joutuneet poistumaan. Surullisena luin juttuja ja senkin takia lykkäsin kirjoittelua.

Mutta meille olis siis toinen tulossa, LA 3.10., synnyttämään ajattelin suunnata Kätilöopistolle.

Oireina täällä on ollut todella voimakasta kuvotusta aamusta iltaan jo viidettä viikkoa. Oksentanu en sentään ole kuin pari kertaa, mutta pahoinvointi kaataa välillä sängyn pohjalle. Nyt tän viikon aikana paha olo on sentään vähän helpottanut. Toivottavasti menee pian ohi! Ekasta kun ei juurikaan ollut mitään oireita niin nyt on senkin edestä. Tosin rinnat ei oo yhtään kipeät varmaan sen takia, kun lopetin esikoisen imetyksen vasta marraskuussa.

Varhaisultrassa kävin yksityisellä 7+2, kun halusin tietää onko siellä ketään ja millä viikoilla mahdoin olla. Menkkoja kun ei mulle ehtinyt tulla esikoisen jälkeen, joka siis syntyi 04/08.

Paapelo meillä taitaa olla sama LA ja sama synnäri? :)

MB ja vieläilmannimeä 9+5

Tervetuloa MB :wave:

Ja juu neuvolassa antoivat LA 3.10 ja Kättärille ollaan myös jälleen menossa :D
Liekkö sitten jos ajallaan tulevat, niin ollaan samaan aikaan otsat kurtussa puhisemassa :D

Siis todella...nyt kun ajattelin oikein kunnolla, niin 30 viikkoa on TODELLA lyhyt aika...ja ihan välttämättä ei tarvi edes tasan tuota aikaa ootella jos masukki on suopea :D
Kevät ja alkukesä menee niin älyttömän nopeaan, että oksat pois...johan tässä alkaa tulla kiire :LOL:

Täälläkin on noustu vuoteesta :) Flunssa siis kaatoi petiin täksi viikoksi, mutta huomenna aion kyllä töihin. Hyvää on tehnyt lepäily. Ainoastaan tuota vatsaani on ollut aikaa kuulostella aivan liian paljon. Se aloittaa lounaan jälkeen ihme möykkäämisen siis sellaista suoliston ääntelyä, jota en itselläni koskaan muista olleen. Tosi outoa ja ihan pelottavaakin, voiko olla normaalia?

Muuten olo on välillä raskaanaoleva ja välillä ei todellakaan raskaanaoleva. Ehkä sanoisin, että olo on kaikenkaikkiaan liian hyvä. Rinnat ovat olleet kipeinä, mutta ehkä vähenemään päin, ruokahalukin on palannut. Eli pelkäänpä pahoin, että minä olen se joka ensi viikolla kertoo huonoja uutisia :( Toivottavasti en ja toivottavasti ei muillekaan tule takaiskuja. Kuten joku laittoikin, tuntuisi, että prosentit on jo täynnä.

Tuli muuten mieleen, että olenkohan raskaustestimestari? Siis määrässä. Laskin nimittäin, että olen tehnyt nyt 7 raskaustestiä!! Siis ihan oikeasti. Viimeisin tiistaina illalla ja selvät viivat tuli. Ihan hullua. Aiemmat 6 tein ihan silloin alussa. Ensin yksi ihan extempore tuhruista huolimatta (joita muuten ei ole sen ihan alun jälkeen tullut) ja kun siihen tuli haalean haalea viiva, oli pakko tehdä toinen perään. Näiden kahden haalean jälkeen piti aamulla tehdä aamupissasta uusi ja siinä oli jo aika hyvä viiva. Sitten vielä kahden päivän päästä varmistus oliko vahvistunut. Viides testi löytyi sattumalta ja olihan se pakko tehdä. Mutta siihen tulikin varsin hailakka viiva (liuskatesti), joten vielä piti kuudella varmistaa. Ja tosiaan tällä viikolla tuli vielä epäusko ja piti seitsemäs testi tehdä.
Sellainen hauska juttu liittyy noihin testeihin, että laitoin kaksi ensimmäistä testiä yöpöydän laatikkoon, kun tiirailin niitä illalla nukkumaankäydessä (joo, näin kirjoittaessa tuntuu aika ääliömäiseltä puuhalta) ja unohdin sinne. Alkuviikosta etsin kuumemittaria ja poikani 4v toi innoissaan testit, että "äiti, minä löysin kaksi kuumemittaria" :heart: Ihania lapset...

