*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Paapelo hyvä että sait vihdoinkin ne ultra-ajat!

anelie sun viesti oli kuin mun kirjoittama. Mulla on ollu jo paljon parempia päiviä pahoinvoinnin suhteen ja sit eilen illalla kun olin menossa jo nukkumaan ni ihan yhtäkkiä tuli tosi huono olo ja vessaanhan sitä joutu sit pönttöä halailemaan. Aivan hämärää.

Hanne me asutaan kaksiossa eikä oo suunniteltu muuttoa. Jos nyt eteen sattuu joku sopiva kolmio niin sitten, mutta muuten ollaan vielä tässä. Meillä toinen huone on yhdistetty työhuone/lastenhuone, joten samalla vastaus Yebille, että meidän neiti on nukkunut omassa huoneessa 6kk->. Tulevan kanssa tehdään varmaan samoin (jos hyvin käy) kuin esikoisen eli nukkuu ensin äippälaatikossa ja sitten mun kanssa meidän sängyssä (iskä nukkuu sit varmaan parvekkeella tai saunassa..) kunnes täyttää 6kk ja siirretään esikoisen kanssa samaan huoneeseen.

Pirteää (heh heh) päivää kaikille, me lähdetään esikoisen kanssa kaupungille lounastelemaan

MB 10+4 (tuntuupa pitkältä viikolta kun perjantaina on se np-ultra..nyt jo jännittää..)

Huomenta !
Vielä asunnosta, mekin periaatteessa mahtuisimme asumaan vielä tuossa meidän kolmiossa mutta säilytystilat ovat todella onnettomat lapsiperheelle joten sama etsiä uusi asunto tässä vaiheessa ja asua siinä pitempään.

Meillä poika muutti kaksi vuotiaana omaan huoneeseen nukkumaan mutta herää aina jossain vaiheessa yötä ja juoksee meidän keskeen nukkumaan =) En ole vielä raskinut alkaa poikaa käännyttämään takaisin omaan sänkyyn mutta pitänee ennen vauvan syntymää tehdä asialle jotain.

Mutta työt kutsuu...
Hanne 7+6

Tervehdys!

:flower: Tervetuloa kaikille uusille ja :hug: pahoitteluni suru-uutisia kohdanneille.

Olen ollut tahallisessa palstahiljaisuudessa hetken, koska oma raskaus tuntui niin epäilyttävältä. Oireet katosivat totaalisesti. Äsken kävin sit Vaasan uudes gyneasema Liljassa ...ja kaikki olikin loistavasti :D . 2,5cm kaveri siel heilutteli raajojaan ja sydän tykytteli hurjasti. Lääkäri ultrasi rauhassa ja tarkasti ja selitti vesikalvoista, aivorakenteista jne. (Kaikille lähiseutujen naisille suosittelen kyl lämpimästi ko paikkaa. Miljöö mitä ihanin ja palvelu niin henkilökohtaista ja kiireetöntä. Ei mikään kliinisen valkoinen tutkimushuone, vaan ihanan hämyinen, tyylikkäästi sisustettu ja :p tarjolla jopa vihreitä kuulia!! Tuonne minä menen toistekin!)

Kai tässä pitäis olla vaan onnellinen kun ei tarvi pönttöä halata 24/7 :whistle: , mutta en mä tällaseen raskauteen ole tottunu. Voimia jokaiselle pahoinvoinnin kanssa taistelevalle!
Nyt sapuskaa tulevalle isosiskolle.. ja itselle jotain herkkua juhlan johdosta ;) .

-A- 9+3

Onnea Inka85 ja nöpötin! Voi kun omakin ultrapäivä tulisi vähän nopeammin... Vielä 15 aamua.:D

Unihiekka Kyllä mullekin on jo painoa tullut, ehkä kilon verran. Osa varmaan johtuu tuosta järjettömästä herkkuhimosta ja osa ummetuksesta. :ashamed: Katselin juuri esikoisen äitiyskorttia, onneksi vielä painan kuitenkin vähemmän kuin esikosta näillä viikoilla. Eli saa herkutella rauhassa... :LOL:

Kahvista Mulla väheni viikolla 6 kahvinjuonti yhteen kuppiin päivässä (normaalisti juon 2-3 kuppia päivässä). Tuokin yksi kuppi piti väkisellä kiskoa, mulle tulee päänsärky jos en ainakin sitä yhtä kuppia päivässä juo. Noilla viikoilla 6-8 oli kyllä ihan tervanjuontia vetää sitä yhtäkään kuppia, mutta nyt on alkanut maistua taas vähän paremmin.

