*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Heipähei taas pitkästä aikaa! meni hetki ennenkuin löysin taas tänne :)
täällä paha olo/ kuvotus kanssa alkanut pikkuisen helpottaa, väsymystä on edelleen mutta ei läheskään niin paljoo kuin aikaisemmin...
eilen tuli sitten kerrottua kaikille ns.lähiomaisille :) kaikki olivat innoissaan pikkuisesta :)
ekassa neuvolassa jo kävin ja olin siellä varhaisultrassakin, kaikki pienoisella hyvin ja sydän löi ja liikkeitäkin nähtiin :) ihanaa
mitäs muuten kun luin jostain jotain juttua, että raskaana ei saisi värjätä hiuksia, tai pitää olla ainakin todella varovainen tämän asian kanssa?? onko kukaan kuullut samaa??
hyviä vointeja kaikille ja surullisia uutisia saaneille paljon haleja :heart:
pikkumyyh ja asukki 10+4
 
Tervetuloa uusille lokamassuille!!! :wave:

Miiruska kyseli siementen syömisestä...

Mä en ole kuullu ettei sais syyä. Yks mikä oon ainoastaan kuullu on ne pellavansiemenet joita ei kuulemma saa syyä...

Pikki kyseli dopplerista...

Mähän sen hommasin kans. Mä en ole vielä hommannu siihen sitä geeliä...
Oon kokeillu mutten ole saanu kuuluviin ku omat sydänäänet ja jotain suolistoääniä :LOL:

Mulla vaan alko harmittamaan koko dopplerin hankkiminen ku mitäs nytin on täynnä kirjotuksia kuinka asiasta mitään tietämättömät mammat hommaa noita dopplereita ja kuulemma ressaa sitä vauvaa sillä... Ku nostaa jotain lämpötilaa tai jotain...
En ees tiiä, ärsyttää... :headwall:
Ei kai niitä dopplereita myytäs jos ne oikeesti olis vaarallisia vauvalle? :eek:

Hope kyseli laktoosi-intoleranssista...

Mulla on, mä tosin käytän myös jonkin verran hylatuotteita...
Oon kans kuullu että joillaki helpottas raskausaikana oireet... Ite en ole mitään vielä ainakaan huomannu...


Tänne ei kummempia.
Kauhee kärtytys päällä jostain syystä :kieh:
Kuvotusta ei ole ollu aikoihin... Ei juuri oireita muuta ku vessassa juokseminen...
Maha on kyllä turvoksissa...
Mä vaan oottelen sitä ultra "kutsua" :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.9+5* :heart:
 
Täälä yks laiskiainen...
Siis onko muil sellasta et kun mulla tosiaan tuo pahoinvointi on aika pahaa niin mua oksettaa tietokoneen avaaminenkin :eek: ??!!! Tuntuu jotenkin oudolta mut ajatus siitä et mul ois läppäri auki sylissä niin saa mut voimaan pahoin. Oksennus on muutenkin koko ajan kurkussa ja monesti päivässä joutuu oksentaankin. Kylmät ruoat ja likasien tiskien näkeminen keittiössä yleensä aiheuttaa sen että vessaan on juostava samantien. Sit kun ruoka on lämmitetty ja joku tuo sen nenän alle niin kyllä mä pystyn melki mitä vaan sitten vähän syömään. On tää kyllä vaan niin pirun ällöttävä vaihe raskaudesa! Menis vaan äkkiä muutama viikko niin alkais ehkä helpottaan.
TÄnään vihdoin soitin ekan neuvola-ajan. Se ois ylihuomenna keskiviikkona.
Joo, mut nyt alkaa taas jo heikottaan niiin et pitää lopetella. Jaksuja teille muille!
 
Täällä on vatsa ultrattu ja yksi sykkivä pieni kaveri löytyi :) Tuttu terkkari ultras kun pyysin, ku en malttanut odottaa np-ultraan... eikä nyt sitten ensi viikolla tarvi ekalla neuvolareissulla jännittää että kuuluuko äänet vaiko ei :)

Tosta rasvaisesta ruuasta: täällä on yksi ranskalaisten, hampurilaisten, lihapiirakoiden ja pizzojen himoitsija myös! Ja niiden tasapainona omenat tekee kans aika hyvin kauppansa :)

Yeb: meille tulee lapsille ihan sama ikäero 2v4kk :)
 
Tsemppiä teille pahoinvoiville! Musta tuntuu että tämä mun ällötysolo on tosi pientä siihen verrattuna ja kun tämäkin rassaa niin voin vain kuvitella teidän olon :hug:

).( Mulla on onneksi pahin turvotus helpottamassa, ei oo illalla masu enää niin hirveän pinkeä vaikka turvotusta vielä onkin. Voi hyvänen aika miten olen ollut tämän päivän väsynyt! Nukuin liian vähän ja päivä töissä oli hektinen. Onneksi ei tarvinut ajaa itse kotiin vaan pääsin miehen kyydillä...
 