Johan tässä olikin juttua, jään odottamaan iloisia ultrakuulumisia

Emmama 6+1

Emmama:
Älä huoli...ei kaikilla ole vahvoja oireita koko alkuaikaa...minullakaan nuo yökötykset ei kestäneet pahoina kuin reilu viikon ja nyt on ihan normiolo. Ruokahalukin katosi jossain välissä ja eipä se ole kummoisempi nytkään, ihan normaalsiti maistuu, ei siis mitään jatkuvaa puputusta.
Rinnatkaan eivät ole olleet TODELLA kipeät ollenkaan...herkät kylläkin, mutta esikon raskausajan jälkeen en uskonutkaan ,että vosiivat samassa mittakaavassa enään ikinä kipeytyä, normaalit menkkaoireiset tissikivutkin jäivät tulematta kokonaan.
Nyt ovat vain painaessa kipeät, mutta kasvaneet ovat kyllä.
Suhteellisen oireetonta siis täälläkin, tai jos vertaa ihan ekoihin viikkoihin, niin olemuksesta ei uskoisi, että raskaana ollaan :D

Joten älä suotta murehdi :hug:

itun emo , sopraano , mb tervetuloa mukaan :flower:

itun emo haluatko paljastaa missä päin maailmaa olet ? anteeksi uteliaisuuteni,ymmärrän kyllä jos et halua sitä täällä julkistaa,mutta mukava olis sitten kuulla miten siellä päin hoidetaan raskaana olevia äitejä ja miten se eroaa suomen tavoista =)

tänne rantautui viime yönä lenssu , ei kiva :/ tuo pahoinvointi jo vetää olon veteläksi niin en olis kaivannut räkätautia enää lisäksi.

oi, ihanan kuvan pikkusista varpaista oli paapelo laittanut , on ne sitten söpösiä :heart:

jos taas menis nessu kasan kanssa pötkölleen...palataan astialle :D

kaurisäiti ja :heart:

Uusille tervetulo toivotus :hug: :flower:

Surun kohtaamille jaksuja :hug: :(

Enpä sitten aloittanutkaan töitä, kun selvitin tarkemmin palkkausta. Palkka perustui täysin provikkaan, eli olis ollut kurja huomata loppu kuusta, ettei oo tienannut mitään.
Miehen kanssa tultiin sitten yhteiseen päätökseen, et mun on parempi olla vielä liitonrahalla kotona.

pinkkimieli ja nimetön 5+6

hugoliina älä sure, täällä on toinenkin jolla painoindeksi ylittää sen 25. Raskautta yrittäessä aloitin painonpudotusprojeksti ja kivasti kerkesin saamaan pois, mut 2,5 kiloa jäi liikaa et ylittää sen indeksin 25. Meilläpäin on tapana et jos indeksi ylittää sen 25 joutuu automaattisesti sokerirasitustestiin, siksikin koitin pudottaa painoa et jos näin neljännellä kerralla olisin delvinnyt ilman sitä, mutta harmittavan lähelle jäi. Pitää yrittää vain nyt raskausaikan seurailla syömisiään ettei tule liikaa herkuteltua ja turhia kiloja kerättyä.

Itsellä on melko oireeton alkuraskaus, alussa tissit oli arat mut nyt ei ollenkaan. Ihan pientä kuvotusta on, niinkuin kaikissa aikaisemmissa raskauksissa. Alamahaa vihlasee välillä kun aivastelee tai kovasti yskii, mut muuta oiretta en löydä. Kovasti epäilyttää kun on niin oireetonta, tosin niin on kaikki muutkin raskaudet olleet. Ja joka kerta sitä mietti et onko kaikki hyvin kun niin oireetonta, mut hyvin on menny. Ehkä se pelko sit helpottaa kun pääsee ekaan ultraan.

Mukavaa ollan jatkoa kaikille!

Säde ja masuasukki 6+2

Tervetuloa uusille ja onnea masuasukista, lisäänpäs teijät listaan!!! :wave:

Mitenkäs Mammu Muun ultra? :wave:

äitiysvaatteista...