H-a-n-n-e Mekin asutaan kolmiossa eikä vielä olla muuttamassa pois. Asutaan vuokralla ja todennäköisesti muutetaan seuraavaksi omistusasuntoon sikäli mikäli työtilanteet ja muut sallii. Eli luultavasti siinä vaiheessa kun kakkosen hoitovapaa päättyy, olisi asunnonvaihto edessä. Meilläkin on tää asunto (75m2) ihan täynnä tavaraa ja saa todella käyttää organisointitaitojaan että saa uuden perheenjäsenen tavarat mahtumaan.

Tuplarattaista olen kyllä haaveillut. Meillä liikutaan paljon rattaiden kanssa ja pitkiäkin matkoja. Kakkosen syntyessä esikoinen on n. 2 vuotta eikä välttämättä vielä hirmu pitkiä matkoja jaksa kävellä. Alussa tietty menee kantoliina-rattaat-yhdistelmä, mutta siinä vaiheessa kun pienemmällekin tulee lisää massaa, voi rattaat olla käytännöllisempi ja selkää säästävämpi vaihtoehto. Olen haaveillut sellaisista Phil&teds rattaista, ovat todella kompaktin kokoiset vairsinkin paljon julkisilla kulkuvälineillä liikkuville, mutta ovat myös turkasen kalliit! Esikoisenkin yhdistelmät tilattiin kyllä ulkomailta (säästettiin 250?), joten näitäkin varmaan kannattaisi katsella jostain muualta kuin Suomesta...

Tänään ollut taas vähän enemmän etova olo. Meillä on tässä aika lähellä Pauligin tehdas ja arvatkaa vaan kuinka kiva se paahdetun kahvipavun haju on näinä huonompina päivinä!! Onneksi tuo haju tuntuu täällä vaan silloin tällöin, ei muuten uskaltaisi mennä ulos ollenkaan.. :)

Pikki 9+2

aamupäivää :wave:

täällä ite oon joten kuten jo selvinnyt lenssusta mutta nuorimmainen 5kk sairastui viime yönä,nousi kova kuume ja on tosi räkänen..voi pientä ressukkaa,on niin kauheeta aina kattoo kun lapsi sairastaa :'( kunhan ei nyt pahemmaksi menis ettei tarvis sairaalaan lähteä.
oma pahoinvointi kukoistaa ja oksennettua tulee monta kertaa päivästä,aamulla ensimmäiseksi ja illalla viimeiseksi
:( oonkin tässä muutaman viikon jo elänyt pelkällä teellä ( kahvi jo tökkii ) paahtoleivällä , juustolla ja puurolla.eiköhän noilla eväillä jatketa vielä tovi :D vaa`alla en oo käynyt mutta housuista huomaan että on paino tainnut vähän tippua , mutta näin kävi viime raskaudessakin joten en siitä niin ole huolissani,paino lähtee nousuun kyllä heti kun pahoinvointi loppuu.

onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: :flower:
täällä vielä odotellaa ekaa neuvolakäyntiä ensin ennen kuin rupeen jännäämään ultraa :D

jaahas,neiti heräs...palaan hetken kuluttua =)

kaurisäiti :heart:

Pikki Meillä on tuollaiset Phil&Teds-rattaat (malli: Vibe) lapsilla, joitten ikäero on 1v7kk. Ja sitten kun tämä lokakuinen syntyy luulen että esikoinen jaksaa jo kävellä sen mitä tarvii ja vauva saa paikan rattaista. Suosittelen! Varsinkin näin kaupunki olosuhteissa erittäin käytännöliset. Ennen näitä meillä oli normaalit yhdenlapsen rattaat, ja vierekkäin istuttavat tuplarattaat ja vielä erikseen matkarattaat. Myytiin kaikki rattaat pois kun nämä hankittiin, eipä ole tarvetta muille kun on niin monikäyttöiset! ;)