Heippa! Ajattelin liittyä sankkaan joukkoonne vielä näin iltamyöhällä. Toista vauvelia odotan ja viikolla 7 mennään. Eli ei edes vielä neuvolakäyntiä takana. Esikoinen täyttää reilun viikon päästä vuoden ja hoitovapaalla olen. Jos kaikki nyt menee niin kuin pitääkin, niin enpä ehdi töihin takaisin ennen äitiysloman alkua :LOL:
 
Ja huonot olot jatkuu...

Suzulle:Mä en ole maininnu mitään tyttöä tarhaan viedessäni että ite olen kotona.
Nyt viime viikolla kyllä kerroin että olen raskaana mut muuta en.
Ja olen siis nyt jo neljä viikkoa ollu kotona tän huonon olon takia :x

Huomenna taas lääkäriin ja tiedän että se ei enään suostu kirjottaan viikon saikkua vaan suoraan sen kaks... viimeks jo olis kirjottanu mut mä pyysin että kirjottais vaan viikon kun mä en jaksa lusii yhtään ylimäärästä kotona jos olot vaan sallii.

Mut nyt nukkumaan... yöt on ihania kun silloin ei kärsi tästä kuvotuksesta... kunhan vaan saa unenpäästä kiinni.

Riivis ja nuppunen 10+1
 
Öitä kaikille!

Yeb: meille tulee nyk. kuopuksen ja tän vauvan ikäeroksi n. 3.5 v. Isommat on kyllä pienellä välillä, ykkosen ja tokan väli 2 v, tokan ja kolmannen väli 1 v 4kk.
Mies jo kyllä toivoi aiemmin toista muksua mutta mä en halunnu. Kuopus on ollu hirmu huono nukkumaan joten tuntui etten jaksa toista muksua. Nyt on kuopus nukkunu jo 7 kk pääsääntösesti yöt, ehkä 1 x 2vkoa herää kerran yössä. Aamuvirkku on edelleen. Jokainen miettii mun mielestä miten ite jaksaa ja sen mukaan sitten lasten ikäerot.

Riivis + muut pahoinvoiville kovasti jaksuja ja toivottavasti olo alkaa helpottaa pian.

Rasvasesta ruuasta: ei oikein maistu mulle. Oon aikoinaan kärsiny sappikivistä ja sen jälkeen ei oikein rasvanen ole maistunu. Tällä hetkellä vielä vähemmän, kun siitä tulee heti etova olo. Joskus harvoin saattaa tehdä mieli hampurilaista. Karkit ja erilaiset leipomukset uppoaa kyllä, vähän turhankin hyvin.

ON: ei tänne mitään uutta. Vielä tämä ja ensi yö ja sitten alkaa loma. Perjantaina on ensimmäinen neuvola. Lomareissu vähän hirvittää, mennään miehen tädin luo ja sillä on varmasti tarjolla saunajuomat, mites niistä onnistuu kieltäytyyn kun vielä ei haluta kertoa raskausuutista.

Aurinkoisia talvipäiviä kaikille!

Peppi + toukka 8+5
 
Huomenet sumuisesta (eli saasteisesta) Pekingistä!

Yeb meillä tulee ikäeroksi 2.5vuotta. Melkein olisin halunnut vähän lyhemmän välin mutta ei tuokaan paha ole. Meillä tyllerö on siis tosi tosi superenerginen että enpä tiedä olisinko jaksanut aiemmin tällaista projektia ottaakaan :)

pikkumyyh hiusväreistä täällä palstoilla on tapeltu niin kauan kun olen kirjoituksia lukenut. Eli toiset on täysin sitä mieltä että hiusvärit on vaarallisia sikiölle eikä iki-ikipäivänä saisi käyttää, kun taas on niitä joiden mielestä ihan sallittua. Itse olen ainakin värjännyt, tosin n 3kkn välein enkä usko että olisi haittaa. Eipä myöskään kampaajani ole ollut sitä mieltä. Onhan noita kampaajiakin raskaana, luulisi että värien käsittely ja hengittely pitkän päälle olisi vaarallisempaa...No mutta kukin pitäköön mielipiteensä.