Mä oon käyttäny ihan tavallisia vaatteita. Maha on vähän turvoksissa.
Yhet verkkarit on semmoset joita en voi enää käyttää ku niistä menee maha niin kipeeks :LOL:
Kuminauha vissiin painaa jotenki tai jotain vastaavaa... :whistle:
Mun ei onneks pitkään aikaan varmaan tartte kauheemmin ainakaan paitoja ostella ku on noita pitkähelmasia paitoja kaapissa jonku verran ja tunikoihin oon niin rakastunu että niitä on kaapissa pilvin pimein :D

hugis

Mitä kaikkee lappuja te saitte sieltä neuvolasta?
Me ei saatu ku semmonen vauvan odotus-kirjanen ja info lappu siitä seulonnasta ja np-ultrasta ja mies sai vihkosen tupakoinnin lopettamisesta...
Mut ei muuta...

No niin nyt omaan napaan... :D

Mulle vissiin on tulossa joku räkätautiki vielä :snotty:

Tosiaan tänään oli se neuvolalääkäri ja siellä ultrasvat...
Sieltä löyty meijän Pikku Uuno jonka sydänki siellä läpätti!!! :heart:
Kuvaa ei saatu eikä siitä kyllä olis mitään varmaan selvää saanukkaan...

Ollaan miehen kanssa kyllä niin onnellisia meijän Uunosta :heart:

*Talvicci ja Uuno rv.9+1* :heart:

Tulinpas taas pitkästä aikaa pyörähtämään.
Tervetuloa uudet plussaajat ja :hug: huonoja uutisia kohdanneille.

Tänään käytiin sit jälleen ultrassa ja pienellä kaikki hyvin. Ultra tehtiin tänään vatsan päältä ja näkyi kun pieni siellä heilui :heart: Nyt oli mieskin matkassa niin näki hänkin pikkuisen Ihmeen :heart: Vuotoa on edelleen jo 5 viikkoa, mutta vuoto ei siis tule kohdusta ollenkaan. HUH mikä helpotus tosiaan! Hoitaja kertoi, että jos haluan niin voisin vaikka joka viikko käydä ultrassa jos se oloa helpottaa. Minulla siis takana 2km ja kohtukuolema rv26. Jos sitä huomenna jo uskaltaisi neuvolaan päin soitella. :)

Voiskos mulle listaa merkitä että olen 27-vuotta ja synnäri Oys? :)
Nyt lähden katsomaan s.postia josko sinne olisi jo kuvia meidän Ihmeestä tullut.

Pure Love ja Ihme rv8+4

Heippatirallaa uusille! Tervetuloa mukaan :flower:
Oli jo pari päivää olo aika "normaali", mutta tänään pahoinvointi taas iski. Tissitkin jälleen kipeät vajaan viikon tauon jälkeen. Näinpä ne oireet heilahtelee.
Meillä on toinen ultra vielä ensi viikolla vaikka käytiin tälläkin viikolla.Lääkärin haluaa tarkistaa vielä että kaikki ok juuri sen alkuraskauden vuodon jälkeen.

nöpötin sama täällä. Aina välillä on pari parempaa päivää ja sit taas oksettaa.

paapelo kun sanoit ettet oo saanu niitä ultra-aikoja vielä, ni mä olin neuvolassa 20.2., jolloin lähete lähti ja ultra-ajat tuli postissa nyt tiistaina. Np-ultra on mulla 13.3. Toivottavasti saat pian omasi!

Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
pure love

Voi kuinka kiva että teijän pikkusella on kaikki hyvin :D
Lisäilehan tuonne kerhopuolelle ultrakuvaa meijän iloks jos haluat :wave:
Niin ja laitetaanko tuonne listaan että esikoinen vai toinen?
Niin, siis periaatteessahan tämä olisi meidän toinen lapsi vaikka ensimmäinen onkin pilvien päällä. :)
Vitsit mähän en yhtään muistanut sitä kerhopuoltakaan. Hyvä kun muistutit. :D Sain vähän huonon kuvan sieltä ultrasta. Aiemmat on parempia mut niitä ei saa koneelle kun ne on tulostettu...hmm...

MB:
Joo-o, toivon totisesti, että pian tulisi...alkaa niin kovasti kismittämään, kun ei mitään tietoa tule...jos olisi vain joutilaana eikä muita menoja olisi, niin voisin mahdollisesti antaa asian olla, mutta tässä on nyt niin hirmusti asioita tulossa, ettei mitään tolkkua.

Esimerkkinä nyt vaikka tuo siskoni.
Hänen tukihenkilönään olen katsonut velvollisuudekseni mennä hänen tuekseen synnytystapa arvioon, jos vauvan asennon vuoksi tekevätkin sektio päätöksen ja vielä tuo itse synnytyskin on tulossa jos siis vaavi asettuu raivotarjontaan...ja sitten vielä nämä lapsenhoitaja osiotkin, olisi kiva jos voisi ilmoitella ajoissa tarvitsevansa hoitajaa :ashamed:
Noh...luulen että omalla osalla tuo aika taitaa siis mennä siihen 12+6 viikkoon.