Hilda- 9+6 :heart:

Heipä hei!
Voi p***a! Kirjoitin äsken pitkän viestin mutta se katos! :kieh:

Eli siis lyhyesti...Pahoittelut tästä pitkästä tauosta mutta huonovointisuus on saanut pidettyä mut poissa koneelta ja mielenkiinto on ollut 0. Lisäksi muutettiin juuri uuteen kotiin, eli kaksiosta isompaan kolmioon ja saatiin pitkään haaveilemamme oma sauna!

Kävin viime perjantaina uudella neuvolantädillä hakemassa hieman saikkua..Siellä sitten tekikin pikaisen kontrollin mm.verenpaineet ja pahoinvoinnin vuoksi halusi katsoa painon että oliko tippunut kovin..Noh,ei ollut! viikossa oli tullut lisää kilo! Nyt on tullut tähänmennessä yhteensä neljä kiloa painoa! Ja lähtöpainoni siis oli 42kg. :D

Terkkari hieman ihmetteli asiaa ja kun kerroin että rinnat on niin arat että melkein itku pääsee jos niihin hipaisee ja turvotus niissä on mieletön, meinasi että olisin hieman pidemmällä mitä luullaan tai vaihtoehtoisesti voisi olla jopa tuplat.. vatsa on jo pyöristynyt(turvonnut) ja housuja on enää rajoitetusti käytössä.. Nyttenkin on miehen tuulihousut jalassa :D

Kysyi haluisinko että kokeillaan kuunnella sydänääniä(varoitteli kyllä että ei pidä säikähtää jos ei kuulu). Päätettiin yrittää ja niinhän sieltä vahva jyskytys kuuluin 170/min :) aivan ihanaa! ja viikkoja oli siis 9+3 silloin(oletetusti).. yhdet äänet kuitenkin löysi mutta sanoi että lopullinen varmuus saadaan sitten ultrassa.

Ensimmäinen ulra on 20.3. ja sitä odotetaan mieheni kanssa innolla!! :D

Nyt pitää mennä syömään.. kaikille pahoinvoinnista kärsiville zemppiä ja kaikille ultrassa jo käyneille suuret onnittelut! :flower:

p.s. LA onkin 6.10,edellinen terkkari oli laskenut ajan väärin
:kieh:

Heinähattu & pikkunen rv10+1

Hui heinähattu jos oiski kaksoset =) Ite oisin varmaan lyöny terkkaa kengällä jos ois noin säikytelly :LOL: Ei mulla toki mitään oo kaksosia vastaan,on vain mies niin paljo jaksanu jankuttaa et kaksoset ois tulossa,oon jo kyllästyny vitsiin :)
Ajattelin et voiskohan toi mun painon nousu olla noin nopeaa siks ku elin melkein nälkälakossa ennen raskautta kun laihdutin :/ Pojan äippä kortissa oli paino ekalla kerralla noussu 2,6kg ja viikoilla 12+ oli se tippunu saman verran,josko nyt kävis samoin...Oli mulla kyl sillon lähtöpainoakin n.15 kg enempi.

Me asutaan omakotitalossa ja vauvalle otetaan käyttöön vierashuone(täytyy ostaa levitettävä sohva vieraita varten)Poika nukkui vauvasta asti omassa huoneessa ja tarkoitus olisi nyt tehdä samoin.
Huomena ultra IIK
unihiekka ja tahmatassu9+5(kö)

Täällä myös yksi Phil&Teds Vibe-rattaista haaveileva! Olisinpa ostanut ne jo esikoiselle ni nyt vois vaan ostaa sen sisaristuimen siihen. Meillä tosin on aivan ihanat Quinnyt, joihin saa myös turvakaukalon niin en haluais niistäkään luopua. Äh!
Ulkomailta kannattaa joo tilata niin säästää mukavasti muutaman satkun. Meidänkin rattaat tuli Saksasta. Tosin toimitusaika voi joskus olla vähän pitkä eli kannattaa tilata 2-3kk ennen ku on tarve..