Ruoanlaitto on täällä melkein suurin ällötys. Sen seurauksena onkin käyty aika paljon ulkona, tosin ravintolaruokakin alkaa öklöttämään. Hese-hampparia tekisi mieli nyyh...saa sitä hetken odottaa. Onneksi meillä on kuitenkin KFC ja mäkkärit, joista tosin saa pääosin kinkkimausteisia burgereita. Noin muuten kaikki rasvainen ruoka ällöttää tosi paljon.
Sokerihimo on sen sijaan ihan kauhea...

Btw. entinen kiinalainen kollega teki mulle aikanaan testit esikoisesta että kumpi on tulossa. Sama testi löytyy täältä http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html sanokaa nyt joku että ei pidä paikkansa kun tosi monella tutulla tuo on ollut oikeassa. Toinen juttu oli että jos tekee mieli makeaa tulee poika ja jos hapanta niin tulee tyttö. Mites kun suurin herkkuni on hapan-imelä possu :)

Ja tervetuloa eelis ja muutkin uudet!

Nupsuliina ja gummis 9+1
 
Jaahas meille tulee poika! :) Kiitos Nupsuliinalle hauskasta taulukosta. Tosin ekassa raskaudessa teki mieli makeaa ja tyttö tuli... No, vielä vähän aikaa pitää malttaa odottaa vahvistusta.

Kyllä mäkin oon värjäyttäny tukkaani kampaajalla raskauden aikana. Oon menossa taas parin viikon päästä. Ekassa raskaudessa värjäytin ehkä 2-3kk välein.

Pahoinvointi voimistu taas eilen oltuaan melkein poissa pari päivää. Huokaus. Piti ihan vessassa asti käydä yökkäilemässä kun esikoinen puklas vaatteilleen. Mä en vaan kestä sitä tässä tilassa yhtään! Yöööööök. Mutta en mä sentään yökkää kun tietsikan otan syliini, voimia Muisku!

MB 10+3 (enää 3 päivää np-ultraan)
 
Täällä viikot vaihtuu, eli ny on 8+0 mittarissa ja torstaina oon menossa ekaan neuvolaan. Vähän jänskättää, ku meillä ei oo neuvolassa ultraa, mut ens viikolla pääsen naapurikuntaan ultraan ku meillä on kuntayhteistön tuloksena terveyskeskusten toiminta yhdistetty nii ei tartte ootta np-ultraan asti.

Pahoinvointi nostaa täälläki päätään. En oo oksentanu, mut kauhea kuvotus on melkein koko ajan ja sitte on kauhea nälkä, mut ei oikeen haluais mitään syödä. Esikolta oli samanlaista kuvotusta, mut ny tuntuu, et tää on vielä kamalampaa. Lisäksi on aivan valtava väsymys koko ajan, tuntuu siltä et voisin vaan nukkua koko ajan. Lisäks on sellasta omituista huimausta välillä. Eli olo ei tod. oo mikään hyvä.

Ikäerosta: meillä tulee ikäeroksi n. 3v ja 9kk ja meille se sopii ihan hyvin. Syitäkin tähän pitkähköön ikäeroon löytyy, yks on se et mulla ei ollu töitä ja halusin kuitenkin työelämään ennen kuin jään uudestaan kotiin. Nyt maaliskuun alussa tuli vuos täyteen tilitoimistossa, missä oon töissä ja onhan siinä sekin, et nyt saan paremman äitiyspäivärahan tältä toiselta. Toinen syy on henk.koht. ongelma jota en halua näin julkisesti eritellä, ehkä kerhopuolella tarkemmin. Mut meitä ei haittaa iso ikäero, ehkä esikosta on jo apuakin vauvan hoidossa.