Ja kevät on tullut, siis minulle ainakin.
Kylvin varhaisimmat kesäkukan siemenet kennoihin ja ihana odottelu alkaa. Ostin 6 eri köynnöstä joihin tulee mahtavat kukat...voi en malta odottaa kesää :D

paapelo+poju+Tiuhti 9+5

Moikka taas kuomat,
huh - kiitos lohdutteluista! Kamala huoli, kun muutenkin saa sydan kylmana pelata, etta kaikki menee hyvin ja selviaa kriittisimman ajan ohi.
Olen tosi pahoillani kaikkien menetyksen kohdanneiden puolesta:( En uskalla alkaa ajattelemaan/kommentoimaan asiaa tata pidemmalle. Ymmarratte varmasti. :heart:

Siivoilin tanaan laatikoitani ja pistin onnessani joitakin paitoja ja mekkoja sivuun jotka tulevat kesalla olemaan just nappiin :) Hymyilyttaa koko ajan (siis oksettamisen lomassakin).

Ihan jees olo - oklotys jatkuu, nukuttaa ja koko ajan pitais olla syomassa jotain.Mulla on kylla muutenkin niin alhanen verensokeri, etta jos en puputa jotain 2h tunnin valein, alkaa huipata. Tissit on kylla turvonneet ja kipeat! Ja mahasta vihlasee akkinaiset liikkeet.
Mulla oli viime viikolla muuten aikamoisia kipuja - nyt vain aika ajoin. Se oli kuulemma kohdun kasvamista, sanoi kaveri. Huom, mulla ei siis sita lekuria ole viela edes ollut.

Kaurisaiti, kysyit missapain asun.Toki sen voin kertoa- Belgiassa. Taalla on tosi hyva terveydenhuolto, joten siina mielessa ei syyta huoleen. Raskaustestit on tosin 3 kertaa kalliimpia kuin Suomessa. Mun suomalainen kaverini on synnyttanytvkaksi ihanaa tyttolasta paikallisessa YO-sairaalassa ja sanoi olevansa tosi tyytyvainen. Kertoi, etta huolehditaan tosi paljon, ja tarkastuksiakin tuntuu olevan enemman kuin Suomessa. No se nahdaan pian...Taalla muuten maarataan kaikille aideille ilmaiseksi foolihappoa heti kun mainitsee lekurille edes yrittavansa raskaaksi. Niita sitten napsitaan aina synnytyspolttohin asti. Tyhjan paketin kanssa voi menna apteekkiin ja sita saapi sielta lisaa.

Angsteista: mua pelottaa, missa vaiheessa voin kertoa pomolleni aiheesta.Olen niin pienessa firmassa toissa, ja siella just vuoden alusta muutama sai kenkaakin tan finanssikriisin takia, etta on ihan varmaa, ettei siella katsota "yhtakkista" raskaaksi tulemista suopeesti. Mulla on vasta koeaika menossa, joka loppuu heinakuussa (mun la siis 21.10. omien laskujen mukaan), joten ei varmaan taida onnatta salailu. Pelkaan etta ne eivat jatka sopimustani heinakuun jalkeen, jos tietavat.. Mitenkohan kauan ja kuinka tata pystyy pitamaan salassa? Toisaalta Belgiassa mammaloma on vain 3kk (kylla, luitte oikein!) ja 6kk jos imettaa. Eli ei siina niin kauaa poissa toista olla.
Tasta syysta ja tietty tan ekan 12 vkon riskiajan takia himmailen kertomista laheisille, vaikka aitille ja isalle olikin pakko kertoa heti saatuani tietaa. Paatin, etta kukaan laheisistani, joka kayttaa Facebookia, ei saa tietaa viela - Larviksen kauttahan leviaa kaikki
:LOL:

Itun emo: Isoveljeni perheineen asuu Brysselissä :wave: joten paljon terkkuja Belgiaan!Uusimmassa kaksplussassa olikin juttua Brysselin vauviksesta:) Saisitkohan jostain sen lehden? Vaikka en siis tiedä missä päin Belgiaa asut ,mutta kuitenkii.....

Kassu ja Maikki ja taitaapi olla jo 10+1

Yhteistyössä