Hih, heinähattu olet aikamoisen hoikka :) Saanko udella kuinka pitkä olet? Mulle terkka sanoi esikoista odottaessani, että hoikille tulee usein helpommin raskauskiloja. Mä painoin silloin 49kg. No, +14kg pamahti, joista olis helposti päässyt eroon, mutta sitten innostuin mässäilemään ja nyt sitten ei sais tulla montaa kiloa. Damn.

Huh katoin just kalenterista, että olen voinut pahoin jo 6 viikkoa! Voi että milloin tää loppuu.... Olkaa onnellisia te, keillä ei ole juurikaan oireita. Mulla ei ollu esikoisesta juuri mitään (pahoinvointia ei esim. tippaakaan). Nyt sit on senkin edestä.

MB Juu saat udella :) olen 165cm pitkä ja meille lääkäri sanoikin tuossa jokuaika sitten että meidän on turha yrittää toista sillä se ei nyt kyllä vähälle aikaa tule pituus/paino yhteenlaskettuna=huono tulos.. mutta kuinkas kävikään! :D Edellisestä raskaudesta tuli yhteensä n.20kg lisää painoa ja kaikki hävis synnytyksen jälkeen pois. eli lähtöpisteessä jälleen :)

Unihiekka juu..ollaan miehen kanssa tuota kaksos vitsiä heitetty mutta eletään nyt kuitenkin siinä uskossa että yksi sieltä on tulossa(ainakin :) )

Meillä poika on vauvan synnyttyä 2v9kk, joten pärjätään yksillä vaunuilla kun eihän tuo enää sit noita rattaita enää niin käytä ja on meillä kuitenkin matkarattaat pidemmille matkoille jos tuntuu että tarvitsee...sit vaan poika niihin ja vauva vaunuissa ja meille on molemmille työnneltävät! Ei tartte tapella kumpi saa vuorostaan työnnellä :D

Heinähattu & pikkunen rv10+1

Päivää!

Nukkumajärjestelyistä ja asunnoista oli kyselty.

Meidän poika nukkui melkeen alusta asti (1kk) itsekseen. Syynä oli se, etten kertakaikkiaan saanut mielenrauhaa ja kuuntelin pojan hengitystä neuroottisena ym. joten siirryttiin miehen kanssa olohuoneeseen nukkumaan :ashamed: Nyt kun kaikki kuitenkin meni hyvin, niin uskoisin, että tämän kakkosen kohdalla osaan ottaa iisisti :D
Eli esikon alkuaika asuttiin kaksiossa, mutta surkean säilytystilan ja ahtauden takia sitten muutettiin marraskuussa tähän nykyiseen isoon kolmioon ja tässä varmaan asutaan kotva.

Kakkonen sitten nukkuu meidän kanssa, katkonaisten öiden aikaan varmasti meidän välissä ja sitten kun alkaa nukkua hiukan paremmin öitä, niin siirrän pinansänkyyn meidän viereen ja kun nukkuu yöt edes jokseenkin putkeen (max 1krt herätys/yö) niin siirrän lasten huoneeseen.
Eli kuvittelisin, että n.1v pintaan tapahtuu tämä siirto. =)

Oltiin tänään kiikuttamassa äitiäni ostoksilla pitkinpoikin Helsinkiä autolla.
Hän siinä sitten huokaili, kun olivat katselleet huvikseen muualta suomesta vuokra omakotitaloja...halvimmat ja kauneimmat jossain olivat oleet vain 650e/kk...yllätyksekseni mies oli ihan innoissaan ja kyseli, että missä missä :whistle:
Oli ihan kummissani, sillä olen monesti ehdottanut, että muutettaisiin pois tästä keksustan liepieltä halvempaan ja esim. rivarinpätkään, kun eitosiaan tarttisi mennä kuin 2h Helsingistä johkin suuntaan niin vuokrat halpenee roimasti...aina on sanonut, että todellakaan muuta "landelle" ja nyt kun lapsia siunaantuu olisikin ihan valmis...jee...pitänee pistää korvan taa ja alkaa miettimään jossain vaiheessa ihan tosissaan...olisi se kyllä ihanaa =)