Chantal + masukki 8+0
 
En oo jaksanu vähän aikaan kirjotella,mut päivittäin juttuja oon lukenu.
Meillä lapsosten ikäeroksi tulee 2v7kk.Nyt pojalla uhma päällä, jospa ehtis mennä ohi ennen syksyä...meneehän :whistle:
Edellisessä raskaudessa värjäsin hiuksia ihan surutta kun terkka sanoi ettei ole haittaa.
Mä syön todella epäterveellisesti :ashamed: synttäreiltä on jääny herkkuja niin en pysty olemaan kekseistä erossa...Jännä kun syön vähänkin makeaa niin se ei pysy kauan sisällä vaan pitää oksentaa.sama homma vaaleassa leivässä.Pitäs varmaan karsia noi huonot hiilarit pois ruokavaliosta.
Turvotus on ihan mahoton!housut ei mee kiinni :( 2,5kg on paino noussu,mites muilla?
Osaako joku sanoa et millä viikoilla vauveli nousee ylöspäin et sen tuntis kädellä(ymmärsiköhän kukaan)
Torstaina ultra ja pelottaa ihan sikana :x

unihiekka ja tahmatassu 9+4 kai
 
Huomenia!

Lukemassa olen käyny päivittäin mutta en ole jaksanut kirjoitella. Ällötys olo sen kuin jatkuu ja väsymys vaivaa. Mutta muuten yleensä ottaen olo melko hyvä.

Täällä ollu puhetta ikäeroista. Meillä tän kolmannen ja neljännen ikäeroksi tulee n.1v9kk. Ekan ja tokan ero 1v6kk ja tokan ja kolmannen ero 1v8kk. Meillä tällaiset ikäerot on toimineet oikein hyvin.

Ensi viikon tiistaina pääsen ekaan neuvolaan ja samalla kerralla on myös ultra. Jännittää kovasti, sitte varmaan helpottaa kun näkee et kaikki on toivottavasti hyvin.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Meillä ei tuo taulukko pitänyt paikkaansa esikoisen kanssa, näytti tyttöä mutta poika tuli. Nyt näyttää poikaa, joten saas nähdä ;)
Mä olen taas kuullut että tyttöraskaudessa tekee mieli makeaa ja poikaraskaudessa suolaista/rasvaista. Mulla ainakin esikoisen kohdalla piti paikkansa, oisin voinut ahmia vaan pizzaa, hampparia sipsejä yms. Nyt ei tee oikeestaan mitään mieli, enemmän kyllä jäätelöä,hedelmiä yms.

ikäerosta: Meillä tulee ikäeroksi aika tarkalleen 2v, saas sitten nähdä onko hyvä vai huono..

Tänään on sitten se kauan odotettu np-ultra, jännittää niin kauheasti että maha on ihan sekaisin. Toivon niin että pikkuisella on kaikki kunnossa ja vuodon syy selviää :heart: :heart:

Tulen sitten illalla kertomaan kuulumiset:)

Inka 11+1 :heart: :heart: :heart: :heart:
 
inka85 onnea ultraan :flower:

Meille tulis tuon kiinalaisen kalenterin mukaan poika :heart: kuopuksesta se piti paikkaansa,tyttöä veikkas ja tyttöhän sieltä tulikin .
mä olen kuullut kansssa niin päin että jos happamia ja kirpeitä makuja tekee mieli niin tulis poika ja makeita ja rasvasia makuja niin tyttö.mun kaveri ahmi sitruunoita molemmissa raskauksissa kilo kaupalla ja 2 poikaa hällä on :

ja vanha kansahan sanoo että pojat kaunistaa äidin eli iho pysyy hyvänä ja tukka kiiltää tuuheena ja paksuna ja tytöt taas pilaavat äidin ulkonäön eli naama kukkii ja tukka roikkuu kakkasena :LOL:

mukavaa tiistaita kaikille :flower:

kaurisäiti ja :heart:
 
Yeb
Toi tukka kakkasena ja naama finneillä kuulostaa tutulta :D Näin on nyt ja samoin tuota tyttöä odottaessa. Toi taulukko sanoi että tyttö olisi ollut poika ja nyt sanoo että tyttö olisi tulossa :p Nooh, selviää varmaan sitten lokakuussa! Ei varmaan haluta tälläkään kertaa selvittää sukupuolta etukäteen, kivaahan se on jännäillä ja arvailla. Viimeksikin mulla himotti kaikkea, makeaa, suolasta, hapanta, kirpeää ja rasvaista :D Nyt taas kaikki maistuisi!

Tuota uhmaa mäkin vähän pelkään.. Tosin meillä näyttää jo olevan tuo uhma käynnissä, eilisen neuvolakäynnin ajan tyttö vain sätki ja potki lattialla vaikkei sille mitään edes tehty tällä kertaa. Edellisessäkään 1½-vuotisneuvolassa ei edes MPR-rokotusta saanut kun en sitä tahtonut vielä ottaa. Toivotaan Unihiekka että teilläkin helpottaisi lokakuuhun mennessä :)

Minä taisin värjätä hiukset kerran viime raskauden aikana. Myös meikkaan lähes päivittäin ja tuleehan siitäkin kaikenlaisia kemikaaleja ihon lävitse :ashamed: Joskus tulikin joku dokumentti, missä todettiin näiden laskevan etenkin poikasikiöiden hedelmällisyyttä jne. Varmasti tyttöihinkin vaikuttavat, en vaan muista enää kaikkea kun silloin en vielä ees ajatellut saavani lapsia kun tuon näin. Sitähän tulee ihmiskroppaan kaikenlaista kertymää nykyaikana eikä mistään voi täysin tietää miten vaikuttaa sikiöön, tai aikuiseenkaan.

Muistaakos joku uudelleensynnytäjistä jääkö nyt toisella tai useammalla odotuskerralla se alkuraskauden lääkärintutkimus väliin? Ihmettelin vaan kun ei lääkäriä varattu (siis ultran toki täällä Turussa tekee lääkäri). Olis kyllä ihan kiva jos ei tarttis käydä :) Esikoisesta se kuitenkin mulla oli jo RV9..

Miekkavalas, onko teillä kesäkuinen vm2007? :flower:


Muksaa tiistaita!

Yeb 8+6
 
Onpa "kivaa" kun muillakin on kuvotusta ja väsymystä... Meillä esikoinen (11kk2vko) ei ole vielä nukkunut yhtään yötä kokonaan, ja sen kyllä huomaa omasta olotilasta. Muutama viikko meni jo paremmin korvien tuubituksen jälkeen, mutta nyt on taas pojalla nuhaa ja yskää ja yöt sitten sen mukaisia. Onneksi saan kuitenkin olla kotona!! Tänään lähdemmekin kahdestaan pariksi yöksi mummilaan ja tätien luokse toiselle paikkakunnalle. Eipä tarvitse ainakaan kotitöitä murehtia ja serkut saavat leikittää poikaa. =)
Hiusten värjäämisestä sen verran, että ensimmäisen raskauden aikana kävin kerran (muutenkin käyn aika harvoin) laittamasssa värin pienen pohdiskelun jälkeen.

Lumista tiistaita kaikille!
 
Kävinpä katsomassa kiinalaista kalenteria ja paikkaansa piti. Ainakin siis ekan lapsen kohdalla. Sen mukaan tämä tulevakin vauveli on poika. Vähän kyllä tyttöä olisin itse ajatellut, kun on enemmän huonoa oloa kuin ekasta.
 
Meille povataan tyttöä tuon mukaan, mutta kaikilla tutuilla, myös minulla ja äidilläni nuo pitää kutinsa...povasi esikosta poikaa ja poika oli.

Nyt soitan kättärille...ei malta nyt ihmetellä enään että tuleeko vai eikö se pahuksen ultra aika.

noniin ja soitin...ei ole kuulemma tullut mitään tietoa minusta heille :headwall:
Prkl...kohta on soittoaika neuvolaan, niin käsken laittamaan heti ne pirun paperit uudestaan ettenpäin :kieh:
Onneksi nyt olinki malttamaton enkä noudattanut neuvolan aika ohjetta.

joku kyseli tuota kohdun nousua... jos en ihan väärin muista, niin alkaa hissukseen nousta ylemmäs rv14 paikkeilla, mutta koska on vielä suht pieni, niin neuvolassakin alkavat seuraamaan sf mittaa vasta rv20 aikoihin tai vasta rv25 riippuen ihan neuvolatädistä. =)

Ja siskokin oli käynyt neuvolassa ja tälläkertaa saatiin varmaksi, että hänen vaavi on vihdoin ja viimein kääntynyt oikein päin, eli pääalaspäin...huojentaa mieltä kummasti, kun nyt ei ainakaan tuon asento virheen takia tarvitse miettiä sektiota. =)

Tämä maha...ihan hirveän kokoinen. Ja en ole edes vielä syönyt mitään...hyi minua, mutta tämä on taas tämmöinen päivä ettei aamiainen maistu.
Kaveri olisi tulossa Mäntsälästä käymään tortaina 7kk poikansa kanssa. Hänelle ajattelin paljastaa vauva uutiset, kun ei ole tuttuja sitten samoista kaveripiireistä..hän on lukioaikainen ystäväni, joten piirit on eri. Salaisuus siis pysyy turvassa :D