Täällä on nyt vajaa viikon tuntunut toispuoleisesti ihme hipsututsa kohdun sivulla ja aina täsmälleen samasta kohdasta ja useita kertoja päivässä...tuntuvat kyllä niin erehdyttävästi liikkeiltä, kun se tunne on sellaista kutittavaa painamista, joka menee n.1-2cm alueella ees taas..mutta voisiko se näin varhain...toisella palstalla kyllä yksi kakkosen odottaja on jo tuntenut liikeet ja hänkin vakuuttui nyt viimeviikolla niiden olevan liikkeitä, kun ultrassakin oli vahvistettu sikiön olinpaikka...nooh, pitää seurata, olisi se kyllä aivan mahtavaa jos olisivat sitä itseään :D

Rinnat on ihan pallot, mutta vielä löytyy kasvuvaraa...eli ovat vielä pehmoiset...iäh...en kyllä mitenkään innolla odota, että menevät ihan pinkeiksi, sillä sitten sattuu :/

Olot ovat todella tasoittuneet.
Olenkin sitten syönyt vähän mitä sattuu...pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa syömään taas ihan normaalisti...pitäisi hävetä :LOL:
Varmaan on nyt tullut painoa ainakin sen 3kg, tosin ei se kaikki syömisestä ole tullut, mutta silti siihen mahtuu ainakin n.1-2kg sitä laardia :LOL:

Taidanpa aloittaa count downin uä päivään...eli 9pv ultraan
:D

Nyt pitää hakea tuo jässikkä tuolta sängystä laulamasta :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 10+4

huuh, ei taas tullu kirjoteltua kun tuo väsymys ja pahoinvointi on pahasti vallalla :(
neuvolaan varasin ajan jo viikkoja sitten ja ajan sain vasta ensi viikolle :whistle: neuvolatäti puhelimessa pelotteli kaksosilla kun kerran on niin paljon sitä pahoinvointia ja väsymystä... miten te muut, koska pahoinvointi on alkanut helpottaa?

7+4

Heh! :D

Soitin tänään teratologiseen keskukseen ja kyselin pahoinvointilääkkeiden käytöstä. Primperan-nimistä pahoinvointilääkettä saa syödä huoletta raskauspahoinvointiin, ja sekös mua ilostuttaa! Eli tiedoksi kaikille pahoinvoinnista kärsiville! :attn: =) Auttaa ainakin mulla hyvin.

Muuten täällä ei mitään uutta, eka neuvolakin vasta ens viikolla.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Sopraano 8+6

Asumisesta

Me asutaan rivitalokaksiossa, vauva kyllä sopii tänne.
Makkari on sen verran iso että pinnasänky ja hoitopöytäki sopii helposti tänne makkariin.
Meillä on nyt tietsikka makkarissa niin pitää tää vaan sitten siirtää vaikka olohuoneeseen.
Ollaan mietitty että ku minä palaan töihin sitten joskus niin sillon kattelis kolmiota...

En muista yhtään mitä piti kommentoija
:kieh:
Mulla oli tänään töissä niin p***ka päivä että meinas itku päässä :ashamed:
Muutenki mielialat heittelee (eilen kauheet raivarit... )ja sitten vielä töissä kaikki menee perseelleen niin :kieh:

*Talvicci ja Uuno tänään tasan rv10* :heart:

pahoinvoinnista...

Mulla se pahoinvointi(en kuitenkaan oksentanu kertaakaan) alko joskus rv.5+ ja sitä kesti ekaan neuvolaan rv7+5 (onpa tarkat ajat :LOL: )...
Sitten oli taukoo ja oksennustaudin jälkeen rv.9 oli muutamana päivänä kauhee olo ku ei ollu syöny...
Mutta nyt tosiaan ei ole ollu enää ollenkaan huono olo...onneks :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
Heh! :D

Soitin tänään teratologiseen keskukseen ja kyselin pahoinvointilääkkeiden käytöstä. Primperan-nimistä pahoinvointilääkettä saa syödä huoletta raskauspahoinvointiin, ja sekös mua ilostuttaa! Eli tiedoksi kaikille pahoinvoinnista kärsiville! :attn: =) Auttaa ainakin mulla hyvin.