Sitten vaan oottamaan sitä ultra aikaa. Sanoi nainen siellä, että soitappa neuvolaan ja käske lähettää uudestaan faxit niin he laittavat viimeistään huomenna postiin, varmaan jo tänään jos tulee ennen klo 16.00 faxi perille...eli tällä viikolla sitten varmasti saan sen :D

Nyt keittämään kahvit :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 10+3
 
Aku
Heissulivei kaikille!
Se ois sitten eka neuvola takana.Täyteltiin laput ja kävin labrassa antamassa verinäytteet.Huomenna kiikutan vielä pissinäytteen samalla kun on tytön 1,5 v. neuvola. =) Olipa hurjaa kun terkka totesi että nyt kun oot toista kertaa asialla niin tiedät kaikki kuviot niin seuraava neuvolakäynti onkin vasta touku-ksäkuun vaihteessa :eek: eka lääkärikäyntikin on tuosta välistä pudonnut pois :/ Nyt vaan odotellaan sitä ultrakutsua.Hyvä Paapelo kun soitit,ei noihin täteihin oo luottamista :kieh:

Ikäeroksi meidän nappuloille tulee about 2 v. jos kaikki menee niin kun pitäis =) Sanoin kaverille että toiveissa ois sellanen aneeminen poikalapsi kun toi esikko on kohtuullisen villi luonne.Noi ei nyt sentään,mutta kelpuuttaisin hieman rauhallisemmankin tapauksen :D

Toi taulukko ei pitäny esikoisen kohdalla paikkaansa kun poikaa lupaili nyt lupailee puolestaan tyttöä että saas nähdä =)

Nyt oikasen itseni sohvalle ja otan pikku pikku päikkärit :D Mukavaa päivää kaikille!

-Aku
 
Ei meilläkään esikoisen kohdalla pidä toi taulukko paikkaansa mutta hauskahan tollasia hupijuttuja on katsella :)

Käytiin esikoisen kanssa muskarissa tuolla kammottavassa lumipyryssä eikä meinannu rattailla päästä minnekään. Huh huh! Onneks paha olo on hieman taas helpottanut, toivottavasti ei taas pahasti ylly illalla..
 
Yeb Meillä tulee ikäeroksi aika tarkalleen 2 vuotta, jännä nähdä tuleeko ennen vai jälkeen esikoisen synttäripäivän. :) Vois jopa tulla samana päivänä... Tuo alkuraskauden lääkäri on ainakin täällä Helsingissä jätetty kokonaan pois, ilmeisesti tuon np-ultran takia. Noihan osuu aikas lailla samoille viikoille ja np-ultra on oikeastaan varmempi tapa todeta raskaus. Tossa tietysti vähän syrjitään niitä, jotka ei ultriin halua, mutta näin ainakin täällä päin.

Pikkumyyh Mä oon jostain lukenu, että hiusvärien vaikutusta ei ole juurikaan tutkittu. Kuitenkin se päänahasta verenkiertoon asti pääsevä kemikaalien määrä on niin minimaalinen, että tuskimpa siitä suurempaa haittaa koituu. Jotkut tahot on suositelleet, ettei alkuraskaudessa värjäisi hiuksia, mutta mä oon kyllä värjäilly ihan entiseen malliin. Oon kylläkin ehkä vähän tarkemmin huuhdellu värit pois, kun käytän kotivärejä.

Tsemppiä Inka85:lle ultraan, toivottavasti vuodon syy selviää ja kaikki on kunnossa!

Pikki 9+1
 
Enpä ole taas jaksanut käydä kirjoittelemassa, vaikka joka päivä olen yrittänyt käydä lukemassa. Huonovointisuus on nyt vähän helpottanut. Vieläkin tulee kyl hetkiä, et on tosi paha olo. Ruoista ei maistu tällä hetkellä oikein mikään. Erilaisia keittoja olen yrittänyt syödä ja oman mummuni tekemää kakkoa. Saikulla olen edelleen ja ensi viikon lomalla. Saa nähdä joko sitten pystyisi töihin menemään. Väsymys on onneksi helpottanut. Olen saanut nukkua aika pitkät yöunet, vaikka välil yöllä heräänkin useamman kerran.

Tervetuloa uusille odottajille.

Paapelon poika on tosi suloinen.
 

Yhteistyössä