Muuten täällä ei mitään uutta, eka neuvolakin vasta ens viikolla.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Sopraano 8+6
ihanaa, mulla on primperania ihan tossa kahden metrin päässä, miksen tästä ennen kuullu...?

Asumisesta Me asutaan rivitalokolmiossa,aivan riittävästi tilaa yhdelle vauvalle..Pitää kattoa sitten kun/jos lisää tulee,niin pitää muuttaa isompaan =)

Mullakin ollut ikävää pahoinvointia oikeastaan n.vkolta 6 alkaen ja pahimmillaan oli n. vko 7, yhä satunnaisesti tekee pahaa,mutta jo selvästi helpottaa. Yhä tiettyjen ruokien ajatteleminen/haistaminen/näkeminen ällöttää!! :x Hapankorput on uusinta herkkua nyt :p

nöpötin ja pikkuinen 8+3

Pitkästä aikaa taas kirjottelen, oon kyllä ahkeraan lukenu teidän tekstejä, mutta tuo oma kirjottaminen on sitten jäänyt.

Tänään oli eka neuvola, ja eipä sielä kummempia, papereita täyteltiin. Mutta, terkka ei saanu mun kädestä otettua verta! Ronklas sillä neulalla ees taas ja sivulle, alko tekeen tosissaan pahaa ja sormia jo kouristaa! :x |O No toisesta kädestä sitten sai onneksi näytteet otettua.

Asumisesta Me asutaan omakotitalossa, ja yläkerta juuri valmisteilla. Alakerrassa on kolme makkaria, että ihan tähän ei mahduta, mutta pojille tulee omat huoneet yläkertaan niin sitten mahdutaan taas hyvin. Kun vaan tää mun olo vähän helpottais, niin mies pääsis taas vintille rakentamaan. Vieläkin kuvottaa päivittäin aika paljon, nyt lähinnä iltpäivällä ja alkuillasta. Ja harvat ruuat maistuu. Nyt just tekee mieli marjoja, mutta eipähän nyt tähän hätään niitä ole. No tässä tuli tuo pahoinvointikin mistä teillä oli ollut puhetta. :D

Kaikille mukavampia oloja lähettelen! :wave:

Miltski ja papu 9+2

pahoinvoinnista:

Alkoi ennen plussaa hajuherkkyytenä. Plussan jälkeen joskus lähempänä rv5 alkoi ihan etominen ja vaihetelevasti sitä jatkui hyvien ja huonojen päivien saattelemana tuohon rv8 asti, rv9 etoi vielä paistettu ruoka, mutta nyt ei inhota enään mikään. Olen kovin onnellinen :D

Toivottavasti kaikilla teillä muillakin huonovointisilla loppuisi oloilut pian :hug:

paapelo+poju+Tiuhti 10+4

Heissan taas :wave:
Mulle tuli uusi asia vastaan ja olen koittanut etsiä tietoa mutta vielä en ole oikein onnistunut. Terveydenhoitaja soitti neuvolasta minun verikokeiden tuloksia. Minun veriryhmäni on O+ mutta minulla oli -vasta-aineita veressä. Käsittääkseni hiukan sama tilanne kuin resus-negatiivisilla. Sanoi, että nyt aletaan seuraamaan jotain arvoa, nouseeko. Miehen pitää tulla seuraavaksi mukaani antamaan verinäyte. Kuulema harvinainen tilanne. Vauvahan tällaisessa tapauksessa on vaaratilanteessa jos se arvo alkaa nousta. Tai sanoi ainakin jotain syntymän jälkeisestä hemolyysistä, punasolukadosta. Oletteko kuulleet tällaisesta? Kun en tiedä oikeita sanojakaan näille jutuille, on vaikea etsiä tietoa.
Kylläpäs tunnen itseni hölmöksi, kun en osaa hakea tietoakaan tästä... :ashamed:

Tosta Primperan lääkkeestä sanoisin.
Ainakin käyttöohjeen mukaan ei suositella ilman että keskustelee käytöstä lääkärin kanssa, koska lääke siirtyy istukan kautta sikiöön.
Meinasin kyllä koittaa huomiseks saada soittoaika tolle mun omalääkärille ja kysyä että mitä mieltä se on jos noita napsisin. Mulla kun on paketti valmiina etten edes reseptiä tarvii.
Mut siis suosittelisin itsekutakin joilla tuota on kotona niin ensin keskustelemaan lääkärin kanssa.

Asumisesta.
Me asutaan omakotitalossa ja ei tarvii muuttaa mihinkään.
No makkareita vaihdetaan jossain vaiheessa että lapsille olis sit toi isompi huone.

Mä olen nyt ihan sitä mieltä että tää on sitten meille viimeinen lapsi.
Mä tunnustan *anteeksi niille ketkä joutuu nytkin elämään pelon kanssa pysyykö lapsi matkassa vaiko ei* että mulla on tullu pari kertaa näiden olojen aikaan mieleen ajatus/ miete että kuinkahan kauan tää olo kestäis vielä jos nyt viheltäis pelin poikki :(

Välillä vaan tuntuu niin pirun raskaalta tää ihan jatkuva huono olo ja huono omatunto siitä että mä en jaksa olla mun pienen tytön kanssa ja hälle karjun ihan pikkusista jutuista.
Ja muutenkin olo tuntuu masentavalta.
Mä en ole kohta 5 viikkoon ollu töissä.
Mä vaan möllötän kotona päivät yksin.

Tänään taas sai kuurailla vessan seiniä ja pönttöä kun ei ihan kerinny aukomaan vessanpönttöä kun tavaraa puski ulos.

Että tällästä täällä...

Heippa mammat,
olihan tassa jo muutama paiva valia...
Kavin verikokeessa perjantaina ja karvistelin maanantaille saadakseni tietaa sokeri- ja maksa-arvot jne.ja tietysti sen, miten pitkalla ollaan. Mutta eikohan ne penteleet hukanneet mun verikoe papereita. Saivat kuitenin tehtya samasta veresta uudelleen ne testit ja mun ihana lekuri soitti maanantai iltana klo 21.00 tuloksia. Viikoiksi tuli 7+1 niinkuin olin laskenutkin. Siita tuli hyva mieli, kun ensin tuntui etta eipa taa lupaavalta vaikuta tama belgialainen sairaanhoito (vaikka mika sairas mina olen? :) )
Kohtalotoveri Kiinassa, kyselit suomalaiseen sos.turvaan kuulumisestani - paha kylla, en taida enaa kuulua, kun olen taalla niin kauan jo oleillut etta sos. turva ikaankuin itsestaan lakkaa. Mutta belkuilla on oma aitiyspakkauskulttuurinsa, jonka kylla luulen olevan aika paljon mitattomampi kuin suomalainen.
Paljonkohan muuten suomalainen pakkaus maksaisi, jos sen haluaisi? Ja saako sita edes ostaa? Mistakohan tata vois kysella? On kuitenkin mun esikoinen kyseessa - ois se nyt hienoa olla suomalaisen aitiyspakkauksen tykotarpeet :)

Kahvi ei taallakaan enaa maistu. Onneks paasin paansaryista aika pian eroon - kaks paivaa piti karsia, mutta kun ei vaan mene alas. Mulla on hitteina tuoreet, juuri puristetut mehut ja hedelmat. Onneks nain!
Pahoinvointi jatkuu ja pahenee iltaan pain. Mitaan ei ole tullut ylos, mutta en nailla fiiliksilla kylla minnekaan karripoluille lahtis..
Mites ne kivut - mulla on taas tanaan tuntunut sellasta ajoittaista kipua, samanlaista kuin 6.viikon alulla? Onks ne niita kohdunkasvukipuja vai? Ja mita ovat liitoskivut ja voiko niita jo nain aikasin (7.vkolla) olla?

Nyt tutimaan turvonneen mahani kanssa..Oita!

Yhteistyössä